Bielučké klbko

kecupicekKecupicek 26. apríla 2018 o 18:46

Najväčším želaním detí je mať živé zvieratko. Syn neustále dobiedzal, aby sme mu kúpili psíka. Nasľuboval hory-doly, ako sa bude o neho starať, cvičiť ho, kŕmiť ho atď. atď. Blížili sa Vianoce. Poštár doniesol noviny a tam inzerát, že mladý chovateľ predáva šteniatka Slovenského čuvača. Prišli sme na uvedenú adresu, a tam v chladnej pivnici pod rodinným domom ležala fenka a pri nej päť malých zablšených šteniatok. Najväčšie sme si vybrali, nech má aspoň ono teplý domov. S veľkými tajnosťami sme ho v práčovni okúpali a dali do škatule, aby syn do rozdávania darčekov nič netušil. Rozbaľovali sme darčeky a kútikom oka sledovali ako sa tvári naša ratolesť. Všetko sa mu páčilo, ale nakoniec smutne zahlásil:- Aj tak som nedostal, po čom som najviac túžil.- Otec otvoril dvere vedúce ku schodom do pivnice a zo škatule vyskočilo malé bielučké huňaté klbko. Takú radosť v detských očkách vidieť skutočne málokedy. Syn pišťal, kričal a psík od radosti štekal a krútil chvostíkom. Nastali starosti. Robili sme všetko čo sme vedeli, ale v byte ostať nemohol. Zimu prežil v kotolni. Kúrilo sa uhlím a náš bielučký psík sa vyškriabal aj na kopu uhlia, celý sa ufúľal, roztrhal staré šatstvo aj topánku hosťovi. Bolo rozhodnuté, musíme mu urobiť poriadnu búdu. Ocko nachystal materiál, pozváral ho a psík mal búdu ako palác. Aby neležal na holej zemi, dali sme mu dovnútra sedadlá zo starej Volgy. Rástol a ceril zubiská na návštevy, susedov a domácich. Bol uviazaný na reťazi, len k večeru sme ho púšťali do výbehu. Podhrabal sa popod plot a už sa pásol za záhradou na jarnej trávičke. Poslala som syna, aby ho priviedol domov. Zobral keksíky a išiel za ním. Ako sa približoval, pes utekal ďalej do poľa. Keď už bol blízko pri ňom, natiahol ruku, že ho chytí za obojok. A môj psík chňap a uhryzol ho do predlaktia. Syn skrvavený dobehol s plačom domov. Manžel ho naložil do auta a frčali na pohotovosť zašívať tri poriadne diery. Medzitým som psa prilákala na kúsok salámy a uviazala naspäť na reťaz. Keď sa naši vrátili z pohotovosti, syn stále plakal, lebo ho ruka bolela. Manžel mu chcel urobiť radosť a hovorí mu:-Vystrašíme ho, aby ťa už nikdy nepohrýzol. - Mieril autom rovno na psa priviazaného pri skleníku. Pes sa uhol, lebo reťaz bola dlhá. Manžel zabrzdil tesne pred skleníkom. Aká frajerina! Nerátal s tým, že sú na nárazníku ostrekovače. Dve veľké 150 cm sklá sa krásne rozsypali a sklo bolo všade. Pozerala som sa na to z okna a neverila vlastným očiam. V skleníku sme už mali šalát, reďkovky aj jarnú cibuľku a pomedzi to úlomky skla. Známy nám ponúkol, že nám vymení psíka za vlčiaka. Pohrýzol nás všetkých, tak sme súhlasili. Na salaši ho naučia móresom. Nenaučili. Pohrýzol aj baču a valachov, nevedeli si s ním dať rady, tak ho nakoniec horár zastrelil. Známy nám doniesol z neho kožušinu. Takto skončilo naše Bielučké klbko. Mali sme ho radi, no zrejme to nebola vhodná rasa do rodinného domu.
Komentáre k článku:
  • používateľ nemá avatarJanealli 26. apríla 2018 o 20:39

    Keď som bola maličká, mali sme tiež doma čuvača,volali sme ho Bundáš. Ale bol to veľmi mierumilovný psík, pamätám sa, že som si z neho urobila koníka a vozila sa na ňom, hrávala som sa s ním, hoci bol vedľa mňa mohutný, bol mojim dobrým kamarátom. Do psieho nebíčka odišiel, keď som bola asi v druhej triede ZŠ a veľmi som za ním žialila.
    @zareaguj
     2x afataga, haji
  • katka78 - fotkaKatka78 26. apríla 2018 o 22:16

    Toto je šialený príbeh, celý zle od začiatku až do konca a záver je priam morbídny. Ste prototyp ľudí, ktorí by nemali mať nikdy psa. Kvôli ľuďom ako vy tvoria zákony, ktoré ustanovujú, že pes nie je vec. To, čo má byť každému jasné, ale zjavne nie je. Posledná veta "príbehu" (!) mala znieť skôr: "Mali sme ho radi (?!), no zrejme sme neboli vhodní stať sa majiteľmi psa." Nie v psovi bol problém, ale vo vašom prístupe, kričí to z každej vety.
    @zareaguj
  • tiginko - fotkaTiginko 26. apríla 2018 o 22:46

    príšerné čítanie toto... my nemáme doma žiadne zviera. Prečo? Lebo ich máme radi. Je neuveriteľné, že medzi nami žijú takýto ľudia...
    @zareaguj
  • tiginko - fotkaTiginko 26. apríla 2018 o 22:51

