Krčmársky guláš fotorecept

monty469 - fotkamonty469, 10. augusta 2016
Krčmársky guláš (fotorecept)
Foto: monty469

Dnes varím na manželovu nôtu. Guláš, akýkoľvek, to je jeho, najlepší je na druhý deň, ale málokedy z neho na druhý deň ostane Zobraziť celý popisDnes varím na manželovu nôtu. Guláš, akýkoľvek, to je jeho, najlepší je na druhý deň, ale málokedy z neho na druhý deň ostane :-) S domácimi knedľami je to mňamka.

Suroviny

1 kg
750 g
2 PL
2 ČL
2 ks
8 guličiek
1/2 ČL
6 strúčikov
2 ČL
2 ks (feferónka)
podľa chuti
400 ml (najlepšie vývar)
 (na zahustenie)
podľa chuti
Príloha:




Postup

  1. 1

    Najprv nakrájame cibuľu na malé kúsky a orestujeme ju spolu s rascou na bravčovej masti do hneda. Potom pridáme mäso, orestujeme ho.

    Krčmársky guláš (fotorecept) - obrázok 1
  2. 2

    Keď je mäso zatiahnuté, pridáme pretlak, červenú mletú papriku, soľ, čierne mleté korenie, zalejeme vodou, najlepšie vývarom a do sitka na korenie dáme nové korenie korenie a bobkový list, papričky nakrájame na kolieska. Premiešame a zakryté dusíme, pokiaľ mäso nie je mäkké (cca 1,5 hodiny).

    Krčmársky guláš (fotorecept) - obrázok 2
  3. 3

    Keď je mäso mäkké pridáme prelisovaný cesnak a majoránku, krátko povaríme a podľa potreby zahustíme solamylom.

    Krčmársky guláš (fotorecept) - obrázok 3
  4. 4
  5. 5

    Vyskúšajte, určite nebudete ľutovať :-)

    Krčmársky guláš (fotorecept) - obrázok 5

Diskusia k receptu

haji
Vidím, že máme stejné nápady, milá @Monty469 - guláš jsem vařila před včerem. V létě s radostí přidávám čerstvou papriku a rajče na kostky, čerstvý libeček, tentokrát jsem ještě vyškrabala z mrazáku kousek podušené hlívy z lesa /úplně jinak voní i chutná než z obchodu/. Mě, naštěstí, vyjde na dýl - bo vařím na víc dnů. Kdo by pořád stál u sporáku. Obměňuji přílohu a salát či kvašák. Manžel se má, takové dobroty mu vaříš a pečeš. Já bych pekla až bych řvala, ale brzdí mě moje nadváha. Nebojaj, i tak maškrtím kdeco. Jsem jenom člověk. Přeji krásný den, milá Monty, letí em.
jack
Dobré.Ja som tiež predvčerom robila gulášik z hovädzinky.Ešte trochu ostalo.No s tou knedľou by som si dala.
altyn
Bol som malé dieťa a niekam sme cestovali vlakom. Na prestup sme mali veľa času a ja som bol hladný. Mamina zhodnotila že staničná reštaurácia je na slušnej úrovni a tak sme sa rozhodli najesť sa tam. Čašník doniesol božské jedlo a ja som sa zamiloval!!! Presne do tohoto gulášu! Preto sa u nás volá "staničný". Milujem ho, vždy si spomeniem na tú dobu, a atmosféru. Výlet bol krásny a tento guláš spomienky vždy pripomenie. :-)))
chica114
No montík další skvelý receptíík od teba, krásne foto,, gulášik či už madarský alebo len taký normálny milujem a preto ti samozrejme ako vždy dám 5* a kk :-)
monty469
Moja milá @Haji , Ďakujem ti veľmi pekne za tvoj milý komentárik, ktorý ma ako vždy, veľmi potešil. Ja nie som úplne gulášová, ale zato manžel by v nich spal, od obyčajného gulášu ako polievky, cez segedínsky, maďarský atď, pre nás sú to všetko guláše :-) Maďarský aj ja robím s čerstvou paprikou a paradajkami, na ten sa tiež chystám. K nemu robím väčšinou noky. A môj manžel si to zaslúži, musím sa o neho postarať. Vieš, vzťah je ako keď sa staráš o kvetiny. Keď ich nepolievaš tak zvädnú ... :-) Takže robím všetko preto, aby tá moja prekvitala :-) A aj dnes som niečo upiekla, ale to sa dozvieš až zajtra. Ja sa snažím tiež nejesť veľa sladkého, ale aj ja mám poskrývané maškrty, ktoré sem tam zobkám. Poslednou dobou som si obľúbila, staré nové "METRO" , sladkosť môjho detstva, našla som ho v LIDLI, a to bolo radosti, pripájam aj obrázok :-) Prajem ti krásny večer, a Ďakujem za em, letí pozdrav na Moravu.


