Rôzne

Co dnes vaříte? (9)

haji - bez fotkyhaji, 12. júna 2021

Pokračování oblíbeného tématu formou diskusie, sdílení textem, fotem a nebo obojím. Co dnes uvařit, upéct? To je někdy docela oříšek, kokosák. Děkuji všem, kteří přispívají, sdílejí, inspirují, komunikují a to nejen o vaření. Dobrá pohoda a láska k vaření, pečení spojuje, naplňuje bříška i srdce! Pomalu tu máme prázdniny, dobu dovolených - užijme si krásné dny, plné lásky a radosti! Léto volá!

@zareaguj


Diskusia k téme

haji
Dnes peču jelení žebra s vepřovým maskem, cibulí, česnekem, okořeněno mletou sladkou i pálivou paprikou, mletým novým kořením, pepřem, zázvorem, pár jalovců a zelený mix ligurček s dalšími bylinkami /sesypala jsem kořenky/. Bude k tomu br. kaše a hlávkový salát. Polévka se rýsuje, udělám z červené čočky a mrkve, s krutonky.
Krásnou a požehnanou neděli přeji všem!
haji
Jo a do žeber jsem vetkla kousky iberijského špeku.
haji
@nephilim (13.6.2021 09:35)
Ajta krajta! Mendělejev by si pošmákl... hmmm No, když to nejde jinak, tak aj takto. Drž sa mi!!
haji
@kimlo (13.6.2021 09:56)
Čistá provokace. Dobrú chuť!! Děkuji za trefný koment a chutné foto.
Já se nevešla do PH, tak dělám pomalu, na nižší teplotě v troubě. Velikost je někdy omezující haha
haji
@kimlo (13.6.2021 10:45)
Krása střídá nádheru, o chuti si nechám zdát! hmm Děkuji za fotečku, ta píše!
haji
Dnes jsem slavnostně zajela nové čtyřstěnné struhadlo od Leifheit. Je ostré a má dost hluboké velké strouhance. Moje dovozové struhadlo sloužilo bezmála 30 let. Nebýt plastových částí po obvodu, které se průběžně rozloučily, ještě by jsme spolu vydrželi.
haji
@afataga (13.6.2021 11:20)
Děkuji za fotečku a koment, aj tvoje hovězí po burgundsku vypadá krásně a jistě ještě líp chutná. Navnadili jste mě oba, díky za inspiraci! Krásnou neděli!
bugout
Mne sa práve pečie Tepsi kebab od @cesminaz
Polievku som dorazil včerajšiu a môžem povedať, že ju radím medzi moje veľmi obľúbené polievky (a super možnosť ako zužitkovať pár prebytočných zemiakov, preto som ju aj včera skúšal)
A tebe @haji nech nové struhadlo dobre slúži. A všetkým ostatným príjemný zvyšok nedele.... Ak sa bude môj obed dať jesť dám aj foto (raz som totiž tepsi skúšal a nedopadlo to dobre, samozrejme mojou chybou :-))
haji
@kucharka (13.6.2021 15:35)
Velmi pěkně děkuji za všechny fota a komenty. Ty jedeš jako pila! Zapékané těstoviny, salát, aj br. kaše s hamburgery by mi chutnaly. Tvoje cibulové bagety jsou výstavní, o chuti si nechám zdát! Krásná práce, aj s chlebíkem a koláčikom, jsi šikovnica! Přeji hezký zbytek neděle a úspěšný nejen příští týden! Vždy mě potěšíš, děkuji!
haji
@bugout (13.6.2021 15:42)
Děkuji za komenty a foto, tepsi kebab jsi dal v pohodě, vidíš, jak jsi šikovný! Chutné foto!
haji
@2010 (13.6.2021 16:01)
Děkuji za koment a foto, dobře že jsi se ozval! Hmm že nemocniční obed... Servis nemá chybu a věřím, že ti chutnalo! Já mám takové kombinace ráda. Přeji brzké uzdravení a hupky domů!
haji
@kimlo (13.6.2021 16:24)
Děkuji za koment a fotogenický kváskový chlebík, dokonce s úsměvem, krásná práce!!
kimlo
@2010 (13.6.2021 16:01)

Nemocničný obed? Tak v nemocnici som som nastastie nemal tu česť sa zúčastniť stravovania a ani po tom netuzim… ale toto vyzerá ako z dobrej reštaurácie, no na SK to nehrozí… prajem skoré uzdravenie ak sa to týka Teba…;-)
haji
@afataga (13.6.2021 18:10)
Aha, máš podle všeho pravdu. Nechala jsem se zmást tím rozteklým sýrem a vlastní chutí na zapékané těstoviny jakéhokoliv druhu... @kucharka promiň můj omyl, jsem nepozorná.
kucharka
@2010 (13.6.2021 16:01)
Nemocničný obed? Tak to si asi teraz všetci na SK oči pretierajú!
Ja len dúfam, že tú fotku uvidí niekto z ministerstva zdravotníctva ;-)

haji
@kucharka (13.6.2021 18:25)
Děkuji za link. Recept si uložím, vloni jsem to neudělala.
kuko95
@kucharka (13.6.2021 18:25)

Super recept.ja dávam opačný pomer mäsa a cestovín.niekedy ešte chilli fazulu
1x haji
kucharka
@kuko95 (13.6.2021 20:07)
V tomto recepte je protagonistom cestovina. Mäso je vlastne iba ako ochucovač.
Cestoviny, ako aj pizze, v stredozemí nemajú veľa surovín, chute sú väčšinou jednoduché.
Ale ty,samozrejme, si to prispôsob ako ti chutí. A nezabudni si za tým dať chladené pivo! ;-)))

2x kuko95 a haji
sovka62
@kucharka (13.6.2021 18:28)

Haha, aj keby im to nalepili na monitor nič sa nezmení. Spokojnosť pacienta je to posledné, čo ich trápi....
1x haji
sovka62
A včera som varila vývar z bravčových kostí (z karé, samé mäso) s krupicovými haluškami, obrátený rezeň z kuracích stehien, opekané zemiaky a miešaný šalát (uhorky rajčiny, paprika).
Na opekané zemiaky som skúsila použiť fintu z YouTube. Očistené, pokrájané na väčšie kocky, predvariť 10 minút, do vody na varenie okrem soli pridať aj pol balíčka prášku do pečiva. Zliať, zmiešať s tukom (u mňa maslo), na plech na papier a zapiecť.
Vraj budú červené a chrumkavé. Boli.
Nenapadlo mi fotiť, veď taký všedný obed....
1x haji
haji
@sovka62 (14.6.2021 09:06)
To sedlo. Dovolím si dodat, že nejenom stravy se to týká.... u nás určitě.
haji
@sovka62 (14.6.2021 09:17)
Děkuji za koment, dobre si navarila. Mně by chutnalo, tvoje polévka musí být výborná, rezníky naruby a opékané brambory, salátek jsou také velká dobrota. Že obyčejné jedlo. Pro mě je každé jedlo to nejlepší. Ráda jím.
Krásný den a pevné zdraví!
frezia68
@haji : Zdravím @Haji , posielam fotku dnešného obeda a oznamujem,že idem okusovať kostičky.Zíde sa spustiť pár kíl,len sa akosi nedarí. Tak aspoň všetkým Varecháčom želám dobrú chuť a pohodový deň :-).




haji
@frezia68 (14.6.2021 11:48)
Děkuji za koment a foto, mně by chutnalo, křidýlka i salátek já ráda! Jejda, budu ti držet pěsti, dát nějaké kilo dolů je fajn. Ať se daří!!
cesminaz
Dnes je na rade "kruťkanie" :-) včera som si pripravila hroznové listy. Neviem kolko ich je, hádam aj 200-300ks... Príjemný slnečný deň prajem :-)


haji
@cesminaz (15.6.2021 06:52)
Děkuji za koment a fotečky. Nech sa krutkanie daří!! včelko Májo!!
Krásný den! Aj u nás je slnečno, má se oteplit. Toto jaro konečně! připomíná jaro a začátek léta z mého dětství. Jedno z mála příjemných zjištění. No nevadí, nemusí pršet, stačí když kape.
haji
@kvakac (15.6.2021 11:27)
Děkuji za koment, fotečku aj receptík! Milý receptík, mně by chutnalo. Hmm táto sicilská varianta je příjemná. Jsi šikovný! Dobrú chuť!
1x kvakac
haji
Faktická poznámka k neděli, kdy jsem vařila komplet oběd : Mno, netušila jsem, že jde mega zvojtit br. kaše. Hodně se mi napily brambory a špatně jsem je ocedila... jsem blíže k tekuté stravě. Pořád se něco děje. Ale sníst se to dá, tvar drží - v lednici, bo máslo... haha
haji
@kimlo (15.6.2021 18:24)
Super! Dala bych si s chutí, díky za koment a fotečku. Ať dělám co dělám, nedocílím chuti smaženek jako z mléčňáku. Prostě ne a ne. Přihodíš receptík, prosím?! Děkuji moc.
haji
@kimlo (15.6.2021 18:38)
Děkuji, jsi milý, budu se těšit. Už jsem konečně došla na to, jak se tento zázrak u nás v mléčňáku jmenoval. Vaječný řízek! Uf Pod pojmem smaženky prodávali dva plátky veky, spojené umíchaným tvarohem, obalené ve vajíčku, strouhance, usmažené a pak šoupnuté do hrubšího krystalového cukru.
haji
@bugout (15.6.2021 18:59)
Děkuji za koment a fotečku! To nebude čistokrevné lečo, jak tě znám hmm
1x bugout
haji
@bugout (15.6.2021 20:40)
Děkuji za hbitý koment a chutné foto! Jsem googlila a je to zajímavý receptík, mně by v této kombinaci česnek položil na lopatky. Našla jsem i název vejce v pekle, to sedí!. haha
O tom, že je to chutné jídlo, nepochybuji. A jak znám některé místní milovníky česneku, už to vidím, jak tu frčí recept na vlně radosti!
1x bugout
cesminaz
Dolma sa nazýva inak bud plnená paprika, baklažán, cukiny atď. Taká zelenina sa plní, preto Dolma ( plniť-doldurmak). Hroznové listy sa krútia a preto je to Sarma ( zavinúť-sarmak) :-) Ale počula som už aj ludí, ktorí na Sarmu vravia tiež Dolma :-) Napríklad aj jedna moja švagriná jej vraví Dolma :-) Je to asi podla zvyku z domu. Plnka názov nemení, jedine obal :-)
kuko95
Nic.rad by som poslal fotku ale už 10minut sa s tým drbem a nechce mi ju pridať.
1x haji
frezia68
@haji :Trhovník tvrdil,že hrášok je sladký a vidina,ako ho lúskam pri večernom programe(lepšie,ako čipsy ),ma presvedčila kúpiť....,ale bol horký a nie gurmánsky zážitok.Mala som ho ochutnať,ale ruky plné.....tak skončil v hráškovo-mrkvovom prívarku,zahustenom na jemno nastrúhaným zemiakom. Nevadí,to mi vždy evokuje detstvo a pekné spomienky.




