Varenie

Co dnes vaříte? (7)

haji - bez fotkyhaji, 13. februára 2021

Věčná a vděčná otázka a rozhodování co uvařit?! Sdílejme spolu a inspirujme se vzájemně. Láska a dobrá nálada procházejí žaludkem. Mám radost, že sdílíte rádi a s chutí, děkuji všem!

@zareaguj


Diskusia k téme

233 komentáre k článku
Kyslá zemiaková omáčka, fašírka, chlieb. Bez polievky, pred omáčkou sa nám nežiada. Žiaľ, nebol to úspech storočia, omáčka bola veľmi dobrá, ale cesnak vo fašírke má akúsi divnú chuť, skôr pachuť, nie takú ako človek od cesnaku očakáva.
Čo už, cesnak nechutí ako cesnak, čokoláda nechutí ako čokoláda, mlieko nechutí ako mlieko, chlieb, pečivo tiež nie a mohla by som pokračovať donekonečna. Prečo sme vlastne zrušili ČSN? Lebo by im dovozové potraviny nevyhovovali? Lebo dovozcovia ich neboli ochotní dodržať?
Len taká mňamka od nášho dedinského mäsiara aj tlacenku od neho kupujem pravidelne a pasteky chudák nestíha ani vyrábať mi pred týždňom povedal keď som ich došiel kúpiť.nuz čo je dobré sa ľahko predáva :D
@sovka62 (13.2.2021 18:09)

Skôr zle nakupujes.mlieko ak mám naň chuť si chodím čapovať do automatu (a je lacné!) Chlieb a pečivo stačí ísť kupovať do miestnej pekárne u nás Čachtická pekáreň a čokoláda to neviem ja čokoládu k životu nepotrebujem ale keď už do koláča tak nejaká 60-70% z Lidla je vždy dobrá kvalita. Neviem čo je csn ale miesto vyplakavania by som si dal záležať skôr na tom čo kde kupujem.
@kimlo (13.2.2021 18:43)

Ahoj chodím veľmi často do mäsiarstva Rakoľuby je to asi 3km za novým mestom nad Váhom majú fantastické výrobky a úžasné lacné .. a potom nás mäsiar v povazanoch to je dedinka pred NMnV má otvorené od utorka do soboty ku nemu chodím na tlacenku jalita ale hlavne domacu pasteku
@kuko95 (13.2.2021 18:48)

Viem kde to je, robím v NM, dochadzam tam z Turej každý deň. Do Rakolub sa chystám už dlhšie pozrieť to mäsiarstvo
@kimlo (13.2.2021 19:12)

Okej odporúčam majú všetko aj kašu majú perfektnú a nášho mäsiara môžeš ísť tiež navštíviťť je to v povazanoch oproti kostolu taky maly obchod ale výrobky má výborné :))to jalito na fotke biele je od neho a tá krvavnica je z Rakoľub
@kuko95 (13.2.2021 19:24)

Dík, pojdem pozrieť do obidvoch. @haji sorry za spam, len som to potreboval vedieť, iná možnosť tu nieje :-)
1x haji
@hladnajana (13.2.2021 18:05)
Děkuji za koment, kapustové halušky jsou velká dobrota! Dala bych si s radostí pěknou porci hmm
@sovka62 (13.2.2021 18:09)
Děkuji za koment. Mně by u vás chutnalo. Chuť česneku je někdy překvapivá. Dávám ho minimum, bo žlučník. A nebo leckdy nedám vůbec. Už jsem si zvykla.
S chutí potravin a též s normami - to je obecná potíž. Člověk má i chuťovou paměť a ta nepustí. Aby jeden pohledal, když najde tu správnou klasickou chuť. Uf Když se mi podaří vykouzlit tu správnou chuť, konzistenci a nedejbůh i vzhled, tak skáču radostí metrdvacet!
Přeji pevné zdraví, ráda tě vidím!
@kucharka (13.2.2021 18:38)
Velmi pěkně děkuji za komenty a fotečky. Pizza vypadá náramně chutně, pomeranče nemají chybu a určitě domácí trhané musí být bezkonkurenční chutě!! No a záběr na moře nemá chybu, tiše záávidím... Hezký zbytek víkendu!
@kimlo (13.2.2021 19:31)
To je v pořádku, žádný spam, ale sdílení - všeho dobrého a tam jsou i nákupy dobrot.
@kuko95 někdy je to složité, mladému behajú nohy a auto daleko a rýchlo. Mně třeba musí stačit jeden reťazcový obchod. A Jednota za naším. Zvlášť teď, v zimě je to zajímavé. Ale to je jen tak na okraj. Neplaču, jenom přesně popisuji. P.S. Najlepší jitrnice, jelita, tlačenku, ovar a obarovú polievku mával moj nebohý strýko. Nezapomenutelné... Hezký večer!
@kuko95 (13.2.2021 19:24)

Pozeral som na street view, je tam Maso - údeniny Dušan Markech, to by mohlo byt ono... dík za tip.
1x kuko95
@kuko95 (13.2.2021 18:35)
Děkuji za komenty a foto - náramně dobře vypadá oboje, jitrnica aj jelito. Mám dotaz, zda jsou uvnitř krúpy, ryža a nebo pečivo? Už jsem se setkala se všemi třemi způsoby, aj ochutnala. U nás se jitrnice a jelítka dělají jenom s kroupama. Každý kraj má svoje.
1x kuko95
@kuko95 (13.2.2021 18:39)

Mylis sa. Nekupujem prve na co natrafim, pozorne vyberam, ale pri takej ponuke si nevyberies. Chlieb sme kupovali v malej pekarni, ked ju otvorili bol vyborny. Sice drahsi, ale to je posledne na com mi zalezi. Po mesiaci zacala kvalita klesat, dal sa jest len v den ked bol kupeny, na druhy den bol ako piliny. Odvtedy som skusila ine pekarne, mame ich tu viac. Stale to nie je ono. Cokoladu (na pecenie) objednavam cez internet, belgicku, zn Celabaut. Tiez vyssia cenova kategoria, ale stala za to. Posledna zasielka - nejedla. Po maso chodim na opacny koniec mesta, to je, nastastie, v poriadku. Kym platili ceskoslovenske normy (CSN), bola kvalita vyrovnana, pretoze bola kontrolovatelna. Dnes kvalitu vyrobkov nikto nekontroluje a nikto nic negarantuje. To sme sa dozili...
A cokolada z Lidla ( ta 70 %-na) ma uz tiez tu pachut. Donedavna bola dobra, teraz je protivna.
U nás hovädzí vývar a falošná sviečková z karé, môj má veľmi rád 🙂❤️
1x haji
@smejkad (14.2.2021 08:44)
Děkuji za koment, hovězí vývar aj falošná sviečková sú velmi dobrý obed, mně by chutnalo! Neměla jsem oboje docela dlouho, díky za inspiraci! Dobrú chuť!
1x smejkad
@sovka62 (13.2.2021 21:41)
Každý chce hodně vydělat a s minimálními náklady. Pochopitelné, ale nemilé.
Hezkou neděli přeji všem!
1x zolik
Dnes jsem si otevřela sklenici s jeleními žebry a omáčkou nadivoko. K tomu jsem uvařila makaróny. Velmi dobrý oběd. Sice bez polévky, ale rychle. Výhoda. Zvlášť když má člověk vycucané baterky.
@sovka62 (13.2.2021 21:41)
u nas roky bol asi najhorsi chleba na svete, az minulu rok sa jeden velky retazec rozhodol piect tradicny 40 hodin kvaskom kvaseny rucne robeny chleba a peceny v klasickej peci...bez konkurencie , len maly problem cena nie je pre penzistov.

