Varenie

Co dnes vaříte? (13)

haji - bez fotkyhaji, 11. januára 2022

Začínáme spolu už třináctý díl diskusie Co dnes vaříte? Opět už byl výčet komentů a foteček dlouhý, tak šup, ať jsme na nové stránce. Užijte si všichni pospolitost a sdílení toho Co dnes vaříte? a vůbec všeho, s čím se chcete podělit. Nahlédneme spolu pod pokličky, do pekáčů, talířů a případně do lidských srdcí, duší. Život je duha, cesta lásky a tvořivosti. V kuchyni máme zaručeno oboje. A naši milí a blízcí s námi sdílejí úspěchy i neúspěchy nejen v kuchyni. Trpělivě a s láskou. Držme spolu!

@zareaguj


Diskusia k téme

zolik
@kuko95 (11.1.2022 17:21)
Nadherne si zacal s 13. pokracovanim.
Mala kuchyna a obrovsky hrniec kapustnice. To ste varili pre cely fotbalovy oddiel? Kolko litrov ste nakuchtili?
kuko95
@zolik (11.1.2022 17:30)

Milá zolik je to nádherná chata s nádherným psíkom ktorého fotky som dal do inej diskusie ..bolo toho dobrých 13litrov hádam aj viacej :D a ďalší veľmi šikovný frajer palko to rucne zatváral takou masinkou na konzervy ..
zolik
@kuko95 (11.1.2022 18:22)
Sa mi zdalo, lebo 10L hrniec mam doma a ten je oproti tomu co miesa Tvoj kamos hotovy trpazlik.
Mali ste super cas. Takto varit/zavarat s dobrou partiou na chate musi byt uzasne! V dobrom ticho zavidim 😉
haji
@kuko95 (11.1.2022 18:22)
Velké děkuji za komenty a fotečky velkých dobrot. Slaninka jako malovaná a kapustnica - pro celý regiment. Oh, to jste byli šikovná trojka, vlastně štverka aj s psíkom! Moje nervy, to je hrnec óbr hrnec...! a potom ještě zavárt, klobúk dole! Šikovní chlapci! Milé sdílení, že zdravíme a tiše závidíme! aj tú atmošku!
haji
@zolik (11.1.2022 20:38)
Děkuji za komenty a fota. Foto polévky z pečených žltých paprik je opravdu výstavní!! Slíže s makom, domácím lekvárom a kompotom už tak vystajlované nejsou - ale to nevadí, chuť na ně mám a velkou! Jejda, slalom, tak si to užij!! a ať Petra dojede na 1. bednu! Hezký večer!
chorvatka
Dnes som varila zo samych konzerv: tuniaka v prirodnom naleve som hodila na osmahnutu cibulu a par struckov cesnaku, pridala sterilizované domace leco, ochutila Ajvarom, prizdobila olivami. A nez sa vsetky chute spojili, uvarena bola aj priloha ( ryza). Dobru chut aj vam, uz sme vecer dojedli aj zbytok a bolo to velmi chutné.
2x haji a zolik
haji
@chorvatka (11.1.2022 21:04)
Děkuji za koment a inspiraci na rychlé jídlo. Pro mě je to zajímavá a neotřelá kombinace, tuňáka, lečo, Ajvar, olivy miluju a k tomu rýže hmmm Tato kombinace stojí za vyzkoušení.
1x zolik
haji
@atina1947 (12.1.2022 17:51)
Také přeji brzké uzdravení! Ať to rychle prehrmí a bude zasej dobre. Plněné zelné závitky a rajská je dobrá volba. Někdy je moc fajn, když je v mrazáku krabička poslední záchrany. Držte se!
kukulienka71
u nás sa striedajú chute teraz dosť často, včera bol výborne dochutený bravč.perkelt s knedľou, dnes postavím na sporák kapustu s mäsovými guľkami a v sobotu budú zrejme palacinky, tie uz neboli ani nepamätám.

haji
@kukulienka71 (13.1.2022 07:43)
Děkuji za koment a inspiraci. Bravčový perkelt s knedlou, kapusta s masovými gulkami to jsou dobré nápady, směry. Palacinky bych si dala také ráda a s chutí hmmm narobila si mi chutě! Dobrú gulkovo kapustovú chuť k dnešnímu obědu!
haji
@mamec (13.1.2022 10:50)
Děkuji za koment a přesný popis palačinek. Vystátá díra u palačinek mě spolehlivě odrazuje, jinak palačinky miluju. Už dlouho jsem je nedělala, bo stát u sporáku mi spíš nejde než jde.
Dodělala jsem mokrý/šmiklavý bramborový salát. A mám nasolené kuře. Vidím to na kurča pečené v rúre bez vyprážaní podle @cesminaz. Musím se nějak popasovat s tvarem, bo nemám jenom stehna, ale to půjde. Uvidí se, jestli ještě dnes. Pracuji na etapy.
Krásný den přeji všem! U nás je dnes pod mrakem. -1°C a má se oteplit.
sovka62
U nas vcera peceny bocik s ryzou a k tomu marhulovy kompot. Kedysi manzel takuto kombinaciu odmietal, ale len kym neskusil. Dnes na obed spagety - bolonske. Pred chvilou sme vecerali, studeny bocik zo vcera s cerstvym chlebikom a manzel aj s kyslou uhorkou. Tu som ja vynechala, nebudem si uhorkou kazit chut.
haji
@mijaita (13.1.2022 17:13)
Děkuji za komenty a fota, cizrna i vajíčka s křenem vypadají moc chutně! No nevařit se někdy dá, ale já to dlouho nevydržím.
haji
@sovka62 (13.1.2022 17:29)
Děkuji za koment a inspiraci. Čas od času je bůček dobrá volba, také ho mám ráda s rýží i po studenu. Přiznám se, že kompot k hlavnímu jídlu si nedávám. Raději salát. Bolognské špagety jsem dlouho nedělala, díky za připomenutí.
haji
@kukulienka71 (13.1.2022 17:36)
Děkuji za koment a foto tvojej "gulkovej kapusty". Věřím, že chutnaly! Máš svoju kyslú kapustu? O to je jistě chutnější. Hezký večer!
haji
@zolik (13.1.2022 18:22)
Skvělé! Děkuji za koment a foto. Dělám trošku jinak: brambory, kyselá okurka, cibule /tam jsme stejně/, uvařená mrkev a celer. Takže ho mám trošku barevnější. Upekla jsem k tomu obalované kuře podle @cesminaz. Hezký večer!
cesminaz
My sme dnes dojedli Tarhana polievku, čo som bola ešte včera varila🙂 Polievka je velmi chutná, aj ked je to len taká falošná Tarhana😅


kukulienka71
@haji (13.1.2022 18:55) áno, máme svoju, ešte nikdy sme tak dobrú nemali. V októbri sme naložili do malého 10l suda a tesne pred Vianocami ešte do veľkého, 17l, už aj z toho je tretina fuč. Ale kapustu kupujem na trhu, pestovať ju nemám kde. Pekný večer aj tebe, nech ti zdravie slúži!

cesminaz
@zolik (11.1.2022 20:38)

Slalom zvykne byť celkom zaujímavý. Občas zvyknem aj ja pozerať 🙂 Zaujímavé, ako si udržia tú rovnováhu vo vzduchu🙂
haji
@cesminaz (13.1.2022 19:15)
Děkuji za koment a fotečky. Tarhana vypadá náramně chutně, já červenou čočku miluju. Dnes se nám to tu rozgulkovalo, u vás kofte - líbí se mi vše na jednom plechu, dokonce dva druhy príloh. Díky za inspiraci a pozdrav. Hezký večer aj k vám!
bugout
@cesminaz a čo takto receptiky na tarhanu a určíte aj kofte. Albo ku koftam len doplniť tú ryžu, resp. tie rozdiely oproti koftam len so zemiakmi...?? Bol by som ti veľmi vďačný.
stefanm
... dnes nevarím!!!... máme od včera dusené bravčové plátky stehná v horčicovej omáčke, opečený zemiak restovana ryža
... takže varešky a nože dnes majú voľno...asi im doprajem aj "velnes" v umývačke... zaslúžia si😄


haji
@stefanm (15.1.2022 11:05)
Děkuji za vtipný koment a chutné foto bravčových plátkov na horčici s opečenými zemiakmi a restovanou ryžou. Mně by moc chutnalo. Tak to má být, klid a pokoj si může dopřát i kuchyň a nádobí. Velnes bych brala aj já, teda ne v myčke, ale vo vani. A ten si udělám i s pěničkou... Krásný zbytek soboty a pokoj rukám!
haji
@mijaita (15.1.2022 13:04)
Děkuji za koment a fotečku, hmmm tak vařené hovězí srdce, vývar se žloutkem - jedno lepší než druhé. Skvělé foto plné chutí! Krásnou sobotu přeji! S plným bříškem je krásně na světě.
haji
@kukulienka71 (15.1.2022 13:05)
Děkuji za koment a fotečku, zeleninový talíř vypadá náramně chutně i palačinky. Máš pravdu, milá Kuku, když je menší množství, jde příprava rychleji. A zanedlouho potom opáčko. Takový kuchyňský řetízkový kolotoč. Teda hrncový... Krásný víkend i k vám!
haji
Včera jsem vařila brokolicovou polévku. Brokolice, stopkový zeler, mrkva, kroupy perličky, zeleninový vývar, máslo, ml. černý pepř, sušená zelená směs bylinek, jedna Vitana houbová kostka, zbytek bedlového prachu. To je jediná kostka, kterou používám, asi 2x do roka. Polévka je výborná.
Dnes peču ořechovou bábovku se šlehačkou, už si to, holka, užívá v troubě.
Dnes od rána svítí sluníčko, oteplilo se a ještě má. Krásný víkend přeji všem!
haji
@mariamka (15.1.2022 14:00)
Děkuji za koment a foto, tyjo, další hrnec z těch větších, alespoň chvíli vydrží a lépe se rozleží. Dobrú chuť a krásný zbytek víkendu!
chorvatka
Dnes som stravila odpoludnie pripravou ruského borsca s hovadzim masom : budeme mat na nedelu, obed i veceru. Samozrejme, ze zostane este zeleniny v polievke, ktora sa dochuti slahackou a kôprom a doje sa velmi iste, také je to lahodné jedlo. Poznam tu vo Francuzsku par ludi, co si radi na borsci pochutnaju.... Skuste a neobanujete. Peknu nedelu vam vsetkym a vdaka za inspiracie.
haji
@afataga (15.1.2022 17:03)
Děkuji za koment a fotečku, penne s rajčaty, bazalkou, pekorinom vypadá moc dobře a je to fajn rychlovka. Hezký zbytek víkendu!
haji
@chorvatka (15.1.2022 20:58)
Děkuji za koment, ruský boršč z hovězího masa musí být velká dobrota. Jednou jsem nějakou sekvenci boršče vařila, ale je to hodně dávno. To musím napravit, už z toho důvodu, že též je po rozležení lepší a lepší. Krásnou neděli přeji i k vám!
haji
Dnes jdu na kváskový chlebík. Zatím jsem v klidu, bo kvásek je klidný též. Držím pěsti jemu i sobě. A docvaklo mi, že se pomalost kvásku odvíjí od toho, že jsem méně častěji pekla chlebík, ale i kvalita mouky - nová mouka, nevyzrálá, neodležená... Pořád se něco děje.
Krásnou neděli přeji všem! U nás je jasno, Oskar svítí jako najatý a je -4°C.
mijaita
Černá, silná logrovka Bella Giana. Ranní pobožnost :-) Kromě jiného vzpomínám na čas nedávný, kdy jsem ji dostávala ráno až do postele. Miluju vůni kávy k probouzení :-)
2x haji a zolik
haji
@mijaita (16.1.2022 10:39)
Děkuji za milý koment od srdce a kafíčkové foto. Ano, bez rozjížděcí kávy /lógrové/ to nejde. Mno, do postele mi zatím kafíčko nikdo nepřinesl, co není, může být. Díky za vyznání kávě, milá @mijaita ! Krásnou neděli!
mamec
@mijaita (16.1.2022 10:39)
Zaujímavá šálka:)
Výborná káva z takejto šáločky ťa určite dobre naladí do nového dňa.
zolik
Pomarancovo - mandarinkovy kolac. Bez muky. Len vajicka, cukor, stava z pomarancov/ mandariniek a mlete mandle. Bolo nacase spotrebovat ovocie po Vianociach.
Prajem peknu nedelu. U nas slnecno +3.


