Varenie

Co dnes vaříte? (8)

haji - bez fotkyhaji, 18. apríla 2021

Stále aktuální otázka a někdy je na ni těžká odpověď. Tady si spolu můžeme posdílet co vaříme a nebo budeme vařit, péct. Víc hlav a víc žaludků víc ví. Milé je sdílení s fotem, milé je i sdílení textem. Místa máme dost a načerpat inspiraci je fajn. Těší mě, že se rádi začtete na této diskusii. S chutí spolu jdeme už do 8. dílu. Moc Vám všem děkuji za přízeň, sdílení, vytrvalost a dobrou náladu!

@zareaguj


Diskusia k téme

stefanm
...ahoj
... dnes nevarim, lebo ostalo od včera!
A včera sme mali slaninou špikovane kuracie prsia v lahodnej smotanovej zeleninovej omáčke s kupovaným knedlikom lebo sa mi nechcelo robiť domáci!!
P.S .... manželka si dala dva krát ☺️😋
haji
@stefanm (19.4.2021 10:17)
Děkuji za koment a fotečku! Taková kuřecí prsa se slaninkou a smetanovou omáčkou bych si hned dala, dobrý nápad. S knedlíkem to máme stejně. Klidně koupím nějaký dobrý a menší. Velmi dobrý obed, díky za inspiraci! Tvoje paní se má! Hezký den vám oběma!
haji
@kvakac (19.4.2021 14:50)
Děkuji za koment a chutné foto! Kuracie krídla ako malované, mně by moc chutnalo! Hmm
haji
@2010 (19.4.2021 16:26)
Děkuji za koment a fotečku, avokádo/treska vypadá velmi chutně! Je dobré, že jsou ještě krajiny, kde jde koupit sezónní místní ovoce nebo zeleninu za příjemnou cenu. U nás už je to minulost.
ivkamatko
Ja som piekla také väčšie kurča, ešte som ho aj naplnila, aby bolo dosť aj na zajtra, keďže mám iný program, ale bolo až priveľmi dobré, aby sa išlo chladiť do zajtra, teda sa zjedlo dnes. A zajtra urobím zemiakové placky, ale až na večeru. K ním si nachystám horúci čaj, aby sa masť rozpustila v žalúdku, potom pivo, aby sa zdravo odgrclo a pripravím si tabletočku, keby nastal problém. Pri plackách zabúdam, koľko je slušné zjesť. Jem ich tak, že z panvice rovno na tanier. Čo zvýši, to si rozdelí zbytok rodiny. A keď sa náhodou zvýši, nenechám ich mrznúť v chladničke, v brušku im bude lepšie. Len mne nebude dobre. Jediné jedlo, na ktorom sa nepoučím, lebo im neodolám
haji
@dr (19.4.2021 21:11)
Děkuji za koment a fotečky. Vidím, že jste také měli kuriatko a s ryžou, takové miluju. Kakaový koláčik vypadá náramně chutně, dala bych si hned! Dobre si navarila aj napiekla!
1x dr
haji
@ivkamatko (19.4.2021 21:29)
Děkuji za koment. Ano, plněné kuře je dobrota největší. Mám pro něj slabost, stejně jako pro bramborové placky. Krásně popsané, jak s plackami naložit. Mám to hodně podobně. Jen můj žlučník a žaludek jsou opačného názoru a ty konce... dlouho jsem bramboráky nerobila, velice dlouho... Nadělala jsi mi chutě!
haji
@dr (20.4.2021 16:33)
Děkuji za koment a fotečku. Brokolici zapéct je dobrý nápad. A br. kaše potěší vždycky. Výborný oběd!
2x dr a zojenka
kucharka
Ja som mala dnes voľno, tak bol čas na domáce cestoviny. So špenátom, shitake a omáčkou z nivy. Nato, že to bol môj výmysel, celkom sme si pochutili :-))




2x haji a dr
evelynba
To je fajn @haji , že si začala ďalšiu etapu, v tých predchádzajúcich som sa už v tom množstve príspevkov strácala.... :-))) My dnes "strúhanú" polievku (tak ju voláme odjakživa, je zo strúhanej koreňovej zeleniny) a pečené jahňacie stehno so zemiakmi, podarilo sa mi včera v obchode "ukoristiť" krásne mladučké jahňacie stehno s blížiacim sa dátumom spotreby a teda s 50 % zľavou, to sa nedá nekúpiť....:-)))
1x haji
haji
@kucharka (20.4.2021 23:48)
Děkuji za koment a fotečky. Jejda, ty jsi šikovná, také krásné domáce testoviny, zlaté ruky! Pěkná kombinace surovin s těstovinami, špenát, huby a nivová omáčka, to musí být velká dobrota!
haji
@evelynba (21.4.2021 08:31)
Děkuji za milý koment! Ano, už to bylo dlouhé jako písnička haha Také ráda dělám zeleninové polévky, koreňová zelenina je top základ v chladničke. Pravda je, že petržlen nekupuji, u nás je drahý jako blázen. Mrkva a zeler mi musí stačit. Jejda, to si dobre nakúpila! Takové zlavy pred datumom spotreby miluju. Doba je stále těžší a ulovit takové zboží je čím dál větší kumšt. Dobrú chuť k jahňacinke!
56859_1426519131 - profilový obrázok
dr
dr
Ja dnes varím na obed hríbovú polievku s krúpami. Mienila som ju robiť z hlivy, ale "stánkar" neprišiel, tak sa hodili sušené dubáčiky. Tak to tu rozvoniava.
1x haji
haji
@dr (21.4.2021 10:26)
Děkuji za koment, hríbovú polievku s krúpami miluju, takovú robila moja babinka. Dobrá volba. Též som dala napučať sušené hríby, krúpy. Bude mix se zbytkem pečeného maska. Ještě musím dokúpit zeleninu - papriku, prípadne pór. Aby to bylo víc šťavnaté. Jen je třeba vyrazit do ulic. Zatím je celkem hezky, trochu chladněji, ale svítí sluníčko.
Krásný den přeji všem!
1x dr
stefanm
...dnes.... kurací steak, pikant fazuľa