@2010 (14.2.2021 13:27)
Potěšitelné. U nás se stává pravidlem, že ani to drahé neudrží kvalitu. Např. z jisté dědiny nedaleko vozili chleba - kváskový. Pak do toho začali sypat nesmysly. Cena se šplhá stále nahoru a kvalita dolů. Jsem šťastná, že zase kváskuju. Dá to práci, ale vím co jím. Kromě mouky, tu koupit musím - a také to někdy tak vypadá. Kdo peče, nejen chleba, ví.
1x smejkad
Domáci chlieb je domaci a vyrdzi čerstvý dlho. U bol Dneska kuraci vyvar, zemiakový prívarok a sekanu plus sme mali Kremes. :3 prajem pekný deň
@saymona (14.2.2021 14:24)
Děkuji za koment a fota, velmi chutný oběd aj se zákuskem, mně by chutnalo. Polévka i krémeš vypadají super. Díky a aj k vám letí přání krásného dne! Ráda tě vidím!
1x saymona
@mata3636 (14.2.2021 14:52)
Děkuji za koment a pěkné foto. Zaujalo mě brokolicové pyré. Pro mě novinka. Můžeš, prosím, písnout podrobnosti? Moc děkuji!
1x saymona
Keďže karneval a všetky s ním spojené oslavy sú tento rok v lufte, tak sme si aspom urobili pre našu oblasť tipický Xató šalát. Je z kučeravého šalátu
( escarola ), ktorý je sám o sebe trochu nahorklý ale na kučeravé listy sa výborne nachytáva omáčka. Základom omáčky sú mleté mandle, lieskovce, sušená červená paprika, cesnak a olej ... a každá rodina má potom svoje doplnky.
Do šalátu sa dáva sušená treska, olivy a ančovičky.


@kucharka (14.2.2021 15:26)
Děkuji za komenty a fotečky. Takový salát neznám, velmi zajímavé suroviny aj vzhled hmm S radostí bych ochutnala. Aj špagety vypadají dobře, k tomu když člověk nemusí vařit a dcéra je šikovná - co víc si přát?! Krásný zbytek neděle! A díky za rozšíření obzorů.
1x zolik
@afataga (14.2.2021 15:46)
Děkuji za komenty a fotečky! Hovězí žebra takto pripravené by mi také chutili. O morčacích kostkách kung pao nemluvě! Také to tak někdy mám, že nakrájím na větší kousky, jeden nemusí tolko hladať kúsky maska. Hezký zbytek neděle! Pohlazení vaší psí modelce, je kouzelná!
@frezia (14.2.2021 16:40)
Děkuji za koment a chutné foto, zajímavá a neotřelá kombinace surovin. Mně by chutnalo!
@finczi (14.2.2021 17:02)
Děkuji za komenty a fotečky. Jejda, ten gazdovský tanier vypadá prudce žravě a kebab také. Hmm a rybka na másle mě opět láká, máme podobné chutě. Hezký večer!
1x finczi
@haji (14.2.2021 15:07)

Nech sa páči: 1/2 brokolice na ružičky uvariť do mäkka v osolenej vode, scediť a tyčovým mixérom vyšľahať s lyžicou creem chease alebo kúskom masla. Aj z karfiolu je výborná. Dúfam, že aj tebe bude chutiť 😉
@mata3636 (14.2.2021 17:43)
Velmi pěkně děkuji za recept, jeden se pořád učí. Jsem se naučila jíst brokolici a pyré z nej musí být velká dobrota. Oživení v jídelníčku je super. Vyzkouším i karfiol, ale ta barva brokolice a jej chuť určitě vede! Hezý večer!
Zdravím @haji , fajn že pokračuješ v téme ...:-))) Rada to čítam, rada si pozerám krásne fotky dobrých jedál.... :-))) Ja žiaľ len bez foto, foťák nemám a telefón len dôchodcovský tlačítkový... My dnes vysmážaný karfiol a šampiňóny s dusenou zeleninou, zajtra falošnú hovädziu sviečkovicu na divoko a špätzle. V stredu povinný pôst - zemiaky s cottage syrom a maslom, kefír.
P.S. @haji , zabudla som napísať, že je vidieť, aký úspech má táto tvoja téma, za 1 a pol dňa 50 komentov... skoro ma prekotilo, keď som to otvorila. :-)))
Moja milá Hajimrška, neprestaň s touto témou. Rada ju čítam. Už dávnejšie aom lobovala u @redakcia Nech ti vytvoria samostatnú kolónku. Úspech máš. Ľudia si to radi prečítajú. Neprešlo.
@evelynba (15.2.2021 09:08)
Velmi pěkně děkuji za komenty. Vůbec nevadí, že není foto. Mám také tak. Tlačítkový telefon a bez foťáku. Už jsem si dělala chutě na foťák a zase se mají věci jinak. Teď zuby. To by bylo foťáků... paradontóza. Tož dobře!
Vyprážaný květák miluju, aj tie brambory so syrom beru, mně by chutnalo!
Pokud jde o diskusiu Co vaříte? - jsem ráda, že je oblíbená a to díky vám všem! Je to i na jiných stránkách oblíbené téma. Vidno, že lidé si umí najít cestu k sobě i inspiraci. A to je moc dobře! Krásný den přeji a pevné zdraví!! Ať se ti daří, vždyť inspirovat se dá různými způsoby! Na technice nezáleží.
1x finczi
@nephilim (15.2.2021 12:29)
Děkuji za milý koment! Jsem ráda, že nahlédneš, napíšeš a potěšíš! Lobovanie nejspíš není v kurzu. Obecně... Nevadí, dobré věci se prosadí i bez lobingu. Varecha je toho důkazem a Varechárky, Varechári tiež! Krásný den ti přeji a pevné zdraví!! Drž sa mi!
1x staja
@zolik (15.2.2021 14:09)
Děkuji za koment a fotečku! Mně by chutila tvoja šošovicová polievka, aj uzly. Mám v pláně, šošovicu mám tiež. Aha, ty sleduješ alpskú kombináciu hmmm Tak to já jsem hockeyová. Brácha je na lyžovačky. Máme to rozdělené. Jenže narozdíl od něho, který se snad ještě udrží na lyžích a bruslích /silou vůle/, já neee! Jsem gaučový fanda haha
Krásný den! U nás nádherně svítí celý den sluníčko!
Dobrú chuť aj k tomu druhému! Já právě "sjíždím" bálešky od sousedky. Rozuměj šišky - ne vykrajované, ale jen roztáhnuté. Vprostřed dolík, v něm povidla a sladký tvaroh. Hmm je to dobrota!
... včera... bravčová panenka s dvomi plnkami. Z jednej strany surová klobása z druhej žemľová plnka. Celkom to pasovalo. K tomu smotanová omáčka s farebným korením a zemiakové pyré.


