Už žiadne pasce na turistov:
10 znakov, podľa ktorých na dovolenke poznáte dobrú reštauráciu

Jana Klimnanová, dnes 06:00     4 minúty čítania

Chcete sa na dovolenke dobre najesť a nenechať sa nachytať? Stačí sa riadiť niekoľkými jednoduchými pravidlami, ktoré používajú skúsení cestovatelia pri výbere podniku kdekoľvek vo svete.



Foto: Shutterstock

1. Sledujte, kde jedia miestni

Zlaté pravidlo znie: ak reštaurácia nie je prázdna a pri stoloch sedia miestni, je to dobré znamenie. Domáci zvyčajne nechodia tam, kde jedlo nestojí za nič. Aj keď reštaurácia nevyzerá nijako luxusne, môže ukrývať tie najlepšie pochúťky miestnej kuchyne.

2. Dajte na hodnotenia, ale s rezervou

Google či TripAdvisor sú dobrí pomocníci, ak viete čítať medzi riadkami. Všímajte si najmä trojhviezdičkové hodnotenia – bývajú najúprimnejšie a vyvážené. Dajte si pozor na:
  • príliš veľa „päťhviezdičkových“ hodnotení za posledný mesiac,
  • rovnaké frázy opakujúce sa v rôznych jazykoch,
  • recenzie bez fotiek alebo s nekonkrétnymi komentármi.




  • Foto: Shutterstock

    3. Vyhýbajte sa menu pre turistov

    Ak reštaurácia ponúka veľké farebné fotografie jedál, menu v desiatich jazykoch a niekde pri vchode visí ceduľka „Tourist menu“ – zvážte útek. Tieto podniky často pripravujú jedlá podľa očakávaní turistov – rýchlo, z polotovarov a bez duše miestnej kuchyne. Zvyčajne na ňom nechýbajú hranolky, ceny sú vyššie a kvalita nižšia.

    4. Krátke menu je dobré

    Ak má reštaurácia menu s niekoľkými stranami a ponúka pizzu, sushi, hamburgery aj paellu – nie je to dobré znamenie. Dobrý podnik sa zameriava len na pár jedál, ktoré robí dokonale. Krátke menu často znamená čerstvosť a špecializáciu. Denné menu alebo špeciality dňa sú vždy dobrým znamením – naznačujú sezónnosť a variabilitu podľa čerstvých surovín.

    5. Pozrite sa do tanierov

    Prejdite sa okolo terasy, nazrite dovnútra a všímajte si, čo majú ľudia na tanieroch. Vyzerá jedlo čerstvo? Sú porcie primerane veľké? Sú ľudia spokojní?



    Foto: Shutterstock

    6. Sledujete ceny

    Neplatí, že najlacnejšie rovná sa výhra. Ceny mimo centra bývajú férovejšie, ale ak je cena hlavného jedla nižšia ako fľaša vody, niečo tu nesedí.

    7. Zlé znamenie: „naháňači“ pred vchodom

    Nie je nič nepríjemnejšie ako personál, ktorý vás doslova ťahá za rukáv a pozýva dnu. V mnohých krajinách je to bežné, ale často ide o taktiku priemerných (alebo podpriemerných) podnikov. Reštaurácia, ktorá má čo ponúknuť, nepotrebuje lovcov zákazníkov.



    Foto: Shutterstock

    8. Nahliadnite do kuchyne (alebo na toalety)

    Ak máte možnosť, nazrite, ako to vyzerá v kuchyni. Je tam čisto? Cítite vôňu korenín a pečeného chleba, nie zatuchnutého oleja? A čo toalety? Sú čisté a udržiavané? Ak reštaurácia zanedbáva hygienu tam, kde to vidno, čo asi robí tam, kam nedovidíte?

    9. Nedajte sa zlákať výhľadmi

    Áno, výhľad na more či katedrálu je krásny, ale reštaurácie na top miestach, blízko turistických atrakcií, si často účtujú za polohu, nie za chuť. Vyskúšajte zájsť o dve uličky ďalej – zvyčajne narazíte na miestne podniky, kde vám poradia a navaria srdcom.



    Foto: Shutterstock

    10. Opýtajte sa miestnych

    Nebojte sa opýtať: “Kde sa najradšej najete vy?“ Taxikár, čašník v bare, alebo aj miestni na prechádzke – práve oni poznajú skryté gastronomické poklady. Ich tipy bývajú skutočne na nezaplatenie.



    ANKETA: Riadite sa pri výbere reštaurácie v zahraničí hodnoteniami na internete?

    15,4%



    84,6%







    Diskusia k článku










    TOPlist