    @Tiginko (26.4.2018 22:46)

    len doplním, že bývame v paneláku. V rodinnom dome sú iné podmienky, tam pri dobrej vôli určite vedia spolunažívať správni ľudia aj s inými živými tvormi. Ty a tvoja rodina @kecupicek k nim zrejme nepatríš
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarAltyn 27. apríla 2018 o 02:13

    Plne súhlasím s @Tiginko , ja mám rád psov, no kvôli práci by som sa mu nemohol dostatočne venovať, a práve preto som si vzal z útulku mačičku. Tá nepotrebuje toľko času ale tiež potrebuje lásku. A dostáva ju. Vám by som nezveril ani potkana, dokonca aj ten potrebuje lásku a pozornosť. Mali ste byť na tej reťazi VY ľudia! Že sa nehambiš to vôbec napísať, vôbec priznať. Jaj,keby sa mi takýto ľudia dostali do rúk....
    @zareaguj
  • luss44 - fotkaLuss44 27. apríla 2018 o 08:03

    @kecupicek už som tu čítala niečo od Teba a myslím že som v obraze, ale toto je jeden des! Ja žijem v dome a vždy sme mali nejaké zvieratko a každé sa u nás malo a má kráľovsky, preto mi je ľúto každého zvieraťa ktoré trpí. U vás chudák pes bol roky týraný a ešte sa s tým chváliš.. Súhlasím s @Altyn - veľká palica a malý dvor...
    @zareaguj
  • mitzy - fotkaMitzy 27. apríla 2018 o 08:04

  • dvorka - fotkaDvorka 27. apríla 2018 o 08:47

    Väčšina psíkov v útulkoch je práve preto, že rodičia zadovážia svojim malým deťom psa. Ja som roky odolávala svojmu synovi. Vypočula som si nie raz že ma nenávidí, že som zlá mama a podobne. Ale viem, že som urobila dobre.
    Kedysi som čítala vetu v podobnom znení: Ak plánuješ rodinu, zadováž si kvitnúci kvet a po roku ak je krásny a kvitne, môžeš si doniesť do bytu psíka. Po dvoch rokoch žijúcich s kvitnúcim kvetom a milujúcim psom môžeš pomýšľať na rodinu.
    Zrejme to čítala aj dievčina môjho syna. Najskôr mu darovala dva kvety o ktoré sa doma staral a po asi roku si priviedli z útulku malé hnedé klbko.
    Dnes je z neho veľký pes milujúci všetkých nás a milovaný nami všetkými. Pre mňa sa stal terapeutom nakoľko som mala zo psov panický strach od detstva.
    A keď teraz vidím syna so svojou nádhernou sučkou, som šťastná že som vtedy nepodľahla.
    Syn s priateľkou sú tak zvieratkomilní, že si občas vzali k sebe do dočasnej opatery psíka z útulku a potom keď k nám prišli to v nestráženej chvíli u nás vyzeralo tak, ako na fotke. Tri klbká na našej posteli. Nie som s tým stotožnená, ale nemám to srdce ich vyhnať.


    @zareaguj
  • astor - fotkaAstor 27. apríla 2018 o 09:39

    Známy nám doniesol z neho kožušinu..........
    Neuveritelné... :-(((
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarRadost 27. apríla 2018 o 09:47

    Moji predkovia-starí rodičia i rodičia-vždy chovali psa na dvore na reťazi-za účelom stráženia..krem žrádla mu neodovzdávali žiadnu lásku..ani pohladenie..tak to bolo všade dookola..
    my bývame v paneláku..syn žije 400km od nás-doniesol nám pražského krysaříka-asi ako náhradu za seba..:-)
    tak sme k nemu pristupovali..
    ja som bola čerstvá dôchodkyňa-čas bol-aj prebytok lásky-keďže vnúčatká ďaleko..
    bol to náš najlepší priateľ..nikdy žiaden človek sa mu nevyrovnal v láske..oddanosti..vernosti..
    za pána si vybral manžela-ja som sa oôho viac starala-i cvičila ja-no pán bol muž..
    a veru-neraz mi dal najavo neľúbosť..:-)
    už je v psom raji..
    nech sa všetkým zvieratkám pri ľuďoch v láske žiť darí..:-)
    @zareaguj
  • jujoska - fotkaJujoska 27. apríla 2018 o 09:57

    @Astor (27.4.2018 09:39)

    ... az hnusne :-(
    @zareaguj
  • afataga - fotkaAfataga 27. apríla 2018 o 11:34

    Na tu retaz treba uviazat teba aspon na rok, aby si si to pekne uzila a ked ta pustia a budes zuriva, tak zastrelit. Take je to jednoduche.
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarHaji 27. apríla 2018 o 11:54

    Po přečtení tohoto zážitku se moc přimlouvám za to, aby ste si domů nikdy nepořizovali žádného dalšího psa. Láska a reťaz nestačí ani zvířeti, ani člověku.
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarAltyn 27. apríla 2018 o 12:22

    Premýšľal som celé dopoludnie a prišiel som na to, aké zvieratko by sa k vám domov hodilo. A došlo mi že najlepšie by sa k vám hodil ten milučký tvor z filmu "votrelec"...
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarKecupicek 27. apríla 2018 o 13:27

    Pokiaľ ste si nevšimli aj toto je život. Bola som zvedavá do akej miery vás vytočím, veď komplimentami ste naozaj nešetrili. My sme psovi nič zlé neurobili, preto sme ho dali na salaš.
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarKecupicek 27. apríla 2018 o 13:30

