Börek fotorecept

cesminaz - fotkacesminaz, 29. augusta 2016
Börek (fotorecept)
Foto: cesminaz

Jednoduché a chutné :-)

Suroviny

Cesto:
500 g
3,25 - 3,5 dcl
1 ČL
Zálievka:
300 g
1 ks
3/4 dcl
0,5 dcl
0,5 ČL
Plnka:
300 g
1 - 2 ks
1 zväzok
Okrem toho:
podľa potreby
podľa potreby




Postup

  1. 1

    V jednej miske premiesame lyzicou muku a sol. Potom pridame vodu a vypracujeme polotuhe cesto. Ja som dala dokopy cca 3,25 dl vody. Najprv dajte len 3 dl a potom len potroske pridavat podla potreby. Polotuhe cesto posypeme mukou a este ho vymiesime do bochnika. Zakryjeme utierkou a nechame odstat 20 minut...

    Börek (fotorecept) - obrázok 1
  2. 2

    Zatial si pripravime nasu plnku. Nakrajame si nadrobno petrzlenovu vnat a na malicke kocky cibulu. Dalej cca 300 g syru, ja tu mam turecky kremovy syr, ale mozte dat aj balkansky, celkom podla chuti :-) Dalej si urobime zalievku, cim budeme kazde cesto zvlast polievat. Do misky dame biely jogurt cca 300 g ,1 cele vajce 0,5 dl oleja, mlieko cca 1 dl a trocha soli. Dobre rozslahame a dame bokom..

    Börek (fotorecept) - obrázok 2
  3. 3

    Po 20-tich minutach na pomucenej doske urobime z cesta valec. Rozdelime ho na 9 - 10 rovnakych kuskov, ktore vymiesime po jednom do bochnika .S cestom pracujeme uzaj dalej. Bochnik poriadne pomucime, roztapkame a pomocou muky ho vyvalkame na hrubku 1mm. Ja som posypala jeden obrus mukou a vyvalkala si najprv vsetky bochniky :-)

    Börek (fotorecept) - obrázok 3
  4. 4

    Teflonovu panvicu velkosti cm som vytrela olejom (mozete aj maslom). Celkom prve spodne cesto vyhneme az na okraje panvice. Popolievame 3 - 4 pl zalievkou a posypeme vnatou a cibulou, trocha osolime. Dame nato druhe cesto, ale to uz nevyhneme na okraje panvice. Cesto uložime tak krčkavo :-)) Polejeme zasa zalievkou, posypeme syrom a vnatou a prikryjeme opät cestom. Takto ukladame, kym mame cesto. Posypat kazde jedno cesto syrom netreba, lebo bude strasne syrove a preto davam raz len vnat + cibulu a druhy raz syr + vnat + cibulu..no a tak stale striedavo :-) ...

    Börek (fotorecept) - obrázok 4
  5. 5

    Posledne cesto poriadne polejeme jogurtovou zalievkou a dame piect. Zakryjeme bud pokrievkou alebo druhou panvicou :-) Takto pecieme 15 minut na mensom až strednom ohni..

    Börek (fotorecept) - obrázok 5
  6. 6

    Po 15-tich minutach skontrolujeme spodok a ak je uz dostatocne upeceny, tak börek otocime. Ja som dala na vrch peciaci papier, zakryla okruhlym plechom a panvicu rychlo otocila a börek nan vyklopila. Všupla znova aj s papierom do panvici, namazala vrch dobre maslom, posypala černuchou a znova börek zakryla. Zakryty som piekla zasa 15 minut..

    Börek (fotorecept) - obrázok 6
  7. 7

    Nakoniec börek po 15-tich minutach skontrolujeme, či je uz upeceny :-) Ja zvyknem nadvyhnut papier a kuknut na spodok, ci je uz pekne upeceny :-)

    Börek (fotorecept) - obrázok 7
  8. 8

    Börek je vyborny, velmi chutny, mäkky a štavnaty ;-) Plnku mozete podla chuti menit. K böreku je vyborna polievka alebo ayran :-)

