Varenie

Co dnes vaříte? (4)

haji - bez fotkyhaji, 30. júna 2020

Pro velký počet komentů otevírám 4. část původní diskusie z 4.5.2019. Posdílejte, co právě vaříte, máte-li chuť, přátelé! Děkuji
všem za komenty, fotečky, sdílení. Jsem moc ráda, že jste si toto téma oblíbili! Inspirujme se navzájem.

@zareaguj


Diskusia k téme

592 komentáre k článku
Než se zase zaplní:
Postup pohybu po stránce, když je více komentů : Jednoduché je otvoriť diskusiu a zmáčknout buď dlouze tlačítko "pg dn" /page down, stránka dolů/, nebo jednorázově stlačit tlačítko "end", tedy konec. Tlačítko END je nejrychlejší varianta jak se dostat na KONEC stránky. Oboje, respektive otroje /je tam též tlačíko "page up", stránka nahoru/ se nachází, alespoň u mé klávesnice, nahoře, vpravo, nad numerickou /číselnou/ klávesnicí.
1x ywett
Ja tu mám ponuku či chcem najnovšie komentáre dole alebo hore.
2x haji, ywett
@kimlo (30.6.2020 18:47)
Pro jistotu jsem postup popsala, není každý IT. Já tam třeba ponuku tebou zmiňovanou nevidím. Asi jsem slepá, nevadí.
@haji (30.6.2020 19:49)
Neviem ako na PC, ja to mám na mobile, tam taká možnosť je.
1x haji
@kimlo (30.6.2020 21:46)
Děkuji. Už to vidím! To je možné jenom ve staré verzii. V nové verzii táto funkcia není. Jsem stabilně v nové verzii. Do staré chodím málokdy, jen když potřebuji vidět to, co nová verzia nezobrazuje. Pak hned přepnu zpět na novou.
1x kimlo
Zjavne sa nikomu nechce variť! Darmo, udreli horúčavy. Ja som dnes piekla kuracie stehná. Plný pekáč, takže zajtra nevarím. HURÁ!
Akurát, že ma čaká žehlenie ...
2x kuko95, haji
@mamec (1.7.2020 19:28)

To hej v takomto počasí treba byť vonku a užívať si a nie stáť pri hrncoch ja som sa dneska natlačil 2telacimi tortillami zo stánku pri tesku a boli výborné ....a mňa čaká zajtra umývanie dlážky aj kúpeľne..neteším sa :-):-)
1x evanaaa
@mamec (1.7.2020 19:28)
@kuko95
Děkuji za komenty, přátelé! Pečené kuře je dobrota, a někdy též využiju nabídku hotové rychlovky v řetězci. Včera jsem podlehla strapačkám.
Je to tak, teploučko máme i u nás. Včera jsem byla v terénu a dnes pro velký úspěch opět. Před chvílí jsem uklidila oškvarky a vytopenú masť. Nešlo jinak, koupila jsem včera krabičku syrového sádla. Nekup to ve slevě. Zítra vařit musím, donesla jsem nějaké suroviny a též v lednici jsou věci, které musí do kastrolu, teplo neteplo. A nejspíš budu zapékat, ohřeju se 2x. Většinou vařím na víc dnů, nestojím denně u sporáku. Hezký večer všem!
Ja som bola dva dni mimo domu a teraz som až do víkendu sama.
Žeby som na tie dva dni dala odlahcovacku iba na ovoci a zelenine?
Nebolo by na skodu
1x haji
@smejkad (2.7.2020 06:28)
Děkuji za koment. Pravda, zhodilo by se, odlehčení. Já dnes musím odlehčit chladničke. Už se mi vaří fazula. Pak přejdu na krúpy a podusím zeleninu. Uf! U nás je pod mrakem, ale myslím, že to dlouho nevydrží. Uvidíme. Přeji všem hezký den!
1x smejkad
@smejkad (2.7.2020 06:28)
Závidím ti!
Zelenina, ovocie, jogurt, kefír a nejaké orechy, pre mňa ideálny jedálniček. Žial, mám doma mäsožravcov, tak čo narobím!
1x haji
Hurá, mám hotovo. Strakatá fazuľa, krúpy, udusená hliva, paprika, pórek, uvařené masko z diviaka, pár oškvarkou, cibula, cesnak, libeček, koření. Smícháno, vše je měkké, zapékat nebudu, teď už jen trochu uležet. Se salátkem, případně kyselou okurkou to půjde klidně i po studenu. Polévku odmítám, vývar zavíčkuju a bude.
@mimi4 (2.7.2020 08:05)
Děkuji za koment, mně by chutnalo. Bryndzové halušky tiše závidím. Hezký den!
@zolik (2.7.2020 21:13)
Děkuji za koment i fotečku, milá @zolik ! Zatlačím slzu a nechám si zdát o tvých dukátových buchtičkách, hmm Určitě byly výýbornéé! Ani nepamatuji, kdy jsem je jedla naposledy...
Teoreticky bych se měla vrhnout na karfiol a brokolicu, vidím to na placičky. Je za trest hledat na Vareche podle surovin. Jakmile nalistuji další stránky, recepty z předchozích se přelévají, opakují, až mám dojem, že hledím na jedno a totéž. Co už. Chválabohu výběr přes vyhledávač je statický. Aspoň neco. Uf
1x kuko95
S tým vyhladávaním máš úplnú pravdu! Je to zbytočne neprehladné.
Dnes som robila ryžový nákyp. Zo 70dkg ryže. Nie, nevarila som pre škôlku, večer dorazí syn z internátu.
Naozaj obľúbená téma.... teším sa, lebo človek sa inšpiruje. Dnes kuracie stehná bez kosti "ála čína", basmati ryža a kapustový šalát, zajtra pečená jahňacina (aj korona je na niečo dobrá, konečne nie je všetka slovenská jahňacina v Taliansku, ale objavuje sa aj tu) so zemiakmi a dusenou zelenou fazuľkou s cesnakom a slaninkou.
Sorry, ja len bez foto, nemám čím, fotoaparát nevlastním, mobil mám starý klasický tlačidlový.... no čo už, my konzervatívni dôchodcovia.
Ale Varecha je napriek tomu môj každodenný spoločník. Pozdravujem všetkých varecháčov... :-)))
2x radost, haji
@evelynba (3.7.2020 17:30)

Nič si z toho nerob! Ja som na tom s technikou podobne a to mám ešte do dôchodku ďaleko. Ja budem piecť jahniatko až v nedelu. Samozrejme s kopou cesnaku, slaninou a zrejme pridám aj cibuľu.
1x haji
@mamec (3.7.2020 18:26)
Len taka poznamka doporucujem z nasich vlastnych skusenosti, vsetkym penzistom co sa pozabudli s technologiou aby spravit radikalnu zmenu. Vakcina stale nie je a znova moze byt kedykolvek zamknutie. Vela maminych kolegin v domove dochodcov to tazko znasali.. mama komunikovala s video telefonon po slovensku aj s vnukmi po celom svete a co je hlavne zadarmo . Oplati sa vyliest z ulity vyhovarania sa, a pohldonosti.
Po dlhsom case taku pracnejsiu polievku z juhovychodnej azie, ktoru je lepsie objednat si v restauracii.
Takze laksa, polievka 100 chuti. Aj nasa mala krevety, kuracie maso, aj vyprazane tofu atd..



@2010 (3.7.2020 19:33)
Ja som sa nepozabudla. A fakt to nepotrebujem. Mobil požívam vlastne len ako budík.
1x haji
@mamec (3.7.2020 18:26)
Děkuji za komenty. Haha jsi ma pobavila, že nevaríš pre školku! Rýžovému nákypu jsem došla na chuť teprve nedávno. Člověk se s léty mění.
@evelynba Děkuji za koment. Ani já nemám foťák, ani chytrý telefon a žiju. Zatím nikdo nezakázal komenty bez fotografií, takže u mě dobrý. Vidím, že varíš samé dobroty, kuriatko s ryžou a šalátom by mi také chutilo a o jahnacine nemluvě. Zelenú fazulku miluju. Dobré typy, děvčata @mamec @evelynba děkuji za inspiraci. Nadělaly jste mi chutě!
@2010 (3.7.2020 20:04)
Děkuji za koment i fotečku, polievka vypadá náramně a jistě je výborná! Dobrovolně se přiznám, že zatím jsem podobnou nedělala. Jo, kdo umí, ten umí!
@2010 rozumím tomu, že technologie dnes vládnou světu. Kdo má tu možnost, tak je využívá - rád a s chutí. Někdy člověka nemusí brzdit ulita, ale portmonka.
Přeji hezký večer a klidný víkend všem!
@2010 (3.7.2020 19:33)

