Celkom obyčajné lángoše plnené dubákmi fotorecept

pusta - fotkapusta, 27. augusta 2014
Celkom obyčajné lángoše plnené dubákmi (fotorecept)
Foto: pusta

Rozmýšľala som, ako vylepšiť svoj starý recept na Celkom obyčajné lángoše, je tu sezóna nových dubákov, už mám nazbierané a nasušené, použila som ich Zobraziť celý popisRozmýšľala som, ako vylepšiť svoj starý recept na Celkom obyčajné lángoše, je tu sezóna nových dubákov, už mám nazbierané a nasušené, použila som ich ako náplň o lángošov, doplnila som kyslou smotanou a nastrúhhaným syrom Gouda - mali u nás doma na prvej premiére veľký úspech, preto som sa odvážila pridať recept aj pre Vás :-) Prajem Dobrú chuť všetkým priaznivcom, ktorí sa rozhodnú ich vyskúšať. :P

8 ks - pre 4 osoby
porcií
90 minút
príprava
1 + 1 minút
na 100 °C

Suroviny

cesto:
500 g extra špeciál 00
15 g čerstvé
1 CL
2 CL
250 - 300 ml vlažná
3 PL
náplň:
1 hrsť
podľa potreby vlažná na zaliatie dubákov
podľa chuti
podľa chuti čerstvo mleté
2 malé strúčiky
4 vetvičky (asi)
1 zväzok
1 PL
100 ml studené
2 PL
podľa potreby studená na potieranie cesta
na lángoše:
podľa chuti pochúťková
podľa chuti nastrúhaný
do náplne ešte :
1 ks stredná
na vyprážanie:
400 ml




Postup

  1. 1

    Najprv som namočila dubáky do teplej vody na 30 minút.

    Celkom obyčajné lángoše plnené dubákmi (fotorecept) - obrázok 1
  2. 2

    Potom som začala s cestom na lángoše, v mise som premiešala preosiatu múku so soľou, do jamky v nej som rozdrobila čerstvé droždie, posypala kryštálovým cukrom, zaliala vlažnou vodou, nechala som vykysnúť kvások - asi 15 minút, priliala som olej...

    Celkom obyčajné lángoše plnené dubákmi (fotorecept) - obrázok 2
  3. 3

    ...a spracovala som polomäkké hladké pružné cesto, kým sa na jeho povrchu nezačali tvoriť bublinky a pľuzgieriky, poprášila som ho jemne múkou, prikryla čistou utierkou a nechala som ho na teple vykysnúť do dvojnásobného objemu - asi 45 až 60 minút.

    Celkom obyčajné lángoše plnené dubákmi (fotorecept) - obrázok 3
  4. 4

    Kým cesto vykyslo, uvoľnila som lístočky z vetvičiek sušeného tymiánu,...

    Celkom obyčajné lángoše plnené dubákmi (fotorecept) - obrázok 4
  5. 5

    ...pustila som sa do prípravy náplne. Na rozohriatom oleji som orestovala cibuľku do sklovita,

    Celkom obyčajné lángoše plnené dubákmi (fotorecept) - obrázok 5
  6. 6

    ..pridala som dubáky aj s vodou, v ktorej boli namočené a dusila som ich do mäkka, vydusila až na tuk,...

    Celkom obyčajné lángoše plnené dubákmi (fotorecept) - obrázok 6
  7. 7

    ...pridala som soľ a čerstvo mleté čierne korenie, pre info všetkých uvádzam, že celé čierne korenie vždy meliem čerstvo ručne na starom kávovom mlynčeku do zásobníka, z ktorého odoberiem potrebné množstvo čajovou lyžičkou, nikdy nepoužívam kupované mleté čierne korenie zo sáčku, čerstvé je vždy ostrejšie, výraznejšie a chutnejšie, kupujeme v metre vždy polkilové balenie celého čierneho korenia.

    Celkom obyčajné lángoše plnené dubákmi (fotorecept) - obrázok 7
  8. 8

    Pridala som tymián a prelisovaný cesnak, ktorý som opražila len krátko, kým sa pekne rozvoňal - asi 1 minútu,...

    Celkom obyčajné lángoše plnené dubákmi (fotorecept) - obrázok 8
  9. 9

    ...dubáky som zaprášila 1 PL hladkej múky, ktorú som opražila do svetlo - žltej žemľovej farby,...

    Celkom obyčajné lángoše plnené dubákmi (fotorecept) - obrázok 9
  10. 10

    ...priliala som studené plnotučné mlieko a uvarila som za stáleho miešania hladký bešamel bez hrudiek, ktorý náplň perfektne spojí a nebude z lángošov vypadávať pri ich konzumovaní.

    Celkom obyčajné lángoše plnené dubákmi (fotorecept) - obrázok 10
  11. 11

    Na záver som pridala posekanú petržlenovú vňať, náplň bola hotová a nechala som ju úplne vychladnúť.

    Celkom obyčajné lángoše plnené dubákmi (fotorecept) - obrázok 11
  12. 12

    Nastrúhala som ešte goudu na hrubom strúhadle, my goudu milujeme, vy môžete zvoliť iný tvrdý syr podľa vašej chute.

    Celkom obyčajné lángoše plnené dubákmi (fotorecept) - obrázok 12
  13. 13

    Pokračovala som so spracovaním cesta, vykysnuté cesto som vyklopila na pomúčenú dosku, pomúčila som aj vrch cesta,...

    Celkom obyčajné lángoše plnené dubákmi (fotorecept) - obrázok 13
  14. 14

    ...rozvaľkala som ho do obdĺžnika o hrúbke asi 0,5 cm.