Tridsať minút poctivej práce a teraz zaslúžený oddych s pocitom lahodnej chuti v ústach!
1x haji
haji
@stefanm (21.4.2021 13:54)
Děkuji za koment a foto, mně by chutnalo! Jsi jako vítr!! 30 minut u plotny je výborný čas. Rychlým patří svět! Hezký den a v klidu!
haji
Venku pěkné teplo i sluníčko, chladněji bylo zrána, teď je až dusno a už se mračí. Dožrali mě na poště. Od marca ČP znižovala stavy zaměstnanců a jasné, vzali to od spodu. U nás najeli na hodinovou polední pauzu. Hlavně že managment zůstal komplet a pri chuti.
1x kvakac
kvakac
Teraz na večeru zemiaky z karelábom podľa teba - no obohatené o klobásku a bravčové kare. Je to fantastické a rýchlo stráviteľne, že sme si museli dať všetci dupľu. Všetko v jednom hrnci a pečené v rúre. Bude to veru častejšie. Vďaka za recept.


haji
@kvakac (21.4.2021 16:49)
Děkuji za koment a foto. Jsi šikovný, že jsi to doladil ke spokojenosti. Já také často vařím intuitivně a nejraději s minimem nádobí. Těší mě, že jste si přidávali a dobře se najedli!
1x kvakac
bugout
Ja som dnes cez deň nejako nič nestíhal takže večera bola dvojchodová (a trochu sa hanbím). Najskôr pasta ala norma. Omáčka bol sušený polotovar z talianskych potravín a bolo to výborné vzhľadom na okolnosti, teda vzhľadom na to, že to bol polotovar.... Polotovary moc nepoužívam, teda skoro vôbec, ale toto som skrátka musel vyskúšať. Nedám názov aby to náhodou nebolo hodnotené ako reklama... No a pizza použil som môj recept na focacciu a upiekol pizzu. Akurát som najskôr predpiekol cesto s omáčkou, potom obložil a ďalej piekol. Kapary, ančovičky a mozzarella. Paráda.... Takto vyzerá ten polotovar


kuko95
Paradajky na masle sušené rajčiny cesnak krevety dáke bylinky a špagety ľahké a vždy chutné :))
1x haji
evusik
keď varím len pre dvoch, teda pre mňa a pre dedka: bravčový plátok na karamelizovanej cibuľke, grilované cherry paradajky a pečený zemiak so slaninkou


haji
@bugout (21.4.2021 19:36)
Děkuji za koment, zajímavý polotovar, co tak písnout, co obsahuje? Reklama? To bych nesměla vzpomenout žádný výrobek, který je třeba novinka a byla jsem spokojená/nespokojená. Jsi šikovný, já dvojchodové jedla často nerobím.
haji
@kuko95 (22.4.2021 07:01)
Děkuji za koment a fotečku! Vidím, že ujíždíš na krevetách hmm Mně by chutnalo.
haji
@evusik (22.4.2021 08:45)
Děkuji za koment a fotečku! Chutné jedlo, krásný servis! Hned bych si takový krásný vepřový plátek se vším okolo dala!
1x evusik
haji
Už jsem uvařila namočené houby, kroupy se vaří. Červená, žlutá paprika a pórek na kousku cibule se dusí. Pak zfúzuju se zbytkem pečeného vepřového maska. Nějaké koření do toho a bude hotovo. K tomu zaváraná červená cvikla.
Konečně u nás klesla cena paprik. Od předvelikonoc se držela na astronomickém čísle, teprve minulý týden se to hlo směrem dolů. Jeden musí být trpělivý.
stefanm
... čo bolo dnes?
...mixovana hrachova polievka s medvedim cesnakom, opraženou slaninou a krutonkami
...zastavila sa dcéra s vnučkami (5 a 4) a mal som čo robiť aby som jednú misku pre seba obhájil!!!

...a urobil som fajne gazdovske zemiakové placky a bravčové so šampiňónmi no a ktomu mi fakt pasovala manželkyna domaca čalamáda ročník 2020😋😋
1x haji
haji
@stefanm (22.4.2021 13:44)
Děkuji za koment a fota. Polévka musela být opravdu super, mně by také chutnala. Příjemná miska na polievku! Hmm gazdovská placka, k tomu masko na žampionech a domácí čalamáda je dobrá volba. Nadělal jsi mi chutě celým menu.
bugout
@haji obal je už vyhodený.... Ale plánujem si kúpiť pár takých len tak do rezervy, takže eventuálne to sem napíšem. A dva chody nezvyknem ani ja, to včera bola nejaká zvláštna náhoda.
1x haji
haji
@bugout (22.4.2021 19:05)
No vidíš, také bych se ohlédla po takové vymoženosti. Je reklama a reklama.
Dnes jdu na kváskový chlebík. Držím sobě i kvásku pěsti.
Přeji všem krásný den a ještě hezčí víkend. U nás svítí sluníčko!
2x farbuska a dr
kvakac
Včera prívarok z červenej šošovice a opečené špekáčky k tomu. Mala to byť polievka z červenej šošovice pridal som do nej uvarenú mrkvu a petržlen čo ostali. No nakoniec bol z toho prívarok. Človek mieni a boh mení. A náhodou bol eňo - ňuňo. Dal som do placu aj tie tvoje zemiaky s karelábom vo verzií pre lenivcov. Nedalo mi to, ak náhodou niekto bude chcieť skúsiť, aby to videl aj na obrázku. Pritom je to chutné, parádne to ta tvoja babka vymyslela. Pekný víkend želám.


