Dôveruj,ale preveruj...

frezia68 - fotkafrezia68, 14. mája 2014
...alebo nedôveruj a kontroluj? Výsledok je ten istý a práve včerajší zážitok a dnešná reklamácia ma priviedla sem na Varechu,aby som sa podelila o zážitok. Mám obľúbené mäsiarstvo,kam rada chodím a aj včera som bola nakúpiť.Čakám návštevu a uvažovala som,čím ju privítam.V regáli sa usmievala pekná kližka-glejovka v akciovej cene 5,90 eur, aj bravčové pliecko v akciovej cene a ochotný predavač ma hneď na akciu upozornil. Ani nemusel,lebo cenovky upozorňovali. Glejovku obľubujeme,tak som neodolala,no a pliecko tiež.Už pri kúpe mi prebiehali v mysli recepty,čo pomeliem,čo namrazím.....,lebo veď treba kupovať úsporne v rámci možností ,nie?Po príchode domov vždy kontrolujem účty,hoci v obchodných reťazcov aj hneď pri nákupe.Lebo tam sa mi stalo párkrát,že tovar v akcii je v regáloch správne uvedený,ale v pokladni je stará cena a tak nenakupujeme v akcii.Ale je pravdou,že pri reklamácii vrátia rozdiel bez prieťahov,aspoň ja mám také skúsenosti.Ale vrátim sa ku kližke,tá mala uvedenú cenu na bloku 7,O5 eur za kg a a pliecko tiež bolo v pôvodnej cene,tak reku,aká akcia? Ráno som naklusala do obchodu a ukazujem blok milému,ochotnému a usmievavému predavačovi,ktorý ma aj včera obslúžil.A jeho reakcia bola,že tovar v regáli je zle označený a hneď z neho vzal cenovku,že musí opraviť.A pýtam sa na kližku(aj tá bola označená ako v akcii ),trocha bol v pomykove,že kedy som kupovala a že teda to mi opraví.Jasné,že musel opraviť aj pliecko,prichádzali zákazníci a zahanbila som ho,že "zabudol "v pokladni opraviť ceny ,takže rozdiel vrátil a hneď sa ochotne obrátil k ďaľšiemu zákazníkovi,aj ospravedlniť sa zabudol,aj na pozdrav neodpovedal. Nevadí,nevidela som ho opraviť cenu v pokladni,ani dať akciovú cenu späť na pliecko,možná sa mu podarilo ešte pár zákazníkov ošmeknúť?Nuž,je to vec cti obchodníka,aj svedomia.Len som chcela pripomenúť všetkým ponáhľajúcim sa varecháčom,že občas sa oplatí pozastaviť a skontrolovať bločky.Tak všetkým želám pekný deň :-)))
@zareaguj