    Celkom obyčajné lángoše plnené dubákmi (fotorecept) - obrázok 14
  15. 15

    Vykrajovačom na pirohy som povykrajovala kolieska, vždy pred každým vykrajovaním som ho dobre namočila do múky, aby sa kolieska neprilepili a ľahko z vykrajovača vypadli. Môžete použiť aj iné vykrajovače o väčšom priemere, napr. na pagáče alebo vhodný sklený pohár, len ho nezabudnite pred každým vykrajovaním dobre namočiť do múky.

    Celkom obyčajné lángoše plnené dubákmi (fotorecept) - obrázok 15
  16. 16

    Na každé druhé koliesko som dala asi 1 PL vychladnutej dubákovej náplne a každé druhé koliesko som nechala voľné, okraje všetkých koliesok som po obvode potrela v šírke asi 2 cm studenou vodou, naplnené lángoše sa ľahko zlepia a budú spolu dobre držať.

    Celkom obyčajné lángoše plnené dubákmi (fotorecept) - obrázok 16
  17. 17

    0be kolieska som spojila stlačením cesta nadol a prstami som ich ešte postláčala dookola po obvode, čím vznikol akýsi vzor okolo okrajov lángošových "klobúčikov", môžete na to použiť vidličku, tieto "klobúčiky budú potom krajšie a dekoratívnejšie. Kým sa mi rozpálil olej, nechala som ich ešte prikryté čistou utierkou podkysnúť.

    Celkom obyčajné lángoše plnené dubákmi (fotorecept) - obrázok 17
  18. 18

    Naplnené lángoše som vkladala do rozpáleného oleja a vyprážala do červena a do chrumkava, z každej strany asi 1 minútu, pričom sa krásne nafúkli.. Aby bolo cesto lángošov pekne nafúknuté, dobre prepečené, krásne nadýchané, a ľahučké ako pierko, je veľmi dôležité, aby bola vrstva oleja v hlbšej panvici dostatočne vysoká, dobre rozpálená, nevkladajte nikdy viac lángošov naraz, len jeden, aby sa olej príliš neochladil, v príliš ochladenom oleji sa lángoše nevypražia nikdy do chrumkava a do červena, zbytočne sa napijú veľa oleja a neprepečú sa a boli by veľmi ťažké, aké mazľavé a nechutné.

    Celkom obyčajné lángoše plnené dubákmi (fotorecept) - obrázok 18
  19. 19

    Upečené lángoše som nechala odsať z prebytočného oleja na papierovej kuchynskej utierke.

    Celkom obyčajné lángoše plnené dubákmi (fotorecept) - obrázok 19
  20. 20

    Horúce hotové lángoše som podávala s poriadnou dávkou kyslej pochúťkovej smotany a nastrúhanej goudy, je to výdatné a sýte, krásne voňavé a mimoriadne chutné jedlo, po ktorom sa výborne šmýka vychladený a správne orosený Pilsner Urquell :-))) Vrelo odporúčam vyskúšať aj Vám a prajem Dobrú chuť :P

    Celkom obyčajné lángoše plnené dubákmi (fotorecept) - obrázok 20
  21. 21

    Záber zblízka: dobre vidno na obrázku početné dierky až oká v lángošovom ceste, jeho nadýchanosť a ľahkosť, ako aj dobré prepečenie lángošov, mäkkosť vo vnútri a chrumkavosť na povrchu lángošov. Prvá premiéra Plnených lángošov s dubákmi dopadla u nás doma nad očakávanie výborne, čoskoro pečiem pre mojich chlapov znovu :-)

    Celkom obyčajné lángoše plnené dubákmi (fotorecept) - obrázok 21

Diskusia k receptu

kukulienka71
Dubáky síce nemám, pár šampiňónov mi však straší v chladničke, takže tento skvelý recept nebude čakať dlho;-) Ja by som ale radšej bez toho bešamelu, uvidím, ako sa mi podarí len hubová plnka v lángošoch. 5* za nápad aj fotky, vyzerá to dobre!
pusta
@kukulienka71 , teší ma, že vyskúšaš :-)
môžu byť kľudne šampiňóny, akékoľvek dobré huby, ktoré vám chutia, bude to aj tak skvelé jedlo.
bešamel tu slúži len ako spojka, nie je podmienkou ho pridať, ale poviem ti, že pri jedení týchto plnených lángošov, náplň určite nevypadáva, sprav, ako bude tebe dobre.
joooj, tie fotky ma neuveriteľne tešia:-) dnes som si už za ne pekne zlizla :-))))), ale fakt mali pravdu.
dakujem za uznanie, za uloženie do KK i za 5*
pusta
@daguska , bol to dobrý nápad, veľmi chutilo :-)
dakujem ta pochvalu a uznanie :-)
pribinacek
Mne sa recept páči. Jedol som v Nových Zámkoch v akomsi kiosku niečo podobné. Volali to grécky langoš a plnili to restovanou kuracou pečeňou. Ale je to už veľa rokov nazad :D
micanela
sliny mi tecu az po bradu ale ked si to predstavim, chyta ma zlcnikova kolika
niekedy raz...
micanela
@leomax ... ak niecomu nerozumies tak nepis ... ked raz budes musiet drzat prisnu dietu /zdravotnu, nie odtucnovaciu/ tak sa ozvi
pusta
@hanak , ked sa mne recept alebo jeho autor nepáči, ja tam neleziem:-)
každému sa páči niečo iné.
povedz, načo sa ty vôbec obťažuješ s tým, čo sa ti nepáči...???
šte si ublížiš a to by ma mrzelo veľmi.
pusta
@micanela , ešte nikto z nich nepreskočil, tak nech len kričia svoje "hop" skôr, aj im sa môže stať a oveľa rýchlejšie, ako by sa nazdali. :-)))
pusta
@pribinacek , talk to muselo byť veľmi chutné, aj ja by som si dala takú dobrotu.
potešil si ma, že tebe sa recept páči.
dakujem.
megdesign1
Plnka standart hubova. Standartne cesto na langose...

