Diskusie
- Kitchenguru: Kedy piecť vianočné slané pečivo? 0 zatiaľ bez komentárov
- Natascha1: Umývačka riadu mimo kuchyne 9 najnovší komentár včera 12:49
- Haji: Co dnes vaříte, pečete a uskladňujete? November 2024 164 najnovší komentár dnes 10:35
- Zuzanna17: Vianočné oblátky 6 najnovší komentár 11. októbra 2024
- Haji: Co dnes vaříte, pečete, zavařujete? Október 2024 445 najnovší komentár 1. novembra 2024
- Haji: Co dnes vaříte, pečete a uskladňujete? November 2024 164 najnovší komentár dnes 10:35
- Mamka4: Kuchynské váhy 7 najnovší komentár včera 19:53
- Natascha1: Umývačka riadu mimo kuchyne 9 najnovší komentár včera 12:49
- Helca103: lenivá štítna žľaza 43 najnovší komentár 19. novembra 2024
- Elalea: Jazvečia masť 29 najnovší komentár 10. novembra 2024
- Haji: Co dnes vaříte, pečete a uskladňujete? November 2024 114 najnovší komentár dnes 10:35
- Natascha1: Umývačka riadu mimo kuchyne 9 najnovší komentár včera 12:49
Zážitky
- Kitchenguru: Stravovanie pre ženy 0 zatiaľ bez komentárov
- Movino: Jesenné snúbenie jedla s vínom priamo vo vinárstve 0 zatiaľ bez komentárov
- Kitchenguru: Čo si zabaliť na túru 0 zatiaľ bez komentárov
- Sonulienka: Čo je s @Haji? 4 najnovší komentár 10. októbra 2024
- Janger: Sledovať líšku v nore... 243 najnovší komentár 22. mája 2024
- Bylinka: Skúste a presvedčte sa . II.časť 36 najnovší komentár 2. decembra 2023
Najklikanejšie
recepty, videá a články
- Obrátené hovädzie rezne so syrom VIDEO
- Sýte jedlo za pár minút? Stavte na klobáskový guláš s fazuľou VIDEO
- Falošná držková z hlivy, polievka pre všetkých, ktorí sa hovädzím držkám vyhýbajú VIDEO
- Efektné kvetinky: Cesnakové hrianky, ako ste ich ešte nerobili VIDEO
- Banánový chlebík s brusnicami a bielou čokoládou VIDEO
- Nadýchané pivné cestíčko na vyprážanie rezňov, rýb, zeleniny aj húb VIDEO
- Pistáciová baklava rýchlo a jednoducho VIDEO
- Boli aj budú: 12 nesmrteľných retro zákuskov ako z cukrárne za minulého režimu
- TOP rebríčky: Najlepšie októbrové recepty, to je prehliadka koláčov. A tento vyhral na celej čiare
- Chutné spomienky: Lahôdky z bufetov a stánkov spred Nežnej revolúcie. Na tieto sme chodili pravidelne!
- Pečenie pre každého: 10 koláčov z kyslej smotany. Jednoduché rýchlovky z hrnčeka, aj kráľovské pre hostí
- Sacherka 8x inak: Upečte si slávny čokoládový dezert ako bábovku, muffiny, minitortičky alebo rezy
- Zahrajte sa na Pečie celé Slovensko: České koláče, pražské gule, slané torty. Upečte si ich aj vy, máme recepty, s ktorými všetko vyjde
- Prázdne regály: Aj vo vašom obchode chýbajú vajíčka? 10 koláčov, na ktoré žiadne nepotrebujete
A ak by si sa naozaj nedal odradiť,odporúčam čo najviac popri štúdiu získať prax niekde v kuchyni,alebo reštaurácii a neni od veci,urobiť si aspoň výučný list.Pretože ak chceš niekomu šéfovať,tak by si mal vedieť najprv,čo tá práca obnáša,určite ako šéf vedieťvšetky hygienické predpisy a len potom môžeš získať rešpekt a dôveru zamestnancov.A len ak to všetko zvládneš, potom už môžeš uvažovať o podnikaní.Ale nech sa rozhodneš akokoľvek,tak ti držím palce a ak budeš niečo potrebovať,rada poradím!
potom treba mať oči a uši otvorené a všímať si, ako kuchári postupujú, celý servis ako prebieha a hlavne sa nehanbi pýtať sa a ochutnávať, ak ti dajú - tak sa naučíš veľa a skús si i prácu čašníka
na Slovensku to budeš mať ťažké, ale také rodinné typy reštaurácií, kde nebudeš mať 10 stranové menu a všetko vyprážané, chýbajú, a hlavne maj na pamäti, čo je na papieri, má byť i na tanieri - viď skúsenosť v reštaurácii v Spišskej Novej Vsi - z penne s čerstvou bazlkou, parmezánom a smotanovo vínnou omáčkou sa vikľuli fusilli tricollore s bešamelom a nejakou sušenou zhorenou žeby bazalkou, po víne ani chýru ani slychu
treba sa držať hesla v jednoduchosti je krása a menej je niekedy viac a hlavne si nezobrať nejakého kuchára horenosa - každý expert má prirodzenú charizmu a pokoru, i keď zákazníci vedi človeka veľa krát poriadne vytočiť
Ked chces varit chod robit kuchara , ked chces mat restauraciu tak zamestnas ludi co vedia varit a tych ich riadis. 90% vsetkych podnikov skrachuje do 5 rokov , preto ze clovek ktory je dobry vo svojom odbore ( napr. kuchar ) sa rozhodne ze odide z tohto odboru a bez nalezitej praxe sa stane managerom o ktorom prakticky nema ani sajnu a potom sa snazi svoje chyby korigovat znizovanim kvality jedla ( to co pozna ) a zacina spirala smrti do bankrotu.