@stefanm (15.2.2021 17:02)
Děkuji za koment a foto, bohatý obed si navaril! Zajímavá plnka v panenke, příjemná inspirace.
Ahojte varechaci pekný deň prajem všetkým dneska u nás bude na obed Klobasova polievka ohnivé mäso s ryžou ( ktorú robím bez námahy v rúre;) a ja si robím kuracie prsia pecene na zelenine a chystám sa na bocikovu pomazánku tak dúfam.ze sa podari


@saymona (16.2.2021 12:08)
Děkuji za koment a fotečky. Ty jsi ale pilná včelka Mája! Mně by chutnalo všechno!! Masko s ryžou miluju, klobásová polievka vypadá náramně!! Mám otázku, ve fotu ryže vidím co?? Vajcia??!? Moje nervy... Bůčkovou pomazánku bych si dala, jsem pomazánková. Kousíček bych ochutnala na chlebíku či rohlíku.... hmm
@haji (16.2.2021 13:54) Ďakujem Haji. Pomazánku idem robiť prvý krát tak sa trochu obavam ci bude dobra :D
To je cibuľa mam rada jej chuť v ryži hehe ale nie vždy ju zjem


1x haji
@saymona (16.2.2021 14:02)
Jejda, to mě nenapadlo, že cibula - přitom já dávám cibulu do rýže též celou. Asi je to tím, že do ní vetknu hřebíčky, tak mi to nedošlo. Chjo
Pomazánky se bát nemusíš. Určitě bude výborná. Pomazánka je dobrý trenažér. To už by muselo být, aby nebyla chutná. Vždy jde poladit!! Držím pěsti, ju?!
1x saymona
@elixir (16.2.2021 10:31)
Děkuji za koment a fotečku, segedínský guláš miluju a tvůj vypadá prudce jedle!! Mám ho ráda s knedlíkem ale i s chlebíkem je výborný.
1x saymona
@kucharka (16.2.2021 16:06)
Děkuji za koment, shakshuku s olivami bych ráda ochutnala, aj chlebík vypadá velmi chutně.
@zolik (17.2.2021 13:19)
Děkuji za fotečky a komenty, mně by tvoja oriešková bábovka velmi chutila! Ke kafíčku, čajíku hmm Ty jsi hyper sova, pečieš v noci?!
@elixir (17.2.2021 13:21)
Děkuji za koment a velmi chutné foto, šošovicová polievka od teba nemá chybu, hned bych si porci dala. Beru aj s miskou, je velmi pěkná.
Mám zbytek makarónů a tak bude omeleta s těstovinou, trochou papriky a navrch sýr. Přinesla jsem sice špenát, ale v mrazáku počká. Zpracovat zbytky je přednější.
Předvčerem v noci padal sníh, teď to spěje k oblevě. Vyhlížím jaro. Už jsem si koupila v pořadí druhý petrklíč - primulu. První byla růžová, teď mám sytě žlutou.
Pohodový den přeji všem!
@haji (17.2.2021 14:01)
Aj ja som na veceru spracovala zbytkoviny do smotanovo-parmezanovej omacky. Ine cestoviny ako Barilla ani nekupujem. V poslednej dobe sa mi od nich zapacili Spagettini n.3




@zolik (17.2.2021 19:09)
Děkuji za koment a fotečku. Střídám výrobce, hlavně aby to byly těstoviny ze semoliny. Mám i české klasické, ale to jen abych nezpanštěla, tak někdy uvařím i ty. Příště se u semolinových vznáším k nebi už při otevírání pytlíku. Hezký večer, milá sovičko!
1x saymona
Právě jsem založila polievku z bravčových kostí a kůsku chrbta z kuraťa. Kurča a kúsok krkovice už si hoví v soli, kúsku cesnaku, korení a cibuli. Príloha jasmínová ryža. Když to půjde dobře. Mám i salát little gem, miluji ho. Množství hlaviček v balení se smrskává, dříve byly v balení čtyři, pak tři a dnes dva kúsky. Kéž by se tak smrskávala aj moja nadváha... Hezký den přeji všem!
Také dnes a možná zítra poctivě držím pěsti! Důležité a krásné se děje! Nový život príde na tento svet. Mamičky rodia svoje bábetka bez ohledu na cokoliv. Nikdo na tom nic nezmění. Chválabohu!!
Ryža počkala v pytlíku. Ještě mám těstoviny, z neznámého důvodu ostaly, to se mi často nestává.
@haji

Posezení s kámoškama s předkrmem - sýrové kostky v oříškovém dukkah, hlavní jídlo magluba, jako zákusek ke kávě byly pandanové palačinky s kokosovou náplní.


@mijaita (18.2.2021 16:26)
Děkuji za koment a fotečky. Máš můj obdiv, že podáváš menu o třech chodech pro kamarádky. Také jsem dělala kuře, na sýr s oříšky přijde brzy. Obdivuji tvé krásně zelené palačinky, pandánovou pastu jsem ještě nikdy nezkoušela. S kokosovou náplní se musí chutě krásně snoubit. Hmm
@kuko95 (13.2.2021 18:48)

Ďakujem za info, som z nmnv, vyskúšam tiež. Mlieko čapované sa dá u nás v Bošáckej predajni, mávajú aj zabíjačkové výrobky. Väščinou veľmi dobré, ale prečo neskúsiť aj niečo iné? Rakoľuby a Považany sú na skok.
1x haji
U nás práve prebieha mrmlanie obdivu nad mojím dnešným dielom. Pikant guľáš z tekvice hokaido a k tomu cesnaková zemiaková placka vyvolala v manželke stav blaženej chuti. Pochvala potešila. Tomu kto si to tu prečíta odporúčam pochváliť jedlo . Toho kto to pripravil to poteší a nabudúce si dá na svojej práci ešte viac záležať a tým sa bude viac zdokonaľovať. Fakt!!!☺️😋


@stefanm (19.2.2021 12:38)
Děkuji za koment a fotečku! Mně by chutnalo, příjemná kombinace surovin, postupů. Přiznám se, že zemiakovú placku bych s hokaido gulášem nedala k sobě. Vidno, že áno. Jsi šikovný!
@kvakac (19.2.2021 18:46)
Děkuji za koment a fotečku, jsi šikovný, sekaná jako malovaná! Recept od @kimlo na ňu mám též uložený, se na něj chystám. Jen na mleté maso musím vyrazit dál do obchodu, v řetězci mleté /tryskané/ maso nekupuji. Krásný víkend tobě i rodině!
1x kvakac
@haji (19.2.2021 20:30)

Veď ja som si pomlel mäso doma. Nemám rád kupované mleté mäso, radšej si meliem doma. Takto viem aké je. Použil som plece a krkovičku.
1x haji
@kvakac (19.2.2021 21:04)
To si šikovný chlap! Plece a krkovička je fajnová kombinace.
Už som tetuška. Včera večer jsem dostala zprávu, že máme dievčatko! Hurá!!
A polievka z držiek a hovädzieho rebra s poriadnou dávkou cesnaku. Výborná, s chlebom a chilli. Pekný večer.