Len mi nejde do hlavy, ked "je tu sezóna nových dubákov, už mám nazbierané a nasušené, použila som ich ako náplň o lángošov", preco museli byt huby nazbierane, nasusene, aby mohli byt znova namocene vo vode.

Ved tam dam neake cerstve /aj ked nie dubaky/ z dnesnej rannej hodinovej prechadzky lesom a basta ;)



hanak
Ale no pozrimežesa! Tak ty nelezieš????!!! A potom čo za zlý duch ťa zaliezol pod tento recept  varecha.pravda.sk/recepty/domace-pomarancove-cestoviny-s-...

Ešte chceš niekomu tvrdiť, že ty nie si @popolvar ? To môžeš tak svojmu najlepšiemu priateľovi, o ktorom tiež pochybujem. Dúfam, že tento komentár nie je mimo obliga tejto stránky. Je to len vyjadrenie k receptu a jeho autorke. Recept a ani autorka receptu sa mi nepáčia!
pusta
@hanak , požiadaj redakciu a tá ti potvrdí, či som to ja alebo nie som.
povedala som, že nie som @popolvar a tak to aj je, over si to spokojne.
mne je úplne jedno, čo si myslíš a či sa tebe recept alebo ja páčim,
nesadli sme si a to je všetko.
Pekný deň ti prajem a chod k tvojim obľúbeným receptíkom a autorkám, je ich tu viac pekných.
hanak
@pusta , ty si fakt myslíš, že my ostatní sme taká magori? @popolv ára nezaprieš a dobre vieš, že redakcia takúto informáciu NIKDY a NIKOMU nedá. Prezradila si sa sama! Myslel som, že si inteligentnejšia, ale- bohužiaľ. Keď som bol malý a bol som zlý, moja babka mi povedala, že som pľuhák pľuhavý. A presne to chcem povedať aj ja tebe: Si obyčajná pľuha pľuhavá, aj keď si už veľká!!!
pusta
@hanak , keby som bola napr. @izbella929 , potom by sa ti tento recept páčil, kedže to je môj rp, tak sa ti rp nepáči.
pre tvoje info, už ma tu vyhlásili za @izabella929 , za @akotak...a mnohých iných, požiadali redakciu, ktoirá potvrdila, že to nie som ja.
tak ti nič nebráni, aby si požiadal aj ty teraz.
moje svedomie je čisté aj v tomto prípade a ty sa presvedč,a až potom rozprávaj.
už viac nebudem na teba reagovať, lebo si aký si, škoda, muž v tvojich rokoch by mal mať viac slušnosti v sebe.
ale to je tvoja vec, mňa to už nezaujíma, ani netrápi.
pusta
@hanak , a toto je už úplne posledné.
na nikoho sa nehrabem, @izabella929 varí podľa svojho, ja varím tiež podľa svojho, skrátka inak.
nemožno nás porovnávať, každá máme svoj vlastný štýl.
budeš sa čudovať, ja sa hlboko skláňam pred jej úžasnou pracovitosťou, nie dnes, už dávno pred tebou, všetky jej rp som hodnotila vysoko pozitívne, podľa môjho názoru varí dobre a cukrárka je teda excelentná, myslím, že na ňu nemá nikto.
poviem úprimne, že sme sa v minulosti nepohodli pre jej Králika v kapuste, ale to neznamená, že si jej prácu nevážim a okrem toho je to len naša vec. - jasné???
pusta
tvoje hlúpe reči a invektívy si nechaj pre seba a pre tebe podobných, už ma fakt nezaujímaš.
chod radšej variť a pochlebovať tým, ktorí sú na to odkázaní. -)
pusta
ked nevieš dokázať, tak nekecaj, OK??? prečo sa teda bojíš obrátiť na redakciu, odpovedala iným, odpovie aj tebe.
ja môžem hodnotiť koho ja chcem, nie koho my určíš :-)
HOWGH:
radost
@hanak
niekde som čítala takú múdrosť:
ked jedným prstom ukazujete na niekoho /vinníka/..všimnite si-že ostatné smerujú k vám..
prosím-nekaz radosť z varecháčskeho večera ostatným nám..
pusta
@gitka61 , som rada, že tebe sa receptík páči:-))) sú to takí, ktorým ušlo, že ich komentáre nečítam a nekomunikujem s nimi, snažia sa zbytočne :-)
dakujem za uoženie do kk, komentár nepotrebujem, lángoš je skvelý a tvojich 5* hovorí za všetko :-)
pusta
@smajliga , ja sa nehádam, sú tu však takí, ktorí sa hádať musia a v kuse radi provokujú, mne sú však ukradnutí :-)))
neodpovedám, nekomunikujem s nimi :-)
máš pravdu, že je jedno, kto recept pridal, podstatné je, či je to dobrý recept.
áno, aj podľa mňa je to stránka o varení :-)
dakujem ti.
pusta
@jozka2 , verím, k dobrej polievočke sú iste výborné :-)
teší ma, že podľa teba som výborne napiekla :-)
dakujem.
pusta
@jozka2 , zabudla som sa ti pochváliť, že sme mali k lánfošom našu obľúbenú klasiku - kyslú zemiakovú polievku so smotanou a kôprom, chutilo spolu úžasne. :P
jozka2
presne na zemiakovu pri pisani komentara som myslela,ale ja uz v zivote mozem ,len vypekat a rozdavat a tak ,ked je to na stole tak jest to iba ocami.Mam zistenu celiatiku,ale to ma neodradza od pecenia,zjedia to ini.
jozka2
apropo,pises ako sa Pusta zachovala k Izabele,myslim si,ze Izabela je natolko inteligentna,ze si svoje vie vybavit sama ak sa jej nieco nepaci a nepotrebuje ziadnych sekretarov trebalo to riesit pod Izkinim receptom a nie o rok stare veci tu vytahujes.PROSIM TA SPAMATAJ SA SYNU,zijeme este v totalite?
hanak
@jozka , a čo také neslušne som napísal? Myslím si, že v prvom rade by si sa mala spamätať ty! Taka naivná osoba.... Škoda slov.
jozka2
mas pravdu najlepsia obrana je utok.Nepochopis,ze to nikoho nezaujimaju tie vecne nezmysly.nemozes zniest @pusta ,tak sa vykasli a necitaj jej recepty.Vidis mnoho ludi si mysli to co som ti napisala,ale sa neozvu,lebo sa nechceju hadat a myslim,ze bezvysledne,lebo ty nepopustis,radsej ma oznacis za naivn,lepsie byt naivna ako hlupak.Prave preto ti nikto nic nenapise,co ti mam povedat na tvoju odpoved,asi nic to bude najlepsie,iba pokracuj dalej.
pusta
@amia , veru, niet nad teplý lángoš, naplnené s dubákmi sú ešte lepšie:-)
som rada, že som ťa inšpirovala :-)
dakujem za pochvalu.
mia123
pekny recept,niekedy vyskusam a inac nechapem naco tu chodia ludia,ktory len permanentne rypu ako @mec ,treba viac varit a nezavidiet,ked niekto pochvali a mimochodom take huby ako mas v tom kosiku my nechavame slimakom,takze sa nemas cim chvalit,uz okupujes aj stranku nahuby,som zvedava kedy tam zacnes rypat trapko
megdesign1
:) @mia123 nauc sa najskor pisat, ked chces skratene. Neviem kto je @mec , ale neako tak som dedukoval, ze asi ja...