haji
@afataga (16.1.2022 13:13)
Děkuji za komenty a fota. Otroje vypadá náramně chutně panenka, kuře i salátek, krásné fotečky, plné chutí. Hezký zbytek neděle! A díky za inspiraci.
haji
@zolik (16.1.2022 14:39)
Děkuji za koment a foto. Koláčik vypadá velmi chutně a svěže, dala bych testovací vzoreček. Hezký zbytek neděle i k vám! U nás začíná mírná oblačnost a zvedli jsme teplotu na 2°C.
1x zolik
stefanm
Сьогодні я зробив нам киевскую котлетку, яку ми насолоджувалися і ми вже говоримо українською
😄... dnes som nám urobil Kijevsky kotlet ...pochutili sme si a už rozprávame po Ukrajinský😋😋


kucharka
Včera sme nevarili, boli sme v Barcelone. Je tam naša obľúbená Ramen reštaurácia, tak sme si pochutnávali každý na svojom naj - u mňa pikantný.
Pekný zvyšok víkendu prajem :-))


haji
@stefanm (16.1.2022 15:18)
Děkuji za vtipný koment a chutné foto. Kyjevský kotlet nemá chybu a na fotu od vás vypadá prudce jedle. Mno, nevím, po ukrajinsky rozprávat po kotletu, to nevím. Po vodce ano, tam bych tomu věřila na tuty. Hezký večer k vám!
1x mamec
haji
@kukulienka71 (16.1.2022 16:11)
Děkuji za koment a foto. Ano, Kuku, to jsi trefila, na kuře vsadil kdekdo, aj ja. Tvoje kuřátko vypadá velmi dobře, mám ráda kombinaci masa na zelenině, s ryžou. To jsem nejspokojenější. Hezký večřer!
haji
@kucharka (16.1.2022 17:08)
Děkuji za komenty a fota, plněné canelone riccotou a špenátem podle Jamieho bych si s chutí dala, dobrá volba. Ramen v Barcelone nemá chybu, stejně jako další fota pod tvojí diskusí Jedlo na dovolenko. Samé dobroty! Hezký večer k vám! A díky za inspiraci.
1x 2010
2010
vcera nam varili na plazi taku klasicku anglicku 'zdravu klasiku" kalamare, krevety, rybky a hranolky
( cajky sa isli zblaznit).



haji
@2010 (16.1.2022 18:59)
Děkuji za komenty a fota. Kalamáre, krevety, rybky a hranolky hmm nejsem čajka, ale išla bych sa zlbáznit tiež! Čajkám bych nechala hranolky - pár /tedy dva/.
Jejda, ty máš nějaký nový vychytaný sporák, pomalené jehnacie lýtka na víne a zelenine vypadají hodně dobře a chutně, masíčko muselo být jako dortík.
Krásný den k vám a díky za sdílení!
haji
Dnes jsem si nachystala /nasolila, okořenila, potřela česnekem a hořčicí/ irskou hovězí kližku. Pokračování zítra. Sfúzuji nějakou zeleninu /stopkový zeler, mrkvu, kapiu/, přidám kousek špeku, další koření. Ve hře je i smetana. Příloha: jasmínová rýže.
Dnes jsem konečně dojedla brokolicovou polévku, kuře a br. salát. Bylo to moc dobré. Dezert čeká na balkoně, ořechová bábovka.
kukulienka71
@haji (17.1.2022 14:45)

normálne si mi narobila chute, určite budeš mať zajtra nebíčko v papuľke:-) ja som sa bavila s mojím obľúbeným kysnutým cestom, reku, bude pár buchtičiek na zajtrajšie raňajky/desiatu. Mak som nesladila, primiešala som k nemu domáci slivkový lekvár. Plnka sa mi takto páči, dá sa dobre formovať. Posielam aspoň pár fotiek



zolik
@mijaita (16.1.2022 16:54)
Ahoj, recept nemam. Bola to cista Improvisation. Mala som 2 pomarance a 2 mandarinky od Vianoc, ktore bolo treba nejakymsi sposobom spracovat. Osupane som ich rozmixovala. Rozslahala som 3 vajcia s kr.cukrom + vanilkovy + stipka soli a pridala rozmixovau duzinu + trochu slnecnicoveho oleja. Cast pomletych mandli som zmiesala s 1/3 PDP, zaslahala a postupne pridavala pomlete mandle az malo cesto hustotu cca ako na piskot. Tortovu formu som vytrela maslom,vysypala mletymi mandlami. Po vychladnuti som ho poliala: stava z 1 pomaranca + 1/2 citrona + kr.cukor + 2 CL skrob. Ozdoba uz boli cerstvo kupene mandarinky.
Snazim sa vsetko spotrebovat. Citrusy nastastie vydrzia dlhsie a da sa z nich kuzlit a dobre improvizovat.
haji
@kukulienka71 (17.1.2022 20:15)
Děkuji za koment a fotečky, buchty jako peříčko, hmm k snídani by se mi hodil vzoreček...
Kuku, ta náplň, mak s povidly/domácím slivkovým lekvárom nemá chybu. I těsto vypadá moc dobře.
1x zolik
haji
@zolik (18.1.2022 00:07)
Díky za sdílení, postup - receptík se může hodit, dobrý nápad na zpracování citrusů. Jsi šikulka!
1x zolik
kukulienka71
Keď môžem, tak varím:-) Dnes tradičné menu : polievka na kyslo zo sterilizovaných žltých fazuľkových strukov len s mliekom, bez smotany a francúzske zemiaky s cviklovým šalátom. Pekný slnečný deň prajem.


mijaita
@zolik (18.1.2022 00:07)

MOC, MOC ti dekuju, to se mi libi, urcite si to nekdy udelam :-) :-) :-)
1x zolik
mijaita
Tak jsem dnes rodine upekla kousek selečího hřbetu, k tomu jsem opekla na sadle posekane škvarky a spolu s kysanym zelim zamichala do stouchanych brambor. Hodne, hodne dobre to bylo!! K tomu jeste vycistili misu cizrny se susenyma rajcatama a nekolik opecenych placek jako predkrm. Sladke u nas nejde, jen muskatove šampano probehlo. Obed vsedniho dne :-)


haji
@kukulienka71 (18.1.2022 13:41)
Děkuji za koment a fotečku, polievka zo žltej fazulky aj zapekané francúzské zemiaky jsou moje nejoblíbenější jídla. Super volba! Hezký večer k vám, milá Kuku!
haji
@mijaita (18.1.2022 16:36)
Děkuji za milý koment a kouzelné fotečky! Selský hřbet s kysaným zelím a škvarky, k tomu šťouchané brambory - to musí být velká dobrota. Krásně upečené masko! I předkrm a šampíčko, tak to je všední den jako malovaný!
Vidím, že když se do něčeho opřeš, tak to jede! Přeji hezký večer!
haji
Dovařila jsem se irská hovězí kližka a je "na divoko". Použila jsem nakonec směs koření Vitana "Divočina". Masko den předem naklepané, nasolené, potřené hořčicí z jedné strany a z druhé strany potlačeným česnekem a trochou ml. černého pepře, použila jsem i kapku oleje na zkřehnutí. Na sádle jsem dnes masko opekla, vytáhla, orestovala do karamelova cibuli, přidala trochu krystalového cukru na jednu stranu /že karamel/ a na druhé straně opekla rajský protlak. Pak jsem přidala nastrouhanou mrkev, klasický celer, orestovala, přidala kousek špeku/slanin, kořením Divočina, osolila, přidala trochu pálivé papriky, pár bobkových listů a jalovec. Pro propojení chutí jsem ještě chvíli restovala. Vrátila jsem do kastrolu na zeleninu masko, zalila horkou vodou, přidala nakrájenou kapii a stopkový zeler. Dušila jsem - vařila do změknutí maska. Pak jsem maso vytáhla, omáčku projela tyčovým mixerem, zaklechtala moukou s vodou a ještě vložila pár kousků slaniny. Po provaření cca 20-30 minut jsem vlila do omáčky smetanu, vrátila masko, prohřála. Budu podávat s knedlíkem, případně jasmínovou rýží. Hovězí na divoko je moje oblíbené. Čerpala jsem z receptu Jany Dorazinové/Remkové z Top receptů a něco si upravila, přidala podle sebe. Dobrou chuť!
haji
@mijaita (18.1.2022 17:38)
Moje nervy, omlouvám se tobě i selátku. Dnes to mám trošku víc hektické než kdy jindy. Selečí, promiň!
mijaita
@haji (18.1.2022 21:41)

:) tady neni nic k promijeni preci, jen jsem uvedla druh masa na pravou miru, abys mohla ocenit spravne ten druh masa-jidla :)
mijaita
@haji (17.1.2022 14:45)

Dezert ti necham, ale ta tvoje brokolajda se mi libi!! Nechces sepsat rc do polivkaria? Muzes preci bez fotky, ty dodame my!? tak šup,šup, šikulko :):):)
haji
@mijaita (19.1.2022 00:21)
Ju, sepíšu. Drž to v paměti, prosím, abych nezapomněla. Hezký den!
U nás svítí sluníčko a v noci slušně mrzlo. Ještě teď je -7°C.
1x zolik
haji
Dodatek k Irské kližce Na divoko. Ještě jsem přidala směs sušených pokutrovaných bylinek: ligurček, medvedí cesnak, cibulová nať - bez toho neuvařím. Dávám ji všude, kromě dortů. Tentokrát se mi uvezla packa s mletou červenou paprikou, omylem jsem vytáhla pálivou a tak je celá divočina čípoš. Výborná!!
1x zolik
mariamka
Príprava na ostrokyslú. Kurací vývar v TH, potom už len Bonduelle China mix, vajíčko, škrob, dochutím a hotovo. Tešíme :) námietky? :)
2x haji a zolik
mijaita
Nejjednodussi jidlo, které znám a pritom lahodne. Bohuzel, je mexické a jejich zelene papriky jsou nedostizne. Presto ale i z papriky, u nas koupene v trznici. to bylo dobre. Jen upecena a sloupnutá paprika na prouzky nakrájená, na proužky menší, bílá cibule podušená do sklovita, to celé pak zalité smetanou a do horkého nějaký rozpustný sýr. Stojí to za to!! Jo a v Mx do toho nekdy pridají i kukuřici. Dobre samotné, nebo jako příloha ke kuřátku. Jen fotogenické to opravdu moc neni.


kukulienka71
@mijaita (19.1.2022 14:36) ak by som nevedela, čo to je, tak to iste neochutnám, vyzerá to na zmes húseníc a háďatok😄ale mexická kuchyňa je dosť podobná maďarskej, aj toto povedzme by tam zapasovalo. Ja také môžem, dík za tip.

2x haji a zolik
mijaita
@kukulienka71 (19.1.2022 19:12)

Budu sama rada, kdyz to zkusis a vyfotis! Je to doslova sametova chut, ale napad na fotku se nedostavil. A taky jsem se na to hodne tesila. Musim najit orig fotku z Mex. Kydla v bufetu na talir pani bufetova :)
haji
@mariamka (19.1.2022 15:27)
Děkuji za komenty, fotečku. Tvoje Ostrokyslá polievka vypadá velmi dobře a chutně! Pobavily jste mě s Afi, že to biele one haha Některé pokrmy se stajlujú blbo. Jsem realista a mně se líbí autenticita. Je to jako život, ten nečeká až sa nastajlujeme. Děkuji za inspiraci. Moje konzervativní maličkost se ještě do Ostrokyslej polievky nepustila. Mno, všechno je prvně. Pro mě je to výzva, díky za inspiraci a přeji hezký den!
haji
@mijaita (19.1.2022 14:36)
Děkuji za komenty a foto. Zajímavé spojení zeleniny, sýra a smetany, které se vlastně nabízí samo. A ejhle, ono Mexiko. Díky za rozšíření obzorů a přiblížení, pro mě, novinky. A jak už jsem psala v komentu k Ostrokyslej polievke, reálné foto bez stajlu se mi líbí. Děkuji za sdílení detailů, jídel a zážitků z cest - jsou to zajímavosti a také inspirace. Prostě neocenitelné detaily, ke kterým se často člověk nedostane. Mám otázku, nějak se to jídlo jmenuje?
Přeji krásný den, ať se ti daří!
1x zolik
mariamka
@haji (20.1.2022 07:23)
ahoj Haji, keď ju po x-pokusoch vychytáš, tak to nie je žiadne ťažké varenie. Odporúčam, je to doslova liek. Ďakujem, tiež som za autenticitu, tie kvapky a lízance na tanieroch ma nebavia :)
mijaita
Zadny rc, jen invence a povedla se. Kuratkovy maso obaleny ve smesi cesnek olej, roasted kari a skrob. Opecene v masle s olejem. K tomu v pare udelany kvetak. Osvezila jsem vietnamskou mrkvi nakladanou. Bombicka 🙂


stefanm
... určite sa už nikomu stalo, že keď doma chystal šúľance odrazu sa mu už nechcelo, alebo tak ako mne nemohlo, šuľať (som už po troch operáciách chrbtice ☹️)...a tak sa stalo aj minule...tak som si z toho zemiakového cesta čo mi ostávalo ušuľal zo desať krásne dlhých (viac jak 20cm), uvaril ich, potrel roztopeným maslom, nechal vychladnúť a v sáčku šupol do mrazničky...no a dnes sa mi zase nechcelo robiť ku mäsku prílohu, tak som ich zopár rozmrazil, ohrial na masle a obalil v čom ma v ten moment napadlo!...a dopadlo to úžasné 😋😋😋... vyskúšajte, neobanujete! 🙂


