Varenie

Co dnes vaříte, pečete, zavařujete? Júl 2024

haji - bez fotkyhaji, 1. júla 2024

Léto budiž pozdraveno, prázdniny a dovolené dvakrát!
Trefně napsáno: som po "dovolené" a po "stratení"! Děkuji Varechárom a
@redakcia za udržení tématu diskusie. S radostí otevírám další díl Co dnes vaříte? (u mě pořadí 25.díl), posdílíme co dnes vaříme, pečeme, zavařujeme, grilujeme pro sebe, rodinu, naše blízké a milé. Děti prázdninují a to je čas letních dobrot, nejen u babinek a dědkov, tetinek a strýčků. Letní čas nás volá, pojďme sdílet o vaření, o tom jak se nám daří, přátelé!

@zareaguj


Diskusia k téme

haji
Dnes na mě čeká zpracování jablek, která jsou na sklonku životnosti. Někdo je koupil víc a nepapal. Udělám kompot, dám do sklenic do lednice. Zázrak to nebude, ale dobrá hospodyňka.... Načasování jsem nevychytala, chladný kompot by byl fajn minulý týden, bylo vedro na padnutí.
U nás se zchladilo, včera večer malinečká bouřka a pak klidný deštík. Teď zataženo a mraky se kupí, odpoledne má pršet. Díky Bohu za ty dary! Venku někde kolem 21°C, doma vytopeno na 26°C. A to nemám fotovoltaiku...
Krásný den přeji všem!
stefanm
...ahoj pani "stratená" @haji...aj ja som mal v tejto diskusnej téme väčší výpadok a tak som sa rozhodol, že teraz pridám naraz viac príspevkov a vybral som si mesiac jún a "práce", ktoré majú nejaký príbeh alebo zvláštnosť

... začnem klasickou dusenou bravčovou panenkou, podával som ju s fazuľovym privarkom, feferonom a lyžičkou kapary... zvláštnosť je príloha... sú to zemiakové šúľance z mrazničky ktoré tam čakajú na vhodnú príležitosť... robím si ich dlhé, keď máme na obed vnučky a chcú suľance a mne sa už nechce viac šuľať🙂


stefanm
... večer mi manželka naznačila, že má chuť na rybu...tak som urobil klasik zemiakový šalát, na tanier som z neho vytvaroval "gýčoveho" akože kapra
..."a ryba je kde"? opýtala sa mierne zamračená...tak som jej pridal vypražene rybie filé a už bol úsmev na jej tvári 🙂


stefanm
...toto bol obyčajný mletý maslový rezeň, ktorý som hneď po vypraženi posypal husto strúhaným syrom (druh neviem lebo mi manžela všetko hneď vybali z obalov a strčí do nejakej krabičky a ja potom neviem čo to je a akú ma dobu trvanlivosti... hnevá ma to!!...ale za to ju predsa nezabiješ🙂), ktorý sa pekne rozlial, po schladnuti trochu stvrdol a výrazne obohatil chuť rezňa!


stefanm
... halušky s bryndzou

... fenomén, ktorý preslávil Slováka vo svete asi tak ako Čecha ponožky v sandáloch

... pridávam to preto lebo mám s nimi zážitok z jedného salaša... keď som si objednal bolo mi ponúknuté asi dvoj až trojnásobne množstvo jak na mojom foto zo spústov opraženej slaniny...to by mi nevadilo, horšie pre mňa bolo, že boli "dekorovane" a množstvom nasekanej pažítky!!!...to sa predsa nerobí, nie?...ani naše babky predsa nepodávali bryndzove halušky s niečím zeleným
...tak som to reklamoval s odôvodnením, že v ponukovom liste pažítka nie je uvedená
...v peknom kroji vyparadena čašníčka s nádhernými ružovými dlhými gelovymi nechtami, umelými mihalnicami a v značkových bielych teniskách (tie chápem, v čižmách pretrpieť celú smenu musí byť únavné) sa zatvarila zdesene, samozrejme mi ich vymenila a mňa potešilo, že sa ešte raz môžem pokochať pohľadom do výstrihu na blúzke rozopnutej na dva horné gombíky
...a len tak na okraj... periférne som v dverach kuchyne zahliadol nakukujuceho kuchára...vyzeral akokeby práve vypil poldeci (octu🙂)
stefanm
... cuketa v syrovom cestíčku

... zvláštnosť je to, že som ju spracoval ako "vege" cordon blue
...do hrubšieho plátku cukety som urobil otvor, vložil som do neho plátok šunky a syra, obalil v múke a syrovom cestíčku a pomaly vypražil
...a chutilo to aj mne hoci ja tie tekvicové jedla nejak vynechávam

... ďalšie pridám neskôr, už sa mi teraz nechce 🙂


stefanm
... už sa mi chce 🙂

...na jednom z, u nás častých, večerných balkónovych posedení som na pripravil rychlovku...Talianske bruschety...osviežujuca chuť parmezánu, paradajky, cesnaku a bazalky doplnená o Prosecco

... príhoda určite nejaká bola, ale pretože neostalo len pri proseccu, už si nespomínam 🙂


stefanm
...9.6.2024 bolo u nás na obed "Bratislavské rolovane pliecko", knedlík (kupovaný ☹️)

...a v hlave spomienka na detstvo, na školskú jedáleň kde keď bolo na obed toto jedlo (a bolo často!) furt sme chodili na dupľu, hoci len knedlík s omáčkou 😋...aj z vás niekto chodil??


farbuska
@stefanm (1.7.2024 10:48)
Rada ťa tu znovu vidím (dúfajúc, že tvoje zdravotné problémy sa úspešne vyriešili) a teším sa, že znovu pridávaš inšpiratívne fotografie aj texty. Vďaka.
stefanm
@farbuska (1.7.2024 14:26)

... ďakujem

...jedno úspešne vyriešené, druhé narazilo na tvrdý problém ktorý sa volá "termíny" (ale už mám termín, 8.2024, kedy sa dozviem aký mi dajú termín 🙂)
...ale aj úsmev poteší, keď sa nedá rehotať, nie??
haji
@stefanm (1.7.2024 10:05)
A jejda, vítej, ztracený synu! Nestačím zírat, "jedeš bomby" jednu lepší než druhou. Jsem moc ráda, že tě vidím! Moc děkuji nejen za to, že jsi se dostavil v plné polní a snad i ve zdraví lepším než předtím. I já jsem na tom líp, hezky nám to spolu ladí! Tvoje paní se má jako na kraji v nebi. Mno, já sice vařím, ale na tebe nemám a nikdy mít nebudu. Alkron hadr, smekám! Kdo umí, ten umí!! Nejen vařit, servírovat, fotit, ale i tvé komenty i s vtípky mě baví.
Na chvilku ještě odskočím do zákulisí /kuchyně/, je tam opět nelad /bordel/ jako v tanku. Za chvíli už se mi chtít nebude už vůbec.
haji
@stefanm (1.7.2024 10:05)
Výpadok tvoj aj moj nám nejspíš naši přátelé na Vareche odpustí, někdy se to může stát, zvlášť když je zdravíčko trochu nakřapnuté. Hlavně, že se nám, hlavně tobě, to podařilo ustát.
Dusená panenka s fazulovým prívarkom, feferonkou, kapary a k tomu zemiakové šúlance z vlastních rukou se mi líbí, takové bohaté to je a každý si přijde na svoje. Skvělé foto!
Vyprážané rybí filé so zemiakovým šalátom bych si dala s chutí, a napínání manželky - že šalát v tvaru ryby je všechno - také bych vypadala zklamaně. Servis má šmrnc a sranda také. Srandisto!
Maslový mletý rezeň so syrom a k tomu asi šťouchačky? beru celé. Zvláště teď, když jsem pozbyla tři zuby, hmmm Malebné foto, zajímavý salátek k tomu, červená cibula přímo září! Vidím, že používáš bylinky, to miluju.
haji
@stefanm (1.7.2024 10:50)
Halušky s bryndzou, k nim pěkný příběh. Jsem se od srdce zasmála, hlavně opis čašníčky je fakt detailní, proto ji tam nejspíš měli - pro oko a aby nehořely negativní vášně, jen ty "gativní" haha Nejspíš byl mistr kuchař nějaká rychlokvaška, protože toto /bez dekoru/ by musel o haluškách s bryndzou vědět.
Na tvoje halušky s bryndzou bych se dala pozvat, díky fotečce slintám jako bernanrdýn.
P.S. Ponožky v sandálech už zažily celosvětové uznání a přišly do módy nedávno - hit sezóny. Ale netuším, jestli to ještě trvá...
Cuketa s syrovém těstíčku nemá chybu, nejenom složením, postupem, foto je přímo šťavnaté a plné chutí! K tomu pivečko, co víc si přát?! Krásná práce!
haji
@stefanm (1.7.2024 13:31)
Jasné, musel jsi poobědvat a dáchnout si, o tom žádná! Hladnému nejde nic dobře.
Bruschety vypadají opravdu taliansky, v létě je musím vyzkoušet. Já končím a začínám u chlebíku s máslem a rajčaty, konzerva jsem. Aj to Prosecco vysvobodím ze špajzu, "to pude"!
Haha, pěkný opis vašich posezení mě vždy okouzlí a tiše závidím...
Bratislavské rolované plecko s knedlíkem je velká dobrota! U nás hlavně v závodní jídelně mě vždy lákalo. Na základce si nepamatuji, jestli bylo v nabídce či ne. Já na obědy na základce nechodila, ale když bylo např. rajská omáčka, rajská polévka, nudle s mákem, někdy i koprovka, čočka po hustu, to jsem dělala divy, abych se do školní jídelny dostala. A to víš, že dupla byla, to nešlo jinak. Byla z toho ostuda a doma liskance a těžké domluvy. Nepomohlo... haha Pak mi dali peníze, abych si na ty dny mohla koupit stravenku. Takže tě plně chápu!
No vidíš, také jsi robil rajskú s hovězím masem, jen já si prosím kolínka či knedlu. Mňam a mňam .......hhhmm
Mám takovou zajímavost, můj tatínek miloval podivné spojení chutí: rajskou omáčku musel! vždy! zapít pivem. Jedním, ale musel. Pak ty konce.... a vždy přísahal, že už to neudělá. Udělal.
haji
@stefanm (1.7.2024 14:02)
Beru to s obdivem jako hodně exotický recept, byť se ti podařilo Západoafrickou polévku z arašídového másla poevropštit. Na fotu fúze vypadá fotogenicky, o tom žádná. Ale lovit bobříka odvahy v těchto vodách nebudu, takový hrdina nejsem. Hlavně, že chutnalo, experiment ti vyšel, jsi šikovný.
haji
@stefanm (1.7.2024 14:10)
Krémová poievka z rukoly vyšperkovaná redkovkov a mandlovými lupínky bych si dala hned. V zákrytu vidím i krutonky, beru je. Krásné, svěží foto!
Ty jsi mi hned na počátku měsíce hezky procvičil hlavu, oko i prsty, ale děkuji za všechna jídla, fotečky - chutné inspirace i humor, který je prostě originální.
Aha, čtu že se chystáš zdolat ještě jeden zlatý zdravotnický stupínek blíže svému zdraví. I u nás jsou "termíny" podpultové, pultové a nadpultové. Ty nadpultové už nikdo nepotřebuje. Pokud to čtu poctivě, tak raději termín 8.2.2025, ať to máš jisté!! haha
Přeji krásný pondělní večer tobě i tvojí paní i celé rodině. Určitě budete vnučky na prázdninách, už se moc těším na ty dobroty!
stefanm
@haji (1.7.2024 19:32)