Dnes kuracie na smotane, cestovina - makaróny. Skúšala som kysnutú trojfarebnú bábovku ...


V piatok som na olovrant robila sladké “žemle” poliate citrónovou polevou.
Len tak k čaju, u mňa čierneho s mliekom.


Dnes na obed sme mali shish kebab z jahňacieho mäsa, arabská ryža
( s cestovinou ) a zapekaný baklažán potretý tamarindom. Ja by som sa za takýmito jedlami zbláznila... :-))


Na internete som videla tortu a hneď som cedela, že ju musím urobiť. Medovo-mandľový korpus, plnený swiss meringue buttercream - švajčiarskym merengue maslovým krémom. Mňam.


@cesminaz (20.2.2021 18:26)
Pěkně děkuji za komenty a fotečky! Lístkové těsto mám v oblibě, máš výbornú náplň. Aj vaša polievočka vypadá chutně a silně! Hezký večer aj k vám a krásnou neděli!
@finczi (20.2.2021 20:18)
Děkuji za koment a fotečku! Kurací masko s makaronmi - měla jsem to podobné, jen kuriatko bolo pečené, máme podobné chutě. Bábovka jako malovaná, kynutú som ešte nerobila a to musím změnit. Narobila si mi chutě! Krásnou neděli!
1x finczi
@kucharka (20.2.2021 22:36)
Děkuji za komenty a fotečky! Jedno jedlo či sladkost lepší než druhé! Zajímavý dnešní oběd, neotřelá dobrota. Torta vyzerá svkostne, dala bych si s velkou chuťou vzorku! Krásnou neděli do teplých krajů!
U nás hlásí na příští týden velké oteplení, až 17°C, nechám se překvapit. Třeba vytáhnu plavky... Bylo by to fajn, bo se mě rozpadly v pořadí druhé zimní boty. Asi je to dobře, s plavkami by to vypadalo blbo.
Dnes budu obědvat řízek a domácí hranolky. Je někde na cestě. Dezert už dorazil, sousedka pekla štrúdlu a trojbarevný koláč. Potom že koláče nejsú bez práce. Aj rezeń... Krásnú a pohodovú nedelu všetkým, dobrú chuť k obedu!
@afataga (21.2.2021 15:52)
Děkuji za komenty a chutné fotečky. Syrový salát s cviklou by chutil i mně, krásná šunka u toho! No a kari kurča též vypadá velmi chutně!
Teď jsem dodělala večeru, rohlíkovú omeletu s debrecínkou a syrom. Hlad ani nemám, ale tá chuť! Bylo potřeba prolustrovat chladničku, syr ani debrecínka nejsou věčné.
1x afataga
@kimlo (21.2.2021 19:31)
Velmi pěkně děkuji za komenty a fotečky. Paprikáš z kárlíka bych si dala hned, halušky vypadají také chutně. Chlebík máš vždy překrásně očkový, máš silný kvások a šikovné ruky. Posúch s tvarohm a slivkami beru také, moc by mi chutnalo. Nedá se, si šikovný, klobúk dole!
@dr (22.2.2021 10:37)
Děkuji za koment, foto, odkaz na recept. Pěkná variace na dané téma, mně by chutnalo!
Úspěšný týden! Já ještě dnes vařit nemusím, mám ještě řízky od bráchy.
1x dr
@stefanm (22.2.2021 16:21)
Rádo se stalo. Já děkuji za koment, i zkouška je potřeba. Ať se ti daří!
Dnes k brzké večeři široké nudle s máslem, posypané opečenou strouhankou a cukrem. Bylo potřeba zatočit se zbytkem starší strouhanky. Výmluva haha Měla jsem aj chuť na něco sladké a minimálně pracné. Ano, vlk se nažral a koza ostala celá. Bylo to výborné!
2x dr, farbuska
@haji (22.2.2021 17:30)
Aj ja som bola dnes sladka - sulance s makom/cukrom, plavajuce v masle. Asi sme si potrebovali trochu osladit zivot, mila Haji ;-)
No a ja som si tak pomohla polotovarom, náš malý má rád mini pizze, sú chuťovo výborné, príprava rýchla. Na pulte bola cena 1,49E za krabicu s 9malými pizzami, ale doma som prišla na to, že účtovali úplne inú cenu, samozrejme vyššiu, ale čo už, vrátiť som sa nemohla. Ale chutnala, a najmä autorovi, ktorý to vymyslel. Takže som sa tešila. Zajtra robím plnené pečené kurča. Tiež bolo na pulte akože v akcii, ale kým som došla ku pokladni, cena záhadne stúpla. Možno bude chutiť o to viac. Veľmi veľa krát je iná cena pri výrobku a iná pri pokladni. Ale snažím sa byť v obchode čo najmenej a tak len pohundrem doma pred manželom. Možno to tie ženy nestíhajú preceňovať.
1x haji
@ivkamatko (22.2.2021 21:25)
Díky za koment, hlavne že chutilo! Jeden musí být hodně obezřetný, stále ve střehu. Někdy to zachopím včas a jdu reklamovat. Někdy jsem tak vycucaná, že v obchodě lístek nekontroluji. A doma hundrem. Většinou přijdu na věci do očí bijící, ostatní si člověk ani nezapamatuje než přijde k pokladně. Nevadí, peníze jsou oběživo. Jen někdy mám pocit, že běží hlavně ode mě.
Krásný den přeji všem!
@kvakac (24.2.2021 07:47)
Krása střídá nádheru! Tiše závidím..... Tak nevím, někde to uskočilo - harmonie.... Bo ty královské raňajky a já zubárku. Mno, jsem ráda i za tu moji har-monii, bo zuby mě trápí a to dost.
Děkuji za koment a kouzelné foto!! Achjaj daj si aj za mňa, dopraj si, kamarát!! Dobrú chuť!!
@dr (24.2.2021 15:55)
Děkuji za koment a fotečku! Krásné koláčiky, aj šošvicový prívarok by mi chutil, jen mít doma oboje hmmm
Já dnes zbytek pečeného masa s rohlíkem. Strašná kombinace, ale když člověk přijde domů hladný jako spisovatel a ještě od zubaře, nehledí na kombinace. Masko jsem maloučko ohřála. Moje zuby se teď nekamarádí se studeným, teplým, kyselým, sladkým - s ničím. chjo
1x dr
56859_1426519131 - profilový obrázok
dr
@haji (24.2.2021 16:06)

Ja keď idem zubárovi vopred si vždy nakúpim do chladničky Pribináčikov alebo si uvarím puding.
1x haji
@dr (24.2.2021 19:54)
Jaj, příště budu chytřejší. No v apríli a pak dál bude horšie, to si kúpím mléčné pitíčko a brčko. Teraz v marci to bude ještě brnkačka a to si Pribináčky nachystám. Děkuji za dobrú radu, si milá! Přinesla jsem si dnes piškotu, na pudink dojde. Aj mleté maso. Jsem malej a statečnej...
3x zolik, dr, kvakac
@kvakac (24.2.2021 20:38)
Děkuji za komenty a chutné fotečky! Vyprážané kurčiatko s držátkem je velká dobrota a kaša super príloha. Hmm vyprážané zemiaky - si sa vyhral! Tyjo, si doma hezky šplháš. Hezký večer a zítra měj úspěšný den!
@haji (24.2.2021 21:00)
Jaaaj, sucitim s Tebou. Pan Boh to s tymi zubami strasne blbo vymyslel.
Z vlastnej skusenosti este odporucam zasobu detskej vyzivy, rozmackane banany a na jemno struhane jablka. Citila som sa ako kojenec, ale dalo sa to vydrzat. Dospelacky som to prekladala s GinTonikom. Ten od vtedy nemozem ani citit.