haji
@mijaita (20.1.2022 12:48)
Děkuji za koment a fotečku, kuřecí proužky v rouasted kari, květák na páře a vietnamská nakládaná mrkev - to zní a vypadá moc dobře, o chuti nepochybuji. Že bombička, milé přirovnání. Hezký den, počítám že u vás už je jasno, ta nádhera odpoledne řádila u nás. Vítr, sníh, déšť. Ve Zlíně měli k tomu bonus ledové krupky.
haji
@stefanm (20.1.2022 13:10)
Děkuji za fajn koment, postup i chutné foto! Jejda, ty jsi šikovný! Mno, páteř/chrbtica umí být záludná, něco málo o tom vím. Opatruj se, šetři se!! Zemiakové cesto objíždím jak se dá. Tam je potřeba rychlé zpracování a to je pro mě nadlidský výkon. I proto, že s ním nemám praxi. Asi tak. Máš můj obdiv, skvělý nápad - príloha k masku a to v óbr šúlancoch hmm Mně by chutnalo.
Hezké odpoledne i večer k vám!
mijaita
@haji (20.1.2022 15:25) Jojo, z kuch okna jsem videla doslova smršt tech krupek, normalni bila clona ! Chvili pak bylo zatazeno a uz zas slunilo sviticko :-)
Varit musim jen jednoduse a malo, tak vychai jen takova jidla. A mam je i nejradsi, neni mi tezko po nich. Ovsem jsem naladena na tataracek, asi s tim neco udelam co nejdriv! :-)

chorvatka
Zajtra budem na obed grilovat v rure marinované cerstvé sardinky na marocky spôsob a k tomu rychle spravim kuskus. Ta marinada sa vola chermula (roztlaceny cesnak, paprika sladka i ostra a kumin, par kvapiek citronovej stavy do par lyzic oleja, +mrazena petrzlenova vnat). Moze to v nej stat i par dni na chladnom mieste, sardinky budu lahodnejsie ! Vycari to slnecné nebo a prevanie vas exotickou vônou i chutou. Skusite ??? Dobru chut vsetkym a vela zdaru v kulinnarskom tvoreni.
haji
@chorvatka (20.1.2022 20:55)
Děkuji za koment a inspiraci. Miluju ryby všeho druhu a na sardinky se chystám delší dobu, ještě jsem je nikdy neměla. Dám na tebe, milá @chorvatka a brzy se vybatolím pro mražené sardinky. Prosím, děláš je v troubě na plechu pod grilem všechny zaráz, ať mám představu.
1x zolik
haji
Včera se mi podařilo rozbít 13 vajec. V životě jsem tolik vajec najednou nerozbila. Zachránila jsem čtvrt litru tekutých žloutků a bílků. Udělala kvasnicovou pomazánku. Dostane ji brácha. Když ji bude chtít. Mně stávkuje bříško. Pořád se něco děje.
mijaita
:-) ja jich rozbila jednu 120, ale do kastrolu :-) Tole se mi stat, jak je me slyset az na ulici :-)
2x haji a zolik
kukulienka71
@stefanm (20.1.2022 13:10) teraz si ma rozosmial tymi dlhymi šuľancami, čo sa na tanier nezmestia:-))) veru, stalo sa aj mne, že sa mi nechcelo šúľať, tak som také veľké gule uvarila a potom sa pokrájajú a poopekajú na masti na cibuľke. Moja mama to často robila, neskutočná dobrota!

bugout
Dnes dojedám falošnú tarhanu. Hlavný chod bude:
 cesminazuenal.blogspot.com/2022/01/kofte-so-stavnatou-ryzou-zemiak...


Zajtra bude krémová zemiaková polievka, hádajte aká, resp. od koho... (správne od @cesminaz )
No a hlavný chod uvidím. Viem však, že zemiaková kaša a nejaká improvizácia z kusom uvareného hovädzieho. Možno ho pokrájam hodím ja chvíľku na cibuľku a k tomu kôprová omáčka. No uvidm.
haji
@cesminaz (21.1.2022 19:55)
Děkuji za komet a fotečky, zemiakový paprikáš a langoš jdou krásně k sobě. Mně by moc chutnalo! Krásný víkend!
1x zolik
haji
@laylastastykitchen (21.1.2022 21:21)
Děkuji za komenty fotečky. Fašírky dělané ve fritéze vypadají moc dobře a so zemiakovou kašou je to velká dobrot. Dezert čokoládové cupcakes je velmi chutná sladká tečka, aj fotogenická. Krásný víkend!
haji
@bugout (22.1.2022 07:33)
Děkuji za koment, vidím, že recepty od @cesminaz ti učatovaly, falošná Tarhana a koftičky s šťavnatou ryžou a zemiakmi z jedného plechu spolu krásně ladí. Zemiaková polievka je dobrá volba na dnes. Počítám že teď jsi v pilné práci! Dobrú chuť k sobotnému obedu! A krásný víkend!
haji
Dnes jsem udělala převážně česnekovou polévku. Inspirovala jsem se od @helena10 a kromě brambor, cesnaku, mrkvi /opečenej na kúsku masla/, stopkového zeleru jsem přidala strouhaný zázvor. Tentokrát opět ochuceno hubovou kostkou Vitana, zbytečkem bedlového prachu a jasné, moje sušená zeleninová směs /ligurček, medvedí cesnak, cibulová nať/. Hlavní chod - si ohřeju Irskou hovězí kližku na divoko a knedlík.
Včera jsme vyprovodili na poslední cestě naši maminku. Odešla domů. Smutný týden.
haji
Jsem to hlava děravá, do polévky jsem osmažila na kousku sádla zbytky kváskového chlebíka, právě mi chrumkají v ústech, polévka je jemná, přestože je v ní na moje poměry kupa česneku.
kukulienka71
@haji

dnes som varila plnenú kapustu z našej naloženej, mali sme hlávku v celku naloženú, tak to šlo pomerne rýchlo. Bude na viac dní v týždni, zajtra sú na pláne klasické fašírky so zemiakovou kašou. A dezert na víkend v podobe naozaj veľmi chutného koláčika od @Siuuu , s menšími obmenami. Ten dlho nevydrží, už zmizla polka plechu:-) no keďže je plný vlákniny, nemám výhrady, že tak rýchlo mizne. Aj my sme ráno videli sneh, tak som koláčik ozdobila aj vločkou:-))


mijaita
@afataga (22.1.2022 13:44)

Tobe dal kamarad a mne ho da kdo? Tak sem s nim, at uz te nemusim upominat :-) Vy pada to velmi dobre :-)
2x haji a zolik
bugout
Jednopekáčový obed od @cesminaz nesklamal a je to paráda. Mne osobne sa tam zdajú tie zemiaky zbytočné. Predovšetkým preto, že tá ryža je úžasná (použil som hovädzí vývar, nie kocku), na budúce skúsim upiecť namiesto zemiakov mrkvu....
Rozohriatu trúbu som takticky využil a upiekol aj môj ne/zdravý koláč
 varecha.pravda.sk/recepty/ne-zdravy-kolac-/80021-recept.h...




haji
@afataga (22.1.2022 13:44)
Děkuji za komenty a fotečky. Kuřecí kousky v korejské omáčce vypadají moc chutně a fotogenicky, příloha rýže je mi nejmilejší. Překrásné ranní foto od vás, aj u nás sněžilo, tento týden několikrát. Naštěstí stačí vždy přes den roztát a po chodníku mohu jít jako člověk /sice čtyřnohý/, ale bez cepínů.
mijaita
@haji (22.1.2022 18:20)

:-) s humorem jde vsechno líp!! :-) Korejske kure v dohlednu, take uvaris? Sice mam plny mrazak klizky, ale co uz, proc si neudelat kure, zvlast kdyz bude korejske :-)
haji
@kukulienka71 (22.1.2022 14:16)
Děkuji za fotečky a koment, plněné kvasené kapustové listy bych s radostí ochutnala a koláčik od @siuuu beru celý. Klasické fašírky s br. kaší miluju, takže bych se u vás měla jako na kraji v nebi. Vždyť na koláčiku sú aj hviezdičky/vločky .... Hezký večer a krásnou neděli!
haji
@kukulienka71 (22.1.2022 14:31)
Děkuji za milá slova od srdce! Víš, už je doma, nic ji nebolí a nechybí. Mně chybět bude, stejně jako ocko, babinky, dedkovia... Počkajú na mna. Bude to velké shledání.
haji
@bugout (22.1.2022 15:05)
Děkuji za koment a chutné foto. Tento recept mě také láká, prostě koftičky s rýží a mrkvou jsou super dobrá obměna receptíku od @ceminaz. Jsi šikovný, aj nezdravý koláčik jsi upekl. U vás by mi také chutnalo! Hezký večer!
haji
@blissofplants (22.1.2022 15:50)
Moc děkuji za vřelá slova ze srdce, máš velký dar přesně procítit co člověk cítí. Poslední věta je moc krásná a pravdivá. Vždy je někdo, kdo nás miluje. Láska je nejsilnější energií v celém vesmíru. Málo si to uvědomujeme. Děkuji moc, jsi zlatíčko!
haji
@laylastastykitchen (22.1.2022 19:03)
Děkuji za komenty a fotečky, zapečené brambory miluju, tvoje vypadají moc dobře - písneš, prosím v kostce suroviny? Inspirace není nikdy dost. Foto zimy od vás je krásné, ale -27°C je na mě fakt kosa. Hezký zbytek víkendu, nezmrzni!!
haji
@zolik (22.1.2022 20:10)
Velké Děkuji! Ano, moc hezky jsi to vystihla, člověk si uvědomuje a uvědomuje ..... není to jednoduché. Ale jedno je jisté, z celého srdce jsem jí odchod přála a modlila se za něj, prosila... Díky za zastavení, zapálení svíčky a procítění. Jsi sluníčko!
Moji maminku jste sice neznali, ale já tu o ní psala každou chvílí. Co jsem vařila pro ni, pekla pro ni a chystala pro ni. Docela jsem zvažovala, jestli to sem vůbec patří. Ale nakonec jsem si dovolila vzpomenout že už je doma. Takový je můj život, není jenom o chválení receptů či pozitivitě - byť to tak někdy na Vareche nevypadá. S láskou všem moc děkuji!
P.S. Krásný svícen i ubrus. A plamen svíčky je to ono, co mi pomáhá...
zolik
@laylastastykitchen (22.1.2022 15:30)
Tak toto uz je iny Level. Pri takych minusovych teplotach uz musi byt aj ladovym medvedom zima. Uz mi zacina byt teplejsie 😊
Ty sa ale asi pekne zapotis kym ten sneh s pred garaze odhadzes. Fotka je to ale velmi pekna.

laylastastykitchen
@zolik (22.1.2022 21:31)

To veru ano. Kosa riadna no mozme sa tesit tymto teplotam. V kanade su miesta kde teploty klesnu az na -38 co uz naozaj nie je sranda. Tak my len sedime doma, nejdeme nikam kedze som este ba materskej a starsia dcera ani oni nesli 2 dni do skoly mali snehove prazdniny kedze sa ani von nedalo ist...no napriek tomu Kanadu zboznujem. V zime mame zimu a sneh a v lete poriadne leto +35. Jedine co sa mi tu na pocasi nepaci su letne burky pri ktorych skoro vzdy dostavame tornado varovania co neni sranda...
haji
Milá @redakcia , prosím vás, co se stalo, že z celé diskusie Co dnes vaříte /13/ zůstaly na skle jenom dva komenty? Něco se pokazilo.....
haji
@leaela 21:09 hod. Děkuji! Jak to napsat...? Posílil jsi mě slovy i citem, soucítěním a otevřeností. Někdy je těžké vyjádřit na dálku co cítíme. Vážím si toho! Komunikace tu na Vareche mi vždy pomáhala. A teď dvakrát. Děkuji!
K tvému komentu z 21:16 hod
Přeji tvému tatínkovi všechno nejlepší k 84 narozeninám a hlavně pevné zdraví! Tatínek jistě čerpá i z vaší lásky, péče, kterou ho, spolu s rodinou, obklopujete. Dožít se v síle a svěžesti 84 let je moc krásné! Ať ještě dlouho žije a užívá si života, v lásce a s láskou!! Krása!
P.S. Promiň, z neznámého důvodu mi, v tomto 13. díle Co dnes vaříte?, zůstaly jen dva komenty /22.1.2022 - od 21.31 hod. nahoru/. Je to nemilé, ale věřím, že @redakcia do toho vnese světlo. Já žádné zásahy, moderování/mazání neprovedla. Proč také...
Požehnanou neděli přeji všem!
zolik
@haji (23.1.2022 08:24)
Ta diskusia zmizla uz vcera vecer okolo 21:30. Ja som kvoli tomu restartovala aj Tablett 😊. Uvedenych je 166 komentarov, ale nezobrazuju sa. Tak snad nam ich @redakcia vrati

afataga
@Haji aj ked trochu neskoro, ale dovol, aby som ti vyjadrila uprimnu sustrast.
Vsetci tam raz musime, nech ta utesuje myslienky, ze uz je jej dobre, my sme si to hovorili s mamou, ked mi pred 10-timi rokmi zomrel otec, bolo to pre neho vyslobodenie. Srdce smuti, ale mozog sa to snazi trochu zmiernit.
haji
@zolik (23.1.2022 10:17)
Ano, vrátila a věřím, že trvale. Mno, technika je technika a ještě k tomu 13. díl - to si s sebou něco nese, ne? Mno a mojích ve středu rozflákaných 13 vajec s tým též koresponduje.
@redakcia děkuji za nápravu/vrácení.
1x zolik
blissofplants
@haji (23.1.2022 08:58)