@puste teda nezavidim, jej nieje co...

Co to sem tahas? Portal nahuby? Co to nenapises na portal nahuby? Ak tam nebude take individuum, ako @pusta , tak nieje dovod rypat ;)

Ale tak vidim, ze si tam ty a ty daleko od @pusty nemas....

A mimochodom, take huby ako mam v kosiku nechavajte aj nadalej slimakom... Slimaci ako ja ich z radostou pozbieraju ;)
megdesign1
@mia123 :DDDDD Toto hadam nemyslis vazne? :

"patria medzi najlepsie tu na vareche"

Ak ano, tak nemas sudnost a nemam sa s tebou o com dalej bavit ;)
megdesign1
Preco "vsetkych" tak irituje ta parkova polievka? Preco si si vybrala prave ju ako priklad? :DD

Ale nie, boze chran!
@pusta je naj kucharka na varecha.sk, nieje nad nu. A teraz sa jej vsetci spolocne poklonime a podakujeme za jej najlepsie recepty.

@pustine su naj, naveky vekov amen! :D

A po jej rcp´s hned tie tvoje ;)
1x druda
marianne
a posledne co napisem tomuto portalu je,lebo tu uz nemam co robit a ani uz o tuto company nestojim.Neviem kto za tymto sikanovacim svinstvom stoji,ale take virtualne mega hoveda tazko stretnut..zasvinili ste celu varechu,teba @megsesign tu najdem v kazdom case rano,naobed,vecer.Ty si zrejme odisiel z prace,opustil rodinu aby si sa mohol venovat sikanovaniu @pusty na plny uvazok.A byt adminom budem ta blokovat aj 1000x..stale dookola,bavilo by ma to presne ako Teba.A presne tak ako ty prznis portal o vareni,ktory bol dlhy cas mojim oblubenym.Vdaka tebe uz nie je a skoncila som tu. Na dosli slova..
pusta
@marianne , vo všetkom s tebou súhlasím .-)
dlhodobo @megdesign organizoval útoky proti mne, plieskal mi o hlavu, že som zablokovaná na Toprecepty a že som bola zablokovaná na Varecha.sk, nikdy som sa tým netajila, napokon dôvody, prečo to bolo, všetci vieme, posledne som o tom obšírnejšie napísala komentár v diskusii Mazanie komentárov, ktorý som ukončla vetou: "Akým právom???"
vymýšľal si o mne zablokovania na weboch, kde som nikdy nebola :-)
bolo jeho zbožným želaním, aby ma tu zase zablokovali, organizoval aj petície...a
@megdesign bol pred 4 dňami zablokovaný, vzápätí si dal nový nick
@megdesign 1 a robí presne to isté.
nechápem, ako môže na Vareche vyskakovať dalej, ked bol zablokovaný on ?????
máš pravdu, on a jeho šikanovacia čata má byť zablokovaná aj 1000x!!! niekto tu spomenul aj možnosť zablokovania IP adresy. bol by konečne pokoj a Varecha by prekvitala bez nich.
ja som každému, kto sa slušne spýtal na môj blok, som vždy priamo a otvorene odpovedala,@megdesign 1 len zahmlieva, to hovorí samo za seba!!!
predpokladám, že si to redakcia všimne a čodskoro im BAN dá, oni nesvinia recepty len mne, napádajú aj iných slušných užívateľov ako napr. @jozka2 ,@gitka61 , @mia123 , @amelie @2010 , @marianne - teba... a mnoho tých, čo sa boja ozvať, kopu dalších, takých čo veľa pre Varechu spravili a robia.
to zablokovanie si @megdesign 1 a jeho kumpáni, nemusím ich menovať, právom zaslúžia a bez diskusíí, pretože prznia tento portál o varení a sú len jeho hanbou doma i vo svete.
ta @marianne , ty neodchádzaj!! ty nemáš prečo odísť, pekne ťa poprosím, radšej napíš o nich mail redakcii, lebo sú tak zavalení prácou a inými povinnosťami, že všetko nestačia sledovať.
ešte dodám, že napáda hnusne adminky i @tomas - čo je už nebotyčná nehoráznosť.
ak napíšu viacerí takí, ako si ty @marianne , redakcia bude mať pádny argument a vyhovie nám
marianne
@pusta tu uz ide aj o princip.Ak si nevie redakcia poradit s takymto niecim,pre mna uz nema vyznam ani prispievat receptami,ani komentami.Nebavi ma to a ja sa tu v tejto atmosfere necitim dobre.Uz to trva strasne dlho.To nie je,ze sa niekde poskubu a potom je zase dobre.Pisu mi dievcata, ze des,odpor a hnus co sa tu deje.A maju pravdu.Mne to sice dlho trva,kym to spravim,ale tu to uz naozaj prekrocilo vsetky moralne,eticke hranice.Tu nie sme koli osobam, ale koli receptom a toto v tej nenavisti nedokazu rozlisit. Uvediem priklad.Mozu povedat,ze pri bravcovych lickach mas rozmazanu fotku a naozaj mas,vymenila by som ju za fotku z bodu.c17 a bolo by po problem.Ale je na tebe ci si das poradit alebo nie.Ked nie,tak nie,je to tvoje rozhodnutie a smitec.To je o vyjadreni sa k receptu ale tu sa napada a utoci,.A je to jedno ci si to Ty alebo niekto iny..sposob akym to robia je pre mna neprijatelny a ak sa niekto ukaja odbavovanim na osobe,tak prosim moze,ale u toho nemusim byt .
