Chlebový posúch s rozmarínom fotorecept

havino - fotkahavino, 15. mája 2014
Chlebový posúch s rozmarínom (fotorecept)
Foto: havino

Boli sme na oslave a pani domáca podávala tento posúch. Jeho chuť mi pripomenulo detstvo a všetci sme sa zhodli, veď to sú ,,Bosniaky" Zobraziť celý popisBoli sme na oslave a pani domáca podávala tento posúch. Jeho chuť mi pripomenulo detstvo a všetci sme sa zhodli, veď to sú ,,Bosniaky" po 50 halierov. Tak dobrý chlebový posúch som snáď ani nejedla, hoc kváskové chleby a rôzne druhy pečiva pečiem už dlho. Verím, že recept pomôže aj tým, čo majú stále rešpekt pred pečením domáceho chleba. Nenáročné, jednoduché a chuť chleba na plechu. Dodržte hlavne, ale pomer a aj odporúčané múky, v tom je tá jeho bosniakovo - chlebová chuť.

70 minút
príprava
25 minút
na 220 °C

Suroviny

300 g
200 g
2 ČL
2 ČL
3 PL
20 g
1 ČL
0,5 l
 rozmer 35 x 25 cm




Postup

  1. 1

    Ja si v poslednej dobe kupujem tieto múky, som s nimi nadmieru spokojná, už aj ja viem pri pečení chlebov, že nie je múka, ako múka.

    Chlebový posúch s rozmarínom (fotorecept) - obrázok 1
  2. 2

    Zo surovín vypracujeme cesto. Ja už kvások nerobím pri chleboch a pečivách, rovno všetko spolu do misy aj s droždím dávam. Vody presne toľko, koľko je napísané, je to veľa, ale také hydratované cesto má byť, bude sa dávať na plech, tak nebáť sa, preto sú aj také dierky, aké sú. Vypracujeme a necháme hodinu kysnúť v nádobe.

    Chlebový posúch s rozmarínom (fotorecept) - obrázok 2
  3. 3

    Po celej hodine kysnutia, si na olejom potretý plech, alebo papier na pečenie prenesieme cesto, nič s ním nerobíme, preložíme ho rovno z nádoby, v ktorej kyslo na plech. Ruky si potrieme olejom a uhladíme na plechu. Popicháme rozmarín a posypeme hrubozrnnou soľou.

    Chlebový posúch s rozmarínom (fotorecept) - obrázok 3
  4. 4

    Ja som ho piekla horkovzduchom pri 200 C, bez horkovzduchu by som vyhriala rúru až na 220 C.

    Chlebový posúch s rozmarínom (fotorecept) - obrázok 4
  5. 5

    Manžel zajedal s fazuľovou polievkou.

    Chlebový posúch s rozmarínom (fotorecept) - obrázok 5

Diskusia k receptu

frezia68
Práve zajtra pečiem ku gulášovej polievke podobný.Dobre si napiekla :-)
katka78
Posúch vyzerá výborne, možno príležitostne vyskúšam, ukladám do KK. Tie múky na obrázku vôbec nepoznám, kde ich dostať? Ďakujem :-)
afataga
no ked hovoris, ze ako bosniak, tak to vyskusam, vyzera fakt dobre, len tu raznu chlebovu tmavu muku som este jakteziv nevidela, kde sa da kupit taky zazrak?
havino
@izabelka , @frezia dakujem
@katka to je hotový príbeh s týmito múkami čo ja mám, dostať ich len v Jednote, alebo mlyn Zrno, len poštovné je predražené, čiže po dohode s vedúcou predajne, zavolá jedného pána a on ich tam vozí, majú rôzne, kadejaké

@afataga , čestné pionierske, ked sme sa začali ním núkať na oslave, každý, že čo vám tá chuť pripomína a mňa ani netrklo, len mi neskutočne chutil a potom kolega, že bosniaky a už sme pritakávali len
dievčence po tejto múke sa pozrite v Hyper tescu a tú druhú 650 pšeničnú dostať bežne



pusta
@havino - tánička drahá, verím absolútne, že tak úžasne chutilo a pripomínalo bosniaky.
na múky z Mlyn Zrno nedám dopustiť, túto múku mámn doma, určite vyskúšam. :-)
poštovné máš veľkú pravdu, je pridrahé, ja som mala šťastie a múku som kúpila v tescu.
@tanicka , chválim výborný receptík a oceňujem vysoko, že si uviedla rozmer plechu. :-)
eviana
@havino , Táni moja milovaná, konečne aj od Teba - pekáročky Nr.1 -tu máme recept na chleboidnú variáciu. Vyzerá úžasne, toto musím vyskúšať a veď ma poznáš, od Teba si ja nechám poradiť veľmi rada, takže dlho to trvať nebude a tento posúch bude aj u nás rozvoniavať... bárs aj s takou fajnou gulášovkou z móčingu ako dnes @frezia68 varí... už teraz sa naň veľmi teším. Ďakujem za tento recept a ďalšiu skvelú inšpiráciu od Teba ♥
safran
áno, múky z Mlyna Zrno sú výborné - rovnako ako tento recept na maxi plechový bosniak :-) ukladám
kukulienka71
Či ma vysmejete, či nie, ja som asi Bosniak ešte nejedla, alebo som nevedela, že je to on. Ale, @havino sem pridala tento recept, tak som veľmi rada, uložím a vyskúšam. Krásny je!
katka78
@havino ďakujem pekne za info, hneď som si Mlyn Zrno pozrela na nete, vidím, že tých druhov múk majú neskutočne veľa, možno niečo s nimi poriešim :-) Ale predtým ešte pozriem u nás v jednote aké múky tam majú, veľmi do jednoty nechodím, je mi od ruky.
Kuchenmeister mám doma, presne takú ako je na obrázku. Najbližšie posúch vyskúšam. Krásny večer! :-)
safran
@Kukulienka , bosniak je jediné pečivo z chlebovej múky, preto chutí úplne inak, ako ostatné, tento recept je pečený na obľúbený spôsob a la focaccia, veľmi vďačné jedlo...
kimlo
@havino s touto raznou mukou prikrmujem svoj kvasok. A tiez pouzivam s T650 na bosniaky. Super recept!
babkamt
Recept ukladám do kk. Bosniaky máme radi. V najbližšej dobe upečiem. Tvoj je veeeeľmi vydarený.
havino
dakujem za komentáre spoluvarecháči moji

@kukulienka , asi len si nevedela, že je to bosniak, guľatý tvar a chlebová chuť, presne ako @katka píše, ja som mala pri základnej škole potraviny a stál 50 halierov, hrubá soľ, ešte teplý som ráno kupovala si na desiatu, až sa mama hnevala, že len to jem, tak som ich rada mala s doteraz mi to zostalo, že chutný chlieb si samý vychutnám bez ničoho aj
@katka tá kuchenmeister je výborná, nemusíš inú zháňať, ja aj špaldovú už len tejto značky používam, ale ak by si predsa len niečo z mlyna, tak ti odporúčam chlebovú tmavú T 1050, mám ju prvý krát, čisto len z nej som kváskový a výborný bol a zaujímavé, že môjmu s cukrom nepohlo, napriek tomu, že je pšeničná, som testovala na ňom, ak tu si zaobstaraj na pečivo, chlieb
@kimlo vdaka, aj ja s ňou prikrmujem ked nemám tu zelenu celozrnnú
staja
Pekný kúsok, vydarený, tiež vyskúšam.
tiginko
úplná nádhera Tánička, veľmi ma to láka vyskúšať. Mám radšej tmavšie/ražné, bosniakoidné chleby než biele nadýchané, takže musím naplánovať túto dobrotu čo najskôr. Zajtra plánujem piecť koleno, rozmýšľam, že k tomu by sa to veľmi hodilo, hmmm....
pusta
@tanicka , upečené a vynikajúce, dakujem za recept.
mala som asi vlhkejšiu múku, dala som presne podľa teba všetko, bolo strašne riedke, musela som dohustiť múkou, kým som dosiahla konzistenciu ako máš ty, ale vydarilo sa :-)