haji
@kvakac (24.4.2021 09:42)
Děkuji za koment a fotečku, mně by sa šošvicový prívarok hodil aj so špekáčkami ho beru! Také mi to tak někdy vyjde, že na začátku to bude to a na konci z toho vyjde něco jiného. Vyšperkoval jsi i zemiaky s kalerábom, tak to má být! Je to dobrá věc. Ani netuším, kde recept babička nabrala, ale dělala ho celý život. Jediný kdo se bránil byl brácha, ten tuto kombinaci nesnáší. Sto lidí, dvě stě chutí. Díky za vložení receptu, tak to má být. Když inspirace, tak pořádná! Také jsem měla v plánu při koupi kalerábu, že budu dělat prívarok se smetanou, ale nakonec z toho vyšla iná príloha. Nevadí, určitě zase bude kaleráb v akci. Už se těším.
Aj k vám krásný den! U nás svítí sluníčko, ale v noci mrzlo.
Včerejší kváskový chlebík vyšel náramně. Dnes si nachystám těsto na kváskové sušenky. Bo vtipně jsem si minulý týden oddělala 2x kvásek a jeden mi ostal plonk.
1x kvakac
kucharka
Včera sme si pochutnávali na indickom karí, a nahovorili ma aj na indický chlieb NAAN, a náhodou sa mi podaril na jedničku. Milujem indickú kuchyňu.
Veru, keď prejde všetko s Covidom spojené, rozmýšlam, že zabalíme ruksaky a skočíme do Indie... :-))




stefanm
... čo bolo dnes?
... dnes bola zajtrajšia polievka!
Hneď to vysvetlím. Vývar s rezancami robím u nás len v nedeľu. Bez neho je nedeľa neúplná! Ale dnes podvečer máme u nás drobné rodinné posedenie a ako sa poznám, zajtra sa mi nebude chcieť (čítaj môcť!!) polievku variť, tak som ju urobil dnes a bude aj na zajtra☺️

No a urobil som nám mäsové gule v domácej kyslej kapuste ročník 2020-2021 a k tomu jemné viedenské knedličky. Chutilo😋. Chutilo tak, že som si za tým doprial chladené kvasinkove pivko!
bugout
Moja obľúbená treska v kôprovej omáčke a zemiaková kaša (pyré??), akurát dnes som to robil celé na sporáku a nienv trúbe a je to ešte lepšie...

@stefanm Hoegaarden je výborná voľba... A čapovaný ani nehovorím




haji
@kucharka (24.4.2021 11:13)
Děkuji za komnent a fotečky, jsi velice šikovná! Takové dobré indické jedlo aj naan, hmm dala bych si! Cesta do Indie bude jistě zajímavá. Držím pěstě, ať můžete nejen vy vyrazit! Tuším je to zatím ve hvězdách...
haji
@stefanm (24.4.2021 13:03)
Děkuji za koment a fotečky! Vždy máš moc hezky upravený stůl i jídlo! Se zítřejší polévkou souhlasím - ráda vařím na jistotu. Mně by chutnalo, jak polévka, tak koule v kapustě. Velmi dobrý oběd, k tomu pivko, co víc si přát?! Hezké večerní posezení a klidnou neděli! Jsi šikovný!
haji
@bugout (24.4.2021 16:03)
Děkuji za koment a fotečku! Mně by moc chutnalo, ale ještě jsem rybu s koprovou omáčkou nedělala. Miluju oboje a není nutné to rozdělovat. Díky za inspiraci!
haji
@luwinka (24.4.2021 16:24)
Děkuji za koment a fotečku, velmi pěkný a chutný závin si napiekla! Jablka s mákem jsou fajnová kombinace! S radostí bych ochutnala.
haji
Mně se podařilo upéct tvarohový koláč s rybízem a kváskové sušenky. A bude problém. Bo sušenky nemají chybu. Už vychladly a já na cestě do kuchyně potkávám samu sebe.
haji
@bugout (24.4.2021 18:52)
Děkuji za odkaz na receptík, jsi milý! V pohodě, urobím na sporáku. Mám Zepter hrnce a plno věcí v nich robím místo rúry. Už roky je mám a jsem spokojená. Také mám liatinovú súpravu, ještě totalitní. Aj to sú riady k nezaplacení.
1x bugout
haji
@2010 (25.4.2021 08:11)
Děkuji za koment a fotečku. Velmi svěží krevetový salát, vidím, že jedeš na avokádové vlně! Dala bych si testovací vzoreček hmm
haji
Dnes k nedělnímu obědu kuřízek a br. salát. Milé od sousedů! Teploučké, výborné. K tomu od rána poslouchám Jemné melódie. Fajnový den.
Krásnou neděli přeji všem!
bugout
Klasická nedeľa. Najskôr nejaká polievka (toto konkrétne je snáď najobľúbenejšia polievka môjho detstva) a potom sa uvidí...


haji
@afataga (25.4.2021 12:50)
Děkuji za koment a fotečky. Koložvárskú kapustu jsem ještě nikdy nedělala, se přiznám. Zajímavé žemiličky s cottagem, umíš překvapit. Nádherná špargla hmmm aj omáčka! Samé dobroty!
haji
@stefanm (25.4.2021 14:34)
Děkuji za komenty a krásná fota! Fakt neděle jako vyšitá. U vás, aj u nás. Jen u nás bez polievky. Nějak je v poslední době sabotuji.
haji
@bugout (25.4.2021 13:28)
Aha, teď se ukázalo, že mám čtyři oči a houby vidím. Tvoji polévku jsem považovala za foto od @stefanm. Nejenom podobnost misek... Už se stalo, tak omluva oběma.
Děkuji za koment a fotečku. Není nad nedělní polévku a dobrý zrak!
1x bugout
kucharka
Po dobrom obede sme si dali čokoládový cheesecake podľa Delia Smith. Ja k tomu aj dobrú kávu s ľadom, keďže nám krásne svietilo slniečko.