Ani ja som sa nepozabudla ani nie som v ulite pohodlnosti. Mám troch chlapov, ktorí mi stále nanucujú nejaké tie tehly, čo sa volá I-phone či smartfón či ako, ale ja som s mojím telefónom úplne spokojná a iný nechcem. Mne stačí telefonovať a posielať SMS. Napísala som to iba ako vysvetlenie, že prečo neposielam foto.
Pekný víkend všetkým a vďaka @haji na milé odpovede, potešia. Človek sa normálne teší, že môže napísať, čo varí... :-)))
1x haji
@2010 (3.7.2020 19:33)

a myslis, kto tu prispieva? foti, pridava recepty, bud rad za taku akcnu maminu, aj ked, zavreta niekde, a deti po svete
@mariamka (4.7.2020 12:06)

prepac @haji za koment mimo temy, mame klasika vyvar a bravcove na smotanovej hubovej omacke s jasminovou ryzou mnam
1x haji
Tak zdravíme po velmi dlouhé době. No já udělal v pondělí francouzské brambory a vylepšil jsem je sýrem a zapekl. To bylo na dva dny. Ve středu přiběhl soused, že jedeme na hrášek a tak jsem udělal dušenou mrkev s hráškem a sázené vejce. Ve čtvrtek zase soused přišel od včel a přinesl košík hub a tak jsme dělali smažené i pro ně a zbytek na sušení a pátek jasný, postní den a tak veselá bída a hlávkový salát. Moc Vás všechny srdečně zdravíme.
@mariamka (4.7.2020 12:06)
sorry ja som ten komentar napisal vseobecne po tom co sa deje v domovoch dochodcov pocas tejto doby kde je vela osamelych bez pribuznych a so slabou mobilitou na posteli kde trpia depresiu odrezanosti kde jedine smart telefon je im schopny dat aspon daake vizualne informacie o sveta a trochu sprijemnit zivot.
Tak aj ja trochu . Celý týždeň som mala na prázdninách 4 a 7 ročné šidlá neposedov, tak sa varilo pre ne. Kurča pečené , s ryžou, karbanátky so zemiakmi, karfiolové placky , zapečené zemiaky. Dnes ,vlastne už včera ale bola u nás oslava, tak to sa hodovalo. 22 osob na obed a d'alších 20 pozdejšie. Ja som našt'astie varila len polievku, ale v 15 litrovom hrnci, takže cestoviny s predstihom večer vopred, a polievka až v sobotu ráno. Bravčové plnené kapsy nám doviezly hotové, a my k tomu urobili len uhorkový šalát. K tomu trochu sladkého- Trubičky, venčeky laskonky linecké, kokosová roláda, čokoládové gulky plnené mandlou, karamelový oplatok , citronový rez, orechový, a ešte kakaový so šlahačkou. No a nezbytné moravské koláčky ,čo pečie moja švagriná, . To sladké skor pre baby . A chlapom aby nevyhládlo tak obložené misy salám syr a údený bočik (domáci) a v stredu mojimi ručičkami robená tlačenka za záverečnej asistencie manžela. (podarila sa ). Stoly sa ""prehýbaly dobrotami"" ale potom toho riadu , ako v nejakej závodnej kuchyni. Slavila sa 70 a 40, A ešte včera večer som robila tortu pre tie moje šidlá. So želatínou a s tou ja velmi nekamárátím , tak som mala strach či sa podarí. Zvládla som to. No a teraz ked' píšem tak mám nohy v lavore a snažím sa ich odlepit' od uší , kde až boli zapichnuté, .Oslava sa vydarila, všetci odchádzali najedení spokojní aj s výslužkou.Zabudla som na rezne, kuracie a bravčové a toho mi zostalo aspoň na týždeň. takže vo varení bude veget,. Velká misa zeleninovo-cestovinového šalátu zostala nepovšimnutá , tak asi budú mat' aj sliepky hostinu. Ešte že to je len raz do roka..
@2010 (4.7.2020 17:24)
Děkuji za koment i foto, takové batůžky bych si dala líbit! Mě fascinuje to zabalení a že krásně drží pokope.
@kimlo (4.7.2020 21:49)
Děkuji za koment i foto, silná trojka, vlastně čtverka aj s kotlinou. Gulášek bych si dala hned, zvlášť kotlíkový, ten jsem ještě nikdy nejedla, hmm
1x kimlo
@klukodvody (4.7.2020 16:09)
Děkuji za koment a zastavení, to jsem ráda! Samé dobroty vaříš, milý Josefe, vidím, že stále jedeš ve velkém, v malých hrncích zřejmě neuvaříš, haha Myslím na vás a letí pozdravení, přeji krásnou, řízečkovou a Požehnanou neděli!
@tomeska (5.7.2020 02:02)
Děkuji za koment, až jsem z toho všeho sedla na zadek - moje nervy... Jsi zfúzovaná s robotem?! Mně by vyšťavil týden se svišťaty, natož velká oslava, máš můj hluboký obdiv! Jsi nesmírně šikovná a pracovitá. Jedna dobrota lepší než druhá, hmm Kopce nádobí nezávidím. Je to činnost, kterou nedělám ráda v malém, natož ve velkém, brrr Jste velká rodina a tak je všechno velké, hmm Všechno nejlepší oslavencům, hlavně pevné zdraví a kousek štěstíčka k tomu! Krásnou neděli, věřím že žiješ!!
1x kuko95
@kimlo (4.7.2020 21:49)

Ach jaj takéto akcie mám tiež rád. Dúfam že sa akcia vydarila podľa želania.
1x kimlo
@kvakac (5.7.2020 11:51)
Děkuji za komenty a fotečky, mně by moc chutnalo, krásná práce!
Já se dnes konečně prokočkovala k brokolicovo květákovým placičkám aneb co lednice dala. Přehnala jsem to, v polovině smažení jsem to vzdala a zbytek upekla jako slaný nákyp. Megalomanství je dvousečná zbraň, uf
Krásnou neděli všem!
1x kvakac
@kimlo (5.7.2020 14:32)
Děkuji za komenty i fotečku. Hezky to máš s @kvakac sladěné, oba jste volili masko a huby, mně by chutnalo.
1x kvakac
@afataga (5.7.2020 14:47)
Děkuji za koment a fotečku. Diviak je dobrota, mohu potvrdit. Vás na to bylo hafol. Verím, že to sused nebol!
1x afataga
@afataga (5.7.2020 14:47)
Dáš recept? Mám diviaka v mrazaku a rozmýšľam čo s ním...
Milá Haji, dík za pochvalu, ale ja nie som až tak super. Ja som upiekla len 6 druhov cukroví, ostatné doniesli švagriné. Mám ich 4. Pomáhal syn ( hotelovka škola) a dve nevesty ( jedna vyučená kuchárka- asi omylom), tak ja som bola skor na toto : mami kde je tohle ,mami kam mám dát tohle, co s tímhle , jak to udělat ... a podobne. Dnes odišla domov(Ostrava) dcéra s rodinou-ona slávila 40- tak začal upratovací a odkladací kolotoč Toto je najhoršia vec z celej oslavy. nenaávidím, ale musím urobit' ja. . Obed dnes - kombinácia včerajšie zemiaky ,rezne a kyslá uhorka, . Len sa ohrialo. No a aby som nevyšla z cviku , tak sa večer nasáčkovali sused a známi popriat' manželovi, alebo len tak? Aj tí dostali , čo zostalo od včera, . Dnes bude u nás polievka zo sáčku a smažený syr, toho mi zostalo celé kilo, hromada šunky a kdejaký salám, tak čo s tým. A potom začneme držat' dietu. Ale najskor sa telepaticky pozývam ku kimlovi na guláš, ku kvakačovi na ten rezeň s parenicou a ku kucharke na chleba. V septembri budem na sk - jelšava, kam mám príst'???? hahahaha.
Milá Haji, prepáč, že píšem tak dlhé články, ale potrebujem dostat' zo seba stres z minulých dní, a ty si hodila do placu dobré téma do diskusie. A toto sem nepatrí, ale dnes som mala slzavé údolie. : odniesli si moje krásne mačiatko dnes 2 mesačné a mne bolo hrozne lúto ,že bude samo. Tak plačem ako malý harant- ( stará baba), Černoška OK . Prajem pekný druhý sviatok a aj celé leto,.... M.
2x kvakac, haji
@tomeska (6.7.2020 02:08)

Mne keď ostane veľa salámu tak ich pokrájam na hrubšie slíže,pridám nejakú zeleninu a feferóny a narobím šaláty s majonézou. Pozvem susedou a ono sa minie všetko.
@kucharka (5.7.2020 21:57)
Děkuji za komenty a fotečky, výstavní chlebík, jsi šikulka!
Já jdu na chleba zítra. Má se ochladit, tak to využiju.
@kvakac (6.7.2020 06:21)
Dobrý nápad, také robím různé šaláty, pomazánky. Teď jsem upratala salámu do brokolicovo karfiolových placiček. Šalát je lepší - nemusí se smažit, péct... Pravda je, že saláma mi spíš neostává než ostává, ale táto byla nějaká podivná, prostě mi nejela.
@tomeska (6.7.2020 02:08)
Boženky, klidně piš o čem chceš a jak to cítíš! Téma se može zmenit, na tom není nic divného, ani nepřirozeného. Jsi mě pobavila, že kde je tohle a kam tohle, haha Když jsem se odstěhovala od našich, netrvalo dlouho a nevyznala jsem se v domácnosti a stejně tak maminka často hledala věci, které jsem uložila já. Pořád se něco děje.
Už to máte za sebou, chvíli bude trvat, než si všechno sedne do původních kolejí. Jsi šikulka, mně už takové strmy vrmy nehrozí. Bylo jich dost.
Mačiatko sa vypravilo do sveta, samo nebude, vždy kolem sebe bude mít milující bytosti! Zaplač si, emoce musí von a plač je na krásu! Promiň, trochu situaci zlehčuji... Jsem ráda, že Černoška je ok, potěšila si ma. Krásný a klidný den přeji, ať se ti daří! Děkuji za komenty, jsi milá a vždy tě ráda čtu!
@tomeska (5.7.2020 02:02)
To je úžasné, že sa takto stretávate. Ja sa nestretávam takmer s nikým z rodiny. A nie je to kvôli tomu, že by sme boli až tak roztrúsení po svete. Keď zomreli starí rodičia, prestala sa stýkať širšia rodina a odkedy nám zomrela mama, tak sa mi málokedy podarí zísť s oboma súrodencami naraz.
Dostal som niečo vyše kilo ovčieho syra zo salaša máte niekto nejaký tip ako ho zúžitkovať ?:))
1x haji
Dik kimlo vyskúšam aspoň z pol kila ale ja nemám olivový olej ani neviem ako vybrať nejaký kvalitný ja používam len masť ale hádam sused poradí on je kuchár :D
1x haji
Kimlo už som niečo vymyslel zemiakové placky nane som dal mleté škvarky ochutené a vitamínova bomba ovčí syr k tomu chuti to :))
1x haji
@kuko95 (6.7.2020 12:01)
Děkuji za komenty aj za foto. Vidím, že jsi také plackoval, tvoje placky sú vymazlené. @kimlo jsi pohotový, souhlas, slunečnicový olej je dobrý. Kousek sýra bych dala i do mrazáku, do těsta či na zapečení jako když najdeš. Kousek - na vyzkoušení. Ať víš, jak ti to bude chutnat.
1x kuko95
Corona tovaren v mexiku krachuje ani neviem preco?... tak treba posediet s nachos, quacamole atd. a jasne s coronu s citronom.



