Varenie

Co dnes vaříte? (4)

haji - bez fotkyhaji, 30. júna 2020

Pro velký počet komentů otevírám 4. část původní diskusie z 4.5.2019. Posdílejte, co právě vaříte, máte-li chuť, přátelé! Děkuji
všem za komenty, fotečky, sdílení. Jsem moc ráda, že jste si toto téma oblíbili! Inspirujme se navzájem.

@zareaguj


Diskusia k téme

86 komentáre k článku
Než se zase zaplní:
Postup pohybu po stránce, když je více komentů : Jednoduché je otvoriť diskusiu a zmáčknout buď dlouze tlačítko "pg dn" /page down, stránka dolů/, nebo jednorázově stlačit tlačítko "end", tedy konec. Tlačítko END je nejrychlejší varianta jak se dostat na KONEC stránky. Oboje, respektive otroje /je tam též tlačíko "page up", stránka nahoru/ se nachází, alespoň u mé klávesnice, nahoře, vpravo, nad numerickou /číselnou/ klávesnicí.
Ja tu mám ponuku či chcem najnovšie komentáre dole alebo hore.
1x haji
@kimlo (30.6.2020 18:47)
Pro jistotu jsem postup popsala, není každý IT. Já tam třeba ponuku tebou zmiňovanou nevidím. Asi jsem slepá, nevadí.
@haji (30.6.2020 19:49)
Neviem ako na PC, ja to mám na mobile, tam taká možnosť je.
1x haji
@kimlo (30.6.2020 21:46)
Děkuji. Už to vidím! To je možné jenom ve staré verzii. V nové verzii táto funkcia není. Jsem stabilně v nové verzii. Do staré chodím málokdy, jen když potřebuji vidět to, co nová verzia nezobrazuje. Pak hned přepnu zpět na novou.
1x kimlo
Zjavne sa nikomu nechce variť! Darmo, udreli horúčavy. Ja som dnes piekla kuracie stehná. Plný pekáč, takže zajtra nevarím. HURÁ!
Akurát, že ma čaká žehlenie ...
2x kuko95, haji
@mamec (1.7.2020 19:28)

To hej v takomto počasí treba byť vonku a užívať si a nie stáť pri hrncoch ja som sa dneska natlačil 2telacimi tortillami zo stánku pri tesku a boli výborné ....a mňa čaká zajtra umývanie dlážky aj kúpeľne..neteším sa :-):-)
1x evanaaa
@mamec (1.7.2020 19:28)
@kuko95
Děkuji za komenty, přátelé! Pečené kuře je dobrota, a někdy též využiju nabídku hotové rychlovky v řetězci. Včera jsem podlehla strapačkám.
Je to tak, teploučko máme i u nás. Včera jsem byla v terénu a dnes pro velký úspěch opět. Před chvílí jsem uklidila oškvarky a vytopenú masť. Nešlo jinak, koupila jsem včera krabičku syrového sádla. Nekup to ve slevě. Zítra vařit musím, donesla jsem nějaké suroviny a též v lednici jsou věci, které musí do kastrolu, teplo neteplo. A nejspíš budu zapékat, ohřeju se 2x. Většinou vařím na víc dnů, nestojím denně u sporáku. Hezký večer všem!
Ja som bola dva dni mimo domu a teraz som až do víkendu sama.
Žeby som na tie dva dni dala odlahcovacku iba na ovoci a zelenine?
Nebolo by na skodu
1x haji
@smejkad (2.7.2020 06:28)
Děkuji za koment. Pravda, zhodilo by se, odlehčení. Já dnes musím odlehčit chladničke. Už se mi vaří fazula. Pak přejdu na krúpy a podusím zeleninu. Uf! U nás je pod mrakem, ale myslím, že to dlouho nevydrží. Uvidíme. Přeji všem hezký den!
1x smejkad
Aj ja varím fazuľovu polievku a druhé budú bryndzové halušky so slaninkou.
@smejkad (2.7.2020 06:28)
Závidím ti!
Zelenina, ovocie, jogurt, kefír a nejaké orechy, pre mňa ideálny jedálniček. Žial, mám doma mäsožravcov, tak čo narobím!
1x haji
Hurá, mám hotovo. Strakatá fazuľa, krúpy, udusená hliva, paprika, pórek, uvařené masko z diviaka, pár oškvarkou, cibula, cesnak, libeček, koření. Smícháno, vše je měkké, zapékat nebudu, teď už jen trochu uležet. Se salátkem, případně kyselou okurkou to půjde klidně i po studenu. Polévku odmítám, vývar zavíčkuju a bude.
@mimi4 (2.7.2020 08:05)
Děkuji za koment, mně by chutnalo. Bryndzové halušky tiše závidím. Hezký den!
@zolik (2.7.2020 21:13)
Děkuji za koment i fotečku, milá @zolik ! Zatlačím slzu a nechám si zdát o tvých dukátových buchtičkách, hmm Určitě byly výýbornéé! Ani nepamatuji, kdy jsem je jedla naposledy...
Teoreticky bych se měla vrhnout na karfiol a brokolicu, vidím to na placičky. Je za trest hledat na Vareche podle surovin. Jakmile nalistuji další stránky, recepty z předchozích se přelévají, opakují, až mám dojem, že hledím na jedno a totéž. Co už. Chválabohu výběr přes vyhledávač je statický. Aspoň neco. Uf
1x kuko95
S tým vyhladávaním máš úplnú pravdu! Je to zbytočne neprehladné.
Dnes som robila ryžový nákyp. Zo 70dkg ryže. Nie, nevarila som pre škôlku, večer dorazí syn z internátu.
1x haji
Naozaj obľúbená téma.... teším sa, lebo človek sa inšpiruje. Dnes kuracie stehná bez kosti "ála čína", basmati ryža a kapustový šalát, zajtra pečená jahňacina (aj korona je na niečo dobrá, konečne nie je všetka slovenská jahňacina v Taliansku, ale objavuje sa aj tu) so zemiakmi a dusenou zelenou fazuľkou s cesnakom a slaninkou.
Sorry, ja len bez foto, nemám čím, fotoaparát nevlastním, mobil mám starý klasický tlačidlový.... no čo už, my konzervatívni dôchodcovia.
Ale Varecha je napriek tomu môj každodenný spoločník. Pozdravujem všetkých varecháčov... :-)))
2x radost, haji
@evelynba (3.7.2020 17:30)