janikbj
:/ práve som kúpila chlieb. škoda, že som si nevšimla recept skôr, chcela som čerstvé pečivo pre manželíka ku mexickej fazuľovej polievke. Hladkú múku mám len 00 špeciál, to by asi nebolo ono, čo? každopádne čoskoro vyskúšam, veľmi sa mi páči tento posúch
nelisa
zajtra na obed chystám kapustnicu, tak tento recept mi prišiel vhod. Vyskúšam.
havino
jej dievčence, fakt ma teší, že obyčajný posúch sa vám páči
@staja dakujem, ved ty tiež pečieš kváskové chleby ako ja a poviem ti, toto je veľmi skvelá náhrada na zajedanie, ked nie je potrebné natierať
@Zuzi ďakujem, no u nás už nehrozí biely chlieb, ja ho nejem 25 rokov a môj rok a pol, po dlhej dobe som na ňom otestovala síce pšeničnú, ale tmavú chlebovú, nič, paráda, bez ujmy na výške jeho cukru, tak som fakt rada, k pečenému kolenu ani neváhaj, ak máš také múky, odrežeš, odtrhneš a zajedáte, nám veľmi chutil
@pusta , ty si rýchlovka, sa teším, že si ho upiekla, fakt, mám radosť, dúfam, že aj chutil, máš ho vyšší, ako ja, čo sa týka vody, ja som úplne smelo do múky naraz naliala pol litra vody, vedela som,že bude redšie,ale ved išlo na plech, takže smelo som ju tam dala, konzistenciu som mala takú, ako ked robím kysnuté ovocné koláče, redšie cesto a aj dosť redšie, nech nie je hutné, rovno z misy ho premiestňujem do plechu a len olejom potretými rukami utľapkávam, takže si možno ani nemusela múku pridávať, nechať redšie, ale ty si gazdiná, vieš aké má byť, ked to je s tými múkami tak, jedna taká, druhá onaká, ja som dnes posledné 3 vrecká kúpila tej tmavej T 1050, sa mi z nej dobre pečie aj kváskový chlieb, Vdaka Ti za foto a však je to také odľahčené pečenie? šup, šup a chlieb na plechu raz dva hotový :-)
@janikbj , nabudúce skúsiš, nie je všetkým dňom koniec, ale radšej si zadováž tu hladkú ražnú, ja slané posúchy som z času na čas piekla len z bielej múky k polievkam, ale neviem, či mi to nechutilo tak, ako tento, s tou ražnou je predsa len chuťovo najviac podobný chlebíku
@nelisa , daj vedieť potom, ako vám chutil, dakujem
@elyska , vdaka
pusta
@tanicka moja, tiež som dala všetku vodu naraz, aj všetko ako ty, ale cesto bolo také riedke a mokré, že som musela dohustiť, aby bolo ako tvoje na fotke v postupe, viac som si hlavu nelámala, vedela som, že to je mojou vlhkejšou múkou, chutilo úžasne, ešte polovica zostala na zajtra, takže fajn. :-)
odteraz tiež nečakám na kvások, super nápad :-) áno vyšiel vysoký, príjemne ma to prekvapilo, zaradujem tvoj vynikajúci recept do pravidelných.
ešte raz dakujem.
pusta
presne tak, ako hovoríš, šup, šup - pečené na plechu, dobre sa mi s tým už pracovalo a výsledok fantastický :-)
pusta
@tanicka moja, tiež som dala všetku vodu naraz, aj všetko ako ty, ale cesto bolo také riedke a mokré, že som musela dohustiť, aby bolo ako tvoje na fotke v postupe, viac som si hlavu nelámala, vedela som, že to je mojou vlhkejšou múkou, chutilo úžasne, ešte polovica zostala na zajtra, takže fajn. :-)
odteraz tiež nečakám na kvások, super nápad :-) áno vyšiel vysoký, príjemne ma to prekvapilo, zaradujem tvoj vynikajúci recept do pravidelných.
ešte raz dakujem.
havino
som rada, že chutilo, vieš čo sa usmievam @Iby , že pečieme chleby, kaiserky, rožky a všetko možné z pečiva, ved vieš a ako príde vhod po čase aj takýto posúch z plechu, ja som ho odtrhala len tak samý, bez ničoho a dnes vďaka tej ražnej už síce nie chrumkavý, ale úplne mäkký, poddajný, vlažný, žiadna suchosť, ako u bielej múky
pusta
@tanicka moja, presne tak, ako vravíš, aj ja sa tu smejem :-)))
už viac rokov neviem, čo je to z obchodu alebo z pekárne a ani to už vedieť nechcem.
chlieb, pečivo, posúchy všetko zachránia a domáce je predsa len domáce. tebe hovoriť netreba, zas tak veľa práce to nie je a vždy čerstvé a vlastné :-)
danda3
Tánička, takéto jednoduché jedlá sú najsamlepšie, viem si to predstaviť ako prílohu k dobrej domácej fazuľovici, keď nás bude doma viac, vyskúšam.♥
havino
@marianka , tu je len zapichnutý :-) necítila som ho nejak extra, ale zloženie múk a veľa vody je super s ražnou, žiaden tvar,jednoduchosť, ale chuť bosniakov
medulienka122
Tánička, toľko pochvalných slov sa ti dostalo, a mňa už nič iné nenapadá, iba ti zložiť poklonu za perfektný recept ! Škoda, že sa nedajú pridávať hviezdičky, ja by som dala aj 2 x po päť ... :)
katka78
@havino pridávam sa k pochvalným slovám, teraz už aj po vyskúšaní. Posúch chutí výborne, viem, že som nemala, ale musela som si z neho hneď po upečení kúsok odkrojiť, však je to aj v reze vidieť, že je krájaný za horúca.. tej vôni sa jednoducho nedalo vzdorovať :-)



Spravila som si len menší, z polovičnej dávky, lebo som teraz sama doma, ale zajtra poobede už z neho iste nebude ani kúsok. Ďakujem pekne za recept! :-)
svedka
Konecne viem,na co miniem raznu muku :) Krasny recept.
havino
@medulienka moja milovaná ďakujem, @stazinka , skús posúch v tomto zložení múk,typická chlebová, bosniaková chuť, čo už ti je známa, kedže pečieš krásne, ukážkové kváskové chleby
@katka , som potešená, je mi cťou a ak Ti chutí, o to viac, dakujem aj za dojem z chuti aj za foto, ukážkový ho máš
@svedka , neváhaj, ale len tmavé múky, žiadnu bielu a bude to aj zdravšie, aj chutnejšie, chlebové
nelisa
tak som receptík vyskúšala. Múku som veru musela dosýpať, lebo cesto bolo príliš riedke. Vynechala som rozmarín a ešte horúci som ho potrela rozpusteným maslom s cesnakom. Výbornééé!! Netuším ako chutí na druhý deň, lebo sa ku kapustnici celý zjedol (mám doma 3 chlapov). Tak som ho v nedeľu robila 2x a na pondelok zasa nezostalo :) Myslím, že je jasné, čo upečiem ku gulášu, ktorý varíme cez víkend v kotlíku na záhrade. Ale asi rovno z dvojnásobnej dávky a na 2 plechy :)
katka78
@nelisa s tým cesnakom a maslom musí byť tiež super! Cesto je riedke, však aj @havino písala, že také má byť, ja som preto múku nepridávala (keby na to neupozornila, asi by som tiež prisypala :-) Dobre sa s ním potom na plechu pracovalo, posúch bol po upečení pekný "dierkový" a vláčny. Mimochodom, na druhý deň chutí tiež veľmi dobre ;-)
havino
jej dievky zlaté sa vážne teším, že sa skúša takýto obyčajný posúch, mám radosť
@nelisa , som nadšená, že vám chutí, inak to maslo mám aj ja v pláne, ale cesnak ma nenapadol, super nápad, super. Čo sa tej vody týka, ked budeš piecť skús dať pol litra, porovnaj si, ak chceš, jeden plech taký, druhý s menej vody. Je to posúch, nemusí byť hutnejšie cesto, ako na chlebík, pečivo, na čo? v tom je to, že veľa hydratované cesto, nemá z plechu kam ujsť a je dierkavejšie, nadýchanejšie. Ved ty si rozumieš, ale ja aj kysnuté pod ovocné koláče, doslova riedke, lejem, ťahá sa z misy v ktorej kyslo a je až niekedy na nepoznanie, že je kysnuté, také vláčne, nadýchané. Ja som podľa vody vedela, aký bude, ale naozaj nebáť sa, aj tí čo by chceli skúsiť piecť ho.
@katka , presne tak, nebáť sa tej vody, no a na druhý deň, som to myslím písala, aj mne chutil, nebol krehký z vrchu, ale šťavnatý, to tá ražná múka je taká, že udržuje vlhkosť. Dakujem Ti za komentár.
eviana
@havino moja Táni miluvaná... no tak som ho teda zrobila, presne podľa recepisu, bo ja viem, že Teba sa oplatí počúvať na slovo - ma život naučil :))) A oplatilo sa, cesto síce riedke takmer tekuté - ako Ty vravíš hydratované - ale upiekol sa úžasný posúch, neskutočná, dokonalá úžasne chlebovo-bosniaková chuť a tie oká, čo oká, to očiská ... dokonalosť sama, Táni srdénko silno silno ďakujem za tento recepis ♥
A ešte foto môjho posúcha:


eviana
@katuska78 , ja gratulujem Tebe k tomu Tvojmu... ten je krásny a ten povrch krásna symetrická kresba na ňom, ako od umeleckého pekára :)
katka78
Ďakujem pekne, už som ho piekla dvakrát odvtedy - vždy len polovičná dávka. Naposledy na malý plech, rozdelila ho na 4 kusy, každý kus zboku prekrojila, natrela jogurtovou nátierkou, naplnila zeleninou a skvelá desiata bola na svete. Aj tak sa dá :-)
tiginko
presne, presne.... už druhý víkend slintám nad týmto posúchom a nezohnala som ražnú chlebovú múku! Nemôžeš si Táni vymyslieť niečo z dostupnejšej? OK, ja vydržím, len som chela môjmu drahému urobiť radosť, kým zase odcestuje...
havino
jezus maria, matkove husle, oči si idem vyočiť @eviana , Evi, to čos zrobila? šak ty si chlebový ementál upiekla, noooo takýto má byť! aj ja taký chcem! som strašne rada, naozaj potešená, to je dôkaz o tej veľa vody, že sa jej nie je potrebné báť, ak vám ozaj chutil obojstranná radosť, ďakujem za koment a ukážkové foto!
@katka , teší ma srdečne, ked čítam, že opakovane pečieš, dakujem Ti a presne ja tiež tak, ako Ty, ostal na druhý deň, no budem ja iný nový chlieb piecť, nech sa posúch doje, nakrájala som tenšie pásiky, natrela na striedku bryndzovú nátierku a len taký fukot, ved je chuťovo, ako chlieb, len nemá veľký krajec

nááále baby @afataga a @tiginko , ja ju len v hypertescu vídam, aj včera som tam bola na špaldovu tejto značky kuchenmeister a mali ju určite, ked ju majú v menšom meste Martin, tak musí byť aj vo vašich veľkomestách, @afataga a tebe asi podám z ruky do ruky na hranici Vrútky Žilina, @Zuzi , ak nekúpiš kým bude tvoj drahý doma, kým sa vráti pošlem ti osobne tú čo mám ja, v plátennom vrecku, ozaj stojí za to upiecť ho z týchto múk, z iných je to viac menej slaný posúch, tú tá ražná robí chuť
@margaretka , dakujem
tiginko
veď ja sa aj bojím použiť čokoľvek iné. Čo sa týka chleba a pečiva, tak radšej poslúcham, lebo sa mi v minulosti nevyplatilo improvizovať. Takže čo sa dá robiť, znížim sa a pôjdem do toho hyperbord... ako to volá jedna varecháčka, snáď budem mať šťastie
eviana
@havino , ma slabý rumenec chytil z toľkej chvály môjho Tvojho posúcha... ale šak ja naozaj len presne to čo v recepte píšeš spravila, takže za tie diery môžeš len a len Ty... aj za tú skvelú chuť... toto bude u nás veeeľmi často, nevieme sa ho dojesť... a tie kraje, veľká bitka o ne u nás :)
afataga
beriem ta za slovo, ak nekupim, odovzdas mi kontraband na dalsej kave :-)
afataga
tak som dnes brazdila po meste hore-dolu a kazde potraviny, ktore som stretla som vymietla, az v poslednom obchode som kupila, mali 4 kg, tak som ich zhrabla vsetky :-), je to ta babickina, takze mozes prist na kavu nalahko :-)
1x havino
afataga
tak som ho dnes piekla, no co ti budem hovorit - uplne bombasticky je, ta chut fakt dost podobna na stary dobry bosniak, neodpustila som si a do cesta som dala mast, posuch je vlacny, nadychany, vonavy..., kus som zozrala este skoro horuci s maslom :-)
akosi mi nejdu pridat foto, este budem skusat
tiginko
ja sa nehrám, ako mi robíte všetci chute s tým posúchom, len ja stále nemám patričnú múku. Nemám čas behať po obchodoch, ale verím, že raz príde aj moja chvíľa!
1x havino
havino
jezus mária, neviem čím a ako začať, akési novinky tu máme s peknými komentármi, včul som klikla a ono ma to vráti na začiatok, ale dievčence máte odo mňa zelené srdcia :-) ,ale zvykneme si a teda k tebe @afataga , jaká si ty šikovná a že len chilli ti chýba, nevedia nič :-) aj za múkami si pobehala a posúch na dve jednotky upiekla, už mám podozrenie, že ste s @evianou varechou dzúrky robili, jeden krajší ako druhý, no, že je to čosi na štýl bosniakov ked sme boli malé holky? som rada, potešila si ma, že chutil, fakt, ja ho idem zajtra so slaninkou opraženou na vrch posypem, dám tu vedieť
@tiginko , ved máš čas, horšie je to s tou chuťou, ale to ťa prejde kým nevidíš foto posúcha, poznám to, recept je tu a raz príde čas
radost
@havinooooo
v podvečernú hodinu-rozhodla som-zas upečiem-pre moju mini -na zajtra - rodinu...k fazuľovici bude..
cítim sa jak na poslednom súde..:-(
musela som pred štvrťhodinkou skúsiť..!!
pri každom súste pocit blaha..
máš na svojom triku moje nočné obžerstvo-moja drahá..!!
do cesta kôpor-pokus-narástol lotor..
aj povrch som kyslou smotanou s kôprom pokyckala..
ale som si dala..!!
terazky sa muž dlávi..
mám s tvojím osúchom večernú hodinku slávy..!!
ľahučký..fufňavý..jemný..deravý..
a tak ľahúčko ho aj lenivá babka spraví..
posielam ti dakovné,pochvalné správy..:-)
ešte bude..dalšie nové pokusy..
oplatí sa skočiť na VARECHU naskusy..:-)
havino
jaj @radostka moja, ja už dovarené, upratané, reku jesť obed ešte skoro, idem maily potriediť a hľa ho komentár nový a ja ho na vareche nepostrehla, od ucha k uchu som vyškerená, čo ti poviem, tak, ako je, ved radosť z teba srší až do Vrútok a nie len dnes. No ale si ho teda ohromne vylepšila, chuť si viem predstaviť a určite skúsim. Práve sa rozhodujem môjmu na zajtra, že čo idem a aké pečivo? V piatok som mu z tohto istého cesta, ten istý pomer múk, pridala 150 g varených zemiakov, vody asi 300ml, riadne husté cesto, bo ražná sa rada rozlieva na plechu a takéto bosniaky som mu, pochvaľoval si, chutili, reku asi mu ich idem zas upiecť. Tak si ma potešila, aj mi obed bude lepšie tráviť :-) nech vám padne na úžitok aj na budúce a len vždy napíš vylepšenia, lebo kôpor a smotanu, ja veľmi rada. Ja som ho so slaninkou na vrchu už piekla, len zabudla pofotiť. Pekný deň Ti želám...:-)



1x radost
kukulienka71
@havino , po tatrankiných kokoskách som ešte zamiesila na Tvoj posúch, bo sa nám minul chlebík, aby ráno bolo čím zajesť kávu:-) robila som z ražnej múky a bielej hladkej, mala som len 00 extra, a čerstvý kôpor som do neho dala. Výborný posúch, musím povedať, dávno som taký nejedla, tá chuť mi je povedomá, iste som ho už jedla. Zaradený v kolónke TOP recepty, vďaka zaň!