Diskusia k článku

smejkad
s tymto mam tiez skusenosti a je to od predajcu k predajcovi ine, marketmi pocnuc a trhovníkmi konciac
uplne s tebou suhlasim, kontrolovat blocky sa oplati :-)
tothka
Ja mám tiež nedobré skúsenosti hlavne z Tesca a Kauflandu, aj keď peňažný rozdiel zatiaľ vždy vrátili, nepríjemný pocit a zdvihnutý tlak mi zostáva, máš pravdu kontrolovať bločky sa učím aj ja.
radost
..a ja by som tak rada dôverovala ľudom..to by bol krásny život..možno..raz..
zatiaľ..kontrolovať sa oplatí..vraví naša priateľka..pozdravujem..:-)
safran
Nesúhlasím... OBČAS??? Vždy! ešte pred východom z obchodu. V Kauflande je z 10 nákupov 7 účtovaných nesprávne. Áno, vždy peniaze vrátia. Tam je ale taký tlak vyvíjaný na ľudí, že sa ani nečudujem, že k toľkým omylom dochádza. Z HM sa mi to ešte nikdy nestalo iba v Terne (Jednota) do HN a Carr nechodím, ale malé prevádzky by si tieto veci mohli ustriehnuť. Pre týždňom som v jednej Samoške na okraji mesta vo svojom košíku o 5-tich položkách, nemala ani šajn o cenách troch z nich. Upozornila som na to rovno vedúcu. O týždeň som bola v tom obchode znova - myslíte, že tie cenovky tam už boli?
denyany
Ja väčšinou bločky nekontrolujem, len ak sa mi zdá, že som až toľko platiť nemala, veď človek má už aký-taký prehľad, aby si uvedomil, že niečo nesedí. Môj muž ale kontroluje vždy! A oplatilo sa to x-krát. No a o cenovkách škoda hovoriť. Toľkokrát som upozornila, že cena nie je správna alebo nie je vôbec pod /nad tovarom...
medulienka122
ďakujem za upozornenie, milá @fr ézia68, ja tiež nekontrolujem, pri nákupoch som rada, keď čím skôr vypadne z obchodu a doma sa na to zabudne - ale asi si na nich tiež dám "bacha" :)
sovka62
Zaplatím, tovar uložím a neodídem od pokladne, kým na bloku neskontrolujem položku za položkou, množstvo i ceny. Nielen teraz, robím tak odkedy chodím nakupovať, človek je tvor omylný. A hlásim sa, aj keď sa vyskytne omyl v môj prospech, aj keď sa mi už stalo, že nervózna pokladníčka, ktorá mi vydala viac ako mala, sa na mňa osopila a keď som jej vysvetlila, že ide o jej peniaze, síce si ich vzala, ale poďakovať zabudla.
babidka
Myslim , ze toto je uplne bezny jav v nasich obchodoch - bohuzial ! Ja sa snazim kontrolovat ceny uz hned pri blokovani . No ale niektore pokladnicky su take rychle , ze sa to jednoducho neda :-) Jediny obchod kde sa mi este nestalo , aby ma oklamali -je nasa dedinska Coop Jednota ...Mozno pracovnicky nie su pod takym velkym tlakom ako su pracovnici vo velkych supermarketoch , mozno prostredie na dedine kde kazdy kazdeho pozna nedovoli predavackam necestne jednat .Skor si myslim , ze je to vsetko v ludoch - v ich svedomi , cestnosti , poctivosti a charaktere .
pusta
ja už rok nakupujem cez internet v itesco.potravinydomov z pohodlia domova, obrovský výber, ceny ako v predajni, mám pred sebou katalóg i všetky zľavy,určím si čas a dátum, môžem sa na všetko informovať telefonicky už pri objednávaní. dovezú mi to až do bytu, tovar vozia v chladiacich autách, tovar si skontrolujem podľa faktúry, ak niečo práve nemali, ponúknu rovnocennú náhradu, nemusím prijať. tovar je čerstvý priamo zo skladu, prvotriedny, ukážkový a kvalitný, všetko zvlášť v taškách sortírované, ak niečo nechcem, môžem hned vrátiť a odpočíta sa z ceny. spoločne a v kľude prekontrolujeme tovar i ceny, platím kreditkou pri dovezení až po skontrolovaní, odsúhlasení správnosti a po prevzatí. odpadá zhon, tlačenica, iné riziká a vláčenie, doma si porobím, čo potrebujem. ak je takáto služba aj u vás dostupná, bez váhania využite - odporúčam, som veľmi som spokojná
evanaaa
Už sa aj mne stalo všeličo, dvakrát nablokovaný ten istý tovar, alebo aj tie pochybné akože "akcie", ako píše o tom tu @frezia68 , ja som už niekoľkokrát reklamovala, zatiaľ s úspechom,aj som sa sťažovala,aj tovar vrátila, ale aj občas odišla oklamaná.....bločky si vždy kontrolujem, ale omylu sa nedá vyhnúť. Najviac ma štve, že sa teším, že som lacnejšie kúpila, ako aj nedávno, no v skutočnosti cena bola vyššia, presne to, o čom sa tu píše. A iné ceny v regáli, iné na cenovke rovno na tovare, ak upozorním, nič sa nemení, aj keď mne vrátia rozdiel. Chápem, chyba sa stane, ale niekedy okrádajú "nenápadne", rátajúc s tým, že ľudia sú nepozorní.
kukulienka71
Chodí k nám pojazdná predajňa mäsa, reku kúpim na ochutnávku nejaké výrobky, aby som si preverila "konkurenciu":-) Kúpila som kúsok jaternice, kúsok klobásky na pečenie, hovädzinku, slaninku, úd. bôčik. Predavač sa mi zdal dosť arogantný, otrávený, neochotný, dokonca sa mi ani raz nepozrel do očí. Šiesty zmysel mi pri príchode domov našepkal, aby som si nákup premerala. Ešte som nemala digitálnu váhu (mimochodom výhru od redakcie Pravda), ukazoval sa mi nameraný rozdiel 5 dkg pri všetkých položkách. Hádam mám zlú váhu, napadlo mi. Lenže ja som bola aj v potravinách, kde som kupovala banány a blok som mala tiež odložený.Tam sa rozdiel neukázal, váhu som teda mala presnú. Okamžite som skočila do auta, ale milého mäsiara už nikde nebolo. V potravinách (mám tam známu vedúcu) som si dala premerať na digitálnej váhe ešte raz mäsový nákup z pojazdnej predajne a kedže aj im tam nosí tovar tá istá firma, vypýtala som si na ňu číslo. A otvorila som si hubu! Aj keď sa jednalo len o cca 1,50 eur! Ja som šípila väčšiu lotrovinu... Predavača poslali naspäť, ani sa mu nechcelo vystúpiť z auta, strkal mi cez okienko do ruky 3 eurá, uhýbal pohľadom, ale kedže som trvala na tom, aby nákup premeral a presvedčil sa, horko-ťažko to urobil, chlap jak hora, no nebolo mi všetko jedno na prázdnej ulici...Vyhováral sa, že ako chodí, auto sa kýve, to je nemožné presne merať v takých podmienkach! Pritom jeho šéf mi predtým priznal do telefónu, že váhu si nastavuje sám šofér;-) Chodí asi na 5-6 miest, pri 30 zákazníkoch si "privyrobí" min. 50eur denne. A ja som mala pritom minimálny nákup, čo tie ostatné oklamané, poväčšine babky, ktoré doma so 100% istotou nákup nepremerajú??? Pomaly, aby sme si váhy nosili na nákup so sebou;-) Neskôr som ešte volala do firmy, a žiadala šéfa, aby takéhoto novodobého lúpežníka v záujme zachovania dobrého mena firmy už nikam pracovne neposielal. Sľúbil mi to :-)