... ďakujem za hodnotenia mojich príspevkov a za prianie

... dnes ešte pridám zopár júnových prác a potom sa uvidí čo bude ďalej

...toto je z 19.6.2024 o 18:05 a bolo určite nad 30°C
...a nezabudnuteľna spomienka na "Mliečny bar" na námestí kde sme, ešte ako deti, vychutnávali v, hliníkových nádobách mixovany jahodový koktail, ktorý potom preliali do hrubostenych sklenených pohárov a pri stoloch "na stojáka", na ktorých boli lepkavé krúžky od predošlých pohárov, že sa o nich nedalo ani lakťom oprieť, sme si vychutnávali lahodný nápoj a smiali sa jeden z druhého aké má "jahodové fúzy"!🙂

...urobte si radosť... stačí zopár jahôd, lyžička hnedého cukru (pre dámy ktoré držia líniu nemusí byť!!), studené plnotučné mlieko a mixér...bude vám veselšie 🙂


haji
@stefanm (2.7.2024 10:41)
Krásný den a díky za milý koment, přiblížení starých dávných a skvělých chutí! Jahodový koktejl byl v nabídce i u nás v "Mléčňáku" - tedy v Mléčném baru. Skvělá chuť, o tom žádná! My jsme měli doma na zahrádce jahody, maminka dělávala potlačené /nebo rozmixované/ jahody buď s plnotučným mlékem, ale hlavně se šlehačkou /tekutou/. Z toho vznikne hustá směs - jedli jsme to z porcelánového hrnku lžící... ocukrovat, to je jasné, velká dobrota! Zrovna v neděli jsem je dělala, ovšem jahody z Rakouska, Karlesteinu. Uznávám, že to je rozežranost, byli jsme v Mistlbachu na nákupech. Regionální jahody v Bille nešlo nevzít. Domácí zdroj už nemám, tak jsem si dovolila luxus.
Krásné osvěžující foto a skvělá inspirace! Děkuji!
U nás včera ani nekáplo, stejné je to doteď, zchladilo se, větřík pofukuje. Prázdnináři nejspíš volí jiný program než koupání, si myslím. Polojasno, kolem 20°C.
Dnes se chystám na koláč:  varecha.pravda.sk/recepty/tvarohovo-jablkovy-kolac-na-pod...
od @monty469 nechala jsem si pár jablek.
Přeji všem pohodový den!
stefanm
22.6.2024
Hubové rizoto, pečená cvikla s mletou rascou
... jednoduché, a keď sa pripravuje pomaly a trpezlivo na miernej teplote s postupným dolievanim vývaru a kvalitnými hubami, je to pochúťka 🙂

Vyvolalo to vo mne spomienku na prvú cestu do "kapitalistickej" krajiny, do Svätého mesta Rím
...rok 1990, leto, cesta linkový autobusom Karosa s nízkymi sedadlami z tvrdého čierneho molitanu (zájazd vybavilo ROH z ČSAD, kto skratkam nerozumie nech sa opýta starých rodičov🙂, kde manželka pracovala), návšteva Vatikánu...a tu sa príbeh začína.... keď už skoro hodinu nám sprievodca, mladý študent na farára vykladal čo znamenajú reliefne výjavy na vstupných dverách do Baziliky svätého Petra, zmizli sme s manželkou a zopár priateľmi z davu, kúpili si mapu a prešli sa ku Španielskym schodom...no a tam nás zlákalo príjemné posedenie na teraske, kde sme si objednali kávu... dievča pred nás položilo ponukový list a nám stuhli svaly na tvári
... veď my sme vtedy poznali len pomletu Popradskú kávu alebo z Maďarská pašovane zalievane Nescafé
...a tu odrazu:... Espresso, Ristretto, Lungo, Cappuccino, Latte a ďalšie
...tak sme sistemom "zavri oči prilož prst" objednali pidišalky Ristretto!, dva glgy a hotovo, káva dopita !!
...tak sme sa s chuti zasmiali a v autobuse si pochutili na "našej"! Neske z termosky

...a to rizoto si urobte, je to dobré, fakt



stefanm
23.6.2024
Pečené bravčové rebierka

Boli časy, keď som nám ich robil aspoň raz- dvakrát za mesiac...ale vtedy boli aj zuby 🙂...teraz, keď je protéza a manželka kúpila fajné mäsité bravčové rebrá, musel som zalistovať v googli a naštudovať si variantu nie len "chutné" ale aj "mäkkučké"...a našiel som na blogu pani "emko"- Bonvivani... sú pripravené, pre mňa,trochu netradične, v moridle a až potom v marináde (to moridlo som dodržal podľa receptu, marinádu som si upravil podľa seba)...a veru boli podľa mojej chuti a boli mäkké, vhodne aj na moje nemoje zuby!🙂

... takže, ďakujem ti Googl, ďakujem ti Bonvivani, ďakujem ti "emko"




zolik
Včera: Dva veľké, ale fakt veľké nové zemiaky, 1/2 ružičky brokolice a medzi tým skovaný plátok kuracích pŕs, v tomto prípade v roli prílohy 😊
Docela komické foto 😂


stefanm
23.6.2024 - večera

Plnená slaná kôprova palacinka

...mal som voľno lebo som poobede nebol za kamarátmi na jednom malé čapované+, tak som nám pripravil aj teplú večeru, čo u nás nie je bežné

... upiekol som trochu hrubšie palacinky bez cukru, pridal soľ a hrsť čerstvého kôpru a naplnil plnkou z na cesnaku orestovanej nastrúhanej mrkvy, kuska liptovskéj salámy a nejakej bylinky, tuším žeruchy (už si nepamätám 🙂)

... chutilo aj manželke a určite som také nerobil len jednorázovo ale si to zopakujem!


stefanm
...a k tomu koriatku šalát z letného ovocia s "kvapkou" whisky 😋😋

...a to je koniec výberu z mesiaca jún kedy som nepridaval svoje práce priebežne a preto som to zhrnul naraz

...bolo toho ešte viac, hlavne raňajky v posteli s mojou sexi nohou 🙂...ale myslím, že to stačí




zolik
@stefanm (2.7.2024 18:24)
Ahoj Štefan,
To sú zemiakové krokety - mrazený polotovar. Sú veľmi dobré a praktické. Kým sa za 20 minút upečú v rúre, tak všetko ostatné je hotové.
2x haji a janger
sovka62
@haji

Dnes som sa uliala a dojedali sme (lebo sa akosi neviem naucit varit pre dvoch tak, aby nevystalo). Varit budem zajtra, zeleninovu sosovicnu polievku, rizoto a miešaný zeleninovy salat. Manzel ma na rad ryzu na akykolvek sposob, hadam mu bude chutit.
haji
@stefanm (2.7.2024 11:25)
Pěkná inspirace, hubové risoto po italsku, to je jistě delikatesa, o tom nepochybuji. Pečená červená řepa je zdravá a chutná, dobre si navaril.
Děkuji za milý příběh s italským kafem. Moje první a poslední setkání s italským kafem bylo hodně podobné, dva hlty - byla hodně silná - ale co potom, když mi nestačilo... Ani nevím jaké kafe to bylo, tak jsem se lekla. Uf, v dosahu nebyl autobus, natož termoska. haha
haji
@zolik (2.7.2024 13:20)
Čínské rezance na tvém fotu beru všema deseti, mám takové dobroty ráda, zvlášť když jsou z resortu "co dům dal", chutnají o to víc. Děkuji za inspiraci.
haji
@stefanm (2.7.2024 13:22)
Děkuji za fotečku i navigaci jak jsi k receptu přišel. Ano, dnes už také musím být ostražitá a myslet dopředu, aby bylo maso měkké. Chybí mi zatím jen tři zuby, ale i to je nemilé.
Mně by moc chutnalo, vidím, že miluješ klobásy a dávám zato palec hore!
Plnené palacinky s koprom mě dostaly na lopatky, i náplň se mi líbí - máš dobrou fantazii, fotogenická večera. Klidně by to mohl být i oběd.
Čerstvé lečo se sólo klobásou, volím okem a nejspíš brambory jsou pro mě zajímavá varianta servisu. U nás vše dohromady, příloha chlebík. Ale už jsem to tu viděla v receptu, na fotu, jiný kraj, jiný servis, postup. Díky za inspiraci.
haji
@zolik (2.7.2024 13:26)
Foto je jasné, masko se smrskává a pomalu mizí... přesila je přesila! Jejda, trénuješ na vegetariánku? hmmm Díky za sdílení, dietka jako vyšitá.