1x haji
@2010 (6.7.2020 14:22)
Děkuji za koment i fotečku, pěkné posezení i menu, Coronu vidím prvně, vychlazená může být super!
@kucharka (6.7.2020 19:57)

Ja som ho robil tiež dnes na raňajky. Mňamka dobre že si to pripomenula. Nevedel som o tomto recepte. @Kimlo to je recept s názvom Báčikova podrážka, ja som do stredu dal cesnak a fereróny, aby mal grady.


1x haji
@kucharka (6.7.2020 19:35)
Děkuji za komenty, fotečky! Báčikova podrážka vypadá náramně, zaujala! Aj rybky v soli by mi chutily!
1x kvakac
Ochladilo se jak slibovali, tak dnes jdu na chlebík. Pravda, aj kvásku bude chladnejšie, nevadí, jsme na to dva - kvásek a ja - to dáme! Přeji všem krásný a úspěšný den!
@2010 (6.7.2020 14:22)
Tak toto bych si dala. Počas “lockdown”, teda keď sme nesmeli vychádzať, to bolo u nás často, aj s dobre chladenou Coronou, tú mám tiež veľmi rada :-))

1x haji
@finczi (7.7.2020 13:38)
Děkuji za koment, fotečku, mně by chutnalo, dobrá kombinace rybky s br. salátem!
@kvakac (7.7.2020 15:37)
Děkuji za koment i fotečku, vidím, že jsi muž činu! Prudce jedlé foto Bratislavského plecka, nadělal jsi mi chutě!
Chlebík mi dnes vyšel bezvadně. Alespoň něco zafungovalo bezchybně. Chvála Bohu!
Žemláky od @klukodvody a plnená paprika aj guľky bez papriky. Uvarená včera, lebo dnes už boli zaváranie prvých našich uhoriek a príprava višní a malín na džem. Zajtra sa tiež nudiť nebudem ; )


1x haji
My sme dnes na obed boli v Hard Rock Cafe v Barcelone, mali sme chuť na naše obľúbené burgery a steaky. ( dôvod oslavy boli synove narodeniny ). Prišlo ale sklamanie, kvôli Covid-19 je menu a ponuka limitovaná, málo ľudí ... proste nič moc. Škoda, na budúce to už bude možno ako to bývalo pred tým :-))
Na večeru sme mali iba grécky šalát s cestovinou.




@finczi děkuji za komenty i fotečky. Plněné papriky miluju, navnadila si ma, žemláky ti vyšly krásné, jsi šikulka! Okurkový ošial už začal, krásné ich máš, tie sa budú zavárat ako víno. Ať se ti daří!
@kucharka děkuji za koment i fotečku, váš grécky těstovinový salát bych si dala s chutí, krásné barvičky. Všechno nejlepší synkovi k narodeninám! Někdy to může nevyjít, burgery a steaky neutečú, dáte si je později. Doba je zvláštní a trénuje nás všemi směry.
Přeji všem krásný den! U nás je chladněji, opět pršelo.
1x finczi
@zolik (8.7.2020 22:29)

Veru radosť : ) a to je len časť radosti, zavárame po etapách ako dozrievajú. Zima sa opýta, čo sme robili v lete. Ďakujem za pochvalu.
1x haji
@finczi (9.7.2020 07:18)
Díky za koment i višňovú fotečku z akce, jsi šikulka!
Já dnes vyhlásila akci "Kdo si co chytí, to bude mít!" Jistily to opečené rožky s vajcom, salámou a kúskom syra. K večeři jsem si ulovila sardinky s cibulou a chlebíkom. Teď se cpu domácími ekobio hrozny. Jsou sice maličké, ale krásně slaďoučké, hmm
1x finczi
U nás na večeru iba jednoduchý šalát s cícerom. Snažíme sa schudnúť späť do pred-vírusovej formy :-))
A tiež som pripravila šalát “Escalivada” na víkend.

1x haji
Grilovany losos, s takym trochu inym uhorkovym salatom, uhorky, cervena cibula, kopor, kysla smotana, chren, vinny ocot, sol, korenie, cukor


@kucharka (9.7.2020 23:09)
Děkuji za koment a kouzelná fota! Saláty všeho druhu miluju, u vás by mi chutnalo, ale to se opakuju. Krásný víkend tobě i celé rodině!
@2010 (10.7.2020 11:28)
Děkuji za koment i fotečku, dobre si navaril, lososo nikdy nezklame, mně by chutnalo takové dobré jedlo a krásně naservírované, hmm
@kvakac (10.7.2020 18:30)
Děkuji za koment a fotečku. Polévka vypadá zajímavě, ráda bych ochutnala. Já stávkuji. Dnes došlo na hrianky s vajcom a syrom. Pohodový víkend přeji!
@afataga (10.7.2020 19:13)
Podle mě by šlo lilek "objet", upéct papriku, cibuli, česnek, případně masitá rajčata. Dále postup jako v receptu. Jsem se dívala na jiné recpety přes google, je to celkem variabilní receptík. Možná už to není origoš, ale když lilek nejede... Krásný víkend, milá Afi!
@afataga (10.7.2020 17:41)
@haji , ďakujem, pomohla si rýchlosťou blesku :-))
@afataga , v Taliansku robia iba samotné papriky.. v Grécku a strednom východe iba samotný baklažán, vyber si, čo ti chutí.
Niektorí naši známi napríklad Escalivadu nemiešajú, dajú opečenú zeleninu zvlášť do misiek.
Ja nedávam, ale viem, že sa môže opiecť aj cibuľa, pór alebo cukina. Skús.

Něco se děje. Dnes to vidím na kuracie rezne. Nepoznávám sebe sama. Dobrou chuť přeji všem!
1x kvakac
@haji (11.7.2020 11:24)

Dnes aj u nás bola kuracina, spodné kuracie nohy zapečené s ryžou. Rýchle a hlavne malo riadu.


1x haji
@kvakac (11.7.2020 11:48)
Děkuji za koment i foto, super panvica, zvlášť když je plná" Pohodový víkend přeji! U nás začalo pršet, fouká už od včera a teď přidali i tmu jako v pytli.

Tu je krásne. V lete si často robíme takéto rýchle grilovačky. Pozdravujem :)
1x haji
@violeta (11.7.2020 14:28)
Děkuji za koment, jsi milá! Grilovačky miluju, často se k nim nedostanu, o to je to vzácnější. Neprešlo foto, nevadí. Moje představivost funguje, tama precházá kdeco, haha Pěkný zbytek víkendu!
1x violeta
U nás dnes fazulová polievka z konzervy vylepšená smotanou a kysnuté marhulové knedle so strúhankou. Aby ruky nelenošily, tak marhulový kompot a na zajtra nachystaná na varenie marhul. marmeláda. Foto, až ma to niekto naučí,
2x haji, kvakac
Také fajnove fašírky do mäsa som pridal veľa syra a vyskúšal som ešte nastrúhať šampióny tá chuť nemá chybu :)))a príloha iba chleba viac netreba :D
2x haji, kvakac
@tomeska (11.7.2020 22:43)
Děkuji za koment a inspiraci. Mám opět fazulový zub, dnes také fazulová polievka. No, spíš krém, bo se mi rozvarila, potvorka. Nevadí. Marhuľový ošial letos u nás nemáme, bo pomrzlo kdeco. Vloni byl super marhulový rok. Nic si z toho nedělej, též nevkládám fota. Není čím. Hezkú marhulovú nedělu!! Tiše závidím, marhule sú moje nej ovoce.
@kuko95 (12.7.2020 12:35)
Děkuji za koment i fotečku. Máš můj obdiv, jak ti fašírky krásně drží tvar. Žampiony majú v sebe vodu a mně se vždy jakékoliv tvary rozpadnú. Bude to nejspíš rukama. Prostě jsi šikovný chlapec!
Dnešní oběd: fazulová polievka, kuřecí řízečky, nové brambory. Dlouho jsem nedělala řízky a určitě mám na dlouho s řízky utrum. Už jsem si to říkala minule při smažení placiček, že dlouho nic podobného a já si v neděli opět "vlezu na lopatu". Přeji všem krásnou neděli!
@janeg (12.7.2020 14:15)
Děkuji za koment i fotečku, krásné barvy, mně by moc chutnalo.
@afataga děkuji za komenty a fota, fašírky jsou výborné, brokolicové ještě lepší a fotogeničnost mi nevadí, hlavní je chuť. Máš krásnou levanduli, to musí být vůně...hmm
@kimlo děkuji za komenty i fota. Dobre si navaril i napiekol, tvarohovo ribezlový koláč vypadá náramně!
@kuko95 (13.7.2020 08:37)
Děkuji za koment i foto, mně by chutnalo. Jsi ty maškrtný, hmm Měj krásný den, ať se daří! Pozdravení pro psí dámu!
@kuko95 (13.7.2020 08:37)

A na tom chlebe je červená cibuľka? Si ako ja, keď je jedlo ľahké treba ho niečím vyvážiť. Há - há.
2x haji, kuko95
@haji

Zarobil som na králičiu šunku, tak mi ostali zbytky a kosti z celého králika. Takže dnes bola králičia polievka a zemiaková kaša s volovým okom aj s makéupom.


2x haji, kuko95
@kvakac (13.7.2020 11:45)
Děkuji za komenty i fotečky, polévka vypadá náramně a musí být výborná. Dedko choval králíky, většinou se nohy smažily a zbytek pekl s bravčovým, hlava išla na polievku /mix s hovězím a dalším maskem, kostmi/. Od té doby mám potřebu dělat mix masa, jeden druh mi nestačí. Krásné volí oko, aj makeup si vypiloval, tvořivosti máš dosti a maska tiež! Krásný den přeji!
@kvakac (13.7.2020 11:46)

Kvakac ja keď robím kašu s volskym okom a slaninkou musí byť aj špenát.. nech aj tie vitamíny sú :))moja obľúbená kombinácia
2x haji, kvakac
Neskutocny burger v novom meste nad Váhom kde aj bývam..dvojitá porcia mäsa a slaniny pre mňa ako milovníka dobrého burgru :))))
1x haji
@kuko95 (13.7.2020 20:34)
Jeejda, to krásne vyzerá..
A kde v Novom Meste môžeme kúpiť tento parádny burger?