Myslím, že diskusia je 'späť'.🤗aspoň u mňa..ja k tomu ešte napíšem toľko, že áno ľudia radi píšu o dobrých veciach ale život má aj temné stránky a je dobré sa rozprávať aj o nich.💝Človeku sa tak trochu uľaví, keď vie, že ho niekto vypočuje😊i keď 'na diaľku' ale nikdy nevieme cez čo človek prechádza a niekedy ani netušíme ako jedna milá veta niekedy môže niekomu pomôcť..🙏💜
haji
@afataga (23.1.2022 10:27)
Děkuji, není to neskoro, víme obě. A ano, moje zkušenost je jako tvoje zkušenost přes kopírák. Srdce smutní, srdce miluje a srdce ví, že se doma sejdeme. Mozek je filuta, někdy ví a jindy neví. Dualita.
haji
@blissofplants (23.1.2022 10:48)
Ano, sluníčko, diskusní příspěvky jsou zpět.
Cítíš, píšeš to moc dobře, děkuji! Ještě doplním, že kolikrát někteří psát nemusí, stačí jim přečíst a ví, že - např. sami to mají podobné, stejné a sdílet nemusí, v tichu souzní ... a dalo by se pokračovat v různých detailech.
Rozumíme si, to cítím a děkuji. Krásnou neděli!!
mariamka
Haji, pripájam sa ku kondolenciám a úprimne zdieľam tvoju stratu a smútok. Ani som nemala skôr slov, niekedy človek nevie, či povedať, čo povedať, aby nejatril rany. Buď silná a veď to ty si, vždy si tu pre každého a to si veľmi vážime. Maj krásne dni.
mijaita
@mariamka (23.1.2022 12:21)

:-) sice jen hovezi klizka, ale to jsem mela ke snidani :-) Delala jsem pres noc v PH. Jinak bys mi chute nadelala a ne male! :-)
redakcia
@haji (23.1.2022 10:47)

Nemáte začo :) Spôsobil to nejaký znak alebo kombinácia znakov (rôzne emotikony, znamienka a pod.) v niektorom komentári. Každopádne pre tentokrát je to vyriešené. Želáme peknú nedeľu všetkým.
2x haji a zolik
blissofplants
@haji (23.1.2022 11:32)

Aaah, ' spolujazdca životom' 》 ego🙈😉 úprimne, osobne nepoznám nikoho u koho by ego občas 'nevykuklo' ☺️😉
Vyhýbať sa treba iba tým u koho 'vyskakuje' až príliš.🙌😃

2x haji a zolik
haji
@mariamka (23.1.2022 12:08)
Moc děkuji za vyslovení vlastně nevyslovitelného a prostor ve kterém se chceme udržet je celkem malý, slova, věty kostrbaté. U kondolencí zpravidla "vysedím důlek" a kouří se mi z hlavy, srdce emocí zmatené a text ne a ne se vyloupnout. Pěkně jsi to zaznamenala, od srdce, vážím si každého slova tvého i všech Varechárok/Varechárov, kteří se mnou sdílí i tuto část života jakkoliv, třeba v tichu, srdcem, bez psaní. Moc děkuji všem!
haji
@mariamka (23.1.2022 12:21)
Děkuji za koment a fotečky. Ajajajaj huspenina a aká vydarená!! Miluju huspeninu ve všech podobách a hodila by se mi nejen na košt, ale i do zásoby.... chudák klávesnice, neumí plavat!
Krásnou neděli! U nás je zataženo a mrzne. Teď už jenom 0°C, ale v noci bylo dobře -7°C. No ale ke je Kanada.... daleko....
bugout
Polievku som nakoniec nemusel robiť, ale štvrtý deň som dojedal Tarhanu. Teda chcel som, ale donútil som manželku ochutnať a zjedla mi ju (fyzicky som ju samozrejme nenútil, len som povedal, že koláč dostane len ak spapá aj trochu polievočky) ... Takže som predsa len mal variť, ale teraz už nebudem... Druhé ja mám mäsové kofty od včera a urobil som si kôprovú omáčku (a ešte urobím zemiakové pyré). No a polovička má od včera ryžu (tú zo spoločného plechu s koftami), ktorá nám veľmi chutil a pre ňu som urobil dva krát falošný mexický guláš...


haji
@redakcia (23.1.2022 12:31)
Děkuji za vnesení světla. A dobrou práci při poléčení a vrácení komentů na své místo, jste milí! Díky za přání, i k vám pěknou neděli.
P.S: Dnes je to na řád "Bleskové Varechy", bo jste chvátli po rovině.
1x zolik
haji
@zolik (23.1.2022 12:38)
Děkuji za koment a foto, polévečka podle mého gusta, k nej pagáčiky podle @cesminaz , mně by chutnalo! Výborná večera!
A přeji dobrú chuť k nedělnímu svátečnímu obědu!
Já rozkvašuju kvásek - už silně přesčas. Odpískala jsem to, naberu základ a zítra ho rozkvasím znovu. Zbytek půjde - tam....
haji
@bugout (23.1.2022 12:57)
Děkuji za komenty a fotečky. Pobavil jsi mě motivací tvojí paní. Haha Mno, kdoví co by jsme se dozvěděli od ní... Jejda, u vás je krásně na výběr. Tarhana dojezená, koftičky, br. kaše, mexický guláš, vybrala bych si. No a snídaně vypadá excelentně i se servisem hmmm s radostí bych si dala celou nabídku. A už bych neobědvala. Bo bych praskla.
Krásnou neděli a děkuji moc za milé a chutné sdílení. Vždy boduješ! Letí pozdravení i tvojí paní, moudrá to žena!!
haji
Ohřála jsem si moji česnekovou polévku a v nabídce mám palačinky od sousedky Marušky z 2. patra, s nějakým tvarohovým dipíkem a je tam i marmoška. Ohřeju v mikrovlnce. V nabídce je i Irská hovězí kližka na divoko, knedlík, listový salát. To asi počká. Uvidíme.
Dobrú chuť všem opozdilcům!
kukulienka71
@haji

ty sa máš, keď ti nosia palacinky:-) ja som robila strukovinovo-zeleninový eintopf (cibuľa, cesnak, slaninka, polené paradajky, trochu červ.vína v základe, mrkva, zeler, tekvica, ružič.kel, neskôr červ.fazuľa, fazuľ.struky a šampiňóny ) zachutili nám tieto kombinácie a musela som vypratať chladničku už. Fašírky z bôčika so zemiakovou kašou, manžel vravel, že najlepšie za 18 rokov...no neviem, či to mám brať ako poklonu alebo ako:-))) @zolik , tiež milujem s hydinovým rezňom kompót, hruškový obzvlášť, nie si sama, nie je to divné, neboj:-)


bugout
@kukulienka71 (23.1.2022 13:26)
Je to hovädzie z ktorého som varil polievku. Mäso som pokrájal. Na masť som dal cibuľu, pretlak, zarestoval podlial trochou z toho vývaru stiahol a dusil pár minút. Pridal hrášok..... A to je všetko. Bežne takto vymýšľam hlúposti keď mám nejaké mäso z vývaru.
haji
@zolik (23.1.2022 13:41)
Děkuji za koment a fotečku, rezeň z morčaciho maska, br. kaše hmmm to je velká dobrota. Tatarka je dobrá věc, ale já s ní musím brzdit, bo bříško svéhlavé se někdy vzepře. Hruškový kompot bych dala až ve finále. Chápu, že každý člověk má nějaké kombinace jídel na kterých ujíždí. Zatím největší exot byl můj bývalý kolega, který si na svatební koláčky mazal plnotučnou hořčici a vidět ho s jakým blaženým výrazem jedl, ten pohled zatím nic nepřevýšilo.
P.S. Marmoška je, jak správně napsala Afi, slangový výraz pro marmeládu. Já zase má hockey co je marmeláda a co džem. Za nás byla jen marmeláda a finito. Alespoň se nikdo nespletl.
1x zolik
mijaita
@haji (23.1.2022 16:03)

spolupracovnice si na sluzbach mazala housku (nerozkrojenou) sadlem a na to si dala pulky svestek. Tvrdi, ze si to uz nepamatuje, ale ja na to zapomenout nemuzu :-)
Kolacky s horcici to je taky masakr :-)¨
laylastastykitchen
@haji (22.1.2022 20:01)

Dakujem 🙂 Ja si mäso predvarim. Uvarene dam na pekáč, pridam zemiaky, cibulu, zeleninu (paradajky, papriku), cesnak. Pouzivam mletu rascu, cesnakove korenie. Koreniny davam vsade aj na zemiaky kedze manzelovy tak lepsie chutia. Takze vsetko spolu pomiesam a peciem zakryte alobalom. Potom odokryjem a este chvilu peciem bez alobalu 🙂
2x zolik a haji
zolik
@mijaita (23.1.2022 16:32)
No prave! Preto som to napisala. Aj v restauraciach (ale nie na SK) sa niekedy casnici divili. A vies co mam este velmi rada? Vysmazany Encyan + tatarska + brusnicova marmelada. Ako hovori nasa @haji „Ludia su rozni“. Ja dodavam, ze niektori aj divni (co sa chuti tyka) 😊


zolik
@mijaita (23.1.2022 16:40)
Tie Tvoje kapusticky, tusim po nasom ruzickovy kel a po mojom Rosenkohl sa mi velmi moc pacia!
Jedna otazka. Naparovala si ich cele, alebo uz rozpolene?

haji
@kukulienka71 (23.1.2022 14:54)
Děkuji za koment a krásná, chutná fota. Strukovo-zeleninový eintopf nemá chybu, a máš ho hóódně bohatý, by mi fakt moc chutnal! Pobavila jsi mě hláškou manžela, to fakt člověk neví jak si to má přebrat haha Fašírky z bůčku musí být úžasně chutné, šťavnaté a br. kaše k tomu je ta nejlepší příloha, brala bych porci hned a talíř bych si strážila, žádné dělení. Ano, my to tak máme - jsme tři sousedky, které se navzájem podělíme, klidně i hlavními chody. Moje maličkost k hlavnímu jídlu sice kompot sní, když ho dostane, ale není to moje parketa. Stejně tak kyslé uhorky nemusím, ale sním je. Co opravdu můžu zepředu i zezadu je hlávkový salát, červená řepa, rajčatový a uhorkový salát.
haji
@bugout (23.1.2022 16:12)
Děkuji za komenty a fotečky, jak koftičky s koprovkou a br. kaší, tak mexický guláš jsou náramně fotogenické! Jak už jsem psala, mně by chutnalo. Díky za dobrý nápad jak spotřebovat vařené hovězí masko, pro mě je to nová varianta. Bo dělávám na cibulce a k tomu nějakou omáčku. Minule jsem udělala změnu a vytvořila masovou pomazánku - předlouho nebyla. Mamince moc a moc chutnala.
haji
@mijaita (23.1.2022 16:40)
Děkuji za koment a chutné foto. Vaření v PH je velká výhoda. Tvoje pomalená hovězí kližka s výstavními kapustičkami, přelitá máslíčkem hmmm by mi moc chutnala. Miluju masko z polévky. Kouzelné foto plné chutí a jemnosti!
haji
@frezia68 (23.1.2022 18:08)
Děkuji za milý koment a fotečku fešných žemlí! Jsi kouzelnice, bezlepkové těsto není sranda, ale ty jsi šikulka!! Už nějakou chvíli tě vyhlížím, milá @frezia68 , jsem ráda, že jsi v pořádku! Pevné zdraví a ať se ti daří! Nahlédni častěji, vždy mám radost, že se zastavíš. Milých a dobrých ľudí sa zmestí! Hezký večer a pohodové dny!
haji
@farbuska (23.1.2022 15:43)
Děkuji za krásná slova a ještě krásnější pole slunečnic. Nejenom, že jsou krásné, nádherně voní a ještě jsou užitečné! Hezký večer a ať se ti daří! Jsi věrná Varecháčka, vždy když tě zahlédnu, jsem moc ráda, že tu nestraším sama.
kucharka
@haji , prijmi moju úprimnú sústrasť, viem si predstaviť, že ti je smutno, život nám ponúka radosti aj trápenia. Čas je najlepší lekár. 😌
haji
@kucharka (23.1.2022 18:45)
Moc děkuji za milé vyjádření účasti, je to tak. Potkává se oboje. Vím, že čas nás vzdaluje, nejenom od žalu. Ale srdce nezapomene! Míříme všichni stejným směrem. Domů.
mijaita
@zolik (23.1.2022 17:30)

@zolik u nas se take rika ruzickova kapusta, ale kapusticky jsou kratsi :-) kdyz si muzu vybirat (v trznici) tak beru vetsi, prepulim a dam do paraku. Poklicka a cca 14min staci. Mam je rada. Vubec zeleninu na pare a prepustene maslo lehce do oriskova.
2x zolik a haji
zolik
@mijaita (23.1.2022 19:01)
Dakujem za navod a odpoved. Tiez mam kapusticky rada, len som, zial, v celej rodine jedina. Raz, v Londyne som ich jedla ako prilohu s oprazenymi orieskami na masle k dobremu (hlavne velkemu) steaku. Jedno z mala dobrych jedal na ktore si z anglickej kuchyne spominam.
mijaita
@zolik (23.1.2022 20:01)

