Varenie

Co dnes vaříte? (7)

haji - bez fotkyhaji, 13. februára 2021

Věčná a vděčná otázka a rozhodování co uvařit?! Sdílejme spolu a inspirujme se vzájemně. Láska a dobrá nálada procházejí žaludkem. Mám radost, že sdílíte rádi a s chutí, děkuji všem!

@zareaguj


Diskusia k téme

sovka62
Kyslá zemiaková omáčka, fašírka, chlieb. Bez polievky, pred omáčkou sa nám nežiada. Žiaľ, nebol to úspech storočia, omáčka bola veľmi dobrá, ale cesnak vo fašírke má akúsi divnú chuť, skôr pachuť, nie takú ako človek od cesnaku očakáva.
Čo už, cesnak nechutí ako cesnak, čokoláda nechutí ako čokoláda, mlieko nechutí ako mlieko, chlieb, pečivo tiež nie a mohla by som pokračovať donekonečna. Prečo sme vlastne zrušili ČSN? Lebo by im dovozové potraviny nevyhovovali? Lebo dovozcovia ich neboli ochotní dodržať?
kuko95
Len taká mňamka od nášho dedinského mäsiara aj tlacenku od neho kupujem pravidelne a pasteky chudák nestíha ani vyrábať mi pred týždňom povedal keď som ich došiel kúpiť.nuz čo je dobré sa ľahko predáva :D
kuko95
@sovka62 (13.2.2021 18:09)

Skôr zle nakupujes.mlieko ak mám naň chuť si chodím čapovať do automatu (a je lacné!) Chlieb a pečivo stačí ísť kupovať do miestnej pekárne u nás Čachtická pekáreň a čokoláda to neviem ja čokoládu k životu nepotrebujem ale keď už do koláča tak nejaká 60-70% z Lidla je vždy dobrá kvalita. Neviem čo je csn ale miesto vyplakavania by som si dal záležať skôr na tom čo kde kupujem.
kuko95
@kimlo (13.2.2021 18:43)

Ahoj chodím veľmi často do mäsiarstva Rakoľuby je to asi 3km za novým mestom nad Váhom majú fantastické výrobky a úžasné lacné .. a potom nás mäsiar v povazanoch to je dedinka pred NMnV má otvorené od utorka do soboty ku nemu chodím na tlacenku jalita ale hlavne domacu pasteku
kimlo
@kuko95 (13.2.2021 18:48)

Viem kde to je, robím v NM, dochadzam tam z Turej každý deň. Do Rakolub sa chystám už dlhšie pozrieť to mäsiarstvo
kuko95
@kimlo (13.2.2021 19:12)

Okej odporúčam majú všetko aj kašu majú perfektnú a nášho mäsiara môžeš ísť tiež navštíviťť je to v povazanoch oproti kostolu taky maly obchod ale výrobky má výborné :))to jalito na fotke biele je od neho a tá krvavnica je z Rakoľub
kimlo
@kuko95 (13.2.2021 19:24)

Dík, pojdem pozrieť do obidvoch. @haji sorry za spam, len som to potreboval vedieť, iná možnosť tu nieje :-)
1x haji
haji
@hladnajana (13.2.2021 18:05)
Děkuji za koment, kapustové halušky jsou velká dobrota! Dala bych si s radostí pěknou porci hmm
haji
@sovka62 (13.2.2021 18:09)
Děkuji za koment. Mně by u vás chutnalo. Chuť česneku je někdy překvapivá. Dávám ho minimum, bo žlučník. A nebo leckdy nedám vůbec. Už jsem si zvykla.
S chutí potravin a též s normami - to je obecná potíž. Člověk má i chuťovou paměť a ta nepustí. Aby jeden pohledal, když najde tu správnou klasickou chuť. Uf Když se mi podaří vykouzlit tu správnou chuť, konzistenci a nedejbůh i vzhled, tak skáču radostí metrdvacet!
Přeji pevné zdraví, ráda tě vidím!
haji
@kucharka (13.2.2021 18:38)
Velmi pěkně děkuji za komenty a fotečky. Pizza vypadá náramně chutně, pomeranče nemají chybu a určitě domácí trhané musí být bezkonkurenční chutě!! No a záběr na moře nemá chybu, tiše záávidím... Hezký zbytek víkendu!
haji
@kimlo (13.2.2021 19:31)
To je v pořádku, žádný spam, ale sdílení - všeho dobrého a tam jsou i nákupy dobrot.
@kuko95 někdy je to složité, mladému behajú nohy a auto daleko a rýchlo. Mně třeba musí stačit jeden reťazcový obchod. A Jednota za naším. Zvlášť teď, v zimě je to zajímavé. Ale to je jen tak na okraj. Neplaču, jenom přesně popisuji. P.S. Najlepší jitrnice, jelita, tlačenku, ovar a obarovú polievku mával moj nebohý strýko. Nezapomenutelné... Hezký večer!
kimlo
@kuko95 (13.2.2021 19:24)

Pozeral som na street view, je tam Maso - údeniny Dušan Markech, to by mohlo byt ono... dík za tip.
1x kuko95
haji
@kuko95 (13.2.2021 18:35)
Děkuji za komenty a foto - náramně dobře vypadá oboje, jitrnica aj jelito. Mám dotaz, zda jsou uvnitř krúpy, ryža a nebo pečivo? Už jsem se setkala se všemi třemi způsoby, aj ochutnala. U nás se jitrnice a jelítka dělají jenom s kroupama. Každý kraj má svoje.
1x kuko95
sovka62
@kuko95 (13.2.2021 18:39)

Mylis sa. Nekupujem prve na co natrafim, pozorne vyberam, ale pri takej ponuke si nevyberies. Chlieb sme kupovali v malej pekarni, ked ju otvorili bol vyborny. Sice drahsi, ale to je posledne na com mi zalezi. Po mesiaci zacala kvalita klesat, dal sa jest len v den ked bol kupeny, na druhy den bol ako piliny. Odvtedy som skusila ine pekarne, mame ich tu viac. Stale to nie je ono. Cokoladu (na pecenie) objednavam cez internet, belgicku, zn Celabaut. Tiez vyssia cenova kategoria, ale stala za to. Posledna zasielka - nejedla. Po maso chodim na opacny koniec mesta, to je, nastastie, v poriadku. Kym platili ceskoslovenske normy (CSN), bola kvalita vyrovnana, pretoze bola kontrolovatelna. Dnes kvalitu vyrobkov nikto nekontroluje a nikto nic negarantuje. To sme sa dozili...
sovka62
A cokolada z Lidla ( ta 70 %-na) ma uz tiez tu pachut. Donedavna bola dobra, teraz je protivna.
smejkad
U nás hovädzí vývar a falošná sviečková z karé, môj má veľmi rád 🙂❤️
1x haji
haji
@smejkad (14.2.2021 08:44)
Děkuji za koment, hovězí vývar aj falošná sviečková sú velmi dobrý obed, mně by chutnalo! Neměla jsem oboje docela dlouho, díky za inspiraci! Dobrú chuť!
haji
@sovka62 (13.2.2021 21:41)
Každý chce hodně vydělat a s minimálními náklady. Pochopitelné, ale nemilé.
Hezkou neděli přeji všem!
1x zolik
haji
Dnes jsem si otevřela sklenici s jeleními žebry a omáčkou nadivoko. K tomu jsem uvařila makaróny. Velmi dobrý oběd. Sice bez polévky, ale rychle. Výhoda. Zvlášť když má člověk vycucané baterky.
2010
@sovka62 (13.2.2021 21:41)
u nas roky bol asi najhorsi chleba na svete, az minulu rok sa jeden velky retazec rozhodol piect tradicny 40 hodin kvaskom kvaseny rucne robeny chleba a peceny v klasickej peci...bez konkurencie , len maly problem cena nie je pre penzistov.

haji
@2010 (14.2.2021 13:27)
Potěšitelné. U nás se stává pravidlem, že ani to drahé neudrží kvalitu. Např. z jisté dědiny nedaleko vozili chleba - kváskový. Pak do toho začali sypat nesmysly. Cena se šplhá stále nahoru a kvalita dolů. Jsem šťastná, že zase kváskuju. Dá to práci, ale vím co jím. Kromě mouky, tu koupit musím - a také to někdy tak vypadá. Kdo peče, nejen chleba, ví.
saymona
Domáci chlieb je domaci a vyrdzi čerstvý dlho. U bol Dneska kuraci vyvar, zemiakový prívarok a sekanu plus sme mali Kremes. :3 prajem pekný deň
haji
@saymona (14.2.2021 14:24)
Děkuji za koment a fota, velmi chutný oběd aj se zákuskem, mně by chutnalo. Polévka i krémeš vypadají super. Díky a aj k vám letí přání krásného dne! Ráda tě vidím!
haji
@mata3636 (14.2.2021 14:52)
Děkuji za koment a pěkné foto. Zaujalo mě brokolicové pyré. Pro mě novinka. Můžeš, prosím, písnout podrobnosti? Moc děkuji!
kucharka
Keďže karneval a všetky s ním spojené oslavy sú tento rok v lufte, tak sme si aspom urobili pre našu oblasť tipický Xató šalát. Je z kučeravého šalátu
( escarola ), ktorý je sám o sebe trochu nahorklý ale na kučeravé listy sa výborne nachytáva omáčka. Základom omáčky sú mleté mandle, lieskovce, sušená červená paprika, cesnak a olej ... a každá rodina má potom svoje doplnky.
Do šalátu sa dáva sušená treska, olivy a ančovičky.


haji
@kucharka (14.2.2021 15:26)
Děkuji za komenty a fotečky. Takový salát neznám, velmi zajímavé suroviny aj vzhled hmm S radostí bych ochutnala. Aj špagety vypadají dobře, k tomu když člověk nemusí vařit a dcéra je šikovná - co víc si přát?! Krásný zbytek neděle! A díky za rozšíření obzorů.
1x zolik
haji
@afataga (14.2.2021 15:46)
Děkuji za komenty a fotečky! Hovězí žebra takto pripravené by mi také chutili. O morčacích kostkách kung pao nemluvě! Také to tak někdy mám, že nakrájím na větší kousky, jeden nemusí tolko hladať kúsky maska. Hezký zbytek neděle! Pohlazení vaší psí modelce, je kouzelná!
haji
@frezia (14.2.2021 16:40)
Děkuji za koment a chutné foto, zajímavá a neotřelá kombinace surovin. Mně by chutnalo!
1x frezia
haji
@finczi (14.2.2021 17:02)
Děkuji za komenty a fotečky. Jejda, ten gazdovský tanier vypadá prudce žravě a kebab také. Hmm a rybka na másle mě opět láká, máme podobné chutě. Hezký večer!
1x finczi
mata3636
@haji (14.2.2021 15:07)