1x haji
@kucharka (13.7.2020 20:41)

Rich burgers pri mestskom štadióne :) tento stal 11,20€ a 1,30 zlatý bažant 73 :D
1x haji
@kimlo (13.7.2020 20:13)
Děkuji za koment aj fotečku, narobil si mi chutě! Chleba s paštikou a ještě domácí nemá chybu!
@kuko95 (13.7.2020 20:34)
Děkuji za koment i provokativní fotečku! Bože to je výška, šířka, hloubka... burger jako vrata, hmm Tyjo, tiše zírám a trpím závratí! Hlavně že ti chutí. Naše babička by řekla: "Tebe je lepší šatit než živit!" haha Měj krásný den!
@kvakac (14.7.2020 10:38)
Děkuji za koment i fotečku, velmi chutné žemle, takovú domácú šunku bych si dala líbit!
Dnes jsem raňajkovala hrianku s volím okom a cibulou. Obedovat budem až večer. Jestli vůbec.
@finczi (14.7.2020 14:06)
Děkuji za koment i fotečku, výborný obed, aj fotogenický, mně by chutilo!
1x finczi
@haji

Dnes z jedného cesta pečené buchty a parene buchty plnené slivkovym lekvárom a kockami čokolády. Pečené buchty boli dnes a zajtra zjeme parene.


2x haji, ywett
@2010 (14.7.2020 14:59)
Děkuji za koment i foto, Pho jsem ještě nikdy nedělala, vypadá velmi lákavě!
@luwinka (14.7.2020 15:45)
Děkuji za komenty a fotečky - sladký buchtový seriál, mně by chutnalo. Zvlášť buchty s čokoládou, hmm
@kvakac (15.7.2020 10:11)
Děkuji za koment, fotečku a také za vložení receptíku - jsi šikovný, o tom žádná!
@zolik děkuji za koment, fotečku, jsi šikulka, předpisové chlebíky, s tuniakovou pomazánkou to musela být velká dobrota!
Já dnes jdu na plněné kuře, k tomu dám jasmínovou rýži a little gem listový salátek. Už se těším!
Přeji všem krásný den! U nás pod mrakem, chystá se pršet.
1x kuko95
Kurací stehienka pomaly pečené marinované celú noc a príloha majonézovy šalát ale ten je ešte vo výrobe :D ale mäso je krásne šťavnaté veď som ho aj piekol 3hodiny heh
1x haji
@kuko95 (16.7.2020 11:35)
Děkuji za koment i fotečku! Máme oba kuracinku, je to vždy dobrota. Tak majonézový salát, hmm ty si fajnšmekr! Dobrú chuť!
Dnes fazuľová polievka a žemľovka s jablkami. Pochutnali sme si.


1x haji
@finczi (16.7.2020 13:06)
Děkuji za koment i fotečku, dobre si navarila a napiekla, tvoje žemlovka vypadá moc dobře!
1x finczi
@zolik (16.7.2020 17:48)
Děkuji za komentík a foto, expresná a chutná večera, mně by chutnalo. Hezký večer!
@zolik (17.7.2020 17:36)
Děkuji za komentíky i fotečku, natolik expresné, že ani foto se nechytá, haha Mně by moc chutnalo, špenátek miluju.
Já dnes složitě, právě se peče kváskový chlebík a vaří hovězí gulášek z kližky. Kvásek volal sos a masíčku se nechtělo do mrazáku.
Přeji všem krásný letní prázdninový víkend!
U nás dnes v kuchyni bolo “veselo”. Pripravila som “gazpacho”, vždy urobím aj dva litre a pomaly to pijeme počas dňa ..... studené z chladničky v týchto hicoch je to dobrota.




1x haji
Tiež sme k obedu mali čakankový šalát. ( na obed boli “hambáče” :-))


1x haji
Tiež si robíme chladené limonády, momentálne naša najobľúbenejšia je z perlivej minerálky, lístky bazalky, pár krúžkov uhorky a limetky. A kopec ľadu.


1x haji
@kucharka (17.7.2020 22:57)
Děkuji za komenty, fotečky. Vidím, že je u vás teploučku, dobrá nálada, dobré jedlo a chladné pitie! Čakankový salátek vypadá náramně, čakanku miluju. U nás se opět ochladilo a od včera večera prší. Nemusím chladit. Je to spíš na teplý čajík, hmm
@kvakac děkuji za koment i foto, ty jsi nezmar šunkový, krásná práce, šunka jako malovaná! Pohodový víkend přeji všem!
1x kvakac
@zolik (18.7.2020 14:22)

Jasna vec a budem predavat olej a zbohatnem :-). Toto je len jeden konarik, su tam 4 take obsypane, tak pockam kym narastu este a skusim fermentovat. Budem sa chvalit, ze mam severske olivy :-)
@afataga (18.7.2020 14:47)
A nevypestovala si Ty nahodou Olivovnik sibirsky?
To by bol ozajstny Micurinsky pokrok!


@2010 (3.7.2020 20:04)

Miluju snad vsechny asijske polivky. Ovsem ne rybi a koriandrove. Laksa je skvela!
1x haji
@afataga (18.7.2020 14:02)
Děkuji za koment i fotečky, kouzelné kofte, narobila si mi chutě! Tvůj olivovník nemá chybu, krásná úroda! To budú SO - Slovak Olivas! Mičurin hadr! Jak správně píše @zolik , teď už iba vytlačit!
1x afataga
Včera jsem hledala podle receptu jednu Varecháčku. Soubor všech receptů uspořádaných podle data už není statický. Recepty přebíhají dozadu, stěhují se a vlastně opakují. Nejde pořádně hledat, člověk se dívá na jedno a totéž, listuje a listuje. Hmm
Ahoj milá @Haji ! My sme si dnes na obed pochutili na skvelej tureckej držkovej polievke " işkembe çorbası" ;-) Ja ju zbožňujem a môžem len vrelo odporučiť !!!




2x haji, kimlo
A deti si dali tanierový kebab :-) Na oboch sme si skvelo pochutili a odporúčam vyskúšať pri návšteve Turecka :-)


@cesminaz (20.7.2020 19:31)
Milá Cesmínko, moc děkuji za všechny fotečky a komenty! Jedlá vypadajú velmi chutne aj mesto, krajina sú krásné! Prázdniny si užíváte poctivě! Přeji tobě i celé rodine pohodový prázdninový čas! Díky za pozdravy i přiblížení tobě milého, vážím si to.
Kto ma rad morcadellu tu omáčku z obchodu ja som si ju kedysi celkom často kupoval ale keď tam ešte nepridavali somariny a sójovy granulát a podobne tak som vyskúšal spraviť vlastnú ..chutí dobre ale extra paliva :D
@kuko95 (21.7.2020 16:12)
Děkuji za koment i fotečku, není tam na tebe málo masíčka? Špagety já ráda, nadělal jsi mi chutě.
1x kuko95
@cesminaz (21.7.2020 16:33)
Děkuji za koment, pozdravení i za krásné ovečkové foto! Jsi milá!
@haji

Nie len guľášom je človek živý. taktiež aj kotlíková hrachovica nám sfarbí líca . Žiadne mlieko, žiadne syry údené aj surové koleno v hrachovici nám dáva sily.


1x haji
Děkuji za koment i fotečku. Pobavil si ma, nejenom že dobře vaříš, ale si sa dal aj na verše! Pěkné foto, dala bych testovací vzorek. Po tak silnej polievke sa ide pílit do hory, ne...?! Hezké odpoledne!
1x kvakac
Další nová vychytávka: rozkliknu recept a chci přidat koment, obrazovka se zamlží a vyplave jedna reklama vpostředu k rozkliknutí. Jako by jich okolo a v receptoch, nad nimi a pod nimi, mezi nimi a v komentoch /roztrahnutý koment reklamou, oddělení komentů reklamami/ bylo málo. Další kliknutí... příjemný pohyb na Vareche, čím dál tím víc.
P.S. Adblock nemám zapnutý, bo některé stránky mě s ADB nepustí dovnitř.
1x kvakac
@haji

Ďalšia šunka kuracia s hovädzím (70% a 30%) a olivy. Ešte pol roku praxe a založím si na tom biznis. Há - há zatiaľ nám to chutí.


@haji

Kilo tejto šunky ma vyšlo na 6 Eur. Keď si to vezmem v obchodoch za 6 Eur kúpim len podradnú šunku s 60% podielom mäsa a ostatné je čo? Voda a odpady z čistenia výrobného stolu.
1x haji
@kvakac (23.7.2020 08:08)
Krasavice mezinárodní šunková fotogenická! Bych se u vás chtěla vyskytovat alespoň dva dny v týdnu. Víc ne, bo jinak bych určo pukla. Budu dodávat teplý kváskový chlebík, ju?! Pravda, na chleba se těžko dělá, ale já se obětuju.
1x kvakac
@haji (22.7.2020 16:47)

Buď rada!
Ešte by mohli prístup na stránku aj spoplatniť. To vieš, kríza.
2x haji, kvakac
@kvakac (23.7.2020 08:08)
Tvoje sunky si uz povysil na umelecke dielo. V prvom momente som myslela, ze su to pistacie.

1x kvakac
Dnes jednoduchá síce, ale mňamka. Placka zo zemiakov.


1x haji
...juj, znova opačne...som z toho smutná. Ešteže mi to vždy redakcia trpezlivo opravuje.
1x haji
Odvarene z youtube, recept mal take zvlastne meno Gobi 65 ( je ich tam vela s tymto menom).
Karfiol v cesticku ( zazvor, cesnak, sojova omacka, chilli omacka, kecup, ocot, koriander, sol, korenie, ryzova muka, skrob, muka, ) na prekvapenie super.