haji
@stefanm (2.7.2024 14:17)
Pečené kuře s rýží miluju, ty papriky plněné sýrem jsou ozvláštnění, počítám, že jsou nastudeno.
Buřtguláš vám zpětně závidím, dala bych si ho hned a s chutí! Čerstvý tymián je fajn oživení, feferonku máš pěkně zbarvenou. No jasné pivečko!!
Kotlíkový guláš s krupicovými haluškami - mno, a ty halušky jsou v guláši? Hloupě se ptám, žejo?! Dala bych si hned kotlíkový gulášek, jejda... Slintám do klávesnice...
Lievance s domácím žihlavovým sirupem a regionálním ovocem musely vnučky velmi potěšit! Vysvědčení je doma, prázdniny začínají, holky jsou jistě šťastné!
Tekvicový prívarok s koprom, volím okem a "čertíkem" s bramborem - beru to celé. Klidně i bez "čertíka, kdyby nezbyl. Skvělé letní jídlo!
Plněné kuře ve tvém podání mě dostalo do kolen a "na hada", ovocný salátek s whisky bych ochutnala, hezky vychlazený... Plněné kuře je moje nejoblíbenější jídlo, čímpak jsi ho plnil - bude to masová plnka?
Ale pozor!! o snídani s tvojí sexi nohou se nedám ochudit, tak prosím, šup sem s "nejsexi" fotečkou, ju?! Děkujíííííí
haji
@zolik (2.7.2024 15:00)
Mně by moc chutnalo, rybku můžu vždy, opečená vypadá zajímavě - dávala jsi na ni sýr, nebo to dělá, že má zelenožlutou kůži? Už mě předběl Stefanm, ony rozcuchané špalíčky jsou bramborové krokety - zajímavý tvar.
Děkuji za sdílení, hezký večer a úspěšný zítřek přeji!
haji
@kitchenguru (2.7.2024 15:22)
Děkuji za sdílení, pěkný recept, banánová bábovka se ti povedla. Ke kafíčku musí být skvělá.
haji
@sovka62 (2.7.2024 18:56)
Děkuji za milý koment! To není ulívání, když jeden den nevaříš a spotřebujete co je doma navařené. Určitě víš, já vařím na víc dnů. Ani by mě nehlo, stát každý den u "ponku" v kuchyni. Zeleninová šošovicová polievka je velká dobrota a rizoto, když ho má manžel rád, to prostě uvařit musíš. Zeleninový míchaný salát v létě nemá chybu. Já rýži také miluju, jen s kapkou oliv oil a k tomu cokoliv vedle /zelenina, masko/.
Ať se všechno zítra povede a ať vám obed chutí!!
haji
Upekla jsem výše zmíněný koláč od Monty, ale dnes jsem si nějak podivně rozdělila základní vrstvu, zapomněla na skořici na jablka, musela jsem statečně improvizovat. To je tak, když si někdo nevezme recept na papíru a odskakuje nahlédat na počák do pokoje, ještě k tomu sleduje Varechu. Dobře mi tak. Ale jedlé to je. Jak vychladne, půjde do krabice a do lednice - zatuhne a srovná se /věřím/.

kucharka
Ja som piekla bravč.rebierka. A keď už rúra bola rozhorúčavená, tak reku k tomu zemiaky. A keď boli zemiaky, tak reku coleslaw. Niekedy sa veru musí improvizovať a byť spontánny :-)



kucharka
A ako už jemto v tomto ročnom období zvykom - jedli sme na balkóne.
Tiež som namiešala džbán studenej vody, pár kociek ľadu, čerstvá mäta, limetka, kolieska uhorky … Sem-tam zamením mätu za bazalku, niekedy pokrájam ovocie na kolieska, jeden niekedy už nevie, čo by pil :-))


janger
@haji (2.7.2024 11:12), pekne jahodove spomienky :-). Aj my sme mali v zahrade jahody, ked som bola decko. Vyborne, sladucke. Niekedy bola slahackovo-jahodova pena.
A este si spominam na lesne jahodky na prazdninach "na horniakoch". Plne vedierko, velmi boli dobre, vonave, ajajaj. Take dobre uz nikdy nebudem mat.

Ja som nedavno robila tak, ze jahody som rozmixovala, cast som zamiesala do vanickoveho tvarohu zmiesaneho s trochou slahacky a v poharoch som to poliala druhou castou rozmixovanych jahod.
2x haji a zolik
janger
@stefanm (2.7.2024 13:51), no vyborne! Mohol si to dat aj do receptov. Som si to aspon odfotila, aby sa mi to nestratilo. Velmi sa mi recept paci. Iste niekedy spravim, alebo aspon nieco podobme.
2x haji a zolik
janger
@zolik (2.7.2024 15:00), cuketka je vyborna aj na taky jednoduchy sposob. Ja mam moc rada.

Minule som mala na veceru vnucika, tak sme boli spolu v obchode a kazala som mu, aby si vybral zeleninku, ktoru chce. Tak povedal, ze cuketu, aj pekne vybral, dal do kosika. Ked som pripravovala veceru, tak sa ho pytam, ako tu cuketu chce, na aky sposob. Ze na male kocky, povedal...."Taketo?" "Nie, este mensie kocky" kazal mi. Tak krajam, krajam....Hotovu, len tak na rychlo na troske oleja, nalozim mu k masku na tanier. A on, ze nechce, ze cuketu nelubi. Ani jednu kocku nezjedol. Ked prisiel prenho jeho otec (moj syn) povedal, ze maly cuketu vobec nelubi. Tak som mu dobre naletela :-)). Vsetka moja snaha k nicomu.
2x haji a zolik
haji
@janger (2.7.2024 23:58)
Ahojík, ráda tě vidím, milá @janger . Ano, lesní jahody nemají chybu, chuť i vůně, konzistence jsou nezaměnitelné. Mohu doporučit domů do zahrádky /už jsem viděla nasazené v truhlíku/ jahodník měsíční. Doma jsme tomu říkali měsíční jahody. Měli jsme jich plnou zahrádku, a u dědečka zahradu - na každém kroku trs, či hejno trsů. Rostlo to na cestičkách, u zdi, v kamení, prostě všude. Semínka roznášejí mravenci, ptáčci. A také jsem je roznášela já. Zaměřila jsem se na ně, zjistila, že když otrhám z keříku ty zaschlé, případně hnijící či jakkoliv poškozené plody, jahody rodí jako divé. Házela jsem je okolo, semínka /jasné že ne všechna/ se chytila v půdě a byly další rostlinky. Jsou hodně podobné chutí i vůní lesním jahodám. Mají červený obal a uvnitř jsou bílé až narůžovělé. Dělávala jsem z nich "tlačenku". Rozmixovala jsem klasické jahody a do nich vhodila celé měsíční jahody. Dala zamrazit. Na řezu byla zmrzlá jahodová dřeň protkaná bílými kousky rozkrojeným měsíčních jahod. Efektní a parádní dezertík.
Kukni na článek a výběr semen:
 www.ireceptar.cz/zahrada/mesicni-jahody-pestovani-300003...