pusta
@mia123 , poznám ťa nielen z varecha, aj z iného webu a tvoje komentáre sa mi vždy páčili, ako aj tvoja práca - hodnotím vysoko pozitívne, vyznáš sa a vieš, o čom hovoríš :-)
máš vysokú ľudslkú, morálnu i pracovnú úroveň.
teší ma práve preto, že sa ti môj recept páči, je to pre mňa veľká česť a zaväzuje ma to. budem rada, ak niekedy tento recept aj vyskúšaš.
dakujem ti za uznanie mojej práce a za pochvalu :-)
vo všetkom súhlasím s tvojim názorom, prečítaj si, čo som napísala pre
@marianne , nájdeš tam môj názor o celom.
aj teba pekne poprosím, napíš o tom všetkom redakcii a výsledok sa určite dostaví.
dakujem.
pusta
@marianne , zase máš ty a aj tí, ktorí ti o tom píšu, samozrejme nespornú pravdu.
píšu o tom rovńako varecháči aj mne, boja sa však vyjadriť verejne, aby sa táto šikanovacia neobula hnusne aj do nich.
včera som sa dočítala o takomto svinstve dokonca v komentároch pod receptom na Paradajkovú polievku po mojom od @sracz a to je uznávaný a starý varecháč. tak toto už presahuje všetko...
súhlasím, že tu už ide o princíp...nie o osoby a recepty.
a poviem ti, ak odídete, ak sa nespojíme, tak vyhrá @megdesign1 a jeho šikanovacia čata, bude bačovať každému.
preto som toho názoru, že neodchádzajme, spojme sa, zakročme spoločnými silami a nedovoľme im, aby zničili taký krásny portál o varení, ktorým je Varecha.sk :-(
pusta
@jozka2 , nenechaj sa urážať nikým!!!
súhlasím s tebou...pozri, čo som napísala dnes ráno pre @marianne a @mia123 , to isté píšem tam aj tebe.
napíš aj ty o tom všetkom mail redakcii a uvidíme, či sa im bude dariť v rozvratnej činnosti zničiť Varechu.sk.
netreba im to dovoliť!!!
marianne
a pre mna je nepochopitelna este jedna vec.Ved ked mam nieco proti osobe a nie proti receptu,tak to riesiem v TS.A nezasieram cely portal nenavistnymi invektivami.A ak mam nieco proti receptu tak sa vyjadrim v komente.Toto tu asi tiez nie je vela ludom jasne.To su dve rozdielne veci.Na tom to by mala redakcia trvat.
pusta
@marianne , presne tak :-)
sú to dve rozdielne veci. ved ked sa pozrieš pod recept, začína vľavo hore pod Postupom táto kolónka hrubo vytlačená:
KOMENTÁRE K RECEPTU
zrejme je ľahšie zasierať celý portál nenávistnými invektívami, než vyjadriť sa len k receptu a ešte k tomu slušne, aj ked negatívne.
tobôž niečo slušne vyriešiť v TS, to nerobia, čo keby si ich sprdla a nedajbože ešte aj zverejnila, ako ťa napadli tam.
vid, čo spravili @chutimi a @kimlo - úbohé...sprosté.
byť slušní a objektívni, to by museli mať aj určitú úroveň
ospravedlňujem sa vopred, za to, čo napíšem, robí im dobre ,verejne onanovať, aspoň slovne...ked inde a fyziologicky to nie je možné :-)
@2010 to dnes ráno vystihol trefne DDDDD
pusta
@maris ánne, chcem ti úprimne podakovať za pochvalu receptu :-)
potešila si ma. :-)
Prajem ti Pekný pohodový a vydarený deň!
pusta
@marianne , to je síce pravda, ale potrebuje impulzy od svojich užívateľov, aby sa mohla o to oprieť a na základe týchto podkladov urobiť na portáli poriadok - to tu na Vareche je takto spravené.
poviem ti, že okrem iných portálov som aktívna aj na No.Salty, kde to majú zorganizované tak, že pustia negatívny koment, ale musí byť len slušný a je právom autora receptu slušne odpovedať.
žiadne invektívy a sprosté komentáre tam neprejdú - a nikto sa s nikým neháda :-)
pokiaľ na Vareche nebude zmenený Organizačný poriadok v tomto zmysle, tak vôbec nie je zbytočné apelovať mailami na redakciu v tomto smere, komentáre - blok, potom to veru má zmysel zo strany ostatných slušných používateľov a tak zabrániť týmto šikanám a odstrániť z portálu Varecha.sk strach a dostať tento portál na slušnú úroveň tu doma a podotýkam v celom svete - to je zatiaľ jediná cesta, ako to dosiahnuť, to určite nie je plytvanie energiou.