    Nič si nepochopil, votrelca si kúp sám.....@Altyn (27.4.2018 12:22)

    @zareaguj
  • astor - fotkaAstor 27. apríla 2018 o 14:08

    @Kecupicek (27.4.2018 13:27)
    A preto, že ste ho dali na salaš, ste naspäť dostali z neho kožušinu. Och....aké dojímavé, na zaplakanie!
    @zareaguj
     2x altyn, afataga
  • používateľ nemá avatarAltyn 27. apríla 2018 o 14:12

    @Kecupicek (27.4.2018 13:27)
    NIČ ZLÉ STE MU NEUROBILI ?!!! Najprv ste mu dali nádej, potom ste ho nechali v tmavej miestnosti pod zemou, samého, potom ste ho uviazali na reťaz a sem tam ste ho nechali "vo výbehu". Určite ste si našli čas na pohladenie, na výcvik a preto sa "stal členom vašej rodiny". A pritom to mohol byť naozaj milujúci, zdôrazňujem že nezištne milujúci člen rodiny. Z takýchto ľudí mi je vždy do plaču, a najviac vtedy, keď sa tak chabo obhajujú. Žiadne zvieratá nie sú VEC!!! Cítia ako ľudia, teplo, zimu, sucho, mokro, ale hlavne STRACH a veľa, veľa lásky.
    Dokonca aj vtedy keď ich človek neľúbi, oni ho majú radi. Preto ti odporúčam tvora, ktorý má asi rovnaké cítenie ako ty a zrejme aj tvoja rodina. :-(((


    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarAltyn 27. apríla 2018 o 14:26

    @Kecupicek (27.4.2018 13:30)

    A ty si myslíš že keď ste ho nechali zdivieť, že dať ho na salaš bol dobrý nápad? Ja sa divím aj tým na salaši, veď to zavaňalo problémami. A najmorbidnejšie je, že ste ho ztiahli z kože, aj keď ste to nespravili vlastnými rukami, že ste to dovolili a ešte prijali jeho kožuch. Dúfam že ste sa ním nezohrievali. Teraz mám pred sebou predstavu: "... mama neposluchala, tak som ju poslal.... (doplňte podľa seba) a keďže tam tiež robila problémy, nechali sme ju utratiť a poslali nám jej kožu, asi ju dáme nad krb... " Zdá sa ti to morbídne? Je to viac ako podobné... Teda ak máš aké také ľudské cítenie. A o tom pochybujem!
    @zareaguj
     1x afataga
  • používateľ nemá avatarHaji 27. apríla 2018 o 15:00

    @Kecupicek (27.4.2018 13:27)
    Tomu rozumím. Byla jsi zvědavá do jaké míry lidi vytočíš. To se ti podařilo. Skládám sluchadlo, @Mitzy to vystihla nejlíp: "...škoda slov".
    @zareaguj
     1x frezia68
  • používateľ nemá avatar2010 27. apríla 2018 o 15:16

    @Altyn (27.4.2018 14:12)
    Za poslednu generaciu sa strasne vela zmenilo, mna este ucitel fackoval a pravitkom mlatil po prstoch. Pes bol vonku na retazi, macka tiez a chytala mysi.
    Su ludia co stale ziju v minulosti a dufaju ze 10 dekov vlazskeho salatu a dva rozky budu znova stat 5 korun.

    @zareaguj
     1x frezia68
  • používateľ nemá avatarRenulienka 27. apríla 2018 o 15:19

    Debilnejši ,,zazitok,, tu snad este ani nebol, co vy ste za ludia @kecupicek.....
    @zareaguj
     2x altyn, tiginko
  • používateľ nemá avatarAltyn 27. apríla 2018 o 15:38

    @Haji (27.4.2018 15:00)

    Nemôžem s tebou súhlasiť, v takomto prípade je práve treba veľa slov, lebo nemôžeš použiť reťaz a zrolované noviny... Teda nie na ľudí. A je zaujímavé, že zvieratá rozumejú slovám lepšie ako ľudia.
    @zareaguj
  • afataga - fotkaAfataga 27. apríla 2018 o 15:39

    @Altyn (27.4.2018 12:22)

    No ale to by si hadam tomu milemu zvieratku neurobil.
    @zareaguj
     1x altyn
  • frezia68 - fotkaFrezia68 27. apríla 2018 o 15:46

    Keď som kúpila psa sestre,o ktorú som sa starala a vedela som,že ho potrebuje,najprv som kúpila knižky,kde sme spolu čítali,ako sa starať a všetko okolo toho.Výcvik,opatera.Vedela som z jeho postoja,čo cíti.......porozumenie veľké.Ak psa uviažeš na reťaz a potom pustíš,divíš sa,ak sa bráni a uhryzie?Máte málo empatie .....a ešte máš odvahu napísať,ako ho pán domu chcel vystrašiť? Kde ste vyrastali?
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarAltyn 27. apríla 2018 o 16:02

    @Afataga (27.4.2018 15:39)

    No, som sa hlboko zamyslel a myslím že ono jediné by bolo schopné u nich prežiť bez ujmy na zdraví a hlavne psychickom zdraví...
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarHaji 27. apríla 2018 o 16:12