Nech sa páči: 1/2 brokolice na ružičky uvariť do mäkka v osolenej vode, scediť a tyčovým mixérom vyšľahať s lyžicou creem chease alebo kúskom masla. Aj z karfiolu je výborná. Dúfam, že aj tebe bude chutiť 😉
haji
@mata3636 (14.2.2021 17:43)
Velmi pěkně děkuji za recept, jeden se pořád učí. Jsem se naučila jíst brokolici a pyré z nej musí být velká dobrota. Oživení v jídelníčku je super. Vyzkouším i karfiol, ale ta barva brokolice a jej chuť určitě vede! Hezý večer!
1x staja
evelynba
Zdravím @haji , fajn že pokračuješ v téme ...:-))) Rada to čítam, rada si pozerám krásne fotky dobrých jedál.... :-))) Ja žiaľ len bez foto, foťák nemám a telefón len dôchodcovský tlačítkový... My dnes vysmážaný karfiol a šampiňóny s dusenou zeleninou, zajtra falošnú hovädziu sviečkovicu na divoko a špätzle. V stredu povinný pôst - zemiaky s cottage syrom a maslom, kefír.
evelynba
P.S. @haji , zabudla som napísať, že je vidieť, aký úspech má táto tvoja téma, za 1 a pol dňa 50 komentov... skoro ma prekotilo, keď som to otvorila. :-)))
nephilim
Moja milá Hajimrška, neprestaň s touto témou. Rada ju čítam. Už dávnejšie aom lobovala u @redakcia Nech ti vytvoria samostatnú kolónku. Úspech máš. Ľudia si to radi prečítajú. Neprešlo.
haji
@evelynba (15.2.2021 09:08)
Velmi pěkně děkuji za komenty. Vůbec nevadí, že není foto. Mám také tak. Tlačítkový telefon a bez foťáku. Už jsem si dělala chutě na foťák a zase se mají věci jinak. Teď zuby. To by bylo foťáků... paradontóza. Tož dobře!
Vyprážaný květák miluju, aj tie brambory so syrom beru, mně by chutnalo!
Pokud jde o diskusiu Co vaříte? - jsem ráda, že je oblíbená a to díky vám všem! Je to i na jiných stránkách oblíbené téma. Vidno, že lidé si umí najít cestu k sobě i inspiraci. A to je moc dobře! Krásný den přeji a pevné zdraví!! Ať se ti daří, vždyť inspirovat se dá různými způsoby! Na technice nezáleží.
1x finczi
haji
@nephilim (15.2.2021 12:29)
Děkuji za milý koment! Jsem ráda, že nahlédneš, napíšeš a potěšíš! Lobovanie nejspíš není v kurzu. Obecně... Nevadí, dobré věci se prosadí i bez lobingu. Varecha je toho důkazem a Varechárky, Varechári tiež! Krásný den ti přeji a pevné zdraví!! Drž sa mi!
1x staja
haji
@zolik (15.2.2021 14:09)
Děkuji za koment a fotečku! Mně by chutila tvoja šošovicová polievka, aj uzly. Mám v pláně, šošovicu mám tiež. Aha, ty sleduješ alpskú kombináciu hmmm Tak to já jsem hockeyová. Brácha je na lyžovačky. Máme to rozdělené. Jenže narozdíl od něho, který se snad ještě udrží na lyžích a bruslích /silou vůle/, já neee! Jsem gaučový fanda haha
Krásný den! U nás nádherně svítí celý den sluníčko!
Dobrú chuť aj k tomu druhému! Já právě "sjíždím" bálešky od sousedky. Rozuměj šišky - ne vykrajované, ale jen roztáhnuté. Vprostřed dolík, v něm povidla a sladký tvaroh. Hmm je to dobrota!
stefanm
... včera... bravčová panenka s dvomi plnkami. Z jednej strany surová klobása z druhej žemľová plnka. Celkom to pasovalo. K tomu smotanová omáčka s farebným korením a zemiakové pyré.


haji
@stefanm (15.2.2021 17:02)
Děkuji za koment a foto, bohatý obed si navaril! Zajímavá plnka v panenke, příjemná inspirace.
saymona
Ahojte varechaci pekný deň prajem všetkým dneska u nás bude na obed Klobasova polievka ohnivé mäso s ryžou ( ktorú robím bez námahy v rúre;) a ja si robím kuracie prsia pecene na zelenine a chystám sa na bocikovu pomazánku tak dúfam.ze sa podari


haji
@saymona (16.2.2021 12:08)
Děkuji za koment a fotečky. Ty jsi ale pilná včelka Mája! Mně by chutnalo všechno!! Masko s ryžou miluju, klobásová polievka vypadá náramně!! Mám otázku, ve fotu ryže vidím co?? Vajcia??!? Moje nervy... Bůčkovou pomazánku bych si dala, jsem pomazánková. Kousíček bych ochutnala na chlebíku či rohlíku.... hmm
saymona
@haji (16.2.2021 13:54) Ďakujem Haji. Pomazánku idem robiť prvý krát tak sa trochu obavam ci bude dobra :D
To je cibuľa mam rada jej chuť v ryži hehe ale nie vždy ju zjem


1x haji
haji
@saymona (16.2.2021 14:02)
Jejda, to mě nenapadlo, že cibula - přitom já dávám cibulu do rýže též celou. Asi je to tím, že do ní vetknu hřebíčky, tak mi to nedošlo. Chjo
Pomazánky se bát nemusíš. Určitě bude výborná. Pomazánka je dobrý trenažér. To už by muselo být, aby nebyla chutná. Vždy jde poladit!! Držím pěsti, ju?!
haji
@elixir (16.2.2021 10:31)
Děkuji za koment a fotečku, segedínský guláš miluju a tvůj vypadá prudce jedle!! Mám ho ráda s knedlíkem ale i s chlebíkem je výborný.
haji
@kucharka (16.2.2021 16:06)
Děkuji za koment, shakshuku s olivami bych ráda ochutnala, aj chlebík vypadá velmi chutně.
haji
@zolik (17.2.2021 13:19)
Děkuji za fotečky a komenty, mně by tvoja oriešková bábovka velmi chutila! Ke kafíčku, čajíku hmm Ty jsi hyper sova, pečieš v noci?!
haji
@elixir (17.2.2021 13:21)
Děkuji za koment a velmi chutné foto, šošovicová polievka od teba nemá chybu, hned bych si porci dala. Beru aj s miskou, je velmi pěkná.
haji
Mám zbytek makarónů a tak bude omeleta s těstovinou, trochou papriky a navrch sýr. Přinesla jsem sice špenát, ale v mrazáku počká. Zpracovat zbytky je přednější.
Předvčerem v noci padal sníh, teď to spěje k oblevě. Vyhlížím jaro. Už jsem si koupila v pořadí druhý petrklíč - primulu. První byla růžová, teď mám sytě žlutou.
Pohodový den přeji všem!
zolik
@haji (17.2.2021 14:01)
Aj ja som na veceru spracovala zbytkoviny do smotanovo-parmezanovej omacky. Ine cestoviny ako Barilla ani nekupujem. V poslednej dobe sa mi od nich zapacili Spagettini n.3




haji
@zolik (17.2.2021 19:09)
Děkuji za koment a fotečku. Střídám výrobce, hlavně aby to byly těstoviny ze semoliny. Mám i české klasické, ale to jen abych nezpanštěla, tak někdy uvařím i ty. Příště se u semolinových vznáším k nebi už při otevírání pytlíku. Hezký večer, milá sovičko!
haji
Právě jsem založila polievku z bravčových kostí a kůsku chrbta z kuraťa. Kurča a kúsok krkovice už si hoví v soli, kúsku cesnaku, korení a cibuli. Príloha jasmínová ryža. Když to půjde dobře. Mám i salát little gem, miluji ho. Množství hlaviček v balení se smrskává, dříve byly v balení čtyři, pak tři a dnes dva kúsky. Kéž by se tak smrskávala aj moja nadváha... Hezký den přeji všem!
haji
Také dnes a možná zítra poctivě držím pěsti! Důležité a krásné se děje! Nový život príde na tento svet. Mamičky rodia svoje bábetka bez ohledu na cokoliv. Nikdo na tom nic nezmění. Chválabohu!!
haji
Ryža počkala v pytlíku. Ještě mám těstoviny, z neznámého důvodu ostaly, to se mi často nestává.
mijaita
@haji

Posezení s kámoškama s předkrmem - sýrové kostky v oříškovém dukkah, hlavní jídlo magluba, jako zákusek ke kávě byly pandanové palačinky s kokosovou náplní.


haji
@mijaita (18.2.2021 16:26)
Děkuji za koment a fotečky. Máš můj obdiv, že podáváš menu o třech chodech pro kamarádky. Také jsem dělala kuře, na sýr s oříšky přijde brzy. Obdivuji tvé krásně zelené palačinky, pandánovou pastu jsem ještě nikdy nezkoušela. S kokosovou náplní se musí chutě krásně snoubit. Hmm
staja
@kuko95 (13.2.2021 18:48)

Ďakujem za info, som z nmnv, vyskúšam tiež. Mlieko čapované sa dá u nás v Bošáckej predajni, mávajú aj zabíjačkové výrobky. Väščinou veľmi dobré, ale prečo neskúsiť aj niečo iné? Rakoľuby a Považany sú na skok.
1x haji
stefanm
U nás práve prebieha mrmlanie obdivu nad mojím dnešným dielom. Pikant guľáš z tekvice hokaido a k tomu cesnaková zemiaková placka vyvolala v manželke stav blaženej chuti. Pochvala potešila. Tomu kto si to tu prečíta odporúčam pochváliť jedlo . Toho kto to pripravil to poteší a nabudúce si dá na svojej práci ešte viac záležať a tým sa bude viac zdokonaľovať. Fakt!!!☺️😋


haji
@stefanm (19.2.2021 12:38)
Děkuji za koment a fotečku! Mně by chutnalo, příjemná kombinace surovin, postupů. Přiznám se, že zemiakovú placku bych s hokaido gulášem nedala k sobě. Vidno, že áno. Jsi šikovný!
haji
@kvakac (19.2.2021 18:46)
Děkuji za koment a fotečku, jsi šikovný, sekaná jako malovaná! Recept od @kimlo na ňu mám též uložený, se na něj chystám. Jen na mleté maso musím vyrazit dál do obchodu, v řetězci mleté /tryskané/ maso nekupuji. Krásný víkend tobě i rodině!
1x kvakac
kvakac
@haji (19.2.2021 20:30)

Veď ja som si pomlel mäso doma. Nemám rád kupované mleté mäso, radšej si meliem doma. Takto viem aké je. Použil som plece a krkovičku.
1x haji
haji
@kvakac (19.2.2021 21:04)
To si šikovný chlap! Plece a krkovička je fajnová kombinace.
Už som tetuška. Včera večer jsem dostala zprávu, že máme dievčatko! Hurá!!
cesminaz
A polievka z držiek a hovädzieho rebra s poriadnou dávkou cesnaku. Výborná, s chlebom a chilli. Pekný večer.


finczi
Dnes kuracie na smotane, cestovina - makaróny. Skúšala som kysnutú trojfarebnú bábovku ...


kucharka
V piatok som na olovrant robila sladké “žemle” poliate citrónovou polevou.
Len tak k čaju, u mňa čierneho s mliekom.


kucharka
Dnes na obed sme mali shish kebab z jahňacieho mäsa, arabská ryža
( s cestovinou ) a zapekaný baklažán potretý tamarindom. Ja by som sa za takýmito jedlami zbláznila... :-))


kucharka
Na internete som videla tortu a hneď som cedela, že ju musím urobiť. Medovo-mandľový korpus, plnený swiss meringue buttercream - švajčiarskym merengue maslovým krémom. Mňam.