2x haji, ywett
@finczi (24.7.2020 13:10)
Děkuji za komenty i fotečku, nevadí, že je "horeznačky", alespoň se mozek prokrví! Chutná a fotogenická placka, mně by chutnalo.
Já dnes měla těstovinu se sýrem a kečupem. Rychlé a jedlé. Měla jsem kvalitní sýr, o to líp chutnalo.
1x finczi
@2010 (24.7.2020 16:24)
Děkuji za koment i fotečku, mně by chutnalo. Gobi 65 jsem neznala, zajímavý receptík, našla jsem podle tvé navigace na youtube. Děkuji za inspiraci!
@kimlo (30.6.2020 18:47)

Dakujem za foto a popis zavaracieho hrnca, presne taky som kupila a je uzasny, makam o 106
1x haji
Dnes přišlo na vinnou klobásu, pečenou s cibulí, bramborem, kořením, zalité šlehačkou. Právě se dělá. K tomu okurkový salátek z domácích okurek. Přeji všem dobrou chuť a pohodovou letní sobotu!
@haji

Naš nedeľný obed. Znojemsky guláš, ale nie bravčový, dala som kuracie prsia, takže znojemsky kurací guláš. Vyskúšané, vôbec nebol suchý chutilo nám.


2x haji, ywett
@luwinka děkuji za koment i fotečku, guláš mám ráda v jakékoliv podobě, mně by chutnalo!
@kvakac děkuji za koment i foto, o chuti koláča nepochybuji, hned bych dala testovací vzoreček!
Dnes pracuji na kváskovém chlebíku. Racek má trochu zpoždění, ale za chvíli dávám bochník těsta do trouby. Kvásek funguje, jen moje maličkost měla delší rozjezd. Hlavně že dojedeme do cíle v pohodě a bez ztráty kytičky.
Pohodový zbytek neděle přeji všem!
U nás bolo sladko-kyslé kura s ryžou, deti to milujú -:))
Pekný zvyšok nedele prajem.




2x haji, ywett
@kucharka (26.7.2020 18:23)
Děkuji za koment i foto, nejen vaše děti takovou dobrotu milují. Mně by též mimořádně chutnalo, ale zatím jsem nedošla odvahy na sladkokyslé - bo to neumím odhadnout. Takže fúzuji kuřecí prsa se zeleninou, kořením, případně kokosovým mlékem - tam mám jistotu, že to vždy vyjde.
@kimlo (26.7.2020 20:49)
Děkuji za koment a fotečky, krásný chlebík si upiekol, nádherně očkový a o chuti s maslom a rajčinami si nechám zdát. Můj chlebík už vychladol, je vlažný. Musí počkat do rána a já s ním. Bude to askeze, ale není jiné cesty. Takže zítra snad s máslíčkem a kafíčkem. Nebo suchý s čajem, haha
1x kvakac
@kimlo (26.7.2020 20:49)

veru
ja pre chlebík s maslom a rajčinou
nepoznám v žalúdku mieru
som pažravec
to výborná pre môj jazyk v lete vec..
2x kvakac, haji
@radost (27.7.2020 07:48)
@kimlo @kvakac dnes to vyhrála vajíčka na másle se sýrem, včerejší kváskový chlebík. Mňam! Šla jsem do teplé snídaně, jistota je jistota.
Přeji všem krásné a vypečené letní dny! Pro tento týden u nás hlásí tropické teploty a předpokládám že u vás je to stejno. Uvidíme.
Dnes som robil polievku z jesennej tekvice, nie zo ziadnej trendy klise Hokaido ale z obycajnej tekvice. S mamou som sa o tom rozpraval a je to nepochopitelne ze ziaden stary slovensky recept ( podla nej ) nepouzival jesenu tekvicu ta bola len pre prasata. No a v sucastnosti podla polnohospdarov sa pouziva tak na zaoranie...
-Ten poukazuje na prax, keď tekvica, bohužiaľ, často končí zaoraná naspäť do pôdy-
 polnoinfo.sk/do-tekvice-tecu-miliony-v-obchodoch-ju-...

Tekvicove kusky som najprv piekol





2x haji, ywett
@2010 (27.7.2020 16:13)
Děkuji za koment, foto aj odkaz. Dnes je druhov tekvic kopce. U nás v mém mládí frčela bílá tekvica - veliká, dlouhá a pak patizony. Kde ty ses k takovej starodávnej tekvici dostal? Ono zemědělství je teď ve zvláštní poloze. Polievočka vypadá velmi chutně, mně by chutnalo.
Peču bravčové plecko vcelku v pomalém hrnci. Klasika cibula, cesnak, kmín, ml. červená paprika, pepř. Dělám na high, sama jsem zvědavá jak to bude vypadat. Maso vcelku dělám možná podruhé v životě. Koupila jsem letnú kapustu, udělám české zelí, tedy dušené, sladkokyslé. Vždy si držím palce, bo odhadnout vyváženost sladko kyselosti je pro mě výzva, uf. Krásný horký letní den přeji všem!
1x kvakac
@haji (28.7.2020 12:16)

Poprosím potom foto nech aj ostatný závidia. Ďakujem.
1x haji
@haji

U nás bol tiež obed z pomalého hrnca - bravčové karé s ajvarom a pasírovanými paradajkami plus pridané plnené papriky k tomu. K tomu varené zemiaky no tie boli moc horúce tak som ich neodfotil.


2x haji, ywett
@kvakac (28.7.2020 15:39)
Děkuji za komenty i foto, dobre si navaril! Kdybych měla foťák, vyfotím. Ale tam nejsem. Takže závidět mohou všichni jen tobě, haha Oběd mi dobře dopadl. Masíčko jako dortík, ani jsem bravčové plecko nemusela balit, svazovat. Koupila jsem moc hezký kus, který přesně odpovídal oválu keramické vložky PH. Trefila jsem i sladkokyslú chuť kapusty. Hurá. Podávám s chlebíkem. Knedlík nemusím.
Na plněné papriky se chystám už nějakou chvíli, vyzkouším též v PH. Vidím, že jsi zfúzoval s makem, dobrý nápad!
1x kvakac
@haji (28.7.2020 17:25)
S maskem, s se někam vytratilo, filuta.
U nás právě bouří, už dobře půl hodiny a ještě nás do rána nejspíš čeká nášup. Jsme se obešli bez krup /aspoň u našeho/, výpadek elektřiny, vítr, déšť jako z konve, bílá mlha - nejdřív prachová, pak vodní. Co mělo uletět, už je pryč. Podivné blesky, takové trvalé blikání, uf Ještě si užijeme. Všem přeji pokud možno klidnou noc!
1x kvakac
@haji (28.7.2020 21:04)

K nám to dorazilo o 21:30 lejak riadny, vietor a blesky ako na silvestra ohňostroj. Vody bolo požehnane. Takže ako povedal sused nezaprší a nezaprší.
1x haji
@kucharka (29.7.2020 22:52)
Děkuji za koment a fotečky, mně by chutnalo, fajnová kombinace! Panzanella paradajkový salát vypadá náramně chutně, hmm
Dnes fazuľová polievka, byť je léto v plném proudu. Moje chutě na luštěniny nemají návaznost na roční období. Přeji všem krásný letní den a prázdninářům obzvlášť!
1x ywett
@mariamka (1.8.2020 09:06)
Děkuji za koment i fotečku, salátek vypadá náramně chutně a grilované dobroty k tomu, hmm Ať se K+K vydaří, dobtú chuť!!
Dnes grilovane spizy z 2 druhov masa + slanina, fotka je zadymena :-), k tomu grecky salat a tzatziky


2x haji, ywett
@afataga (1.8.2020 13:53)
Děkuji za komenty a fotečky, mně by u vás chutnalo! Obzvlášť autentické špízy s dymom sú velmi lákavé hmmm Nadělala jsi mi chutě, milá Afi! Krásný víkend, vypečený!
1x afataga
Kuracie stehná s medovo horčicovou marinádou, pečené zemiaky a uhorkový šalát s rajčinami


2x haji, ywett
@janeg (2.8.2020 13:21)
Děkuji za koment a chutné foto, mně by moc chutnalo! Krásnou neděli!
1x janeg
@2010 (3.8.2020 13:26)
Děkuji za koment a prudce foto. Správně píše Afi, provokatér, haha
Dnes jdu na kváskový chlebík. Už kyne rozkvas. Včera jsem si naložila kuřecí kostky z prsou, dnes zfúzuji se zeleninou co mám doma. K tomu rýžové nudle. Už se na ně těším.
@haji (4.8.2020 09:21)
Ja som robil včera kváskový, je výborný s domácou masťou a cibulou, najlepší zákusok...



@kimlo (4.8.2020 19:26)
Děkuji za koment i fotečky, vždy máš chlebík bezvadný a nádherně očkový! Já už mám chlebík uklizený. Větší část v mrazáku, zbytek musí počkat do zítra. Chleba se sádlem a s cibulí je též moje oblíbená maškrta, jen já musím opatrně.
@zolik (4.8.2020 20:26)
Děkuji za přání, koment i fotečku. Nadělala jsi mi chutě, ani nevím kdy jsem měla naposledy pizzu, hmm Aj tebe krásný večer!
@haji Pečené nové zemiaky.Prešla som celý trh,aby som kúpila tie najmenšie.Nie kvôli cene,lebo sú najlacnejšie,ale preto,že tie drobné sú pre mňa delikatesa :-).




1x haji
@frezia68 (4.8.2020 21:58)
Děkuji za komenty i fotečky. Pečené brambory, zvláště ty maličké miluju, dělám i s kabátkem, dobře je vydrhnu. No a chlebík s cibulí, hmmm Na ten mě utáhneš, jen to musím vystihnout a nepřepísknout. Máš krásné taniere!
@frezia68 (4.8.2020 22:06)
Cibulu nakrájím, rozeberu na kolečka a něžně posolím, chvíli nechám vypotit. Cibule zkřehne. Pak není tak těžká pro žaludek. Pravda, cibule pak nechrumká, to je jediná chyba. Chrumkání musím oželet. Ještě je varianta s pokapáním citronovou šťávou, to dělám na rybičky.
@haji : Ďakujem za radu s cibuľou. A ten tanier mám len jeden,tie staré veci po mamke si veľmi vážim.Ak mám halušky,či ľudové jedlá,rada sa vytešujem zo spomienok pohľadom na jeho krásu.