altyn
@2010 (10.8.2016 18:38)

Sorry, ja som si nevšimol druh mäsa, všímal som si hlavne korenie. A to sa zhoduje s mojim, okrem tých rajčín. Ale,...aj tak som si zaspomínal a už mám v zozname nákupov dobré hovädzie mäso...
monty469
@Terinka 55 Ďakujem krásne :-)

@kuchtik47 , tak za pochvalu Ďakujem a kritiku prijímam :-)

Milá sestrička @Jack , som si istá, že tvoj guláš chutil tiež super.

@Izabella929 to si vystihla, to sú obľúbenci môjho muža, fajné bravčové rezne a hocijaký guláš. Ďakujem za pochvalu a pozdravujem.

@Altyn som rada, že aj tento recept vyvolal spomienky na príjemné chvíle. Aj ja mám zopár jedál, ktoré mi evokujú moje detstvo. Onedlho tu jeden recept pridám, piekla ho moja babka, a keď to upečiem ja, stále ma to vráti späť do obdobia mojich prázdnin u babky. Ďakujem za komentár a prajem pekný večer.

@Chica114 ďakujem za milé slová, potešili ma. Keď prídeš, niečo spolu uvaríme, ako stále. Pozdravujem domov

monty469
Ahoj @2010 , Ďakujem za komentár a za prejavenú empatiu :-) Ja nemám presne zadefinované, čo je to guláš. Ja robievam guláše z diviny, hovädziny, aj z bravčoviny. Netvrdím, že tento je originál guláš, ale u nás je tento názov zaužívaný roky. Nikdy som nepátrala, aký je pôvod gulášu, takže nemôžem na 100% súhlasiť s tvojim názorom, že toto guláš nie je. Ak uvádzam ostatných do omylu, tak ma to mrzí, ale my to jednoducho voláme tak. Po prečítaní tvojho komentáru som si spomenula na knihu Guláše a ich príbuzní od Alexandra Žurmana, ktorý o guláši niečo málo v úvode napísal. S jeho názorom viac menej súhlasím, a ako autor ďalej uvádza, základný guláš je z hovädzieho mäsa, ale v publikácií je XYZ ďalších, napr. segedínsky, juhomoravský, baraní, jahnňací atď. V konečnom dôsledku máme pravdu obaja, aspoň takto to vnímam. Určite nedehonestujem tvoj názor, ale každý má právo vyjadriť sa, takže vyjadrujem sa tiež. Ďakujem za koment ešte raz, a prajem pekný, pokojný zvyšok večera. Prikladám foto článku z knihy, o ktorom som písala vyššie :-)


monty469
@2010 - Ospravedlňujem sa za foto, mne to v PC ukazuje normálne :-) @redakcia prosím, ak sa dá, otočte ju normálne, vďaka :-)
altyn
@Monty469 (10.8.2016 19:38)