 www.heureka.cz/?h%5Bfraze%5D=jahodn%C3%ADk+m%C4%9Bs%C3...
1x zolik
haji
@kucharka (2.7.2024 23:40)
Děkuji za všechny fotečky s přesným opisem jak šel čas při přípravě dobrot. Pečené žebírka, pečené brambory, coleslaw a vidím i rezník - dala bych si s radostí plnou porci. K tomu dobré vychlazené pitíčko - to máš pravdu, že jeden už neví co by pil?! Večeře na balkoně jsou skvělé a romantické, zvlášť když doma v kuchyni "jela" trouba. Krásné léto, plné inspirací přeji k vám, milá @kucharka !
1x zolik
haji
@janger (3.7.2024 00:26)
Vnouček je filuta a herec, o tom žádná! Hezky "hopl" babinku!! Vyzkoušel tvoji ostražitost, je tvořivý až na půdu. Silně mě to připomíná pejska Áronka, kterého jsem asi před měsícem ve Zlíně hlídala /Pražský krysařík - tedy "rukavice"/. Sehrál na mě habaďúru s jeho paradentickými zuby /má jich už jen pár/, soucítila jsem s ním, bo ji mám také. Sabotoval suché granulky. Po pár dnech jsem se rozhodla, že mu je budu zalévat horkou vodou, po zchládnutí a "napučení" je slupl jako malinu. Pravda se ukázala, když se paní domů vrátila a na následující den jsem odjížděla. Přijel pro mě brácha. Jak vstoupil do bytu, Aroušek sjel celou kopcovatou misku suchých granulek téměř ve vteřině. Od radosti a hlavně, aby mu je snad brácha nespapal... Herec. Ověřeno, papá je dnes běžně. Jen já jsem doma. Maličký rozdíl a jaká změna. Je vyčůraný jako díra do sněhu!
1x zolik
haji
@janger (3.7.2024 00:35)
Včera jsem koláč nakrájela, část šla k sousedům, část do lednice v krabici. Lednice koláči hodně prospěla, je skvělý. Povedlo se mi tentokrát, díky nepozornosti, přijít k dobré vychytávce - vlašské ořechy, které jsem předem zalila horkou vodou, nakrájené na drobno jsem "z musu" obalila třtinovým cukrem s mletou skořicí. Nahoře na koláči po zapečení jsou chutné a chrumkají. Kouzlo nechtěného.
Ještě k tomu palmáči. Na stránkách DrOetker ho nepřiznávají v žádném želírovacím výrobku - cedí informace. Chválabohu nejen v pytlíku, ale i na obalu je palmáč přiznaný! Dala jsem si práci: např. na stránkách e-shopu rohlík.cz /rozvoz zboží do domácností/ mají v nabídce želírovací cukry - tam je palmáč ve složení přiznaný. Jojo, rozdíl mezi výrobcem! a zodpovědným prodejcem je znát.
Přeji krásný den, u nás pod mrakem, kolem 19°C, je fajn. Jdu odpočívat, tuším jsem přepálila start, spíš starty... haha
1x zolik
haji
Včera jsem měla "studený odchov", dnes jsem smažila sýr, k tomu nové brambory od bráchy a rajčatový salátek. Velká dobrota, rychlá příprava, dlouho jsem ho doma nedělala. Dobrou chuť k obědu, přátelé!
farbuska
@haji (3.7.2024 11:56)
Syr si dávam v reštauráciách (najmä v kaviarni pri kine, kde chodievam, robia skutočne vynikajúci a s domácou tatárkou, nie s priemyselným výrobkom z vrecúška, takže občas zájdeme takú hodinku pred predstavením a v jeden večer zabijem dve skvelé muchy jednou ranou:) - teda ak je aj film dobrý), lebo doma sa mi nikdy naozaj dobre nepodarí. Tak som to vzdala a užívam si plody práce šikovnejších v oblasti vyprážania syrov.
A dnes sa snažím zušľachtiť domácnosť, takže len taký "kúpaliskový obed": pečená klobása s horčicou a chlebíkom + vychladený melón ako letný dezert.
Príjemné letné popoludnie všetkým!
stefanm
@janger (3.7.2024 00:11)

... myslím, že do tejto časti diskusie o tom čo varíme sa moje "posteľové" foto raňajky veľmi nehodia...bola tu jeden čas diskusia o raňajkách, tam som ich rád pridával, ale už nová nie je, tak len pre pobavenie pridám zopár posledných a tu budem, možno, pridávať len aktuálne jedlá
...pozdravujem a tvoj záujem o moje "stehno" ma potešil 🙂




haji
@farbuska (3.7.2024 13:01)
Pěkný termín "kúpaliskový obed", člověk se nají, osvěží a nezemře hlady.
Také jsem spíš na smažák v restauraci, ten mají vždycky. Doma ho dělám tak, že si vše nachystám, včetně tuku na sporáku. Na poslední chvíli vytáhnu porci sýra z lednice!!, obalím 2x, šup s ním do menší nádoby s vyšší hladinou tuku, který je už rozpálený. Chvíli osmažím z jedné strany, přestože nevypadá zlatavě, obrátím /obracečka a vařečka/, smažím z druhé strany - a ne moc dlouho, to už slyšíš, že obalený sýr tak trošku "poprskává" a šup s ním ven. Prostě chladný sýr, 2x obalit, vyšší hladina rozpáleného tuku a nedělat dlouho! Mě chutná čedar víc než eidam. Každý máme svůj postup, určitě i lepší. Já se ustálila na tomto, fritézu nemaje.
haji
@stefanm (3.7.2024 14:15)
Díky za fotečky z raňajok, hezký průřez i nožky, tedy jedna nožka na víc způsobů. Bohatě snídáš, to já si dát takovou snídani, usnu a probudím se odpoledne po čtvrté hodině.
Budu ráda, když budeš dávat fotečky průběžně, určitě tě tvoje smršť pozpátku vysílila a možná i otrávila. Vždy mě tvůj oběd potěší a o inspiraci není nouze.
Fliačky s kapustou máš povedené a těsto výstavní - tak rovné řezy a souměrné dílky bych neuděla ani s šuplerou. Jsi šikovný, o tom žádná!
Kávové osvěžení pro manželku beru celé, a když bych měla mléko v lednici, už bych šupajdila směr kuchyň.
Autentické "orosené" je fotogenické, díky za sdílení od holiče!
1x zolik
zolik
U nás udreli “mrazy”. V nedeľu ešte 31 a dnes ráno 11C! Aktuálne, práve včúl, je 14C a lééjé. Tak som navarila taký menší “kýbel” slepačej polievky. Zvládla som dva taniere a hneď mi bolo lepšie 😊


zolik
@janger (3.7.2024 00:26)
Milá príhoda, ale musím priznať že mňa by napol rozdrapilo. Mám tiež jednu. Pred rokmi som mala na Advet na návšteve malých synovcov (dvaja synovia môjho brata) a že pôjdeme všetci na Adventné trhy (sama mám dvoch synov). Tak som pripravila skoršiu večeru, aby sme sa najedli a vyrazili. Ako všetci vieme, ceny na týchto akciách sú premrštene vysoké, (žili sme vtedy vo Viedni) ale veď nejakú tradičnú sladkosť a kolotoče im doprajem. A ten malý vtedy asi 4-ročný synovec, že on nieje hladný on nič nechce atď. Nepomohlo ani presviedčanie ani vysvetľovanie. Len čo sme dorazili na trhy začal cirkus, že on je strašne hladný, on umrie od hladu a pod. ON chce ísť do reštaurácie. Samozrejme som nesúhlasila. Na jeho otázku “ A to ma necháš umrieť?” Som mu odpovedala “Áno”. Ten bol tak šokovaný, že zalapal po dychu, zabudol aj plakať. Po pár hodinách už doma všetko pekne zjedol, pekne poďakoval a podobné srandičky u mňa a na mňa už nikdy viac neskúšal. Zaujímavé je, že dodnes si to pamätá a so smiechom na to spomína a to už má vyše dvadsať.
Prajem Ti pekný večer
zolik
Keďže mi @sovka62 narobila pred pár dňami chute na rizoto a ja som dnes varila slepačiu polievku tak som ho zo zvyšnej zeleniny a mäsa spravila. K tomu kyslé uhorky - a ach jaj, svet je zase na poriadku 😊


kucharka
Ja som včera nevarila. Sme na mini výlete v Londýne.
Obľúbené fish & chips, veľké hranolky sme si aj poctivo pokvapkali octom - mňam.
Ak budete niekedy pri Traffalgar Square, odporúčam Sherlock Holmes pub …
Príjemný deň prajem 😎


haji
@zolik (3.7.2024 20:23)
Děkuji za fotečky a komenty, tvoja slepačia polievka zahřála i mě. U nás je podobně, o fous tepleji přes den, rozdíly od neděle jsou citelné. Rizoto se ti povedlo, jsi žena činu.
Zážitky se synovcem mě dostaly, vyústění přímo na jedničku s hvězdičkou pro obě strany.
Měj fajn den!
haji
@kucharka (4.7.2024 09:27)
Děkuji za koment a fotečku, fish i chips bych si dala líbit! Jíst hrášek příborem - bylo by po mini, byl by to o hodně delší výlet. SH pub je milá navigace, Londýn je velký, děkujeme!
Krásný den do Londýna, hezky si to užijte!
haji
Včera k večeři jsem dělala na cibulce a droždí míchaná vajíčka, hezky s chlebíkem. Chtělo to kvašák - není, brácha letos brzdí a bůhví jestli vůbec kvašáky udělá.
1x zolik
haji
@zolik (3.7.2024 17:42)
Jo a zapomněla jsem napsat, že oceňuji kel ve tvé polévce, určitě jí dodal nezaměnitelnou chuť, hmmm
1x zolik
stefanm
... dnes sme mali dojedať od včera fľečky s kapustou (lebo aj ja varím tak na dva-tri dni... výnimka bol posledný júnový týždeň lebo sme tu mali syna tak som varil skoro každý deň!)
...ale ohlásili sa na obed "prepeličky" a, samozrejme, s prianím: "...deduško urob nám na obed halušky s tvarohom"!...no neurob 🙂


haji
@stefanm (4.7.2024 13:25)
Prepeličky ví, že deduško jim splní každé přání! Halušky s tvarohem, naslano? Vidím tam solničku... Líbí se mi sklenice s pitím a jahodami. Krásné a chutné foto!
Smažený sýr ve tvém podání bych si dala hned, prudce jedlé foto. Uznávám, že polotovar to jistí. Já miluju Goudu, ta se mi zdá, že "teče" ven míň.
Dnes jsem nevařila nic, šla jsem ke kadeřnici a na nákup. Zítra to vidím na fúzi cukety, klobásy a sýra se zbytkem brambor,
A nachystám se na plněné papriky v rajské na sobotu. Hezky s kolínkami. Už jsem nanesla na hnízdo mleté maso, zásadně ho nekupuji v řetězci /mělněné je děs/.
Hezký večer a ať se nám zítra daří nejen v kuchyni!
1x zolik
sovka62
@haji (4.7.2024 10:10)

Jejda, na takuto prazenicu som uz zabudla. A pritom je vyborna, drozdie jej doda hubovu chut. Polepsim sa, bude na ranajky.
2x zolik a haji
sovka62
@haji

