Varenie

Co dnes vaříte? (13)

haji - bez fotkyhaji, 11. januára 2022

Začínáme spolu už třináctý díl diskusie Co dnes vaříte? Opět už byl výčet komentů a foteček dlouhý, tak šup, ať jsme na nové stránce. Užijte si všichni pospolitost a sdílení toho Co dnes vaříte? a vůbec všeho, s čím se chcete podělit. Nahlédneme spolu pod pokličky, do pekáčů, talířů a případně do lidských srdcí, duší. Život je duha, cesta lásky a tvořivosti. V kuchyni máme zaručeno oboje. A naši milí a blízcí s námi sdílejí úspěchy i neúspěchy nejen v kuchyni. Trpělivě a s láskou. Držme spolu!

@zareaguj


Diskusia k téme

zolik
@kuko95 (11.1.2022 17:21)
Nadherne si zacal s 13. pokracovanim.
Mala kuchyna a obrovsky hrniec kapustnice. To ste varili pre cely fotbalovy oddiel? Kolko litrov ste nakuchtili?
kuko95
@zolik (11.1.2022 17:30)

Milá zolik je to nádherná chata s nádherným psíkom ktorého fotky som dal do inej diskusie ..bolo toho dobrých 13litrov hádam aj viacej :D a ďalší veľmi šikovný frajer palko to rucne zatváral takou masinkou na konzervy ..
zolik
@kuko95 (11.1.2022 18:22)
Sa mi zdalo, lebo 10L hrniec mam doma a ten je oproti tomu co miesa Tvoj kamos hotovy trpazlik.
Mali ste super cas. Takto varit/zavarat s dobrou partiou na chate musi byt uzasne! V dobrom ticho zavidim 😉
haji
@kuko95 (11.1.2022 18:22)
Velké děkuji za komenty a fotečky velkých dobrot. Slaninka jako malovaná a kapustnica - pro celý regiment. Oh, to jste byli šikovná trojka, vlastně štverka aj s psíkom! Moje nervy, to je hrnec óbr hrnec...! a potom ještě zavárt, klobúk dole! Šikovní chlapci! Milé sdílení, že zdravíme a tiše závidíme! aj tú atmošku!
haji
@zolik (11.1.2022 20:38)
Děkuji za komenty a fota. Foto polévky z pečených žltých paprik je opravdu výstavní!! Slíže s makom, domácím lekvárom a kompotom už tak vystajlované nejsou - ale to nevadí, chuť na ně mám a velkou! Jejda, slalom, tak si to užij!! a ať Petra dojede na 1. bednu! Hezký večer!
1x zolik
chorvatka
Dnes som varila zo samych konzerv: tuniaka v prirodnom naleve som hodila na osmahnutu cibulu a par struckov cesnaku, pridala sterilizované domace leco, ochutila Ajvarom, prizdobila olivami. A nez sa vsetky chute spojili, uvarena bola aj priloha ( ryza). Dobru chut aj vam, uz sme vecer dojedli aj zbytok a bolo to velmi chutné.
2x haji a zolik
haji
@chorvatka (11.1.2022 21:04)
Děkuji za koment a inspiraci na rychlé jídlo. Pro mě je to zajímavá a neotřelá kombinace, tuňáka, lečo, Ajvar, olivy miluju a k tomu rýže hmmm Tato kombinace stojí za vyzkoušení.
1x zolik
haji
@atina1947 (12.1.2022 17:51)
Také přeji brzké uzdravení! Ať to rychle prehrmí a bude zasej dobre. Plněné zelné závitky a rajská je dobrá volba. Někdy je moc fajn, když je v mrazáku krabička poslední záchrany. Držte se!
kukulienka71
u nás sa striedajú chute teraz dosť často, včera bol výborne dochutený bravč.perkelt s knedľou, dnes postavím na sporák kapustu s mäsovými guľkami a v sobotu budú zrejme palacinky, tie uz neboli ani nepamätám.