haji
@kucharka (25.4.2021 18:27)
Děkuji za koment a fotečku, cheesecake vypadá moc dobře a kafíčko s ledem, to musela být spolu velká dobrota! Receptík tu máš? bych nahlédla. Obdivuji krásné veliké strouhance čokolády, klobouk dolů!
kuko95
Fajky obed do roboty :)trhane koleno a špenát .je to mňam hlavne to mäso :D
1x haji
haji
@kuko95 (26.4.2021 08:35)
Děkuji za koment a fotečku. Opravdu fajný obed, dala bych si líbit tvoje trhané masko aj špenát. Jsi šikovný! Dobrú chuť, ať sa darí, nielen v robote!
1x kuko95
haji
@stefanm (26.4.2021 09:49)
Děkuji za koment a foto. Dobrý základ, medvedí cesnak nezklame.
haji
@stefanm (26.4.2021 10:22)
Ano, hustá jarní česnečka, já vidím tu hromadu klasického česneku a tiše závidím. Miluju česnek ve všech podobách. Můj žlučník je v opozici. Málokdy ho překabátím a vpašuji kousek česneku bez jeho odezvy. Oba jsme vytrvalí, já trénovaná. Dobrú chuť k výbornej jarnej cesnačke!
haji
Dnes k pozdní snídani /brzkému obědu/ kvasnicová nátierka s bohatým množstvím pažitky. K tomu kváskový chlebík. Když to dobře půjde, část na zítra přežije v lednici bez újmy.
haji
Je po pamazánce, musela by mít rohy... Právě dojídám kváskové sušienky. Lepší jsou ty, na kterých je trstinový cukor. Lepšie chrumkajú.
haji
Dnes špenát, hovězí maso z polévky na cibulce a brambory ve slupce vařené. Konečně jsem se prokočkovala ke špenátu!
evelynba
Dnes fazuľovica a tekvicové lievance so škoricou podľa @irenaw (recept z r. 2011). Už od jesene som prekladala hore-dolu na balkóne jednu tekvicu, včera večer som sa konečne dokopala k jej očisteniu, takže okrem lievancov bude aj na zajtra na krémovú polievku. Pekný deň všetkým.
1x haji
haji
@evelynba (27.4.2021 08:34)
Děkuji za koment. Tyjo, to musela být kvalitní tekvica, že vydržela na balkoně. Dobrý nápad s lievancami aj s polievkou. Fazulovicu také miluju. Už mám koupené i velké tmavé fazole, takže na ni brzy dojde. Díky za inspiraci. Aj tebe pekný deň!
stefanm
...nie, nie je to dnešný obed. Je to večera pre manželku. Ryba na masle, polničkovy dressing a quiona. Obed bol dnes v centre mesta, na terase s rúškom pod bradou.


haji
@stefanm (27.4.2021 23:49)
Děkuji za komenty a fotečky. Výborná večera, takovú rybku bych si dala hned, porce vypadá náramně chutně! Aj tvoja večera vypadá velmi dobre, mám takové nezdravosti ráda, pěkně s čerstvým chlebíkem! Většinou bez pivka, bo to není moje parketa. Pak následuje čajík na trvávení, bo přece jenom je to dobrá palba pro žaludek. Narobil si mi chutě!
haji
@stefanm (27.4.2021 23:49)
P.S. Pokud jde o zahrádky, u nás tam ještě nejsme. Ofic.
stefanm
@haji (28.4.2021 05:40)

...ja tie stravovacie zariadenia často nenavštevujem... včera to vyplynulo zo situácie...bolo potrebné doplniť lekármi predpísané lieky a vybaviť drobnosť v banke, tak sme podľahli čaru jarného slnka a vôní kuchynských výparov
...poviem úprimne... nenadchlo ma to. Manželkyn boršč bol vraj výborný ale ja som si objednal hovädziu roštenku, hranolky ryža a mierne povedané sklamalo ma to. Nabudúce nepodľahnem!☺️!!!
1x haji
kucharka
@haji (25.4.2021 19:30)
Je i to ľúto, recept tu nemám. Ale ak chceš kukni na internete, Delia Smith - chocolate ricotta cheesecake. Len ona má tie čokoládové vrtuľky oveľa krajšie :-))

1x haji
haji
@stefanm (28.4.2021 08:46)
Děkuji za koment, odpověď od srdce. Ano, i tak to může být. Alespoň jste se "provětrali" a nemusels vařit. Každý špás něco stojí! Krásný den tobě i paní maželke!
haji
@kucharka (28.4.2021 09:08)
Děkuji za odpověď. Jsi milá. A skromná! Krásný den!
haji
Dnes dělám pomazánku. Už se mi chladí uvařená vajíčka, k tomu tvaroh, kousek másla, nějaké sýry /mozarella, bambino, tvrdý sýr/, zbytek tatarky, kupa pažitky /ta volala po zpracování/, na jemno nakrájená cibule, trochu černého ml. pepře, ml. červené papriky, kapka worchestru, špetka cukru, soli a ještě přidám plnotučnou hořčici. Bude to opět nebezpečné. Se znám.
haji
@cesminaz (28.4.2021 21:29)
Děkuji za komenty a fotečky. Krásně opečené kuřecí kousky, aj ryža vypadá velmi chutně! Achjaj kokosové gulky nemají chybu!! Jsem gulkožrút, mně by neskutečně chutnalo. A dobrý nápad, gulky se dají vyrobit kdykoliv, brzo na ně dojde!!
haji
@cesminaz (28.4.2021 21:29)
Krásný dník, milá Cesmínko! Ať se daří!
haji
@kvakac (29.4.2021 18:52)
Děkuji za koment a chutné foto! Pečené masko nikdy nezklame!
1x kvakac
stefanm
... dnes
... vypečky z bôčika...ja, chren, dijon horčica, cesnak, feferon a chlebík
... manželka chcela kyslú kapustu...no neurob jej!☺️😋😋


haji
@stefanm (30.4.2021 12:59)
Děkuji za koment a fotečky. Hezky! Máš recht, je dobré vyjít svojí polovičce vstříc! Mně by chutnalo oboje. Na obed s kapustou, na večeru s chrenom haha To byla sranda... mám pocit, že na chvíli na prasátkové radosti zapomenu. Hezký den k vám domů!