Dnes pekingske placky so zemiakovym pyre a zeleninovy salat (ten teraz jeme skoro denne), bude aj na zajtra,lebo mame na trhu objednane nakladacky. 10 kg, co je priblizne 20 poharov, tak na varenie nebude cas. Prave peciem lekvarove buchty, cesto uz kysne.
haji
@helena10 (5.7.2024 08:48)
Děkuji za fotečku a koment, ribezlový džem je dobrota. A jasné, že nová várka se musí hned otestovat, aby člověk věděl, že je džem jedlý.
Krásný den přeji!
haji
@zolik (5.7.2024 11:52)
Šlahačková bábovka, mramorová a ještě s rumíkovými rozikami, to je velká dobrota! Máš ji krásnou, ke ka kafíčku stvořenou!
Krásný den i k vám!
1x zolik
haji
@sovka62 (5.7.2024 13:49)
Děkuji za milý koment a inspiraci - pekingské placky so zemiakovým pyré a zeleninový salátek je dobrá volba. Stejně jako ty kysnuté buchty hmmm lekvárové miluju!
Zítra ať se ti podaří okurky zvládnout s lehkostí, když k tomu jsou pomocné ruce, práce jde ještě líp. Domácí zavařené okurky nemají chybu. Ať se daří!
haji
@zolik (5.7.2024 14:04)
Děkuji za fotečku oběda, baklažán, špíz i br. salát je dobrá volba, pečivo by mi asi zůstalo... haha Stefan nás hezky namotal s tím tvarem br. salátu ve tvaru ryby, také o něm vážně uvažuji.
Krásný den i k vám a klidný, pohodový víkend!
1x zolik
haji
Dnes jsem si hezky skočila na smeč. Placičky byly, fíha a kolik?!! Nekonečný příběh. Zbytek fúze šel nakonec do trouby na pekáčku s pečícím papírem. To je tak, když se člověku na začátku zdá, že toho bude málo a přidává suroviny... Tvrdý sýr, cuketa i s kabátkem, kaleráb, cibule, česnek, vejce, sůl, koření, mouka, strouhanka. Zpočátku jsem placičky obalovala ve strouhance, pak jen v mouce /strouhanka došla/. Obalované v mouce nespolupracovaly, drobily se... Za polovinou směsi už mi tekly nervy. Šup se zbytkem do trouby. Zadělaná celá kuchyň, vůně a odér ze smažení v celém domě, nervy v kýblu... špinavé naádobí všude. Zachránil mě brácha. Přivezl mi že čtvrtku chleba a světe div se: bramborák. UFKY!! Ještě ho mám testovat... a hleděl co dělám? Zasedl ke stolu a věnoval se míse s placičkami. Zbytek dostal domů, včetně větší polovinu upečené na plechu. Záchranář jeden, smíchy se popadal za břicho - jak k placičkám se štěstím přišel... Mám všechno hotovo, já jsem také hotová. Placičkování splněno na tři pětiletky dopředu. ¨
Krásný zbytek pátku a pohodový víkend, přátelé!
haji
Dodatek : placičky nebyly vegetariánské, šunka a zbytek Herkulesu v nich byl, hezky pokutrované na jemno - takže s příchutí masa.
1x zolik
mamec
@haji (5.7.2024 16:11)
Tak to asi vysvetluje prečo braček tak ochotne "zachraňoval":)
Aj moji chlapi sa držia toho, že v dobrom vegetariánskom jedle musí byť slanina.

haji
@mamec (5.7.2024 20:19)
On nemusí nic, co je s cuketou. Protáhl obličej, když jsem mu odpověděla na otázku, že co v nich je, snad ne cuketa?! haha Ale vůně, tvar a barva ho dostaly. Opatrně vyzkoušel první a pak už byl jasný. Pravda, chlapi a vegetariánství to moc do sebe nezapadá. To máš pravdu!
Hezký večer!
1x zolik
stefanm
@haji (5.7.2024 14:40)

...netradičné "placičky" si včera robila aj manželka...robila och z ovsených vločiek a struhaneho syra
...no a ja som jej dorobil zeleninovú prílohu, všetko na pare len cuketa mierne opražena na kapke oleja
...ja som mal kotlíkový guľáš (zo zásob v mrazničke) a hlt piva... dobré bolo 😋


haji
@stefanm (6.7.2024 06:35)
Děkuji za koment a fotečku, vidím, že placičkování bylo i u vás, zeleninová příloha nemá chybu! Po pivečku jsem včera toužila, vidíš, ty sis dal i za mě haha
Jsem v poslední fázi plněných paprik s rajskou, dělala jsem i koule. K tomu kolínka. Mno, ne moje, ale těstovinové!
U nás krásně, někde kolem 29°C, větrno, ohřejeme se s "profukem". Jsem ráda, že to největší vaření mám hotovo, za chvíli se mi sluníčko opře do oken.
Přeji všem krásný víkend, dobrou chuť a pohodu!
stefanm
...spomienka na "dva roky, 4-6, v siedmej dekáde dvadsiateho storočia minulého tisícročia", keď som hrachovu kašu mal na obed, v hliníkovom ešuse (kto nevieš čo to je, vygooli si), aspoň raz za týždeň!! (a často len s opraženou cibuľou!) a, samozrejme, bez piva🙂😋



haji
@stefanm (6.7.2024 13:53)
Hracová kaše jako malovaná, jen pro mě si prosím kyselou okurku, pivo ti nechám. Nadělal jsi mi chutě! Díky za foto a inspiraci.
Ešux a častost podávání hrkaše vypadá na "zelené" časy tvého mládí, jestli se nepletu.
1x zolik
kuko95
Halusky s tvarohom ,brybdzou to je moje to ja mozem..a posielam mojim zlatym varechacom haji afataga a dalsim uzasnym varechacom cerstve fotky mojho potomka gabrielko uz ma cez 2 mesiace je taky pekny ma rad mliecko a hlavne jeho dudku (cumel) 😀
stefanm
@haji (6.7.2024 14:04)

... áno...je to spomienka na dva roky v krásnom juhočeskom mestečku
...tam som sa od kuchára dozvedel, že správne hustá kaša je vtedy, keď po každej pridanej naberačke ostane viditeľný krúžok... takže moja bola ideálna 🙂
2x haji a zolik
stefanm
@kuko95 (7.7.2024 09:00)

...nebol som tu vyše polroka a vidím drobné zmeny... veľa ľudí ubudlo (škoda ☹️) ale u vás človiečik pribudol... blahoželám a prajem pohodu celej rodine... všetky bábätká sú fakt krásne... keď spia 🙂
stefanm
@stefanm (7.7.2024 12:47)

...a "retro" obed...(bravčový plátok s broskyňou a syrom, kurací Stroganov, pol zemiaky pol ryža, kapustovy šalát a zelenina
...je tu ešte niekto komu to pripomína hlavné jedlo na svadbe alebo rodinnej oslave životného jubileá v reštaurácii

...ale bolo to chutné 😋🙂


kucharka
Keďže nie všetci v rodine majú radi pikantné, tak dám do misky pár kúskov čili papričky, posolím a pokvapkám oliváčom a tí čo majú radi pikantné si naložia kolľko chcú. Ja milujem čili.


kucharka
Šalát zo zelených listov, jarná cibuľka, avokádo a koreniny, oliváč.

Zarábam aj veľký džbán vody na pitie : zmiešam normálnu vodu s minerálkou, ľad, citrón, bazalka, plátky uhorky, a pár kúskov ovocia - včera som dala čučoriedky.
Inokedy miešam limetku, mätu, jahody… čo ma napadne.
"Nápoj" má potom jemnú chuť a veď ani pitie vody nemusí byť nudné :-)


stefanm
...v pondelok väčšinou "dojedame" čo ostalo od víkendu, tak pridám aspoň pre inšpiráciu zopár foto čo som robil v čase, keď som tu nebol aktívny

...toto je pečené trhane koleno, zemiaková lokša, mierne podusena kyslá kapusta a cibuľa prehriata v masle s cukrom (nieje to môj nápad, také som si objednal v reštaurácii a urobil som si to len podľa foto🙂)


stefanm
29.5.2024

Dusená bravčová panenka, kuracie "frikasé" zo smrčkami a pečené zemiaky

... smrčky sú vzácna huba, tieto mi daroval kamarát, ale videl som mu v očiach lesklé slzy, keď mi dával dva sušené hrste do papierového sáčku (a pridal k tomu aj pollitrovku domáceho "kalvadosu" (52%)

...je dobré mať dobrých priateľov!🙂




stefanm
9.5.2024
...skoro v každom salaši nájdete v Jedálnom lístku toto:
"Zabijačkovy tanier" (pečená krkovička s kosťou, jaternica, klobása, slanina, kyslá kapusta, zemiaky)

... lenže doma sa vám to nechce robiť, lebo:... "to veľa riadu a dlho treba chystať"... ja používam na podobné jedlá elektrickú panvicu na pizzu
... stačí trištvrte hodiny a...


kuko95
Moravsky vrabec alebo knedlo vepro zelo neviem rozdiel ale s knedlou od nas z pekarne fakt skvele.jedlo .neviem ci do toho patri ale dal som aj nakrajany gazdovsky bocik udeny dobre ochutil kapustu
zolik
Mousaka. Teda falošná Mousakas, lebo miesto bešamelu (ktorý nemám rada) zemiakové pyré a miesto jahňacieho, hovädzie mleté. K tomu bol listový šalát. V lete mám takéto baklažánové jedlá rada.