    Börek (fotorecept) - obrázok 8

Diskusia k receptu

maska10
Vyzera to vabivo k comu by sa to dalo chutovo prirovnat? Recept je velmi pekne a zrozumitelne napisany.
klukodvody
No jako vždy si to uložím, ale jen mně prozraď čím nahradím sýr turecký? Ten tu určitě nekoupím. Ale jinak moc pěkné. Zdravíme.
afataga
mnaaaaaaam :-), na uvodnej foto sa mi zdalo, ze tam mas kopor, lebo tym by si mi to cele pokazila :-), obcas robievam s tvarohom a smotanou a ked som v Chorvatsku, kazdu chvilu si ho kupujem, skusim aj tutu plnku, ale ja som hnila robit cesto, kupujem to tenulinke strudlove, myslim, ze celkom dobra nahrada pre nas lenivcov :-)
cesminaz
@Izabelka dakujem ti krásne za tvoje milé slova :-) no tebe sa trpezlivosti asi nevyrovnam ;-) Mily @klukodvody daj kludne Fetu syr,alebo s hrudkovitym tvarohom je to skvele,ci hoci aj bryndzu :-) Ale bryndza je najchutnejsia s vopred udusenym pórom :-) @Terinka55 dakujem za pochvalu,si mila ;-) @Maska10 chutovo k niecomu prirovnat..neviem,nic ma nenapada :-) Ale je to celkom jednoduche,chut obycajneho kravskeho syra urcite poznas.No a cibulu a petrzlenovu vnat isto tiez :-) Ale zvyknem dat namiesto syra aj tvaroh.Tuto kombinaciu robievam dokonca aj k ranajkam na chlieb :-)
kecemis
Krasne si sa vyhrala. Okostoval by som, ak ho niekto spravi. Mne chyba ta trpezlivost, ale aj tak si ho ukladam a posielam pol nebezskych hviezdiciek.
cesminaz
@Afataga :-)) tak to by som ti nespravila,viem ze kôpor nemas rasa! ;-)) Ako nahradu kup hrubsie štrudlove cesto,nie to tenulinke. @Violeta @Kecemis @Siisa dakujem vam za mile slova,som rada,ze sa vam recept paci :-) @Perla61 budem rada ak vyskusas,nech sa ti vydari ;-) Co by som este pripomenula je,ze panvica mala priemer 29cm.No a vyválkane cesta boli velke 33-34cm :-)
tomeska
Pochopila som dobr, pečie sa to na sporáku nie v trúbe??? a tak náhodu recept na " slaný rétéš" nemáte? dík.
kukulienka71
Doplňujem: ...jednoduchý, chutný a krásny! keby som tak často a poctivo ako ty vyrábala múčne jedlá pre mojich blízkych, možno by vyzerali tiež tak vymakane. To chce len prax, ja viem;-P
elena
@Klukodvody (29.8.2016 16:18)

u nás pečú takí Chorváti burek aj jablkový alebo s mletým mäsom. Oni ho robia zatáčaný do takej špirály. Ja si kupujem väčšinou tvarohový - na slano - myslím, že tam je normálny tvaroh. Jeden kus stačí na obed a stojí 1,50 Eura.
elena
@Afataga (29.8.2016 18:18)

V Srbsku a Chorvátsku dostať to cesto na burek - volá sa to KORE ( čiže "kôry" ), ale dá sa s tým robiť aj baklava.
sovka62
Tak toto milujem, stačí prečítať "burek" a som na dovolenke. Poznám ho v tvare závinu, skúsila som slaný i sladký. Sladký len ra, ale ten slaný by som jedla tri razy denne a áno, syrový, ten je lepší ako mäsový. Tak ďakujem, ukladám, hádam sa mi podarí.
cesminaz
@J özka2 @Ancicka dakujem vam,som rada ze sa vam Börek paci :-) Mila @Kukulienka presne tak,chce to len prax ;-)) Ale ani to nevadi,ak nebudu cesta take krasne,ved hlavne ze to robis s laskou a ze blizkym chuti ;-P U Turkov sa robi fakt vela jedal z muky a mne sa to aj paci,lebo ja takcitak velmi rada pracujem s testom :-)
cesminaz
@Tomeska ano pochopila si spravne,tento börek je robeny v panvici-hore :-) Ale celkom normalne ho mozes piect aj dole v rure.Namiesto panvice si zoberies okruhly plech a postupujes rovnako az ku bodu c.5 a vsupnes ho do rury na 180°C na cca.25 minut,to uz budes vidiet sama :-) S tou slanou strudlou myslis kruteny börek?? @Elena aj u nas v niektorych tureckych obchodoch hned tam namieste kde aj kebab,tam predavaju aj kruteny börek.Aj ja tu mam aj syrovy aj jablkovy :-)  varecha.pravda.sk/recepty/tavada-borek-borek-z-panvice-fo...
 varecha.pravda.sk/recepty/sladky-jablkovy-borek-z-panvice...
patroveckypitrs
Pánečku to by som si veru s chuťou dal. Je to paráda a isto aj veľmi dobréé. 5* a pre istotu ukladám nie len do k.k. No aj do centrálneho usb kľúča pre vnúčence.
veronikkka
Miá @Cesminkaz , veľmi krásny recept, pekne nafotený a zrozumiteľne podaný.
obdivujem Tvoju pracovitosť, dolu klobúk pred Tebou!
mám další Tvoj recept uložený do kk a 5* pridelených :-)
afataga
@Cesminaz (29.8.2016 21:20)