A vieš čo, mám peknú bravcovú krkovičku v mrazničke, tak to skúsim z nej. Verím že bude výborná. Guláš je podľa mňa výborne a chutné jedlo z toho, čo je pre mňa práve dostupné a viem to skombinovať...
dormella
V Italii se pripravuje tez neco jako gulas, jmenuje se spezzatino di carne (nezalezi na typu masa), ovsem existuje zasadni rozdil v pouzitem koreni. Tezko najdete v Italii omacku na spagety z mleteho masa (ragù) ci spezzatino di carne (gulas) s pouzitim sladke papriky a kminu. Jen v Jiznim Tyrolsku se tato dve koreni pouzivaji a jen tam lze najit gulas jako takovy. . . . .
To jenom k vyse uvedenemu clanku.
klukodvody
Monty469 tak se tu rozvinula pěkná diskuze o guláši. Já jej mohu kdykoliv a jakýkoliv. Tady u nás je guláš prakticky vše co se připravuje na tento způsob. Když jsme přijeli poprvé do Maďarska tak jsem si objednal guláš a potom jsem koukal jak černoch na zamrzlý kýbl co to je a začal jsem rozlišovat. Ale u nás bych s tím neuspěl. Už jsem dělal guláše skoro ze všeho a nikdy jich není dost. Třeba se jednou sejdeme a budeme s Tvým mužem dělat guláše až jich budeme mít dost. A jinak odpověď pro Haji tam mně mluvíš z duše. Krásně a s láskou udělaný gulášek a tak zdravíme Tebe a všechny Tvé blízké.
monty469
Milý @Klukodvody ďakujem ti veľmi pekne. Súhlasim s tebou, čo sa definície gulášu týka. Už dlho tu nebola nejaká debata:-) A ty si predsa šéfkuchár, tak viem, že máš pravdu. Pozdravujem vás oboch a prajem pekný večer
siisa
Moja milá @Monty , ✿ tiež som dnes robila guláš, ale maďarský. Tú knedľu máš užasnú. Ja som robila kváskovú. Ale ešte to nie je to pravé orechové, tak budem musieť zmeniť pomer ingrediencii. Výborne si dnes navarila :) ♥♥♥
2010
@monty 469,preto som napisal empatiu k receptu, este nedavno na tejto stranke bolo vela srandy a ako vidis vsetky moje gulasove recepty su stiahnute z verejnosti uz nemam naladu sa hadat. S tou mukou by si daleko nezasla pred par rokmi...
@Dornella mam tu recept na taliansky gulas Goulash di Manzo  varecha.pravda.sk/recepty/gulas-za-0-hviezdiciek/56304-re...

 varecha.pravda.sk/recepty/tradicny-americky-gulas/34474-r...

 varecha.pravda.sk/recepty/gulas-z-flamska/19563-recept.ht...

 varecha.pravda.sk/recepty/taliansky-gulas/16023-recept.ht...

 varecha.pravda.sk/recepty/letny-gulas-v-pravom-slova-zmys...
monty469
@2010 (11.8.2016 03:31)

Pozrela som si tvoje recepty na gulase, su zaujimave. A k tej muke, ved ja ju v recepte nemam:-)
monty469
@Cesminaz (10.8.2016 23:03)

Z hovädziny je super. MÔJ MANZEL MÁ radsej knedlu ku gulasu alebo chlieb, lebo ako tvrdi , ked si da ryzu tak je o chvilu hladny:-) Vdaka za nahliadnutie receptu
monty469
@Siisa (10.8.2016 23:42)

Moja milá @Siisa ďakujem ti veľmi pekne:-) Tak ty uz aj kvaskovu knedlu? No pokial ja zacnem s kvaskom, tak ty ju uz budes mat vyladenu, presne tak ako chces. A potom ju skusim aj ja:-)
monty469
@2010 (11.8.2016 03:31)