1x haji
@frezia68 (4.8.2020 22:22)
Rádo se stalo, cibuli miluju ve všech podobách a spotřebuji jí velké množství. Kromě do dortu ji dávám všude. Milý tanier, také mám své vyvolené. Ale už se mi zásoba tenčí. Tie ruže si pamatuji. A jestli se nepletu, viděla jsem je někde snad na plechovém hrnku? u babky či u někoho v kuchyni za čas svého dětství. Chtěla jsem si vybavit místo, ale ne a ne se tam dostat... Měj krásný den a ještě jednou děkuji za sdílení, jsi milá!
@haji Ďakujem za milé slová a pridávam zemiakové placky chrumkavé, bez múky. Pridala som len malú lyžičku škrobu. A sestra má tiež 1 tanier,len v modrom a asi urobíme bártrový obchod :-)))




@frezia68 (5.8.2020 11:51)
Děkuji za koment i fotečku, bramboráky máš jako malované a krásně tenoučké, to se musí umět! No vidíš, každá máte jeden tanier, zajímavé. Držím pěsti s tým bártrom!
@kvakac (5.8.2020 16:38)
Děkuji za koment i výstavní fotečku, krásné a chutné pečení. K tomu by šly kvašáky, hmm
Robili sme domácu pasteku je veľmi dobrá a jednoduchá iba bôčik mastné plecko slanina korenie a soľ je troška tuhšia ale absolútne mnamkova :D
1x haji
@kuko95 (6.8.2020 09:54)
Děkuji za koment i chutnou fotečku, jsi šikovný chlapec! Mně by chutnalo. Krásný den přeji!
1x kuko95
@haji

Včera sme boli oberať slivky, takže dnešný obed bol jasný :D
1x haji
@janeg (6.8.2020 12:42)
Děkuji za koment, počítám že k obedu ste mali slivkovú dobrotu - gule či koláč. Fotka neprošla, ale o to líp může zapracovat představivost. Slivky miluju ve všech podobách.
@haji
Moja babka s dedom boli cestovatelia kazdy rok isli z myjavskych kopanic do rakus na voze na letne prace a babka vzdy hovorila ako im zavidela okolko viac surovin mali na varenie. Takze letny granadir co by aj ona spravila aj s jarnou cibulkou a petrzlenovou vnatkou a udenym masom.
PS: ze vraj granadir vymyslel Napoleon pre vojska, zemiakov mal dost ale boli cirkvou oznacene ako diablovo jablko a potrebol extra lacne proteiny pre armadu.tak ich primiesal do cestovin a jasne ze vela cibule ta bola lacna a zasitila vojakov.



2x haji, ywett
Děkuji za pěkný koment aj fotečku. Vidíš, máme kořeny celkem blízko sebe. Aj od nás chodili lidé do Vídně za prací, obchodem, někteří dokonce pěšky. Granadír jsme doma nikdy nedělali. Věřím, že je to chutné jedlo. Pokud jde o suroviny, babičky a dědové museli vyjít a vyšli se základem. A kdo měl něco víc, byl tomu rád. Mohl svoju rodinu lépe zabezpečit. Za mého dětství jsme sice neměli všechno, ale vždy bylo z čeho navařit. Také jsme chovali doma zvířata - kozu, slepice, kačeny, morky, králíky. Prase už si nepamutuji a krávu dala babka pryč někdy po válce.
Na fotu vidím kapary? To je luxus granadír!
Zdravím milá @Haji :-) tentoraz už z maďarska.
Ja som včera na večeru spravila Tavu s jahňacím mäsom a zeleninou z vlastnej úrody (paprika,paradajky) :-)




A aby bolo aj na výber, som ešte urobila moje obľúbené bazalkové pesto ;-P Zbožňujem ho!


2x haji, ywett
A do tretice pravdaže aj niečo sladkého :-) Taká rýchlovka s černicami a broskyňami. Prajem ti príjemný deň!


2x haji, ywett
@cesminaz (8.8.2020 07:42)
Děkuji za pozdrav, komenty a fotečky! Dobre varíš, pečeš, si šikovnica veliká! Mně by Tava, bazalkové pesto aj koláč od teba velmi chutily, hmm Přeji krásný víkend a dětem ještě hezčí zbytek prázdnin! Milé od teba, že se na Vareche pristavíš!
@kuko95 (8.8.2020 10:57)
Děkuji za koment a prudce jedlé foto, strapačky bych si dala s chutí! Musím se k nim propracovat, děkuji za inspiraci! Dobrú chuť!
1x kuko95
Ďakujem kimlo vedel som že sa ti toto jedlo bude páčiť je to jedlo pre chlapa ja to robím s domácou klobaskou je krásne ochutena a ochutí aj kapustu.:))) Haji ďakujem pekne a tu už si vychutnávam porciu je to veľká porcia takže potrebujem aj nejaké tie pivka :D
1x haji
@45678 (8.8.2020 13:20) rozhovor s našou etnologickou, vynatok:

Takže bryndza a bryndzové halušky pochádzajú od Rumunov?

Od valachov z Rumunska, ktorí sem prišli. Halušky s bryndzou sa natoľko uchytili, že ich mnohí Slováci začali považovať za národné jedlo. No ono sem prišlo až v 17. storočí, skutočným pôvodným jedlom boli obilninové kaše.
@kimlo (8.8.2020 13:31)
Moje nery! Děkuji za koment i prudce jedlé foto, mně by moc chutnalo! Máš můj obdiv, zvlášť s těmi krupicovými taškami to chce trpělivost a zručnost! Na túto Holandskú omáčku mám též zaměřeno.
Je mi divné, že má @kvakac áčka, žeby splavoval Šíravu?!
Dnes jsem zavárala orechové jadra a mandle, neloupané a též loupané, sekané. Měla jsem nakřečkováno a orechy sú potvorky, ve skle jim bude jako v peřince.
1x kimlo
@kuko95 (8.8.2020 10:57)

Vieš že som dnes ráno držal v ruke chren a kyslú kapustu. Uvažoval som kapusta, alebo chren a nakoniec rozhodol chren pretože som potreboval minúť aj karé - no nie šnicle. Tak som urobil kare a chrenovo - horčicovú omáčku. No ale toto by som si dal tiež. Si pokušiteľ.
2x haji, kimlo
@kimlo (8.8.2020 13:31)

Vidím že sme mali podobné chute. Ja som robil chrenovo - horčicovú omáčku. No tvoje je tiež mňám.
2x haji, kimlo
@kvakac (8.8.2020 14:16)
Hurá, jsi na světě, už mi bylo smutno! Děkuji za koment i foto, karé s chrenovo horčičnou omáčkou, hmm Ráda bych dala testovací porcičku. Krásný víkend!
U nás dnes bolo chladené gazpacho, biely melón so španielskou šunkou a cestoviny so syrom.
Včera sme mali citrónovú ryžu a kuracie ražniči s cesnakovým dipom, jednoduchý obed na arabský štýl :-)))
Pekný víkend prajem!




2x haji, ywett
@kucharka (8.8.2020 17:44)
Děkuji za přání, koment a fotečku, mně by chutilo všechno, hlavně ten špíz s ryžou vypadá náramně! Aj tebe krásný zbytek večera a pohodovú nedělu!
@haji
Králik pečený v rímskom pekáči, zemiaky sú pod ním... k tomu uhorkový šalát s cibulou, paprikou a rajčinami.



1x haji
@kimlo (9.8.2020 14:31)
Děkuji za koment i prudce jedlé foto, králíka miluju! Musí být ale domácí, bo všechno ostatní je atrapa. Tvůj vypadá že byl domácí, hmm Výborný obedík!
@haji (8.8.2020 09:52)

Dakujem krásne @Haji zlatá :-) za prianie! Dovolenka sa skončila, znova sa začínajú každodenné povinnosti. V zahrade je čoraz viac zeleniny a ja sa zasa môžem pustiť čoskoro do odkladania :-) Každoročka... LEČO a TAVA ;-) Prajem úspešný a pohodový týžden :-)
1x haji
@cesminaz (9.8.2020 23:01)
Ahojík, milá Cesmínko! Děkuji za přání, komenty i fotečku! Nadělala jsi mi chutě, slimáky jako malované, musí být výborné! U nás též sklizeň, brácha kopal brambory, také mi přinesl pár paprik a rajčat, konečně dozrávají. Krásný týden přeji a plno úspěšně zavařených flaš, lásky a radosti! Ať se daří!
Smažené karfiol troška dietka ale je to OK večer budú pečené klobásky :)))
1x haji
@kuko95 (10.8.2020 10:30)
Děkuji za koment i fotečku, smažený karfiol je super dobrota, je to moje nejoblíbenější jídlo! Dobrú chuť k obědu i večer, ať ti klobása chutí!
1x kuko95
Dnes jsem vyhlásila akci: "Kdo si co chytí, to bude mít!" Jistila to praženica na špeku, so syrom,
k tomu chlebík a výborné kvašáky od bráchy, hmm To je tak, když si někdo včas nevytáhne maso z mrazáku. Hezký a pohodový letní týden přeji všem!
1x kuko95
@haji (10.8.2020 11:43)
Ja som bol včera nakŕmiť mačičky na družstve kde môj oco robí a zistil som že tá stará potvora vykotila 5 krpcov akurát teraz v lete... tak sa ich snažím uchrániť pred tým strašným teplom ale keď som im doniesol 2litre studeného mlieka išli sa zblázniť potvory malé :))))
@kuko95 (10.8.2020 11:52)
Achjo, ty jsi zvířátkomil a všechno co má nožky a očka dobře ví, že pomůžeš a postaráš se. Se ti hezky kočičí mančaft rozrůstá! V tom horku to nemá snadné nikdo. Za dobré skutky je blíž do nebe! Ať se kočičákům i tobě daří!
1x kuko95
Okořenila, osolila a očesnekovala jsem vepřový bůček a kostky diviaka, přidala jsem cibuli na kostky a šup do lednice. Zítra vložím do PH. Jen musím méně podlít. Minule jsem vodou nešetřila a zůstalo mi hodně tekutiny. Nevyšla nazmar, přidala jsem ji do fazulovej polievky. Stále hlásí vedro, PH bude zlatý.
@2010 (4.7.2020 17:24)

Prosím Ťa, môžeš vložiť recept na tieto čínske buchty? Ďakujem....
1x haji
@haji

Dnes stará rodná klasika. Zemiaky - kyslá kapusta - slanina a posypané kmínom ( na sáčku bol napísaný kmín a nie rasca) upečené v rímskom hrnci. Obed už hotový a čo teraz?