haji
@cesminaz (20.2.2021 18:26)
Pěkně děkuji za komenty a fotečky! Lístkové těsto mám v oblibě, máš výbornú náplň. Aj vaša polievočka vypadá chutně a silně! Hezký večer aj k vám a krásnou neděli!
haji
@finczi (20.2.2021 20:18)
Děkuji za koment a fotečku! Kurací masko s makaronmi - měla jsem to podobné, jen kuriatko bolo pečené, máme podobné chutě. Bábovka jako malovaná, kynutú som ešte nerobila a to musím změnit. Narobila si mi chutě! Krásnou neděli!
1x finczi
haji
@kucharka (20.2.2021 22:36)
Děkuji za komenty a fotečky! Jedno jedlo či sladkost lepší než druhé! Zajímavý dnešní oběd, neotřelá dobrota. Torta vyzerá svkostne, dala bych si s velkou chuťou vzorku! Krásnou neděli do teplých krajů!
U nás hlásí na příští týden velké oteplení, až 17°C, nechám se překvapit. Třeba vytáhnu plavky... Bylo by to fajn, bo se mě rozpadly v pořadí druhé zimní boty. Asi je to dobře, s plavkami by to vypadalo blbo.
haji
Dnes budu obědvat řízek a domácí hranolky. Je někde na cestě. Dezert už dorazil, sousedka pekla štrúdlu a trojbarevný koláč. Potom že koláče nejsú bez práce. Aj rezeń... Krásnú a pohodovú nedelu všetkým, dobrú chuť k obedu!
haji
@afataga (21.2.2021 15:52)
Děkuji za komenty a chutné fotečky. Syrový salát s cviklou by chutil i mně, krásná šunka u toho! No a kari kurča též vypadá velmi chutně!
Teď jsem dodělala večeru, rohlíkovú omeletu s debrecínkou a syrom. Hlad ani nemám, ale tá chuť! Bylo potřeba prolustrovat chladničku, syr ani debrecínka nejsou věčné.
haji
@kimlo (21.2.2021 19:31)
Velmi pěkně děkuji za komenty a fotečky. Paprikáš z kárlíka bych si dala hned, halušky vypadají také chutně. Chlebík máš vždy překrásně očkový, máš silný kvások a šikovné ruky. Posúch s tvarohm a slivkami beru také, moc by mi chutnalo. Nedá se, si šikovný, klobúk dole!
haji
@dr (22.2.2021 10:37)
Děkuji za koment, foto, odkaz na recept. Pěkná variace na dané téma, mně by chutnalo!
Úspěšný týden! Já ještě dnes vařit nemusím, mám ještě řízky od bráchy.
1x dr
haji
@stefanm (22.2.2021 16:21)
Rádo se stalo. Já děkuji za koment, i zkouška je potřeba. Ať se ti daří!
haji
Dnes k brzké večeři široké nudle s máslem, posypané opečenou strouhankou a cukrem. Bylo potřeba zatočit se zbytkem starší strouhanky. Výmluva haha Měla jsem aj chuť na něco sladké a minimálně pracné. Ano, vlk se nažral a koza ostala celá. Bylo to výborné!
2x dr a farbuska
zolik
@haji (22.2.2021 17:30)
Aj ja som bola dnes sladka - sulance s makom/cukrom, plavajuce v masle. Asi sme si potrebovali trochu osladit zivot, mila Haji ;-)
ivkamatko
No a ja som si tak pomohla polotovarom, náš malý má rád mini pizze, sú chuťovo výborné, príprava rýchla. Na pulte bola cena 1,49E za krabicu s 9malými pizzami, ale doma som prišla na to, že účtovali úplne inú cenu, samozrejme vyššiu, ale čo už, vrátiť som sa nemohla. Ale chutnala, a najmä autorovi, ktorý to vymyslel. Takže som sa tešila. Zajtra robím plnené pečené kurča. Tiež bolo na pulte akože v akcii, ale kým som došla ku pokladni, cena záhadne stúpla. Možno bude chutiť o to viac. Veľmi veľa krát je iná cena pri výrobku a iná pri pokladni. Ale snažím sa byť v obchode čo najmenej a tak len pohundrem doma pred manželom. Možno to tie ženy nestíhajú preceňovať.
1x haji
haji
@ivkamatko (22.2.2021 21:25)
Díky za koment, hlavne že chutilo! Jeden musí být hodně obezřetný, stále ve střehu. Někdy to zachopím včas a jdu reklamovat. Někdy jsem tak vycucaná, že v obchodě lístek nekontroluji. A doma hundrem. Většinou přijdu na věci do očí bijící, ostatní si člověk ani nezapamatuje než přijde k pokladně. Nevadí, peníze jsou oběživo. Jen někdy mám pocit, že běží hlavně ode mě.
Krásný den přeji všem!
haji
@kvakac (24.2.2021 07:47)
Krása střídá nádheru! Tiše závidím..... Tak nevím, někde to uskočilo - harmonie.... Bo ty královské raňajky a já zubárku. Mno, jsem ráda i za tu moji har-monii, bo zuby mě trápí a to dost.
Děkuji za koment a kouzelné foto!! Achjaj daj si aj za mňa, dopraj si, kamarát!! Dobrú chuť!!
haji
@dr (24.2.2021 15:55)
Děkuji za koment a fotečku! Krásné koláčiky, aj šošvicový prívarok by mi chutil, jen mít doma oboje hmmm
Já dnes zbytek pečeného masa s rohlíkem. Strašná kombinace, ale když člověk přijde domů hladný jako spisovatel a ještě od zubaře, nehledí na kombinace. Masko jsem maloučko ohřála. Moje zuby se teď nekamarádí se studeným, teplým, kyselým, sladkým - s ničím. chjo
1x dr
56859_1426519131 - profilový obrázok
dr
dr
@haji (24.2.2021 16:06)

Ja keď idem zubárovi vopred si vždy nakúpim do chladničky Pribináčikov alebo si uvarím puding.
1x haji
haji
@dr (24.2.2021 19:54)
Jaj, příště budu chytřejší. No v apríli a pak dál bude horšie, to si kúpím mléčné pitíčko a brčko. Teraz v marci to bude ještě brnkačka a to si Pribináčky nachystám. Děkuji za dobrú radu, si milá! Přinesla jsem si dnes piškotu, na pudink dojde. Aj mleté maso. Jsem malej a statečnej...
3x zolik, dr a kvakac
haji
@kvakac (24.2.2021 20:38)
Děkuji za komenty a chutné fotečky! Vyprážané kurčiatko s držátkem je velká dobrota a kaša super príloha. Hmm vyprážané zemiaky - si sa vyhral! Tyjo, si doma hezky šplháš. Hezký večer a zítra měj úspěšný den!
zolik
@haji (24.2.2021 21:00)
Jaaaj, sucitim s Tebou. Pan Boh to s tymi zubami strasne blbo vymyslel.
Z vlastnej skusenosti este odporucam zasobu detskej vyzivy, rozmackane banany a na jemno struhane jablka. Citila som sa ako kojenec, ale dalo sa to vydrzat. Dospelacky som to prekladala s GinTonikom. Ten od vtedy nemozem ani citit.

2x haji a kvakac
56859_1426519131 - profilový obrázok
dr
dr
@kvakac (24.2.2021 20:38)

Moje deti keď boli malé, toto nazývali "maso s rúčku", bolo to na obed veeeeľmi často.
2x haji a kvakac
haji
@zolik (24.2.2021 21:55)
Mno, potýkám se s paradontózou, teď je to po létech dobrý záhul. Ale jsem sveřepá. Když je líp, chrumkám o dušu. Chci si je ještě užít. V apríli sa do mňa pustia plnou parou. Na Gin s Tondou můžu zapomnět. Už dobře druhý týden se láduju prášky od bolesti, ale nic moc to nezabírá. Nebo zabírá, ale bolijú, potvorky. Je plno zvířat, kterým zúbky vypadajú a narostú nové. U člověka je to opravdu nevychytaná vymoženost. Jako bonus k tomu mám už měsíc rekonstrukci bytu v patře nabok ode mě.Od skorého rána do večera. Zbíječka. Vrtačky, rozbruška. Někdy na střídačku, jindy zaráz. Naštěstí zbíječku už odložili. Hlavu mám jako pátrací balón. Tož tak... pořád se něco děje. Přeji úspěšný den a zuby v klidu!
2x kvakac a dr
kvakac
@haji (24.2.2021 23:15)

Ja to hovorím stále, radšej som mohol mať 32 pipikov a jeden zub, ako by mi potom bolo dobré na svete. No nie?
1x haji
kvakac
@dr (24.2.2021 22:05)

Veď ja to robím tiež pre detí. Samozrejmé to mám aj ja stále rád. No ale králičie vysmážane sú ešte lepšie.
2x haji a dr
kvakac
@zolik (24.2.2021 21:55)

Ja by som odporučil mixér a nie výživu. Mäso s omáčkou a zemiakmi pekne na hladko rozmixovať, dať si dva panáky fernetu a potom lyžicou pekne papať. No a nezabudnúť na podbradník, ak by tieklo po brade. Mám to vyskúšané kŕmil som tak starého otca. No on nechcel fernet, ale repák.
2x haji a dr
haji
@kvakac (25.2.2021 07:13)
Ty jsi podařený! Hned som si to predstavila a od smiechu ma málem zahlušilo!!!! Pak som si predstavila seba a to mi silno zatrnulo............ aj tak aj tak. Moje nervy! Ale je to dobrý, mám teď jiné myšlenky. Táto bude light motiv dnešného dňa. Ďakujem hahahaha
1x kvakac
haji
@kvakac (25.2.2021 07:17)
Naprostý souhlas, smažený králík nemá chybu. Vyrůstala jsem na králících a smažený je nej!!
1x kvakac
haji
Právě jsem doslzela u posledního dílu seriálu District na RTVS.
Jdu založit polévku. Koupila jsem včera morčací krk a krídla, kousek nádherných hovězích žeber. Asi se něco děje, bo to je v krátké době druhá masová polévka za sebou.
Krásný den přeji všem, u nás je teploučko a Oskar svítí jako zjednaný!
2x kvakac a dr
haji
@kvakac (26.2.2021 11:52)
Děkuji za komenty a fotečky! Nadělal jsi mi chutě, takové kolienko musí byť lahoda a ešte s br. kaší hmm
Já dnes nečistím záhradu, ale dodělala jsem takovú piplavú prácu. Vylepšovala som umelé kvety na cintorín. Moje nervy. A protože jsem "punťa", dalo mi to zahulit.
Teď jsem si ohřála polévku, ani nešla "ukrojit" z misky, jak je silná - jeden gel. Hovězí žebro včera odolávalo, musela jsem ho jednou tak dlouho vařit. Číhám teď u talířku a čekám až ochladne, bo moje zuby. Dnes v patře kombinace vrtačka/kladivo.
Jak se trochu zvetím, dám se do sekané podle @kimlo.
Přeji všem krásný víkend! Počasí má být slunečné, u nás hlásí ochlazení o pár stupňů. Uvidíme.
1x kvakac
janea
@hladnajana (13.2.2021 18:05)

jeee kapustove halusky, to je napad, musim urobit. ;) My sme robili len kapustove fliacky a nakolko tu fliacky nedostanem kupit, skusim halusky.
1x haji
haji
Sekaná s luxusní omáčkou podle @kimlo je hotová. Vůně plný byt. Trocha improvizace bylo třeba, ale na chuti to není znát. Petržlen totiž nekupuji, dala jsem dvojitou dávku zeleru a o trochu víc se mi podařilo zahustit omáčku. Neva, příště dám origoš, toto bola prúba.
cesminaz
U nás dnes cestovina s cottage a opraženými udenými párkami. Velmi chutné :-)


1x haji
haji
@cesminaz (26.2.2021 19:48)
Děkuji za komenty a fotečky. Dobrý nápad a jednoduchý - těstoviny s cottage a uzeninou. Díky za inspiraci. Palačinky mě dojaly, už pár dnů mám před očima palačinky hmmm a ty tvoje aké sú povedené hmm Hezký večer aj k vám, milá Cesmínko!
cesminaz
@haji
:-) A ja mám zase už asi 2 týždne velkú chuť buď na parené buchty, alebo na pirohy ;-)) Už sa mi o tom pomaly snívať bude :-)) Ale ešte som sa neodhodlala ani na jedno ani na druhé.. Zbožňujem pirohy plnené marhulovým lekvárom s opečenou sladkou strúhankou. Naposledy som ich robila hádam aj pred 3 rokmi :-)
1x haji
haji
@cesminaz (26.2.2021 21:38)
Parené buchty miluju, ale nedělám je často. Spíš vůbec. No a pirohy úplně vůbec. Představa vyvalování, krájení, vaření mě nikdy nenadchla. Moja babka robila pěry. Neděla je z brambor, ale z mouky. Ani nevím jakou dávala, bo pěry byly vždy hotové, když jsem přišla ze školy. Nebyla jsem jejich milovníkem, ale chutily. Zato dědko vždy trpěl, ale mlčky. Babička byla rázná žena. Dala bych si její nejen pěry. Velmi dobře vařila.
2x dr a cesminaz
haji
Aj piekla. A úsporně. Když maminka přinesla tenkrát i dnes oblíbený recept na koláčky bez kynutí, dožadovala jsem se výměny receptu na babiččiny kynuté buchty. Babka rezolutně prohlásila, že to by nešlo, bo těsto je sice velmi dobré, ale strašně drahé. A pak něco o projezené střeše nad hlavou a o tom, kam by jsme došli?! Nekynuté /drahé/ koláčky jsme pekli na svátky a babinka ostala u svého těsta. I tak bylo výborné, o tom žádná.
2x dr a cesminaz
janger
Same dobroty su tu! Ja sa tu vzdy na nieco namaskrtim :-). To aby clovek mal aspon 10 zaludkov ;-).
1x haji
nephilim
@haji Fúha. Dobehla za mnou dievčinka. Sesternica mužovho bratranca. Neodvažujem sa opísať rodinný stav. Prvé rande. Chce nadchnúť.
Z mne neznámych príčin veria, že viem piecť. Neviem. Výnimka. Chlieb. Pečivo. @frezia68 Naučila ma od A po Z.
Vytiahla som. Lístkové mrazené. Ale orechy. Džem. Zásoby od máti.
Jabĺčka v župane. Dievčina vaľkala. A ja...ja ti tú prvú lásku prajem.



janger
@kuko95 (13.2.2021 18:48)

Dobre, ze si tie masiarstva spomenul. Aj ja dakujem :-).
Niekedy, ked budem na Slovensku a pojdem tym smerom, tak sa tam mozno zastavim. Uz som si to ulozila, aby som nezabudla...
Veru dala by som si take maskrtky, vybornu tlacenku, mnam ;-).
Masiar by ti mal dat nejake percenta zo zisku, ved si mu spravil dobru reklamu :-).
2x haji a staja
janger
Ja som tento tyzden robila tuto torticku, k narodeninam pre moje vnucatko.
Jej plany sa stale menili, najprv chcela ruzoveho medveda, potom hnedeho, par dni pred narodeninami si rozmyslela, ze radsej bieleho-ladoveho....hovorim jej, ze nemam kupene veci na bieleho medveda....Tak to pekne vyriesila a povedala, ze "biely medved sa akoze preoblecie za hnedeho"....Ale na jej zelanie, musel byt este ozdobeny srdieckami. Tak medved dostal nausnice a nahrdelnik :-)...