2x haji, kvakac
56859_1426519131 - profilový obrázok
dr
@kvakac (24.2.2021 20:38)

Moje deti keď boli malé, toto nazývali "maso s rúčku", bolo to na obed veeeeľmi často.
2x haji, kvakac
@zolik (24.2.2021 21:55)
Mno, potýkám se s paradontózou, teď je to po létech dobrý záhul. Ale jsem sveřepá. Když je líp, chrumkám o dušu. Chci si je ještě užít. V apríli sa do mňa pustia plnou parou. Na Gin s Tondou můžu zapomnět. Už dobře druhý týden se láduju prášky od bolesti, ale nic moc to nezabírá. Nebo zabírá, ale bolijú, potvorky. Je plno zvířat, kterým zúbky vypadajú a narostú nové. U člověka je to opravdu nevychytaná vymoženost. Jako bonus k tomu mám už měsíc rekonstrukci bytu v patře nabok ode mě.Od skorého rána do večera. Zbíječka. Vrtačky, rozbruška. Někdy na střídačku, jindy zaráz. Naštěstí zbíječku už odložili. Hlavu mám jako pátrací balón. Tož tak... pořád se něco děje. Přeji úspěšný den a zuby v klidu!
2x kvakac, dr
@haji (24.2.2021 23:15)

Ja to hovorím stále, radšej som mohol mať 32 pipikov a jeden zub, ako by mi potom bolo dobré na svete. No nie?
1x haji
@dr (24.2.2021 22:05)

Veď ja to robím tiež pre detí. Samozrejmé to mám aj ja stále rád. No ale králičie vysmážane sú ešte lepšie.
2x haji, dr
@zolik (24.2.2021 21:55)

Ja by som odporučil mixér a nie výživu. Mäso s omáčkou a zemiakmi pekne na hladko rozmixovať, dať si dva panáky fernetu a potom lyžicou pekne papať. No a nezabudnúť na podbradník, ak by tieklo po brade. Mám to vyskúšané kŕmil som tak starého otca. No on nechcel fernet, ale repák.
2x haji, dr
@kvakac (25.2.2021 07:13)
Ty jsi podařený! Hned som si to predstavila a od smiechu ma málem zahlušilo!!!! Pak som si predstavila seba a to mi silno zatrnulo............ aj tak aj tak. Moje nervy! Ale je to dobrý, mám teď jiné myšlenky. Táto bude light motiv dnešného dňa. Ďakujem hahahaha
1x kvakac
@kvakac (25.2.2021 07:17)
Naprostý souhlas, smažený králík nemá chybu. Vyrůstala jsem na králících a smažený je nej!!
1x kvakac
Právě jsem doslzela u posledního dílu seriálu District na RTVS.
Jdu založit polévku. Koupila jsem včera morčací krk a krídla, kousek nádherných hovězích žeber. Asi se něco děje, bo to je v krátké době druhá masová polévka za sebou.
Krásný den přeji všem, u nás je teploučko a Oskar svítí jako zjednaný!
2x kvakac, dr
@kvakac (26.2.2021 11:52)
Děkuji za komenty a fotečky! Nadělal jsi mi chutě, takové kolienko musí byť lahoda a ešte s br. kaší hmm
Já dnes nečistím záhradu, ale dodělala jsem takovú piplavú prácu. Vylepšovala som umelé kvety na cintorín. Moje nervy. A protože jsem "punťa", dalo mi to zahulit.
Teď jsem si ohřála polévku, ani nešla "ukrojit" z misky, jak je silná - jeden gel. Hovězí žebro včera odolávalo, musela jsem ho jednou tak dlouho vařit. Číhám teď u talířku a čekám až ochladne, bo moje zuby. Dnes v patře kombinace vrtačka/kladivo.
Jak se trochu zvetím, dám se do sekané podle @kimlo.
Přeji všem krásný víkend! Počasí má být slunečné, u nás hlásí ochlazení o pár stupňů. Uvidíme.
1x kvakac
@hladnajana (13.2.2021 18:05)

jeee kapustove halusky, to je napad, musim urobit. ;) My sme robili len kapustove fliacky a nakolko tu fliacky nedostanem kupit, skusim halusky.
1x haji
Sekaná s luxusní omáčkou podle @kimlo je hotová. Vůně plný byt. Trocha improvizace bylo třeba, ale na chuti to není znát. Petržlen totiž nekupuji, dala jsem dvojitou dávku zeleru a o trochu víc se mi podařilo zahustit omáčku. Neva, příště dám origoš, toto bola prúba.
U nás dnes cestovina s cottage a opraženými udenými párkami. Velmi chutné :-)


1x haji
@cesminaz (26.2.2021 19:48)
Děkuji za komenty a fotečky. Dobrý nápad a jednoduchý - těstoviny s cottage a uzeninou. Díky za inspiraci. Palačinky mě dojaly, už pár dnů mám před očima palačinky hmmm a ty tvoje aké sú povedené hmm Hezký večer aj k vám, milá Cesmínko!
@haji
:-) A ja mám zase už asi 2 týždne velkú chuť buď na parené buchty, alebo na pirohy ;-)) Už sa mi o tom pomaly snívať bude :-)) Ale ešte som sa neodhodlala ani na jedno ani na druhé.. Zbožňujem pirohy plnené marhulovým lekvárom s opečenou sladkou strúhankou. Naposledy som ich robila hádam aj pred 3 rokmi :-)
1x haji
@cesminaz (26.2.2021 21:38)
Parené buchty miluju, ale nedělám je často. Spíš vůbec. No a pirohy úplně vůbec. Představa vyvalování, krájení, vaření mě nikdy nenadchla. Moja babka robila pěry. Neděla je z brambor, ale z mouky. Ani nevím jakou dávala, bo pěry byly vždy hotové, když jsem přišla ze školy. Nebyla jsem jejich milovníkem, ale chutily. Zato dědko vždy trpěl, ale mlčky. Babička byla rázná žena. Dala bych si její nejen pěry. Velmi dobře vařila.
2x dr, cesminaz
Aj piekla. A úsporně. Když maminka přinesla tenkrát i dnes oblíbený recept na koláčky bez kynutí, dožadovala jsem se výměny receptu na babiččiny kynuté buchty. Babka rezolutně prohlásila, že to by nešlo, bo těsto je sice velmi dobré, ale strašně drahé. A pak něco o projezené střeše nad hlavou a o tom, kam by jsme došli?! Nekynuté /drahé/ koláčky jsme pekli na svátky a babinka ostala u svého těsta. I tak bylo výborné, o tom žádná.
2x dr, cesminaz
Same dobroty su tu! Ja sa tu vzdy na nieco namaskrtim :-). To aby clovek mal aspon 10 zaludkov ;-).
1x haji
@haji Fúha. Dobehla za mnou dievčinka. Sesternica mužovho bratranca. Neodvažujem sa opísať rodinný stav. Prvé rande. Chce nadchnúť.
Z mne neznámych príčin veria, že viem piecť. Neviem. Výnimka. Chlieb. Pečivo. @frezia68 Naučila ma od A po Z.
Vytiahla som. Lístkové mrazené. Ale orechy. Džem. Zásoby od máti.
Jabĺčka v župane. Dievčina vaľkala. A ja...ja ti tú prvú lásku prajem.