1x havino
havino
@kukulienka , pripomínaš mi seba v akcii, :-) , čítam ťa, vieš si poradiť, vstaneš a ideš na vec, som nadšená, naozaj, že vám chutil, ved vieš, že mám odpečené od A do Z, ale tento posúch riedky s toľkým množstvom vody dostal aj mňa, že nie je typu krajec chleba, nevadí, dá sa natrieť, zajedať, ďakujem za krásne foto, dzúrky, ako varechou štúchané, ani ja také nemala :-) včera som bosniaky z cesta upiekla s varenými zemiakmi, zajtra bagety chlebovej chute :-)
kukulienka71
@havino , ďakujem za milé slová. Si mi vzorom, nielen v kuchyni:-) som rada, že ma takto vidíš, niekedy aj sama seba prekvapím a teším sa z nadšenia, ktoré mi varenie, pečenie prináša. To cesto nemá chybu, množstvo mletej rasce sa mi najprv zdalo veľké, ale dalo výbornú chuť. Mám nápady na jeho využitie aj inak, budem skúšať:-) Pekný deň Ti prajem:-)
1x havino
radost
@havino
dnešný deň-pre ten dážd-sa veľmi nevydaril..no tvoj posúch-teda ten sa mi dnes sehrgut vydaril..:-)
aj trochu celozrnnej..aj ražnej..lyžičku masti doň..rasca..navrch slaninka..mňamkala od slasti naša duorodinka..

k slepému aj hluchému čili gulášu..
pozdrav pre Táničku milú posielam našu..
:-)
1x havino
havino
@radostka zlatá, tri krát som to čítala, úsmev od ucha k uchu, ty vieš potešiť a srdce zaliať radosťou, spokojnosťou, dakujem za krásny odkaz, potešenie preveliké, že vám chutil, no ved bodaj by so slaninkou, komu by nie, aj ja som ho už dva krát chlapom na párty so slaninou piekla a včera kedže práca a iné povinnosti nepustia sa s kváskom na chlebík vybavovať, tak som večer zamiesila toto isté cesto, no len menej vody a chlebík coby dup na stole, rozlial sa mi trochu, ved ražnej polovica bola, ale nebol by sa, keby som neprešvihla druhé kysnutie na plechu už, no len ked aj povysávať, umyť bolo treba a minúty si letia, ako chcú, no ale chuťovo ozaj chutný ražný chlieb, tak v prípade núdze na inšpiráciu ponúkam, dakujem ešte raz, naozaj si radosť a ja mám radosť obrovskú.
Jaj a ten hluchý guláš, no to myslím u pusty bolo, že? všetci slepý guláš a u nás ozaj, že hluchý sa volá :-), aj tam som sa vtedy zasmiala, aj teraz tu v tvojom odkaze, hlavne, že chutil



1x radost
daniela15
dnes som piekla po prvý krát, všetkým tak chutilo, že zajtra musím piecť znova :-)
1x havino
havino
@danielka , verím, tento posúch je fakt výborný, dovolím si to napísať, kto ho okoštuje, pečie a viem,že Ty aj chlebíky pečieš, skús si chlieb, alebo bosniaky, ako ja na foto, len vody uber, rýchly a tiež chutný, dakujem Ti za komentár
daniela15
@havino samozrejme aj druhýkrát sa posúch vydaril, bol super, na tie bosniaky sa chystám,
chlieb mám skúsiť z toho istého cesta ako je pri spomínaných bosniakoch? :-)
havino
@danielka , prepáč, že až teraz odpovedám, mala som v spame mail s tvojim komentárom, posúch sa ti podarí vždy, správne múky, veľa vody a nie je čo pokaziť, ale teším sa, že vám chutí, vdaka zloženiu múkam, chutí tak, ako chutí
áno aj chlieb, aj bosniaky, z tohto istého cesta, len vodu si reguluješ, merala som minule, na chlieb som dala od 250 do 300 ml, daj si najskôr 250 ml a radšej si pridaj
staja
@havino , fantázia, čo si tu zverejnila. Ďakujem, ďakujem. Prišiel čas na posúch, včera som navarila hrniec držkovej a hoci som mala upečený domáci chlebík, žiadalo sa mi niečo lepšie. Vďaka @daniela15 , som si spomenula na čakateľa medzi odloženými receptami a dnes som ho upiekla. Vynikajúci, krájala som ešte teplý, nemohla som vyčkať. Nemala som rozmarín, dala som iné bylinky, pridala trošku fajnej slaninky z mangalice a je to tu, nenormálna maškrta. Dokladám foto:


staja
Inak, vyzerá to na obrázku ako z bielej múky, ale je tmavší. Robila som z chlebovej T650 a celozrnnej ražnej - Biomila. Vynikajúci posúch, určite nezapadne recept prachom. A keď je taký výborný, dám ešte jeden obrázok:


1x havino
havino
@staja , som potešená, že si spokojná, taká nadšená som z neho bola aj ja, aj ked som ho prvý krát okoštovala, aj upiekla a odvtedy už veľa krát, kto opáči, pýta recept, krásne ti vyskočil, vysoký ho máš, som rada, že vám chutí, nech vám padne na úžitok, dakujem za foto. On je dobrý aj s akoukoľvek dobrou pomazánkou. Vdaka Ti.
afataga
dnes som z tohto cesta piekla cosi, co by sa mozno dalo nazvat bosniaky :-), vies ze ja nemam nervy to cesto povysivat, ale chutovo fantazia, vody som dala 330 ml a trochu raznej som nahradila spaldovou celozrnnou polohrubou a pridala som tekvicove semienka, mnam :-)
 lh6.googleusercontent.com/-gWJ4-Wrvdzg/VFeuyG6LmyI/AAAAAAAAABA/wn...

po rozlomeni vidno aj dierky :-), jedna padla za obet este skoro horuca s maslom



a dakujem, ved vies za co
afataga
@renulienka som to trochu poondila, no vidis, jedno slovo a ako zmeni cely vyznam :-), nabuduce si dam vacsi pozor, dakujem ti velmi pekne za upozornenie, vazim si to, naozaj, hovorim to uprimne :-)
@brambora samozrejme a uplne sa rozplyvali na jazyku, hadam to z tej fotky nie je dost zrejme??? :-)
havino
ci pána, to čo tu robíte? toto sa robí pod receptom a debata nie o recepte?? haa? dva dni do zadu som to tu riešila, nečítali ste to? a skoro som sa spláchla :-) :-) :-), ale opláchnuť som sa radšej bola z tej zlej energie :-)
no dobre začnem rad radom @afataga a čo sme sa dohodli? máš povedať, že ideš piecť bosniaky, nebola by som aj ja, ale si ich z takého uhla fotila, že sú riadne bosnáky. No ale nie je mi jasné, že či si mala aj kôrčičku, nie je pekne vidieť? Ja som mala kuracie stehná od včera, natrela horčicou, majonézou, cibule, šalátu dala a Vrútocké hamburgery raz dva tri. A takto vyzerá kôrčička, ked na ne zabudneš pri uhrádzaní faktúry, ako ja.