frezia68
@Haji : Ešte si dovolím pridať jeden obrázok z nedávného zážitku,lebo sme s JDS navštívili Lačnovský kaňon a tá príroda ma očarila.Prirovnávajú ho k malému Slovenskému raju a kto sa chystá objavovať krásy Slovenska,vrelo doporučujem.Aj na východe je krásna príroda a asi aj málo navštevovaná.Síce na boľavé kĺby,kríže,či kolená trocha náročné,niektorím seniorom trvalo dlhšie,ale všetci došli a Fričovský kaštiel nás pohostil obedom,veľký park núkal prechádzku a oddych.Tak všetkým Varecháčom krásne dovolenky a zážitky :-).


nephilim
@sovka62 Hola, sovka68 :) To vieš, aj nové auto musí občas natankovať. Ísť na lekársku STK. Lepší sa to. No predsa. Ešte potrvá tak min rok, kým môj Rafael (=pečeň) bude fungovať aspoň na 90%. Si milá.

bugout
Mal som na pláne kebab a prílohu bulgurovo ryžový pilaf, nejaká zeleninka a cesnakový jogurt.... Najbližších päť dní však môžem akurát vodu a infúzie... Všetci čo ste na tom lepšie prajem vám dobrú chuť.
1x haji
bugout
@zolik , @kimlo akútny zápal divertiklov. @frezia68 ďakujem. A áno @haji čo je s tebou? Keď vidím toho vyprážaného zubáča hneď by som si dal.... Aj pstruha... Ryby môžem na každý spôsob...
1x haji
zolik
@bugout (21.6.2021 22:23)
Prajem rychle zlepsenie. Musim priznat, ze som musela googlit. Potesujuce je, ze sice neprijemne a bolestive, ale nie zivotu nebezpecne.
Drz sa a liec sa.

bugout
@zolik ďakujem. Ono je to doživotná komplikácia divertikle (divertikulóza) a môže dôjsť k zápalu (divertikulitída)... Už som s tým ležala pred vyše troma rokmi keď sa ešte nevedelo čo mi je a všetky ostatné možné diagnózy boli o veľa horšie, takže sa z tejto mojej vlastne teším. Život to vie ohroziť keď sa to zanedbá v tej fáze zápalu (+ všelijaké iné komplikácie) môže to skrátka prasknúť a to je obdobné ako keď praskne slepák. Dosť bolo zlých tém a nech napíšem aj niečo k tejto téme, teším sa keď ma pustia a upečiem muffiny s jahodami a bublaninu od @cesminaz
farbuska
@haji (15.6.2021 22:44)

Ahoj, @haji , pripájam sa k tým, čo si všimli tvoju neprítomnosť. Pozdravujem a dúfam, že len tá horúčava ťa zahnala aj od netu a inak si zdravá a v poriadku. Prajem tebe aj nám všetkým trochu chladnejšieho osvieženia. Pekné popoludnie vám, kamaráti v kuchyni a pri jedálenskom stole.
cesminaz
@zolik (21.6.2021 23:16)

Ano viem, že odvtedy má nový :-) ale niektoré novoty stoja tiež za figu :-) No dúfajme, že je naša @haji v poriadku a jej neprítomnosť je naozaj len z technickej príčiny.
používateľ nemá avatar
123
123
no, neviem, nie som o nič múdrejšia, ale komentár @haji : Zatím je vše v pohodě a já na skle. Milá komunikace a inspirace - jsem jako ryba ve vodě. Pokud budu mimo dosah, přijde na divokou kartu. Dám nejspíš nový díl. Už je to dlouhé jako písnička. Krásný víkend, plný chutí!
to bolo tak sa mi zdá ,12.6., na vareche 8
1x haji
zojenka
Aj keď som iba pasívna varecháčka, okrem receptov každé ráno a večer nahliadnem do diskusie "Co dnes vaříte?". Tiež mi chýbajú trefné komentáre od @haji.

1x haji
2010
Toto jedno mini jablko stalo bez par centov v prepocte 1 euro. Musel som vyskusat ci je zlatom vykladane za tu cenu.
Je to NZ mini odroda vola sa Rockit.
Vysledok... asi taky rozdiel ako medzi jahodami a lesnymi jahodami.
Super sladke, stavnate, chrumkave, vonave jablcko s tenkou supkou a mini jadrom.





mariamka
@2010 (28.6.2021 14:51)

škoda že si nedal pohlad zbízka v reze. Urcite bude nejaky chutny recept. Dojem kazi ten zanedbany nechet
kimlo
@2010 (28.6.2021 14:51)

Za tu cenu je v ňom určite zabudovaná televize, ako sa onehdy vyjadril Bruce Willis v jednom filme k cene nohavíc svojho parťáka …
zolik
@2010 (28.6.2021 14:51)
Tak ma to jablcko zaujalo, ze som si ho musela vygooglit.
Vyslachtene roku 2010 na Novom Zelande.
Uplne hodave k Tvojej profilovke :-)

1x haji
haji
@cesminaz (16.6.2021 06:03)
Velmi pěkně děkuji za fotečky a komenty, dolma/sarma je pro mě jídlo neskutečně vzdálené a fascinující zároveň. Krásná práce i text, přiblížení.
P.S: Omlouvám se za zpoždění, stihla jsem jen dát lajky k fotům a pak dlouho nic... Uf, ale už jsem tady!
radost
po tej tragédii-čo sa odohrala na južnej Morave...denne pozerám.či sa ozve @haji a @klukodvody..
nič
nič
prosím-máte niekto info o týchto priateľoch z Varechy..??
želám im veľa šťastia..aj keď...
srdce bolí
1x haji
haji
@kuko95 (17.6.2021 22:14)
Děkuji za komenty, fazulovú miluju aj ja. Díky za snahu, někdy to tak je, že něco nejde. Třeba přidat foto... Věřím, že příště to půjde!
haji
@mariamka (19.6.2021 07:40)
Děkuji za chutné foto a koment, nátierka s chlebíkom je aj moja slabost. Vidím, že je hlavně vajíčková, takové miluju!
mamec
@haji (29.6.2021 14:55)
No, vitaj späť, stratená sestra od varešky!
Počula si to buchnutie? To nám všetkým padol kameň zo srdca :)
2x haji a staja
haji
@frezia68 (19.6.2021 11:26)
Děkuji za fotečky a komenty. Aj ja som mala hráškový ošial. Přinesl mi brácha větší igelitový sáček, hrášek byl mladý a fakt výborný, doslova cukrový. Už spinká na mrazáku. Hrála jsem se s louskáním u telky hodinu a třičtvrtě. Jak na potvoru ostříhané nehty, šlo mi to jako psovi pastva. Den předtím jsem navařila hrášek s mrkví na kyslo, takže o hrášku a Vareche se mi hezkých pár dnů i zdálo.
Krásné foto i text k Vašemu výletu, krásná příroda. Před všemi smekám! Takový terén bych těžce zvládala i dřív, kdy mi nožky jako tak sloužily. V dobrém tiše závidím nádherné spojení s krajinou i přáteli!
haji
@bugout (19.6.2021 19:16)
Haha, díky za koment i foto, vidím, že hrášek a mrkva vedou! Toto je zelenina, kterou můžu 365 dní v roce a 24 hodin denně. Chutná a fotogenická polievočka!
1x bugout
haji
@bugout (21.6.2021 16:02)
?? Ajaj, vodu a infúzie ?? Držím pěstě, ať se brzy uleví a zdravíčko polepší!! To dáš!!
1x bugout
haji
@kimlo (21.6.2021 18:04)
Velmi pěkně děkuji za chutné fotečky, dobře vaříš a samé fajné věci. Mně by moc chutnalo. Zubáča jsem už pár let neměla, hmm
haji
@frezia68 (21.6.2021 18:32)
Milá @frezia68 , už jsem tady!! Mno, dovolenku si vzal noťas, spíš zasukované aktualizace Windows10. Tak jsem ho nesla naladit a kapku se nám to protáhlo. Neumíš si představit ten absťák po Vareche!! Kdybych měla tušení, že to bude tak dlouho trvat, napsala bych pár řádků, že odstávka stroje...
1x staja
haji
@zolik (21.6.2021 18:40)
Děkuji za fotečku a koment. Pstruha bych si dala, až bych řvala... Na plněnú papriku se chystám - je na spadnutí, mám nanošeno na hnízdo.
Už jsem tady, fakt to nebylo cílené vypadnout na tak dlouho. Seskupení okolností, ale už je dobře! Lilo i u nás, minulý čtvrtek večer....
haji
@cesminaz (21.6.2021 21:16)
Děkuji za komenty a fotečky. Čerešně miluju v jakékoliv podobě. Aj zavárané jsou velmi zdravé - hlavně jde o tu pecku, ze které je bezva zdravý koktejl, který je léčivý. Borek bych brala, slinky mi tečú hmm
Krásné prázdniny a ještě krásnější léto k vám, milá Cesmínko!!
haji
@mijaita (21.6.2021 22:20)
Děkuji za kouzelné foto a koment, překrásná barvička! Další hráškový díl do skládačky. Milé!
haji
@bugout (21.6.2021 22:23)
Hmm, to není co závidět. Uf, naštěstí jsi v dobrých rukou lékařů! Přeji brzké uzdravení!
Už jsem tady, měla jsem nějaké technické potíže s noťasem, pak pár náhod a byl z toho bez jednoho dne výpadek na dva týdny. Už jsme redy, noťas i já.
Drž sa!!
haji
@cesminaz (21.6.2021 22:28)
@zolik
Přesně tak, technika byla na výletě, noťas v pořádku, ale aktualizace se rozhodly štrajkovat. Pak pár náhod, souhra okolností. Ale už jsem tady, zlatíčka!!
haji
@farbuska (22.6.2021 16:02)
Děkuji za koment, pozdravení a díky, za to, že jste tu všichni na mě mysleli. Už jsem tady a vše je jak má být. Zdraví mi jako tako slouží, mráz, v tomto případě vedro, kopřivu nespálí!
Krásný den přeji všem, přátelé!!
haji
@123 (23.6.2021 15:33)
Děkuji za milý koment! Podcenila jsem to. Noťas šel na poléčení skrze aplikace, které se už víc jak půl roku nechtěly uskutečnit, házelo to chyby a výhružky. Netušila jsem, že to bude na tak dlouho, bo ne vše je ideální.
Děkuji za podporu, přání i zájem, milé vědět! Krásný den!
haji
@zojenka (23.6.2021 21:43)
Děkuji za milý koment, jsem ráda, že nahlédneš a potěšíš se. Často vidím lajky od tebe, tak trochu se známe - od vidění! haha Krásné léto! I když v těchto dnech vypečené...
haji
@mariamka (26.6.2021 08:18)
Děkuji za koment a fotečku, placky vypadají náramně, jsem plackoidní. Narobila si mi chutě!
Jejda, už jsem tady - celá komplet - v pořádku. Díky za zájem, jsi milá! Krásný den a díky za inspiraci!
haji
@zolik (27.6.2021 16:55)
Díky za koment a fotečku. Utopím si klávesnici jak slintám... hmmm Miluju dukátové buchtičky a už jsem je nejedla ani nepamatuju. Ne že bych měla sklerózu, ale dobře deset let.
haji
@2010 (28.6.2021 14:51)
Děkuji za koment a foto. Jablíčko jako malované. Toto ještě k nám na trh nedocestovalo. Ale cenově se jablka šplhají stále vzhůru jak je rok dlouhý. Díky za sdílení, Krásný Rockit!
zolik
@haji
No konecne! Uz som si zacala robit starosti.
Aj Ty zijes na Juznej Morave. Obislo Vas to sialenstvo?