    @Altyn (27.4.2018 15:38)
    Promiň, autorku tohoto zážitku nepředěláš, neprerobíš - prostě má svůj názor zabetonovaný jako sargofag v Černobyle. A tam je škoda energie, bo dílo bylo dokonáno a je hotové - sám to vidíš. Obecně je to o inom a osvěty je vždycky třeba. Jenže tady si můžeš tu osvetu strčit do špic. @Altyn ty jsi jedna citlivá duša, u ktorej byl kludne bola psom aj mačkov v domácnosti!!
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarAltyn 27. apríla 2018 o 16:14

    @2010 (27.4.2018 15:16)

    Kedysi ľudia žili v jaskyni a lozili po štyroch, no ja som dúfal že sa naučili že sa všetko mení. Ak chce niekto poukázať na to že kedysi sa psi držali vždy na reťazi, nech si zistí ako sa pes a mačka domestifikovali. Nie tým že ich priviazali, ale tým že zvieratá zistili že žiť v ich blízkosti a byť ich ochrancami bez toho aby si "kládli podmienky" sa oplatí. Nik nebol pán a nik nebol "vec". Ak by ich hneď viazali na liani, žiadne priateľstvo by nevzniklo. A o tom to je, o priateľstve!!!
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarHaji 27. apríla 2018 o 16:24

    @Altyn (27.4.2018 15:38)
    Krásné pozdravení a pohlazení tvojej kočičí dáme Lizing!
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarAltyn 27. apríla 2018 o 16:24

    @Haji (27.4.2018 16:12)

    Možno máš pravdu, ale neuškodí ak sa dozvedia že sa mýlia ak si myslia že akékoľvek zvieratá sú VEC a tiež že to už pochopila už dosť veľká väčšina ľudstva.
    A ver že by si bola veľmi ľúbená a rozmaznávaná cica...
    @zareaguj
     1x haji
  • používateľ nemá avatarAltyn 27. apríla 2018 o 16:29

    @Haji (27.4.2018 16:24)

    Že ďakuje!


    @zareaguj
  • afataga - fotkaAfataga 27. apríla 2018 o 18:00

    @Altyn (27.4.2018 16:02)

    jedine Golem by to dal
    @zareaguj
  • mitzy - fotkaMitzy 27. apríla 2018 o 18:13

    Odporúčam knižku ,,Vlčí sľub,,. Veľmi pekné čítanie. Nie ako toto. Ja som sa naschvál k tomuto nerozpisovala, lebo to by bol traktát. Príde mi zbytočné rozčuľovať sa tam, kde padá kosa na kameň a príde mi užitočnejšie podpísať pár petícií, alebo sa prihovoriť deťom, keď robia zle chrobákovi, že on je maličký a bojí sa (a potom tie deti toto vravia iným deťom na ihrisku a šíri sa skôr to dobré a deti sa učia), poprípade je vhodné do budúcna voliť stranu, ktorej členom sa stala ,,Biela vrana,, a vidím v tom progres, keďže zviera je definované ako vec, príroda je drancovaná a poľovníci sa chovajú ako pytliaci. (Snáď to nie je politický komentár.) Nemôžem súdiť ani autorku ako takú, aj keď sa mi tento príbeh nepáči, lebo každého súdi nakoniec jeho svedomie. Inak by som sa mohla pohoršovať aj nad každým kuracím krídlom uverejneným v receptoch Varechy, keďže zvieratá cítia strach, bolesť rovnako, či je to pes alebo kurča. Jedno je však isté. Nezodpovední majitelia psov majú častokrát práve na svojich rukách vinu, ak náhodou tieto psy napadnú dieťa alebo dospelého. A častokrát by mohli mať aj na svojich podrážkach to, čo nepozbierajú po svojich psoch, že jo. Kečupíčkovia majú šťastie, že syna hryzol vystresovaný pes iba do ruky. Strašiť zviera autom-to vraví samo za seba, to je ozaj silná káva a možno silný alkohol. A kožušinu ako prezent fakt radšej nekomentujem, to je fakt absurdné. Majte krásny víkend.
    @zareaguj
  • evanaaa - fotkaEvanaaa 27. apríla 2018 o 18:47

    Len nechápem - toľko ľudí a ešte aj bača, valasi a aj horár si nevedeli poradiť s jedným psíkom? Prečo..?
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarAltyn 27. apríla 2018 o 19:25

    @Evanaaa (27.4.2018 18:47)

    Lebo všetci sa domnievali že "tá vec" má predsa poslúchať a má vedieť čo má robiť a nečakať niečo také ako pochopenie a nebodaj lásku. Zašiel by som aj do ľudskej histórie, ale to už by cez adminov asi neprešlo. Ale skús sa zamyslieť, kedysi sa myslelo že istý druh ľudí je tiež na úrovni "vecí" .
    @zareaguj
     1x zolik
  • zivestriebro - fotkaZivestriebro 27. apríla 2018 o 19:57

    Obráťme list, lebo mi príde zle... Radšej mi poraďte, ako sa zžiť s morčaťom, lebo ho máme desať dní a je to pre nás tvor neznámy. Návod v obchode nepridali :-) Je to celkom iné ako kocúrik, ktorého sme mali osem rokov...
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarRadost 27. apríla 2018 o 20:02

    @Evanaaa (27.4.2018 18:47)

    jednoduché:
    pristupovali k psíkovi ako ku sluhovi..menejcennej veci..nie s láskou a citom..
    psík to cítil..
    bol stále v strese.. v očakávaní ublíženia..
    dľa hesla:najlepšia obrana je útok..útočil..
    túto zimu mám novú záľubu na nete..sú tu kvantá videí s témou záchrany zvieratiek-ja si vyberám záchrany psíkov..cudzí pes-neznámy človek-pes okamžite cíti dušu človeka-jeho zámer-a tá vďačnosť čistá potom..
    obohacuje ma to pozeranie..:-)
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarKecupicek 27. apríla 2018 o 20:03