2x haji a zolik
haji
@kukulienka71 (13.1.2022 07:43)
Děkuji za koment a inspiraci. Bravčový perkelt s knedlou, kapusta s masovými gulkami to jsou dobré nápady, směry. Palacinky bych si dala také ráda a s chutí hmmm narobila si mi chutě! Dobrú gulkovo kapustovú chuť k dnešnímu obědu!
haji
@mamec (13.1.2022 10:50)
Děkuji za koment a přesný popis palačinek. Vystátá díra u palačinek mě spolehlivě odrazuje, jinak palačinky miluju. Už dlouho jsem je nedělala, bo stát u sporáku mi spíš nejde než jde.
Dodělala jsem mokrý/šmiklavý bramborový salát. A mám nasolené kuře. Vidím to na kurča pečené v rúre bez vyprážaní podle @cesminaz. Musím se nějak popasovat s tvarem, bo nemám jenom stehna, ale to půjde. Uvidí se, jestli ještě dnes. Pracuji na etapy.
Krásný den přeji všem! U nás je dnes pod mrakem. -1°C a má se oteplit.
sovka62
U nas vcera peceny bocik s ryzou a k tomu marhulovy kompot. Kedysi manzel takuto kombinaciu odmietal, ale len kym neskusil. Dnes na obed spagety - bolonske. Pred chvilou sme vecerali, studeny bocik zo vcera s cerstvym chlebikom a manzel aj s kyslou uhorkou. Tu som ja vynechala, nebudem si uhorkou kazit chut.
haji
@mijaita (13.1.2022 17:13)
Děkuji za komenty a fota, cizrna i vajíčka s křenem vypadají moc chutně! No nevařit se někdy dá, ale já to dlouho nevydržím.
haji
@sovka62 (13.1.2022 17:29)
Děkuji za koment a inspiraci. Čas od času je bůček dobrá volba, také ho mám ráda s rýží i po studenu. Přiznám se, že kompot k hlavnímu jídlu si nedávám. Raději salát. Bolognské špagety jsem dlouho nedělala, díky za připomenutí.
haji
@kukulienka71 (13.1.2022 17:36)
Děkuji za koment a foto tvojej "gulkovej kapusty". Věřím, že chutnaly! Máš svoju kyslú kapustu? O to je jistě chutnější. Hezký večer!
haji
@zolik (13.1.2022 18:22)
Skvělé! Děkuji za koment a foto. Dělám trošku jinak: brambory, kyselá okurka, cibule /tam jsme stejně/, uvařená mrkev a celer. Takže ho mám trošku barevnější. Upekla jsem k tomu obalované kuře podle @cesminaz. Hezký večer!
cesminaz
My sme dnes dojedli Tarhana polievku, čo som bola ešte včera varila🙂 Polievka je velmi chutná, aj ked je to len taká falošná Tarhana😅


kukulienka71
@haji (13.1.2022 18:55) áno, máme svoju, ešte nikdy sme tak dobrú nemali. V októbri sme naložili do malého 10l suda a tesne pred Vianocami ešte do veľkého, 17l, už aj z toho je tretina fuč. Ale kapustu kupujem na trhu, pestovať ju nemám kde. Pekný večer aj tebe, nech ti zdravie slúži!

2x haji a zolik
cesminaz
@zolik (11.1.2022 20:38)

Slalom zvykne byť celkom zaujímavý. Občas zvyknem aj ja pozerať 🙂 Zaujímavé, ako si udržia tú rovnováhu vo vzduchu🙂
2x haji a zolik
haji
@cesminaz (13.1.2022 19:15)
Děkuji za koment a fotečky. Tarhana vypadá náramně chutně, já červenou čočku miluju. Dnes se nám to tu rozgulkovalo, u vás kofte - líbí se mi vše na jednom plechu, dokonce dva druhy príloh. Díky za inspiraci a pozdrav. Hezký večer aj k vám!
bugout
@cesminaz a čo takto receptiky na tarhanu a určíte aj kofte. Albo ku koftam len doplniť tú ryžu, resp. tie rozdiely oproti koftam len so zemiakmi...?? Bol by som ti veľmi vďačný.
stefanm
... dnes nevarím!!!... máme od včera dusené bravčové plátky stehná v horčicovej omáčke, opečený zemiak restovana ryža
... takže varešky a nože dnes majú voľno...asi im doprajem aj "velnes" v umývačke... zaslúžia si😄