Škoda, že tie recepty máš skryte, veď su dobre a tá diskusia pod nimi, veď väčšinu ti ich chvália :-) a panuje tam dobra nalada, aspon tak som to z tych prispevkov vycítila
veronikkka
Milá @Monty469 , celkom iste nepochybujem o chuti a zložení, však guláše sú rôzne a je ich nepreberné množstvo.
v zásade však súhlasím s @2010 , tiež som akási staromódna :-) všimla som si, že v recepte nemáš múku, do skutočného guláša múka nikdy nejde, ale nechápem, prečo si na zahustenie použila solamyl, ked si použila do základu dostatok cibule v pomere k mäsu, pretože guláš má zahustiť práve len cibuľa a uvoľnený glej z mäsa, pravda, ak robíš hovädzí guláš, toto je síce bravčový guláš, aj tak však to mala byť len cibuľa. máš tam na guláš príliš veľa šťavy, čo zodpovedá skôr perkeltu, nie gulášu, hoci príprava oboch je v základe dosť podobná. práve množstvo šťavy v závere oba od seba odlišuje a charakterizuje. v guláši má byť v závere práveže málo šťavy, preto sa počas dusenia podlieva vždy len malým množstvom horúcej tekutiny.
tým vonkoncom Tvoj chutný receptík neznehodnocujem, naopak chválim a dávam 5*, verím, že mi neodpovieš v zmysle, že Vy to máte tak radi a u Vás doma je toto guláš, lebo sa tak robí a pod. Ty taká nie si a recepty máš super.
ver, že som sa len v dobrom podelila o svoje vedomosti, tak dúfam, že sa nehneváš.
páči sa mi, že v Tvojich receptoch hlavnou ingredienciou je LÁSKA a to je podstatné!
monty469
@Esi Ďakujem veľmi pekne.

Milá @Veronikkka , máš pravdu s tým solamylom, ale keďže bolo viac šťavy cibuľa mi to dostatočne nezahustila, napriek tomu, že jej tam bolo dosť. Tvoj názor prijímam ako dobrú radu do budúcna, veď ja predsa nie som odborník, stále sa učím, aj čo sa prípravy mäsa a s tým súvisiacou terminológiou týka. A už aj vďaka vareche, som sa veľa vecí naučila. Veď hlavne na to slúžia tieto stránky :-) Ďakujem za pekný komentár, a pre našich varím jedine s láskou, s čím súvisí aj prispôsobovanie receptov ich chúťkam a požiadavkám :-) Prajem krásny deň
veronikkka
Milá @Monty469 , ani ja nie som odborník :-) sú to len roky skúseností a prijatie dobrých rád od oveľa múdrejších a starších za tie dlhé roky predtým a oplatilo sa, naučili ma úžasné veci, za čo som im podnes veľmi vdačná.
aj ja Tebe prajem krásny úspešný deň a dakujem za odpoved :-)
zahra
Gulas vzdy potesi, je jedno z akeho mäsa, ak je pripraveny dobre. My sme vegani, tak najcastejsie zo seitanu alebo z hlivy a pravych rydzikov. Mnam:)))
veronikkka
Milý @klukodvody , dovolím si len malú poznámku k Tvojmu peknému komentáru k receptu.
ak si v Madarsku objednáš len guláš a nešpecifikuješ ho bližšie, prinesú Ti klasický kotlíkový guláš, hovädzie mäso + zemiaky, má však charakter skôr polievky, nie gulášu ako ho poznáš Ty a bude najskôr aj štipľavý, prílohou je obyčajne krajec chleba.
ak chceš pravý guláš, objednaj si Magyar gulyás /Maďar gujáš/ a prinesú Ti guláš z hovädzej kližky, s veľkými kockami mäsa opraženého na paprikovo - cibuľovom základe a so šťavou, ktorej je málo, je zahustená výlučne len cibuľou a bude rôsolovitá od gleja, ktorý sa uvoľní počas dlhého pomalého dusenia a podlievania vždy len malým množstvom horúcej šťavy, bude výrazne štipľavý a klasickou prílohou budú halušky, nie knedľa či chlieb. korením bude výlučne len červená mletá paprika, nič iné,a bude tam udusená s mäsom aj čerstvá zelená paprika a paradajka :-)
čítala som, že už ste doma po operácii, teším sa s Vami oboma, že pani Saška má zákrok už úspešne za sebou, prajem Vám obom veľa trpezlivosti a zdarnú dlhodobú rehabilitáciu! Zdravím Vás veľmi srdečne a želám uzdravenie!
monty469
@Sweetlab je to veľmi chutné naozaj, odporúčam. Dnes je omnoho lepší, výraznejší. Ďakujem ti veľmi pekne a prajem pekný deň