    Neželám nikomu, aby jeho malé 6-ročné dieťa pohrýzol pes. Manžel ho doniesol celé skrvavené a plačúce na rukách do domu. Nevedela som čo mám skôr robiť, či ho obväzovať, alebo utešovať aby tak strašne neplakal. Pohrýzol ho jeho miláčik, od ktorého to nečakal. V prvom rade som bola rada, že to nebolo do tváre. Aký som človek ja viem, nikdy neuprednostním psa pred človekom. Akí ste ľudia vy tu podaktorí, tiež ste sa ukázali.@Katka78 (26.4.2018 22:16)

    @zareaguj
     1x komunista
  • používateľ nemá avatarKecupicek 27. apríla 2018 o 20:06

    Máš pravdu, patríš do paneláku, a prečítaj si všetko!@Tiginko (26.4.2018 22:51)

    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarKecupicek 27. apríla 2018 o 20:09

    Lebo v oblasti bola besnota a aj keď bol zaočkovaný, nevedeli sme celý mesiac či nemá besnotu a nenakazil aj syna.@Evanaaa (27.4.2018 18:47)

    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarKecupicek 27. apríla 2018 o 20:14

    Vymenili sme ho, lebo sme sa báli, aby nepohrýzol aj iné deti od susedov, ďalej sme jeho osud neriešili, už nebol náš.@Altyn (27.4.2018 14:26)

    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarKecupicek 27. apríla 2018 o 20:20

    @Renulienka (27.4.2018 15:19)

    To nevymyslíš, to je život. Nevidela si v televízii koľko detí pohrýzli psy bez príčiny. Debilnejšie komentáre som do vás poniektorých nečakala.
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarKecupicek 27. apríla 2018 o 20:24

    Od začiatku tvrdím, že nečítaš s porozumením a splietaš tu všelijaké bludy. Si skutočne citlivá duša a nenávidíš človeka viacej ako muchu.@Altyn (27.4.2018 14:12)

    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarKecupicek 27. apríla 2018 o 20:40

    @Radost (27.4.2018 09:47)

    Napriek tomu čo sa tu popísalo, ste s Haji dve osoby, ktoré si naozaj zo srdca vážim. Žiadnemu zvieraťu, ktoré sme doma mali nikto nikdy neubližoval, aj keď nastvárali množstvo nezbedností. K ostatným sa nevyjadrujem, toľko ochrancov zvierat si ani nezaslúžime, hlavne tých panelákových. Dávajú im toľko lásky a nepustia ich von.
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarKecupicek 27. apríla 2018 o 20:55

    Nedávno tu písal jeden pán, aká je tu na Vareche nuda. Napíš skutočný príbeh zo života a diskusia beží ako divá. Všetci rozumejú všetkému, hodnotia každého aj keď nepoznajú dôvody a súvislosti, aj keď to nikdy nevideli a autor im nemusí hneď zavesiť všetko na nos. Sledujú filmy s násilím a čakajú, že dostanú Oskara, ale skutočný život beží okolo nich a oni si myslia, že je to ako v rozprávke. Ďakujem redakcii za trpezlivosť.
    @zareaguj
  • bubaya - fotkaBubaya 28. apríla 2018 o 00:25

    Čuvač je pracovné pastierske a strážne plemeno. Vyžaduje skúseného, trpezlivého chovateľa, veľa pohybu, pravidelnosť a pevný režim. Bez poriadneho vedenia to nie je vhodný pes k deťom a na hranie. Chyba bola v nevhodnom výbere plemena, nie v psovi.
    @zareaguj
  • bubaya - fotkaBubaya 28. apríla 2018 o 00:31

    @Zivestriebro (27.4.2018 19:57)

    Ja som dostala do opatery dve morčatá na celé leto. Uplácala som ich čerstvou púpavou, kvôli ktorej vyliezli aj z domčeka a prišli sa na mňa milostivo pozrieť. Ale ak ste nekúpili náhodou mimoriadne inteligentné jedince, tak sa priprav na to, že budú iba žrať a špiniť.
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarMirop 28. apríla 2018 o 06:33

    neuveritelne... este sa na nete chvali a popisuje ako tyrali psa...
    @zareaguj
  • radox1 - fotkaRadox1 28. apríla 2018 o 09:24

    moji starki mali cuvaca.ked som mal asi 6 rokov ma pohryzol do stehna,ale bola to moja chyba,nakolko som vosiel do jeho teritoria ked zral.nakolko tam chodili neustale
    ludia,musel byt na retazi,jedine kto ho ako tak zvladal bol stryko,ktory ho domov aj doniesol.cuvac je biela slovenska selma.
    @zareaguj
     1x radost
  • používateľ nemá avatarMirop 28. apríla 2018 o 19:40

    Ludom, ktori tyraju akekolvek zviera, by som prial okusit to iste. Neviem, ako by sa ti pacil zivot osamote v pivnici s uhlim s alternativou celodenneho osameleho pobytu na retazi a ci by si potom nehryzla okolo seba... tvoje clanky a la Bozena Slancikova Timrava hemziace sa ujcinkami a podobne su perly myslel som ze elaborat venovany MDZ nic neprekona... ale toto je fakt sila.... hriala ta potom ta kozusina u postele???
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarRadost 28. apríla 2018 o 19:51