Nič si z toho nerob! Ja som na tom s technikou podobne a to mám ešte do dôchodku ďaleko. Ja budem piecť jahniatko až v nedelu. Samozrejme s kopou cesnaku, slaninou a zrejme pridám aj cibuľu.
1x haji
@mamec (3.7.2020 18:26)
Len taka poznamka doporucujem z nasich vlastnych skusenosti, vsetkym penzistom co sa pozabudli s technologiou aby spravit radikalnu zmenu. Vakcina stale nie je a znova moze byt kedykolvek zamknutie. Vela maminych kolegin v domove dochodcov to tazko znasali.. mama komunikovala s video telefonon po slovensku aj s vnukmi po celom svete a co je hlavne zadarmo . Oplati sa vyliest z ulity vyhovarania sa, a pohldonosti.
Po dlhsom case taku pracnejsiu polievku z juhovychodnej azie, ktoru je lepsie objednat si v restauracii.
Takze laksa, polievka 100 chuti. Aj nasa mala krevety, kuracie maso, aj vyprazane tofu atd..



1x haji
@2010 (3.7.2020 19:33)
Ja som sa nepozabudla. A fakt to nepotrebujem. Mobil požívam vlastne len ako budík.
1x haji
@mamec (3.7.2020 18:26)
Děkuji za komenty. Haha jsi ma pobavila, že nevaríš pre školku! Rýžovému nákypu jsem došla na chuť teprve nedávno. Člověk se s léty mění.
@evelynba Děkuji za koment. Ani já nemám foťák, ani chytrý telefon a žiju. Zatím nikdo nezakázal komenty bez fotografií, takže u mě dobrý. Vidím, že varíš samé dobroty, kuriatko s ryžou a šalátom by mi také chutilo a o jahnacine nemluvě. Zelenú fazulku miluju. Dobré typy, děvčata @mamec @evelynba děkuji za inspiraci. Nadělaly jste mi chutě!
@2010 (3.7.2020 20:04)
Děkuji za koment i fotečku, polievka vypadá náramně a jistě je výborná! Dobrovolně se přiznám, že zatím jsem podobnou nedělala. Jo, kdo umí, ten umí!
@2010 rozumím tomu, že technologie dnes vládnou světu. Kdo má tu možnost, tak je využívá - rád a s chutí. Někdy člověka nemusí brzdit ulita, ale portmonka.
Přeji hezký večer a klidný víkend všem!
@2010 (3.7.2020 19:33)