to som rada, ze si mi ho nepokazila :-), ja to strudlove davam vzdy po dve na seba a dost sa to podoba na ten chorvatsky
1x junior
afataga
@Elena (30.8.2016 06:16)

to som nevedela, dakujem, ak pojdem za rok, tak kupim, ak ovsem do vtedy nezabudnem, v tom stanku, kde som kupovala veru mali aj jablkovy aj masovy, ale ja len so sirom, lebo uz viem, ze to je tvaroh, baklava mi nechuti, je priserne sladke na moj vkus
1x junior
haji
Smekám a obdivuji tvoji zručnost, Cesmínko! Nádherně "papírové" těsto o kterém si mohu nechat zdát. Jsi šikulka!
tatranka
Ohromný recept ! Borek som nikdy nerobila,ale podľa tvojho receptu a príma popisu,by som ho mala zvládnuť.Už je v kk.
altyn
@Afataga (30.8.2016 09:46)

Tebe určite pri písaní ešte jedno očko spalo, však si písala ešte pred rannou kávou :-))) Inak neverím že by ti to chutilo so "sirom"... Alebo to bol anglický "sir"? :-)))
monty469
Vyzerá to nádherne:-) Recept ukladám a ak bude viac času, tak to urobím. Tvoje recepty sú zárukou kvality.
cesminaz
@Patroveckypitrs :-))) kto vie,mozno ti to vnucence aj pripravia! ;-) @Veronikkka dakujem velmi pekne za tvoje mile slova,potesili ;-) @Haji @Marianne dakujem ste mile :-) @Tatranka dakujem :-) ,ale som si ista,ze taka sikovna zena ako si ty,by to zvladla aj so skromnejsim opisom! Mila @Monty dakujem krásne za tvoju dôveru a za tvoje mile slova :-) Dufam,ze si raz ten cas najdes a börek ochutnas :-) Krasny den prajem. @Altyn :-)
tomeska
Ďakujem za odpoveď , skúsim, ešte som také nerobila. No a to druhé, to má byť cesto pdobné ako lístkové; rozválká sa ,potrie masťou(najlepšie husacou) ,poskladá, chvílu odpočinie(nie dlho) 2-3 x zopakuje a potom sa pečie v trúbe. je to bez plnky akorát posolené. a ešte si pamatám ,že to bolo asi 1-1,5 cm vysoké.ale aké je to správne cesto, to neviem. Pamatám si iba niečo, čo som robievala s babkou.(už je to cez 50 rokov a vtedy ma recepty ešte nezaujímaly) . Ale aj tak ďakujem.
nyja
Tak tento recept je senzačný. Dík, že si ho tak podrobne spracovala :-) Vidno, že v kuchyni si kráľovnou :-) . Snáď i ja vďaka tvojmu spracovaniu receptu takto naberiem odvahu a vyskúšam borek...konečne :-) Turecká kychyňa je svetoznáma a vychýrená práve takýmito špecialitami ako borek. Zaujímali by ma aj ďalšie TR recepty , takže budem rada, ak zverejníš aj ďalšie. Pekný deň Ti želám ;-)
afataga
@Altyn (30.8.2016 22:21)

tusim by tym Chorvatom uz mal niekto vysvetlit, ze rano si treba dat kavu, mozno by aj y zacali potom pouzivat :-), oni ho totiz nepoznaju, vsade sa pise i, tak uz si zas mudrejsi :-), namas za co :-)
altyn
@Afataga (1.9.2016 13:52)