    @Mirop (28.4.2018 19:40)

    ale nooo..nepreháňaj..
    kožušina zo zvierat na tele ženy..pod nohy kde kade..na krku jak šál..kožušinová baranica..kožušinové rukavice..kapce..a čo ja viem čo všetko...
    apriori ti vadí a pranieruješ..??
    ja nemám z toho nič-len píšem-čo všetko ľudia musia mať..
    tak už toľko nemoralizujme..:-)
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarMirop 28. apríla 2018 o 20:38

    @Radost (28.4.2018 19:51)

    Kozusina ako taka mi nevadi, ale vziat si kozusinu z psa, ktoreho som tyral a pokazil tak, ze dalsi majitel ho musel zastrelit, je podla mna sila
    @zareaguj
  • astor - fotkaAstor 28. apríla 2018 o 20:52

    @Rados t (28.4.2018 19:51)

    A najkrajšia je kožušina na tele ženy zo psa, ktorého sme mali radi... ale nooo...nepreháňaš @Rados ť?
    @zareaguj
     1x mirop
  • mitzy - fotkaMitzy 29. apríla 2018 o 07:02

    @Mirop (28.4.2018 20:38)

    kožušina ako taká ti nevadí? tak si kúp kožuch zo psa: » oblecenie.bazos.sk/inzerat/84202725/Predam-damsky-kozuch.p...

    sú lacné a dostupné. niečo nechutné.
    toho psa aspoň pred tým zastrelili. vieš ako sa sťahuje zo psa kožušina v kožušinárskom priemysle? zviera nezabijú. stiahnu ho zaživa, aby krv nepoškodila kožušinu - ten produkt, ktorý je tak ,,nádherný,, na nechutných paničkách. vieš ako žijú zvieratá chované na kožuchy? v klietkach, v zime, aby kožušina bola čím viac huňatá, zavreté v pivniciach, je ich tam veľa, cítia sa tam navzájom. toto je vpohode? podľa mňa je to veľmi v nepohode. ale je to masovka a toto je konkrétny príbeh? tak preto ti vadí zrovna tento príbeh? tie ostatné psy, mačky, líšky, norky majú tiež svoje príbehy. a sú smutné.
    @zareaguj
     1x radost
  • mitzy - fotkaMitzy 29. apríla 2018 o 07:13

    @Kecupicek (27.4.2018 20:55)
    mala som asi 15 rokov,šla som zo školy, keď ma uhryzol susedov vlčiak. boli to nezodpovední majitelia, ako vy. nechávali bránku otvorenú. mala som šťastie, že som mu ušla a ušlo sa mi len do stehna, ako som bežala. starý otec to šiel riešiť, či je pes aspoň očkovaný. pes pohrýzol poštárku, aj smetiara. o nejaký čas som šla zas poobede po ulici domov, pes bol dve ulice od tej kde býval. zas si to namieril na mňa. preskočila som plot - ani neviem ako. strašne som sa bála. po čase ten pes zmizol - zjavne ho dal majiteľ preč ako vy. ale chyba bola v majiteľovi, ako ho nevychoval, ako si nevedel zavrieť bránu. lebo majiteľ mal problém sám so sebou a s chľastom.
    ale na vlčiaky ako rasu - problematickú rasu? - nie, normálnu rasu psa - som nezanevrela, dokonca som ich venčila ako dobrovoľníčka v útulku. ale na začiatku mi dávali menšie psy na starosť.
    manželovi rodičia mali tiež vlčiaka, zomrel šťastný a na starobu minulé leto. a jeho mama vlčica detto. takže asi toľko.
    ja som ako decko tiež drankala od našich psa. ale mi ho nedali, lebo boli rozumní, lebo decku pes ako darček a hračka nepatrí.
    a už vôbec nie taký veľký pes, ktorého nevie zvládnuť dospelý. možno, keby ste rozmýšľali inak - napríklad by ste vzali to nejmenšie šteňa, aby malo šancu prežiť to maličké, mali by ste ku nemu i vzťah, vy ste však vzali to najsilnejšie - to je typické pre ľudí - vzaiť si to najlepšie a o iné sa nestarať.
    tak sa nediv, že sa tu vyrojili ,,panelákoví ochranári,, - lebo predstav si, dokonca aj keď žijú v paneláku, tú prírodu si vážia viac možno práve vďaka tomu, že im je vzácna. a ty máš iba obyčajné šťastie, že žiješ v dome.
    @zareaguj
  • evusik - fotkaEvusik 29. apríla 2018 o 12:03

    príšerný príbeh a ten koniec ako z hororu, pes ktorého ste akože ľúbili skončil ako predložka, úplne celé zle, od tej chvíle ako bol mimo rodiny, uviazaný na reťazi :-( lásku k živým tvorom ste učili svojho syna tak, že ste chceli psa prejsť autom? takí ľudia ako vy by nemali mať ani rybku v akváriu
    my sme mali psa, až na krátku prestávku vždy, deti vyrastali zo psíkom a ten ich vždy miloval ale museli sme aj psíka aj deti učiť ako sa k sebe správať, to sa nedeje samo... teraz máme najdúcha ktorého nejaký milovník zvierat vyhodil z auta :( naše vnúčatká ho milujú a on je člen našej rodiny, ak by to tak nemalo byť nikdy by sme živé zviera nechceli...
    hovorí sa - aký pán, taký pes - asi preto vás pes pokúsal všetkých
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatar2010 29. apríla 2018 o 13:50