Ani ja som sa nepozabudla ani nie som v ulite pohodlnosti. Mám troch chlapov, ktorí mi stále nanucujú nejaké tie tehly, čo sa volá I-phone či smartfón či ako, ale ja som s mojím telefónom úplne spokojná a iný nechcem. Mne stačí telefonovať a posielať SMS. Napísala som to iba ako vysvetlenie, že prečo neposielam foto.
Pekný víkend všetkým a vďaka @haji na milé odpovede, potešia. Človek sa normálne teší, že môže napísať, čo varí... :-)))
1x haji
@2010 (3.7.2020 19:33)

a myslis, kto tu prispieva? foti, pridava recepty, bud rad za taku akcnu maminu, aj ked, zavreta niekde, a deti po svete
@mariamka (4.7.2020 12:06)

prepac @haji za koment mimo temy, mame klasika vyvar a bravcove na smotanovej hubovej omacke s jasminovou ryzou mnam
1x haji
Tak zdravíme po velmi dlouhé době. No já udělal v pondělí francouzské brambory a vylepšil jsem je sýrem a zapekl. To bylo na dva dny. Ve středu přiběhl soused, že jedeme na hrášek a tak jsem udělal dušenou mrkev s hráškem a sázené vejce. Ve čtvrtek zase soused přišel od včel a přinesl košík hub a tak jsme dělali smažené i pro ně a zbytek na sušení a pátek jasný, postní den a tak veselá bída a hlávkový salát. Moc Vás všechny srdečně zdravíme.
@mariamka (4.7.2020 12:06)
sorry ja som ten komentar napisal vseobecne po tom co sa deje v domovoch dochodcov pocas tejto doby kde je vela osamelych bez pribuznych a so slabou mobilitou na posteli kde trpia depresiu odrezanosti kde jedine smart telefon je im schopny dat aspon daake vizualne informacie o sveta a trochu sprijemnit zivot.
1x haji
Tak aj ja trochu . Celý týždeň som mala na prázdninách 4 a 7 ročné šidlá neposedov, tak sa varilo pre ne. Kurča pečené , s ryžou, karbanátky so zemiakmi, karfiolové placky , zapečené zemiaky. Dnes ,vlastne už včera ale bola u nás oslava, tak to sa hodovalo. 22 osob na obed a d'alších 20 pozdejšie. Ja som našt'astie varila len polievku, ale v 15 litrovom hrnci, takže cestoviny s predstihom večer vopred, a polievka až v sobotu ráno. Bravčové plnené kapsy nám doviezly hotové, a my k tomu urobili len uhorkový šalát. K tomu trochu sladkého- Trubičky, venčeky laskonky linecké, kokosová roláda, čokoládové gulky plnené mandlou, karamelový oplatok , citronový rez, orechový, a ešte kakaový so šlahačkou. No a nezbytné moravské koláčky ,čo pečie moja švagriná, . To sladké skor pre baby . A chlapom aby nevyhládlo tak obložené misy salám syr a údený bočik (domáci) a v stredu mojimi ručičkami robená tlačenka za záverečnej asistencie manžela. (podarila sa ). Stoly sa ""prehýbaly dobrotami"" ale potom toho riadu , ako v nejakej závodnej kuchyni. Slavila sa 70 a 40, A ešte včera večer som robila tortu pre tie moje šidlá. So želatínou a s tou ja velmi nekamárátím , tak som mala strach či sa podarí. Zvládla som to. No a teraz ked' píšem tak mám nohy v lavore a snažím sa ich odlepit' od uší , kde až boli zapichnuté, .Oslava sa vydarila, všetci odchádzali najedení spokojní aj s výslužkou.Zabudla som na rezne, kuracie a bravčové a toho mi zostalo aspoň na týždeň. takže vo varení bude veget,. Velká misa zeleninovo-cestovinového šalátu zostala nepovšimnutá , tak asi budú mat' aj sliepky hostinu. Ešte že to je len raz do roka..
2x haji, kuko95
@2010 (4.7.2020 17:24)
Děkuji za koment i foto, takové batůžky bych si dala líbit! Mě fascinuje to zabalení a že krásně drží pokope.
@kimlo (4.7.2020 21:49)
Děkuji za koment i foto, silná trojka, vlastně čtverka aj s kotlinou. Gulášek bych si dala hned, zvlášť kotlíkový, ten jsem ještě nikdy nejedla, hmm
1x kimlo
@klukodvody (4.7.2020 16:09)
Děkuji za koment a zastavení, to jsem ráda! Samé dobroty vaříš, milý Josefe, vidím, že stále jedeš ve velkém, v malých hrncích zřejmě neuvaříš, haha Myslím na vás a letí pozdravení, přeji krásnou, řízečkovou a Požehnanou neděli!
@tomeska (5.7.2020 02:02)
Děkuji za koment, až jsem z toho všeho sedla na zadek - moje nervy... Jsi zfúzovaná s robotem?! Mně by vyšťavil týden se svišťaty, natož velká oslava, máš můj hluboký obdiv! Jsi nesmírně šikovná a pracovitá. Jedna dobrota lepší než druhá, hmm Kopce nádobí nezávidím. Je to činnost, kterou nedělám ráda v malém, natož ve velkém, brrr Jste velká rodina a tak je všechno velké, hmm Všechno nejlepší oslavencům, hlavně pevné zdraví a kousek štěstíčka k tomu! Krásnou neděli, věřím že žiješ!!
1x kuko95
@kimlo (4.7.2020 21:49)