S tou Anglii jsi me pobavila. Byla jsem tam jeden cas na kurzu angl a byly jsme tri baby v rodine. Nase domaci, uzasna pani, byla vynikajici kucharka!! To byly kazdy den hostiny, o jakych se nam ani nesnilo. Urcite si pamatuju pecene jehneci, servirovane snad i na stribre. A naucila jsem se od pani delat siroke lusky, ktere delam dodnes. A kapusticky, tech par na paraku, to si snad pro sebe muzes udelat, ne?
zolik
@mijaita (23.1.2022 20:12)
Ja som bola na dlhodobejsej sluzobke. Len v Londyne. Ubytovanie som mala na Piccadilly Circus v jednom Garni Hotel. Podavali len ranajky. Ale ake ranajky! Anglicke!Po 2 dnoch som ich stornovala. To sa nedalo. O ich kave radsej pomlcim. Ked som na 3. den objavila prvu taliansku kaviaren skoro som majitela za male Espresso vyobjimala. Dodnes som vdacna za vsetky indicke, talianske, cinske a ine „londynske“ restauracie a bistra.
Ten Super Steak som jedla na Trafalgar Square v origos Steak House. A nadobudla som pocit, ze to je asi tak vsetko co si z anglickej / londynskej Gastronomie zapamätam ako dobre 😊
bugout
@zolik (23.1.2022 20:55) veľmi podobne vnímam moju návštevu Dublinu. Jedli sme prevažne v ázijských a talianskych bistrách 🤣🤣 a najsmutnejší som bol z fish and chips.... Oni vedia pokaziť aj vyprážanú rybu. A to sme jedli v takej nejakej slávnej fish a chipsiarni, kde mali na stene zoznam ľudí čo tam jedli od Eminema až po Williamsove. Asi len zabudli na tú stenu napísať, že už viac tam neprišli....
bugout
@haji (23.1.2022 18:03) pôvodný plán bol len na cibuľke ku kôprovej omáčke. Avšak moja drahá chcela tú ryžu (jednak bol ryža výborná a navyše zemiakovú kašu nemá rada a ja ju zbožňujem 😂) tak som operatívne improvizoval.
2x zolik a haji
mijaita
@zolik (23.1.2022 20:55)

Tak o nich je znamo, ze kuchyne nic moc. Ale jidla v USA, ta jsou primo nepozivatelna. Vyborna kucharka, skvele udelane kure ale tak nedobre!! A tak bych dlouho pokracovala. Takze zlata nase evropska kuchyne :-)
zolik
@bugout (23.1.2022 21:04)
Slzy mi tecu 😂
Zda sa, ze Imperium sa nam nezavdacilo 😊 alebo my im.
Pridam jednu malu historku. Nie je to tak davno, ale par rokov uz to je (Davno je relativne) Moj starsi syn po uspesnom absolvovani v Australii dostal ponuku do Dublin. Tak sme ho riadne nabalili, dali cenne rady a isiel. Zmluva podpisana na cas neurcity, skusobna doba 3 mesiace. Normal. Po dvoch mesiacoch volal, ze ide dom (do Rakuska). Samozrejme pytali sme sa preco? Urcite uz tusis. Odpoved: Odporne jedlo a teple pivo. Ani krasna priroda a dobra kariera neprevazili.
Tak asi tak 😉
bugout
@zolik (23.1.2022 21:33) pivo bolo v Dubline fajn, len pre Slováka drahé 😂. Nuž mal syn chodiť do zahraničných bistier. Až na jedlo, mne sa v Dubline veľmi páčilo. A ešte k pivu, pán od ktorého sme mali prenajatý byt býval na druhom konci Dublinu a ráno o štvrtej alebo piatej nás prišiel odviesť na letisko, keď sme od neho pýtali číslo na taxi, lebo tak skoro doprava v Dubline ešte nechodila. A sa pýtal ako sa nam páčilo a hovorím, že super len drahé pivo a on, že keď bol za dcérou vo Švédsku tam je ešte drahšie 😂😂
zolik
@cesminaz (23.1.2022 23:19)
Podobny, ale nie taky pekny som si kupovala na Naschmarkt vo Viedni. Bolo/ je tam par stankov s ukricanymi trhovnikmi 😊

bugout
@cesminaz (23.1.2022 23:19) ahá ekmek si myslela, tom som par krát skúšal, ale nejako nevyšiel. Bol taký nejaký tvrdý a suchý... Ešte ho budem musieť skúsiť.
Detaili si už nepamätám. Keď mám talianske raňajky tak pečiem takú expres focacciu (aj keď viem, že to focaccia nie je 😂) mám tu aj recept, je to super rýchlovka.
haji
@bugout @zolik @mijaita
Pobavili jste mě sdílením zkušeností z UK. Tuším mají všichni gastro zážitky podobné a nebo stejné.
K fisch and chips napíšu, že kolegyně s manželem byli v Londýně před pár léty a byli si na ně někde u stánku. Vyhlášeného stánku, kde stála fronta jako blázen. Povídala, že to stálo za to. Výborné! A na stojáka, jak jinak... Pravda je, že dcera už tam nějaký rok žila, pracovala jako au pair a měla vše zmapované. Jinak zahraniční nabídka jídla to pak jistila.
Počítám, že Angličané mají /nebo velmi dlouho měli/ jídlo až na posledním místě v žebříčku svého hodnotového zájmu. Tomu odpovídaly i jejich postavy /které se částečně, hlavně u žen změnily/ a čísla velikostí oděvů. Dnes už museli výrobci, prodejci povýšit spektrum očíslování a také - začít dovážet do Anglie oblečení pro prostorově významnější lidi.
Díky za zajímavé, milé a veselé sdílení!!
haji
@cesminaz (23.1.2022 21:35)
Děkuji za koment a fotečky, opět jsi mi narobila chutě, milá Cesmínko! Jejda, já bych si dala opravdicky grilované masíčko... zatlačila jsem slzu, sliny zatlačit nejdou a mám mokrou klávesnici.
Vidím, že si s @bugout hezky notujete a doplňujete se, vždy mě vaše konverzace potěší. Někdy se v názvech topím, ale nevadí. Člověk se pořád učí.
Krásný den a úspěšný celý týden!
haji
Vidím, že táto diskusná "telenovela", jak nás vtipně nazvala @frezia68 , je oblíbená jak pro komentující, tak pro čtenáře. Děkuji vám všem za zájem, sdílení a za vaši pozornost. Pokud jsem někomu neodpověděla, nepoděkovala - je to jen nepozornost, ne úmysl.
Přeji všem úspěšný týden nejen pracovní, ale i osobní a zvláště ať se nám daří v kuchyni!!
frezia68
Milá @Haji ,len ďalej udržuj tú krásnu medzinárodnú skupinku varecháčov,ktorí majú v obľube dobré jedlo a dozvieme sa navzájom o sebe aj kto kde žije a rôzne zaujímavosti,ktoré sa pri receptoch nezverejňujú.Lebo tam nie je na to miesto.Trocha som mala absenciu na Vareche,ale čo už mám zverejňovať,ak varím pre jednu osobu a ešte bezlepkovo? Ťažko sa varí pre jednu a tak časť namrazím...,ponúknem susedke v nedeľu,lebo ináč má donášku obedov a jem aj 2-3 dni.Taký seged,či fažuľovica,či guľky v kyslej kapuste,alebo studenina sa aj dá :-))))). Poznáme sa tu mnohí už veľa rokov,ale viacerí a zaujímaví, milí ľudia pribudli a ten posledný diel" telenovely" som si prešla a prečítala od začiatku,nech mám zas prehľad :-))). Zaujímavé čítanie,aj vtipné a máš ozaj zásluhy,že udržiavaš zábavu a objavia sa tu aj tí,čo už nepridávajú recepty,ale vieme,že sú medzi nami. Ja zeleninovú polievku a zemiakové placky...jednoduché,ale obľúbené :-). Tak veľa zdaru všetkým prispievajúcim a najmä regulovčíkovi,nech sa darí :-).


haji
@mariamka (24.1.2022 16:56)
Děkuji za koment a dráždivě chutné foto! Jajajaj vyprážané cibulové ktúžky - chipsy by mi moc a moc chutnaly. Počítám, že můj žlučník by byl v opozici, takže se jen pokochám pohledem a nechám si o nich v noci zdát!! Tiše závidím!!
Hezký večer k vám!
haji
@zolik (24.1.2022 19:08)
Děkuji za koment, foto, bleskovou rychlost vyzkoušení nového receptu od Afi. Kuřecí kousky v korejské omáčce vypadají náramně a rýže předpisově. Jejda, ty jsi mi nadělala chutě! Hezký večer!
haji
@kukulienka71 (24.1.2022 19:43)
Děkuji za koment a foto. Počítám, že budeme rodina. Lečo s klobásou je moje oblíbené a krupice nejoblíbenější jídlo! Protože jsem si nikdy neuměla vybrat, uvařila jsem si dva talíře krupice. Na jeden kakao, cukr, máslíčko a na druhý skořici, cukr a máslíčko. Miluji krupicovou kaši, musím s ní opatrně, bo někdy mě zlobí v žaludku. Ale to přemůžu, vydržím, za ten požitek to stojí. Teď jsem ve fázi, že si dělám jen s kakaem, cukrem, máslíčkem /skořice počká/. A to méně často. Trochu si hlídám váhu a krupicové kaše se hezky přibírá.
Hezký večer a díky za připomenutí, na tvoji přímluvu dám krupici se skořicí a budu na dálku s tebou, ju?!
haji
@frezia68 (24.1.2022 19:50)
Děkuji za milý koment a foto excelentních zemiakových placek. Stejně by mi chutnala i zeleninová polévka, mám taková jídla moc ráda. Zemiakové placky jsem nedělala ani nepamatuju. V poslední době se snažím se žlučníkem nelaškovat, vyškolil mě i bez dietních přešlapů, je svéhlavý zlobivec. Hezky jsi to napsala a přiblížila, chápu, že pro jednoho se blbo vaří - něco o tom vím haha Ano, máš pravdu, tady v diskusii se dá hezky probrat to, co vaříme, prožíváme, cítíme, děláme a vůbec - jak jde život. Pod recepty to moc nejde. Hodně srandy vyrobím nechtě - překlepy a podobnými nepřesnostmi, ale mně to nevadí. Klidně si udělám srandu sama ze sebe. Smích je koření života!
Vítej v krupicovém klubu, je nás víc. Určitě to bude na řád Krupicové Varechy, protože s námi jde celý život. U nás v rodině ji všichni milovali a milují. Jen maminčina maminka ji nejedla. Celoživotní problémy se žlučníkem.
Přeji pevné zdraví a zachovej nám svoji přízeň, vůbec není nutné rozebírat jenom vaření, cokoliv. Máš krásné fotečky z procházek a plno dobrých zkušeností a rad, bo každý, kdo vaří, může předávat to, co se mu osvědčilo, povedlo - a nebo také nepovedlo. Takový je sám život. Velké díky za vše, vždy mě potěšíš. A nejen mě. Bezlepkové vaření, pečení je kumšt a velký! Hezký večer, drž sa mi!
haji
@mijaita (24.1.2022 20:14)
Děkuji za koment a fotečku. Zajímavá varianta mrkvové polévky, s pomerančem jsem nikdy nezkoušela. Je to hozená rukavice, o tom žádná. Hezký večer!
haji
@laylastastykitchen (24.1.2022 21:15)
Děkuji za komenty a fotečku. Domácí pizzu jsem dlouho neměla a tvoje vypadá moc dobře. To se tak někdy uděje, že je foto hore nohama. Alespoň se nám prokrví mozek, @redakcia to určitě otočí. Ať se recept cheesecake podaří!
mijaita
@haji (24.1.2022 20:46)

Kremevejsi mrkvova, kousek jablicka,pomeranc stava, zazvor...a priste treba brokolicova podle rc @haji !!? 🌝
1x haji
haji
@mijaita (25.1.2022 01:25)
Děkuji za koment, návod na krémovou mrkvovou polévečku s jablíčkem, pomerančovou šťávou u zázvorem. Jojo, připomněla jsi mi brokolicovou, vložím, zlato. Díky. Vidím, že jsi v noci chytala myšky... Já také někdy chytám. No někdy. Často.
Krásné ráno a úspěšný den!
frezia68
@haji (24.1.2022 20:45)

Milá @Haji ,moje zemiakové placky nie sú mastné a možná aj Tvoj žlčník by ich zniesol.Na panvicu dám len trocha omastku a druhú stranu dopekám na sucho,asi to aj vidieť na fotke. Ak máš chuť,možná vyskúšaš :-))) a prajem pohodový deň.U nás pod mrakom -8° ,čo mne nevadí,slnko a sneh mi oči dráždia a okuliare s rúškom tiež :-))))).
2x haji a zolik
chorvatka
@haji (20.1.2022 21:20)
tie sardinky marinované a spojene vnutrom po dva kusy som robila na panvici s neprilnavym povrchom. Kedze je v nich dost oleja, poprasila som panvicu trochou muky (co somm si odkukala od arabov, ktori ich griluju na trhu) a upiekla na nej. Samozrejme s obracanim na pol cesty asi tak po dvoch troch minutach.
1x haji
cesminaz
@bugout (24.1.2022 05:56)