1x haji
haji
@radost (29.6.2021 14:51)
Děkuji za koment, milá @radost !
Za sebe napíšu, že jsem v pořádku. U nás to ten minulý týden bylo ve čtvrtek 24.6.2021 zajímavé, večer. Horké počasí xy dní za sebou a to se někde musí projevit. K nám to doletělo někde po 20.00 hod. a chvíli trvalo, než se to rozjelo. Naštěstí nás chytl jenom "ocas". Blesky, vítr, déšť se rozdováděly pořádně až někde kolem 21.00 hod. a do toho kroupy. Některé jako pinpongové míčky, jiné o něco menší - jako by někdo v mracích vymetal zbytky ze skladu. Naštěstí toho u nás nebylo mnoho, minimální síla i škody. Zato Hodonínsko a Břeclavsko dostalo plnou nálož včetně tornáda už někde kolem 19.00 hod. Nejde mi o tom psát. Vlastně to také znám jen z televize. Dnes jsem mluvila se svým šéfem, který byl v sobotu a neděli pomáhat v Mikulčicích a ten říkal, že si to nikdo neumí představit v reále. Že mu po příjezdu stály všechny chlupy na těle....
Je úžasné, jak se lidé umí semknout dohromady, spolupracovat, pomáhat, nešetřit sebe ani prostředky. Klobouk dolů!¨
@radost napíšu Josefovi, jestli je v pořádku a dám vědět.
Opět hlásí podobné předpovědi. Snad k nám bude Matka Země milostiva, hlavně v místech z minulého týdne. Morava je krásná zem...
haji
@zolik (29.6.2021 16:01)
Nás jo. Tornádo začalo /orientačně/ někde v Hruškách a okolí a skončilo v Hodoníně - Pánově a okolí. A stačilo. Neboj, měla jsem ten večer docela bobky. K tomu bez internetu, takže na zprávy jsem se dívala až brzy ráno a bylo mi ještě hůř.
haji
Přestože je vedro na padnutí, urobila jsem si k brzké večeři hrianky s omletou, nivou a kouskem salámu. Včera jsem pekla chlebík. A někdo ho zapomněl dát do krabice s víkem. Hrianek bude víc. Hezký, klidný, letní večer všem!
haji
@mamec (29.6.2021 15:01)
Děkuji za koment, milý text od srdce! Ano, to buchnutí bylo počut až k nám! Trefně napsané. Mě se též ulevilo, měla jsem abstinenční příznaky, dokonce jsem hladila prázdné místo po noťáskovi. Jeden netuší, že je závislák. Velké díky tobě i všem za vaše přátelství, starostlivost a všem se ještě jednou omlouvám za technickou nepřítomnost. Duchem jsem byla s vámi, přátelé!
haji
@simcanz350 (30.6.2021 06:34)
Děkuji za srdečný koment. Jsi milá, potěšila jsi mě! Dobrá srdíčka tu na Vareche miluju! Život je o radosti, dávat ji sobě i druhým je moc fajn, přátelé!
P.S. Nakukni do tvojej diskusie, přidala jsem koment. Pozdě, ale přece. Krásné prázdninové léto přeji!

haji
Dala jsem péct jitrncový a jelítkový prejt. Po noční bouřce se ochladilo, tak si mohu dovolit luxus upéct v troubě. K tomu dodělám kysnutú kapustu. Podávat budu s chlebíkem.
V noci tu byla bouřka, ale něžná. Silný vítr, trocha blesků a deště. Na to jaká byla předpověď, to proběhlo, díky Bohu, dobře. A hlavně se zchladilo, pofukuje svěží větřík. K nezaplacení po tom úmorném vedru.
Krásný a pohodový den přeji všem!
zolik
@haji
Ochladilo sa. U mna aktualne 13/14 stupnov a nepretrzite leje, tak je Segedin. Uz je to raz tak, Slovak v cudzine sa nezapre ;-)

1x haji
haji
@zolik (30.6.2021 20:07)
Děkuji za koment a fotečku, segedín je velká dobrota! Už jsem robila segedín aj s čerstvou kapustou, též je super, trocha jemnější, taká letná verzia.
Já dnes též neletně dělala prejt s kyslou kapustou. Ale nešlo to jinak, bo v lednici oboje strašilo už pár dnů. A léto na krku... využila jsem mírného schlazení a šup na to.
Za odměnu k večeři banán. Před 21.00 hod. začal vítr a déšť, bez bouřky. Příjemné zchlazení, díky za ty dary.
@zolik krásné pozdravení k vám a příjemné prázdniny!
zolik
@haji
Dostala som na trhu kupit tunajsie jahody. Chutovo su famozne. Sice 2x drahsie ako z obchodu. Ale Ta chut! Väcsinu som „spraskala“ len tak. Co po najazde zostalo islo do bublaniny ;-)




haji
@zolik (1.7.2021 20:25)
Děkuji za koment a chutné foto, jahodovou bublaninu miluju. Já si minulý týden koupila v řetězci české jahody. Pravda, též dražší, ale jsou to jahody "opravdické". Neměla jsem to srdce je dát na koláč, hezky jsem je zmárnila pomačkané se smetanou, s trochou cukru. Velká dobrota.
1x zolik
haji
@dr (3.7.2021 06:21)
Děkuji za koment a fotečku, čerešňová bublanina je velká dobrota. Ovocné koláče jsou nej! Krásné letní dny i večery přeji všem!
haji
@radost (29.6.2021 14:51)
Milá @radost ! Dnes přišel mail od @klukodvody , on i paní Saša jsou v pořádku. Zdraví úměrné věku a opotřebování těla, oba v dobré náladě táhnou za jeden provaz, jako vždy. Josef natáčí pro Rozhlas Brno recepty, dávají je v 10.05 hod. Vlastně s nimi spolupracuje už dva roky. Je ostuda, že i já musím pohledat v éteru tuto stanici a relaci. Počasí je u nich také někdy divoké, ale zůstává, naštěstí, jen při kroupách. Chvála Bohu za ty dary. Pozdravení a dobré zprávy od @klukodvody a paní Saši jsou potěšitelné. Oba jsou kuchaři s praxí a nejen o práci v kuchyni nemají nouzi. Tak je oba známe a jsme rádi, že jsou v pořádku! P.S. Zahrada, ve které se tráva musí sekat je sice dar, ale letos obzlášť náročný.
haji
Včera jsem byla v terénu, u kamarádky a jejích sester. Pozvání platilo na oběd i odpolední grilování. K obědu letní zeleninová polévka, kuřecí prsa na květáku, nové brambory, plno bylinek nahoru, k tomu čerstvá mladá rukola a bonus kapustovo, mrkvovo, pórkový salát na sladkokyselo. Grilovali jsme špekáčky, naložené vepřové masko a kuřecí křidýlka a stehýnka. Dezert vanilkový pudink s jahodami, pro odvážné se šlehačkou. V posledních dnech se tu trochu zchladilo, je více mráčků, pofukuje. Příjemné letní dny, jak jsme je znali z dětství. Sem tam zaprší, bez bouřky. Zázraky se ještě dějí! Včera bylo velmi příjemně. Ani komáři nás nežrali, potěšitelné.
Dnes nevařím, mám výslužku z grilování. Odpoledne operu a nasuším bylinky, které jsem včera dostala. Je fajn se příjemně pobavit a vyvětrat.
Přeji všem krásnou a Požehnanou neděli!
1x zolik
haji
@cesminaz (4.7.2021 17:33)
Ahojík, Cesmínko! Děkuji za koment a chutné fotečky. Úžasná kombinace, domácí pečivko a k tomu ťava na ohni... mně by moc chutnalo. Krásné pozdravení a dětem fajn prázdniny!
haji
@cesminaz (4.7.2021 17:38)
Sladká tečka prostřednictvím višňové bublaniny nemá chybu. Miluju višně v čemkoliv. Děkuji za velmi poutavé foto višňové bublaniny, bude se mi o ní zdát... hmm
haji
@cesminaz (4.7.2021 17:38)
Moje nervy, omlouvám se za název bublanina, píšeš o jogurtovom koláči! Víš, já jak vidím ovoce v koláči, mám zafixovanou bublaninu.
zolik
@haji (4.7.2021 17:48)
Ved kolacik vyzera ako bublanina.
Ale Tvoj komentar zo 17:40 je najlepsi. Z „Tava na ohni“ si urobila „Velblouda na ohni“. ;-)

cesminaz
@zolik (4.7.2021 19:11)