frezia68
Ďakujem za skúsenosti,mnohé ich máme.A každý sa môže pomýliť.Ale keď vedome klame,že cenovka upozorňujúca na zľavu je chybná a stiahne ju s úmyslom,že reklamáciu neuzná?A včera ma zľavu upozornil?To už bola aj na mňa "silná káva". Tak úspešný a pekný deň všetkým!
hubata
Ja myslím že veľké hyperbordely to robia úmyselne, inak by už zodpovedné pracovníčky tam neboli - ak sa im niečo nepáči ste do hodiny na dlažbe. Takže využívajú to, že kupujúca ak ma na rukách malé dieťa, ďalšie sa jej tmolí pri sukni, nemá čas stáť bokom a v kľude si skontrolovať či z 20 položiek bolo v regáli 12 pod zlacnenou akciovou cenou a na bloku ich má len 10. Už to, že človek musí napr. v Tescu obehnúť najprv vešiaky s oblečením a obuvou a až tak sa vlastne dostane k potravinárskemu tovaru a to že tento často presúvajú z jedného regálu do regálu na druhom konci je pre kupujúceho stresujúce a veľká strata času. Je to však výmysel manažmentu, lebo dúfajú že kým sa človek dostane k 5 ks rohlíkov, nakúpia textil a obuv pre rodinu. Figu ich zaujíma strata času a otlaky na mojich nohách. Pri regáloch vám nemá kto poradiť, ako blbec kontrolujete koľko tá-ktorá potravina má éčiek, % tuku, či je to naozaj maslo, alebo len masielko, prečo sú v pomletom maku aj lieskové orechy a potom ho cítiť stuchlinou (nepomletý mak ani nedostanete už kúpiť).