haji
@stefanm (15.1.2022 11:05)
Děkuji za vtipný koment a chutné foto bravčových plátkov na horčici s opečenými zemiakmi a restovanou ryžou. Mně by moc chutnalo. Tak to má být, klid a pokoj si může dopřát i kuchyň a nádobí. Velnes bych brala aj já, teda ne v myčke, ale vo vani. A ten si udělám i s pěničkou... Krásný zbytek soboty a pokoj rukám!
haji
@mijaita (15.1.2022 13:04)
Děkuji za koment a fotečku, hmmm tak vařené hovězí srdce, vývar se žloutkem - jedno lepší než druhé. Skvělé foto plné chutí! Krásnou sobotu přeji! S plným bříškem je krásně na světě.
haji
@kukulienka71 (15.1.2022 13:05)
Děkuji za koment a fotečku, zeleninový talíř vypadá náramně chutně i palačinky. Máš pravdu, milá Kuku, když je menší množství, jde příprava rychleji. A zanedlouho potom opáčko. Takový kuchyňský řetízkový kolotoč. Teda hrncový... Krásný víkend i k vám!
haji
Včera jsem vařila brokolicovou polévku. Brokolice, stopkový zeler, mrkva, kroupy perličky, zeleninový vývar, máslo, ml. černý pepř, sušená zelená směs bylinek, jedna Vitana houbová kostka, zbytek bedlového prachu. To je jediná kostka, kterou používám, asi 2x do roka. Polévka je výborná.
Dnes peču ořechovou bábovku se šlehačkou, už si to, holka, užívá v troubě.
Dnes od rána svítí sluníčko, oteplilo se a ještě má. Krásný víkend přeji všem!
haji
@mariamka (15.1.2022 14:00)
Děkuji za koment a foto, tyjo, další hrnec z těch větších, alespoň chvíli vydrží a lépe se rozleží. Dobrú chuť a krásný zbytek víkendu!
chorvatka
Dnes som stravila odpoludnie pripravou ruského borsca s hovadzim masom : budeme mat na nedelu, obed i veceru. Samozrejme, ze zostane este zeleniny v polievke, ktora sa dochuti slahackou a kôprom a doje sa velmi iste, také je to lahodné jedlo. Poznam tu vo Francuzsku par ludi, co si radi na borsci pochutnaju.... Skuste a neobanujete. Peknu nedelu vam vsetkym a vdaka za inspiracie.
haji
@afataga (15.1.2022 17:03)
Děkuji za koment a fotečku, penne s rajčaty, bazalkou, pekorinom vypadá moc dobře a je to fajn rychlovka. Hezký zbytek víkendu!
haji
@chorvatka (15.1.2022 20:58)
Děkuji za koment, ruský boršč z hovězího masa musí být velká dobrota. Jednou jsem nějakou sekvenci boršče vařila, ale je to hodně dávno. To musím napravit, už z toho důvodu, že též je po rozležení lepší a lepší. Krásnou neděli přeji i k vám!
haji
Dnes jdu na kváskový chlebík. Zatím jsem v klidu, bo kvásek je klidný též. Držím pěsti jemu i sobě. A docvaklo mi, že se pomalost kvásku odvíjí od toho, že jsem méně častěji pekla chlebík, ale i kvalita mouky - nová mouka, nevyzrálá, neodležená... Pořád se něco děje.
Krásnou neděli přeji všem! U nás je jasno, Oskar svítí jako najatý a je -4°C.
mijaita
Černá, silná logrovka Bella Giana. Ranní pobožnost :-) Kromě jiného vzpomínám na čas nedávný, kdy jsem ji dostávala ráno až do postele. Miluju vůni kávy k probouzení :-)
2x haji a zolik
haji
@mijaita (16.1.2022 10:39)
Děkuji za milý koment od srdce a kafíčkové foto. Ano, bez rozjížděcí kávy /lógrové/ to nejde. Mno, do postele mi zatím kafíčko nikdo nepřinesl, co není, může být. Díky za vyznání kávě, milá @mijaita ! Krásnou neděli!
mamec
@mijaita (16.1.2022 10:39)
Zaujímavá šálka:)
Výborná káva z takejto šáločky ťa určite dobre naladí do nového dňa.
zolik
Pomarancovo - mandarinkovy kolac. Bez muky. Len vajicka, cukor, stava z pomarancov/ mandariniek a mlete mandle. Bolo nacase spotrebovat ovocie po Vianociach.
Prajem peknu nedelu. U nas slnecno +3.