:-)))) aké dobré oči ty máš! Ťavu som ešte zatial na ohni nerobila ;-P ale do fliaš ju odkladám každé leto :-))
2x haji a zolik
haji
@zolik (4.7.2021 19:14)
Děkuji za komenty a fotečku. Mně by chutnalo, mám taková jemná jídla ráda. A bojím se napsat, že tam vidím malé krevetky... jeden je tu zdrojem zábavy haha
cesminaz
@haji (4.7.2021 17:48)

Nevadí milá @haji :-) velmi velký rozdiel tam aj tak nieje :-) Dakujem za prianie, deti si prázdniny tento rok iste v tej kukurici na poli užijú... Prihlásili sa na 5 týždňovú brigádu, trocha si zarobiť :-) O pár dní im to už začne ;-)
2x haji a zolik
haji
@mariamka (4.7.2021 19:17)
Děkuji za foto a milé mňam, mně také chutná plněná paprika. Brzy na ni přijde řada i u mě.
zolik
@cesminaz (4.7.2021 19:27)
:-)
Neboj, aj keby si ju urobila @haji by ti ju urcite pochvalila.
Do flias na zimu? Dobry napad. Nebudes mat v spajze obesenu mys
zolik
@kucharka (4.7.2021 23:15)
Ako pekne si sa cez weekend vyhrala. Same dobre jedla a salaty. Posuch k tomu a aj sladke ku kavicke. Sikovna si. Niet co dodat.

1x haji
haji
@kucharka (4.7.2021 23:15)
Velké díky za komenty a chutné fotečky, jedno jídlo lepší než druhé. U vás by mně chutnalo všechno, nejvíc však saláty - vypadají naprosto luxusně. K tomu moře, byla bych ve svém živlu. Letí k vám pozdravení a i vašim dětem přeji krásné prázdniny! Určitě se už těšily, je to nejhezčí část školního roku!
haji
@zolik (4.7.2021 23:22)
Přesně, @kucharka je šikulka! Pozoruješ, že pro jistotu neopakuji názvy jídel v textu, jedna ťava dneska stačila. Tolik radosti zase být nemusí. Hezkou dobrou nocku!
zolik
@haji (4.7.2021 23:31)
Haji, ja som sa tak dobre zasmiala ked som tvoj koment citala, ze som to nemohla len tak prejst bez povsimnutia. No ved uznaj sama. Jeden preklep a z jednoducheho jedla si ucinila gurmansku velicinu. Ved si len predstav celu tavu na roste nad ohnom.
Uz Ta necham, chybicka se vloudila. Ale stalo to zato. :-)
Dobru noc aj Tebe a Pa

1x haji
haji
@zolik (4.7.2021 23:48)
Vždyť jo, největší sranda je, že mně to už tak ostane, prostě ťava. Je moja a už se jí nepustím!
U nás jsou ještě dva dny svátek, pracující mají prodloužený víkend. Nepracující to mají jinak. Dnes jdu odmrazit ledničku s mrazákem. Znovu hlásí vedra, tak ať mám hotovo včas.
Krásný den!
kucharka
@zolik & @haji , dievčence, vy ste ma ale potešili tou pochvalou, neviem, asi som sa aj červenala :-)))
Áno rada varím a vypekám, v kuchyni by som bola aj celý deň.
V Španielsku je radosť variť, čerstvé a kvalitné suroviny počas celého roka. Toto obdobie teraz je úplne naj, z trhov chodím s plnými košíkmi ovocia a zeleniny, je to jedna báseň.
Neviem, ale ozaj neviem prečo, nemôžeme na Slovensku mať niečo podobné.
Hádam.... niekedy....
Pekný večer prajem.
zolik
@kucharka (5.7.2021 22:18)
Necervenaj sa. Z tvojich jedal priam dycha radost z varenia. Spanielska kuchyna je famozna prave roznorodostou domacich cerstvych surovin.
Ja zijem vo Svajciarsku a taky Sortiment mozem tiez len ticho zavidiet. Je sice pravda, ze v kazdom trosku väcsom meste je Tapas Bar alebo Bistro a tie ja milujem.

zolik
@haji
U mna byva pomerne casto v pondelok takzvana „zbytkova“ vecera. A tak tomu bolo aj dnes. Ostala ryza, marinovane kuracie, krevetky a parmezan




haji
@zolik (5.7.2021 23:17)
Dobrá hospodyňka zužitkuje všechno. Mně by celkem chutnalo, jen krevetky mi nic neříkají. Ale to je moja chuť. Pár věcí, potravin prostě nevyhledávám. To víš, jsem mlsná jako koza s opicí dokopy. O koze to obecně víme, ale nedávno jsem zachopila dokument, kde D. Attenborough mluvil o opicích, které se některými druhy zeleniny, jež jsou jim novinkou, natírají po těle. Dělají to i ve volné přírodě s některými druhy listí a plodů, prostě je používají vně. Hmm s krevetkami to zkoušet nebudu... haha
Dnes peču chlebík. Nešlo to jinak. Včera zvítězilo odmrazování mrazáku, šlo to celkem fajn, hezky se mi podařilo uchovat potraviny bez rozpuštění, orosení. Dnes už je Oskar při chuti a nebe bez mráčku, větřík žádný. Nevadí. Už mám zaděláno, kvásek funguje hurá!
Přeji všem krásný letní den! U nás sváteční.
haji
Dnes to jde tak jak má. Vykupilo se pár obláčků, což je dobře. Těsto na kváskový chlebík vyšlo v pohodě. Minulý týden jsem nějak nebyla při sobě a podařilo se mi dát o 1dcl vody víc. Uf, to bylo adrenalinkové dosypávání múky... a chlebík byl málo slaný, nedošlo mi, že to chce víc soli. Nakonec jsem musela oprášit větší ošatku, i z té mi chtěl utéct. Snědl se, o tom žádná. Dnes jsem si dala opravdu dobrý pozor co dělám. Není to "alza", ale nepozornost. Tam mám rezervy.
haji
Dnes jdu na třešňový táč. Nové brambory od bráchy uvařím ve slupce, k nim kousek másla a mlaďoučká rukola. Oskar se snaží už od rána, opět bude vypečený den. A jak píše Cesmínka, ne jeden. Krásné pozdravení všem!
haji
@kucharka (8.7.2021 20:55)
Děkuji za koment a chutné fotečky, kurací prsia vypadají svěže a cícerový salát ještě svěžeji! Velmi chutné moselo byt v tomto horku takové dobré jedlo, děkuji za inspiraci!
Aj u nás též teploučko, včera větší a teď se nasunuje bouřková činnost.
haji
V noci bylo dlouhé čekání na bouřky, ale nula nula nic. Až v osum ráno sprchlo, doletěl ocásek jakési bouřky. Zatím je zataženo a teploučko.
Nechtěla jsem se roztahovat pod receptem na úpravu bravčového stehna. Text dávám sem:
Bravčové stehno na nudličky robím z obou stran do zbělení, zatáhnutí. Celý proces trvá něco málo minut. Přidává se do prohřátého leča. Slovácký verbuňk se tomu u nás říká. Podávalo se v restauracích jako rychlovka, s chlebíkem i tam, kde nebyla bohatě vybavena kuchyň na klasiku. Úpravu zvládla i sama servírka, když kuchařka skončila směnu. Pokud se doba úpravy přetáhne, maso ztvrdne. Pak se musí upravit klasickou /delší/ cestou. Stará dobrá kuchařka z restaurace, která mi to vysvětlovala už nežije, ale díky ní jsem pochopila, že to takto funguje.
1x zolik
haji
@afataga (9.7.2021 15:57)
No vitaj, 5 kg masa, bych měla i puchýř na prstečku. Děkuji za poutavé foto guláše, s chutí bych dala testovací vzoreček! Jestli vás bylo víc, tak už stejně nic nezbylo... chjo Krásnému létu zdar a gulášovému nejvíc!
haji
Dnes došlo na kalerábovú smršť. Letní zeleninová polévka: mrkva, kaleráb, nové brambory, jarní cibulka, vajíčko, kousek másla, zelené sušené bylinky a čerstvá pažitka. Tzv. "německé brambory", tedy mix brambor s kalerábom, kousek másla, koření. Kuřecí játra na minutku s cibulí, špekem a trochou koření. Mrkvovo, kalerábovo, cibulkový sladkokyselý salátek. Jestli ze mě nebude kaleráb teď, tak už nikdy.
1x zolik
zolik
@haji
Ahoj Haji, u mna dnes zlahka a rychlo. Na trhu som u Talianov kupila cerstve „Tortelloni Funghi Porcini“. Maslo a Parmesan mam doma vzdy. Cerstva petrzlenova vnat je vo velkom kochli na terase. Od zovretia vody po nalozenie na tanier ani nie 10 min. Preto zlahka a rychlo.
P.S.: Porcini = Dubaky




haji
@zolik (9.7.2021 20:46)
Děkuji za koment a fotečku, hmm rychlé dobroty mám také ráda, tortelloni s dubákmi bych s radostí ochutnala, obzvlášť origoš! Jsi jako vítr, to víme! Krásný víkend!
1x zolik
haji
Dnes jsem si za odměnu hned zrána dala ještě jednou lednici. Tentokrát bylo na řadě vysušování. Někdo večer špatně složil rubikovu kostku a nedovřel dvířka. To je tak, když je lednice menší a léto v plné síle. Pořád se něco děje.
cesminaz
A ako sladkosť, nepečený piškótový jogurtový dezertík z chladničky :-) Robila som ho ešte včera. Je super do horúcich dní , ked sa žiada niečo sladkého :-) Pozdravujem @haji :-)


haji
@cesminaz (10.7.2021 18:59)
Děkuji za komenty a fotečky, milá Cesmínko. Ezogelin polievka je z červenej šošovice? Mně by chutila. Sarma z morušových listů, to je zajímavá varianta, s radostí bych dala testovací vzoreček. A nepečený piškotovo jogurtový dezert s malinami vypadá famózně a jistě tak i chutná hmm Krásný víkend k vám, milá Cesmínko!
P.S. Pozdravuji kukuričné hrdiny, v těchto vedrech brigádníky v terénu obdivuji!
zolik
@haji
Dnes bola lahka zeleninova polievka a plnene zapekane palacinky na slano.
U mna uz dobre 3 hodiny vyzera, ze chce prsat, ale zatial ani kvapka.