Všetko samý podvod ktorý zaplatí zákazník a zahraničný majiteľ sa nabaľuje na nás. Neznášam hyperbordely, radšej nakupujem v menších obchodoch typu CBA alebo Agromilk. V týchto sa dokonca dá poklebetiť aj s predavačkou a minule mi jedna vrátila stravné lístky ktoré som si u nich zabudla v nie malej hodnote - na celý mesiac.
pusta
@hubata , ale pokiaľ ide o tesco, máš pravdu, ale aj ked je to matka s malými deťmi alebo dôchodkyňa, tak toto všetko vôbec absolvovať nemusí. pozri môj príspevok včera o 21,29 :-)
leela15
Som len dva roky samostatnou gazdinou, no môj spôsob nakupovania je obyčajne takýto: doma si spravím zoznam a idem do obchodu, kde prejdem každú uličku. Prečo? práve pre spomínané premiestňovanie regálov a menenie miesta; lebo tá soľ, čo kupujem obyčajne, je teraz navrchu pritom bývala napr. v strede. Je pravda, že takto zbadám aj položky, ktoré neboli v mojom zozname, no nakoniec si poväčšine vyhliadnem tovar, ktorý je v akcii a inak by som si ho s najväčšou pravdepodobnosťou nekúpila. Takto som minule natrafila na dobrý syr (názov a firmu už neviem) a inak by som si ho ani nevšimla. Takže to má svoje pre aj proti.
babidka
@hubata , poznam tvoj nazor na supermarkety - ale toto nie je o supermarketovej marketingovej strategii :-) Toto je o ludoch !!!! Ani jedna predavacka a pokladnicka v supermarkete nema nic z toho , ze tovar sa preda v plnej cene a nie v akciovej , ze nespravne navazi tovar ,ze nablokuje dvakrat ten isty tovar . A predsa sa spravaju tak , ze nic ine si zakaznik nepomysli - iba ze ho okradaju narocky . Je to vsak lenivost , neochota , lahostajnost a niekedy aj "pseudo sabotazne " spravanie . Akasi taka mala pomsta zamestnavatelovi s ktorym je zamestnanec nespokojny . Ci uz pravom alebo nepravom . Obcas som nutena ist do jedneho mensieho slovenskeho supermarketu /ziaden zahranicny -ale slovensky majitel/ a tam sa citim ako v nejakom socialistickom obchode . Predavacky zachmurene , neochotne , uhundrane , nevsimaju si zakaznikov , kazdeho komanduju sposobom "bud rad , ze mas kde nakupovat ".... a moj nazor nie je osamely . Zrejme maju veducu predajne , ktorej je to uplne lahostajne . Ved nemusi bojovat o zakaznikov lebo v okoli nie je ziaden dalsi obchod ...a trzby maju aj tak .
VZDY je to o ludoch a ich pristupe k svojej praci . Je jedno ci je to na Slovensku alebo v USA .Tak veru ....
evanaaa
@babidka , pravdu máš....mne sa veľmi páčia tvoje úvahy, názory a vysvetlenie mnohých vecí, problémov, ty vieš na to ísť zo správneho konca a ešte aj @sovka :-), úplne, akoby som to chcela povedať-napísať aj ja.
tatty
Presne tak, HM nevznikli preto, aby okrádali ľudí a tiež je pravda, že pokladníčka nemá vôbec nič z toho, ak zle nablokuje. Je to ako hovorí babidka, je im jedno, že robia svojmu zamestnávateľovi zlé meno, pretože sú väčšinou naštvané, že tam "musia" pracovať. Navyše, vôbec neplatí, že v menších predajniach je to lepšie. Ja som kúpila u súkromného mäsiara u nás v dedine smradľavé mäso, hneď som si to nevšimla, lebo mi ani nenapadlo, aby som ho v predajni voňala. Predavačka musela vedieť, čo mi predáva, napriek tomu mi ho zabalila a prijala 15 €. Pretože to bolo pred sviatkami a predajňa bola zatvorená, kým som ho priniesla domov, napísala som majiteľovi. Ten sa mi ospravedlnil a dal na výber, či chcem čerstvé mäso, alebo peniaze. Nechcite vedieť, čo robili predavačky vrátane vedúcej..jedna cez druhú na mňa vykrikovali, vraj načo som písala majiteľovi, ako to ony teraz majú urobiť, či tovar, čo mi dajú majú zaplatiť ony atď....Keď som ich ubezpečila, že ma to vôbec nezaujíma, neochotne a s jedom mi hodili mäso na pult s poznámkou, či som spokojná a mám si to prekontrolovať, aby som nemusela vypisovať ich šéfovi. Bolo to pred viac ako rokom, ale odvtedy som tam nebola. Mäso nakupujem v Kauflande a ešte som zlé nekúpila.
Takže áno, je to len o ľuďoch
hubata
Podľa mňa tie umosúrené predavačky sú v skutočnosti prepracované, ťažko pracujúce ženy, ťahajúce šichty nerešpektujúce Zákonník práce - ale musia držať huby o tom čo sa deje v zákulisí, inak by v hladových dolinách nemali ani toto zamestnanie. Sú jednoducho uštvané, vyčerpané.

A správne hovoríte že oni z toho že okrádajú zákazníka nič nemajú: ale sa to deje s tichým súhlasom majiteľa ak v akcii kúpite tovar drahšie ako v neakcii, ak kúpite otrávené marocké paradajky prebalené v Poľsku, označené ako slovenský výrobok, ak medzi potravinami sa predávajú hnojivá, papuče, hračky alebo kuchynské riady. Myslíte že toto všetko majú na svedomí tie obyčajné predavačky alebo majitelia, akcionári a menežment hyperobchodu (musela som si zakúsnuť do jazyka, keď použijem slovo "obchod". Tie obyčajné ženy predsa musia poslúchať ak by opravovali cenovky smerom dolu v regáloch - už by tam nerobili.

Teda okrádanie zákazníkov je len premyslený trik obchodníkov lebo vedia že nie každý kupujúci má možnosť sa vrátiť a reklamovať. Škoda že tu nie je nejaká predavačka, ale ešte som nepočula že by predavačky v Lídli alebo v Tescu mali manko ako to majú v menších obchodoch........
pusta
@hubata , podľa dňa od 2, 49 do 3,99 euro
záležíí od dňa a od času, kedy chceš aby ti bolo doručené.
ak máš preukaz ZŤP tak za doručenie hocikedy neplatíš nič.
ak chceš zistiť aktuálne, najprv sa zaregistruj a potom sa prihlás.
ak momentálne nechceš objednať nič, tak si to len všetko pozri, aj ponuku a potom sa odhlás.
posielajú aj rôzne bonusy - posledne som dostala gratis 500 ml PUR citron a aj zľavové kupony, môžeš uplatniť aj Club Card.
všetko nájdeš tu, čo chceš vedieť.
 potravinydomov.itesco.sk/sk-SK...



 



TOPlist