Ach jaj takéto akcie mám tiež rád. Dúfam že sa akcia vydarila podľa želania.
1x kimlo
@kvakac (5.7.2020 11:51)
Děkuji za komenty a fotečky, mně by moc chutnalo, krásná práce!
Já se dnes konečně prokočkovala k brokolicovo květákovým placičkám aneb co lednice dala. Přehnala jsem to, v polovině smažení jsem to vzdala a zbytek upekla jako slaný nákyp. Megalomanství je dvousečná zbraň, uf
Krásnou neděli všem!
1x kvakac
@kimlo (5.7.2020 14:32)
Děkuji za komenty i fotečku. Hezky to máš s @kvakac sladěné, oba jste volili masko a huby, mně by chutnalo.
1x kvakac
@afataga (5.7.2020 14:47)
Děkuji za koment a fotečku. Diviak je dobrota, mohu potvrdit. Vás na to bylo hafol. Verím, že to sused nebol!
1x afataga
@afataga (5.7.2020 14:47)
Dáš recept? Mám diviaka v mrazaku a rozmýšľam čo s ním...
Milá Haji, dík za pochvalu, ale ja nie som až tak super. Ja som upiekla len 6 druhov cukroví, ostatné doniesli švagriné. Mám ich 4. Pomáhal syn ( hotelovka škola) a dve nevesty ( jedna vyučená kuchárka- asi omylom), tak ja som bola skor na toto : mami kde je tohle ,mami kam mám dát tohle, co s tímhle , jak to udělat ... a podobne. Dnes odišla domov(Ostrava) dcéra s rodinou-ona slávila 40- tak začal upratovací a odkladací kolotoč Toto je najhoršia vec z celej oslavy. nenaávidím, ale musím urobit' ja. . Obed dnes - kombinácia včerajšie zemiaky ,rezne a kyslá uhorka, . Len sa ohrialo. No a aby som nevyšla z cviku , tak sa večer nasáčkovali sused a známi popriat' manželovi, alebo len tak? Aj tí dostali , čo zostalo od včera, . Dnes bude u nás polievka zo sáčku a smažený syr, toho mi zostalo celé kilo, hromada šunky a kdejaký salám, tak čo s tým. A potom začneme držat' dietu. Ale najskor sa telepaticky pozývam ku kimlovi na guláš, ku kvakačovi na ten rezeň s parenicou a ku kucharke na chleba. V septembri budem na sk - jelšava, kam mám príst'???? hahahaha.
Milá Haji, prepáč, že píšem tak dlhé články, ale potrebujem dostat' zo seba stres z minulých dní, a ty si hodila do placu dobré téma do diskusie. A toto sem nepatrí, ale dnes som mala slzavé údolie. : odniesli si moje krásne mačiatko dnes 2 mesačné a mne bolo hrozne lúto ,že bude samo. Tak plačem ako malý harant- ( stará baba), Černoška OK . Prajem pekný druhý sviatok a aj celé leto,.... M.
2x kvakac, haji
@tomeska (6.7.2020 02:08)