marcel83
jj viem o tom plazovi :)

A keď príde vojakovi frajerka na návštevu a maďar zahlási:
"Na bráááňe móš je*****vý komarááát" tiež poteší :))
tiginko
jedni hambatejšie hambáče než druhé dievčatá... pekne ste sa vyfarbili :-) Tak ste ma kráásne a úprimne rozosmiali DDDDDD
A čo to tá polievka zo žaby @afataga ??
havino
@brambora , no moji chlapi ma chválili :-) a ešte si aj pýtali dupľu :), ako jedli som nekukala radšej a veľké taniere im dala pod bradu
alex37
no dievčatááá, to kde som ja bola ?? ked teraz vidím všetky tie Vaše krásne osúchy, posúchy, chleby, žemle, žemličky, hambáče, a tie diery, dierky a dierôčky no báááječnéééé :-) Určite teda na 1000% vyskúšam :-) Len mi niekto poradte prosím náhradu za rozmarín....vopred ďakujééém, a ešte raz vďaka za recept @havino :-)
1x havino
radost
@havinoooo
stojím pred tvojimi dverami-sťaby hosť-bo chvál na tento-aj pre lenivých a ľavorukých-mám v kešeni viac než dosť..!!
dnes zo špaldovej..s rascou..a samozrejme s br.masťou..miesto vody kyslé mlieko..
no-čo ti poviem-či napíšem..len..ouveeej..mňam
a veľký pozdrav do Ziliny mám..
želám slnko v duši..úsmev nech ti sluší...
:-)
1x havino
havino
@alex , ty si určite vtedy piekla tie krásne vianočné koláčiky :-), nemusíš rozmarín, hrubozrnná soľ stačí, no ale bomba je osmažená na drobno slaninka :-)
@rad ôstka, keby si ma videla, keby som nemala uši, ako vie @sovka povedať, tak mám úsmev okolo celej hlavy, takto len od ucha k uchu. Nech sa páči vojdi, doma sme, pre dobrých ľudí s láskou a radosťou v srdci máme dvere otvorené vždy. Sa skutočne teším, že vám taký obyčajský posúch zachutil. Dakujem za krásny rýmujúci sa komentár, za pozdrav a opätujem úsmevom, so želaním pekných dni, plných spokojnosti a pohody.
alex37
@havino , Tánička, ty beťárka ;-) poslúchnem, hrubozrnnú soľ nájdem, a slaninka na vrch alebo zamiesiť dnu do cesta?
mimochodom krásne rýmujete :-)
1x havino
havino
Evi, usmažená slaninka, ale nie úplne , na surové cesto, ona sa tam pekne usadí počas pečenia v posúchu, ešte aj dopečie a masť, ktorá zostane po smažení slaniny, potrieť už upečený, ešte horúci posúch :-) :-) zakázaná bašta, ale hriešne dobrá
mijaita
@havino jasneee, jeste me nut pect, jsem malo prostorna snad? :-) Videla jsem v BB jak je pekli v nejake venkovni peci a pak je take zdobili jako pizzu. Nevim proc jsem si nekoupila? No si proto,abych ho podle tebe upekla. Toz nekdy az dojde spolecnost, budeme na tebe vsichni myslet ! :-) Mozna budeme i zpivat "cerveny satecku kolem se toc" :-)
havino
Mirko, netreba, vyčaril si mi úsmev od ucha k uchu, kuriatko malé, krásne, nech jej a vám padne na úžitok, nech vám chutí, že ju pozdravuje teta Táňa a posiela božtek, stisni ju za mňa, dakujem za krásnu fotku a potešenie v srdci
afataga
dnes som z tohto cesta piekla chlieb, dala som 330 ml vody a pridala som tekvicove semienka, ako vidno, nevydrzala som a este z tepleho som si musela odkrojit, ta vona sa nedala vydrzat :-)


1x havino
havino
ci pána, aký klacek si upiekla, riadný kus chleba, si piekla vo forme? ja ho pečiem pravidelne, ked potrebujem rýchlovku chlieb, nemá vždy ,,početné" dierky, ved je takmer z polovice ražnej, ale chuť nesklame , vdaka za foto, teší ma to
afataga
pocetne dierky ma, len sa mi zle krajal taky teply, tak ich nevidno, chces aj pohlad zblizka? mozem dodat
@paploska miesila pekaren, piekla som vo forme, nechcelo sa mi trepat do mesta iba kvoli chlebu, vyskusaj, neolutujes
1x havino
havino
@afataga , ja viem, to sa nedá odolať, aj mne kysne práve tento chlebík teraz, nech vám chutí, som rada :-)
amia
Vsetky prezentovane posuchy, chleby...vypadaju chutne, lakavo. Vyskusam, dufam, ze aj mne sa tak podari.
1x amia
tiginko
dierky početné teda sú požehnane, len či to nie je na úkor kvality - neviem či sú dosť nadýchané, jemné a vláčne...?? PS: v pohode, to je len závisť :-)
havino
výborne @afataga , dierky máš v poriadku :-), aj početné aj požehnane :-)
@tiginko ty vieš človeka vyľakať s posúdením kvality, ešte že tak, že len závisť o dierkach, tá je ľudská, ale klamstvo ľudí, je iné svinstvo :-)
havino
Mladé z Teba dostanem, že nutrie :-) no náhodou, klobúk dole a že nemáš rada sa s cestom bavkať, ved sú ako by ich jedna mater mala. Ja sa rada s cestom bavkám, ale nemám ich asi takto pekne stočené, ešte aj konček na rovnakú stranu. Že ja z tohto cesta len bosniaky pečiem a posúch? no veru aj nutrie budem už, krásne sú fakt. Zemiaková voda super nápad, už som to tu čítala, len na to sme tu, aby sme si dobré rady vtlkali do hlavy, bo ja rýchlo zabudnem, dakujem, už nezabudnem. (aspoň dúfam). Ja zemiak nastrúham kedy tedy a tiež chuť dobrá. Aj ražná robí dobrú chuť cestu. Ďakujem za pekné foto, som potešená.
kukulienka71
@havino , dnes znova tvoj voňavý posúch, skúsila som bez oleja, úplne skvelý aj tak, ten pomer múky a vody je na nezaplatenie, mali sme ho k šošovicovej polievke s údeninou, ani sa nám iné nežiada. Trocha mi viac farby chytil, táto rúra je iná ako mám doma, na vyšších teplotách musím opatrnejšie ako vidím. Ale na chuti nič neubralo, ak nieto doma chleba, už len narýchlo tento posúch upečiem, ďakujem ešte raz