@kuko95 (13.2.2021 18:48)

Dobre, ze si tie masiarstva spomenul. Aj ja dakujem :-).
Niekedy, ked budem na Slovensku a pojdem tym smerom, tak sa tam mozno zastavim. Uz som si to ulozila, aby som nezabudla...
Veru dala by som si take maskrtky, vybornu tlacenku, mnam ;-).
Masiar by ti mal dat nejake percenta zo zisku, ved si mu spravil dobru reklamu :-).
2x haji, staja
Ja som tento tyzden robila tuto torticku, k narodeninam pre moje vnucatko.
Jej plany sa stale menili, najprv chcela ruzoveho medveda, potom hnedeho, par dni pred narodeninami si rozmyslela, ze radsej bieleho-ladoveho....hovorim jej, ze nemam kupene veci na bieleho medveda....Tak to pekne vyriesila a povedala, ze "biely medved sa akoze preoblecie za hnedeho"....Ale na jej zelanie, musel byt este ozdobeny srdieckami. Tak medved dostal nausnice a nahrdelnik :-)...


@janger (27.2.2021 20:01)
Děkuji za komenty a fotečku. Jsem ráda, že sdílení funguje všemi směry. Mezinárodně aj národně. Dobré vědět kde je svět a výrobky ještě v pořádku. Krásná medvedica, kdyby měla ještě deštníček, byla by to Cinda jako vyšitá. Pardon upečená a nazdobená máslovým krémem. Krásná práca, s láskou robená! Všechno nejlepší vnučke k narodeninám, pevné zdraví celé rodině! Misku hladím! Díky za sdílení, milá @janger !
1x janger
@nephilim (27.2.2021 19:47)
Děkuji za koment a fotečku. Pěkně to vedeš, pečeš a aj sladké a povedené!! Obě jste to zvládly velmi zodpovědně, pěkně aj chutně! Mně by chutnalo, aj potěšilo. Jak milé od tebe, že se podělíš o vzácné zdroje od mamičky. Hezký zbytek večera a fajn neděli přeji! Láska je nejmocnější síla na Matce Zemi a v kosmu. A tá první je a zůstane první hmm
1x janger
@janger (27.2.2021 20:01)

:-))) si to super vyriešila milá @janger ! Som sa zasmiala, aká zlatá vnučka :-) Má šťastie, že má takú šikovnú a vynaliezavú babičku! Krásne pozdravujem :-)
@cesminaz (27.2.2021 21:39)
Děkuji za komen a fotečku. Tvoje kynuté slané pečivo s uzeným sýrem vypadá náramně chutně, určitě bych pukla pri koštovce.... hmm Kdo umí, ten umí! Hezký večer k vám a krásnou neděli, milá Cesmínko!
Mám navařeno, sekaná od @kimlo s ex. omáčkou je čím dál lepší, omáčka sa velmi pekne rozležala. Výborný obed!
Včera jsem měla moc krásný den a ještě krásnější večer, díky Vareche. Poděkování @janger a @nadia56. André Rieu je můj favorit, dobre to opísala aj @nephilim. A přestože to vypadalo, že nemůže být lepší, je! André teď pečie torty! Moje poklona, Mistře! Více v diskusii "Akú hudbu počúvate pri varení alebo pri jedle?" Díky všem za fajn energie, přátelé!
Dnes jdu do terénu, už se chystám. Je potřeba zajít na cintorín. Venku se vybírá počasí, bude nejspíš hezky. Chladněji než v uplynulých dnech, ale hezky. To půjde!
Krásnou a Požehnanou neděli přeji všem!
@haji
Moja „specialita“. Stvorcova Pizza. Neviem vyvalkat do kruhu. A neviem ju ani pomenovat, lebo je na nej co chladnicka dala.
Je krasny den a ten prajem aj Tebe.



Potom cuketove placky s chilli s cesnakom.
Tak @zolik ty stvorcovu pizzu a ja obdlznikove placky :-), ale zas je lepsie vyuzity plech


2x haji, staja
@zolik (28.2.2021 15:27)
Děkuji za koment, mám ráda pizzu a tvoja vypadá velmi chutně. Též dělám podle potřeby lednice, nejen pizzu. Čtverec, obdélník a nebo kruh je jen forma. Důležité jsou chuti - moje chuť a chuť pizze. Dala bych si hned pěkný kousek hmm
@afataga (28.2.2021 16:29)
Děkuji za koment a foto. Já hracovku miluju, nadělala jsi mi chutě. Ten recept je začarovaný. Přes některé komenty nejde za svět otevřít a když otevřu v receptech, jsou tam komenty jiné než v sumáři diskusie. Nevadí. Tu se foto pro @saymonu neztratí.
1x afataga
@afataga (28.2.2021 16:32)
Děkuji za komenty a fotečky. Cuketové placky, vajíčkový salát aj hovězí líčka vypadají velmi chutně. Samé lepší věci. Mám otázku, topinambul ti narozdíl od batátu chutí?
Hezký večer k vám a pohlazení psí dámě.
1x afataga
56859_1426519131 - profilový obrázok
dr
Ja som dnes skúšala tortový korpus od @ancicka z celých vajec. Som spokojná, ale ja som ho namiesto uvedných 25 minút piekla 40 minút.


@afataga (28.2.2021 16:32)

hovädzie líčka-to jedna z najlepších mäsová pesnička...
len kúpiť problém
musí byť protekcia
síce-na objednávku-2kg mrazené-som skúsila
no-nepáčilo sa mi...
ty máš možnosť bez problémov..??
@dr (28.2.2021 17:43) , pekny korpus si spravila. Ja tiez robievam aj z celych vajec, bez problemu...