Mne keď ostane veľa salámu tak ich pokrájam na hrubšie slíže,pridám nejakú zeleninu a feferóny a narobím šaláty s majonézou. Pozvem susedou a ono sa minie všetko.
@kucharka (5.7.2020 21:57)
Děkuji za komenty a fotečky, výstavní chlebík, jsi šikulka!
Já jdu na chleba zítra. Má se ochladit, tak to využiju.
@kvakac (6.7.2020 06:21)
Dobrý nápad, také robím různé šaláty, pomazánky. Teď jsem upratala salámu do brokolicovo karfiolových placiček. Šalát je lepší - nemusí se smažit, péct... Pravda je, že saláma mi spíš neostává než ostává, ale táto byla nějaká podivná, prostě mi nejela.
@tomeska (6.7.2020 02:08)
Boženky, klidně piš o čem chceš a jak to cítíš! Téma se može zmenit, na tom není nic divného, ani nepřirozeného. Jsi mě pobavila, že kde je tohle a kam tohle, haha Když jsem se odstěhovala od našich, netrvalo dlouho a nevyznala jsem se v domácnosti a stejně tak maminka často hledala věci, které jsem uložila já. Pořád se něco děje.
Už to máte za sebou, chvíli bude trvat, než si všechno sedne do původních kolejí. Jsi šikulka, mně už takové strmy vrmy nehrozí. Bylo jich dost.
Mačiatko sa vypravilo do sveta, samo nebude, vždy kolem sebe bude mít milující bytosti! Zaplač si, emoce musí von a plač je na krásu! Promiň, trochu situaci zlehčuji... Jsem ráda, že Černoška je ok, potěšila si ma. Krásný a klidný den přeji, ať se ti daří! Děkuji za komenty, jsi milá a vždy tě ráda čtu!
@tomeska (5.7.2020 02:02)
To je úžasné, že sa takto stretávate. Ja sa nestretávam takmer s nikým z rodiny. A nie je to kvôli tomu, že by sme boli až tak roztrúsení po svete. Keď zomreli starí rodičia, prestala sa stýkať širšia rodina a odkedy nám zomrela mama, tak sa mi málokedy podarí zísť s oboma súrodencami naraz.
Dostal som niečo vyše kilo ovčieho syra zo salaša máte niekto nejaký tip ako ho zúžitkovať ?:))
1x haji
Dik kimlo vyskúšam aspoň z pol kila ale ja nemám olivový olej ani neviem ako vybrať nejaký kvalitný ja používam len masť ale hádam sused poradí on je kuchár :D
1x haji
Kimlo už som niečo vymyslel zemiakové placky nane som dal mleté škvarky ochutené a vitamínova bomba ovčí syr k tomu chuti to :))
1x haji
@kuko95 (6.7.2020 12:01)
Děkuji za komenty aj za foto. Vidím, že jsi také plackoval, tvoje placky sú vymazlené. @kimlo jsi pohotový, souhlas, slunečnicový olej je dobrý. Kousek sýra bych dala i do mrazáku, do těsta či na zapečení jako když najdeš. Kousek - na vyzkoušení. Ať víš, jak ti to bude chutnat.
1x kuko95
Corona tovaren v mexiku krachuje ani neviem preco?... tak treba posediet s nachos, quacamole atd. a jasne s coronu s citronom.



1x haji
@2010 (6.7.2020 14:22)
Děkuji za koment i fotečku, pěkné posezení i menu, Coronu vidím prvně, vychlazená může být super!
@kucharka (6.7.2020 19:57)

Ja som ho robil tiež dnes na raňajky. Mňamka dobre že si to pripomenula. Nevedel som o tomto recepte. @Kimlo to je recept s názvom Báčikova podrážka, ja som do stredu dal cesnak a fereróny, aby mal grady.


1x haji
@kucharka (6.7.2020 19:35)
Děkuji za komenty, fotečky! Báčikova podrážka vypadá náramně, zaujala! Aj rybky v soli by mi chutily!
1x kvakac
Ochladilo se jak slibovali, tak dnes jdu na chlebík. Pravda, aj kvásku bude chladnejšie, nevadí, jsme na to dva - kvásek a ja - to dáme! Přeji všem krásný a úspěšný den!
@2010 (6.7.2020 14:22)
Tak toto bych si dala. Počas “lockdown”, teda keď sme nesmeli vychádzať, to bolo u nás často, aj s dobre chladenou Coronou, tú mám tiež veľmi rada :-))

1x haji
@finczi (7.7.2020 13:38)
Děkuji za koment, fotečku, mně by chutnalo, dobrá kombinace rybky s br. salátem!
@kvakac (7.7.2020 15:37)
Děkuji za koment i fotečku, vidím, že jsi muž činu! Prudce jedlé foto Bratislavského plecka, nadělal jsi mi chutě!
Chlebík mi dnes vyšel bezvadně. Alespoň něco zafungovalo bezchybně. Chvála Bohu!