kukulienka71
@redakcia to má ťažké, lebo z jednej strany je bombardovaná žiadosťami o zablokovanie teba, @pusta , z druhej strany má súdnosť a vidí, ako si tu ponižovaná, znevažovaná a hanobená už v neúnosnej miere a dobre dlhý čas, pričom pridávaš fakt kvalitné recepty a je ich veľa. Ono to zašlo už veľmi ďaleko, lebo to nebolo riešené hneď v začiatkoch. Tiež sa prikláňam k nápadu, nech prechádzajú len slušné komentáre, tak ako na No.salty, alebo sem dal @tomas návrh, aby sa mohli recepty od určitých autorov obísť, to by bolo skvelé! Ale mám tušenie, že štvavá kampaň by ani tak neustala, @megdesign sám priznal, že dostal cca 25mailov o názore Varecháčov so želaním zablokovania Pusty. On je tribún tej skupiny, spolu s @hanakom a @leomaxom :-( vyhliadnu si obeť, ktorá podporuje Pustu a idú po nej potom nehorázne odporným spôsobom:-(tak sa stalo v prípade @safran , @svedky , @jozky2 , @micanely , @mia123 , mňa aj iných, už si nespomínam. Neviem, či by sa to dalo riešiť tak, aby ak niekto vypne recept od ním neuznaného prispievateľa, aby ani nemohol nikdy pod neho komentovať a ubližovať mu. A, samozrejme, vyriešiť jedno prihlásenie z jednej IP adresy. Úprimne, nie som optimista, som realista a tým pádom to vidím na beh na dlhú trať. Ale verím, že sa riešenie nájde.
pusta
@2010 , písal si síce @mia123 a máš absolútnu pravdu, vyjadril si sa trefne, áno @megdesign1 je ten najmúdrejší a potrebuje Tantrický sex - až 15 príspevkov pred spaním :-)
nádherne si ma rozosmial DDDDD
len treba upresniť ešte, či Tantický sex Bódhisattva alebo podľa prastarých hinduistických náuk :-)))
v každom prípade mu chýba k tomu LOTOSOVÝ KVET v TANTRICKOM SEXE v budhistickom ponímaní DDDDD
dakujem ti za nádherný srdečný smiech hned ráno :-)
pusta
@kukulienka71 , úplne s tebou súhlasím, s tým, ako píšeš o všetkých šikanovaných a tých, ktorí patria k šikanovaej čate, všetkých som ani neuviedla.
tiež si myslím, že redakcia to má veľmi ťažké a aj bude mať ťažké, kým zásadne nezmení svoj Organizačný poriadok a to, čo najskôr, ak nechce, aby sa Varecha k vôli tým individuám nerozpadla a definitívne nestratila svoju úroveň a dobré meno.
toto už nemá obdoby, včera sa pustili do @mia123 , do @jozka2 a dokonca do @sracz , a teba @kukulienka71 napádajú už dávno a často.
kým to nebude tak ako je to na No.Salty, na viacerých iných variacich weboch, kde by si po prvom raze už viac nikdy ani nešpetli, lebo okamžitý blok na IP adresu bez vysvetlenia, zatiaľ to bude pokračovať, čo už je skutočne neúnosné.
preto to nevidím inak, zatiaľ sa spojiť, nedovoliť im to a apelovať spoločne na redakciu, zatiaľ ich blokovať nemilosrdne do úmoru a zásadne zmeniť čo najskôr doterajší Organizačný poriadok.
ešte nikdy a nikde som sa nestretla s takou neslýchanou drzosťou, že by užívatelia nerešpektoval admini a šéfov webu, napádali ich a ostatných užívateľov beztrestne , ako tu na Vareche.sk.
nekompromisne by všade skončil.
tu už vôbec nejde len o mňa, tu už ide o vedenie tohto webu, o admini, ide o všetkých užívateľov a o dobré meno portálu Varecha.sk, ide o základný princíp, ako sa vyjadrila aj @marianne a iní.
dakujem ti, že si sa nebála ozvať - prosím pošli kópiu tvojho príspevku mailom redakcii, potrebujú aj ten tvoj!!!
jozka2
@Pusta ,mne nestoji za to aby som s nimi bojovala,lebo mi niekto nepravom nieco napisal,mna to nemoze ani urazit ani ponizit,ak sa niekto neustale verejne nekontroluje a pouziva vyrazi ktore tu nepatria ten sa sam odsudi.Chodila som tu skutocne po treningu relaxovat,aby som vypla, su aj ine na vyssej urovni portaly,pojdem tam a bude mi dobre.Mudrejsi ustupi,treba ich nechat na vareche ak nebudu mat nas pozeru sa sami.
tomas
Vďaka pánom šikanérom zmeníme komplet princíp komentárov. Zverejňovať sa nebudú hneď, budú sa schvalovať. Vďaka pánom ako @megdesign a @hanak v blízkej dobe zavedieme ďalšie opatrenia.