Videl som recept na guláš v trúbe tak som ho vyskúšal mal som už dlho v mrazáku hovädzí krk tak som ho poriadne našpikoval cesnakom a dal do trúby na 4hodiny každú hodinu som podliehal červeným vínom je to chutné a mäso je veľmi rozpadáva čo je super :D príloha čokoľvek ja som mal cestoviny tak tie
@kvakac (11.8.2020 09:28)
Děkuji za koment a fotečku, vidím, že jsi oprášil rímský hrniec a dobre napiekol! Mně by chutilo.
@kuko95 Děkuji za koment i fotečku, guláš miluju ve všech podobách, prudce jedlé foto!
Vidím, že jsme povedená trojka, haha @kvakac má hotovo v 9.35, já v 10.05 a @kuko95 v 11.05 hod! Jak říkávala naše babička: "Jede ti vlak?" Tak nám jel vlak hezky brzy před polednem...
Dala jsem naložené masko do PH už v 5.05 hod., dělalo se na low do 10.05 hod. Párkrát jsem obrátila, přeložila. Diviaka jsem měla na kostky a bůček na širší malé plátky. Maso jako dortík. Utrefila jsem i podlití. Podáváno s chlebíkem a kvašáky. Nešlo to jinak, nedokázala bych čekat na brambory. Musím uznat, že takto upravené maso je dietnější než klasicky pečené - dělá to i keramická nádoba - stálá teplota a dostatek páry, které odchází minimum. Už nezapékám v troubě kvůli kůrčičce, zatím nemám tu potřebu.
1x kvakac
@haji (11.8.2020 11:59)

Kto ráno vstáva dvakrát všetko máva. Už ostáva len na to pivo isť ako napísal @Kuko95 . Tiež si dobré navarila dal by som si.
1x haji
Odpoledne jsem udělala obrovskou mísu okurkového salátu a dala vychladit. Právě padla poslední trocha za vlast. Lepší než zmrzlina, hmm Jenže je po okurkách, v tomto počasí ukončily okurky spolupráci dřív než obvykle.
1x ywett
a tu sú moje nádherné slivkové knedle z minulého týždňa, keďže fotky mi cez telefón z nejakého dôvodu nenahrá


@janeg (12.8.2020 13:19)
Děkuji za koment i fotečky, nadělala jsi mi chutě! Zvlášť tie slivkové gule s makom vypadají famózně! Granadír vyšel též moc dobře, krásná miska, jsi šikulka!
1x janeg
@kvakac (13.8.2020 09:31)
Děkuji za koment i fotečku, chutný koláčik si napiekol! Provokační chutě jsi mi nadělal, jen co je pravda, čučoriedkový koláč jsem neměla roky! Krásný den přeji!
1x kvakac
@kvakac (13.8.2020 09:31)
Myslím opravdické čučoriedky, ne ty předražené atrapy co prodávají v řetězci!! Teď jsem za bernardýna Bohouše....
1x kvakac
@haji (13.8.2020 09:35)

Áno myslím tie. Ja mám zasadenú Aróniu a sused ma kanadské čučoriedky. Dlho spáva tak som išiel pozrieť čí sú zrele a bolí, no neotrhní si. Nenadával lebo si dal koláč, takže je to fifty - fifty. Há - há.
1x haji
@kvakac (13.8.2020 09:50)
Ze zahrádky i ty kanadské čučoriedky mohou být lepší. Asi také záleží na odrůdě. Jsem dostala zákusek s řetězcovými čučoriedkami a bylo to bez chuti a vůně, s tlustou kožou. Efekt jediný, vypadaly dobře než se do nich kouslo.
Dobrý sused je lepší než výhra v loterii. Toto pravidlo začíná čím dál víc platit.
1x kvakac
Dnes opět kváskový chlebík, těsto si spokojeně kyne. Kvásek mě napíná, nejspíš přelaďuje, jako každé léto, dnes máme zpoždění oba. Vyjde mi pečení v tom největší vedru. To dám!
@kvakac (14.8.2020 16:19)
Net probléma, kváskový chlebík pro tebe upeču kdykoliv. Jen ta doprava - přeprava, holuba by to zabilo! Děkuji za koment a krásné fotečky, takové masíčko je jako růžový sen v paprikovém oparu, hmm
1x kvakac
@cesminaz (16.8.2020 19:33)
Hezký nedělní večer, milá Cesmínko! Děkuji za komenty a fotečky, nadělala jsi mi chutě, koprovku já moc ráda a koláče, hmm Tvoje koláče jsou jako z pohádky!
@kimlo (16.8.2020 20:35)
Mám svůj tajný typ /str.9/, ale nechci předcházet odpověď od @cesminaz. Už se těším aj ja na odpověď. Stejně se mi bude o Cesmínčiných koláčoch zdát...!
@kimlo (16.8.2020 20:35)

Velmi rada pridám, ked bude recept hotový :-) Tie koláče sú moja novota, recept je nafotený, ale ešte nie je spracovaný. Niektorý den ho spracujem a pridám link :-)
@cesminaz (17.8.2020 21:39)
Super, už se moc těším na tvůj další fajnový receptík na koláče, děkujeme za info, jsi zlatá!
Dnes k obědu první letošní čerstvé lečo z domácích surovin s výbornou kupovanou klobásou. Sotva funím.
1x ywett
@luwinka (18.8.2020 14:58)
Děkuji za koment i foto, zemiakové placky mám moc ráda, hmm
1x ywett
@cesminaz (18.8.2020 20:29)
Toto sa nerobí!
Tie vyzerajú tak nádherne chrumkavo, že budem musieť aj ja urobiť. Až som slintať začala.
@2010 (18.8.2020 17:23)
Ajaj. zase mi robíš chutě na výborný karfiol, děkuji za koment i velmi chutné foto! Krásná práce! Už minule jsem obdivovala, díky tobě, na youtube.
@cesminaz (18.8.2020 20:29)
I ty, Brute?!? haha Cesmínko, děkuji za koment i prudce jedlé foto zemiakových placek. Tiše slintám jako @mamec , to je čistá provokace, placková!! Hezký večer přeji všem!
@mamec (18.8.2020 20:35)

:-))) no ved aj mňe tu už pár dní behali po rozume, ale po dnešnej @luvinkinej fotke som už začala zemiaky čistiť ;-))) Veru boli dobré, trocha do chrumkava :-)
1x haji
Ahojte :)

Haji, ledva som našla túto obľúbenú diskusiu, ste sa super rozpísali, už 4 v poradí? :) Samé lákavé dobroty a dobré inšpirácie.
Ja som včera piekla celozrnný ražný chlieb




1x haji
@ywett (19.8.2020 11:20)
Děkuji za koment i fotečku, krásný pecen chleba! Jsi šikulka!
Tak jde život a vaření je jedna ze stěžejních hodnot láskyplného domova. Trocha sdílení a tvořivosti je fajn oživení. Někdy stačí málo a dobrota je na světě. Inspirace chodí různými chodníčky.
Měj krásné letní dny, ať se ti daří, milá @ywett ! Nahlédni a posdílej podle chuti. Díky za vše, jsi milá!
1x ywett
@haji (19.8.2020 11:33)

Ďakujem milá Haji, napísala si to krásne ♡ a aj Tebe a všetkým prajem, nech sa dobre darí :)
Prajem krásne letné dni a ešte veľa krásnych výtvorov, určite opäť rada nakuknem.
1x haji
Keď je už tá sezóna marhúľ, tak tvarohový koláč z lineckého cesta (pre inšpiráciu) :)


1x haji
@ywett (19.8.2020 15:44)
Děkuji za koment i fotečku nádherného marhulového koláča! Letos jsem neměla ani jednu marhulu. Zato vloni jsem se v marhulách kúpali.... Máš moc hezkou koláčovou formu!
1x ywett
Dnes jsem se hrála s chlebovými krutonkami do zásoby. Dělala jsem na sádle, velmi opatrně přidávala tuk, aby nebyly moc nacucané. Už jsou vychladlé a v pytlíčku. Bude zázrak, když se opravdu dostanou do polévky. Pytlíček s krutonkami by musel mít rohy.... Chrumkám ráda a často!
1x ywett
@2010 (19.8.2020 17:54)
Děkuji za koment i fotečku - nemá chybu! Moře tiše závidím.
1x ywett
Dnes dusím vepřové plecko v Zepter pánvi. Očesnekovala jsem, nasolila už včera, Dnes dva plátky srolovala s ostrou šunkou a špekem, zbytek masa volně ložený, protknutý špekem, zasypáno cibulí, trocha koření a zbytek špeku. K tomu cuketový prívarok se smetanou a brambory ve slupce. Improvizace s masem, bo jsem chtěla oživit přípravu a chuť. Sama jsem zvědavá, haha
1x ywett
@haji (19.8.2020 16:33)

Ďakujem :).... a formu som dostala ako darček, asi 10 rokov dozadu

A ohľadom pečiva čo si robila do polievky, u mňa by tiež dlho nevydržalo, teda do polievky by určite neostalo :-D

Ešte sa vrátim :))... idem sa poďakovať za recept (nick radšej nepíšem, lebo to dopletiem :D ) dnes som vyskúšala to slané pečivo s plnkou z Nivy, výborné :)
1x haji
@haji (20.8.2020 09:09)

A dnešný tvoj obed znie dobre, tak dobrú chuť! :)
1x haji
@ywett (20.8.2020 13:26)
Děkuji, jsi milá! Chutnalo mi, masko dopadlo dobře, bylo trochu ostřejší, bo jsem dovnitř dávala šunku s chilli krustou a zbytek co zůstal, šel okolo do šťávy, zbylá šunka by zítřka ve zdraví nedožila. Cuketový prívarok miluju, klidně i s bramborem, knedlík není můj kamarád. Určitě bude chutnat i mamince, ta je knedlíková.
1x ywett
@kucharka (20.8.2020 12:15)
Děkuji za koment i fotečku, čerstvé figy jsou delikatesa! Evokovala jsi mi vzpomínku na Řecko...
1x ywett
@ywett (20.8.2020 13:43)
Oh, ty jsi rychlá, hned jsi zrealizovala bezva receptík od @cesminaz. Děkuji za koment i krásná fota! Jsi šikulka! Hned bych dala testovací vzoreček.
1x ywett
@haji
Dnes na zajtra, cestovinový šalát so sezónnou zeleninou, balkánskym syrom a olivami. Dobrý bude v práci na obed.



