a odišla som, dedo išiel chystat raňajky a vidí desiata nachystaná ale ešte pozrel medzi chleba že čo som jej tam dala vidí/slabo/ že iba maslo tak šup jej tam šunku, že čo chudatko iba o masle ju do školy posielam, Vika v škole zahryzla iba raz a bavia sa na tom spolužiaci doteraz aj s nami
a odišla som, dedo išiel chystat raňajky a vidí desiata nachystaná ale ešte pozrel medzi chleba že čo som jej tam dala vidí/slabo/ že iba maslo tak šup jej tam šunku, že čo chudatko iba o masle ju do školy posielam, Vika v škole zahryzla iba raz a bavia sa na tom spolužiaci doteraz aj s nami
A toť ale pred päť rokmi sa ma ortopéd pýtal či som hrávala tenis, lebo diagnostikoval tenisový lakeť. Popravde som mu priznala, že to mám z krájania natierania chlebov na raňajky a desiatu, veď to bolo denne pätnásť krajcov!
s maslom, syrom, prip. natierkou, dcerka len maslo , rajcinu. raz sa mi podarilo desiate vymenit. Zo skoly prisli skoro hladni, lebo nemali "dobru desiatu". Tak som si na papierove vrecusko zacala pisat inicialy mena a neskor som nakreslila maly obrazok. A tak sa zacala era zjedenych chlebikov, lebo sa vzdy tesili, co bude na vrecusku nakreslene. Dokonca v druzine malovali na vrecuska rozne tvaricky zvierat a hrali sa s nimi ako s manuskami.
Moji bracháči sa išli utĺcť po maslovom chlebe s horčicou a kolieskami kabanosu.
Tiež som robila raňajky a desiate pre 4 ľudí, takže večer ako sa naťahoval budík, tak sa vykladalo aj maslo z chladničky, lebo to bolo potom ráno utrpenie natrieť ho čo najrýchlejšie na chleba .........
Z vlastných školských čias si spomínam, že v školskej jedálni sme okrem obeda dostávali aj desiatu a olovrant. Učili sme sa na smeny (jedenásťročenka na Makarenkovej ulici v Petržalke, dnes Gymnázium Einsteinova), takže vždy cez veľkú prestávku, doobeda či poobede sa šlo do jedálne, kde čakali buď chlebiská s nátierkou, prípadne kuchárky upiekli nejaký koláčik a k tomu vždy veľká šálka teplého nápoja, najčastejšie mliečneho. Že nič také už neexistuje som zistila, až keď do školy začali chodiť moje deti.