ubka
@kukulienka krásna prezentácia vydareného osúcha, podľa dobrého receptu .
havino
@kukulienka , super, som rada, že sa u vás udomácnil, ja ho tiež pečiem pravidelne, aj so slaninkou skús. Máš tam aj ražnú múku naň? Teším sa fotkám a spokojnosti, nech vám padne na úžitok.
frezia68
Ci pirečko! Matička skákavá! @havinko ,čo si to tu spôsobila za rozruch na tej Vareche?Veď tu chodia za Tvojim posúchom spoluvarecháčky,ako na procesiu a jedna pečie krajšie,ako druhá! Čo si im sľúbila odmenu a či?A tie dieriská ,ako má Ementál....a čo som ja onakvejšia,ako vy všetci a len preto,že nemám také výberové múky? Ale mám bezlepkovú Schär a celozrnnú pohánkovú,tak som upiekla najprv s orechami a dnes so slaninou,ako si poradila.Prtidala som rascu a tá cibuľa je pripravená na olovrant,lebo potriem posúch prepusteným maslom...to Ti je ale dobrota! A máš moje kilečká na svedomí,lebo takú fajnotku si dám repete.Jedna dobrá duša pridá aj obrázky,lebo ja to neovládam,ale chcem sa pochváliť a aj bezlepkáčom narobiť chute.Tak ďakujem za ten recept,hoci ja posúchy tiež pečiem už dlhé roky,ale bosniakové nie.Veď ani teraz nie je bosniakový...:-)))))))
havino
jaj moje duše, milá @frezia. Keby sa ma videla, sa tu škerím od ucha k uchu, už len to ci perečko mi vyčarilo úsmev. Som rada a potešená, že Ti chutí, som rada, že sa Ti takto krásne podaril z bezlepkových ne-múk, to si šikovná Ty. Mala by si ho dať ako samostatný recept pre bezlepkáčov, ved nemá páry Tvoj posúch, samá dzírka a mnohým určite pomôžeš, urob tak. Nech vám padne na úžitok, kilečká stratíš na jar.
dakujem aj ja za pridanie foto @eviana , potešilo ma to
katka78
@havino milá, tento recept je už u nás stálica. Rovnako ako vy všetky, aj ja s ním skúšam rôzne obmeny. Naposledy na skúšku také malé bosniačiky (len 3dl vody do cesta) na chalupársky guláš (nabudúce už spravím pokojne väčšie). Aj keď mi naspodku trochu pukli, vôbec to nevadilo, nič nevytieklo, držali výborne! Zato raz som robila podľa iného receptu a kým som doniesla foťák na tradičný "fotošúting", celý spodok sa rozmočil a polievka vytiekla. Teraz už viem ako na to :-)


havino
@katar ínka, Ty si taká šikulka, vieš, akú mám radosť, ale čo radosť, obdiv k Tebe, ved to je prekrásny kus chlebíka. S tým gulášom spieva, že ber lyžicu a nerečni toľko okolo toho. Vidíš a ja piekla už tiež takéto chlebíky malé na cesnačku, ale kváskové, no veru mňa netrklo, že ved tod aj takéto skús. Kati, vieš čo by bola istota spodnej kôrky? Rozpáliť plech v rúre, vyhriať ho 20 - 30 mi, bochničky si pripraviť na papier, tam nech aj kysnú a s papierom ich presunúť na vyhriatý plech, vtedy bude zaručená pevná kôrka. Ja mám žulu, pečiem na nej a nedávno som bagety piekla na žule a to je tiež rozdiel v spodnej kôrke, ako len na plechu, že plech nie je vyhriaty. Si ma potešila, veľmi. Ďakujem za krásnu fotku, si ozaj šikovné, zlaté dievča.
elixir
Teda, toľko všeliakých variácií, parádička. :) Keď vidím ten Katkin chlebík s gulášom, napadlo ma, že aj s hubovou polievkou by to mohlo byť chutné... :)
katka78
@elixir máš pravdu, určite by to bolo s hubovou eňo-ňuňo! :-)
@tanicka vidíš, mňa zase potešilo ako si mi pekne srdečne odpísala, ďakujem :-)
A ďakujem aj za radu, nabudúce vyskúšam tak, veď aj veľký chlebík tak pečiem, že predhrievam plech, či jenskú misu, tu mi to nenapadlo, nechala som ich kysnúť už na plechu s papierom a celé šupla do vyhriatej rúry. Možno teda preto praskli. Však nabudúce už budem múdrejšia. A možno s nimi vyskúšam tú hubovú, čo @elixir spomína, však som hneď na ňu chuť dostala, keď som to čítala :-)
1x havino
smejkad
a ja som kukulienku chvalila, ked som ho robila prvy krat :-)))
bez rozmarinu, so slaninkou, druhy raz s rozmarinom a vcera s bryndzou a slaninkou, uz tam nieje skoro nic :-)))
akurat sa mi stale robi osla, uz som aj liala cesto do rozpalenej formy, co robim zle?
havino
@smejkad , som rada, že vám posúch chutí, no len mi povedz, čo je to tá osla? ja netuším....
smejkad
Ahoj, osla voláme u nás taky pásik, obyčajne nad spodnou korkou, kde cesto nevyskoci a ostane akoby nedopecené :-/
mijaita
@afataga jedna zlomyslna !:-) Plavu jak o zivot, sauna strida ledovou lazen, hlad jako vlk a na lehatku odpocivajic kliknu na Varechu..... tos nacasovala !? K veceri jen rajcata se seminkama a tvaroh a koupeny slunecnikovy chleba.....
Ale ocham aspon ve Vysnych Ruzbachach, hec ! :-)
1x havino
havino
@afataga , som poctená, že ti tento recept neuniká z pamäti, ako mne, iné veci :-) a vraciaš sa k nemu s obmenami, vydarené bagety, chuť si viem predstaviť, mne asi najviac chutí kombinácia chlebovej múky a ražnej, je to proste chuť chleba
@mijaita , že kto tu provokuje??? :-) s Vyšnými Ružbachmi a striedavým kúpeľom, my pri peci a ty vo vode si plávaš :-) len si uži, zaslúžiš si, prajeme Ti to
xanadu1955
@havino , chcela by som sa opýtať, kde v Žiline kupuješ múku od Mlyn zrno u nás v Martine ju mávajú občas v Jednote ale väčšinou len jeden druh, je naozaj výborná a rada s ňou robím ale keďže sa rýchlo vypredá tak je ju problém zohnať, dá sa objednať aj cez internet ale poštovné je príšerne drahé a dcéra robí v Žiline, takže by mi ju mohla kúpiť v Žiline. Ďakujem za odpoveď
havino
@xanadu1955 , ved toto, ved toto, zháňať ju a pritom aký dopyt je po nej, ani drahá, kvalitná, aj pol roka ju mám a žiadna moľa, vždy čerstvo mletá priamo z Mlynu. Ja som sa nahľadala cestičiek za ňou. Do ZA a okolia, aj MT, aj Vrútky ju zásobuje veľkosklad Lacra v ZA. To som zistila priamo v predajniach, ked som raz za mesiac natrafila na dve vrecká. Tak som ich prosila, ale bolo to veľké prosenie, až otravovanie, nepomohlo mi, že manžel je diabetik a chlieb z tej múky mu nezvyšuje cukor. No ale z času na čas sa dalo a to som sa vždy zásobila. Potom som zistila, že zásobujú aj raciolku na Mariánskom námestí, pod laubňami, smerom ku pošte, na rohu je kvetinárstvo a smerom ku pošte dalej, vedľa Tchiba myslím je táto raciolka. Milá majiteľka, dá sa s ňou dohodnúť a objednať množstvo aj druh, aký chceš. Ja si kupujem jemnú ražnú, celozrnnú majú moc echt, tá mojmu kvásku nešla a jemná bola moc jemná, hlavne beriem chlebovú tmavú, tá nemá konkurenciu, čisto tmavá a chlebová a pšeničnu celozrnnú,ale tiež jemnu a sebe na ražný echt ražnu celozrnnú graham, to sú až lupene vlákniny v nej,ale aj do chlebíka tú jemnu ražnú. Mne mali snahu pomôcť aj vedúce v Jednote, ale ich márna snaha, ked aj objednali a tovar nebol dodaný, zvláštne pravidlá majú. takže skús v tej raciolke, tam som ju vždy po dohode kúpila a vždy väčšie množstvo.
marianne
Sak mi polovicu komentu neodoslalo..muka je aj v jednote,kupila som ju na skusku a az tu citam aky chvalospev na nu,uz viem na co ju pouzit,pekny posuch @tani
1x havino
havino
@marianka :-) , som sa nahlas zrehlila, že prerolovať na koniec, ako by ťa počula :-)
no hej v Jednote, neviem ako u vás, ale tu prídu tri vrecká a dovi dopo, je po múke, ostáva len tá echt vlákninová, tu málo kto berie, len ja :-) a po chlebovej ani stopy a ta je úplne, že ne tento posuch aj, aj na kváskový geniálna, len si ju kúp ked natrafíš
marianne
@tani cistou nahodou som este natrafila na mlyn ZRNO aj v papierovych vreckach, stoji okolo eurka, je to ta ista, co v platenych vreckach, ale vyrazne lacnejsia. Ved povedzme si na rovinu, za tie platene vrecka si uctuju slusne. Ta ista kvalita, porovnavala som:
zle vidiet, ale da sa precitat:




havino
@marianka , ty si dobrý človiečik, hej, viem aj o týchto papierových, mala som ju, len málo kde ju majú a málo kedy chlebovú, ale mala som aj túto a samozrejme cenovo super a kvalita múky
salinka
@havinko môj, zase medzi poslednými, ale vieš, že sme stále na cestách a nie je kedy vypekať. Ale stálo to za to:-) Úžasný posúch, síce neviem, ako chutil Bosniak za 50 halierov (už ani neviem, ako vyzeral 50 haliernik:-), ale tento tvoj skvost nám naozaj chutil. Postupovala som presne podľa receptu. Veľmi ma trmalo, aby som pridala múky, cesto bolo naozaj riedke, ale zamestnala som sa niečim iným, aby som zabudla. Oplatilo sa. Môj muž poznamenal, že diery sú tam také veľké, že by sa tam Salinka otočila:-) Ďakujem pekne, ponížene za recept, ostane u nás udomácnený.


havino
ale no nie,:-) @salinka , mačička, priateľka moja do varenia prišla ku havinovi, no vitaj moja milá, som rada, že sa ti tak krásne posúch vydaril, dobre, že si sa zamestnala, lebo toľko vody, hydratácia cesta je potrebná na tie džúrky, kde by sa aj salinka, ale aj môj geri asi otočil, také sa ti podarili. Máš ho ukážkový, taký má byť. Som potešená, že vám doma chutil. Pozdravujem salinku.
salinka
Ďakujem, odovzdám:-) A k tebe sa oplatí chodiť do varenia, zatiaľ sme boli so všetkým od teba spokojní:-)
xanadu1955
Milá @havino vďaka za odpoveď aj keď odpovedám neskoro, mala som nejaké problémy so žalúdkom tak som na varechu veľa nechodila a nejak som prehliadla Tvoju odpoveď, kedysi chodili odpovede na mail bolo to lepšie ale čo už, poprosím dcéru nech sa zastaví v raciolke alebo sa ja zas po dlhšej dobe vyberiem do Za a skúsim si to tam dohodnúť, inak našla som aj výrobcu ale majú drahé poštovné, inak milujem túto múku .  www.mlyn-zrno.sk
na tejto adrese sa dá pozrieť aký majú veľký výber múk a dá sa aj objednať, ešte raz vďaka za odpoveď.
havino
@xanadu , ani nevrav, ja ked ju zbadám v Jednote, beriem všetky čo majú, lebo ja si aj sebe kváskový čisto ražný pečiem a nikde takú nekúpim, ako oni robia celozrnnú grahamovú ražnú, ja to volám, že echt bordelová, naozaj, tak na hrubo mletá a tú si kombinujem s hladkou ražnou, nech mi toľko črievka nerajbe:-). No ale vieš čo ma napadlo teraz, minulý týždeň som ju natrafila v Jednote vo Vrútkach oproti hotelu Luna, asi poznáš a je tam super vedúca, my sa už aj poznáme a povedala, že už im ju vozia častejšie, ako inokedy, aj som ju tam teda po dva krát po sebe videla. Tak skús si tam zavolať, alebo zastaviť, nech Ti objedná v ZA a nemusíš tam behať a ona Ti aj odloží, aj mne tak už volala, že mi odložila, je ochotná. No a čo sa týka poštovného v mlyne zrno, no des to je, ja som tam aj volala, že či by sa nedalo nejak upustiť niečo z poštovného, že manžel diabetik, že tie múky špica a rozdiel, ale kdeže nič nepomohlo, ja som len normálne poštovné chcela a nie že čím viac múky, tým drahšie, viem podľa váhy, no ale mna by múka vyšla na nehorázne peniaze a to už potom tiež rozmýšľam, že odtiaľ potiaľ. Dúfam, že sa Ti podarí niečo a prajem Ti nech sa vyzdravieš čím skôr. Môžme si cez Tajné správy aj číslo vymeniť a ja ked ju uvidím, že majú, nechám Ti ju odložiť a prídeš si po ňu, porozmýšľaj, pa
kecemis
Tanicka takto mi to vyslo so spaldovou mukou a jalopenom.


havino
@monty469 , dakujem, verím, že bude chutiť

Mirko, nemám slov, chlape čo si vymyslel a ver, že Ťa budem nasledovať. Manžel ked majú pánsku jazdu, tak vždy majú tento posúch, ved mäsa plno, kadečoho a chlapi ho pýtajú, ale chilli im tam dať ma nenapadlo. Máš ho super aj zo špaldovej. teším sa a dakujem za peknú foto a inšpiráciu, no ale ako vždy od Teba.
zuzanka1367
Susedka moja netová, dnes som u Teba v kuchyni, alebo Ty u mňa :) neviem presne, ale robila som Tvoj neskutočný posúch. No tak dávam všetkým do pozornosti, kto ste ho ešte neskúšali, tak šup, šup do toho :) To je iná paráda, určite platí, že v jednoduchosti je krása a v tomto prípade chuť. Natlačila som sa nenormálne a to ešte nie je všetko, prechádzam pod ďalší Tvoj recept :)


zolik
@Havino
tak sa aj ja pridavam do zastupu. skvely posuch, teda skor chlieb. rozmaryn som nemala, tak som ho urobila cisto rascovy. ku klasickej fazulovici ako stvoreny. vdaka za recept. urcite som ho nerobila naposledy.
na Tvoje recepty sa da spolahnut. precitala som si dokonca skoro celu diskusiu a s tymi mukami je to hotova veda. tu kde zijem to s mukami pre mna nieje take jednoduche. a ich chlebove a pecivove vyrobky mi nechutia. este skusim pridat foto mojho snazenia
havino
no dievky moje, toto je radosť, ked tu človek pridá recept, čo si myslí, že by chutilo aj iným a ono to aj chutí, ale že mám úsmev od ucha k uchu, ako by sovka napísala, ked to naozaj aj chutí
@zuzi , nemýliš sa, ty dnes u mna, ja tiež u teba, v receptoch tvojich som sa hrabala, som sa tu cvičiacich pýtala, reku či môžem ten čokoládový na nedelu, no že výnimočne hej :-), ak nepôjdu tam a onam, tak neviem zatial, ale už som mascarpone kúpila, posúch máš ukážkový, takýto má byť, tá ražná tá je v ňom luxusná, to je tá chlebová chuť, nech vám padne na úžitok

@zolik , dalšia radosť, dakujem za vyskúšanie, rozmarín nemusí byť, možno rasca ešte lepšia, ako chleba doslova, že? keby si chcela, ja ti aj ražnej pošlem tam kde si, nemala by som problém
havino
@zolik , parádny, preparádny, som rada, že chutilo, veľmi, dakujem za peknú fotku
janger
@Zolik (18.2.2016 21:05)

@zolik , super fotka ☺!