@Zahra presne tak ako píšeš :-) Hubové tiež obľubujeme, ale z rýdzikov som ešte nejedla :-) Väčšinou varievam zo suchohríbov, dubákov, hlivy, ale aj zo smržov, či májoviek, z toho, čo si nazbierame v našom lese. Varím aj z usušených, ale najlepšie je samozrejme z čerstvých húb. Ďakujem za koment a prajem pekný deň.
luclup
Tak mami, na to ze ja nie som prave gulasovy a knedlikovy typ, tento spolu s madarskym od teba putuje do mojho receptara. Ved cochvila budem mat aj ja variace povinnosti, a som vdacna, ze mam taku skvelu inspiraciu (: Vela si ma naucila, a tesim sa, ze to budem moct posuvat dalej, najprv muzovi, a verim, ze nejskor aj mojim detom. Musim pochvalit aj ja takto verejne, kedze som mala cest ho ochutnat a je senzacny. Odporucam ho aj vam ostatnym, ta cibula a chilli tam urobili vela dobrej kvalitnej roboty. Vsetkych zdravim a majte super den <3 (:
haji
Milá Monty, nechci se hrát na chytrou, dostatečné množství cibule může být váhově, ale nová cibule je nevyzrálá a tím pádem se také chová jinak, je plná vody a nemá v sobě "dotáhnutou" sílu. Ve vepřovém mase, byť plecku, moc glejtu není, ale to víme. Také pamatuji guláš mojí babi, který jasně odpovídal maďarskému origoši, ale jak šel čas a ceny, šel ... Moudrá kuchařka si poradí! a to jsi zvládla bravurně! Jeden se pořád učí. Krásný den přeji všem!!
1x siisa
siisa
@Monty469 (11.8.2016 06:07)

Tak mne stačí dotiahnuť už len technické veci čo sa týka kváskovej knedle :) už sa teším, že keď tu bude visieť na vareche môj recept na knedľu, ty sa dáš do výroby kvásku ♥ :))) neviem sa dočkať a rada ti budem robiť kváskového poradcu :) ♥♥♥
2x haji a siisa
zahra
@Monty469 (11.8.2016 08:27)
Tiez pekny den. Rydziky nemaju vyraznu hubovu vonu, su najviac podobne mäsu. Skus, neolutujes.
evanaaa
Musím sa zasmiať, čo sa týka guľášu - pre môjho muža je guľáš každé mäso na šťave:) Ja som dnes robila podobné niečo, ale ako to nazvať - fazuľový guľáš? Asi nie, no podobne ako ty, @monty469 , veľa cibule, jasné, ale už nie z hovädzieho ako som zvyknutá, ale tiež z br. pliecka, pri konci som vsypala 4 (!) konzervy fazule, lebo som robila na tri dni, a veľa šťavy, čo odporuje zásadám aké uvádza @veronikkka , darmo by som chcela menej šťavy spraviť, pre môjho muža jej je vždy málo. A Metro je aj naše obľúbené, kedysi som ho kupovala a teraz sa v rámci retro výrobkov objavilo v spomínanej predajni, tak som sa ním zásobila ale aj linecké rohlíčky tiež......
evanaaa
Ešte som zabudla dodať, všimla som si, že dávaš koreniny do sitka - teraz je dostať niečo podobné, koreniny v sáčku, podobnom ako čajové vrecúška, aj na sviečkovú aj do vývarov,a zemiakov, ja tie používam, potom ich len vyberiem a vyhodím. Je tam aj dvojaké korenie aj bobk. mletý list.
monty469
@Evanaaa (11.8.2016 20:44)