Verím, že nám slušní ľudia a tí, ktorí sa zaujímajú o dobré jedlo zostanú verní.
pusta
@jozka2 , ustupovaním sa nič nevyrieši, treba sa spojiť a nedovoliť im to, aby zničili Varechu.sk definitívne na svoj obraz tí, čo šikanujú, lebo si vždy nájdu nové obete a budú to robiť každému slušnému varecháčovi, ktorý s nimi nesúhlasí.
pokojná pracovná atmosféra pri varení, dobré vzájomné vzťahy a solidarita so slušným chovaním a vystupovaním na úrovni, vzájomná úcta - iba prospeje všetkým slušným varecháčom , ako i vedeniu tohoto portálu o varení a jeho dobrého mena doma i v celom svete.
nie je to len môj názor.
megdesign1
Dovolim si citovat:

"súhlasím, že tu už ide o princíp...nie o osoby a recepty.
a poviem ti, ak odídete, ak sa nespojíme, tak vyhrá @megdesign1 a jeho šikanovacia čata, bude bačovať každému."

@pusta , ale "nam" ide o to, aby si opustila varechu ty, lebo podla "nas" prave ty prznis portal varecha.sk. Vie to o tebe aj samotna redakcia a tak sa aj vyjadrila....
megdesign1
@kukulienka ak dovolis, velmi sa mylis.

S @jozka2 som si vymenil niekolko TS /a bolo ich dost/ a vyjasnilil sme si o co ide mne, o co ide jej. A nemame voci sebe nic, co by bolo utocne, provokacne. @jozka2 ak mozes a je to pravda potvrd.

Detto @svedka. Je to osoba, colvek, ktora mi bola hned od zaciatku mila, dobre sa s nou pisalo. Bola tam mensia vymena nazorov, ale tiez nemyslim, ze by som mal nieco voci nej osobne.

Tak isto ty @kukulienka velmi dobre vies, ze ak je recept super, pochvalim. Vsimla si si to? A to nie preto, sa chcem zaliecat, alebo tlacit niekam ako niekto nemenovany. Cisto objektivne komentujem. Napisem to, co si myslim. Tak isto sme popisali vela TS a vies o co mi v "sikane" @pusty ide a islo. Ci nie?

Este by som sa vyjadril k @puste , ako mozem..... mam pravidelny a zdravy sex a teba k neakemu uspokojovaniu... brrrr... hroza pomysliet.
1x druda
kukulienka71
@meg , ty si bol začas "normálny" a aj si, ak si pod vplyvom normálnych, nezaujatých ľudí, medzi ktorých patrí aj Jozka2. Dal si sa zlanáriť skupinke hnanej nenávisťou, huckali ťa, vieš, že si od istého času ani nepíšeme, lebo naše názory sa rôznia v tomto. Dospelo to až sem, si nespratný, Jozka má s tebou trpezlivosť, mňa už prešla...Nemyslím, že si tu najväčšie zlo, ty si len bábka v rukách tých, čo ťa huckajú, si ich hovorca a zlízneš si to ty. Vieš byť normálny, ale nevieš prestať, ked treba a preto si myslím, že ak budú komenty schvaľované, bude tu viac poriadku a menej sprostých dialógov. Ostatné v TS, nechcem to tu pohlcovať, je toho ešte veľa;-)
2010
@tomas , nezavidim, naivne romaticke dni internetu skoncili . Som na jednej stranke vonku 7 rokov. Stranka sa musela presunut do pravnickeho raju lebo ju stale sudili plus stale vybera peniaze na sudne trovy... Priklad zazitky HYDKO... stranka je sudena a prispievatel je sudeny. @megadebil je sudeny automaticky pre svoju nafukanu blbost. Aj ked stranka zaviedla - ignore ( nevidim komentare blbcov co ma irituju ) sorry ale mam pocit ze Varecha tiez neprezije utok pravnikov.Aj ked to este neprislo po slovensko to je buducnost...
megdesign1
@2010 danovy raj viem co je, ale pravnicky ee... neako mi unika pointa tvojho komentu..

Inak @redakcia , preco nema uzivatel @2010 taktiez BAN, ked umyselne meni a nadava uzivatelovi uz len v jeho nicku?

@2010 "debila" mas vies kde, uz som ti to pisal niekde ;)
2x pusta a druda
používateľ nemá avatar
mb
mb
parada, krasa. plnene langose je super napad, dakujem :)
jozka2
Neviem ci sa mam este vyjadrit,ale @Meg. ma vyzval tak asi hej,ano vysvetlili sme si a velmi otvorone ci tvrdo?!zistila som,ze s nim sa da komunikovat,len mi vlasy dupkom stavaju ako nahle sa objavy recept @Pusta.-ja viem,aj Pusta nemala vyberane sposoby,aj ju musela redakcia par krat vylucit,ale chlapci vy chrlite nadavky,ze sa normalnemu cloveku nechce verit.Tak ako pise 2010 v cudzine by vas hnali za mnohe veci pred sud uz len to @Meg. ked si zahlasil,ze ides do Blavy a vyhladas @Pustu ,nedaj boze keby sa jej prave nieco v tom case stalo v Amerike zato z basy nevyjdes.Toto este na Slovensko nedoslo,ale dojde,ver mi. Cestne mozem prehlasit.Nie som na nicijej strane nedrzim ani pri @pustej ani pri tej druhej .Ak tam bude vynikajuci recept od @Hanak budem prva ktora ho pchvali I ked mi neustale neslusne nadava ja hodnotim recept nie osobu.Dakujem redakcii za seba a aj za mnoho ostatnych varechavov,ktori chcu mat varechu na patricnej urovni,ze urobia razne opatrenia budeme sa tu s radostou vracat.Prajem pekny den
megdesign1
@jozka2 dakujem za vyjadrenie. Aj ja budem rad, ak sa varecha.sk stane miestom, kde rcp a autor ma sudnost a respekt... kde recept, o ktory sa autor podeli s portalom a inymi ludmi bude niecim novym, inspirativnym, nielen miesto "bieleho korenia dam cierne"....