Ano ekmek🙂 ale u nás sa tomu hovorí pide ekmek, čiže pide chlieb. Zato sa tomu tak vraví, lebo je plochý🙂 Napríklad ked ideš do tureckých potravín a chceš chlieb, tak sa nespýtaš či majú ekmek, ale či majú pide👍😉
1x bugout
cesminaz
A dnes na večeru Sulu köfte v paradajkovej omáčke a v tanieri ešte poliate jogurtom👌 Pozdravujem @haji a pekný večer všetkým.
haji
@chorvatka (25.1.2022 17:56)
Děkuji za podrobný popis s vychytávkou. Jsi sluníčko!
haji
@cesminaz (25.1.2022 19:24)
Děkuji za komenty a fota. Přinášíš inspirativní ozvláštnění.  varecha.pravda.sk/recepty/yayla-orbas-fotorecept/54638-re...
vypadá zajímavě. Moje maličkost není s mátou kamarád. Už je to sice o fous lepší, snesu mátu v čajové směsi, ale musí jí tam být troška. Mně jsou blíže koftičky, beru celou pánev a nedělím se s nikým... Hezký a úspěšný den!
haji
Propracovávám se k zapékaným bramborám. Brambory v slupce už jsou uvařené, protlačím přes mřížku na br. salát. Vyšla jsem z posledního volání po spotřebě, který vyslal paprikový salám. V poslední době ani trvanlivý salám /krájený/ nic nevydrží. Budu silně improvizovat - buď ho pokrájím a nebo pokutruji, smíchám s nastrouhaným jemným salámem, uvařím vejce natvrdo a vytáhnu tvrdý sýr z mrazáku. Kousek cibule dodá chuť, mleté černé koření, sušená bylinková směs a zaleju zprvu trochou mléka a v závěru šlehačkou. Už jsem tu psala, že litinový pekáč vymažu sádlem /to dělám také když peču maso/. Pak se lépe myje.
Kousla bych se, chuť mám na něco jiného, ale co už... Polévku mám ještě na dnes česnekovou a pár chlebových krutonků. Někdo snědl hlávkový salát. Otevřu si červenou řepu.
Dobrou chuť nejen k obědu přeji všem!
haji
Na jemný salám už nedošlo. Plátky trvanlivého paprikového salámu jsem rozkrojila na půl, bylo jich dost. Už se to celé zapéká, za chvilku dodám sýr a šlehačku. Trochu jsem nechtě převařila brambory, takže výsledný experiment bude mít konzistenci zapečené br. kaše. Nevyjde vždy všechno na chlup přesně. Tak je to i v životě....
U nás teď 3°C převážně zataženo a nejspíš bude pršet - podobně jako včera. V noci a nebo nad ránem trochu mrzne, o klouzání není nouze. Zatím zima mírná, díkybohu!
afataga
@haji (26.1.2022 12:11)

Francuzske zemiaky sa daju v pohode zo surovych zemiakov, menej roboty.
1x haji
haji
@afataga (26.1.2022 15:33)
Už jsem to jednou zkoušela, není to ono, to víš, konzerva. Loňská úroda brambor byla slabá, brambory maličké. Je lepší je uvařit v slupce, takové malé myšky loupat syrové je za trest. Jistil to sýr, tři druhy. Podivně se rozvařily brambory větší, malé držely fazonu. Nevadí, celek je výborný a to je to hlavní. Hezký večer!
haji
@kuko95 (26.1.2022 18:21)
Děkuji za koment a foto, mašličky s parmezánem, česnekem a vidím i kousek slaninky - to musí být dobré! Hezký večer k vám!
haji
@mijaita (27.1.2022 11:23)
Děkuji za koment a fotečku, vajíčka s mrkví a zázvorem jsou skvělá volba! Už vidím i receptík, jsi rychlá jako vítr! Krásný víkend na dobrém základě!
1x zolik
haji
@zolik (27.1.2022 14:13)
Děkuji za koment a fotečku. Buřtuguláš miluju, tvůj vypadá velmi chutně! Také dávám chlebík do mrazáku, vždy 2 krajíčky, rozkrojené na půl. Osvědčená velikost. Když hoří, rozmrazím v mikrovlnce a nebo položím na pokličku, kde se vaří/ohřívá jídlo.
Příjemný zbytek odpoledne a hezký večer k vám!
1x zolik
haji
@blissofplants
Některé chutě chtějí čas a jiné popelnici. Dlouho mi trvalo se skamarádit s : olivami, brokolicí, stopkovým zelerom. Fenykl už zvládám semínka /v kořenících směsích či sólo koření - např. nálev na červenou řepu/, ale čerstvý prostě nedávám. Mátu už snesu v čajové směsi, kde je jí kapesně. Sólo ani omylem. Jako dítě jsem nemusela pendrek, tedy lékořici. Teď bych to do úst nedala, dřív jsem to jedla jenom kvůli sladké chuti, ale brrr
Jak jsem na tom s koriandrem - nevím. Asi jsem ho nikdy nejedla.
Zázvor miluju - suché koření zvlášť!, čerstvý zázvor je fajn, ale musí se s ním opatrně. Miluju zázvor kandovaný - to je neskutečná bomba - pálí jako čert. V práci jsme byly tři kolegyně, které na něm ujížděly. Já koupila v cukrárně, vysypala do velké misky a jen jsme chodily okolo a mlsaly v období chřipek. Kouřilo se nám z úst, uší, z nosu, očí - něco jako elektrické šoky.... bacily prchaly samy a vyskakovaly zavřenými okny.
Když něco nejde, tak to nejde. Není třeba na sebe tlačit. Alespoň zůstane víc na milovníky ......... na tečky jde doplnit čeho. Sto lidí, dvě stě chutí.
chorvatka
Dnes len taky mensi komentar ci poznamku : varim tak, aby sa zbytky z predoslého dna dali "zamiesat ci zapracovat" do novo vytvoreného jedla. A taktiez setrim cas pri umyvani riadov. Hned po nakupe si vela potravin "predvarim" zacinam tou najneutralnejsou chutou (napr. osmahnem maso, odlozim , podlejem vodou ci vyvarom a urobim polievku ci omacku) takto umyvam len jedno nadobie podla vzoru jednej zidovskej matky, ktora umyla hrniec a tak uvarila polievku! Ale to su skutocnosti z vojnového obdobia. No "kdo setri ma za tri".
haji
@chorvatka (27.1.2022 18:30)
Děkuji za sdílení zkušeností, skvělé vychytávky! Já pravidelně, když jsem pekla kachnu, dělala v tom samém pekáči kapustu - vezme chuť, vůni i barvu a bonusem jsou čisté stěny pekáče.
1x zolik
haji
@kuko95 (27.1.2022 18:35)
Děkuji za vtipný koment a chutné foto! Gulášová polévka je dobrý nápad! Tuším bude pálit 2x.... Zítra bude líp, pálivost se trochu "zatáhne" počítám. Pokud jsi ovšem nepoužil aj Gillette Mach3!
haji
@mariamka (27.1.2022 19:15)
Díky za milý kvíz, sice jsi mi na chvíli zamotala hlavu, ale jsem ráda, že jsem se přiblížila realitě. Díky za kompletní foto - mně by moc chutnalo!
kukulienka71
@chorvatka (27.1.2022 18:30)
to sú rady nad zlato, tiež rada šetrím, keď sa dá. Bieda ľudí naučila aj z málička prežiť, to sa trebalo vynájsť veru. Dúfam, že už tak nebude ale ani plytvať by sa nemalo.
1x zolik
kukulienka71
@mijaita (27.1.2022 11:23) pekna fotka aj zvyk. U mňa najčastejšie müsli plnè orechov zaliate teplým mliekom. alebo niečo opečené, teplé. A dobré presso, s cukrom, bez mlieka.

1x zolik
blissofplants
@haji (24.1.2022 07:21)

Najhoršie je, že Angličania si myslia že variť vedia🙈žijem v Anglicku 17 rokov, nie kvôli jedlu samozrejme😋a nikdy nezabudnem keď prvé 2 roky som bola 'nútená' jesť ich ako to nazvať/jedlom to určite nazývať nebudem/ 'fastfood' kedže som u nich bývala..pani varila len raz do týždňa, v nedeľu a nechala celé kurča v rúre pol dňa😴😯nikdy v živote som nejedla nič suchšie😃mala som problém sa pretvarovať, že mi to chutí lebo som Strelec🤣no variť sa asi Angláni už nenaučia..😋
kucharka
@blissofplants (27.1.2022 22:18)
Takže ako strelec sa musím zastať Angličanov a ich kuchyne, patrí totiž k mojim obľúbeným :-))
Ja som tiež žila v UK dosť rokov nato, aby som spoznala rodiny čo vedia variť a čo nevedia, tak asi ako všade.
Počítám, že keby prišla au-pairka k nám na SK, tak by našla tiež všeličo :-))

Vždy, keď priveziem cudzincov k nám na SK, tak ich po troch dňoch bolia žalúdky z ťažkej stravy. A môj manžel sa vždy smeje ( a to mu všetko u nás chutí ) že všetko čo si v reštike objedná sa podobá na guláš alebo je v tom kapusta :-))

V každej krajine sú ľudia, čo vedia variť, ľudia čo si myslia že vedia variť a ľudia čo nevedia variť.
A v každej krajine sú dobré a zlé reštaurácie. Aspom teda z mojich skúseností, mám ich kopec.
Ufff, rozpísala so sa… ale to ja o jedle rada - spolu s cestovaním je to moja obľúbená téma!


laylastastykitchen
@blissofplants (27.1.2022 22:18)

Tiez som zila v Anglicku 10 rokov no nemam taketo skusenosti co sa tyka varenia, ja som bola od zaciatku osamostatnena. Nikdy som nebyvala u ziadnej rodiny. Byvala som v share house so slovakmi kde sme si varili co sme chceli a potom ked som sa vydala uz som mala vlastnu kuchynu. Myslim, ze anglicania mozno aj varit vedia len o tom nevedia 😀 kedze od malicka su nauceni na fastfood alebo quick "homemade dinner" Mac and cheese z Asdy 😁 No mam skusenost s pracou v kaviarni kde som mala moznost vidiet tych sialenych anglicanov co uz pol hodinu pred otvaranim cakaju vonku len aby boli prvi vnutri a vypili si svoje americano ci English breakfast tea 😄 pamatam si tych regular customers tych veru bolo. Pridu kazdy den 3,4 krat a piju to iste uz roky. Aj v centre Londyna ich vzdy bolo vela no este viac ich je na Chingforde. Je to ako dedina kde kazdy pozna kazdeho 😃 Bol to pre mna great time musim povedat 😃
blissofplants
@kucharka (27.1.2022 23:37)

A áno, úplne s tebou súhlasím!
Mojej kamarátke /Češke/ napr vôbec nechutili 'naše' halušky, bolo to pre ňu velmi ťažké jedlo i keď knedlo, vepřo, zelo nie je tiež najľahšie jedlo😋
2x zolik a haji
blissofplants
@laylastastykitchen (28.1.2022 01:16)

Niekde som začať musela😉😃
Aj tie ich sandwiche mi vadili na obed, bola som zvyknutá na teplý obed a zrazu som mala jesť nejaký 'koláč' napchatý so šunkou a syrom a chipsami..doteraz nechápem ako som u nich vydržala 2 roky..myslela som si že nemám trpezlivosť😋
bugout
Ja len vo všeobecnosti k anglickej kuchyni, netvrdím, že žiaden Angličan nevie variť. Len som chcel povedať, že ich jedla stoja zväčša za nič (prípadne nie sú nič zaujímavé čo by som mal potrebu ochutnať), teda pre mňa 😂 kdekoľvek idem vždy pozerám ich tradičné jedlá a teším sa čo si dám.... Skrátka som tam nevidel nič čo by som mal potrebu ochutnať. Tešil som na fish and chips, keďže vyprážanú rybu mám rád. Boli sme v drahom slávnom podniku. A bolo to bez chuti cestíčko zhorene a vysušené, skrátka hanba. Keď si doma vypražím rybie prsty (áno ten polotovar) tak je to lepšie 😂😂.
2x zolik a haji
bugout
Robil som Frankfurtskú polievku s párkom.... A cibuľovu omáčku na hot dog. Omáčku som tu nenašiel, takže ju aj pridám. Polievok je tu až až tak nebudem spamovať. Snáď len k tým pár bodom kde sa recepty niekedy líšia. Robím zápražku hneď na úvod a celé to tak aj varím. Pridávam aj mlieko a majoránku.