2x dr, haji
U nás dneska Klasika bravcovy rezeň a kasa a sladká fazuľová polievka ;). A na večeru moje obľúbené kasa s paprokovou cibuľkou. Kebyže môžem tak by padlo ktomu aj mlieko mmmm


1x haji, janger
@dr (28.2.2021 17:43)
Děkuji za fotečky a komenty. V jednoduchosti je krása aj chuť. Dala bych si ke kafíčku hned.
1x dr
@saymona (28.2.2021 20:00)
Děkuji za koment a fotečku. Měli jste dobrý oběd. Kaša s cibulí vypadá náramně dobře. Jen ta chuť na mléko k tomu je obdivuhodná. Ale co už, někdo to tak má, zvláštně. S chutěmi. Hezký večer!
@frezia (28.2.2021 20:14)
Děkuji za koment a krásně barevné foto. Velmi dobrý oběd, už delší dobu mám v plánu pečené morčacie masko. Nadělala jsi mi chutě!
@frezia (28.2.2021 20:59)
Další krásné foto od tebe, děkuji aj za koment. Rozienkovú mrkvu nepoznám, vypadá velmi zajímavě! Byl by receptík, prosím?!? Velmi chutná kombinace zeleniny s lososom a rozienkami hmmm
1x frezia
@haji milá, ty si nám teda dala s touto témou. U nás keď si sadneme k stolu, tak sa ma pýtajú, či môžu začať jesť alebo chcem najskôr urobiť fotku pre Varechu :-)))))
Cez víkend sme mali na večeru teľacie carpaccio a fazuľový šalát s cibuľkou a tuniakom.




Podarilo sa mi kúpiť farebné zemiaky, červené, fialové a samozrejme aj biele, tak som urobila šalát z pečených zemiakov, posypanými fetou, rukolou a ... neviem, ako sa po slovensky volá ten ďaľší šalát :-))


Rada chodím na túto tému a hlavne vždy “nakuknem” keď neviem čo variť.
Dúfam, že aj ja som niekoho inšpirovala a pomohla v rozhodovaní. Tak ako aj mňa veľakrát vaše fotky a komentáre.
Pekný pondelok všetkým varecháčom!

@haji (28.2.2021 17:36)

Ja som dostala topinambury od kamaratky, nikdy pred tym som to nejedla, ked som ich 3x osolila, celkom sa dalo. Ale viac mi chuti surovy.
@radost (28.2.2021 18:19)

Kamarat ma bio farmu, tak mam super maso, ale na licka je poradovnik, cakala som par mesiacov na ne.
"Včera neděle byla, včera byl hezky čas"... pamätníci pamätajú na superhit autorou Suchý-Šlitr, ktorý v roku 1960 zložili pre speváčku pani Filipovskú.
A tak som nám včera (v nedeľu) pripravil nedeľnú klasiku... slepačí vývar s rezancami, rezeň (obrátený), dusené mastene zemiaky, mrkvový šalát a povinný nedeľný zákusok, jednoduchú piškót roládu s marhuľa džemom a čučoriedkovou penou.
"Včera neděle byla"....


@2010 (1.3.2021 11:29)

...toto si pamätám veď už som mal šesť rokov 😙
@haji

Mila @haji ,tesi ma, ze ta moja mrkva s hrozienkami zaujala. Pridam recept coskoro, ked ju budem znova robit.
@kucharka (1.3.2021 09:22)
Velmi pěkně děkuji za komenty a fotečky. U vás musí být radost jíst, samé dobré věci, super suroviny a tá pestrosť! Jsem velmi ráda, že přidáváš tolik foteček a že tvoja rodina pamatuje aj na Varechu s nimi. Musí to být askeze 1. stupně, čekat u talířů až "vyletí ptáček"! Velké poděkování k vám!! Krásné dny a pevné zdraví celé rodině! Vždy mě potěšíte, inspirujete.
@afataga (1.3.2021 09:49)
Děkuji za koment, dobré vedieť. Já topinambury nikdy nejedla. Ale to se změní. Nedávno jsem zahlédla v řetězci, ale chyběla mi odvaha. Dědko jich sadíval, pěstoval. Aj ocko to vzpomínal. Rodina, pro ktorú dědko pracoval, velmi dbala na pestrost /nejen/ zeleniny, stravy už před 100 léty. Celkem nedávno jsem se dočetla, jak je topinambur zdravý a prospěšný, zvláště pro cukrovkáře. Je vidět, že nic nového pod sluncem to není a naši předkové byli moudřejší než se zdálo.
@stefanm (1.3.2021 10:08)
Děkuji za koment a fotečky. Pěkně od srdce napsané aj vyfotené, velmi dobre navarené, napečené. Mali ste bezvadnou neděli! Pozdravení k vám i tvojí paní, jste oba velmi šikovní! Díky za inspiraci! Bože, kdybych chtěla všechno zrealizovat, bych se nevešla do vrat, natož do dveří. "Včera neděle byla" - to se povedlo, díky za vzpomínku, jak milé!
@2010 (1.3.2021 11:29)
Děkuji za video, toto sedlo jako poklice na hrnec! Sranda je, že ta píseň je stará jako já. Pamatuji si ji jak z rozhlasu po drátě, tak z telky. Dědko aj babi ji měli rádi. Dědko miloval ze všeho nejvíc písničku "Mám malý stan". Málo věcí ho rozradostnilo, ale táto spolehlivě. Také měl hodně dlouhé nohy a prožíval ji se vším všudy s radostí a jiskřičkami v očích. Mně Karel Štědrý nepřišel vysoký a tak mi to nešlo do hlavy... zato dědkovi jsem dlouhé nohy věřila, ale ten stan - dědko neměl. Chvíli trvalo než mi to dědko vysvětlil, že je jenom písnička. Haha Fakt jsem byla malý cvrček.
@frezia (1.3.2021 12:05)
Budu se těšit na recept. Jsem mrkvožrút a s rozinkami musí být výborná. Velké děkuji předem!! Změna je život! Nejen ve stravě, ale v celém vesmíru. Jediná konstanta.
Krásný den! U nás je slunečno a jaro se pomalu blíží. Velmi milé!
@haji A neprestanem lobovať. Nech máš vlastný chlievik na túto tému. Úspech máš. Rada si to čítam. V nemocnici plynie čas pomaly. Božské čtivo @klukodvody Iba mi miestami bolo do plaču. Lebo láska.

Vezmime to medzinárodne. Dievčinka vaľkala. Bola mi povedomá. Prehliadka Prahy. Hopsala okolo nás. V plátenkách. Deravé džínsy. Holé členky. V noci spala v sisinej posteli. V jej pyžame. Dievčatko. Dnes slečna. Ako prvá ma učila španielsky jazyk.
A už to šlo. ABBA. Roxette. Lana del Rey.
Blbli sme. Piekli sme. Nasmiali sme sa. Asi ju mám rada.


@haji

Dnes boli kuracie prsia so zeleninou v smotanovej omáčke, plus špecle k tomu. Podľa želania dcéry.