Jaj,zlatá moja, ale nie každý chodí k turkom v Chorvátsku na obed či večeru a tak nevie že si to napísala tak ako oni. Ak by to bolo v úvodzovkách, tak by to pochopil aj taký neznalec, ako napríklad ja... Takto to vypadá ako sranda hrúbka. :-)))A vďaka, máš pravdu, zase som o niečo múdrejší. A to nemusím ani nikam cestovať. :-))))
tomeska
Tak som upiekla(v trúbe), Upiekol sa pekne aj dobre prepiekol, podla návodu som obrátila, len zabudla prikryť . Syr -mozzarella a jadel ( iné doma nebolo)- kombinácia nič moc, takže nabudúce nejaký viac chuťovo výraznejší syr alebo trocha korenia. K tomu nejaký zeleninový šalát a bruško je spokojné. Dávam 5*. dobrý recept.
cesminaz
@Tomeska ty si to v rure obratila?? :-)) ked pecies v rure,tak to obracat nemusis,ved tam sa to pecie aj z vrchu.Zato som ti pisala vyssie v komente, ze daj to na 180`C cca.25-30minut-podla toho aku mas ruru.Hore v panvici sa to obracia preto,lebo sa to pecie len z jednej strany-z dola :-) No nevadi :-) "Jadel" nepoznam,ale kombinaciu si da kazdy podla chuti.To cesto,co spominas hore vyssie,to skladane,nepoznam.No mozno,take cesto pozna niekto tu na Vareche a poradi ti :-) Dakujem za vyskusanie receptu a za tvoju odozvu :-)
cesminaz
@Tomeska a v rure to netreba ani nicim zakryvat! Posledne cesto-vrch popolievas zalievkou ako je v bode č.5 a celkom jednoducho to len vlozis do rury a pecies,kym sa neupecie.Pekny den :-)
cesminaz
@Pankrac vdaka,aj je :-) @Nyja dakujem ti pekne za tvoje mile slova :-) Urcite zvladnes spravit börek,je to velmi jednoduche! Ano v tureckej kuchyni maju vela slanych mučnych jedal,ktore su naozaj skvele :-) Co viem,to postupne sem na Varechu pridam :-) Pekny den.
1x nyja
altyn
@Afataga (2.9.2016 13:52)

Veru na teba nemám, moja milá, a ďakujem za poučenie. :-))) Je pravda že v Chorvátsku som nebol a ani sa tam nechystám, ale naozaj som teraz múdrejší vďaka tebe. Ďakujem že je to grátis a koľko mi naúčtuješ nabudúce? :-)))
Ha,ha,ha,aj tak to vyzerá ako sranda hrúbka... Nič v zlom, je to naozaj len sranda. :-)))
tinca
super recept a výborný popis ako aj pekné foto
zinnajdha
podobným postupom sa robia asi aj lazane... ? Ale na tie treba hrubšie cesto. Ukladám a urobím.
katka78
Cesminka prisahám ti, že už nikdy nikdy nikdy nebudem robiť tvoje böreky z kupovaného cesta, bárs by mi ho tí turci aj zadarmo dali!!! ;-) Viac neskôr.
1x zolik
cesminaz
@Zinnajdha (30.11.2016 02:26)

Ani by som nepovedala,ze musí byt hrubšie,lebo ked sa toto cesto "navarí" tak je zato dost hrubé :-) Ale pravdaže kto ako chce :-)
cesminaz
@Katka78 (9.11.2017 18:42)