haji
@janger (27.2.2021 20:01)
Děkuji za komenty a fotečku. Jsem ráda, že sdílení funguje všemi směry. Mezinárodně aj národně. Dobré vědět kde je svět a výrobky ještě v pořádku. Krásná medvedica, kdyby měla ještě deštníček, byla by to Cinda jako vyšitá. Pardon upečená a nazdobená máslovým krémem. Krásná práca, s láskou robená! Všechno nejlepší vnučke k narodeninám, pevné zdraví celé rodině! Misku hladím! Díky za sdílení, milá @janger !
1x janger
haji
@nephilim (27.2.2021 19:47)
Děkuji za koment a fotečku. Pěkně to vedeš, pečeš a aj sladké a povedené!! Obě jste to zvládly velmi zodpovědně, pěkně aj chutně! Mně by chutnalo, aj potěšilo. Jak milé od tebe, že se podělíš o vzácné zdroje od mamičky. Hezký zbytek večera a fajn neděli přeji! Láska je nejmocnější síla na Matce Zemi a v kosmu. A tá první je a zůstane první hmm
1x janger
cesminaz
@janger (27.2.2021 20:01)

:-))) si to super vyriešila milá @janger ! Som sa zasmiala, aká zlatá vnučka :-) Má šťastie, že má takú šikovnú a vynaliezavú babičku! Krásne pozdravujem :-)
haji
@cesminaz (27.2.2021 21:39)
Děkuji za komen a fotečku. Tvoje kynuté slané pečivo s uzeným sýrem vypadá náramně chutně, určitě bych pukla pri koštovce.... hmm Kdo umí, ten umí! Hezký večer k vám a krásnou neděli, milá Cesmínko!
haji
Mám navařeno, sekaná od @kimlo s ex. omáčkou je čím dál lepší, omáčka sa velmi pekne rozležala. Výborný obed!
Včera jsem měla moc krásný den a ještě krásnější večer, díky Vareche. Poděkování @janger a @nadia56. André Rieu je můj favorit, dobre to opísala aj @nephilim. A přestože to vypadalo, že nemůže být lepší, je! André teď pečie torty! Moje poklona, Mistře! Více v diskusii "Akú hudbu počúvate pri varení alebo pri jedle?" Díky všem za fajn energie, přátelé!
Dnes jdu do terénu, už se chystám. Je potřeba zajít na cintorín. Venku se vybírá počasí, bude nejspíš hezky. Chladněji než v uplynulých dnech, ale hezky. To půjde!
Krásnou a Požehnanou neděli přeji všem!
haji
@zolik (28.2.2021 15:27)
Děkuji za koment, mám ráda pizzu a tvoja vypadá velmi chutně. Též dělám podle potřeby lednice, nejen pizzu. Čtverec, obdélník a nebo kruh je jen forma. Důležité jsou chuti - moje chuť a chuť pizze. Dala bych si hned pěkný kousek hmm
haji
@afataga (28.2.2021 16:29)
Děkuji za koment a foto. Já hracovku miluju, nadělala jsi mi chutě. Ten recept je začarovaný. Přes některé komenty nejde za svět otevřít a když otevřu v receptech, jsou tam komenty jiné než v sumáři diskusie. Nevadí. Tu se foto pro @saymonu neztratí.
haji
@afataga (28.2.2021 16:32)
Děkuji za komenty a fotečky. Cuketové placky, vajíčkový salát aj hovězí líčka vypadají velmi chutně. Samé lepší věci. Mám otázku, topinambul ti narozdíl od batátu chutí?
Hezký večer k vám a pohlazení psí dámě.
radost
@afataga (28.2.2021 16:32)

hovädzie líčka-to jedna z najlepších mäsová pesnička...
len kúpiť problém
musí byť protekcia
síce-na objednávku-2kg mrazené-som skúsila
no-nepáčilo sa mi...
ty máš možnosť bez problémov..??
janger
@dr (28.2.2021 17:43) , pekny korpus si spravila. Ja tiez robievam aj z celych vajec, bez problemu...

2x dr a haji
saymona
U nás dneska Klasika bravcovy rezeň a kasa a sladká fazuľová polievka ;). A na večeru moje obľúbené kasa s paprokovou cibuľkou. Kebyže môžem tak by padlo ktomu aj mlieko mmmm


haji
@dr (28.2.2021 17:43)
Děkuji za fotečky a komenty. V jednoduchosti je krása aj chuť. Dala bych si ke kafíčku hned.
1x dr
haji
@saymona (28.2.2021 20:00)
Děkuji za koment a fotečku. Měli jste dobrý oběd. Kaša s cibulí vypadá náramně dobře. Jen ta chuť na mléko k tomu je obdivuhodná. Ale co už, někdo to tak má, zvláštně. S chutěmi. Hezký večer!
haji
@frezia (28.2.2021 20:14)
Děkuji za koment a krásně barevné foto. Velmi dobrý oběd, už delší dobu mám v plánu pečené morčacie masko. Nadělala jsi mi chutě!
haji
@frezia (28.2.2021 20:59)
Další krásné foto od tebe, děkuji aj za koment. Rozienkovú mrkvu nepoznám, vypadá velmi zajímavě! Byl by receptík, prosím?!? Velmi chutná kombinace zeleniny s lososom a rozienkami hmmm
1x frezia
kucharka
@haji milá, ty si nám teda dala s touto témou. U nás keď si sadneme k stolu, tak sa ma pýtajú, či môžu začať jesť alebo chcem najskôr urobiť fotku pre Varechu :-)))))
Cez víkend sme mali na večeru teľacie carpaccio a fazuľový šalát s cibuľkou a tuniakom.




kucharka
Podarilo sa mi kúpiť farebné zemiaky, červené, fialové a samozrejme aj biele, tak som urobila šalát z pečených zemiakov, posypanými fetou, rukolou a ... neviem, ako sa po slovensky volá ten ďaľší šalát :-))


kucharka
Rada chodím na túto tému a hlavne vždy “nakuknem” keď neviem čo variť.
Dúfam, že aj ja som niekoho inšpirovala a pomohla v rozhodovaní. Tak ako aj mňa veľakrát vaše fotky a komentáre.
Pekný pondelok všetkým varecháčom!

1x haji
afataga
@haji (28.2.2021 17:36)

Ja som dostala topinambury od kamaratky, nikdy pred tym som to nejedla, ked som ich 3x osolila, celkom sa dalo. Ale viac mi chuti surovy.
1x haji
afataga
@radost (28.2.2021 18:19)

Kamarat ma bio farmu, tak mam super maso, ale na licka je poradovnik, cakala som par mesiacov na ne.
1x haji
stefanm
"Včera neděle byla, včera byl hezky čas"... pamätníci pamätajú na superhit autorou Suchý-Šlitr, ktorý v roku 1960 zložili pre speváčku pani Filipovskú.
A tak som nám včera (v nedeľu) pripravil nedeľnú klasiku... slepačí vývar s rezancami, rezeň (obrátený), dusené mastene zemiaky, mrkvový šalát a povinný nedeľný zákusok, jednoduchú piškót roládu s marhuľa džemom a čučoriedkovou penou.
"Včera neděle byla"....


frezia
@haji

Mila @haji ,tesi ma, ze ta moja mrkva s hrozienkami zaujala. Pridam recept coskoro, ked ju budem znova robit.
1x haji
haji
@kucharka (1.3.2021 09:22)
Velmi pěkně děkuji za komenty a fotečky. U vás musí být radost jíst, samé dobré věci, super suroviny a tá pestrosť! Jsem velmi ráda, že přidáváš tolik foteček a že tvoja rodina pamatuje aj na Varechu s nimi. Musí to být askeze 1. stupně, čekat u talířů až "vyletí ptáček"! Velké poděkování k vám!! Krásné dny a pevné zdraví celé rodině! Vždy mě potěšíte, inspirujete.
haji
@afataga (1.3.2021 09:49)
Děkuji za koment, dobré vedieť. Já topinambury nikdy nejedla. Ale to se změní. Nedávno jsem zahlédla v řetězci, ale chyběla mi odvaha. Dědko jich sadíval, pěstoval. Aj ocko to vzpomínal. Rodina, pro ktorú dědko pracoval, velmi dbala na pestrost /nejen/ zeleniny, stravy už před 100 léty. Celkem nedávno jsem se dočetla, jak je topinambur zdravý a prospěšný, zvláště pro cukrovkáře. Je vidět, že nic nového pod sluncem to není a naši předkové byli moudřejší než se zdálo.
1x staja
haji
@stefanm (1.3.2021 10:08)
Děkuji za koment a fotečky. Pěkně od srdce napsané aj vyfotené, velmi dobre navarené, napečené. Mali ste bezvadnou neděli! Pozdravení k vám i tvojí paní, jste oba velmi šikovní! Díky za inspiraci! Bože, kdybych chtěla všechno zrealizovat, bych se nevešla do vrat, natož do dveří. "Včera neděle byla" - to se povedlo, díky za vzpomínku, jak milé!
haji
@2010 (1.3.2021 11:29)
Děkuji za video, toto sedlo jako poklice na hrnec! Sranda je, že ta píseň je stará jako já. Pamatuji si ji jak z rozhlasu po drátě, tak z telky. Dědko aj babi ji měli rádi. Dědko miloval ze všeho nejvíc písničku "Mám malý stan". Málo věcí ho rozradostnilo, ale táto spolehlivě. Také měl hodně dlouhé nohy a prožíval ji se vším všudy s radostí a jiskřičkami v očích. Mně Karel Štědrý nepřišel vysoký a tak mi to nešlo do hlavy... zato dědkovi jsem dlouhé nohy věřila, ale ten stan - dědko neměl. Chvíli trvalo než mi to dědko vysvětlil, že je jenom písnička. Haha Fakt jsem byla malý cvrček.
haji
@frezia (1.3.2021 12:05)
Budu se těšit na recept. Jsem mrkvožrút a s rozinkami musí být výborná. Velké děkuji předem!! Změna je život! Nejen ve stravě, ale v celém vesmíru. Jediná konstanta.
Krásný den! U nás je slunečno a jaro se pomalu blíží. Velmi milé!
nephilim
@haji A neprestanem lobovať. Nech máš vlastný chlievik na túto tému. Úspech máš. Rada si to čítam. V nemocnici plynie čas pomaly. Božské čtivo @klukodvody Iba mi miestami bolo do plaču. Lebo láska.

Vezmime to medzinárodne. Dievčinka vaľkala. Bola mi povedomá. Prehliadka Prahy. Hopsala okolo nás. V plátenkách. Deravé džínsy. Holé členky. V noci spala v sisinej posteli. V jej pyžame. Dievčatko. Dnes slečna. Ako prvá ma učila španielsky jazyk.
A už to šlo. ABBA. Roxette. Lana del Rey.
Blbli sme. Piekli sme. Nasmiali sme sa. Asi ju mám rada.