zolik
@cesminaz (10.7.2021 19:00)
Z morusovych listov nepoznam. Iba z vinicnych. Chut si sice neviem predstavit, ale som presvedcena, ze by mi chutilo.
haji
@zolik (10.7.2021 20:26)
Děkuji za koment a fotečku. Zeleninové polévky miluju a tvoje zapékané slané palačinky vypadají náramně! Dobrá inspirace, jen aby bylo co zapéct, s palačinkami za sebe neručím.
haji
@zolik (10.7.2021 20:26)
Tak vám držíme pěsti, ať trochu zaleje, ochladí. U nás včera spadlo pět kapek třemi řadami, o dešti se mluvit nedalo. Stále dávají výstrahy, ale spíš pro Čechy, tam to také jde pásama. Hezký večer a fajn neděli!
1x zolik
haji
@bugout (11.7.2021 07:19)
Děkuji za odkazy, jsi milý! Měla jsem tuchu o červenej šošovici, zbytek už je teď jasný! Já mám červenú šošovicu velmi ráda, v polévce nemá chybu. Krásnou neděli!
janger
Niekedy mi strasne pride na chut....
A kedze sa neviem rozhodnut, tak polovica s kakaom, polovica so skoricou.


bugout
@janger (11.7.2021 16:21) s krupicovou kašou som na tom rovnako..... (ja si do nej nasypem aj lentilky v rámci spomienok ba detstvo) to zdravšie, je aký šalát?? Vyzerá veľmi dobre.

Ja som robil yayla çorbası a linguiny s tuniakom




janger
@bugout (11.7.2021 16:30)

Haha, s lentilkami, to nepoznam. Si zrejme mladsia vekova kategoria :-). Ked som bola mala, robila sa s kakaom alebo skoricou. Teda aspon ja som to tak poznala.
Ale lentilky lubim...len tak :-).

To zdravsie je biela kapusta, mrkva, jablko, kusky tvrdeho syra, vlasske orechy, len tak spojene trosinkou majonezy. A podstlane je to polnickom.
Mala som plnu misu postruhanej kapusty s mrkvou. Z casti som spravila take placky (zmiesane s vajcom, na to platok mozarella a na panvicu osmazit), z druhej casti bol ten salat.

Tie tvoje linguiny tiez vypadaju vyborne!
Tento tyzden som robila cestovinovy salat s tuniakom, tiez bol dobry. Ale to bolo "na studeno".
bugout
@janger (11.7.2021 16:59) lentilky mám rád v každej podobe :-) babka mi ich dávala do Krupicovej kaše (je to už pár desať rokov dozadu), či to niekde odkukala, alebo sama vymyslela veru neviem. V každom prípade to je výborné, a aj dizajnovo zaujímavé keď sa rozpúšťa tá farebna poleva lentiliek a zafarbuje kašu....
2x haji a janger
zolik
@haji
Vysmazany Hermelin, nove zemiaky, tatarska a brusnice. Je to dost divna kombinacia, ja viem. Len uz roky sa neviem rozhodnut ci mi k tomu syru viac chuti tatarska, alebo brusnice.



janger
@bugout (11.7.2021 17:05)
No niekedy to (pri mojej maskrtnosti) veru vyskusam :-).
Potlcene lentilky, alebo m&m's na zmrzline su tiez velmi dobre. A v tej kasi sa to zrejme este rozpusti. No, mnam. Tak dakujem za tip :-).
1x bugout
janger
@zolik (11.7.2021 17:08)

Mne by chutilo aj s jednym, aj s druhym. Kyselkavost brusnic k tomu syru si viem predsatvit.
haji
@janger (11.7.2021 16:20)
Děkuji za komenty a fotečky, jaká milá návštěva! Krupicovou kaši miluju. U mě vyhrává s kakaem, skořicovou si dělám jen někdy z rozmařilosti. Vždy jsem čekala na léto a jahody. Na krupicu jsou potlačené jahody s cukrem mana nebeská /máslo už se nedává/.
Zdravý salát vypadá také dobře, též mi někdy vyjde salát co dům dal. Mě zajímá chlebík v pravém rohu. Vypadá hodně netradičně.
A co papá Miska? Posílám pozdrav a pohlazení. Krásné léto i k vám!
1x janger
haji
@bugout (11.7.2021 16:30)
Mně by chutnalo, tvé linguiny s tuňákem vypadají hodně dobře. I já dnes měla tuňáka, polovinu na snídani a druhou polovinu k odpolední svačině. Malý zázrak, že se mi to podařilo rozdělit na 2x. To se obvykle nikdy nepodaří.
Pobavil jsi mě s krupicí s lentilkami!! Haha U nás se někdy dělala krupice s nastrouhanou čokoládou. Ale to mi tam pak nechtěli dát hodně másla, aby mi nebylo blbo. Nevadí, koupím si lentilky a vyzkouším podle tebe a tvojej babinky. Letos krupice s potlačenými jahodami s cukrem nevyšla, tak bude s lentilkami. Díky za inspiraci!
1x janger
haji
@zolik (11.7.2021 17:08)
Děkuji za koment a fotečku. Velmi dobrý oběd, vyprážaný Hermelín jsem neměla sto roků, to musím napravit. Mně se líbí jak kopeček tatarky, tak kopeček brusnic. Klidně podobojí, podle chuti si dopřej!
P.S. Já dnes dělala trochu domácí tatarky, dostanu na ni chuť jednou za pětiletku. Ale k novým bramborám se mi žiadala velmi!
bugout
@haji (11.7.2021 17:45) ááánooo nastrúhaná čokoláda na to som aj zabudol. Babka ju potom skrátka nahradila lentilkami... Ale robila aj so strúhanou čokoládou. A tuniaka som mal včera na raňajky. Taká rýchlovka tuniak, cottage, cibuľa a kapary....
2x haji a janger
haji
@bugout (11.7.2021 21:10)
Paráda, že sis vzpomněl na čokoládu nastrouhanou na krupici! Já radši rybníčky másla, kakao a pěkně zasněžené mletým cukrem. Ubírám lžící naokolo. Jejda to je dobrota!
Mně stačí trocha cibule nakrájená nadrobno, citronová šťáva, tuňák, trocha sol, špetka ml. černého pepřei a roztlačit. K tomu kváskový chlebík. Hmm
1x janger
janger
@haji (11.7.2021 17:38)

No, ten chlebik, to je kupovany. Vlastne taky krekrik to je, s roznymi semienkami, zrnkami. Musim povedat, ze chutny.

Misulka mala dnes vselico, aj kuracinku, aj svoje macacie jedla. Teraz mi robi spolocnost pri pozerani futbalu :-).

Aj tebe vela pozdravov, mila @haji , a vsetko dobre. Len velke horucavy nech nas radsej obidu. Tu u nas je teraz take prijatelne pocasie, nieco nad 20. Mne to uplne staci. Pa-pa....
1x haji
kucharka
@janger (11.7.2021 16:20)
Aj naše deti si dávajú polku so škoricou a polku s kakaom, keďže sa nevedia rozhodnúť.
Ja si v poslednej dobe dávam len takú bez ničoho a celkom sa teším keď tam nájdem hrčku ... s rokmi nám prichádzajú rôzne úchylky...:-))))
S lentilkami to bolo kedysi fain, ale teraz sa mi zdá, že lentilková čokoláda už je akási akoby tvrdšia a netopí sa...
Príjemný pondelok všetkým varecháčom prajem!

2x janger a haji
haji
Dnes jsem uvařila dobré klobásky, k tomu zbytek kyslej kapusty, to celé s chlebíkem. Co chladnička a mrazák daly.
V noci u nás dobře popršelo, ale Oskar už zase "jede. Krásné letní dny!
1x janger
janger
@kucharka (12.7.2021 10:00)

Juuuj, @kucharka , hrcky nemam rada :-)......ale tu tvoju "uchylku" tu na Vareche ma viacej ludi. Ak si dobre spominam, uz sme tu raz davnejsie o krupicnej kasi debatovali a uz to bolo spominane, niektori maju radi s hrckami ;-).
Aj ja mam "uchylky", napriklad mam rada omeletu s marhulovym lekvarom :-).