Milá @Evanaaa ako čítam tvoj komentár tak môj muž s tvojím by si mohli podať ruky :-)) Tie koreniny v sáčku ma zaujali, ešte som sa s tým nestretla. Je to dobrý nápad. Dávam do sitka, lebo potom to loviť v omáčke nie je bohviečo a zahryznúť to toho, no žiadna sláva. ďakujem ti za tvoj komentár, ktorý ma potešil a aj pobavil. Myslím, že väčšina chlapov rozmýšľa tak, ako naši :-)
havino
@monty , jedna dobrá rada, ja ju praktizujem, pretože u nás bez šťavy s mäsom, no ako by to bolo, to by nebolo jedlo, ked nemôžu knedlu máčať v šťave, bud ako som sa tu naučila, ako @Veronika píše, s cibulou sa posnažiť, aj na tri krát ju zahustujem a odparujem vodou, veľa cibule, ale ked nie je čas, čo by mal byť, ale poznáme to, že aj nie je, masť, olej, cibula, mäso, koreniny, dusíme, zahustím už len postrúhaným zemiakom, solamyl len do číny, tu určite ked chceš šťavu, postrúhaný zemiak a máš výborné akurát, kolko dáš zemiaka zahustené, skús, ja aj tekvicový, kelový prívarok zemiakom zahusťujem, šalatovú polievku a na chuti by si nepoznala
sovka62
Guláš, perkelt, paprikáš, miešajú sa názvy, recepty, názory, ale priznajme si pravdu. Neexistujú dva rovnaké, každý si recept prispôsobí svojej chuti a chuti svojej rodiny. Myslím si, že okrem profesionálneho kuchára (napr. v tej staničnej reštaurácii), ktorý ho varí denne, ho nikto neuvarí dva razy úplne presne rovnaký. Veď aj preto sa robia súťaže vo varení gulášov, kde sa v každom kotli nájde niečo iné a všetko pod názvom guláš. Ja si s tým hlavu nelámem a manžel tiež nie. "Uvar niečo na šťave", o býva jeho odpoveď na otázku, čo mám uvariť.
Guláš varím skoro rovnako ako ty, aj keď len z hovädziny. Tak ako @havino , aj ja sklovitú cibuľu podlievam vriacou vodou, vodu nechám odpariť a tiež zopakujem aj tri razy. Cibuľa sa uparí a potom sa pekne rozvarí a zahustí šťavu, takže netreba múku, zemiak, či Solamyl. A šťavy musí byť aj u nás viac, holú knedľu by mi nikto nejedol.
Uvarila si skvelý gulášik a knedľa je priam ukážková, blahoželám.
@Altyn , takéto stopy v nás zanechali rodičia. Môj otec bol vodič, cez prázdniny ma občas vzal na výlet a presne vedel pri ktorej krčme má zastaviť na guláš. Na ten maďarský, ktorý som vtedy jedávala s chrumkavým rožkom, lebo knedľa mi veľmi nechutila. Doteraz mi táto kombinácia vyhovuje najlepšie, len ten rožok si musím upiecť sama, lebo chrumkavý sa už akosi nevyskytuje. U nás bola "staničná žemľa", s kúskom masla a turistickou salámou, najlepšia na svete a "staničná kapustová polievka", ale to len pre jednu z mojich dcér, ktorá ju mala rada práve s tou lacnou údeninou, aké sa u nás nevyskytovala. Ach jaj, tú žemľu by som si dala aj hneď, ale už môžem len snívať.......
veronikkka
Moji milí priatelia a priateľky z Varechy,
taký malý dovetok odo mňa, hoci sa varí guláš z čohokoľvek, to ešte neznamená, že čokoľvek, čo uvaríte, bude skutočne aj guláš :-)
boxik
Už len ten názov Krčmársky guláš ma zaujal, dosť času som zo svojho života strávil v Čechách a vždy som svojim českým priateľom tvrdil ,že nie vepřo knedlo ale hospodský guláš je ich národné jedlo a priznám sa že aj keď som k chuti tohoto zázraku čo vám ponúknu v každej hospode a to od tých najnižších cenových skupín sa mi doteraz podarilo iba vzdialene priblížiť. Je to proste niečo čo patrí k našim priateľom a čo len oni môžu z hrdosťou nazývať hospodský guláš, preto tento guláš vyskúšam možno bude aspoň pripomínať české národné jedlo, fantatické národné jedlo.
monty469
@Havino ďakujem ti veľmi pekne. S tou cibuľou to je dobrý nápad. Najbližšie to tak vyskúšam. A ten zemiak na zahustenie to je jasné :-))
@Sovka ďakujem ti veľmi pekne :-)
@Boxik ďakujem veľmi pekne, ak ho urobíš, daj prosím vedieť ako chutilo :-)
chorvatka
po precitani tvojho vinikajuceho receptu, prehltavam nasucho, zatlacam par slz a prenasam sa o vyse pol storocia dozadu, do povojnového obdobia, kedy sa u nas gulas zahustoval len chlebovou kôrkou, co zostala po zjedeni striedky a vylizovani taniera. ... ja varim gulas casto podla mojej inspiracie, na slaninke, na hubach, ale vzdy s cervenou papirkou z Madarska a majeranku i rascu si vozim zo Slovenska, vo Francii maju uplne inu chut. Radim vam varit z hovadzich ci bravcovych liciek,(uzkoprofilové zbozie i u nas !) su makucké a velmi chutné.
monty469
@Chorvatka (13.8.2016 18:55)