haji
@kuko95 (7.7.2024 09:00)
Vítej, milý @kuko95 , ztracený synu aj se synečkem Gabrielkem! Jejda, to je krásné miminko, voňavé! a podobné na svojho tatinka!! Blahopřeji! k jeho narození šťastným rodičům i celé rodině! Ať je Gabrielko zdravý a šťastný!!
Tvoje halušky aj slaninka jsou skvělé, vepřo knedlo zelo se ti hezky povedlo. Vidím, že máš pomaláč, to je dobrá volba, zvlášť v létě usnadní život.
Na dálku děkuji za tvá sdílení, sladké fotečky a těším se na to, jak malý poroste jako z vody. Nedávno jsem na tebe myslela, že už určitě máte přírůstek, a ono ano!
haji
@stefanm (8.7.2024 11:02)
Ajajaj, nestačím se kochat a utírat si bradu. Začnu anglickou snídaní - to je opulentní snídaně, fazole ráno by mě tuším zasytily na celý den, chutné foto! Slavnostní vepřový plátek s broskví a sýrem - jo to bývávalo velmi v kurzu, ty jsi k tomu přidal ještě kuřecí stroganov a bohatou přílohu, taková bomba slavnostní... Trhané koleno a lokše tiše závidím, k tomu "vymazlená kapusta" hmmmm a pivko - bez pivka nic! haha
Jedeš bomby!
Jejda, já musím odběhnout, ale budu pokračovat za chvilku.
haji
@stefanm (8.7.2024 11:02)
Už jsem zpět. Vidět, že originál si s kopií ve tvém podání neodporuje. Krásná práce!
Dusená bravčová panenka, kuracie "frikasé" zo smrčkami a pečené zemiaky vypadají náramně. Smrčky/smrže jsou pro mě víc než rarita, nikdy jsem je nejedla a nejspíš to tak ostane. Skvělý přítel, podělí se, i když mu to nebylo lehko! Pravdu máš, dobrých přátel má člověk poskrovnu a musí si jich vážit! Kalvados dělával tatínek, když jsem o něm četla v překladech z francouzštiny, viděla ve filmu, myslela jsem si, bůhví co je to za alkohol a jak chutná? Opravdu chutná po jablkách... ale na slivovici nemá!
Zabíjačkový talíř se mi líbí, ale bojovala bych s ním nejméně tři dny. Tady bych to pivko přivítala. Oceňuji vychytávku pečení v elektrické pánvi na pizzu, rozšířilo mi to obzory!
Děkuji!!
haji
@stefanm (8.7.2024 10:15)
Mno, v těchto vedrech bych raději plechovku s pivečkem dala před otevřením dobře vychladit do lednice, jinak máš pivní sprchu a vymalováno! K tomu hubovú... haha
Železná, tedy plechová zásoba!!
1x zolik
haji
@zolik (8.7.2024 15:08)
Líbí se mi tvoje retro večeře, mně by chutnalo!
Pěkně zpracovaný zapečený baklažán - vidět, že si umíš poradit, změnit klasiku tak, aby odpovídala aktuálním chutím , to je tvořivé. Mno, mám v používání baklažánu rezervy, to si musím přiznat. Jojo, konzerva konzervovitá... jsem!
Krásné pozdravení!
haji
@kucharka (8.7.2024 09:34)
Děkuji za komenty a fotečky, mně by u vás chutnalo. Jehněčí kotlety jsem nikdy nejedla, s bulgurem a brambory /též neotřelá příloha/ a velkým výběrem - pečenej papriky, čili papriček, uhorky v jogurtu s koprom a hlavně listový salátek s jarní cibulkou, avokádem a olivami /ten mě dostal na lopatky/ - by mi hodně chutnalo! Pitíčko vytuněné ovocem, bylinkami a obměňované beru všemi deseti - jeden už neví co by pil.
Děkuji za inspirace, sdílení a fotografie. Jsi šikovná a nápaditá žena!! Pozdravení k vám, krásné léto!!
haji
@afataga (8.7.2024 15:57)
Děkuji za autentické foto balkánské fazule, dvacetileté slivovice, miska v rukách též mluví o hladu, nejenom o žízni!! Krásné chatové kuchyňské zátiší!
Ano, čím starší slivovice, tím má "medovější" barvu a je lahodnější. Já jsem dostala od tatínka k mým 40-ti nám 40 let starou slivovici /ukryl ji při mém narození/. Velká lahoda, jemná chuť, nic pálivého - až by jeden nevěřil, že je to slivovice. V práci se jí vypilo na oslavě dost a na zbytek chodili kolegové ještě pár dnů, že je jim "těžko od žaludku" a potřebují lék - kapalný.
Krásné pozdravení na chatu celému osazenstvu aj psom!
haji
@stefanm (7.7.2024 14:54)
Vlašák s feferonovým - skvělá kombinace. Do papíru. Na stojáka ne, to bylo nebezpečné, plno zvědavých očí. Maminka ani babička to neviděly rády, že se poflakuji po Mléčném baru. Salát treska u nás nebyl, jen rybí salát. Smažené filé jsem milovala, chleba ve vajíčku vyhrával - také byl lacinější. Hmm kdeže ty dáávné časy jsou?! Fuč
Zajímavost - jít babičce koupit do Mléčňáku duhové kostky s ovocem, rakvičku či kominíka mamince - to mě vysílaly, to šlo.
kucharka
@stefanm (8.7.2024 10:15)
Paráda, aj ja mám rada pivo, hlavne v lete a musí byť dobre chľadené. Niektoré jedlá si pivo úplne vyžadujú a bez piva ba to nebolo to "pravé bukové".
kucharka
@haji (8.7.2024 18:15)
Aj u mňa vyhráva chleba vo vajíčku. S čajom. Raňajkovala by som to každý deň.
( ešte šťastie, že sa mi to nechce robiť :-))
Robieva nám to otec, keď sme doma na SK. Mňam.
haji
@chemik
Mám otázku: Jaký význam má ve složení želírovacích přípravků palmový olej? Prosím, můžeš nám do toho vnést světlo?
1x zolik
stefanm
... dnes jednoducho a primerane k počasiu (31°C, bezvetrie, dusno)

... dusené zemiaky, popustene maslo, lahôdkova cibuľka a hrnček acidofilneho mlieka...(kde si staré dobré "kyslé mlieko"??☹️)


stefanm
...a pre inšpiráciu jedno foto, ktoré vás poteší

"Obložený knedlík"😋 (z dolnej strany mierne opečeny, chrumkavý...z hornej chutne obložený

... spomínam si, že som nám ho pripravil na naše večerné balkón posedenie (22.2.2024) a vonku bolo určite cez -5°C!


haji
@stefanm (9.7.2024 13:12)
Děkuji za fotečku letního osvěžujícího oběda, brambory s jarní cibulkou a acidofilní mlíčko jsou dobrá volba. Jen moje maličkost raději sladké mléko, s kyselým nejsem kamarád. Co se mě babička napřemlouvala na letní "kyšku" uff
Hezky! Zimních -5°C a obložený knedlík vepřem a zelem, hmmm tak to beru!!
U nás podobně, 31°C, polojasno, ani list se nehne, dusno. Zítra to má být výživnější, půjdu 2x do terénu, z toho jednou na masáž/baňky...
Krásný den přeji všem!
haji
@cesminaz (10.7.2024 07:31)
Děkuji za komenty a fotečky, polievať zahradu z rána je velmi dobrý nápad. Pomocníci nemají chybu, ten zájem v očích a 8 paciček se cení. Jen kožíšky jsou trochu navíc.... Krásná práce i zahrada, jasně zelené rostliny mluví o dostatku vláhy a péče. Jsi šikulka!
Ano, i u nás bude dobře 35°C, pocitově že 38°C, jasno, dusno a bezvětří. Jdu dnes na baňky a masáž. Aby toho nebylo málo, jedu kousek od nás navštívit kamarádku. Skvěle načasované, léto budiž pochváleno!
Přeji všem krásný den, nejlíp někde u vody a nebo v jeskyni!
stefanm
...pri včerajšom podvečernom posedení na našom balkoniku, chladenom ventilatorom, kamarátka, okrem iného, spomenula, že o dva týždne idú na dovolenky na ostrov Ischia, neďaleko Neapola
...a vo mne sa hneď ozvali tóny ritmickej Talianskej hymny
Fratelli d'Italia,
l'Italia s'è desta...
(Bratia Italie,
Italia sa prebúdza...)
...a kdesi v mozgových zavitoch sa mi objavilo výborne Talianske "caprese"...a ani nie o pätnásť minút už som im ku vínku priniesol osviežujúci šalát 😋


stefanm
@stefanm (10.7.2024 09:00)

...paradajka, mozzarella, bazalka, hrubozrna soľ a pár kvapiek oliv olej a "amatérsky" šalát Caprese hotovy... chválili, chválili 🙂🙂


kuko95
@kucharka (8.7.2024 09:22)

Mas pravdu mila kucharka .
Vzdy ked idem do roboty a spinka si len tak nenapadne lahnem k nemu aby sa nezobudil a "ovoniavam" aj ked toto uz je take fajnove babetko ma babetkovsky sampon babetkovske mydlo no narodil sa do dobrej doby 😀
stefanm
...dnes jednocho, ináč sa ani nedá!