Ano, slovenske lentilky su trochu ine, ako prv, maju podla mna aj hrubsiu tu vrchnu vrstvu, mas pravdu.
Ale moze byt, ze si vsetko, co bolo prv, tiez aj trosku idealizujeme, neviem....
My tu mame trochu iny druh, tie su skor take "tenkovrstvove", skor sa aj roztopia.
1x haji
haji
@janger (12.7.2021 23:47)
Děkuji za komenty a fotečku. Kuriatko je vděčná komodita, pěkný receptík, mně by chutilo moc, s ryžou je vždy super.
Krásný den přeji tobě i Miske!
1x janger
haji
Dnes jdu na kváskový chlebík, hezky se oba ohřejeme, horko zvítězí! Kvásek poslouchá. Zjistila jsem, že mu dobře dělají třešně. On totiž "ladí" formu podle toho, jaké zraje ovoce. Zajímavé, že švestky ho pravidelně každý rok hezky rozhodí.
Prohrabala jsem se dnes k plněným paprikám, když to půjde dobře, budou s těstovinou. Pokud ne, platí varianta b/ chlebík.
2x dr a janger
haji
@dr (13.7.2021 11:24)
Děkuji za koment,, kuře knedlo zelo je fajn a změna v podobě špaget se sušenými paradajkami je příjemná inspirace, díky za odkaz!
2010
Skoro slovenska klasika, vyprazane krevety v teplovzdusnej friteze a k tomu prilepseny slovensky salat so zelenym nadychom. Zrele avokado zmiesane s japonskou majonezou kewpie. Vsetko pokyslene aromatickym , super kyslim malickym oranzovym calamansi.




haji
@2010 (13.7.2021 17:08)
Děkuji za koment a chotné foto. Velké krevety jsem ještě nikdy nejedla, ráda bych je ochutnala. Mohly by chutnat jinak než ty maličké. Velmi zajímavý přilepšený slovenský salát, svěží a jistě výborný. Calamansi je zajímavý citrusový plod, díky za přiblížení. Ujo google doladil.
kuko95
Varil som si údené koleno také nič moc kvalita zo supermarketu.ale pridal som tam domáce klobásky troska sušenej zeleniny feferonkovu pastu zápražku slíže a je z toho skvelá polievka.aj keď nie fotogenicka :)))
1x haji
haji
@kuko95 (14.7.2021 13:46)
Děkuji za koment a fotečku. Nemusí být všechno fotogenické, hlavně že je to chutné. Uzené koleno je velká dobrota. Uznávám, že z řetězce je to o fous někde jinde, ale pořád je to maso, ne nějaká atrapa.
1x kuko95
haji
@kimlo (14.7.2021 21:16)
Děkuji za koment a fotečku. Mně by moc chutnalo, ragú bolognese so špagetami je dobrý nápad. Díky za inspiraci.
haji
@kimlo (14.7.2021 21:16)
Mám delší vedení, ty už jedeš recepty z novej knihy Taliansko na tanieri. Jsi muž činu.
haji
@cesminaz (15.7.2021 21:43)
Děkuji za koment a fotečku, hned bych dala testovací vzoreček. Prosím, co receptík na akobylangoše, byl by? s čerstvým koprom to musí být velká dobrota.
haji
@cesminaz (15.7.2021 21:45)
Děkuji za další koment a fotečku. Takový salát bych ráda ochutnala, čerstvé listy moruše jsem nikdy nejedla. Vidím, že vaša moruša poslúží celá, aj s listami. Zajímavost je to pro mě hmm
haji
@cesminaz (15.7.2021 21:51)
Děkuji, já si říkala, že jsem podobné batůžky u tebe v receptech viděla, ale ten název - jak nevíš přesně, tak houby na Vareche najdeš. Já snad zítra vyrazím pro kvasnice. Bo kopr mám, brácha mi předvčerem donesl otýpku.
cesminaz
@haji (15.7.2021 21:56)

Len kludne vyskúšaj, ver mi že neolutuješ, sú veeeelmi dobré :-) Čím viac kôpru, tým lepšie, takže nešetri ;-)
1x haji
haji
@evusik (15.7.2021 22:13)
Děkuji za koment a fotečku. Velmi povedené jedlo aj foto, cukíny jako malované. Jejda, ty jsi šikovná! Mně by velmi chutilo, mám taková letní jídla moc ráda, zvlášť z domácích zdrojů.
1x evusik
haji
Přátelé, věřím, že jste všichni v pořádku, hlavně myslím na ty, kteří žijí v Německu, Belgii, Holandsku, které zasáhla vlna silných dešťů a následných povodní. Je mi líto lidí, kteří přišli o životy, domovy, jistoty. Velmi téžké chvíle... Pevně věřím, že pomoci se jim dostane, je to velká zkouška. Přeji všem hodně sil!
zolik
@haji (16.7.2021 18:49)
Od rana mam pustene spravy. Je to des! V mojom a susednych kantonoch su vyhlasene najvyssie stupne pohotovosti. Rieka Aare sice uz dosiahla kriticke hodnoty, ale zatial sa nezvysuju. Zvysuju sa hladiny jazier v okoli. O mna sa neboj, ja byvam na kopecku, takom väcsom. Dufam, ze sa ozvu dalsi, aby sme o sebe vedeli. Tiez myslim na vsetkych nasich Varechacov v Beneluxe a Nemecku.

janger
@haji (16.7.2021 18:49), ake mile od teba, ze si si zmyslela.....no poviem ti, je strasne sa na to co aj len v TV pozerat. V Holandsku straty na zivotoch, nastastie, nie su. Ale je mi strasne luto vsetkych ludi, ktorych to postihlo. Znicene domy, znicene vsetko, evakuacie, voda, voda, voda..... Aj teraz je evakuacia celej nemocnice vo Venlo. O 3 po pol noci tam bude voda v rieke najvyssie, do polnoci chcu celu evakuaciu (200pacientov) zvladnut.

V takychto situaciach si uvedomujeme, ze co sme vlastne proti prirode. Nic....

To si clovek vsetko ani predstavit nevie a nechce. Ja byvam severnejsie od postihnutej oblasti. Takze tu je to teraz v poriadku. Ale Holandsko ma a aj musi mat pred vodou respekt. Ved nevola sa pre nic za nic Nizozemsko. Najnizsi bod je takmer 7 metrov pod urovnou mora.

Kazdemu, nech ste kdekolvek, vsetko dobre!
zolik
@cesminaz (16.7.2021 22:14)
A ja som bola dnes v dvoch obchodoch aby som kupila MAK, cely ako na posypku. Chcela som si upiect klasicke sladke rozky. MAK tu nekupim, sladke makove rozky si mozem akurat tak „nechat zdat“. MAK je vo Svajci asi na ciernej listine. Nikde ani zrnko. Normalne gastronomicky trpim. Mam posledne asi 2 PL plnotucnej horcice, poslednych 400g polohrubej muky, 1/2L obyc octu, 2 bal. Zlateho klasu pudingoveho, 200g nasho pr. cukru, skoro nist mletej papriky. No co Ti budem dalej licit. Uz pol roka sa neviem dostat domov, presne od 26.01. a podla toho ako sa na SK stale nieco meni sa asi ani tak rychlo dom nedostanem. Asi zacnem pisat Blog o mojom gastronomickom utrpeni. Ako vzor si zoberiem „Utrpenie mladeho Werthera“. Len to trochen pretransformujem. Predsa len on trpel trochu inak. :-)

zolik
@janger (16.7.2021 23:37)
Som rada ze si sa ozvala. Aj na Teba som myslela. Len som nevedela kde presnejsie zijes. Ked som dnes pred polnocou pozerala zabery z Niederlande na spravach…

haji
@cesminaz (16.7.2021 22:14)
Děkuji za koment a fotečku, mně by chutnalo! Sladké máslové pečivo... ke kafíčku, i bez kafíčka... hmm Klidně se semínky, bez semínek, na všechny způsoby. Jsi nesmírně šikovná, Cesmínko! Krásný víkend přeji!
haji
@zolik (17.7.2021 00:01)
Hmm, tak gastro utrpení, hmmm Bych poslala menší věci po holubovi, ale múkou, cukrom by se chudák ztrhal. Téměř denně se měnící nařízení máme taky. Ono to též souvisí s gastrem. S jídlem roste chuť...
@zolik pobavilly jste mě s @cesminaz na téma jak osolit. Aj mi slzy tiekly haha
haji
@janger (16.7.2021 23:37)
Děkuji za koment a zprávy. Přiznám se, že mi nedělá dobře takové zprávy sledovat v televizi. Sám úkaz síly Matky Země je silný, média se do toho pořádně opřou a jsou "bez míry".
Člověk může být rád, když ho síla vody, větru, ohně obejde. Ukazuje se, jak málo člověku stačí, aby žil. Střecha nad hlavou, pití a jídlo. No a energie - elektřina, plyn. Řeč o výhodách elektroniky - mobilní signál - jde spolehlivě do pryč, bo nefunguje, ani fungovat nemůže, zvláště v počátcích situace. Ale to jsem odbočila. Hlavně že jsi v pořádku a bokem současné situace! Přeji všem lidem, kteří neměli to štěstí, hodně sil a záchranářům, hasičům, armádě, zdravotníkům přeji sil jednou tolik. Velký dík všem co zachraňují, pomáhají!
haji
Včera jsem si dělala maliny se šlehačkou. Co jiného ze 125 g malin?!
Dnes jdu na vysmážané kúsky cesta s koprom od @cesminaz. Premiéra.
Krásnou neděli přeji všem!
U nás dusno, pod mrakem. Zatím se držíme bez extrémů.
frezia68
@haji : Dnes výnimočne rezeň,lebo nezvyknem vyprážať. Nech sa aj cholesterol trocha poteší .Uhorkový šalát a pohodička.Lebo horúco a ak ráno nenavarím,tak nevarím vôbec ( kto je sám,môže si dovoliť ). A tak sú to neskoré raňajky a skorý obed.V byte mám 27°C a na okne 33°C ,na východe je nám dopriano . Večer bude len šalát,tak príjemný víkend všetkým varecháčom :-).