@haji (1.3.2021 13:26)
Robim, z domu ako sa to vola? home office....tak tuto klasiku




@nephilim (1.3.2021 14:26)
Děkuji za srdečný koment! Jsi milé děvče s jemnou duší a velkým srdcem. Je fajn posdílet. Co se nehodí jednomu, přijde vhod druhému a naopak. Kdo hledá, najde. I obecně. Nejen osobitnú kolonku....
Měj krásný den! Zdravím aj tvoju neterku! Ať se vám spolu dobre darí!!
@kvakac (1.3.2021 15:01)
Děkuji za koment a fotečku, velmi dobre si navaril! Joj, takého ocka by som chcela, aby mi varil podle chuti!! Moj ocko bol na vojne u kuchárov. Omylom asi... Bo stěží uvaril čaj, praženicu.... haha
Pozdravení k vám domů, ještěže máte deti, inak by si stravu neodlehčil, žejo?! haha
@2010 (1.3.2021 15:28)
Přesně!! Díky za video, až se mi oka orosila.... Vidíš a já zapomněla, že to zpíval Štědrý s Matuškom. Tento klip si nepamatuju, asi nebyl tak vysílaný. Fakt jsem byla štupl. Zpívalo se to hodně i v různých pořadech. Silvestrech apod. Je to dávno.
Home office to je teď módní záležitost. Myslím to v dobrom, nevratám. Já mám home bez office. I když i to mě v nejbližší době čeká, bo se musím probrodit nejdřív kamarádčinými a pak i svými papíry. Uf
Krásné pozdravení k vám do léta. Už tam také směřujeme. Včera táhly husy na jih?! Miluju husy, když letí. Ten zvuk letek a gagotu je první a pak se kochám i pohledem na ně jak letí. Vždy mám zimomravky... Také bych letěla, volná jako pták!
@haji (1.3.2021 13:18)

... ešte som nič nenapísal a komentár sa pridal!☺️

...chcel som napísať toto...doma ma vychvali tak, že za pozdravenie sa má poďakovať. Tak ďakujem, ale s malým (možno to vyznie sebecký) dodatkom. Moja manželka je šikovná ale v našej kuchyni som pánom JA! Ako hovoril pán Gott:..."na jevišti jsem pánem já! Tohle je moje doména"!! Tak aj práce ktoré, pri všetkej skromnosti, pridávam len do tvojho príspevku, hoci som tu aktívne, a trúfam si napísať, úspešne prispieval receptami, diskusiami, zážitkami aj komentármi k receptom sedem rokov (2010-2017!) sú len moje originály ☺️. Možno si ma niektorí ešte pamätajú. Obohacoval som svoje príspevky o rôzne vtipné fotomontáž aj gastro-hudobne videoklipy.
Ešte raz ďakujem a nech nám to veselo varí aj v týchto smutných časoch!!
@stefanm (1.3.2021 16:01)
Neva, to se stane. Tobě pridalo prázdné, mně zase dupla pod inou diskusiou.
Už tomu rozumím a příště budu vědět, že ty jsi Gott v kuchyni. Dobrá! Komu čest, tomu sláva! Paní manželka je "Šťastná to žena!"
Jak kdybych to tušila, koupila jsem borůvky /v řetězci/ a tak si urobím podobnú dobrotu jako jste měl v neděli. Od pravých borůvek je to daleko, ale neva. Koupila jsem si je prvně v životě.
A děkujeme za přání - veselého vaření! Mno, já raději vařím klidně. Veselo je u mňa v kuchyni, když se něco chruje. A znáš to, když se chruje, tak se zpravidla chruje fest.
Klidně přispěj veselým vařením podle tebe. Ráda se pobavím!
//nadšene// Tak už matuškujeme? Pilarová. Glory glory aleluja. Kdyby tisíc klarinetů. Ešte Špinarová. Jej verzia. Claudia Cardinale. Tenkrát na západě. A moje detstvo. Neckář. Jiřka Korn.
@nephilim (1.3.2021 20:19)
Hmm souhlas. Našlo by se plno starých dobrých písniček. Jejda!
Díky za koment, milý koment. Speciálně Václava Neckáře mám ráda jako zpěváka i jako člověka. Podobně tak miluju Karla Zicha. Též úžasný zpěvák i člověk. A Dalibor Janda je též jedinečný. Jejda, trochu bokem vaření, ale neva. Nejenom chlebem živ je člověk.
Hezký prvo marcový večer všem!
@haji (1.3.2021 16:12)
Prepáč, môžeš mi preložiť "chruje"?

@mamec (1.3.2021 20:44)
Chruje - kazí se něco, - něco se nedaří, prostě smůla se lepí na paty. A já bloud si myslela, že je to slovenské slovo.... hmm
@mamec (1.3.2021 20:44)
A v té souvislosti je u mě v kuchyni "veselo" - nadávám a jsem vytočená do červených čísel.
@haji (1.3.2021 20:50)
Možno to je slovenské slovo, ale ja som sa s ním ešte nestretla. Ja na také situácie používam iné slovo, ale to sa nehodí do slušnej spoločnosti :-)
@mamec (1.3.2021 21:37)
Já měla jednu dobu docela hrubý slovník, ale zapracovala jsem na sobě. Okolo plno dětí, teď už i vnoučat od známých - nebylo to udržitelné. Chtělo to delší dobu a předělat široké spektrum slov, ale šlo to. Neboj, i teď ze mě někdy vypadne ostrá nadávka /byť trefná/, ale to jenom když jsem opravdu vytočená do nebeských výšin. Přece jenom jsme lidé a máme své chyby. Ti co jsou svatí, létající nahoře na obláčku.
@haji Ešte v Austrálii som u lekára čítala. Lekársky magazín. Najviac nadávajú inteligentní ľudia. Sis bola lingvistka. Učíš sa cudzí jazyk? Začni nadávkami. Potvrdzujem. Poslať niekoho do zadnej časti tráviaceho traktu? Dvanástimi jazykmi? Odolaj.

@janger (2.3.2021 00:04)

...kde som sa túlal?... áno, je to už viac ako tri roky čo som prestal byť aktívny na tejto mojej obľúbenej stránke o varení... nejak sa mi "stratil" čas potrebný na spravovanie poctivo urobeneho príspevku, či už receptu, námetu do diskusie alebo pridania zaujímavého gastro zážitku. Občas tu nakuknem, zatlačim slzičku smútku v oku za peknými príbehmi, ktoré sme tu prežívali, hoci sme sa vôbec nepoznali, ľudia z celého sveta.
Varím ďalej a rád, ale neuverejňujem svoje fantasticke výtvory verejne. A je mi dobre.
Pozdravujem všetkých, čo si na mňa náhodne spomenú a prajem pokojné varenie-pečenie.
@stefanm
@stefanm (2.3.2021 06:44), no dobre, ze ti je dobre :-). Prajem ti to zo srdca.

Veru, byvalo veselo, taka akasi sudrznost.
Ale aj teraz je tu vela milych ludi, kvoli ktorym na Varechu nakuknem. A sem tam zazriem aj "starsich", vratia sa spomienky....

Ale prudi to ako rieka, dalsi, novi....
A niektori sa, zial, uz nevratia nikdy.

@stefanm , no tak snad, zase do videnia - do citania.
Drz sa a nech sa ti dari.


Dnes k večeři chleba ve vajíčku, potřený hořčicí, na to cibule a nakládaná paprika. Výborná dobrota!
@haji (2.3.2021 19:36)
Neni nic lepšie ako chleba vo vajíčku ja to papám s majonézou. :3. U nás bol dneska Gyros s domácimi hranolkami dobrota
@saymona (2.3.2021 21:02)
Děkuji za koment a souznění chutí haha
Gyros s hranolkami je fajnové jídlo, dobre varíš!