2010
@bugout (28.1.2022 12:25)
Ja som nikdy v zivote neranajkoval a anglicky obed mi nechutil, takze tak cez 20 rokov som tak stravoval bez ranajok a obeda, az nedavno som zistil ze je to zdravy sposob vola sa to ( intermitten fasting) alebo prerusovana hladovka, clovek nezatazuje organizmus sustavnym jedenim a ten je nuteny sa sam precistit aj v jaskyniach sa jedlo velmi nepravidelne.
blissofplants
@2010 (28.1.2022 16:06)

Intermittent fasting je v poriadku!
Ja ho mám pravidelne 14 alebo 15 hodín, raňajky ale mám🤗bez toho by som bola 'nepríjemná'🙈😃Hladovkou by som to ale radšej nenazývala kvôli tomu, že mnoho ľudí nemá zdravý vzťah k jedlu!!
Presne ako si to napísal, telo nie je zaťažené neustálym jedením ale záleží potom aj od toho čo jeme tie zvyšné hodiny😉
Intermittent fasting nemá veľký význam keď potom zjeme všetko možné.
Pre mňa ešte funguje aj intuitívne stravovanie, mnohí z nás jeme z nudy, zo stresu atď a tam je presne tá chyba, že potom nemáme 'kontrolu' nad jedlom..jedlo 'kontroluje' nás..
laylastastykitchen
@2010 (28.1.2022 16:06)

Fasting je zdrave. Aj ked na prvy pohlad to tak nevyzera. Moj manzel je moslim a kazdy rok dodrziava ramadan. Mne sa to zo zaciatku zdalo velmi nezdrave no tiez som potom zistila ze je to zdraviu lepsie ako si myslime. No ja osobne som to nikdy neskusala. Myslim ze by som to nedala 😀
1x zolik
chorvatka
@blissofplants (27.1.2022 22:18)
z Anglie mam dobré i zlé zazitky. Tie najlepsie sa viazu ku kacici na pomarancoch v jednej znamej londynskej restauracii (Bentley's) asi pred 40.rokmi. V obycajnych fastfood su to "blivajzy" s prepacenim, ale v restauraciach je to sice drahsie, ale jedlé. Aj v Irsku a Skotsku treba chodit len do restauracie, alebo do indickych restauracii v Soho, ktoré su o nieco lacnejsie ale velmi dobra strava. No a teraz jeden zazitok. Vecer som zasla s mojimi malymi synmi do klubu-restauracie. Dlho sme cakali na veceru, ktorej sme sa nedockali ! Z jednom klub kresla sa zdvihol postarsi "gentleman" a prisne mi prizvukoval, ze v takuto neskoru hodinu deti nemaju co robit v restauracii. A isli sme domov (do hotela) hladni....
haji
@cesminaz (27.1.2022 23:30)
Děkuji za komenty a fotečky, smetanové brambory jako kola od vozu, má poklona pěstiteli. No a koláčik s ovocem nikdy nezklame, vypadá velmi chutně! Krásný víkend, Cesmínko!
haji
@bugout (28.1.2022 12:31)
Děkuji za koment a fotečku Frankfurtské polievky, vypadá velmi chutně. Vidím na fotu kousky párků, brambory a to pravidelně kulaté je co?!? Marně si nad tím lámu hlavu... Cibulová omáčka na hot dog zní moc dobře, už se těším na receptík. Pohodový víkend k vám!
haji
Pěkná debata na téma Anglická kuchyně, Anglie a vůbec jídlo, zajímavé čtení, zkušenosti.
Díky všem za sdílení. Zážitky z reality jsou zajímavé zpestření klasiky, kterou člověk doma provozuje. @bugout @mijaita @chorvatka @blissofplants @laylastastykitchen @kucharka @ziolik @2010 a vůbec všichni díky za sdílení a pěkný ping-pong mezi vámi!
Hezký víkend přeji všem!
P.S. U nás dnes foukalo tak kvalitně, že jsem měla obavu, že mě vítr složí k zemi. Ne odnese, to by musel mít vyšší obrátky, jakýsi základ mám a k tomu ještě nákup na zádech.
haji
@blissofplants měla jsem na mysli tento můj koment a chutích některých surovin/potravin. Zkopírovala jsem, abys nemusela kufrovat diskusí:
haji včera 16:11
@blissofplants
Některé chutě chtějí čas a jiné popelnici. Dlouho mi trvalo se skamarádit s : olivami, brokolicí, stopkovým zelerom. Fenykl už zvládám semínka /v kořenících směsích či sólo koření - např. nálev na červenou řepu/, ale čerstvý prostě nedávám. Mátu už snesu v čajové směsi, kde je jí kapesně. Sólo ani omylem. Jako dítě jsem nemusela pendrek, tedy lékořici. Teď bych to do úst nedala, dřív jsem to jedla jenom kvůli sladké chuti, ale brrr
Jak jsem na tom s koriandrem - nevím. Asi jsem ho nikdy nejedla.
Zázvor miluju - suché koření zvlášť!, čerstvý zázvor je fajn, ale musí se s ním opatrně. Miluju zázvor kandovaný - to je neskutečná bomba - pálí jako čert. V práci jsme byly tři kolegyně, které na něm ujížděly. Já koupila v cukrárně, vysypala do velké misky a jen jsme chodily okolo a mlsaly v období chřipek. Kouřilo se nám z úst, uší, z nosu, očí - něco jako elektrické šoky.... bacily prchaly samy a vyskakovaly zavřenými okny.
Když něco nejde, tak to nejde. Není třeba na sebe tlačit. Alespoň zůstane víc na milovníky ......... na tečky jde doplnit čeho. Sto lidí, dvě stě chutí.

1x zolik
haji
@mijaita (28.1.2022 20:13)
Děkuji za koment a fotečku, kachní paštika s mandlemi je delikatesa, fotogenická dobrota plná chutí. Ať se párty zítra vydaří a je veselo a všem ať chutná!
kukulienka71
@bugout (28.1.2022 12:31) teraz si mi dal nápad na víkendovú polievku🙏🏼to sú zemiaky v tanieri? ja mám malú hlávku kelu, tak bude frankfurtská kelovica😃

laylastastykitchen
@haji (28.1.2022 20:27)

Vzdy sa rada zapojim do temy kuchyna, jedlo, cestovanie... tiez rada citam skusenosti inych...
U nas dnes cely den -13, pocitova teplota -20. Do rana ma byt -23 a pocitova teplota -35 🙄 uz chcem leto 😄
2x haji a zolik
bugout
@haji (28.1.2022 20:11) sú tam len párky a zemiaky. Ono ten párok sa v reze mierne vydul, tak vyzerá ako guľatý
2x haji a zolik
haji
@bugout (29.1.2022 00:22)
Děkuji za upřesnění. Jo, už to vidím, většina jich leží bříšky/zadečky nahoru, jen jeden vzadu plave podélně, filuta /konec nebo začátek/!
Krásný víkend!
1x zolik
haji
@laylastastykitchen (28.1.2022 22:18)
Nezávidím takový krut. U nás v noci mrzlo, ještě teď jsou -2°C. Vezmeme to popořadě, nejdřív jaro a pak léto. Zatím je tato naše současná zima milostivá. A podle mravenců u mě doma by to tak mělo zůstat. Hoši nacvičují na jaro a vyrazili osídlovat nová teritoria už od nového roku. Mají nárok, několik let měli Áčka/absenci.
Neumrzni! Krásný víkend!
bugout
@kukulienka71 (29.1.2022 15:48) kôpor a omáčka sú moje obľúbené slová.... Prosím ťa to tvoje kuracie je niečo takéto?? Dáš sem prosím recept, alebo aspoň stručný popis?

 varecha.pravda.sk/recepty/morcacie-maso-v-koprovej-omacke...


A Caldo verde vyskúšaj je to výborná polievka a zároveň aj tip pre @mijaita (ak túto polievku náhodou nepozná). Za seba len poviem, že tu zemiakovou časť nemixujem na krém. Buď časť zemiakov odoberiem a pridám po mixovaní, alebo nemixujem a zbežne popopučim tou srandou na zemiaky.
kucharka
@haji , minule si tu spomínala, že máš rada zázvor ( ak si dobre pamätám ).
Aj ja ho milujem, cez zimu si ho zalievam horúcou vodou, s medom a citrónom a tak si popíjam na zohriatie.
Teraz som ale kúpila zázvor obalovaný v škorici - obrovská dobrota! Ako oheň :-))
Tak ťa ponúknem aspom virtuálne, na ochutnávku :
( samozrejme sa môžu ponúknuť aj ostatní :-)))))


bugout
A je to tu.... Dobrú chuť všetkým čo niečo jedia. Skoro som zabudol, aké je toto jedlo úžasné. Keď som sem pridával recept, jedli sme ho aj tri krát do mesiaca. A dnes som ho robil po veľmi dlhom čase. A veganom a vegetarianom pripomeniem, že hovädzie sa v tomto jedle úplne bežne nahrádza hríbami.


kukulienka71
@zolik (29.1.2022 15:40) tvoja fazuľovica vyzerá veľmi chutne. Máš tú velikánsku fazuľu? v živote som tak veľkú fazuľu nevidela a nejedla, ako vo Švajčiarsku.

2x haji a zolik
bugout
@tomeska (29.1.2022 20:33) doma to jeme vždy s hovädzím, tak ako aj dnes. Len viem, že som videl nejeden recept keď to robili ako "veg..." verziu. V každom prípade neskoro, všetko je zjedené. A ešte jedno odporúčanie čo som písal aj v recepte treba naozaj nejaké jemnejšie tofu, horšie sa zháňa ale vo finále je jedlo potom úplne iné. Prvých par krát som ho doma robil z bežného tofu a potom som si ho dal niekde v podniku a tam bolo z toho "silken" a odvtedy som ho z iného nerobil...
kukulienka71
@zolik (29.1.2022 15:40) tvoja fazuľovica vyzerá veľmi chutne. Máš tú velikánsku fazuľu? v živote som tak veľkú fazuľu nevidela a nejedla, ako vo Švajčiarsku.

2x haji a zolik
tomeska
@bugout (29.1.2022 20:55)
Tak to mám ale smolu. Nuž ,čo už, . Ja zatial nepoznám rozdiel v kvalite , lebo kupujem len v lidli. Ale na tú moju prípravu niečoho pod zub zatial stačí. Pokrájam na kostičky osmažím na troche tuku a než sa dostanem d'alej, tak to pekne krásne po troche vyzobem a potom nie je z čoho d'alšia príprava. Robit' z dvojnásobnej dávky , tak to zož....em tiež, A robím len pre seba. Moj muž by ma s tým vhodil z domu. Pred chvílou som robila škvarkovú pomazánku, tá mu pojde.
A tak nejaký rcp na tofu pomazánku by si nemal ??? Peknú nedelu.M
1x haji
tomeska
@kucharka (29.1.2022 17:40)
No to musí byt' teplejši ako v kožuchu. Ten zázvor je surový alebo nejako upravený? Určite by sa hodil ako ohrievač na zimnej prechádzke. Dík,M
bugout
@tomeska (29.1.2022 22:18) až taký kamarát s tofu nie som. Z takého klasického robím sem tam rýchlovky, alebo do rôznych polievok či už miso, na báze kari alebo niečo také (ono je vzhľadom na spotrebu ľahšie mať pohotovostne v chladničke jednu dve kocky tofu ako stabilne čerstvé mäso). Toto jemné kupujem len kvôli tomuto receptu. Ono je štruktúrou ako taký zahustený puding a chuťovo ďaleko viac neutrálne a lahodné oproti tomu bežnému.
1x haji
mijaita
@bugout (29.1.2022 16:27)

Dekuju, potesilo,ze's na me vzpomnel! Polivku jsem jeste nikdy nevarila, i kdyz rc mam. A predstav si, ze jsem privezla z Mex to nejlepsi chorizo, pro maleho milacka na bagetu! Budem delat spolu, na mex zpusob.
Lepsi z naseho choriza neudelas. Zatim ceka na mrazaku na vhodnou chvili. Je ho dost i na tu polivku, konecne!! Dam vedet :)
2x bugout a haji
bugout
@mijaita (30.1.2022 07:40)

Nemáš za čo, viem, že si polievková tak toto som musel dať do pozornosti. Keď som videl niekde prvý krát recept, povedal som si, že to musím niekedy urobiť. Je to výborná polievka. Pre mňa je však v kategórii menšieho problému. Polievky jem doma zväčša sám takže sa snažím nevariť veľké množstvo a keď kúpim celý kel/kapustu, alebo čokoľvek také tak zasa mám problém so zvyškom.
haji
@bugout (29.1.2022 18:58)
Děkuji za komenty a fotečky. Hot doby vypadají velmi dobře a chutně, s radostí bych dala testovací vzoreček. Mapo Tofu je zajímavý receptík, o chuti nepochybuji, dobrá inspirace. Moc děkuji za komenty k polévkám a milou konverzaci napříč spektrem. Speciálně děkuji za objev "silken tofu", netušila jsem, že i tofu může být jemnější/hrubší a tak... už jsem poslala kamarádce odkaz, ona se v tofu pase stále.
Krásnou a pohodovou neděli!
1x bugout
haji
@afataga (29.1.2022 13:34)
Děkuji za koment a foto, ano koložvárská kapusta je potvorka nedisciplinovaná. Tá nikdy nebude držet fazonu, ale chuť to vyváží. Je plno nefotogenických jídel /i lidí/.
Krásnou neděli! U nás prší od včera, před chvílí se začal zvedat vítr a podle předpovědí si máme užít vichru do sytosti. Jsem ráda, že nemusím vystrčit ani chloupek.
haji
@zolik (29.1.2022 15:40)
Děkuji za komet a fotečku, fazulovú miluju a tvoje je sobotní fazulová vypadá hodně bohatě a chutně! Díky za inspiraci.
Krásnou neděli a dobrú chuť k dobrému jedlu!
haji
@kukulienka71 (29.1.2022 15:48)
Milá Kuku, narobila jsi mi chutě!! Francúzská kelovica aj kuracie prska v koprovej omáčke by mi moc chutnaly! Povedená inspirace! Díky za koment a fotečky, umíš potěšit. Velmi dobré varíš! Krásnou neděli i k vám!
haji
@kimlo (29.1.2022 17:08)
Děkuji za koment a foto, buřtugulášem se mi vždy zavděčíš a zemiakové placky jsou magická dobrota! Narobil si mi chute, díky za utopenou klávesnici. Právě jsem si dala moc dobrý banán a zapila zeleným čajem - lahodné.... pravda, vzdálené tvojím dobrotám, ale co, bříško je ok a oči se popásly na dobrotách od tebe! Krásnou neděli a dobrú chuť ke svátečnímu nedělnímu obědu!
cesminaz
@kucharka (29.1.2022 17:33)