stefanm
@haji (30.4.2021 15:03)

...veru sranda. Ale ver, že mi vykapla pri jedení aj slzička....od chrenu 😀
1x haji
bugout
Je to trochu mimo tému, keďže som nevaril ja, ale inšpirácia to je... Sviatok práce (otvorené terasy) sme oslávili oddychom (teda som nevaril) a podporou gastra.. Špargľovy krém s opečeným prošutom


haji
@bugout (1.5.2021 12:11)
Děkuji za koment a fotečky. V pohodě, vůbec nevadí, že ty jsi to nevařil. Inspirace to je a podpora také, to máš pravdu. Jste se hezky svezli na šparglové vlně!
Krásnou prvomájovou sobotu!
haji
Popravdě musím napsat, že ani já nevařím, ještě mi zůstal špenát a masko. Ale už vím, že budou kuřecí prsa se zeleninou a k tomu rýžové nudle. Je úžasné kupovat novou sójovou omáčku. Něco jsem přinesla, ale bude to sázka do loterie. Když si zvyknu na fajn značku, zmizí. A tak je to nejen se sójovou omáčkou.
haji
@afataga (2.5.2021 12:54)
Děkuji za komenty a velmi chutná fota! Hmm hovězí guláš jako malovaný a panenka s pomerančovou omáčkou vypadá také super!! Vidíš, měla jsi obavy ze smetany s pomerančem a neuškodily si.
S tou sójovou omáčkou je to divné. Po otevření prý skladovat v lednici a spotřebovat do 30 dnů. Uf. To vidím na sójovce prvně. Asi si ji 31. den naleju do vany místo pěny. Uf. Ale vzhledem k tomu, že vypadá dost vodově a mám maličké balení, snad to spolu nějak dáme.
haji
@saymona (2.5.2021 13:03)
Krásnou neděli, jsem ráda, že tě vidím! Děkuji za koment, fotečku, inspiraci! Krásné špízy, jen co je pravda. A fazulová kyslá polievka by mi také chutnala hmmm
haji
@saymona (2.5.2021 13:03)
Jsem rychlejší než rychlá. Prosím tě, milá @saymona , jak děláš ajvarový dipík? Mám ajvar a potřebuji se ho zbavit. Není nic moc... Pamatuji si s dětství jugoslávský Ajvar, prodával se v takové velké placaté flaši. Byl neskutečně výborný....! Ajajaj a tento - chudák...
saymona
@haji ahoj Haji ďakujem pekne aj ja som rada ze som sa k vareche zase dostala :3 a si fakt rýchla :)
Vždy ho robím trocha inak I keď sama netuším ako chutí ale u priateľa ma úspech.
Jednoducho bud zmiešam trocha kyslej smotany a majonézy s ajvarom alebo smotanovu nátierku s Ajvarom a to vypadá bombovo chcem vždy ochutnať :/

haji
@saymona (2.5.2021 13:29)
Děkuji, dobrý nápad, nějak to zfúzovat musím. Priateľ ťa miluje, to pak všechno chutná víc a líp!! Koupila jsem si dokonce 2 sklenice, osel. Sice v akci, ale 1 by stačila vrchovato. Nejsem zvyklá potraviny vyhazovat, tak to za odměnu sjedu, s bonusy.
saymona
Ach Haji. Ale dakedy to tak je ze človek chce dačo vyskúšať ale je to v akcii 2 za 1 no tak to už radšej kúpy 2. Ale niekedy to nevyjde:/
Ja ajvar používam dakedy aj pod mäso ci do polievky keď ho musím tiež spotrebovať alebo všelijaké nátierky alebo dipy len aby to šlo s domu.
1x haji
haji
@bugout (2.5.2021 15:22)
Děkuji za koment a foto, těstoviny a brokolici miluji, vidím kousek parmezánu či?! Také jedu na zelené vlně. Špenát ještě zítra, pak změním barvy. Krásný zbytek neděle a díky za inspiraci!
bugout
@haji (2.5.2021 15:47)
Ano je to parmezán, ančovičky, cesnak a čili.... Rýchle a ľahké ako na prácu tak aj strávenie, už som hladný :-)) dám sem aj recept.
haji
@saymona (2.5.2021 16:24)
Děkuji za soucítění a rady s Ajvarem. Určitě se ho, díky tobě, rychleji pozbavím. Děkuji za fotečku, náramné punčové rezy! Ty jsi pilné a šikovné děvče!! Hezký nedělní večer a úspěšný nejen nový týden!
haji
@dr (2.5.2021 19:57)
Děkuji za fotečku, koláčik vypadá velmi chutně, hned bych s radostí dala testovací vzoreček!
1x dr
haji
@cesminaz (2.5.2021 20:49)
Děkuji za komenty a fotečky. Mně by moc chutnala jak držková, tak kysnuté koláče s jablky a pudngom. Asi bych praskla... Hezký večer, milá Cesmínko!
kucharka
Tento víkend sme mali špagety s mušlami, len neviem ako sa tento typ volá po slovensky. Almejas po španielsky, cloissas po katalánsk, vongola po taliansky... Ale bola to dobrota, naložila som si dvakrát :-))




kucharka
So šalátom. Teraz je sezóna šalátu “maravilla”. Je to akoby ľadový šalát, ale domáci :-)) ... chrumkavý.