Katuška zlatá,čo že sa stalo??? :-) By som tipovala,že si robila börek z kupovaného cesta...a nepodaril sa? Alebo nechutil? :-) Dobre,tak ja si počkám od teba na podrobnosti ;-)
katka78
Robota dokončená, môžem písať: Pred časom som bola prvýkrát v takých echt tureckých potravinách, cítila som sa tam ako v kuchárskom nebi. Všetky tie suroviny, čo mnohé len z receptov poznám, pod jednou strechou, okrem nich ďalšie, nové, iné.. nevedela, čo kupovať skôr. Hovorím si kľud, kúp len čo ako-tak poznáš, prídeš aj druhý raz, zas iné vyskúšaš. Zobrala isot, sumak, syr v plechovke čo od teba poznám mätu a ešte čosi, už si to všetko nepamätám, idem k pokladni a tam to tenké cesto yufka, na ňom napísané čosi borek, reku beriem, vyskúšame na borečky naše obľúbené syrové. Robievam ten krútený, teraz reku tento pre zmenu. Ale to som veru robiť nemala - teda mala, ale nie s tou yufkou! Aj keď robilo sa mi to výborne, samozrejme s tvojim popisom parádna robota ako vždy, všetko jasné a zrozumiteľné, išlo aj vyzeralo to skvele až po bod 6. Lebo yufka tenká ako vlások, navyše varím na inom šporáku, ja zvyknutá na plyne celý život, teraz sklokeramika, neviem kto to kedy vymyslel, však si na to neviem zvyknúť - buď mi všetko vrie ako o život, alebo ani nebubloce. Píšeš že na menšom až strednom, tak som poslúchla, no ale táto yufka, to pritenké tak už po 10 minútach cítim vôňu a po 11tich už reku pripeká sa. No aj sa. Otočilo sa mi to parádne s tým papierom, ľahučko .. ale spodná yufka zostala na panvici priškvarená. Lebo som vymýšľala a skúšala kupované cesto, aj keď mám overené tvoje domáce, tak mi treba. Keď je koze dobre, ide na ľad tancovať. Jasné, že som to ako-tak zachránila, aj si pochutila, ale nebolo to úplne ono, tak ako sme zvyknutí. Takže nabudúce tento borek ešte raz a pekne krásne s doma vyrobeným cestom podľa teba! Inak tá cibuľa v ňom nemá chybu, zase iná chuť oproti klasickému syrovému, tiež veľmi dobrá. Takže toľko môj príbeh na dnešný večer :-) Ale ja som sa pobavila. Moja prvá reakcia pri pohľade na panvicu bol záchvat smiechu :-)


haji
@Katka78 (9.11.2017 23:07)
No hurá, konečně i klasický reál - když se nedaří. Můj poslední takový reál byl dost truchlivý. Dělala jsem hokaido cheesecake. Vyšel ohromně. A pak se rozhodl ve dveřích balkonu, že bude létat. Ani rukou to pořádně nešlo z parket sesbírat. Kde všude byl ani psát nebudu. Návštěva se musela obejít bez dezertu. I tak se dá. Milá Katko, máš výhodu - ostalo ti na stole a celkem neporušené! Cesty osudu a kuchařského úsilení jsou dlážděny i neúspěchy. Jeden si pak s pokorou vychutná chvíle, když se daří! Díky za foto, které jsi přidala. Nejsi robot - a to je moc dobře!
jujoska
@Katka78 (9.11.2017 23:04)

tak to nie je velmi potesujuci vysledok, tiez som si myslela ze zozeniem yufku aby som na podobne recepty nemusela robit cesto. Mozem sa opytat @katka78 kde si natrafila na turecky obchod?
radost
@Katka78 (9.11.2017 23:07)

oj ty dievča..ty opisuješ vraj neúspech tak dramaticky...bo zvyknutá si na úspechy-skoro vždycky...:-)
to ja-babka kľavá-pre mňa úspech vždy výnimočná správa..
a takéto to akotvoje-v inom drese-sa mi často stáva..
napriek tomu-varecháčom všetkého druhu-večná sláva..!!

majme dobrý deň..:-)
cesminaz
@Katka78 (9.11.2017 23:04)

:-))))) Katka zlatá,asi vieš ako dobre som sa zasmiala :-) Celý ten tvoj komentár,tvoje rozprávanie..proste super,čistý zážitok ;-D Katka to čo za yufku si kúpila? Podla fotky vidím,ze je ako závoj priesvitná.To kde si na takú natrafila? Ja som takú tenkú este nevidela :-) To musí byt nejaká Yufka na baklavu počúvaj ;-)) Síce velmi zriedka,ale zviknem kúpit aj ja yufku,ale tá je normálne hrubá ako má byť.Majú ich v obchode viacero,ale ja zvyknem vyberat tie čo už poznám.Je to bud velký kruh balík,alebo velká kocka kde sú cca.4 pohýbané yufky,alebo trojuholník-to je už vo forme trojuholníka na sigara börek. Všetky sú hrubé a je z nich dobrý börek,síce nie ako domáci,ale je dobrý a cesto sa bez problémov upečie normálne.Vždy musíš pozerat na to,kolko kusov je napisané na balení a balenie má byt ťažšie-to znamená,ze cesto je hrubé :-) Alebo ak chces mat istotu,tak si ho spraviť doma,ved to nieje az taká robota ;-) Ale nevadí,mala si zážitok :-)) Tvoj výsledný finálny produkt pri Ayrane vyzerá skôr ako nejaká pizza a nie börek ;-)) A to foto s panvicou...
cesminaz
@Radost :-) pravdaže to nieje žiadna tragédia.Je to ako Katka opisuje tragikomédia ;-)) Čo už,ani mne sa nie vždy vsetko podarí.
cesminaz
@Cesminaz (10.11.2017 13:10)