...uvaril som len dva-tri zemiaky a opražil kuracie nugetky (mrazený polotovar)...k tomu jednoduchý uhorka šalát a tatárska

...mali sme tu vnučku tak som z mrazničky vybral tie kuracie nemlete mrazené "nugetky" v tvare koňa a slona...najprv im odhryzla nohy a hlavy dala nám lebo by sa jej vraj snívalo, že zjedla koňsku hlavu🙂


2x haji a zolik
zolik
@stefanm (10.7.2024 15:32)
Ja teda Tvoju vnučku úplne chápem. Aj podľa mojich synov sa hlavy nejedia. Boli sme na niekoľko týždňovej dovolenke v okoliu Split. Synovia sa už začínali nudiť, no tak čo s nimi (blbý teenagerský vek), tak som ich zobrala na výlet plachetnicou. V jedeň deň podávali grilované sardelky. Celé. Od hlavy až po ocas.
Úplne jednoducho. Celé obalené v zmesi múky a korenia, vysmažené, k tomu chlieb. Oni ich pitvali, ja som ich zlupla celé (odkukané od domotodej posádky). Následne som bola obvinená z barbarizmu (hlava sa neje- má oči). Má to po pár rokoch Happy End - Už nepitvajú, zlupnú celú rybičku (škoda času a roboty) 😍
1x haji
kucharka
Raňajky na balkóne. Bagel s cottage syrom, avokádo, oliváč a koreniny. A káva s mliekom.
Na obed bude asi len nejaká cestovina, dnes mám v pláne ísť na pláž. Bude hic. ( zase )
Príjemný deň prajem všetkým.


haji
@stefanm (10.7.2024 15:32)
Italská trikolora k večernímu posezení se mi líbí, jsi muž činu. A ještě sis šplhl, dámy budou krásné /maličko tmavší opečená veka/ haha Pěkně jsi to popsal.
No teda, řízečky ve tvaru koňa, slona - to jsou vymoženosti. Příběh o hlavě nemá chybu. Jo, děti jsou citlivé a než se jim to v hlavičkách usadí, zažívá rodina plno veselých chvil.
Děkuji za sdílení, v tomto horkém létě je to milé zpestření!
1x zolik
haji
@blissofplants (10.7.2024 13:09)
Děkuji za koment a fotečku, šošovica s ryžou ve tvém podání vypadá velmi dobře, líbí se mi i kyselá okurka k tomu /k luštěninám zn. ideál pro trávení/.
Jsem ráda, že tě tu vidím, krásné pozdravení k vám!
haji
@zolik (10.7.2024 14:32)
Děkuji za komenty a fotečku, jejda, další kuřecí prsa s broskví, není nad to se inspirovat! Mně by chutnalo.
Zážitek z Chorvatska jsi moc hezky popsala, jo hlavy, to je náročné, nejen pro děti. Pěkné vyústění - že dnes už to chlapcům jde bez problémů! Po chuti jsem se zasmála.
S hlavami jsem neměla problém. Tedy s uvařenými apod., ale chytit se hlavy u slepice, kterou jsem s maminkou, babičkou škubaly, kuchaly - uffff to byla sííla, posbírat odvahu... Zpravidla hlavu dělaly obě samy - já to nedávala. A už dopředu jsem vyjednávala, že na to jdu s nima, ale hlavy NEDĚLÁM!
1x zolik
haji
@kucharka (11.7.2024 09:38)
Děkuji za komenty a fotečky, koláč s letním ovocem je to nej co může být. Pěkný ho máš, s čerešňami a škoricou musel být skvělý...
Snídaně na balkoně se mi líbí, tvoje vypadá jemně. Hezky kafíčko k tomu - skvělý začátek dne.
Krásné pozdravení k vám!
Jasné, že na pláž, u vás ano! Tiše závidím. U nás bylo včera 35°C, maličko pofukoval horký vítr. Bylo na padnutí. Kolem jedné v noci spadlo doslova pět zbloudilých kapek. Ani jsem se nenamáhala jít podívat, jestli je mokrá silnice.
Dnes je o fous líp, teprve nabíráme 31°C, zato je bezvětří. Jdu do vody - tedy do vany, pláž si představím.......
K obědu variace na selskou omeletu: zbytek brambor, cibule, šunkový salám, vejce s trochou mléka, koření a nahoru uzený sýr. K tomu milovaný listový salát Little Gem.
1x zolik
stefanm
... dnes tiež narýchlo!

Ryža s mäsom a zeleninou (mrazený polotovar!), kúsok pečiva (to som si navykol keď som bol na vojenčine), osviežujúci šalát (paradajka, červená cibuľa, soľ, cukor, par kvapiek ocot a voda... studený z chladničky), pohár piva a ako dezert "ventilátor"😋😋

...ja si dávam malé (detské) dávky ale 2x za hodinu 🙂


haji
@stefanm (11.7.2024 14:41)
Děkuji za inspiraci, rýže s maskem, zeleninou a salátek je fajn, pro mě pečivo být nemusí, ale chápu, že to tak máš rád. Pivko a dezert nemají chybu!
U nás jenom 32°C, naštěstí sem tam mráček pobíhá přes Oskara. Dusno. Uvidíme, co k nám doletí...
haji
Na osvěžení jsem si udělala koktejl z banánu, bílého jogurtu, mléka a trochy cukru. Projeto tyčákem. Hezky chladné jsem tu dobrotu vypila. Je mi líp.
haji
@leaela (11.7.2024 20:08)
Děkuji za koment, zastavení a pozdravení, ráda tě vidím! Krásné léto!
haji
U nás je převážně oblačno, bezvětří, 28°C a dusno. Nespadla ani kapka.
Byla jsem nakoupit, ale vařit nikdo nechce. Takže cibulová bageta s máslem a Romadurem, i zeleninu jsem sabotovala. Pak zmrzlina, poctivá porce. Zítra bude kuře s rýží, možná pečené, ale začnu tak v 5.00 ráno. A okurkový salátek, letos první, už se těším. Dostala jsem domácí okurky od kamarádky.
haji
@kuko95 (12.7.2024 14:24)
Děkuji za chutné foto, tvoje vajcové halušky se slaninkou bych si s radostí dala. Fajn inspirace. Jsi šikovný!
haji
Kuřátko, včera nasolené a okořeněné, už spinká v troubě. Dostala jsem od Ježíška směs koření Argentina, dokopala jsem se sáček otevřít a jsem spokojená. Budu podávat s jasmínovou rýží a salátem Little Gem.
Včera večer k nám konečně něco doletělo, potkaly se tu dvě bouřky, chválabohu to nebylo nic hrozného, pak sprchlo kolem půlnoci ještě jednou. Paráda, zchladilo se!
Přeji všem krásný víkend!
stefanm
@haji (13.7.2024 06:08)

... tu už teraz 27°C... rúru určite nezapnem
... ešte neviem čo dnes bude na obed

... včera zase mrazené polotovary...hranolky, aj syr...len lahodné uhorky boli od švagrinky Aničky zo záhradky
...prajem príjemný víkendový deň v tieni


haji
@stefanm (13.7.2024 07:32)
Jojo, vyprážanie též cosi s teplotou spraví, ale je to o dva fousy lepší, než rúra. Jejda, dopečeno, ale trenýrková teplota v kuchyni mě vyhnala k počáku.
Máme polojasno, Oskar se hledá. Určitě se najde. Jsme na 22°C, predikují 29°C.
Teď už jen rýži, nejméně na dva dny, pak uvidím, co vymyslím. Ve špajzu straší staré brambory, nějaká zelenina v lednici, vypadá to na "mokrý" br.salát. Když se vypnu k výkonu.
Příští týden má být podobně a bez srážek? - stejně počasí předpovědět moc neumí. Je to na vůli Boží. Nás kroupy a supercely zatím míjí, může to tak zůstat...




zolik
U nás dnes príjemných 22C, úplne jasno a ľahký vánok. Pre mňa úplne ideálny stav, takto by mohlo byť celý rok 😊
Na našom malom trhu u Talianov som doobeda kúpila takéto ovocie. Veľkosť skoro ako tenisová loptička, aké príhodné 😊- poobede som pozerala Wimblendonské finále žien a týmto gratulujem do Českej republiky k víťazstvu. Máte ďaľšiu šampiónku. Bol to pekný, dramatický zápas. Samozrejme, že som držala pesti Barbore Krejčíkovej a športovo som trpela s ňou v druhom sete.
Naspäť k tomu ovociu. Nechuti ani ako slivka a ani ako ringlota. Niečo medzi tým. Mňa v prvom rade zaujala farba a boli pekne zrelé. Na dotyk už také mäkšie.
1/2 sa zjedla hneď a z druhej 1/2 som urobila koláč. Ten už je v trúbe. Možno mi niekto bude vedieť povedať aká je to odroda.


zolik
@zolik (13.7.2024 20:36)
Úplne jednoduchý koláč. Kysnuté cesto ako napr. na Dukátové buchtičky, ovocie a škoricový cukor.
Prajem nám všetkým pekný a pokojný podľa toho kde vo svete ste - bezbúrkový a nízkohicový víkend


haji
@zolik (13.7.2024 20:36)
Děkuji za milý koment, počasí u vás bych brala hned, ale my se budeme péct nejméně celý další týden.
Vypadá to na slivoň blumu, - bluma tmavá, bluma modrá - je toho plno druhů a musí se roubovat, je to vyšlechtěný druh.
Tady je základ:  cs.wikipedia.org/wiki/Slivo%C5%88_bluma...

Tady obrázky:  search.seznam.cz/obrazky/?q=bluma&oq=bluma&a...