haji
@kucharka (2.5.2021 22:11)
Děkuji za komenty a fotečky, jedno jídlo lepší než druhé. Ty mušle vidím na nějaký poddruh srdcovky /hledala jsem přes italský název a pak šla přes wikipedii:  cs.wikipedia.org/wiki/Srdcovka_jedl%C3%A1...
Určitě je to chutná záležitost, o tom nepochybuji. A tiše závidím.
Wraps s kuracím masom vypadá velmi dobře, děti takové zamotané dobroty milují. Mně by také chutnalo!
Paella v originále bude velká dobrota, k tomu blízkost moře, začínající léto. Co víc si přát?!
Sezóna salátu Maravilla by mě také nadchla. Jsem salátová. Já miluji Little gem. A také náš klasický hlávkový, ale jemný - domácí. Tvoje miska se salátem by se mi zišla... A něco sladkého ke kafíčku vypadá prudce jedle!!
Nadělala jsi mi velké chutě, díky za sdílení, jsi milá, že si vždy vzpomeneš a vložíš fotečky, komenty! Rázem se ocitnu tam u Vás...
haji
Dnes zaděláno no kváskový chlebík, těsto už kyne.
haji
Kváskový chlebík mi dnes vyšiel ako malovaný. Mám velkou radost! Doma nezostala ani odrobinka. Šel do daru na tři strany.
2x dr a saymona
haji
Moudře jsem si včera nevytáhla maso z mrazáku. Tak šup, dnes dopoledne s ním ven. Až ta věc trochu rozmrzla, zjistila jsem, že to nejsou kuřecí prsa, ale horní stehýnka velikosti vrabčích. Nevadí. Nasoleno, okořeněno, šoupnuto do lednice. Otevřela jsem si sklenici hotovky, žebra z divočáka s omáčkou nadivoko. Podáváno s chlebíkem.
saymona
Dala by som si domáci chlieb neni nič lepšie.
Hahaha haji stáva sa.
U Nás dneska vajickova polievka, kasa rezeň a zeleninový šalát.
Plus ja som si spravila kuraciu fajitu


haji
@saymona (4.5.2021 19:44)
Děkuji za koment a fotečku. S chlebíkem máš pravdu, ten se neomrzí. Obzvlášť ještě vlažný, potřený máslem a osolený. Já vím, ty s něčím nelakto. Vajíčková polévka aj br. kaše s rezňom jsou dobrota. Vidím, že též jsi dělala fajitas, což je z kuřecích prsou! Chutné jídlo. Ty moje kuřecí prsa se skrývají v mrazáku, mršky. Hezký večer!
saymona
Tak dakedy stačí iba sol. Minule som si kúpila kvaskovy chlebík zedla som polku sama :D
Áno používam flóru ta mi chuti ;3 a ešte rodkovku navrch uhuhu.
To áno bolo fajnové ;3 ostalo aj na zajtra tak mam aspoň večeru z hlavy.

1x haji
nephilim
Ja dnes sedliacky. Hrachová kaša. Na sucho opražené semienka. Tekvica. Slnečnica. Šalvia. Tí šťastnejší si dali k nej grilovanú rybu. Chorizo. Ja som skončila pri jogurte.


nephilim
@nadia56 Nebuď sebec. Podeľ sa o recept. Chlebík je krásny. Mám tu ražnú múku. Aj by som piekla. Ale nefandím kváskovaniu. Zatiaľ nachádzam len kváskové verzie.

haji
@nephilim (4.5.2021 22:44)
Děkuji za koment a krásné foto hrachové kaše se semínky! Mně by chutnalo! Uznávám, že by to něco chtělo, ale když to nejde, tak nic. Mám s "nic" bohaté zkušenosti. Teď se mi vymstilo moje chválení se, že se moje zuby zklidnily. Od pondělí navečer je to jinde. Stačil jeden "indián" a bylo vymalovano. Takže prášky, bylinky a jiné vymoženosti. Uf
haji
@nadia56 (5.5.2021 01:17)
Děkuji za koment a fotečku. Krásný chlebík jsi upekla! Jsi šikulka! A cícerová nátierka k tomu hmm Děkuji za inspiraci, recept na rostlinnú pomazánku pohledám. Chce to změnu.
nadia56
@nephilim (5.5.2021 06:46)

recept - domaci chlieb

4 dcl voda
2 cl sol
2 PL olej
1 PL melasa
1PL kmin
9,6 dcl chlebova muka
2,4 dcl razna muka
2 cl susene drozdie

cesto vymiesi domaca pekaren

vymiesene cesto dame kysnut do osatky

chlieb pecieme na kameni

ruru vyhrejeme na 500st. farenheita cca 30 minut

vykysnute cesto dame piect 10 minut na 500st. F
znizime teplotu na 365 st. F a pecieme cca 30 minut

upeceny chlebik vyberieme na mriezku,
potrieme vodou a nechame poriadne vychladnut

vyskusaj a podel sa s vysledkom

pekny den ti prajem, vela zdravia a radosti ☺
haji
@nephilim (5.5.2021 18:12)
Děkuji za inspiraci, naložím Alpu, teda klinčeky do Alpy. Už je to o fous lepší. Indián už mi nesmí do domu! Zjistila jsem zajímavou věc. Velmi mi prospívají čučoriedky. Aké iné než kanadské čučoriedky v čerstvém provedení. Měla jsem sen o čučoriedkách a malinách, že dobré na zuby, dásne. Čučoriedky vedú!
Krásné pozdravení k vám!
haji
Dnes dušené horní kuřecí ťapky na hlívě, mrkvi a stopkovém zeleru. K tomu, počítám, jasmínová rýže. Už si na to dělám třetí den chutě. Maso, hlíva a mrkva už se dusí.
2x saymona a dr
saymona
U nás dneska paradajková polievka a zapekané nokedle s mletým Mäsom.