😅😅👍 dobrý argument! Ale inak je to naozaj tak, niektoré polievky čo varím sú na 2-3deň ovela chutnejšie. Napríklad pórová, turecká kapustová, držková, alebo Mahluta.. Je ich zopár🙂
haji
@kucharka (29.1.2022 17:33)
Děkuji za komenty a fotečky. Minestrone vypadá moc dobře. Mno, máš domácí osazenstvo zhýčkané.... a určitě jsme i s tebou rodina. Bo můj dědko, otec maminky, byl háklivý a zpravidla "prskal", když musel jíst polévku/hlavní chod např. i na druhý den. Nedejbože na třetí den, to už stávkoval. Jo, kačenku s kapustou, tam by výhrady asi neměl. Ale to se nikdy nestalo, kačenka zpravidla padla za vlast v neděli. V pondělí se našel ztěží "koráb" /žebra a chrbtica/, ale tu by dědko nejedol z principu, bo on zásadně jenom stehna haha
Baklažánovo cícerové kari s basmati ryžou vypadá famózně, dobre si navarila!! aj pekne nafotila, okomentovala! Dala bych si aj/aj !! tedy oboje...
haji
@kucharka (29.1.2022 17:40)
Moje nervy! Děkuji za foto z říše snů a milý koment, navigaci na kandovaný zázvor obalený ve skořici. Joj, to je k zoufání, bo hned včera jsem šla na google a pátrala, jestli se k této dobrotě mohu dostat u nás. NEMOHU Ani nic, jen čaje, sirupy zázvor, skořice. Uf Ptala jsem se i kamarádky ze Zlína - ani ta nezná... a tak jsme včera slintaly do telefonů a tiše záviděly!! Jejda, ale jaké krásně veliké plátky kandovaného zázvoru, jak píšu, k závidění celé, aj s miskou!! Boženky, co já budu dělat?! Asi koupím klasiku a doma obalím ve skořici, uf A pak zázvorovo skořicově shořím v přímém přenosu.... Velké díky za rozšíření obzorů, vím po čem půjdu!!
haji
@cesminaz (30.1.2022 10:54)
Děkuji za komenty a fotečky! Dobrú chuť k neskorým nedelným raňajkám, vypadají moc hutně a bohatě! Mno a kukuričný trhanec vypadá fantasticky, hned bych dala testovací vzoreček!
Krásnou neděli a ať se sváteční obed vydarí a dobrú chuť k vám!!
haji
Jejda, málem jsem zavařila klávesnici a jisto jistě zavarila Varechu. Uf, to bylo komentů, k tomu každou chvíli Varecha kolabovala - prostě adrenalinkové nedělní dopoledne. Přátelé, děkuji všem za krásné a chutné sdílení nejen chutí, foteček a milých komentů. Věřím, že snad zachopím a odpovím po řadě všem. Ovšem, tam, kde se rozvětvujete mezi sebou už si komenty žijí svým životem. A to je správné a milé! Krásná tvořivost, díky za ni!! přátelé!!
Krásnou neděli přeji všem a dobrú chuť k nedělnímu obědu. Jdu se zrealizovat do kuchyně. V pořadí je pórková polévka s rohlíkovými krutonky. A zbytek zapékaných brambor, červená řepa.
1x zolik
haji
@mijaita (30.1.2022 11:06)
Bych se nedělila. Ani s Hradem. Sama mám málo...
Krásnou neděli! A co paštika? Ještě žije?
1x zolik
bugout
@cesminaz To v pravo dole je med aj s plástom?? A ešte jedna otázka, recept na mahutlu tu nemáš, alebo som ho len prehliadol? To je červená šošovica, pretlak, ryža a nie krémová? Teda bez mixovania? To mi pripomína ezogelin, ale bez bulguru 🤣🤣
haji
@mariamka (30.1.2022 11:50)
Děkuji za koment a pěkná fota. Držím palce, aby to nebyl býk/krava olympionik na dochodku... Někdy je hovězí maso svéhlavé. Ještě nikdy jsem Osso Buco nedělala, nasávám zkušenosti. Ať se podaří!
haji
Polévka už je hotová. Jen pór, podušený na másle, zalitý horkou vodou, rozmixovaný tyčákem, do něj jsem zavařila rozkutrovanou mrkev, trocha soli. Dozdobím na talířku kouskem na jemno nakrájeného pórku, zbytečkem stopkového zeleru /stred/ a rohlíkové krutonky opečené na másle. Budu krásná. Pár krutonků je tmavších, ale nějak se k té krása propracovat musím. Dobrú chuť!
bugout
Ja zatiaľ len tak ľahko polievočka. Iba zelenina a halušky, po litri Frankfurtskej to chce niečo ľahšie... Čo druhé, to je vo hviezdach. Buď nejaké improvizované cestoviny (od Číny po Taliansko), alebo improvizovaná objednávka od pizze po burger 😂


bugout
@haji (30.1.2022 11:24) na ten kukuričný trhanec sa teším aj ja. To bude znamenie na kúpu kukuričnej múky a vyskúšam konečne aj tu zemiakovú polievku 😂
mijaita
@bugout (30.1.2022 08:02)

U vas nedelate napr kelove karbanatky, kel do sekane, kel duseny na másle s bramborem a ruzna dalsi, vyborna jidla? Krome toho, nemas kde koupit treba jen ctvrtku kelu? Ja vic nekupuju, pokud varim jen plivku, nebo vareny a polity maslem (miluju) :-) Nenech se upozadovat :-)
haji
@bugout (30.1.2022 12:32)
Děkuji za komenty a foto zeleninovej polievočky s haluškami. S chutí bych si ji dala. A máš pravdu, někdy je potřeba trochu lehčí strava. Já dnes nedala do mé převážně pórkové polévky ani kousek koření, bylinek. Pór má tak úžasnú chuť, že už i ta mrkva je tam trochu navíc. Haha s kukuričnou múkou mám hodně veselou historku z jednoho řetězce a docela nerada na ni vzpomínám. Jestli můžeš, zajdi rovnou do prodejny zdravé výživy, tam jsem uspěla bez problémů, během pár minut a bez srážky s blbcem v podobě ostrahy.
1x bugout
cesminaz
@haji @bugout 🙂 ten trhanec je výborný, určite by vám chutil. A ešte aj bezlepkový😉 Kukuričná múka je lacnejšia než bezlepková.. @bugout ty si môžeš z tej múky uvariť polievku a rovno aj trhanec👍A obed hotový!
haji
@mijaita (30.1.2022 12:52)
Když koupím kel, tak jedině vcelku. Na periferii se se zákazníkem nikdo nemazlí. Pak je to jasné. Kelová polévka, kel na kyselo, kelové karbenátky, kelové šílenství. Pak mám na hodně dlouho splněno. Když je nejhůř, koupím raději kel mrazený - množství akorát. Pravda, chuť je jiná, ale jde to.
haji
@mijaita (30.1.2022 12:53)
Na cestě, zlato, na cestě. Nebojkaj, nezapomněla jsem. To ani nejde...
cesminaz
@mijaita (30.1.2022 11:13)

No my sme doma štyria, takže varím najmenej 2litre naraz. Ale velmi často do velkého hrnca a to je také 4litre😅 No a to je potom tak na 2dni, zriedka ostane aj na tretí. Ale ak zostane na tretí deň, tak už deň predtým uvarím aj trocha inej polievky na striedačku👍😉 Alebo nejakú Hašlamu, alebo aj iné tekuté jedlo. No a medzitým dostanu zase tú polievku😅😅
1x zolik
bugout
@mijaita (30.1.2022 12:52) z kelu robím len prívarok alebo polievku.... Ale sekanú alebo karbonátky vyskúšam. Máš tu recept?
kukulienka71
@haji (30.1.2022 12:31)

pór je delikatesa, iste si si pochutila. U nás sa dnes čerti ženia, šialene vyčíňa vietor a pomedzi to padajú krúpy, či dážď či čo, lebo von teda nejdem sa pozrieť, len na terase počuť buchot, že niečo padá, dnes sme sa na prechádzku nedostali:-(
farbuska
@cesminaz (30.1.2022 10:45)

Cesmínka, pridaj, prosím. Ja robievam len zo pšeničnej múky. Zať je bezlepkáč, tak ho poteším. Vďaka vopred.
1x haji
kucharka
@haji , k tomu zázvoru : Nemohla som nikde nájsť ako sa robí. Ale podľa surovín ( zázvor, ceylon, med, škorica, voda ) na obale by som si vedela predstaviť, že kandizovaný zázvor sa jemne potrie ( štetcom ? ) medom rozpusteným v čiernom čaji, obalí sa v škorici a nechá sa usušiť… ?
Pekný zvyšok nedele!
1x haji
haji
@kukulienka71 (30.1.2022 15:36)
Děkuji za milé komenty a fotečky. Ano, u nás je též větřisko jako blázen, naštěstí zatím nic nepadá, nebo alespoň o tom nevím. Nevystrčím ani nic. Před chvílí tu byl brácha, byl na hřbitově, tam je letecký průmysl. V pátek tu foukalo též, ale dnes o hodně víc.
Krásné foto trojboje, vepřo knedlo zelo nikdy nezklame! Pobavila jsi mě těmi rezancami s tvarohom, nezničitelné byly haha Ale dobrý nápad zapéct s bonusem. Uf, asi bych měla nadlouho vyrovnané vztahy s těstovinami haha
Hezký podvečer a večer k vám!
P.S. Přesně jsi to vystihla, pór má delikatesnú chuť, když se to podaří. Kamarádka měla minulý týden s pórom těžký problém. Nebyl chutný, konzistence plechu a uprostřed tuhý stvol, který nešel ukrojit. Už jsem měla tu čest s takovým pórem, buď ho nezalévali a nebo přerostl a nezalévali. Tomu je nejlíp v bioodpadu.
haji
@kucharka (30.1.2022 16:17)
Díky za navigaci se zázvorem, nějak to navleču. To by bylo aby nebylo! Jsi zlatá!
Hezký nedělní podvečer a večer i k vám!
mijaita
Dneska jen zbylá, marinovaná a restovaná krůtí srdíčka, zampionová polívka s nudlema a spenátem, doplnila jsem troskou salátu ze srdíček a syrových zampionů. Já je rada, u nas se tak v salátech jedí. Do polívky byly půlené a opečené na másle do zlatova. Tak jsem si dnes udelala sanitární den :-)


haji
@mijaita (30.1.2022 18:40)
Děkuji za koment a fotečku, svěží menu, mně by to celé chutnalo, jen bych vyšťourala čerstvé žampiony ze salátu, můj žaludek by je nedal. Krůtí srdíčka jsou fajn inspirace i polévečka se žampiony, nudlemi a špenátem mě zaujala. Hezký večer!
tomeska
@haji (30.1.2022 11:16)
Zkus zadat: kde koupit kand.zázvor a budeš koukat. Ale jestli máš čas se s ním doma bavit, zadej Vaření.cz a tam dotaz na kandování, Výroba jednoduchá ale zdlouhavá. Ale pak ten pocit z dobře vykonané práce. Rcp fúra i na Jídlo.cz ....
No a at' jen nekecám do jiných komentů, tak taky z mého kuchař. umění. Celý týden mám zelovo kapustový. po,ut,st- kolžvárská kapusta, st,čt,pá- boršč bez masa, včera a dnes segedín. ten jsem dělala v 10 l hrnci. Větší část šla do sklenic. pro horší časy.
A musím se pochválit, jaká jsem šikulka. Řčení Nic není nemožné já musím ověřit. Tak jsem nasypala do hrnku 100 g(odvážila jsem si to kvůli případné ztrátě) Xylitol-březový cukr a jala se dělat karamel. Nevím u jaké teploty by to bublalo ,ale já neměla ani jedinou bublinku, zato plnou kuchyni dýmu. Vařila jsem asi 5 min a pak vzdala. za hodinu na chladu -venku- karamel byl .Chut' neurčitá sladká. Zalila jsem vodou ,půjde do kanálu. Ale co, kdo nezkusí ,neví. A zítra pokračuje zelenina- květák . To jsem šikula,že. hahahaha......
1x haji
haji
@tomeska (30.1.2022 19:44)
Díky za milý koment. Díky za navigaci se zázvorem, nějak to navleču. Oh, další koložvárská kapusta, asi je to na pořadu dní a chutí. Boršč bez masa je jistě zajímavá polévka, no a segedín mám též moc ráda a pravda, dlouho nebyl. Také dávám do sklenic, když toho navařím víc, ale jen zatáhnout víčko a šup do lednice. Pak jako když najde.
Máš můj obdiv s tím karamelizovaným brezovým cukrem, ale pravda je, že když se to nevyzkouší, tak se houby ví. Hlavně že jsi dobře vyv