Ďakujem ti veľmi pekne. Veru v tomto guláši nesmie chýbať paprika, rasca a aj majoránka. Máš pravdu, maďarská paprika je najlepšia. Ja si ju tiež kupujem odtiaľ. Od nás do Maďarska je blízko.
slavkabis
hmmmm guláš keď je ešte kotlíkový... nechápem prečo sa tu vedie diskusia či je to guláš alebo nie. skôr by som riešila ten Solamyl. my zahusťujeme zemiakmi ale každý má to svoje :)
jack
Montíček môj zlatý.Dnes bol obedík na dvojakú nôtu.S polovičnej dávky bol segedín a z tej druhej krčmársky.Keďže môj mužíček sa radšej cez týždeň vyhýba akýmkoľvek jedlám ktoré narobia šarapatu,tak padla voľba na tento tvoj gulášik.Večer si istotne pochutí.No a mám "vystaráno"do piatku.Pekný dník.


monty469
Milá @Afataga , dnes bude krčmársky guláš pikantný vďaka tvojim thajským chilli papričkám. Ako vidíš, darí sa im celkom dobre :-)


afataga
@Monty469 (3.2.2018 09:52)

Jej tesim sa, ze ti tak pekne rodia aj v zime, mas ich v kuchyni, ci niekde v chlade? To takto rodia aj bez opelovania? Ja som sa raz pokusala prezimovat, ale pokapali mi.
monty469
@Afataga (3.2.2018 14:08)

Mam ich na okne v obyvacke. Niekedy v jeseni som zasadila do crepnika semienka a oni mi tak pekne vyrastli a rodia. Nepotrebuju ani vcielky;-) A su paradne čipoš presne podla mojho gusta
afataga
@Monty469 (3.2.2018 15:04)

Tak je zahada vyriesena :-), ja som myslela, ze to su z leta prenesene dnu. Cipos aj nam je akurat a ked chcem viac cipos, dam viac kusov, ta ne?




SÚŤAŽ: Takto využívajú Maresi mliečko naši čitatelia