2x haji a staja
haji
@nephilim (1.3.2021 14:26)
Děkuji za srdečný koment! Jsi milé děvče s jemnou duší a velkým srdcem. Je fajn posdílet. Co se nehodí jednomu, přijde vhod druhému a naopak. Kdo hledá, najde. I obecně. Nejen osobitnú kolonku....
Měj krásný den! Zdravím aj tvoju neterku! Ať se vám spolu dobre darí!!
haji
@kvakac (1.3.2021 15:01)
Děkuji za koment a fotečku, velmi dobre si navaril! Joj, takého ocka by som chcela, aby mi varil podle chuti!! Moj ocko bol na vojne u kuchárov. Omylom asi... Bo stěží uvaril čaj, praženicu.... haha
Pozdravení k vám domů, ještěže máte deti, inak by si stravu neodlehčil, žejo?! haha
1x kvakac
haji
@2010 (1.3.2021 15:28)
Přesně!! Díky za video, až se mi oka orosila.... Vidíš a já zapomněla, že to zpíval Štědrý s Matuškom. Tento klip si nepamatuju, asi nebyl tak vysílaný. Fakt jsem byla štupl. Zpívalo se to hodně i v různých pořadech. Silvestrech apod. Je to dávno.
Home office to je teď módní záležitost. Myslím to v dobrom, nevratám. Já mám home bez office. I když i to mě v nejbližší době čeká, bo se musím probrodit nejdřív kamarádčinými a pak i svými papíry. Uf
Krásné pozdravení k vám do léta. Už tam také směřujeme. Včera táhly husy na jih?! Miluju husy, když letí. Ten zvuk letek a gagotu je první a pak se kochám i pohledem na ně jak letí. Vždy mám zimomravky... Také bych letěla, volná jako pták!
stefanm
@haji (1.3.2021 13:18)

... ešte som nič nenapísal a komentár sa pridal!☺️

...chcel som napísať toto...doma ma vychvali tak, že za pozdravenie sa má poďakovať. Tak ďakujem, ale s malým (možno to vyznie sebecký) dodatkom. Moja manželka je šikovná ale v našej kuchyni som pánom JA! Ako hovoril pán Gott:..."na jevišti jsem pánem já! Tohle je moje doména"!! Tak aj práce ktoré, pri všetkej skromnosti, pridávam len do tvojho príspevku, hoci som tu aktívne, a trúfam si napísať, úspešne prispieval receptami, diskusiami, zážitkami aj komentármi k receptom sedem rokov (2010-2017!) sú len moje originály ☺️. Možno si ma niektorí ešte pamätajú. Obohacoval som svoje príspevky o rôzne vtipné fotomontáž aj gastro-hudobne videoklipy.
Ešte raz ďakujem a nech nám to veselo varí aj v týchto smutných časoch!!
2x haji a janger
haji
@stefanm (1.3.2021 16:01)
Neva, to se stane. Tobě pridalo prázdné, mně zase dupla pod inou diskusiou.
Už tomu rozumím a příště budu vědět, že ty jsi Gott v kuchyni. Dobrá! Komu čest, tomu sláva! Paní manželka je "Šťastná to žena!"
Jak kdybych to tušila, koupila jsem borůvky /v řetězci/ a tak si urobím podobnú dobrotu jako jste měl v neděli. Od pravých borůvek je to daleko, ale neva. Koupila jsem si je prvně v životě.
A děkujeme za přání - veselého vaření! Mno, já raději vařím klidně. Veselo je u mňa v kuchyni, když se něco chruje. A znáš to, když se chruje, tak se zpravidla chruje fest.
Klidně přispěj veselým vařením podle tebe. Ráda se pobavím!
nephilim
//nadšene// Tak už matuškujeme? Pilarová. Glory glory aleluja. Kdyby tisíc klarinetů. Ešte Špinarová. Jej verzia. Claudia Cardinale. Tenkrát na západě. A moje detstvo. Neckář. Jiřka Korn.
haji
@nephilim (1.3.2021 20:19)
Hmm souhlas. Našlo by se plno starých dobrých písniček. Jejda!
Díky za koment, milý koment. Speciálně Václava Neckáře mám ráda jako zpěváka i jako člověka. Podobně tak miluju Karla Zicha. Též úžasný zpěvák i člověk. A Dalibor Janda je též jedinečný. Jejda, trochu bokem vaření, ale neva. Nejenom chlebem živ je člověk.
Hezký prvo marcový večer všem!
haji
@mamec (1.3.2021 20:44)
Chruje - kazí se něco, - něco se nedaří, prostě smůla se lepí na paty. A já bloud si myslela, že je to slovenské slovo.... hmm
haji
@mamec (1.3.2021 20:44)
A v té souvislosti je u mě v kuchyni "veselo" - nadávám a jsem vytočená do červených čísel.
mamec
@haji (1.3.2021 20:50)
Možno to je slovenské slovo, ale ja som sa s ním ešte nestretla. Ja na také situácie používam iné slovo, ale to sa nehodí do slušnej spoločnosti :-)
haji
@mamec (1.3.2021 21:37)
Já měla jednu dobu docela hrubý slovník, ale zapracovala jsem na sobě. Okolo plno dětí, teď už i vnoučat od známých - nebylo to udržitelné. Chtělo to delší dobu a předělat široké spektrum slov, ale šlo to. Neboj, i teď ze mě někdy vypadne ostrá nadávka /byť trefná/, ale to jenom když jsem opravdu vytočená do nebeských výšin. Přece jenom jsme lidé a máme své chyby. Ti co jsou svatí, létající nahoře na obláčku.
nephilim
@haji Ešte v Austrálii som u lekára čítala. Lekársky magazín. Najviac nadávajú inteligentní ľudia. Sis bola lingvistka. Učíš sa cudzí jazyk? Začni nadávkami. Potvrdzujem. Poslať niekoho do zadnej časti tráviaceho traktu? Dvanástimi jazykmi? Odolaj.

stefanm
@janger (2.3.2021 00:04)

...kde som sa túlal?... áno, je to už viac ako tri roky čo som prestal byť aktívny na tejto mojej obľúbenej stránke o varení... nejak sa mi "stratil" čas potrebný na spravovanie poctivo urobeneho príspevku, či už receptu, námetu do diskusie alebo pridania zaujímavého gastro zážitku. Občas tu nakuknem, zatlačim slzičku smútku v oku za peknými príbehmi, ktoré sme tu prežívali, hoci sme sa vôbec nepoznali, ľudia z celého sveta.
Varím ďalej a rád, ale neuverejňujem svoje fantasticke výtvory verejne. A je mi dobre.
Pozdravujem všetkých, čo si na mňa náhodne spomenú a prajem pokojné varenie-pečenie.
@stefanm
janger
@stefanm (2.3.2021 06:44), no dobre, ze ti je dobre :-). Prajem ti to zo srdca.

Veru, byvalo veselo, taka akasi sudrznost.
Ale aj teraz je tu vela milych ludi, kvoli ktorym na Varechu nakuknem. A sem tam zazriem aj "starsich", vratia sa spomienky....

Ale prudi to ako rieka, dalsi, novi....
A niektori sa, zial, uz nevratia nikdy.

@stefanm , no tak snad, zase do videnia - do citania.
Drz sa a nech sa ti dari.


haji
Dnes k večeři chleba ve vajíčku, potřený hořčicí, na to cibule a nakládaná paprika. Výborná dobrota!
saymona
@haji (2.3.2021 19:36)
Neni nic lepšie ako chleba vo vajíčku ja to papám s majonézou. :3. U nás bol dneska Gyros s domácimi hranolkami dobrota
1x haji
haji
@saymona (2.3.2021 21:02)
Děkuji za koment a souznění chutí haha
Gyros s hranolkami je fajnové jídlo, dobre varíš!
haji
Právě jsem dojedla výborný dezert. Bio tučný tvaroh ze zdravé výživy, čerstvé borůvky z řetězce a trocha cukru. Drahý špás, ale výborný. Oboje jsem koupila prvně a nejspíš naposledy. Udělala jsem si radost minulý týden cestou od zubaře.
haji
Dodělala jsem zeleninový salát. Brokolice, kaleráb, paprika, cibule, jablko. Zálivka sladkokyselá, s trochou koření, balsamikový krém a olivoil. Do vývaru z brokolice jsem zavařila směs "Gurmánská čočka" od Arax, přidala spodní část kalerábu, sušený libeček. Rozmixováno tyčákem, dochuceno kořením, saturejkou, protlačeným česnekem. Barva nic moc, chutná výborně.
2x dr a saymona
haji
Jo, chuť na krutonky do tejto polievky jsem si nechala zajít. Do bundy se ještě vlezu. Ale provozuschopné rifle mám už jenom jedny. Ty druhé jsou mi hodně úzké. Nechci natáhnout brka z dvojího útlaku - rifle na břichu a respirátor na čumáku.
haji
@cesminaz (3.3.2021 19:32)
Děkuji za komenty a fotečky, nadělala jsi mi chutě, bo vyprážaný syr aj šampióny miluju, k tomu pečené zemiaky, jejda!! Rezne masové nemusím, ale toto a ešte vyprážaný karfiol, hmm Nadělala jsi mi chutě, milá Cesmínko!¨
Dvojfarebný chlebíček také vypadá velmi chutně, vidím v těstě aj nějaké kúsky ovoce či pomarančovej kůry, takové já rád... Utěšené foto!
Hezký večer aj k vám!
cesminaz
@kucharka (1.3.2021 09:22)

:-)))) tak to si ako my doma :-) No možno u nás je to aj trochu horšie, lebo robím vela receptov na blog a tak, także fakt už nevedia čo si môžu zobrať :-)) Deti sa ma vždy spýtajú predtým než si z niečoho zoberú, že " mama už si si urobila fotku?" alebo "budeš to ešte fotiť?" :-))) To je strašné čo? :-))
saymona
Mnam mnam hneď by som si dala kolacik aj cely :D. U nás dneska len pečená ovsené kasa a včerajší gyros ;3


haji
@saymona (3.3.2021 20:44)
Děkuji za koment a fotečku. Úspěšně také vařím na víc dnů. Tvoja pečená ovsená kaša vypadá též velmi chutně, bohatě ovoce - malebné foto! Já ovesnou kaši miluju. Ale ještě jsem ji nezapékala - tam se nedostanu. Sjedu ji hned jak je uvařená, to bych nevydržela - čekat... haha Hezký večer k vám!!
stefanm
Dnes som si obed "objednal"!
Polievku z Japonska, z ostrova Hokkaidó a zemiačiky z Francuzska. Všetko prišlo načas a doprava bola zadarmo!😀


haji
@stefanm (4.3.2021 13:31)
Děkuji za koment a fotečky. Velmi dobre si navaril! Hokkaido miluju a tvoja polievka vypadá výborně, aj krutonky hmm Na francouzské brambory se chystám, budu to muset urychlit, narobil si mi chute!! Tá doprava zdarma a na čas, to je super výhoda.
haji
@saymona (4.3.2021 17:02)
Děkuji za koment a chutné foto. Dobre si navarila. Rajská polievka je dobrota a maso na šťávě fajntotka. Príloha tarhoňa? Tiše závidím, tarhoňu u nás nedostanu. Chutná fotečka!
saymona
DAKUJEM pekne haji. Wau to som. nevedla ze u Vás sa neda dostať tahona. Chvala bohu ze tu sa dá zohnať aj slovenska ryža to sú naše obľúbené prílohy.
A ešte sa mi zaziadalo niečo slane tak som spravila krutene pecivo


haji
@saymona (4.3.2021 18:12)
Přesně, ani tarhoňa, ani slovenská ryža a to mě ... štve. Velmi pěkné pečivo, takové twistery bych si dala líbit hmm Krásné foto, sbíhají se mi slinky!
haji
U nás už hodinu sněží. Dobrá zpráva je, že velikost vloček se před chvílí začala zmenšovat. Uf Ale hlásili to. Nejspíš mají nahoře andělíčci zásoby, které musí poslat dolů. Tož dobře!
saymona
Jeeej pozrela by som krásny sneh tento rok tu snežilo len 2 krát a aj tak stoho nic nebolo. u nás dneska spaldove chai muffiny včera mi insirovala nigella :3
1x haji
haji
@saymona (5.3.2021 14:40)
Děkuji za koment a prudce jedlú muffinovú fotečku! U nás sníh také dlouho nevydrží a ten dnešní ranní tál v přímém přenosu. Podíváníčko bylo na samotné sněžení ve vzduchu. Teď se velice mračí, ale podle teploty bude spíš pršet. Krásný víkend k vám!
kvakac
@haji

Dnes jelitová kaša. Niekedy keď sa nedarí, ale aj tak sa dielo podarí. Išiel som pôvodne robiť lalok paprikový. Pretože som lenivý dal som ho do pomalého hrnca a že PH mám veľký tak som tam pridal aj bravčové koleno. To som chcel len tak s horčicou a feferónmi. No čo čert nechcel som pozabudol, že varím. Áno aj to sa stáva. Keď som sa spamätal a nazrel som do hrnca tak sa lalok už rozpadal, taký bol mäkký. Čil buď múdry? Chybička se vloudila, ale nepriznám sa, budem partizán. Tak som ešte pridal čas pomalého robenia, aby aj koleno sa ropadalo. A mal som vyhráte. Všetko som zomlel a uvaril ryžu a krúpy, tie som pridal k mäsu ochutil a fantastická kaša bola na svete. Ako sme si doma všetci chválili, aká je dobrá. Nuž niekedy človek urobí aj neplánovanú dobrotu.