Haji držím palce dúfam ze sa ti to dá čím skorej do poriadku :)
1x haji
haji
@saymona (6.5.2021 12:39)
Děkuji za koment a držení palců, jsi milá. Paradajková polievka je velká dobrota, zapékané nokedle s mletým maskem jsou též dobrá volba.
Mno, s mojími zuby/dásnami je to jako na houpačce. Paradontóza je vypečená záležitost.
Krásný den!
P.S. Kuřátko na zelenině s rýží bylo výborné. Alespoň něco je v pořádku.
haji
Ještě peču štrůdl s jablky, rozinkami, ochuceno skořicí a mandlemi /múkou aj plátkami/. Pravda, lístkové těsto kupované, nechtělo se mi dělat s těstem.
1x dr
nephilim
@nadia56 Ďakujem. Si láskavá. Pekáreň namám. Svorne budeme miesiť na striedačku s manželom. Tá moja ražná múka provokuje. V najlepšom sa zajtra pochválim chlebom. A v najhoršom tiež. Nech už dopadne akokoľvek.

@haji Babi používala tú Alpu aj na zápästia. Reuma. Vraj pomáhala. Ibaže tie fľaky nevyperieš. Učila som sa. Štátnice. Ústa plné drveného ľadu. Vysekávali mi zuby múdrosti. Zábava.

haji
@2010 (7.5.2021 18:15)
Děkuji za koment a chutné foto. Mně by chutnalo, krásná zeleninka s grilovaným kuřecím masíčkem! Nadělal jsi mi chutě.
haji
@kucharka (7.5.2021 21:33)
Děkuji za koment a fotečku. Vidím, že to máme podobné, kuřátko na zelenině a rýže. Velmi chutné foto! Krásný víkend přeji!
haji
No fujky, dnes mám reklamu všude, aj v postupe, za každým fotem, také přes celou obrazovku, která ztmavne se vyhoupne "něco" a ne a ne se z toho vyklikat. K tomu všechen tento marast v pohybu. Nemám slov...
haji
@afataga (8.5.2021 14:09)
Děkuji za koment a fotečku, taková schovka s krkovicí by mě bavila! Vidno, že bývaš u lesa... Krásný víkend!
haji
Potřebovala jsem zpracovat pohár nakladanej červenej kapusty. Byla kyselá a celkem hodně měkká. Vznikl salát: červená kapusta, červená paprika, cibule, jablko, jemný salám a majonéza. Trocha soli, černého pepře a worchestru. Dokonale jsem stáhla kyselost kapusty. Uf Salát je celkem jedlý, do zítra se trochu naleží.
Krásný sváteční den přeji všem!
bugout
Ja som robil kuracie tajomstvo teda improvizoval som s mäsom čo som našiel v mrázaku.... (keďže som si neuvedomil, že je dnes zavreté)


kuko95
V robote som si kúpil pár telacich stejkov je to krásne čisté mäso tak sa teším celkom príloha budú hranolky a nejaký dresing
2x haji a kvakac
haji
@bugout (8.5.2021 17:39)
Děkuji za koment a foto. Chutná improvizace, kuřecí maso je jistota. Velká výhoda, když je po ruce v mrazáku. U nás dnes také zavřeno. Vidím, že jsi dokonce vyčaroval i chlebík. Jsi šikovný!
haji
@kuko95 (8.5.2021 18:26)
Děkuji za koment a fotečku. Spíš je to provokace. Nádherný kus maska, tiše závidím... Ať se ti všechno podaří!! Dobrú chuť!
mariamka
máme ostrokyslú a morčacie ala čína je toho hafo, takže zajtra nevarím :-)
1x haji
používateľ nemá avatar
123
123
No, včera som kúpila mrazené kurča s drobkami . Reku, rozdelím/pre dvoch až-až/ bude polievka, pečeňové haluštičky a pečené ... "chybička se vloudila", drobky tam neboli... plán ostáva, ale iba bez pečeňových haluštičiek...
1x haji
kucharka
@haji (8.5.2021 05:58)
Súhlasím s tebou, je to des a hrúza.... reklamy sa motajú medzi receptami a fotopostupom, je ich viac ako odsekov postupu a fotiek a recept sa stáva neprehľadný.
Ach jaj...
Z potešenia z pozerania receptov sa stalo utrpenie :-(( Škoda.


1x haji
bugout
@haji chleba som veru mal :-) keby som nemal tak urobím nejaký prívarok z mrazeného hrášku, alebo nejakú omáčku a cestovinu. to boli druhé dve alternatívy... Nakoniec vyhrala čalamáda chlieb a vôbec neľutujem.
1x haji
haji
@mariamka (8.5.2021 20:19)
Děkuji za koment. Pěkně, asijské motto! Mně by určitě chutnalo, také jsem se chystala na podobný receptík s maskem, ale vyšlo mi to jinak. Morčacie maso miluju ve všech podobách.
Krásnou neděli!
haji
@123 (8.5.2021 21:11)
Někdy se dějí věci. Mražené kuře s droby jsem neviděla sto let. Co už, pečeňové halušky se dají lehce nahradit. Budou příště. Koupíš pečienky sólo. Zpravidla mám kousek na mrazáku.
Krásnou neděli!
haji
Přeji všem mamičkám, babinkám a prababinkám všechno nejlepší ke Svátku matek! Pevné zdraví, lásku a radost všem! Milý svátek, mám ho ráda, je fajn, že se nám vrátil.
Všem krásnou neděli, sváteční!
mijaita
Tak trochu indické chuti po delší době. Chtělo by to karfiol, ale za ty peníze si koupím 3 kostky másla! Tak jsem použila cuketu a na karfiol dojde až se bude zas chovat jako běžný "člen" české zeleniny. I tak to byl výborný oběd.