haji
@afataga (16.1.2022 13:13)
Děkuji za komenty a fota. Otroje vypadá náramně chutně panenka, kuře i salátek, krásné fotečky, plné chutí. Hezký zbytek neděle! A díky za inspiraci.
haji
@zolik (16.1.2022 14:39)
Děkuji za koment a foto. Koláčik vypadá velmi chutně a svěže, dala bych testovací vzoreček. Hezký zbytek neděle i k vám! U nás začíná mírná oblačnost a zvedli jsme teplotu na 2°C.
1x zolik
stefanm
Сьогодні я зробив нам киевскую котлетку, яку ми насолоджувалися і ми вже говоримо українською
😄... dnes som nám urobil Kijevsky kotlet ...pochutili sme si a už rozprávame po Ukrajinský😋😋


kukulienka71
Dnes, ako vidím, viacerí stavili na kurča:-) Mala som dve celé stehná, piekli sa v rúre so zeleninou a orientálnym korením. Potom som šťavu prepasírovala na redšom sitku a vznikla výborná omáčka.




kucharka
Včera sme nevarili, boli sme v Barcelone. Je tam naša obľúbená Ramen reštaurácia, tak sme si pochutnávali každý na svojom naj - u mňa pikantný.
Pekný zvyšok víkendu prajem :-))


haji
@stefanm (16.1.2022 15:18)
Děkuji za vtipný koment a chutné foto. Kyjevský kotlet nemá chybu a na fotu od vás vypadá prudce jedle. Mno, nevím, po ukrajinsky rozprávat po kotletu, to nevím. Po vodce ano, tam bych tomu věřila na tuty. Hezký večer k vám!
1x mamec
haji
@kukulienka71 (16.1.2022 16:11)
Děkuji za koment a foto. Ano, Kuku, to jsi trefila, na kuře vsadil kdekdo, aj ja. Tvoje kuřátko vypadá velmi dobře, mám ráda kombinaci masa na zelenině, s ryžou. To jsem nejspokojenější. Hezký večřer!
haji
@kucharka (16.1.2022 17:08)
Děkuji za komenty a fota, plněné canelone riccotou a špenátem podle Jamieho bych si s chutí dala, dobrá volba. Ramen v Barcelone nemá chybu, stejně jako další fota pod tvojí diskusí Jedlo na dovolenko. Samé dobroty! Hezký večer k vám! A díky za inspiraci.
2010
vcera nam varili na plazi taku klasicku anglicku 'zdravu klasiku" kalamare, krevety, rybky a hranolky
( cajky sa isli zblaznit).



2010
A dnes sa testoval novy naparovaci sporak, pomaly pecene jahnacie lytka na vine a zelenine .



haji
@2010 (16.1.2022 18:59)
Děkuji za komenty a fota. Kalamáre, krevety, rybky a hranolky hmm nejsem čajka, ale išla bych sa zlbáznit tiež! Čajkám bych nechala hranolky - pár /tedy dva/.
Jejda, ty máš nějaký nový vychytaný sporák, pomalené jehnacie lýtka na víne a zelenine vypadají hodně dobře a chutně, masíčko muselo být jako dortík.
Krásný den k vám a díky za sdílení!
haji
Dnes jsem si nachystala /nasolila, okořenila, potřela česnekem a hořčicí/ irskou hovězí kližku. Pokračování zítra. Sfúzuji nějakou zeleninu /stopkový zeler, mrkvu, kapiu/, přidám kousek špeku, další koření. Ve hře je i smetana. Příloha: jasmínová rýže.
Dnes jsem konečně dojedla brokolicovou polévku, kuře a br. salát. Bylo to moc dobré. Dezert čeká na balkoně, ořechová bábovka.
kukulienka71
@haji (17.1.2022 14:45)