    Nas prvy dom bol v novej stvrti, u nas bol jediny vacsi kus rovnej plochy. Tak po skole tam byvalo aj 20 deti. Susedia prisli oddakial z farmy aj s ich pracovnym ovciarskym psom. Plotov nebolo tak mal za ulohu to drzat pod kontrolou a veru sa nabehal aby vsetkych ustrazil a nepustil na ulicu.
    @zareaguj
     2x haji, afataga
  • používateľ nemá avatarHaji 29. apríla 2018 o 15:01

    @2010 (29.4.2018 13:50)
    Můj dědko s babi jednou chovali foxteriéra. Mně byly asi tři roky. Jakmile mě uviděl, skákal jako z gumy, povalil mě, jako trubičku mě válel před sebou a patřičně u toho štěkal. Samo, že já řvala jako tur, prostě cirkus. Museli ho zavírat za dveře, odmítala jsem se pokaždé válet v prachu. Narozdíl od všech pouliček, co jich dědko s babi měli, tento byl nezkrotný a "lovil" všechno co mu bylo kolem jeho výšky dostupné. Dědko už nikdy jiného než černo bílou pouličku menšího vzrůstu nechoval - takoví pes byl vždy poslušný, milý, hravý a vstřícný nejen k domácím, ale i k ostatním lidem i dětem. Dědko pracoval v terénu, s lidmi a pro lidi a s pejskem tvořili nerozlučnou dvojku. Psík měl obojek, byl volně ložený a dědkovi u nohavice. Vodítko doma neměli - nikdy ho nepotřeboval.
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatar2010 29. apríla 2018 o 15:46

    @Haji (29.4.2018 15:01)
    Ja som nevyjadril presne, ten ich bol drahy cviceny pastiersky pes, len sa nemohli s nim rozlucit, tak ho zobrali so sebou.Jediny problem ked strazil tu svoju criedu deti, tak nas postar isiel radsej po druhej strane cesty.
    Daco taketo


    @zareaguj
  • evusik - fotkaEvusik 29. apríla 2018 o 15:50

    @Haji (29.4.2018 15:01)

    My sme zas mali malého bradáča, čistokrvného s rodokmeňom a to bol presne taký istý divoch ako foxteriér tvojho dedka. Ale to sú plemená ktoré zato nemôžu, majú veľmi temperamentnú povahu a potrebujú výcvik, ten náš mal aj služobné skúšky :) aj keď bol strašný divoch nikdy nepohrýzol nás ani naše deti, hoci boli vtedy ešte malé a tiež občas dobre divoké.
    Niekto to tu už písal, že každý kto chce chovať psa mal by si niečo naštudovať, poradiť sa a nie kupovať psa lebo sa mu páči alebo sused má a veru niekedy je najlepšia voľba pouličná zmes. Aj my máme teraz takého pouličného a nedali by sme ho za nič na svete.
    Útulky sú plné psíkov, treba tam zájsť, nechať si poradiť, prípadne zobrať si ho na skúšku... vždy je to lepšia voľba ako kúpiť psa a potom sa trápiť.
    @zareaguj
     2x haji, arnilka
  • astor - fotkaAstor 29. apríla 2018 o 15:50

    @2010 (29.4.2018 15:46)
    Pekná kožušina.
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarHaji 29. apríla 2018 o 17:57

    @2010 (29.4.2018 15:46)
    Krásný pán pes! Pastevecký pes musí být moudrý, poslušný - neměla jsem nikdy tu čest. Pochopila jsem, neboj - místo oveček měl vás - dali jste mu hezky zabrat. Ale určitě vás strážil s láskou a měl vás rád! Připomněl jsi mi tím detstvo /viz hore/ a našeho foxteriéra. Ocko si pak, až já byla dospělá, pořídil jezevčíka. To je kapitola sama o sebe. Pak jsme měli pouličku a následně něco mezi labradorem a loveckým psem. Dnes má brácha fenečku - nějaká směs kokršpaněla bůhví s čím větším.
    Díky za foto!
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarKecupicek 2. mája 2018 o 11:39

    Pred 30 -timi rokmi si nikto nekupoval psa, aby sa váľal vedľa neho v posteli, ale aby strážil dom a záhradu. Nikto sa tu nechváli žiadnym týraním psa, len vy mudrci si myslíte, že pes je nad život malého dieťaťa, načo by ste sa zamýšľali nad niečím takým, veď to je nad vaše sily? A tie zákony vytvorili kvôli vám.@Mirop (28.4.2018 06:33)

    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarKecupicek 2. mája 2018 o 11:47

    Toľko hlúpostí už nemusíš písať, mám dojem, že skôr niekto týral teba a teraz to z teba vybuchlo. Chcel by si vedieť ako to skončilo s tou kožušinou? @Mirop (28.4.2018 19:40)

    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarKecupicek 2. mája 2018 o 11:50

    Keby tvoje vnúča pohrýzol pes, určite by to horor nebol?@Evusik (29.4.2018 12:03)

    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarKecupicek 2. mája 2018 o 12:15

    Opísala si tiež príbeh, ktorých poznám z rozprávania mnoho. A som rada, že sa to dobre skončilo. Aj teraz behajú psy voľne po dedine a nikto sa nestará komu patria ani či sú zaočkovaní. Pritúlili sme už zopár psíkov aj mačiek, ktorých panelákoví majitelia pustili na konci dediny. @Mitzy (29.4.2018 07:13)