Uprimne, tesim sa na tu buducnost....

PS: Preco vsetci beriete moje vyhlasenie za "litteralis". Ved som tam jasne napisal pre a proti ;) /adiuncta, za ktorych by bolo dane splnene/
pusta
@jozka2 , no vidíš, a chcela si odísť.
oplatilo sa spojiť sily a bojovať za varechu a slušných varecháčov:-)
dakujem, že si zostala.
Pekný večer.
jozka2
Ale @Pusta ,ked chcem ostat na @vareche musim pridat nejake recepty aj ja,nie len diskutovat.Pri mojom vytazeni si neviem predstavit to navarit,napisat a ked chcem svoje jedlo prezantovat musim aj nafotit,no a to uz aj idem volat 911 aby ma odviezla va rychlovku,je to nad moje sily.
megdesign1
@jozka2 tak ak som pisal v TS, nejde o to, ci si pridala rcp´s... ide o to, ako sa clovek sprava. Jasne, ze ak nemozes, nemozu od teba ludia chciet cutting ako od master chief-a ;)
1x druda
jozka2
ale priznam sa vam,ak nieco robim tak nech to ma aj konecny smrnc a bez fotografie ani na krok, ja mam mnoooho,mnohooo dobrych receptov aj napadov a hlavne co sa tyka homeopatickych liecivych receptov,prepac @Pusta zneuzivam tvoj recept,ale mohol by mi niekto poradit,kde by som mohla davat recepty na rozne zdravotne neduhy,veeelmi vela ludom by pomohli a I ked len iba jednemu mala by som z toho radost.hodne studujem taketo veci a chcem sa podelit s ludmi ktori to potrebuju,napr.100 rocny recept mladosti na mede mne pomohol navratit sily,ktore mi odoberala celiatika,kym sa na to neprislo atd.a na varechu som videla zaporne ohlasy ak tu nieco bolo dane z byliniek.Mam recept od akad.Bolotova ako sa zbavit zalud.problemov zapr.Helikob.Icoli atd.recety od dr.Naumikina ci dr.heidermana atd.snad tu asi mozem dat rozne napoje robene na baze mliec.kvasenia toto by asi nikto nekritizoval,lebo su to napoje,poradte mi prosim,vdaka
1x jozka2
megdesign1
@jozka a preco ich tu na vareche nezverejnis? Nemusia mat foto.. Ak su to rcp´s, ktore pomozu xy ludom, preco nie aj bez foto?
1x druda
jozka2
Prepac@pusta ,zneuzivam tvoj recept na osobne veci.@Hanak ,tvoju TS som dostala,ale neviem preco uz druhy den mi prichadza odpoved pri odoslani TS,ze,,Asi nastala nejaka mensia porucha",chcela som viacerym poslat TS a stale to iste,neviem kde je chyba.Pocitac mi funguje a TS neberie.Dobre teda dam tu niektore recepty cim skor a poprosim redakciu aby ich zaradila tak aby nebol problem.Hanak2 daj mi svoju e-mail adresu ak mozes.
hanak2
jozka2, posielam Ti moju adresu v TS, verím, že ostane len medzi nami?
jozka2
dostala som ze posielas ale adresy tam niet neviem preco
kukulienka71
len pre info, do TS sa mailová adresa píše vo forme: ludokop05zavináčgmailbodkacom a vtedy to nevyhodí;-P
pipinulka
Takže sa to píše vo forme, ako uvádzaš a vtedy to NEVYHODÍ ? Tak tomu fakt netozumiem!
kukulienka71
nevyhodí to z textu - nezmizne to. Mne sa to tiež stávalo, po zadaní v normálnej forme sa to v TS nezjavilo. Vo forme, ktorú som uviedla vyššie sa to dá napísať aj prečítať. Znamienka treba vypísať slovom.
jozka2
Hanak, poslala som ti,mohla by si sa ozvat ci si to dostala,vdaka.
pusta
@mb , krásna hodnotenie receptu si pridala, veľmi si ma potešila.:-)
dakujem.
tetrisss
No ale toto...co tento recept zase vyvolal a uplne nepravom, ja som uz veru plnene langose doma kedysi davno robila ale uz si nepamatam, cim som ich plnila a boli vyborne. Huby to ale urcite neboli a je to super napad, mam este minulorocne susene huby, urcite vyskusam. Inak preco su tieto siahodlhe urazky, to nechapem. Recept je zaujimavy a predpokladam, ze aj chutny.
pusta
@tetrisss , tiež si myslím, že tento recept si tie siahodlhé urážky nezaslúži a nechápem to ani ja :-( tie urážlivé komenty boli zbytočné.
myslím, že recept je naozaj dobrý a môže sa kedykoľvek hodiť :-)
dala som dubáky, lebo som mala čerstvo nasušené a krásne dráždivo voňali, dubáky milujeme.
teší ma, že tebe sa recept vidí zaujímavý,môj nápad sa ti páči a verím, že si pochutnáš :-)
vážim si tvoj postoj, dakujem za tvoje pekné hodnotenie :-
1x pusta
strucik
Recept super, hlavne tá plnka je skvelá, robievam pravidelne. @pusta , vďaka za tvoju neprebernú studnicu receptov!




SÚŤAŽ: Takto využívajú Maresi mliečko naši čitatelia