haji
@mijaita (9.5.2021 14:37)
Děkujiza koment a fotečku. Zajímavý receptík, batátové karí s cuketou v těstíčku by chutnalo i mně. Souhlas s květákem. Teď byly batáty v akci, také nevědí co by za ně chtěli v poslední době. Podobně je to i s paprikou, naťovou cibulkou a šlo by pokračovat. Už se sice od Velikonoc trochu umravnili, ale i tak je to nářez. Krásný zbytek neděle!
haji
@kvakac (10.5.2021 08:04)
Děkuji za koment a chutné foto! Držkovú polievku jsem nejedla tisíc rokov... hmm tu tvoju bych si hned dala!
Vítej, ty jsi asi kopal na záhrade, sadil planty a tak...! Krásný den!
1x kvakac
kvakac
@haji (10.5.2021 08:11)

Ostalo aj na dnes bola taká hustá ako huspenina. Musel ju krájať nožom, aby som mohol nabrať z hrnca. Vývar čo som do nej použil, tak ten robil z hovädzej nožiny s kosťou, koreňovou zeleninou a zemiakmi. Robil som ho deň vopred v pomalom hrnci. Tu mäkkú hovädzinu som krájal na drobno a pridal som to do polievky aj nastrúhanou mrkvou a zemiakom. To hu tak zahustilo. Prerábame plot tak je móóc roboty.
1x haji
haji
@kvakac (10.5.2021 12:26)
Děkuji za koment, silná polievka, jen co je pravda! Dodá silu, nový plot je také potřeba. Ať se dílo daří!!
kuko95
@kvakac (10.5.2021 12:26)

Mňam držková je naj..ja keď robím tak aspoň z 2kg držiek a do 3dni je aj tak po nej.je to pochúťka a hlavne feferonova pasta a veľa čierneho korenia
2x kvakac a haji
haji
Dnes zaděláno na kváskový chlebík. Vybrala jsem si bezva den, má být přes 30°C, se ohřeju.
haji
Kváskový chleba dnes vyšel bezvadně. K němu jsem udělala salát: zeler bulvový aj stopkový, cibule, žlutá paprika, mrkva, jablko, domácí majonéza, sůl, citronová šťáva, špetka černého mletého pepře a pár kapek worchesteru. Trochu jsem se rozjela s množstvím salátu, ale nemám obavy, že by ostal.
radost
@kvakac (12.5.2021 15:18)

počuj-synak
ty máš na tanieri každý deň nedeľu
či to občas býva aj inak..??
nuž
za toto môj muž
by ti "zlíbal z pusy rúž"..
:-)
2x kvakac a haji
kvakac
@radost (12.5.2021 17:56)

Niekedy bývajú aj pečené zemiaky s cmarom, alebo rizoto no slovenské. Počul som dobré slová, že žena ma muža treba poriadne nachovať, lebo potom mu padajú nohavice. No nie doma.
2x haji a radost
haji
@kvakac (12.5.2021 15:11)
Velmi pěkně děkuji za komenty a fotečky! Jsi mě dostal na lopatky, bo nevím, kde má prase hruď?!?! Buď jak buď, foto vypadá prudce jedle. No a podruhé jsi mě složil na lopatky vtipným komentem o padajících nohavicích. Mám dnes asi delší vedééníí... Jsi borec, jsem 2xKO. Uf. Hezký večer!
haji
Dnes variace na volné téma: bravčové plecko, žlutá paprika, stopkový zeler a dál se uvidí. Masko už se dusí, osolené, trocha černého pepře, pálivé papriky, nového koření a drceného kmínu.
Po osmé ráno u nás začalo smolit a za chvíli lilo jako z konve. Prší pořád.
haji
@kvakac (13.5.2021 11:45)
Děkuji za koment a chutné foto, rybacia polievka ve tvém podání vypadá velmi dobře, s chutí bych si dala říct, vidím tresku...?
1x kvakac
haji
Mám hotovo. Jídlo zahuštěno zátrepkou, dochuceno sojovou omáčkou, hořčicí, worchestrem a kapkou cukru, bo mi to hezky okyselilo, doladěno ligurčekom. Už mám dvě větší sklenice naplněné, zavíčkované a zabalené v dece. Zbytek na tanieri, dobrý obedík!
1x kvakac
kvakac
@haji (13.5.2021 12:00)

Rozmýšľam nad slovami vidím tresku. Máš rentgenový zrak? Je to ozaj treska.
1x haji
bugout
@2010 katsu curry je výborné jedlo. Pre niekoho môže vyzerať netradične, ale treba ochutnať. Priznám sa, že neviem aké curry tam má byť originál, ale mne chutí viac s thajským ako s japonským (resp. Indickým)....
1x haji
haji
@2010 (13.5.2021 17:27)
Děkuji za koment a chutné foto, mně by chutnalo, díky za inspiraci.
mijaita
@bugout (13.5.2021 19:05) Žádné curry neni. Každé je smes koreni a kazde jine. Je jedno jestli indicke, thajské nebo si vyrobíš sám. Jde o pomer ruznych koreni. Indky si svá kari brání telem, aby se nikdo nedopidil jejich slozeni a chuti :-)

1x mamec
bugout
Indické, thajské aj japonské kary (curry) alebo ako chceme sú skrátka chuťovo iné a áno záleží to práve od tej zmesi korenín.... A práva o tu zmes ide. Indické a japonské sa dosť podobá a špeciálne japonske sa aj v japonsku hojne robí ako polotovar z kocky.... V indickom aj Japonskom cítiť rímsku rascu s ktorou som sa napríklad v thajskom nestretol.... Naozaj som presvedčený, že japonské kari je iné ako thajské a je vcelku logické, že to záleží od zloženia surovín. A keďže katsu kari je japonská fúzia rezňa a kari povedal som, že neviem či to je spojenie dvoch japonských jedál, alebo ovplyvnené napríklad thajskom....
2010
Podla mna hlavny rozdiel su konzistencia japonske je velmi huste na rozdiel od inych co maju skor polievkovu konzistenciu ( ma vraj v sebe zaprazku) hovorim o ich standartnom kockovom, je to take jemne indicke kari kde vela korenin nebolo pouzitych. Thajske je super ale ina kategoria.
1x bugout