haji
@kvakac (5.3.2021 16:41)
Děkuji za koment a chutné foto! Vidím, že jsi sa dobre vynašiel! Hlavní je ten PH, kdyby to bylo v jakémkoliv jiném hrnci a na nebo ve sporáku, ach jaj, to bys vymýšlal jak všechno umyt a vydrhnút, vyvětrat.... Velmi si cením, že jsi se nám tu na Varechce priznal. Přece jenom jsi šikovný a vyšla ti z toho maska velká dobrota. Já bych ji brala všema deseti, ale bez ryže. Je to určitě i nezvykem takej kombinace. Tvoja jitrničková kaše vypadá hodně chutně, k tomu kyslé uhorky a chlebík, mňam!!
Někdy se mi také podaří vyrobit něco jiného než byl původní záměr. Zvlášť když nenajdu potřebné suroviny, to je pak jako v pohádce O pejskovi a kočičce jak pekli dort!
Krásný víkend k vám!
1x kvakac
haji
@cesminaz (5.3.2021 17:47)
Děkuji za koment a fotečku. Cesmínko, ty trénuješ na MDD?! Nakonec tvoje děti majú velikú trpezlivost, když čakajú u každého jedla, než vyfotíš... Mají můj obdiv! Máš hodné a poslušné děti!!
Krásný víkend k vám!
haji
@kvakac (5.3.2021 16:41)
Aha?! Ty píšeš jelítková a já bez rozmyslu napsala, že jitrničková. Alespoň na kaši se shodneme. Nakonec Japonec, hlavně že je výborná!
1x kvakac
cesminaz
@haji (5.3.2021 18:46)

Teraz som sa dobre zasmiala :-))) Bože @haji to znie akoby som nonstop všetko fotila a moje deti kukajú hladné :-)))) Každé jedno jedlo zato nefotím.. Ale musím priznať, sú velmi trpezlivý :-) No ved zato aj tie buchtičky ;-P Ale ja im vždy pripomínam aj to, že to je pre nich, ked ja už nebudem :-) Otvoria moje recepty a rozkážu manželke čo by zjedli od mami :-) A niekedy mi aj oni sami povedia aký recept mám spraviť. Pekný víkend aj tebe milá @haji !
2x haji a staja
haji
@cesminaz (5.3.2021 19:28)
Haha, vždyť já vím, že to není tak horké, že by, chúdence, hladovali!! haha Aj ja som sa zasmiala po chuti! To je dnes vzácné koření!
haji
@dr (6.3.2021 10:58)
Děkuji za koment a fotečku, velmi povedené pagáčiky! Jsi šikulka!
Já dnes jen dodělám rožkové krutonky do polievky. Bo polievka zeleninovo šošovicová po krutóncích volá. Ohřeju zeleninový salát, k tomu zbytek sekané. Ohřát salát musím, bo moje zuby se nekamarádí se studeným. Oni se nekamarádí ani s horkým, ale s teplým jo.
Krásný víkend přeji všem!
haji
@kimlo (6.3.2021 15:32)
Děkuji za koment a fotečky. Tvoje menu nemá chybu, beru celé. Obdivuhodné jsou krupicové tašky, tam se hluboce klaním, jsi šikovný!! O chuti polévky a tlačenkového salátu nepochybuji.
haji
@frezia68 (7.3.2021 11:16)
Velmi pěkně děkuji za koment a fotečku. Velmi dobrý obed, kelový prívarok miluju, s bravčovým perkeltom by mi chutil. U nás doma babičky dělaly kelový prívarok, většinou s hovězím vařeným maskem na cibulce. K tomu brambory vařené v slupce a nebo chlebík. Nadělala jsi mi chutě! Musím si kúpit kel, vařené hovězí mám uložené na mrazáku. Děkuji za inspiraci!! Krásnou neděli!
kvakac
@kimlo (6.3.2021 15:33)

Ej bisťu dobré si navaril kamarát. No jedná vec ma začala trápiť - čo je to ten tlačenkový šalát a ešte podľa ČSN normy? - Ešte som vôbec nepočul o takom šaláte a nie že ešte koštoval. Čo tak dať recept naň? Náhodou sa pominiem na covid a ako vás môžem opustiť v takejto nevedomosti?
haji
@kvakac (7.3.2021 12:00)
Děkuji za komenty a fotečku. Mně by si uctil, takovými zapékanými špagetami! Hezky všechno v jednom. A vrchol je, že ti nevyšlo na duplu. Špatně spočítané, jestli se nepletu....
S tým tlačenkovým salátem od @kimlo se také přimlouvám za recept. Tiše jsem doufala, že je recept "na cestě". Uvidíme, zatím je to napíínavéé!
Krásnou neděli přeji všem!
haji
Dnes jsem dorazila zeleninovo luštěninovou polévku, kuřízek a bramborový salát. Dezert jsem si snědla hned v sobotu. Nepečené dezerty mi dlouho nevydrží. Tentokrát to byly piškoty namočené v kafíčku s tvarohovým krémem. Sousedka je výborná kuchařka.
Krásné pondělí přeji všem! U nás kolem poledne chtělo sněžit, ale ty čtyři vločky pěti řadami se nepočítají. Je chladněji.
haji
Dnes peču bravčové plecko a morčací krídla. Osvědčilo se mi maso nasolit a nakorenit dopredu. Tentokrát peču bez cibule a česneku. Zítra dodělám prílohu: karfiol s hlivou.
Snažila jsem se tu podle surovin najít inspiraci na zpracování karfiolu. Přestalo mě to bavit na čtvrtém listu z dvaceti šesti. Recepty se přelévají, nejsou statické. Opakují se a opakují. Je to takto uspořádané už dlouho. Komu toto vyhovuje.... Nevadí, zaradila jsem si.
Přeji všem klidný zbytek dne i večer!
saymona
Mna hnevajú kategórie ako alergik na kravské mlieko mi bezlaktozova nevyhovuje to je pre intolerancou. A ak si napíšem do vyhľadávania bezmliecne vyhodí mi plno receptov plného mlieka smotany tvarohu ....
Mnam Karfiol mozno nejaké placky,zapekany alebo vyprážaný v bylinkovo syrovej strúhanke? Mmm

U nás dneska gulášová polievka a spagety so smotanovou omáčkou a brownies :3
Pekný deň všetkým


haji
@saymona (9.3.2021 16:03)
Děkuji za koment a fotečky!! Krása, hlavně brownies nemá chybu a maliny...... chjo
Ano, to máš pravdu, takto bezhlavě vyhledává, ale aspoň ty recepty "stojí" a neopakují se jako divé. Jasné, já bych karfiolu pomohla hned - miluju ho vyprážaný, aj hlivu. Ale snažím se nastavit na odlehčení /nejen/ príloh. Uf
Jsi sluníčko, děkuji za účastnou pomocnou ruku. Pozdrav k vám pro všechny!
janger
Mila @haji , tato tvoja na 100 percent najuspesnejsia diskusia na pokracovanie je velmi inspirativna. Zase je tu kopu dobrot pridanych. Skoda, ze este stale sa nedaju jednotlive prispevky pochvalit kliknutim na pekny komentar. Tak chvalim aspon takto :-).

My sme si dnes pochutnali na zapekanej cakanke.


haji
@janger (9.3.2021 18:59)
Děkuji za koment a chutné foto, zapékaná čekanka bude dobrota!
Děkuji za inspirativní odkaz, tvůj karfiolový salát vypadá náramně chutně! Jsi sluníčko. ¨
Ano, s lajky u komentů v diskusiích jsou stále KO.
Hezký večer k vám domů, pohlazení Miske!
1x janger
haji
@kucharka (9.3.2021 21:38)
Děkuji za koment a fotečku! Velká poklona autorům, rodinám a jejich mazlíčkům, že vydrží než se jedlo odfotí! A poděkovánííí za trpělivost a vstřícnost! Jste všichni milí a stateční! Děkujííí!!
P.S. Salát vypadá velmi chutně!! Musím si vzít mustr, už teď mi tečú slinky!
haji
Na olivoil jsem opekla trochu cibule, na větší kousky nakrájela hlívu a květák, teď se to dusí. Použila jsem trochu výpeku - šťávy z pečeného masa k ochucení. Trocha drceného kmínu navíc je vždy dobrá. Bude to variabilní příloha, taková základní forma, která půjde nejenom k masu, které jsem upekla už včera. Odložila jsem si část květáku na polévku. Byl obzvlášť velký.
Krásný den přeji všem! A dobrou chuť k obědu! U nás svítí sluníčko, ale zatím je pořád chladněji.
haji
Květák a hlíva je velmi dobrá kombinace chutí, moc jsem si pochutnala. Jako bonus byla hlíva i květák mladé a křehké struktury. hmm
kvakac
Vidím že už tam na začiatku nie je kolonka najnovšie nahor. Zmeny sú, ale na figu. Musím rolovať 10 minút aby som sa dostal k novým komentárom.
1x haji
haji
@kvakac (10.3.2021 16:46)
Oh, to je jednoduché. Nahoře v otevřené diskusii zmáčkneš krabičku zareaguj a šup, jsi dole. Vyhodí to rovno koment, který začíná @haji - ten když nechceš, vymažeš a pokračuješ, začneš koment.
A nebo zmáčkneš "pgdn" /page down - stránka dolů/ - vpravo na tvé klávesnici nahoře a nebo "home" /domů/ - nahoře nad numerickou klávesnicí. Uf
1x kvakac
haji
@kvakac (10.3.2021 16:39)
Velmi pěkně děkuji za komenty a chutné fotečky! Taková sušená krkovička musí být velká dobrota! Aj ja chcem... kúsíček, prosíím....!! Jsi šikovný!!
1x kvakac
kvakac
@haji (10.3.2021 17:23)

Ta krkovica je to úplne jednoduché. Z troj kilovej krkovice sa usušilo na 1,5 kg. Ale je to fantázia. Ja mám na chalupe dobrú komoru na to chladnú a vlhkú a to je ideál na sušenie. Krkovičku potrieť koreninami aké mame radi plus rychlosoľ 20g na 1 kg mäsa. Dal som to do misy z jenského skla medzi 2 kg soli na týždeň. Po týždni vytiahnuť zo soli a opláchnuť. Usušiť a zavesiť do komory, kde je prievan na pár týždňov - 3 - 4. No môže byť aj dlhšie. A vytvorí sa taká nádhera ako som priložil foto.
2x haji a staja
haji
@kvakac (10.3.2021 19:05)
Děkuji za koment - recept - postup, velmi zajímavé, o chuti nepochybuji. Nádhera!!
1x kvakac
cesminaz
@kucharka (9.3.2021 21:38)

:-))) som sa zasmiala. A vieš čo je najhoršie? Ked nie si s tou fotkou spokojná a musíš fotiť znova a znova.. :-)))
haji
@cesminaz (10.3.2021 20:05)
Děkuji za koment a fotečku! Takové koláče bych brala hned, velmi chutná fotečka!
Nakonec je na mně, že týrám rodiny, tyjo! haha
kvakac
@afataga (10.3.2021 19:56)

Už to mám uložené. Vyskúšam aj tak nejaké mäsa urobiť. Takto, čo ja robil je to istene. Dedo takýmto spôsobom má aj pol roka v komore a vôbec sa to nekazí. Vôbec to nemusí byť chladničke.
haji
@kvakac (10.3.2021 23:23)
Činžákoví buď vzpomínají na komory a komůrky z mládí. A nebo se s nimi nikdy nepotkali. Musí jim lednice stačit. Někdy je to na mrtvici. Bo zatím nikdo nafukovací lednici nevymyslel. Hezký den přeji všem!
haji
Dala jsem do trouby žemlovku, která vyplynula ze situace - ostala mi veka a na stole se krčily dvě jablka. Žemlovku já nerad, ale tak to dnes vyšlo. Člověk se někdy hmotě podřídí. To mám zato že jsem křeček. Jdu uvařit zeleninovou polévku. Včerejší část květáku zfúzuji s mrkví, něčím přichutím.
haji
Žemlovku mám tak trochu "na krásu", kapku se mi zvrchu "škvrkla", ale to zvládnu. Pořád lepší škvrklá než mokrá. Do polévky nakonec došel květák, mrkva, kousek zázvoru, na másle a cibulce jsem osmažila kvasnice. Trocha libečku, soli. Uvidím, jestli to nebla moc divoká kombinace. V polévce se to snad ztratí. haha Dnes dělám čest pohádce "Jak pejsek s kočičkou vařili dort!"
saymona
Oooo ja milujem zemlovku keď som si rokmi vytvorila dokonalý recept nanu ako mi chutila najviac prišla ta kotuha alergia ktorá mi to riadne pokazila :/ ale tak čo už život ide ďalej a možno raz si ju budem môcť dopriať zase ako aj bryndzové halušky:D
U NAS sa dneska vari gersnova polievka ( krupkova) a perkelt bravcovy