haji
@frezia68 (18.7.2021 10:29)
Děkuji za koment a chutné foto! Jednou za čas rezník není špatná volba. Mně by chutnalo, s bramborem a uhorkový šalátik hmm Měj krásnou neděli!
Já to mám na západ, též je to sranda, u nás částečně pod mrakem, vítr, ale dusno. Štosují se mraky, uvidíme, či sprchne.
Mám skluz, teprve jsem dodělala těsto a kyne. Snad to dobře dopadne, bo je to těžká premiéra.
haji
Mám hotovo, vyprážané kúsky s koprom jsou vynikající. Právě jsem dosmažila.
Rozrostla jsem se i do bramborového salátu. Bo posledních pár starých brambor volalo po zpracování. Rezníky urobím někdy v týdnu, salát se alespoň naleží.
finczi
Víkend trávime na záhradke, z ktorej máme vitamíny a naše záhradné menu. Pečené stehná na cibuli a paradajky, varené zemiaky s pažitkou a uhorkový šalát s novou cibuľou a pažitkou. Peknú nedeľu prajem!


haji
@finczi (18.7.2021 14:18)
Děkuji za koment a chutné foto. Výborný oběd, krásně letní a z domácí zeleniny, k tomu na zahrade! Není nic lepšího. Mně by moc chutnalo. Krásný zbytek neděle!
haji
@kimlo (18.7.2021 16:35)
Děkuji za koment a prudce jedlé foto. Už se těším, výpečky na horčici, to zní velmi zajímavě. Jsem horčicová.
kuko95
@haji (18.7.2021 17:59)

Vypecky s horčicou už pridala evusik ten recept je ale dosť starý ja už som to podľa nej robil viackrát a je to úžasné.ale pre niekoho to môže byť veru nové ako pre teba :)
2x haji a evusik
haji
@kuko95 (19.7.2021 10:31)
Je tu plno receptov s horčicou. To mi nebrání se těšit na slíbený recept. Se ráda těším. Krásný den k vám!
1x evusik
janger
@zolik (17.7.2021 00:01), tak to ta teda chapem!
Mne chyba hlavne polohruba a hruba muka, to tu vobec nedostat.
Mak tiez v obchode nekupis, maximalne, co som videla, tak male vrecuska, asi tak po 50g, to tak na posypanie peciva. Aj to len malokde.
Ale v poslednych rokoch sa uz da mak objednat na internetovych strankach.
Dalej bryndza mi chyba, treska, tatarska.
@zolik , uz sa nejako prekonaj :-).
zolik
@janger (19.7.2021 23:55)
Presne, polohruba muka mi chyba tiez. Nahradu za hrubu som nasla pod nazvom „Knöpfli-Mehl“. Kyselinu citronovu „Zitronensäure“ som objavila v Apoteke. Pojdem pozret ci tam nemaju aj mak. Asi je to nebezpecny artikel. ;-)

1x haji
haji
Dnes jdu na kváskový chlebík, těsto už kyne, kvásek slušně funguje. Alespoň něco je v pořádku. Musím zpracovat otevřený velký jogurt, vyškrábu zbytek rybízu z mrazáku, k tomu pár letních jablek, bude jogurtový koláč, nejspíš se žmolenkou. Prostě klasika.
Je zataženo, větřík pofukuje, se trochu zchladilo a je příjemně. Díky Bohu za ty dary! Krásný den přeji všem!
cesminaz
Ja som dnes na večeru urobila v rúre pečené lángoše, ktoré som naplnila syrom, cesnakom a niektoré aj kečupom :-) Zajtra budú mať deti aj na desiatu do poľa ;-)


haji
@cesminaz (20.7.2021 19:40)
Děkuji za komenty a fotečky. Pečené plněné langoše vypadají náramně chutně, aj marhulový koláč by mi chutil. Pozdravujem "kukuričnú partiu", mají můj obdiv! Krásný večer aj k vám, milá Cesmínko!
cesminaz
@haji (20.7.2021 20:11)

:-) pozdravím. Teraz majú už oniečo príjemnejšie počasie, už nie sú také horúčavy :-) Dá im to zabrať, najmä nohy ich bolia, kedže sú od rána do večera na nohách...Ale držia sa :-) Pekný den prajem!
1x haji
haji
@cesminaz (21.7.2021 07:38)
Jsou stateční!! O tom žádná! Zkušenosti, které naberou, jsou nepřenositelné a k nezaplacení. Klobouk dolů, nejméně 2x!!
Aj tebe pěkný den! U nás je už pár dnů docela příjemně. Tak snad i u vás to vydrží.
kuko95
Moja obľúbená sladko-stiplava kuracinka.je to vyyyborne:)))
1x haji
haji
@kuko95 (21.7.2021 10:05)
Děkuji za koment a fotečku, kráásnéé kridielka hmm Velmi dobre si napiekol! S chutí bych dala testovací ostro sladký vzoreček!
1x kuko95
haji
@simcanz350 (21.7.2021 10:12)
Děkuji za koment a fotečku, plněnú papriku také miluju, dělala jsem v rajské omáčce, včera padl poslední díl. Jedeme na stejné vlně!
haji
K naleženému br. salátu dnes udělám rezníky. Z kuracího prsa a dva kúsky rybacího filé. Naklepala jsem si bravčovú krkovičku, dva plátky budou zítra na prírodno. Vyprážaní mám splněno na hezky dlouho.
Krásný den přeji všem!
kuko95
Poctivé a fantastické výrobky Bošácka predajna v nmnv :) ak je niekto z okolia odporúčam ...
2x haji a kimlo
haji
@kuko95 (22.7.2021 16:53)
Děkuji za koment a foto. Klobásy aj tlačenka jsou výstavní! Dobrú chuť!! Tlačenku s octem a cibulí bych si dala hned...
leaela
@kuko95 (22.7.2021 16:53)

Toto nieje prve foto masovych vyrobkov co si od nich pridal,celkom ma zaujali ;)) .tusim,ze si tam spravime daky vylet ;-))) ....kraaaasa ;)
Pozdravujem vsetkych ;-)
kuko95
@leaela (22.7.2021 18:32)

Ahoj toto je z bosackej predajne z noveho mesta nad vahom fotky čo som sem pridal patrili zase nášmu mäsiarovi z povazian ...ale to nevadí jedno aj druhé mäsiarstvo robí poctivé a veľmi chutné výrobky(Bošácka predajna je hlavne družstvo preto má velky sortiment).. nás mäsiar sa trápi sám ale jeho výrobky sú taktiež výborné ....pozdravujem aj ja :)
haji
Dnes k večeři hrianky/topinky z kváskového chlebíka s česnekovo sýrovou pomazánkou. Jen klasický tavený sýr zamíchaný s nastrouhaným/protlačeným česnekem. S taveným sýrem se nevnucuji nikomu. Mám ho jednou za čas ráda a takto s česnekem na teplé topince to nemá chybu. Hezký večer přeji všem, u nás česnekový!
haji
Množství česneku je na každém - klidně víc, ať se bakterie a upíři třesou. Já méně, bo kondici mého žlučníku není třeba násilně školit.
haji
Dnes jednoduše. Zbytek br. salátu a přírodní vepřový řízek z krkovice.
Zdravím, nejen do Ba! Hodně sil a pevné zdraví všem!
frezia68
Včera som bola na trhoch.Omnoho skromnejšie,ako po iné roky,ale k jednému stánku ma priviedla vôňa.Slanina,šunky,škvarky,bôčik,klobásy.....Kúsok slaniny a škvarky som vzala na koštovku a po degustácii štrajkoval žalúdok,aj spánok ma obchádzal.Ale to bola dobrota :-))) .Slanina je v mrazáku a počká na príležitosť....Darmo,prejdem zas na skromnú stravu,karfiol ako mozoček(žiadne vyprážanie) a zeleninka :-).Dúfam,že sa žalúdok poteší,ja ale nie :-(.


nadia56
dnes su to masove gulky na paradajkovo-paprikovej stave robene v pomalom hrnci ,
pekny slneceny vikend prajem ☺


haji
@frezia68 (23.7.2021 18:54)
Děkuji za koment a fotečku. Slaninka, oškvarky a podobné věci, které člověk sní po dlouhé době dietního režimu s chutí a ještě k tomu farmářské/domácí - to je nebezpečná věc. Vypadá prudce jedle a věřím, že móc chutnalo! Znám to, mám to s žaludkem, střevy podobně. Moc na tebe myslím a přeji brzké uzdravení. Mně pomáhá cocacola, heřmánkový čaj a nebo čaj směs na trávení /a to ještě ne každá/. Na mě funguje i jablko nebo pomeranč. Na někoho ne, ještě víc podráždí. Nejsem opatrná 365 dní v roce, někdy se podaří. Ani to nemusí být slanina, škvarky. Minule mě odrovnaly brambory, cibule, žampiony - pečené na plechu v troubě.
Drž se, milá @frezia68 , to povolí! Krásný víkend!
haji
@nadia56 (23.7.2021 19:40)
Děkuji za koment a foto. Jejda, moje oblíbené jídlo, jsem silně zatížená na masové gulky, tvoje vypadají velmi chutně! Aj tobě, milá @nadia56 krásný víkend!
kucharka
U nás pasta a la genovesa, máme to veľmi radi a je to celkom ryýchlovka... ja to totižto varím v jednom hrnci :-))


56859_1426519131 - profilový obrázok
dr
dr
@frezia68 (23.7.2021 18:54)