@havino , paradny recept, samozrejme, mam ho uz davno ulozeny. Ale mali sme taku diskusiu so @zolik o fotografovani, lebo sa nam nedarilo...Tak preto ju chvalim pod tvojim receptom ☺.
zuzanka1367
Susedka, znovu som u Teba :) kedže sa začínajú sviatky konzumu, tak som sa rozhodla aj pečivo pripraviť doma, aby som sa vyhla návštevám obchodov :) a znovu paráda, neskutočný recept!


havino
jej Zuzi, už som tu, už som doma, som rada, že vám chutí, mne chutí tento posúch viac, ako chleba. Ale si mu dala bohovskú farbu, ale tak má byť, chrumkajúci a striedka vláčna. Sa teším, nech padne na úžitok aj na budúce.
afataga
znova som vratila k tvojmu rcp, vcera som z toho cesta piekla bosniaky, dala som domacu kacaciu mast do nich co som dostala, hadaj od koho :-)))
1x havino
havino
maria svata, tie ale sú :-) mám veľkú radosť, vydarené, do chrumkava, cesto sa driape v strede, tak kačaciu masť? to musím podúmať hlbšie od koho, ale určite od blízkej osôbky čo ťa rada, dakujem za super fotky, veľké chute mi narobili a nie len mne. Nech sú Tvoje fotky inšpiráciou, že nie len posúch, ale aj bosniaky sa z tohto cesta dajú, samozrejme ubrať vodu cca od 250 ml -300 ml na to množstvo múky, vyformovať a sú chuťou takmer klasické bosniaky. dakujem, ešte raz.
lekorica
Hmm. Mnamka. Ja tiez pekavam z miesanych muk vela. A taktiez pouzivam domaci kvasok. Tento tvoj recept ukladam. Urcite vyskusam. 5*
havino
@lekorica , je naozaj chutný, chlebovejšia chuť, také my radi doma, aj ja už mám dlhšie v pláne takýto liaty doslova s kváskom dať na plech, len som posadnutá chlebom, tak uprednosňujem ten stále, ale už som presne túto myšlienku mala tod nedávno
lekorica
@Havino (19.7.2016 21:59) ja pečiem z kvásku už aj bagety. Nedávno som ich tu pridávala a bála som sa, či sa vôbec podaria. Ale z kváskom sa super robí. Ináč tie múky aj ja kupujem v Jednote a sú super. Pečivo z nich je výnimočné. :-) Takýto chlebík sa mi darí z kvásku.  www.facebook.com/sevouvkuchyni/photos/a.1745591929010738...
A vlastne ako posúch pekávam focacciu, tej sa nejdú dojesť, robievam olivovú s rozmarínom a zo sušených paradajok. :-)  www.facebook.com/sevouvkuchyni/photos/a.1764256767144254...
Skúsim tento tvoj recept urobiť z kváskom. Potom pridám foto. ;-) Ďakujem za inšpiráciu.

havino
@lekorica , super chlebíky, pridám si ta na FB, šikulka si, ja bagety tiež už vela krát som piekla z kvásku, fotku som ti pridala k tvojim bagetam, tie sa mi daria na prvý šup, aj bosniaky, alebo ako ich nazvať z kvásku som, ale bosniaky som mala dosť tvrdú kôrku, to mi vadilo, ale ostatní, že to je najlepšie, no tento posúch si myslím, že nebude problém, tu nemá čo prekysnúť, klesnuť, urobiť sa placka, ked sa šupne do riadne vyhriatej rury aj ho upečiem a dáme si vedieť
siisa
Už mám toho toľko na pláne, že urobím, ale toto si nenechám ujsť. Toľko pekných komentov, že sa nedá do toho nepustiť. Tiež som zástancom kvásku, tak to vyskúšam s kváskom. KK a dávam 5 *
siisa
Tak to je môj s kváskom...nevydržali sme kým vychladne :D Potrela som ho cesnakom, chutí neskutočne. Ďakujem za úžasný recept. ♥


1x havino
radost
@Siisa
si krásna,mladá,veľmi šikovná žienka..
aj ja ho mám obľúbený..
o recepte i tebe je velmi pozitívna moja mienka..:-)
siisa
@Radost (21.7.2016 12:39)

Ach, milá @Radost , ani nevieš ako si ma potešila, vážim si tvoje úprimné slová a ďakujem. Prajem Ti veľa zdravia, lebo takýchto úžasných ľudí ako si Ty, ktorí okolo seba rozdávajú radosť, by mala dlho nosiť táto Zem. Dnes akosi ľudia zabúdajú, že pomoc druhým, pekné slovo a podpora urobí šťastných nie len tých druhých, ale aj seba samého. ĎAKUJEM. ♥♥♥
havino
@Siisa , som veľmi milo prekvapená, ved ty rýchlik, čo napíšeš slovo, to dodržíš, veľmi sa teším, tak my tu len debatujeme s @lekorica , že aj my ho s kvaskom upečieme a kukaj ty už si upiekla, vyzerá výborne, no nemám rozkvasený kvások, ale si ma nakopla, aj ja ho určite urobím. a súhlasím
s @rados ť, je to žieňa tu na vareche s veľkým Č, moja krvná skupina a presne si ju odhadla, slovom neublíži a Ty si tiež aj veľmi sympatická, milá a dobrosrdečná, to sa dá prečítať medzi riadkami a z tvojich písmeniek. dakujem Ti veľmi pekne, naozaj mám radosť, si šikovná.
siisa
@Havino (21.7.2016 21:49)

Ďakujem za pochvalu aj za milé slovká, si zlatý človiečik, veľmi rada ťa tu čítam :) Vidieť, že sa až tešíš, keď môžeš pomôcť. A za ten prístup ti veľké VĎAKA ♥♥♥
salinka
Tanicka, tvojmu receptu sa u nas velmi paci. Už ostane naveky. Teraz som si vsimla, ze v predchadzajucich komentaroch sa mi niekde zabehla fotka, tak posielam este raz. Velka vdaka:-)


havino
@salinka , cicka moja, vám sa moj recept páči a mne Tvoj posúch, ten spieva, dierok ako v ementáli, som rada, že neupadá do zabudnutia, mne niekedy tak padne vhod zmenou chuti, že mi chutí viac, ako chlieb. Máš ho ukážkový, ako má vyzerať. dakujem za odozvu a pridanie fotky, sa teším, si mi vyčarila úsmev na tvári.
renulienka
Už som ho piekla niekolkokrát, ale vždy som zabudla podakovat za perfektný recept ;-) Dakujem, velmi sme si pochutili ;-)
havino
@Renulienka , potešenie na mojej strane, že si spokojná s posúchom, nech vám padne na úžitok, mám radosť
kecemis
Tanicka, kede sa rad vraciam k tejto uzasne dobrote a je, resp. bola hubova sezona tak som to tentoraz vyskusal s cerstvo nazbieranymi hubami, klobasov a samozrejme jalapenom.


havino
ale no kukaj ho sem, ty môj kreatívny kuchár, pekár v jednom, na parádu, huby by ma na posuch netrklo naložiť, no ale ved isto len dobré to muselo byť. jaj huby Mirko, ani nevrav, u nás není sezona, u nás je hubové šialenstvo, zbláznili sa s hubami všetci moji chlapi doma, len odparkujú pred domom a otvárajú kufre áut, že mám sa ísť kuknúť :-) som rada, že recept nezapadol prachom a len peč nadalej, pozdravujem Ťa, dakujem za foto
nadia56
@havino ,
dakujem ti za recept,
cesto mi vymiesila domaca pekaren na chlieb,
posuch je uz upeceny, prave sa chladi, nadherne rozvoniava ☺


1x haji
bugout
Práve mi kysne cesto... Keď som čítal, že chutí ako bosniak povedal som si, že musím vyskúšať, akurát vypustím rozmarín (ten mi k bosniaku nepasuje, ale dám na vrch celú rascu)....
frezia68
@bugout (22.5.2021 17:05) Tvoj komentár ma priviedol ku komentárom toho skvelého receptu.Kde si ,Tánička? Tento recept vyvolal asi najviac komentárov na Vareche a boli aj zábavné. Ak pečie taká skvelá a obľúbená Varecháčka,tak to má také reakcie. Aj ja som piekla podľa @Havino a bezlepkové.

bugout
@frezia68 (7.12.2022 19:27)
Podľa tohto receptu som asi prvý krát piekol niečo takéto chlebové, nemyslím nejaký koláč alebo pizzu... A pekávam ho dodnes. Hlavne keď mám nejakú polievku ku ktorej sa hodí.




SÚŤAŽ: Takto využívajú Maresi mliečko naši čitatelia