2x haji a kvakac
haji
@saymona (11.3.2021 11:19)
Děkuji za koment a fotečku! Je mi líto, že si nemůžeš pochutnat skrze alergii, ale podle mě by mohla jít žemlovka vyrobit místo s tvarohem - s tofu?! Ale to jenom tak střílím od boku. Teď jsem tu moji chutnala. Je taková jak jsem chtěla. Chrumkavá, s bohatě tvarohem a povidli, trochou jablek. Vajíčko dávám do tvarohu a ten jsem teď rozšlehala se šlehačkou, nechtělo se mi rozdělávat mléko. Zbytkem šlehačky jsem pokropila vrstvu veky nahoře, dala kousek másla a cukru. Jen jsem na závěr nasadila horkovzduch a nedomyslela, že to je rychlost jako blázen. Ale černá není, jen tmavě hnedá. Chrumkavost je fajn, až na moje zuby. Tož tak. Polévka v kombinaci dole popsané je chutná, zázvoru nebylo moc, naštěstí.
Oj, mám moc ráda polévku s krupkami , aj tvoj perkelt vypadá moc dobře!! Jsi šikulka!
Krásný den přeji a ať se ti daří!! milá @saymona ! Pohlazení dětem i králíčkovi!
haji
Hore popsané, nějak se mi převrátilo vnímání a to nemám foťák... haha


saymona
Ďakujeme aj tebe krásny deň;3
Zvykla som robiť tvaroh zo sójového mlieka ako si mi poradila ty zaco ti ešte raz ďakujem. Ale ja som používala Brioskove rožky s lidla :/ ktoré som namacala do smotanovo pudingoveho nálevu alebo ako by som to opisala :D pretože som spojila našu žemlovku s Írskym receptom bred and butter puding. A tak mi to chutilo najviac. No nevadí. Ja mam rada keď je do chrumkava a v strede krásne vlacna.
Perkelt je už hotoví;D


haji
@saymona (11.3.2021 14:23)
Děkuji za koment a chutné foto, velmi dobrý obedík ste mali! Jsem trochu pohledala, existuje aj sójový puding např. :  www.puroshop.cz/alternativy-jogurtu--dezerty/provamel-s...
Pravda, není to ono, ale třeba by to za vyzkoušení stálo. No a žemlovka z briošek musí být super! Já ji dnes upekla jen kvůli hospodárnosti... ale sním ji.... Tentokrát ani tvaroh nebyl valný /kvalita jde dolu vodou/, ale s povidly se to dá sníst. Tu tvoji žemlovku bych otestovala, určo by mi chutila! Máme podobné chutě.
Vložím ještě odkaz na recept na sójový puding, přece jenom to nebude tak drahé:  veggiesway.com/sk/recepty/sladke-inspiracie/sojovy-cok...
Určitě to půjde aj s vanilkovým pudingom.
saymona
Ďakujem pekne za tvoj čas puding je fajn aj sójový ak je dobre mlieko ale tie briosky tie dali tomu smrc . S povidlou je všetko výborne ;3 často peciem povidlove kocky s lístkového cesta mnam
1x haji
haji
@dr (11.3.2021 21:13)
Děkuji za koment a foto. Také se chystám na pizzu, ale ne a ne se rozhoupat, hlavně jak velkou. Když upeču velkou, puknu. Když malou, bude málo.... chjo
2x dr a saymona
56859_1426519131 - profilový obrázok
dr
dr
@haji (11.3.2021 21:55)

Toto bolo pre dvoch a tiež sme skoro pukli, ale keď to sa nedá prestať jesť keď raz začneš.
1x haji
haji
@kvakac (12.3.2021 10:18)
Děkuji za komenty a fotečky. Moje nervy nervovité... krásné celé, práca, maso aj fotky! Není závislost jako závislost. Už začínám být též závislá, na tvojích príspevkoch omg
Krásný víkend!
U nás od včera fouká jako bláznivé, dnes se to má zklidnit. Ale nevím kde, u nás nejspíš ne. A příští týden hlásí sníh. Tož dobře... Já ladím jaro. Alespoň vnitřně. S tvojím sušeným masem by se mi ladilo, jejda!
pivonka
Dnes kalerábová polievka a francúzske zemiaky. Ľúbim ich a dlho som ich nemala, tak som sa na ne tešila. Lenže prišlo sklamanie. Neviem, čo je tým zemiakom, či namrzli, či čo, žiadna jednotka v čerstvosti. Nevyhodím ich, zjedia sa, ale toto by nemalo byť.
simcanz350
Ja dnes z kuchyne mojej babičky, vratila som sa do detstva. Cesnaková polievka s domácimi, ručne krájanými rezancami (u nás "slížovica") a jačmenná kaša (krúpková) so zemiakmi a opečenou cibuľkou 😋


haji
@pivonka (12.3.2021 13:56)
Děkuji za koment. Kalerábová polievka aj zapékané brambory by mi chutnaly. Jo, někdy se to stane, že brambory zesládnou. To je docela nepříjemné, ale správně píšeš, že se to sní. Také se na ně chystám zapéct je. Snad už na ně konečně dojde.
haji
@simcanz350 (12.3.2021 17:33)
Děkuji za komenty a fotečky. Líbí se mi tvoje slížovica i krúpová kaša. Zvlášť když jsou to recepty od babičky. Člověk má i chuťovou a čichovou paměť, tam to zafunguje neomylně. U mě také vítězí recepty, jídla od babičky. Nemá to chybu, vrátit se do dětství!
kucharka
U nás dnes obyčajné ale chutné cestoviny so šampiňónovou omáčkou. A mala som obrovskú chuť na indické pakory, tak som urobila aj tie : zemiakovo cibuľové.
Oddychový víkend všetkým prajem!




haji
@kucharka (12.3.2021 22:02)
Děkuji za koment, těstoviny nikdy nezklamou a žampiony také ne. Paskory neznám, ale vypadají úúžasně, dala bych testovací vzoreček.
Pohodový víkend všem!
haji
@afataga (13.3.2021 14:23)
Děkuji za koment a fotečku. Vypadá to velmi dobře, samé dobré věci, mně by moc chutnalo!
Já dnes vyhlásila protiupírskou sobotu. K obědu byly hrianky se sýrovo cesnakovou nátierkou. Držím si pěsti, aby se žlučník nepoložil do opozice.
haji
Mám zaděláno na kváskový chlebík. S trochou štěstí bude večer upečeno. Nejen racek má dnes zpoždění.
afataga
@haji (13.3.2021 14:52)

tak som si povedala, ze pridam rcp, ale nejako mi to pada. Zas je to akesi poondene.
Tiez by ma zaujimalo @redakcia , preco sa neda prepnut ze nove komentare hore.
haji
@afataga (13.3.2021 17:12)
Budeš zlatá s tím vloženým receptíkem. Chvíli počkej, až se to uklidní. Mně už včera Varecha drhla, je to teď časté, stejně jako přihlašování. Budu se na tvoje fašírky s hubami v ostrokyslej omáčke velmi těšit! Dobrých receptů není nikdy dost.
haji
@kucharka (13.3.2021 20:26)
Děkuji za koment a fotečky, Musakhan wraps bych s radostí ochutnala, karfiolový salát vypadá také velmi dobře! Vy už máte nové brambory hmm A také vidím pod recepty fota čokokoko zákusku a tvarohového koláča, jeden dezert lepší než druhý. Jsi šikulka!
haji
@saymona (13.3.2021 21:51)
Děkuji za koment a fotečku, jsi šikovné děvče, hluboce se skláním před tvými schopnostmi. Chválabohu zatím nemám nutnost této cesty. Bych se musela pochlapit, tedy pobabit haha
Krásnou neděli přeji všem!
U nás je prapodivně. Vítr se zklidnil, teď už fouká jen chvílemi. Je zatažené a pršet nejspíš bude. Aj meteotanice od včera plaší.
kucharka
My sme mali zemiakovú kašu, pečenú rybu a zeleninu, a vysmažený karfiol.
Na zajtra som pripravila Habas con butifarra - fazuľky s “jelítkom”. Jedno jelito som dala biele a jedno tmavé. Habas sú zelené fazule trochu silnej, akoby nahorklej chute. Všetko sa varí spolu s trochou vody, čerstvého mladého cesnaku a mäty. Väčšinou sa k tomu podáva bageta.




haji
@kucharka (14.3.2021 22:15)
Děkuji za koment a fotečky. Tiše závidím úžasnou čerstvou zeleninu, zvláště ty fazolky Habas. Zajímavá kombinace s jelítky hmmm to by mi chutnalo. Aj pečenú rybu, vyprážaný karfiol a br. kaši bych si dala s radostí. Nový česnek vypadá super. Velmi osvěžující inspirace. Krásný týden přeji a plno dobrých chutí!
haji
@kvakac (15.3.2021 12:03)
I ty, Brute?! Zelenú fazulku miluju, tvoja polievka by mi velmi chutila. Děkuji za koment a foto, narobil si mi chutě!
1x kvakac
haji
@kvakac (15.3.2021 12:05)
Děkuji za koment a foto, noky s kapustou vypadají velmi chutně! Tuším si zase varil aj pro děti, nevidím slaninku, nebo mně někdo dýchl na brýle?!
Pohodový týden přeji a díky za inspiraci!
1x kvakac
kvakac
@haji (15.3.2021 12:05)

To bola teda blesková odpoveď. Bola to zmena, lebo mastného som bol nadýchaný až až. V noci som stápal slaninu na masť a oškvarky. Vyšla na mňa rada v rodine. Tak som to robil na chalupe 15 kg slaniny. Ešte že mi sused pomáhal miešať a konzumovať víno. Há há.
3x haji, kimlo a dr
haji
Dnes netuším co si udělám. Polévku ještě mám, ale druhý chod si musím ulovit.
Vrátila jsem se od doktora a koupila si v bufetu dvě buchty. Jednu s mákem a druhou s pudinkem. Žeby bezmasé pondělí...?
1x kvakac
haji
@kvakac (15.3.2021 12:12)
Právě sedím u skla. A slintám. Tyjo 15 kg sádla, to je pěkná hromada. Já posledně dělala 5 kg a byla jsem na šrot. Přesný výraz, že se člověk nadýchá. Ano, aj nají oškvarků, ale výpary jsou sice voňavé, ale čeho je moc.... Jsi šikovný, dokonce jsi měl posilu, tak to jde jako na drátkách. Dala bych si vzoreček oškvarkový hmmm
afataga
@haji (13.3.2021 17:37)

Tak sa mi to konecne podarilo, nechajme sa prekvapit, kedy sa ukaze.
1x haji
používateľ nemá avatar
123
123
@frezia68 (15.3.2021 16:55)

prosím, kedysi si dala foto nádherného bezlepkového chlebíka/okolo Vianoc?/, robeného s kváskom, reagovala som , ale asi dosť zmätkovo... prosím, pridaj recept na ten chlebík , aj na bezlepkový kvások, určite potešíš kóópu bezlepkáčov...ďakujem
1x haji
používateľ nemá avatar
123
123
@frezia68 (15.3.2021 19:19)

ach, ja hlava "dôchodcovská"... ďakujem za pripomenutie, už je to uložené...
1x haji
56859_1426519131 - profilový obrázok
dr
dr
@cesminaz (15.3.2021 18:36)

Toto sa ako pripravuje ? Vyzerá to dobre.
1x haji
56859_1426519131 - profilový obrázok
dr
dr
My sme mali včera špagety s cesnakom, sušenými rajčinkami a parmezánom. Kúpila som taliansky parmezán, je výborný. A dnes sme mali zemiakové placky. Kúpila som nejaké divné zemiaky, ktoré nie a nie uvariť, po vyše hodine stále nedovarené. Tak som ich spracovala na placky, tie boli fajn. Ani upír ma nebude otravovať, cesnak budem cítiť ešte aj zajtra. Ale odfotiť nebolo kedy.