@kimlo (20.8.2020 19:04)
Děkuji za koment i fotečku, tvůj těstoinový salátek, hezky vychlazený, je super nápad!! Vidím v něm i olivy, super!
1x ywett
U nás dnes v rúre dusené hovädzie so zeleninou (paprika,paradajky, cibula) a ako príloha hnedý kuskus :-) Dobrota!




2x ywett, haji
@kimlo (20.8.2020 16:24)

Ďakujem :)

Tvoj cestovinový šalát by mi teraz chuťovo ulahodil
1x haji
@haji (20.8.2020 18:31)

Cukinu mám tiež rada, zvyknem ju dávať keď robím harulu.
Verím, že ste si s maminkou pochutili, s knedľou mám aj ja radšej :)
1x haji
A pre inšpiráciu, keď je slivková sezóna - bublanina :)


1x haji
@ywett (21.8.2020 10:25)

Krásne! A čo by si povedala na pikantný hummus ??! Ja ho zbožňujem na celozrnnom pečive ;-P


2x ywett, haji
@cesminaz (21.8.2020 11:25)

Ďakujem, vyzerá super a pikantné môj manžel má rád, niekedy aj ja :)... na hrianky. Krásne foto a recept môžem poprosiť?
@cesminaz (20.8.2020 20:12)
Děkuji za komenty, fotečky - samé dobroty si navarila, napiekla, odfotila! Nadělela jsi mi chutě, milá Cesmínko!
Také se mi líbí živá diskusia, výmena, inspirace napříč spektrem, díky všem za sdílení!
@ywett (21.8.2020 10:35)
Děkuji za komenty, fotečky - krásná práce, milá @yvett , také jsi mi nadělala chutě!
Muffinky střídá hovězí s kuskusem, bublanina, celozrnné pečivo, hummus... Děvčata @cesminaz a yvwett krásné fotečky, snad z nich nepřiberu, haha
Jejda, já bych si dala něco sladkého!! No nic, hlad to není, jenom chuť, ale velikáá!
Půjdu se napít vody a přichystat na vypečené odpoledne - u nás má být nejtepleší den letošního léta.
Přeji všem krásné prázdninové páteční odpoledne a pohodový víkend, plný lásky, radosti a dobrého jídla, pití! Někde u vody...
Jdu si zavčas uvařit mléčné kukuřičné klásky, hmm to bude dobrota s trochou soli a máslíčka!
@haji

Pridám aj ja niečo letného do ústneho mlyna. Grilovaná slanina, bravčové plece a klobása od súkromníka. Kúpil som 45 cm panvicu na gril, tak som ju zabehol, aby vedela na čo bude slúžiť.


@haji

Opravil som piecku z kúpacieho valca a dokúpil panvicu na to a grilovačka mohla dnes začať.


2x kimlo, haji
@kvakac (21.8.2020 15:37)
Děkuji za komenty i fotečky které mě dostaly! Masíčko, slaninka i klobása sú úžasnéé, hned bych dala testovací vzoreček. No a tvoj venkovný gril set nemá chybu, jsi hlava otvorená a máš šikovné ruky! Jsi mi nadělal chutí takto večer!!
Dnešní vedro sice bylo vedrovité, ale už jsme měli minulý týden větší záhul. Teď čekáme extrémní bouřky.
Hezký víkend a ať panvica dobre slúží, už je zajetá! Hlavně aby bylo co na ňu!
1x kvakac
Dnes je to rychlovka, tekvicovo-mrkvova polievka, sedliacka omeleta v pomalom hrnci a kvasene uhorky
2x haji, ywett
@nadia56 (22.8.2020 12:27)
Děkuji za koment, mně by chutnalo a moc! Na takovú polievku se chystám. Mám otázku jak děláš sedliacku omeletu v PH? To mě zajímá. Ráda vyzkouším. No a kvasené uhorky jsou moje slabost. Dnes jsem si donesla pořádnou zásobu od bratra.
U nás dnes řízečky kuřecí a vepřové, hranolky, tatarka a kvašáky. Výborné, zvlášť když jsem byla na oběd pozvaná. Zákusky, kafíčko a chlebíčky. Maminka měla narozeniny. Příjemný den v kruhu rodinném.
Všem přeji hezký, teploučký, sobotní večer a krásnou neděli!
1x ywett
@haji

Bravčová krkovička marinovaná v čiernom cesnaku a s oravskou slaninou.


1x haji
@kucharka (25.8.2020 09:37)
Děkuji za koment a foto, mně by také chutnalo, slivkové koláče nemají chybu!
1x ywett
@kvakac (25.8.2020 10:35)
Děkuji za koment i prudce jedlé foto! Krkovička v tvém podání se jen směje a láká ke koštu!
Hodila by se mi k čerstvému chlebíku, jejda! Klidně bych se dělila...
@cesminaz (25.8.2020 19:28)
Děkuji za komenty a fotečky, milá Cesmínko! Jsi pilná včelka Mája! Mám otázku, zda lečo zavařuješ hotové a nebo surové? Každý má svůj postup a mě to zajímá. Tvoje buchty nemají chybu, hned bych si dala obouruč koštovku... Hezký den přeji!
@haji (26.8.2020 06:21)

Zaváram ho hotové, tak ako som sa to naučila od mojej mamy :-) Jediný rozdiel je to, že ona ukladala lečo ešte do deky ( suchý dunst) a ja len otáčam hore dnom :-) Naučila som sa od turkov, že aj to stačí :-) Pekný den prajem!
2x haji, ywett
@cesminaz (26.8.2020 07:50)
Super, moc děkuji za zkušenosti. Chystám se na lečo, bude to jen pár skleniček, ale pro jistotu flaše zavařím - jen aby se zatáhla víčka. Běžně, když chystám pro maminku jídlo, dám do horkých flaš, uložím zabalené do deky. Víčka se vždy chytly. Ona si to dá do lednice, otevírá s klidem, že je vše ok. A minulý týden - dvě flaše, stejný postup a NIC. Nechytly. Uf. Pořád se něco děje.
@cesminaz (26.8.2020 07:50)
Šotek se vyřádil. Napsala jsem to jinak, takže oprava: "Horké jídlo dám do flaš, zabalím do deky". Poznámka: Používám sklenice se závitem.
1x ywett
@haji (22.8.2020 16:55)

sedliacku omeletu v pomalom hrnci robim velmi jednoducho, keramicku nadobu hrnca vysteliem papierom na pecenie, na dno dam cajovu lyzicku prepusteneho masla/robeneho v pomalom hrnci/, na maslo polozim uvarene na kocky pokrajane zemiaky a tie zalejem rozslahanymi osolenymi vajickami, zapnem PH na vyssi stupen ohrevu cca 2hodiny alebo pokial nie su vajicka stuhnute, po vypniti hrnca necham v nom este omeletu cca 30 minut odpocivat,
tento sposob pripravy sediackej omelety mi velmi vyhovuje, rada varim v PH,
prajem ti pekny letny den prezity v zdravi a pohode ☺
1x haji
@nadia56 (26.8.2020 12:38)
Děkuji za rychlou odpověď, postup přípravy selské omelety v PH určo vyzkouším, už se moc těším! Jsi milá, také přeji pohodové dny a pevné zdravíčko!
@ywett (27.8.2020 19:39)
Děkuji za koment a kouzelné foto, takové raňajky bych si dala líbit. Miluju sladké rohlíky. Máš super misku, moc se mi líbí! Hezký večer!
1x ywett
@haji (27.8.2020 19:47)

Ahoj a ďakujem milá Haji :)
Misu som kúpila nedávno, tiež mi hneď padla do oka a k rožkom, náš obľúbený džem


1x haji
A ešte dobrota s čučoriedkami (z tvarohového cesta)


1x haji
@ywett (27.8.2020 19:49)
Děkuji za odpověď a krásnou fotečku s čučoriedkovým džemom. Jsi šikulka!
1x ywett
@haji (27.8.2020 19:53)

Ďakujem, to sme všetci :)

Prajem pekný večer :)
1x haji
@ywett (27.8.2020 19:53)
Oh, to snad ne, čo jedna čučoriedka, to tvarohová gulka! Moje nervy... Děkuji za další kouzelné foto, má se mi o čem v noci zdát!
1x ywett
@haji (27.8.2020 19:55)

:-D išlo to rýchlo, pomáhala aj dcéra :)... a ešte sme dali aj zmraziť, keď bude chuť a nebude času :)
Ďakujem, zatiaľ ahoj
1x haji
@kvakac (29.8.2020 10:23)
Děkuji za koment i fotečku, nadělal jsi mi chutě! Tvoje sekaná i cibulový salát vypadají prudce jedle. Krásný víkend!
1x kvakac
@haji : Skvelá večera,zemiaky s kyslím mliekom :-). Ale kľudne to znesiem aj v nedeľu na obed,lebo cibuľka na slanine je lepšia,ako rezeň a neťaží ani žalúdok.




@frezia68 (30.8.2020 10:21)
Děkuji za koment i fotečku. Pěkně a výstižně jsi to napsala. Pokud už jsem psala, že máme stejný porcelánový hrne, tak se omlouvám. Mám poslední dva výtisky po babičce, používám je každý den a strážím je jako oko v hlavě. Krásnou neděli!
@ywett (30.8.2020 11:49)
Děkuji za koment i foto, krásné gulky a ještě hezčí talíř! Je fajn mít oblíbené věci v denním používání, navodí pohodu, hřejí u srdíčka. Aj tvoja varecha so srdiečkom je kúzelná!
Díky za přání a tobě také hezkou neděli!
1x ywett
Náš nedeľný obed - morčacie mäsko na zelenine so smotanou a knedľou.