naozaj naučiť sa o chode reštaurácii treba z praxe, dá sa i za malú dobu - mne to trvalo takých 6-7 mesiacov, ale po dvoch rokoch stačilo
to bolo v Írsku v malej rodinnej reštaurácii, ktorej koncept bol zlý od začiatku (super nóbl drahá reštaurácia), ale majiteľka potrebovala vždy 3 mesiace na nejaké zmeny, nakoniec to začalo fungovať - z vyšších vrstiev sme sa začali orientovať na normálnych ľudí, popritom sme si zachovali vysokokvalitné jedlo (všetko sme si pripravovali sami, dokonca i cesnakovobylinkové maslo, alebo bylinkové oleje) z čerstvých surovín a excelentný servis, len keď šéfka varila, tak hostia museli čakať min 30 minút na svoj pokrm, ale ešte to potrebovalo dôležité drobné zmeny - hovorím o prevádzke, jedlo bolo jedným z najlepších, čo Írsko môže ponúknuť - francúzsky šéfkuchár, ale to som si už balila kufre do Argentíny, Čile, domov a sem do Francúzska na nové dobrodružstvá, i mi to chýba ten neustály zhon a zákazníci, len škoda, že reštika nevydržala a je na predaj - ak máš zvyšných 1,5 milióna eur, tak je stále na predaj;-)
neviem aká je legislatíva na Slovensku, čo sa týka farmy a využití produktov, či to treba nejako dokladovať a byť vlastným dodávateľom a mať vlastne dve firmy zaregistrované, neviem, ale držím palce a hlavne treba natrafiť na výborný personál
som vysoko náročná perfekcionalistka v práci a tak som náročná i na iných, len viem, že každý robí chyby, i ja, tak nie som manažérska sviňa, ale oči som mala vždy na stopkách a pri stálych zákazníkoch som si pamätala i tie najmenšie maličkosti, ktoré urýchľovali servis (alergie na jedlo, obľúbený stôl, kto, čo nemá rád na tanieri) a potom sme priniesli jedlo, ktoré sa nevracalo naspäť do kuchyne
poobede, ak nebol nikto na obzore, tak som posadila šéfa do reštaurácie a išla som pomáhať do kuchyne (umývať riady - skrátený úväzok umývača riadu pre šetrenie, pripravovať spring rolls, uvariť polievku,...) kde som sa toho veľa naučila,...
všetko sa dá, len treba využiť príležitosť, preto nemám rada reštaurácie na Slovensku, kde sú kuchári namyslení, jedlo sa podáva na studených tanieroch bez úsmevu, všade je v omáčke ponorená obloha alebo kapustový šalát, bezmäsitým jedlom je vyprážaný syr alebo niečo so šunkou, poháre sa podávajú s otlačkami prstov, atď.
ja si myslím, že ľudí, čo nemajú potuchy o jedle a vo všetkom vidia iba rýchlo zarobené peniaze, takých máme na Slovensku neúrekom a tak málokedy zavítam do reštaurácií a je jedno, či majú vychodenú hotelovku alebo manažment, ale nemajú k tomu vzťah a to je chyba
tá reštika sa volala 27 Church Street Restaurant
Prave som bol na kavu s kamaratom vlastni restiky vyse 20 rokov, a ze v com je uspech ? raz cital je to byt ako kuchar s desiatimi capicami na hlave a varenie je len jedna z nich.:-)
otvárať si reštauráciu ak nemáš prax je hazardérstvo, jedine, že by si mal toľko peňazí, že nevieš čo s nimi... ver mi, viem čo hovorím, robím už dvadsať rokov v brandži.... v podstate nechápem tvoju prosbu o pomoc, more času by zabralo len vysvetliť ti čo všetko potrebuješ z hľadiska legislatívy a to je len špica ľadovca... a čo študuješ už sedem rokov?
Odkaz pre@2010 s tvojou vetou :,,Vlastniť reštauráciu v 2013 nemá nič do činenia s varením "vôbec nesúhlasím.Stáva sa ,že nenastúpi do práce kuchár,alebo čašník,niekedy aj obaja.Plný hotel,kedy by sa zišla každá voľná ruka.Čo urobíť?Jasné,že chytro zobraťmobil,ale ako na potvoru,u všetkých zvoní,ale nikomu sa neráči ráno o 6:30 zdvihnúť telefón,ktorý ukazuje na displey známe číslo..No ale ak budem mať šťastie a nepatrím do kategórie ,,jedna z najhorších,"predsa len mi ten telefón hádam niekto solidárny zdvihne.No ale ďalší problém,hotel v horách neni toť, za rohom a kým príde posila, tiež niečo potrvá. No čo teraz? Buďostanem v kancelárii a nadávam na celý svet a čakám kedy a či vôbec niekto z tých,čo sa sľúbili aj dorazí,alebo dám dole sako,oblečiem plášť a nabehnem rýchlo pomôcťdo kuchyne.Veďpredsa hotelovým hosťom je úplne jedno,kto im pripraví,resp.vynesie tie raňajky.Jediné,na čom im ale naozaj záleží, je aby raňajky boli chutné a aby sa čo najskôr dostali na vlek...
Aj to som zažila na vlastnej koži a už asi vieš, čo tým chcem povedať.
No ale,ruku na srdce,nebolo by pre každého nadriadeného ponižujúce,keby nevedel ani toľko o gastronómii ako jeho zamestnanec ?Veď predsa,ako môže on niekoho kontrolovať a usmerňovať,keďo tom nemá sám ani šajnu.Mal by mať aspoň základné praktické skúsenosti z tej oblasti,v ktorej podniká,ak chce,aby mal autoritu a všetko fungovalo,tak,ako má.To je môj osobný názor...