haji
@afataga (15.3.2021 16:09)
Velký dík za vložení receptíku! Ani nevím kdy se zjevil, bo jsem včera byla KO a dnes jsem na tom podobně. O to větší mám teď radost, fašírky jako malované!
haji
@frezia68 (15.3.2021 16:55)
Děkuji za koment a fotečku, bohatá gulášová polievka, jen co je pravda! Také nevařím každý den, mohu si to dovolit. Bo sobě to lehce vysvětlím. Kváskový chlebík jsem pekla v sobotu. Po delší době. Šel celý do daru za dárek a služby. Placky bych si dala, dlouho jsem žádné nedělala. Přeji pohodové dny a pevné zdraví!
haji
@cesminaz (15.3.2021 18:43)
Velmi pěkně děkuji za koment a svkostná fota! Mám utopenou klávesnici. Tepsi kebab aj čokoládové koláče mě dostaly, hmmm Jedno lepší než druhé!
Díky za pozdravení a též k vám letí přání pohdových dnů!
haji
@dr (16.3.2021 12:00)
Děkuji za koment a fotečku. Špagety miluju, tvoje vypadají velmi dobře! Přiznám se, že pravý parmezán by chutnal i mně, ale peněženka by se šprajcla. Věřím, že takto to byla velká dobrota. S bramborami je to těžké. Jsem zvyklá na brambory domácí, od bratra. V obchodě je to sázka do loterie. Jednu dobu dokonce v řetězci prodávali krmené brambory a prezentovali je za jiný druh. Jednu dobu u nás v ĆR to byl veliký nešvar. Nedávno tu někdo psal, že měl brambory sladké - namrzlé. Nejenom do melounů není vidět.... Šťastnou ruku přeji všem! A pevné zdraví!!
1x dr
haji
@frezia68 (15.3.2021 19:19)
Už jsem se dočetla, že odkaz @123 našla. To je dobře. Děvčata, jste šikulky!
cesminaz
@dr (16.3.2021 11:58)

A je to naozaj aj velmi dobré :-) @haji ma už v odpovedi predbehla, za čo jej dakujem :-)
1x haji
saymona
Dneska Írske raňajky na svätého Patrick Krásny deň všetkým a " Happy st Paddy's day"


2x haji a elixir
haji
@saymona (17.3.2021 10:43)
Děkuji za koment a fotečku, výborná snídaně! Díky za přání, Den Sv. Patrika je podbarven zelenou barvou, milá barvička, krásně jarní!
Já se v posledních dnech opakuji, rohlíková omeleta s klobásou. Chválabohu už jsem staré rohlíky "dorazila". Dnes ozvláštněno sušeným libečkem a ne-patrikově ostrým kečupem. Něco zeleného si musím koupit, o tom žádná.
haji
@kvakac (17.3.2021 14:32)
Haha máš pravdu, aj špenát by šel! Minulý týden jsem chtěla naťovou cibulku, ale nebyla vůbec hezká, prostě za zenitem. Pažitka bude také super! Nechodím často do obchodu, takže musím vydržet.
1x kvakac
haji
@mariamka (17.3.2021 16:28)
Pěkně děkuji za koment a fotečku. Velmi dobrý recept od @kimlo na tresku, ozaj bude nesmrtelná-ý! A z kapra musí chutit dvakrát. Tiše slintám do klávesnice... Hezký podvečer!
haji
Dnes jsem uvařila italské semolinové těstoviny od Riscossa, Pennine. A otevřela si sklenici /hotovku/ masových kuliček v rajské omáčce, kterou jsem uchovávala "zatáhnutou" v ledničce od 20. decembera 2020. Přestože je to rajská omáčka zahuštěná, smetanová a mleté maso - vše je OK. Jen se teď musí spotřebovat bez otálení. Někdy to tak mám, že není čas vařit. V lednici jako když najdu.
Přeji všem krásný den!
haji
@kvakac (19.3.2021 12:32)
Velmi pěkně děkuji za koment a foto. Jsi muž činu, krásná a rychlá práce! Mně by moc chutnalo. Bezva kastrol aj jedlo.
Krásný víkend! U nás ráno chumelilo jako bláznivé, velké kusy, bylo bílo. Naštěstí sníh roztál a vylézá sluníčko.
saymona
Haji nakazila si ma tou žemlovkou musela som spravit :D aj s vegansky " tvarohom" nevedela som sa dojest


haji
@saymona (19.3.2021 21:38)
Děkuji za koment a fotečku. Máš pěkné pečící misky a žemlovka je nádherně upečená do chrumkava!! Jsi šikulka, mně by chutnalo!
kvakac
@haji

Dnes som si dal na raňajky polievku z červenej šošovice. Je veľmi dobrá, pochutil som si. Ponúkal som aj synovi, pozeral sa na mňa, že na raňajky? Zobral si klobásu raňajkovať. Ja ti neviem po kom to dieťa je?


haji
@kvakac (20.3.2021 09:13)
Děkuji za koment a fotečku. Jsi mě pobavil, že po kom?! hahaha
Krásný víkend! U nás svítí sluníčko, je chladněji.
haji
Dnes se chystám péct nekynuté /kvasnicové/ koláče. Trocha improvizace mě čeká, bo nemám dost tvarohu, nejspíš přijde na mák. Uchovala jsem i kousek perníku na strouhání, tak ho k máku přidám.
cesminaz
My sme si dnes na obed mali Hašlama :-) Robí sa to prevažne z jahňacieho krku, ale ja som teraz dala jahňacie stehno. Výborné a velmi jednoduché jedlo, niečo podobné gulášu. Najlepšie chutí s cibulou a chlebom.


cesminaz
@cesminaz (20.3.2021 14:39)

To som ale napísala ten začiatok :-)))) To víde z toho, ked najprv chcem to písať a potom to :-) Z dvoch myšlienok napíšem po polovici... Dnes sme mali Hašlamu :-) My sme si dnes na obed pochutili na Hašlame :-)
1x haji
cesminaz
@kvakac (20.3.2021 09:13)

:-))) Vieš prečo jedia Turci väčšinou polievku na raňajky? Vraj polievka dobre robí z rána črevám, zohreje ich , aby začali po nočnom oddychovaní znova "šetrne" pracovať ;-P S tou klobásou im tvoj syn dáva hned zrána poriadne zabrať :-)))) Mohol si klobásu zalievať dole polievkou :-) Niektorý ludia jedia na raňajky len polievku s chlebom a niektorý zas kombinujú klasické raňajky s tanierom polievky :-) My doma sme tí druhý. Ale vlastne záleží aj od polievky. Napríklad k držkovej jeme jedine chlieb, nič iné.
kuko95
Pecene koleno asi 3hodiny a marináda kvalitná sriracha ,rozne koreniny piva dosť ,med soľ paliva pasta a cesnakovy prášok..len som po vybratí ochutnal marinádu a musel som rýchlo zapíjať pivom :)
2x kvakac a haji
haji
@cesminaz (20.3.2021 14:43)
Děkuji za komenty a foto. Zajímavá polievka, jen co je pravda, sytá a určitě chutná. Hašlama je pro mě exotická polievka.
Neboj, také někdy píšu divoce, myšlenky jsou rychlejší než prsty na klávesnici haha
Krásný den k vám!
haji
@kuko95 (20.3.2021 15:12)
Děkuji za koment a fotečku. Jsem ráda, že tě vidím, chutné kolienko, dala bych si hned testovací vzoreček. Jsi šikovný!
haji
@zuzanka1367 (20.3.2021 16:19)
Děkuji za koment a fotečku, dnes se nám to tu kolienkuje, povedené dílo! Nadělali jste mi chutě!
1x kvakac
haji
Dopékám třetí plech koláčov. S náplní to bylo zajímavé, bo někdo?! sežral perník na strouhání. Musela jsem improvizovat. Mák s krupičkou, horké mléko, koření, lyofilizované višně nadrobno, zbytek pomerančové kůry, rum. Uf Náplně mi ostalo. Nemám obavy, že bych ji nezmárnila. Jenom tak... Druhá náplň švestková povidla ochucená, tvaroh. Koláče se povedly! Hurá. Teď už jenom ochutnávat a umýt kopce nádobí. Krásnou sobotu přeji všem!
mamec
@bugout (21.3.2021 13:03)
Rybací deň?
Raňajky losos, obed treska :-)
Čo bude na večeru?
1x haji
kuko95
Fazulkova polievka s hribami je to taká hustejšia chutná polievka pridal som aj troška kyslej smotany ktorú som rozriedil s polievkou nech sú tam není hrčky a ma to krajšiu farbu :D
1x haji
haji
@bugout (21.3.2021 13:03)
Děkuji za koment a odkazy, máš dobré chute. Mě to také někdy popadne a mám rybích i několik dnů po sobě.
@mamec k večeři to vydím na sardinkovú pomazánku, trefný koment. Děkuji!
haji
@bugout (21.3.2021 16:24)
Haha, beru a odpovídám na komenty postupně, a tak jsem se trefila!! haha
Díky za sdílení, milé rybí sdílení!
haji
@luwinka (21.3.2021 16:16)
Děkuji za koment a fotečku, mně by kuřecí na zelenině moc chutnalo. Nadělala jsi mi chutě, sice knedlu nemusím, pro mě spíš rýže. Hezký nedělní večer!
haji
@kuko95 (21.3.2021 16:30)
Děkuji za koment a fotečku. Nenapadlo by mi zfúzovat fazolky s hubami, ale miluju oboje, takže za mě: dobre si navaril! Hezký nedělní večer!
haji
Jen na okraj, tento týden jsem měla k večeři sardinky s chlebíkem. Na ribaciu pomazánku dojde málo kdy, bo chuť na rybičky je větší než trpělivost.
Dnes suším medvedí cesnak. Kamarádka mi včera přinesla v pytlíku. Ještě je maličký. Pořád je chladno. Dnes u nás od božího rána něžně sněží. Celý den. Sníh moc nedrží, taje, jaro si dává načas. Už jsem zmárnila prebytočnú makovú náplň, neměla dlouhého trvání.
Hezký zbytek neděle přeji všem!
1x janger
kuko95
@haji (21.3.2021 17:23)
u nas takisto snezi od poobedia no nechapem to :D sice sa to hned roztapa ale aj tak mi to pride vtipne ale tak pocasie na slovensku bolo premna vzdy vtip.ked clovek chce sneh tak neni a ked ho nechce tak je..hlavne ze stvrtok 12 piatok 14 sobota 15! nedela 14 stupnov...a tak co :) v tejto krajine nieje stabilne tusim nic
1x haji
bugout
@haji keď už sme to načali ja v 95% prípadov nátierka. Samotné sardinky mi prídu fádne. Niekdy minulý mesiac som si otvoril ken tak konzervu sardiniek, že si dám a nebolo to ono.... Nátierku miešam jedna k jednej sardinky s údenými šprotmi, cibuľa, maslo, trochu horčice (a podla nálady niekedy pridám mäkký syr)...
1x haji
haji
@kuko95 (21.3.2021 17:35)
U nás bylo tepleji v minulých týdnech. Tento týden zima jako v Rusku, studený vítr a teď ještě kotí sníh. No dobře. Vtipné, jak píšeš, to je přesné. Stabilní není nic, ani hmota!! Natož stabilita v krajine.... No dobře. Má se oteplit. Počasí. Uvidíme. I ten medvedí cesnak "čumí" a neroste. V noci mrzne a přes den jsou stěží 4°C. Snad se dočkáme, milý @kuko95 . Alespoň toho jara ano!!
bugout
@kimlo Camping podľa Breptu..?? Excelentný šalát spolu s parížskym ho robím asi najčastejšie. Akurát nákladné feferónky nahrádzam nákladným jalapenos (feferónky doma nemáme a jalapenos vždy) inak do bodky rovnaký.
1x haji
kvakac
@kimlo (21.3.2021 18:03)

Ten šalát vyzerá super. Recept náhodou nemáš? Tu som žiadny nenašiel na tento šalát.
1x haji
afataga
@kuko95 (21.3.2021 17:35)

To byvas na rovniku? :-), u nas posledne noci -5 a vcera a dnes mraz cely den, hnusny vietor a kazdu chvilu snezi.
1x haji
haji
@kimlo (21.3.2021 18:04)
Děkuji za koment a fotečky, samé lepší věci, camping salát bych si dala hned, vepřové plecko vypadá též velmi chutně a dezert beru také. Jsi šikovný! Díky za sdílení.
1x kvakac
haji
@afataga (21.3.2021 19:02)
Děkuji za písničku, tuto ani neznám, teď sedí... haha Díky také za výstižné komenty k věci, jsi pohotová! Hezký zbytek večera! U nás pořád chumelí, v kuse. To se tady nestává často. A zima, že by psa nevyhnal. Je těsně k 0. Takže zatím to taje. Do rána bude ledovka jako prase.
haji
Dnes zapékané těstoviny na pánvi. Klobása, zbytky krájeného uzeného, červená paprika kapie, cibule, zbytek těstovin, zalito vejci rozkvedlanými s mlékem, trocha koření, medvědího česneku. Výborný oběd a ještě uklizeno v chladničke.
Už večer přestalo sněžit, ledovka byla a už je pryč. Jsou asi 4°C. Jak říkávala naše babička: "Zuby se ti venku potit nebudú." V posledních dnech je to trefné přirovnání.