Teraz vidím,ze mi nepridalo celý koment :-/ Za tou panvicou boli 3 smajlíky!!! :-/ a za smajlíkmi este text.. Dakujem milá Katka za tvoju správu aj s veselou fotodokumentáciou ;-) a prajem ti krásny a prijemný víkend!
katka78
@Cesminaz (10.11.2017 13:10) Že pizza.. áno, máš pravdu ☺ Raz som už yufku kúpila v BA, bola to tá trojuholníková, ale si nespomeniem, čo som z nej vtedy robila, každopádne bola hrubšia, pevnejšia. Táto druhá (viď obr.) bola tenučká ako vlások, zostali mi ešte nejaké pláty, spravila som z nej takú fúziu baklavy a štrúdle a to bolo fajn. Ale kupovať už nebudem, veď to napokon nie je žiadna fuška urobiť cesto podľa tvojho opisu! Len vieš, v tom obchode ma to zlákalo.. ☺ Predsa ešte jedna otázka: Vieš mi prosím poradiť ako dlho môžem v chladničke skladovať ten ich plechovkový syr v náleve? Zostali mi tam ešte dve "kolieska".
@Haji (10.11.2017 10:25) vieš, že som kdesi zachytila v komentoch, že ho ideš robiť, ešte som si hovorila - počkám na referenciu, aj mne sa ten hokiadový cheesecake pozdával a mám ho v KK. Nuž, občas sa "zadarí" - veď pozri sem  varecha.pravda.sk/recepty/anjelsky-dych/25403-recept.html...

@Jujoska (10.11.2017 10:26) tento konkrétny nebol na SK, ale je obchod "Turecké potraviny" v BA (Vlčie hrdlo 54), tam sa dá tiež fajn nakúpiť, pravdaže sortiment je obmedzený.
@Radost (10.11.2017 10:41) ja tak "dramaticky" pre pobavenie, jasné, že nie je každý deň nedeľa .. aj keď dnes zhodou okolností je ☺
Pekný deň vám všetkým!


1x haji
katka78
@Katka78 (11.11.2017 15:30) no ako je mi dobre, keď ani neviem aký je deň.. vidíte, ja sa dokážem pobaviť aj sama ☺
haji
@Katka78 (11.11.2017 15:30)
Jojo, bylo to podobné, ale na jiném místě a podkladě /nemám slov, ještě teď mám husí kůži a emoce/. Recept na hokaido cheesecake jsem dělala už podruhé. Prvně jsem ho měla tmavší, podruhé vyšel krásně! Jen ten konec v podobě leteckého průmyslu byl stresující. Lepší by byl na talířku. Příště musím být pozornější. Hezký den, recept vyzkoušej, je fajn. Doporučuji podávat vychlazené z ledničky /aby ztuhl/. Na balkoně už ho chladit nikdy nebudu!! Mávám!
afataga
@Katka78 (9.11.2017 23:07)

Haha aj mna si pobavila, ved vies, ze najlepsia radost, je skodoradost :-), ale jasne, stava sa, aj majster kat sa utne, v tomto pripade majsterka Katka. Ja obcas taketo cosi robievam, ale v rure a kupujem v Kauflande strudlove cesto, je strasne tenucke, tak davam 2 na seba a funguje to, tak popr. skus. No uz ma vidis, ako sa ja mordujem s takym tenkym cestom, toho bohda nebude :-).
cesminaz
@Katka 78 (11.11.2017 15:30)

Milá @Katka syr ti vydrží v chladničke takto načnutý v náleve cca.2-3 týždne :-) Takže sa nemusíš ponáhlat stroviť ho.Pekný den prajem!
katka78
@Cesminaz (13.11.2017 15:42) Super, ďakujem za info! Teraz sme rozcestovaní, tak som ho spotrebovala, ale pre budúcnosť dobre vedieť, zíde sa! Vďaka a pekný deň aj tebe :-)




SÚŤAŽ: Takto využívajú Maresi mliečko naši čitatelia