Ešte ľahší je karfiol udusený ochutený drveným kmínom, soľou, červenou paprikou a kurkumou, zvlášť udusiť ryžu, potom spojiť. To je dobrota. A keď to nemá byť až také dietne, pridať cesnak. A ešte menej dietne nastrúhať na hotové parmezán. Ja by som to mohla jesť 7 krát do týždňa.
haji
@kucharka (23.7.2021 21:05)
Děkuji za komenty a fotečky, mně by u vás chutnalo, jejda! Vůbec se nedivím, že vrapov by děti zjedli aj kilo - je to pro ně magicky přítažlivé, aj ja by som si dala hmm Krásný víkend!
frezia68
@Haji milá,ďakujem za krásny komentár.Ale to bolo včera a dnes už je žalúdok OK.On je koťuha a najradšej má rezne a tie môžem bez prílohy,stačí uhorka. Mňa asi podráždila aj cibuľa,vďaka za starostlivosť,ale za nedisciplínu nezaslúžim. A @Dr tiež srdečná vďaka,asi vyskúšam aj podľa Teba a ako muffiny zvyknem podobné robiť a to sa dá konzumovať so šalátom = fajnotka :-) .Príjemný večer všetkým a pokojný spánok,lebo zajtra je spln.
1x haji
haji
@kucharka (23.7.2021 21:05)
Pasta ala genovesa v zrychleném módu? To mě zajímá, můžeš prosím, odhalit postup? Určitě je nás víc, kdo přivítá vychytávku. Děkuji!
haji
@frezia68 (23.7.2021 21:36)
Haha, si ma pobavila. Hlavně že je ti líp! K té nakrájené cibuli - přidávané k chlebíku a něčemu - nakrájím na kroužky /dílky apod/ a jemně posolím. Nechám chvíli postát - síra z ní vyletí a je OK. Pravda, už není tak chrumkavá, ale v žaludku nezlobí. Také se dá připravit syrová cibule tak, že ji nakrájím na kostičky a pokapu citronem. Tu si dávám k rybičkám apod. Cibuli miluju a dlouho mi trvalo přijít na to, proč je mi z ní někdy těžko. Chce to prostě zneutralizovat sirnou složku. To jen na okraj, někdy můžeš vyzkoušet. Hezký večer!
kucharka
@haji (23.7.2021 21:41)
Fazuľky, zemiaky a cestovina by sa mali variť zvlášť... Ja dám ale velikánsky hrnec, plný vody a postupne pridávam fazuľky, po chvíli zemiaky a pár minút predtým ako to bude mäkké prihodím špagety. Keď sú špagety al dente, scedím vodu ( trošku si nechám na zrieďovanie ) a všetko zmiešam s pestom. Poprípade pridám trochu vody z cestovín.
Zatiaľ sa mi to vždy podarí....
Hádam som trochu pomohla/zjednodušila umývanie hrncov :-))
Príjemný letný večer ti prajem!
1x haji
cesminaz
My sme nedávno dovečerali a teraz "fučíme" a pijeme kávu vonku na lavičke na čerstvom vzduchu :-) Super vzduch je teraz vonku :-) Mali sme gril z jahňacieho stehna a k tomu som spravila ešte póbede chlebové placky s cesnakovo-bazalkovým maslom :-) Bola to výborná večera!


bugout
Raňajky rybacia pomazánka.... Jednoduchá bez špekulácií a zbytočných kombinácii. Kľúčom úspechu je kombinácia sardiniek a údených športov, maslo a cibuľka... A obed uvidíme. Kúpil som fenikel a netuším čo s ním :-))


haji
@kucharka (23.7.2021 21:52)
Děkuji za koment, postup. Je dobré vědět, že to jde a jak - v jednom hrnci. Někdy vyzkouším. Nic proti mytí nádobí, ale když to jde v jednom hrnci, proč ne?! Jsi milá a vstřícná, díky za tvé zkušenosti! Krásný a pohodový víkend!
haji
@cesminaz (23.7.2021 21:59)
Děkuji za komenty a fotečky, taková večera vonku, grilování, placky i kafíčko hmm Krása a pohoda!! Tiše závidím, v dobrom. Krásné léto!
haji
@bugout (24.7.2021 08:43)
Jejda, ráda tě vidím! Díky za koment a foto. Rybičková pomazánka je super dobrota, s pečivem a dobrým čajíkem hmm Kombinace sardinky/šproty/máslo je fakt dobrá věc, někdy vyzkouším. Jen nezapomenout koupit šproty. Já včera v podvečer zmárnila tuňáka. Jen tak. S trochou soli.
Ať se s feniklem daří! Krásný den!
1x bugout
haji
Dnes jako bonus zasmažená polévka s kmínem, vejcem a zeleninovým vývarem. Poslední díl br. salátu a přírodní vepřový řízek. Zítra to vidím na špagety s něčím, co lednice dá. Tento týden Jsem to vzala obráceně, od řízků k nedělním špagetám. Někdy to tak vyjde.
Dnes je příjemně, hlásí velké bouřky na celém území. Zatím to tak i na mapách Aladin vypadá. Uvidíme.
Krásný víkend přeji všem!
zolik
@haji
Kupila som taketo velikanske marhule (je pri nich zapalkova krabicka), cast som zjedla a z poslednych je kysnuty kolacik na weekend. Naschval je taky holy. Bez tvarohu a bez drobenky. Som na diete. ;-)




bugout
@haji (24.7.2021 10:39)
Rascová polievka s vajcom je paráda. Ja robím krémovú mrkva/fenikel... (a jedna malá cibuľka)
Zistil som, že rybacia pomazánka je skrátka najlepšia, keď je tam nejaký podiel údenej ryby a minimum čohokoľvek ďalšieho (najlepšie sa mi osvedčili sardinky/údené športy, samozrejme aj taký údenáč je dobrá voľba) ... A špagety ti odporúčam (mám tu recept) tuniak, ančovička, cibuľa a ak máš po ruke pár kapar (ak nemáš nič sa nestane) ... Nič viac netreba
1x haji
haji
@zolik (24.7.2021 13:36)
Děkuji za koment a fotečky. Veliké marhule, jen co je pravda. Hmmmmm takový posúch, bez žmolenky /tvaroh bych oželela/ je celkem smutný... ale když dieta, tak dieta. Hubneš do plavek? Bych měla též, ne do plavek, ale obecně. Držím pěstě! Krásný víkend k vám!
haji
@bugout (24.7.2021 13:52)
Děkuji za inspiraci s tuniakom. Ale já ho včera zlikvidovala k večeři, takže bude směs "co kdo najde". Tuňák se mi ve špajzu neohřeje, musel by mít rohy a trkat, aby přežil víc dnů. Nabízí se možnost koupit to obrovské balení - jak se znám, bych pukla....
haji
Z vaření dnes nic nebylo, nějak jsem se našla až odpoledne ve zhotovení nepečeného dezertu na motivy receptu od Cesmínky. Na zítra se mi rozmrazuje hovězí pérko, inspirace snad také od někud vyplave. Hezký večer všem!
slavka2012
@bugout (24.7.2021 08:43)

Ja robievam feniklovy salat: na strúhadle na uhorky postrúhame fenikel, 1 menšiu červenú cibuľu, 50 čiernych oliv pokrájaný na kolieska, 1 kyslé jablko(Granny Smith) alebo kyslejsi pomaranč, pokrájané na kúsky, 1/2 grantového háčika, rukola.csetlo spolu zmiešame, pridáme citrónovú šťavu z 1/2 citróna 2PL olivového oleja trochu umeoctu. Všetko zmiešame a papame.
Vhodný ako príloha, ale aj na lahku veceru.
haji
Dnes avizované hovězí pérko na zelenině - cibule, česnek, mrkev, celer, tlustostěnná žlutá paprika, rajský protlak, špek a koření z větší části divoké /jalovec, bob.list, nové koření/ a moje sušené zelené /libeček, naťová cibulka, medvědí česnek/. Už se to dělá. O příloze pouvažuju.
haji
K masku s omáčkou jsem dnes měla chlebík a okurkový salátek. Zítra to vidím na jasmínovou rýži.
Úspěšný týden přeji všem!
zolik
@haji
Ahoj Haji, pekny start do noveho tyzdna. U mna ako uz v pondelok byva zvykom, ked nieco zostane z weekendu. Marinovane kuracie prsia, ryza, salat a cesnakovy dip. Inspirovane tureckou kuchynou. Rychle, lacne. A hlavne nic sa nevyhodi.
P.S.: prave zacina burka.




haji
@zolik (26.7.2021 14:04)
Děkuji za koment a fotečku. Máš pravdu, vše se musí sníst. Nebo většina... Mně po včerejšku neostalo nic, bo z ničeho ostane nic. Tvoje kurací prsia v marináde vypadají velmi dobře a bohatá příloha ze samých zdravých věcí! Já vařím na víc dnů, klidně mezi to vložím hrianky, aby byla změna. Teď bude okurková vlna, už jsem zahájila klasickým salátkem.
U nás bola búrka túto noc, pěkně si zabouřilo i popršelo. Ale vše v normě. Krásný letní týden aj k vám! Budou nejspíš horka, tak si udělej místo v lednici!
1x zolik
mariamka
Veľmi ich tam nevidno, ale sú to kuracie srdiečka na smotane "na divoko" - fúzia z cca 6 receptov :)) Drahy nemal okuliare a miesto pečienok kúpil srdcia. Napodiv sa to celkom vydarilo. Pohodový týždeň priatelia.


zolik
@mariamka (26.7.2021 14:46)
Mne sa stalo minuly tyzden. Nemala som sebou okulare a miesto klasickeho obdlznikoveho listkoveho cesta som kupila veganske okruhle. To bola potom doma docela prekvapko.

1x haji
haji
@mariamka (26.7.2021 14:46)
Děkuji za koment a foto, mně by moc chutnalo! Tvoje divoká srdíčka bych si dala hned, mám taková jídla moc ráda. O okuliaroch a nákupoch bych mohla napsat romány @mariamka @zolik ! Ona i kombinace respirátor /rouška/ a brýle je zákeřná...
mariamka
@zolik @haji :)) no aspon nam to trosku prevetra zavity. @haji svacla som tam 4 borievky (jalovec) ani neviem, co ma "osvietilo", ale spomenula som si, ze ty ich zvyknes davat
1x haji
haji
@zolik (27.7.2021 18:09)
Děkuji za koment a foto, super špagety, mně by chutilo! Já se k tým špagetám nedostala. Je to výzva, hlavně proto, že jich mám velkou zásobu.
U nás byla včera v noci bouřka, naštěstí bez krup. Dnes vedro na padnutí. Ještě si užijeme!
haji
@cesminaz (27.7.2021 23:12)
Děkuji za koment a fotečky. Tvoje hovězí rizoto vypadá velmi chutně a broskyňový koláč zabavuju! Krásný den, milá Cesmínko! Dětem se brigáda chýlí ke konci, už aby to bylo! Zase je na padnutí...