    @zareaguj
     1x mitzy
  • používateľ nemá avatarLuciak 2. mája 2018 o 13:36

    @Kecupicek (2.5.2018 11:39)

    Vies co je najhorsie? Ze ty si vobec neuvedomujes, ze celu tu situaciu ste psovi sposobili vy tym, aky zivot ste mu pripravili a myslis, ze pohorsenie ludi v tejto diskusii prameni z toho, ze nadradzuju zivot psa nad zivot dietata. Si totalne mimo.
    Ta kozusina na konci je uz len ceresnicka na torte.
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatar2010 2. mája 2018 o 14:34

    @Kecupicek (2.5.2018 11:50)
    Nabuduce ked budes zhanat daake zviera, doporucujem konika, ale len toho drevenneho.
    Som na opacnom konci sveta trvalo minutu zistit informacie ako chovat cuvaca. A pozri co pisu ....
    Priviazanie na reťaz je nevhodné. Čuvač priviazaný na reťazi, aj keby bola niekoľko metrov dlhá, začína byť po čase zúrivý a stáva sa nebezpečný pre svoje okolie.

    Viac tu: » clankyopsoch.webnode.sk/plemena-psov/slovensky-cuvac/...

    A to nepise nikdo z panelaku , ale oficialna stranka, takze este raz konik a moze byt aj hupaci
    @zareaguj
  • astor - fotkaAstor 2. mája 2018 o 14:38

  • evusik - fotkaEvusik 2. mája 2018 o 17:14

    @Kecupicek (2.5.2018 11:50)

    si na nesprávnej adrese, my sme mali vždy psov a môj muž ich vždy aj vycvičil takže nikdy nikoho nepohrýzli
    aj keď sme chovali psov ktorí vzbudzovali rešpekt len svojim vzrastom, vždy sme si vyberali plemená vhodné k deťom
    a aj keď sme svojich psoch vychovávali s láskou nikdy sme ich nekládli pred naše deti a vnúčatá, človek je vždy na prvom mieste... a mala by si vedieť, že problém nie je v tom, že niekto miluje svoje zvieratká, ale v tom, že niekto si zadováži zviera a považuje ho za vec, vôbec nerešpektuje, že aj to zviera má svoje potreby a k životu mu nestačí len to, že mu hodíš kosť a uviažeš ho na reťaz
    hovorí sa, že kto nemá rád zvieratá nemá rád ani ľudí a ja som presvedčená, a je to zjavné aj z tvojich odpovedí, že je to pravda
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarArnilka 3. mája 2018 o 07:31

    nikdy som nevidela priviazať čuvača nikde, sama si si na vine.
    vo všetkom súhlasím s @Evusik !!!, má absolútnu pravdu!
    @zareaguj
     1x bubaya
  • používateľ nemá avatarMirop 5. mája 2018 o 06:36

    @Kecupicek (2.5.2018 11:47)

    Si neuvěřitelně hlupa
    @zareaguj
     1x leaela
  • používateľ nemá avatarKecupicek 6. mája 2018 o 10:39

    Ste všetci super odborníci, neuveriteľne citliví a vnímaví, skutočne mal môj manžel pravdu, napíš príbeh zo života a potkany vylezú z dier. A aby ste boli spokojní, kožušinu sme neprijali, zostala na salaši, a keď prišiel k nášmu hradnému pánovi/ bývalému štátnemu tajomníkovi pre poľnohospodárstvo/ na poľovačku rakúsky veľvyslanec, tak mu ju daroval. Poľovníci museli za neho zastreliť jeleňa, lebo sám nič netrafil. A ešte jednu od Pink Floyd v češtine: Pes jitrničku sežral docela maličkou, když to kuchař spatřil,
    praštil ho paličkou.................
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarKecupicek 6. mája 2018 o 10:42

    Ty si neuveriteľný gentleman, tvoju hlavu by som nechcela mať ani po smrti @Mirop (5.5.2018 06:36)

    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarKecupicek 6. mája 2018 o 10:46

    Som rada, že toľko múdrych ľudí si to uvedomuje za mňa, aspoň pohli rozumom, ste všetci super !!!!!!!!! @Luciak (2.5.2018 13:36)

    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarKecupicek 12. mája 2018 o 19:40

    V televízii vysielali film Bela a Sebastián, preto iné plemeno syn ani nechcel a nebolo také ľahké pozháňať iné, vtedy sa tým ľudia neživili ako teraz, že majú z toho biznis.@Bubaya (28.4.2018 00:25)

    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarKecupicek 12. mája 2018 o 19:54

    Keď si na opačnom konci sveta možno už k tebe dorazila správa, že pred 30 -timi rokmi sme si mohli zastrčiť kábel do riťovic a zistili sme veľké ho- a ho- a hovädzie mäso. Som celkom rada, že toľko múdrych ľudí opustilo našu vlasť, keď im tu bolo tak zle. Ale načo sa potom po rokoch vracajú? Nechápem? Suseda bola v Kanade u sestry a celkom určite zistila, že ani tam nie sú ploty a stromy a klobásami ovešané. @2010 (2.5.2018 14:34)

    @zareaguj


Pridaj komentár k článku:
Táto funkcia je len pre prihlásených!

Pre pokračovanie sa prihláste svojou Varechovou prezývkou a svojim heslom:


alebo môžeš použiť:

Prihlásenie cez Facebook

Registrácia

Registrácia a používanie webu Varecha.sk je zadarmo.
Podmienky používania a ochrana osobných údajov


TOPlist