Mám otázku, mělo to kyselejší slupku, přestože byly měkké? Co jsem chutnala blumy, měly všechny kyselejší slupku.
Kynuté koláče s ovocem miluju. Uf teď slintám jako bernardýn Bohouš...
Krásný víkend i další dny, ať se daří ve všem!
haji
@zolik (13.7.2024 20:36)
Tenis jsem také sledovala, ale začala na konci prvního setu, při druhém setu jsem seznala, že to nejspíš Barboře Krejčíkové kazím svojí pozorností a přehodila jsem program. Pak už jsem viděla jen závěr, kdy přebírala Mísu Venus Rosewater a neutuchající radost všech. Hurá, šikovná holka! Děkujeme za fandění a blahopřání, je to super úspěch!! Dám si záznam, teď už to bude bezpečné! haha
1x zolik
zolik
@haji (13.7.2024 22:52)
Pozerala som ten duel/ zápas od A-Z. Prenos dávali na SRF (Schweizer Radio und Fernsehen),. Komentátor očividne nebol loajálny, lebo po druhom sete pôsobil veľmi sklamane. Po treťom už sršal radosťou 😂 a začal mi byť veľmi sympatický. k tomu víťazstvu dopomohla iste aj Tvoja neúčasť a “přehodení kanálu”. Jej reč po turnaji bola milá a myslím, že aj veľmi úprimná. Jana Novotná môže byť tam “hore” veľmi spokojná
1x haji
zolik
@haji (13.7.2024 22:39)
Nie, kyslé, alebo kyslejšie nebolo nič. Tá šupka by sa dala (keby sa chcelo) aj ošúpať. Určite to bude nejaká tá Bluma, ako uvádzaš. Farbu má tak tmavú, ako vyzretý Baklažán 😊
1x haji
stefanm
... včera

Dohoda znela jasne (to znamená... manželka rozhodla!🙂), že na obed máme! chuť na fajný "Čiernohorský rezeň"... vybral som z mrazničky pekný kúsok bravčového stehna, tak na šesť rezňov a keď už som začínal čistiť zemiaky na fajné nacesnakovane cesto na obalenie rezňov vyšla pani z "pracovné" (bývalá detská izba🙂), kde väčšinou v sobotu doobeda mám vstup zakázaný, lebo tam má "styk" s bankou (ešte podniká a vtedy robí úhrady a faktúry a to nesmie rušiť!) a navrhla, že si jedlo objednáme a ja si,vraj,mam len oddychovať!... no nemiluj ju🙂

...a tak sme mali na obed:
Ja: Kurací Stroganov, ryža, hranolky a pivo
Manželka: Bravčové plátky, dusená zelenina na divoko, ryža, hranolky

Jedno jedlo 5,50€...dovoz 0€...platba kartou možná!

Poznámka:...polievku sme mali zeleninovú z mrazených zásob




2x haji a zolik
stefanm
@stefanm (14.7.2024 07:13)

...bolo toho toľko, že ostalo aj na dnes...len si to vymeníme

... objednávali sme si jedlo len raz, pred siedmimi rokmi, keď sme robili rekonštrukciu kuchyne a teraz, keď nás premohla príroda horúčavou
...ale neľutujem (len mne to varenie trochu chýbalo a tak som večer narýchlo urobil, na balkónové posedenie ku vínu, zemiakovo-cuketove placičky 😋)


kucharka
@zolik (13.7.2024 20:36)
Aj ja ich kupujem, u nás sú obľúbené. Hlavne ich dávam všetkým na svačinu, lebo sú trochu tvrdšie a nepopučia sa tak ľahko. :-ň
2x haji a zolik
kucharka
Moje obľúbené raňajky : toastovaný bagel, syr cottage, avokádo a koreniny. Káva s mliekom.
Teraz je čas na čaj s mliekom, predobedová dávka. Vonku je hrozne teplo, ráno bolo bezvetrie ale teraz sa vietor akosi rozkokošil a začína ohýbať kríky a mne skoro uleteli podušky z balkóna :-(
Príjemnú nedeľu prajem všetkým.


haji
@stefanm (14.7.2024 07:24)
Děkuji za komenty, fotečky a upřímnost, fakt je vedro k padnutí. A ještě bude. U nás zatím jen 26°C, ale Oskar se snaží seč může.
Dobrá volba, kuře Stroganof vypadá skvěle, aj dušené vepřové plátky se zeleninou bych si s radostí dala. Občas si člověk může dovolit luxus donášky jídla do domu. Manželka tě opravdu miluje!! Pro mě v tomto vedru bez polévky, byť zeleninová je dobrota.
Tvoje cuketovo bramborové placky hezky s pivečkem večer na balkoně nemají chybu.
Krásnou neděli!!
haji
@mariamka (14.7.2024 08:46)
Děkuji za koment a fotečku, cuketa v těstíčku ve tvém podání vypadá prudce jedle, chutné letní jídlo.
Mno, o těch cuketách jsem to četla, ovšem nejhorší smrt je z leknutí. Kukni na článek, je tam popsáno. jak bezpečněji cuketu vybrat:  www.prozeny.cz/clanek/zdravi-a-zivotni-styl-jedovate-c...

Pevně věřím, že to zvládneme, miluji cukety a hned tak se jich nevzdám. S Boží Pomocí to dáme.
haji
@kucharka (14.7.2024 12:11)
Děkuji za koment a fotečku. U vás musí být žhavěji než u nás, o tom žádná. Vetřík je dobrý, vítr asi něco přinese. U nás bezvětří, budeme někde kolem 29°C. Příští týden bude žhavý, někde kolem 34°C, už se těším... a zase jenom vana to jistí!
Chutná snídaně, vidím, že avokádo u tebe vede! Jejda, čaj s mlékem, to si musím udělat, milá inspirace dobrého pití. Moře za humny tiše závidím.
Krásnou neděli i příští týden ať se daří!
@mariamka tobě také krásnou neděli a pohodový nový týden.
mariamka
@haji (14.7.2024 13:50)
@haji (14.7.2024 13:50)

Veď to leknutie, zažila som ale žijem sú aj horšie veci. Ďakujem Zdravim a vítam ťa tu v plnom nasadeni milá @haji Blahoprianie k Wimbled víťazke veci idú ako majú 🥀
2x haji a zolik
haji
@kucharka (15.7.2024 09:05)
Pěkné ovocíčko, nejspíš bluma? a z trhu! To se cení. Já měla několikrát blumy z řetězce. Ať už to dovezou odkudkoliv, trhají se nedozrálé /přeprava, uskladnění/ - nejspíš proto byla slupka hezky kyselá haha Ale pokud to zvládnou moje zuby /jak na skus, tak na kyselost/, není přede mnou žádné ovoce bezpečné, Minule mě dostaly višně - sice zahrádkové - ale kyselé. Šest kousků jsem otestovala a zradil mě zub, fest zabolel. V marmošce už to neva haha Teď se pasu v nekrarinkách - musí se hlídat. Což mi nedělá problém, jakmile je trošku měkká, už jdu na ni.
U nás teď 25°C, výhled 32°C. Dusno, bezvětří.
Vytáhnu si krůtí prsa z mrazáku. Zítra mě čekají řízeky naruby, nové brambory a okurkový salátek. Začnu zrána, zítra má být totožně.
Krásný den přeji všem!
zolik
@kucharka (15.7.2024 09:05)
Jééj, žlté som ešte nevidela. Milé od Teba 😍
zolik
@haji (15.7.2024 10:08)
Dala si mi dobrý návod čo na zajtra. Následne som aj ja vytiahla morčacie prsia z mrazáku. Pozerám do špajze a tam ani jeden zemiak. Nevadí, bude ryža. Kvôli krumplom nepobežím v tomto horku do obchodu 😊
1x haji
haji
@zolik (15.7.2024 15:12)
Také děkuji za inspiraci, kuřecí v žampionové omáčce je dobrá volba. Vždy mě krokety od tebe pobaví, tvarově jsem takové u nás nezaznamenala. Děkuji za fotečku, mně by chutnalo.
1x zolik
haji
Dnes už inzerované obrácené řízky z krůtích prsou /strouhanka , vejce, zapečené: cibule, tvrdý sýr, šlehačka/. Nové brambory s máslem, okurkový salát.
Už máme 29°C, Oskar se může přetrhnout a 33°C bude jistých.
Přeji všem krásný, vypečený den!

bugout
@stefanm (9.7.2024 13:04)

Prosím ťa môžeš trochu bližšie k tým duseným zemiakom? Vyzerá to ako kaša, alebo pyré. A zemiaky v podobe kaše, pyré, pučené a neviem aké ešte mám veľmi rád...
1x zolik
zolik
Klasický morčací rezeň, pečená šampiónová ryža a plnený mozarellou zapečený veľký hnedý šampión
Tu je 22C a riadne pod mrakmi. Búrky a prietrže mračien, ktoré od včera večera sľubujú zatiaľ nedorazili.


haji
@zolik (16.7.2024 15:27)
Děkuji za fotečku, chutný oběd! Kombinace řízku s rýží je pro mě výzva, s žampiony schůdnější model. Dobře jsi upekla!
Díky za zprávy o počasí, tiše závidím, 22°C jsme měli zrána. Každou chvíli upravují předpověď, u nás by teoreticky mohly být bouřky - praxe - no nevím... U nás to zpravidla stáhnou Ćechy a k nám se dešti nechce.
Krásné pozdravení!
stefanm
@bugout (16.7.2024 13:39)

... zemiaky robím v poslednej dobe rád "na pare"... mám také nádoby do mikrovlnky, tam ich to do mäkka urobí za 10-15 minút...potom len štipka soli, pár lyžíc popusteneho masla a popučať

... zemiakovú kašu často nerobím, pár krát sa mi nevydarila a u nás sú skôr v obľube opečené zemiaky

... pozdravujem!...a už pridaj nejakú prácu 🙂


stefanm
...pikantne pikantné fazuľové ragú so zeleninou... grilovany "šašlik" z mletého bravčového mäsa, mastene zemiaky a pivo

...teraz pol hodiny oddych a odchod na bazén
... nezabúdajte piť vodu!!!