normálne si mi narobila chute, určite budeš mať zajtra nebíčko v papuľke:-) ja som sa bavila s mojím obľúbeným kysnutým cestom, reku, bude pár buchtičiek na zajtrajšie raňajky/desiatu. Mak som nesladila, primiešala som k nemu domáci slivkový lekvár. Plnka sa mi takto páči, dá sa dobre formovať. Posielam aspoň pár fotiek



zolik
@mijaita (16.1.2022 16:54)
Ahoj, recept nemam. Bola to cista Improvisation. Mala som 2 pomarance a 2 mandarinky od Vianoc, ktore bolo treba nejakymsi sposobom spracovat. Osupane som ich rozmixovala. Rozslahala som 3 vajcia s kr.cukrom + vanilkovy + stipka soli a pridala rozmixovau duzinu + trochu slnecnicoveho oleja. Cast pomletych mandli som zmiesala s 1/3 PDP, zaslahala a postupne pridavala pomlete mandle az malo cesto hustotu cca ako na piskot. Tortovu formu som vytrela maslom,vysypala mletymi mandlami. Po vychladnuti som ho poliala: stava z 1 pomaranca + 1/2 citrona + kr.cukor + 2 CL skrob. Ozdoba uz boli cerstvo kupene mandarinky.
Snazim sa vsetko spotrebovat. Citrusy nastastie vydrzia dlhsie a da sa z nich kuzlit a dobre improvizovat.
haji
@kukulienka71 (17.1.2022 20:15)
Děkuji za koment a fotečky, buchty jako peříčko, hmm k snídani by se mi hodil vzoreček...
Kuku, ta náplň, mak s povidly/domácím slivkovým lekvárom nemá chybu. I těsto vypadá moc dobře.
haji
@zolik (18.1.2022 00:07)
Díky za sdílení, postup - receptík se může hodit, dobrý nápad na zpracování citrusů. Jsi šikulka!
kukulienka71
Keď môžem, tak varím:-) Dnes tradičné menu : polievka na kyslo zo sterilizovaných žltých fazuľkových strukov len s mliekom, bez smotany a francúzske zemiaky s cviklovým šalátom. Pekný slnečný deň prajem.


mijaita
@zolik (18.1.2022 00:07)

MOC, MOC ti dekuju, to se mi libi, urcite si to nekdy udelam :-) :-) :-)
mijaita
Tak jsem dnes rodine upekla kousek selečího hřbetu, k tomu jsem opekla na sadle posekane škvarky a spolu s kysanym zelim zamichala do stouchanych brambor. Hodne, hodne dobre to bylo!! K tomu jeste vycistili misu cizrny se susenyma rajcatama a nekolik opecenych placek jako predkrm. Sladke u nas nejde, jen muskatove šampano probehlo. Obed vsedniho dne :-)


haji
@kukulienka71 (18.1.2022 13:41)
Děkuji za koment a fotečku, polievka zo žltej fazulky aj zapekané francúzské zemiaky jsou moje nejoblíbenější jídla. Super volba! Hezký večer k vám, milá Kuku!
haji
@mijaita (18.1.2022 16:36)
Děkuji za milý koment a kouzelné fotečky! Selský hřbet s kysaným zelím a škvarky, k tomu šťouchané brambory - to musí být velká dobrota. Krásně upečené masko! I předkrm a šampíčko, tak to je všední den jako malovaný!
Vidím, že když se do něčeho opřeš, tak to jede! Přeji hezký večer!