Nízkokalorický dezert

trencankatrencanka 18. septembra 2018 o 16:38

Chcem vás poprosiť o radu. Príde ku mne na návštevu 13-ročné dievča, ktoré má značnú nadváhu. Rodičia jej strážia jedálniček, čo chcem v plnej miere akceptovať. Okrem iného budem podávať aj dezert, len si neviem rady. Čo by to malo byť? Aby sme to mohli všetci tiež jesť. Nechcem, aby malá slečna mala pocit, že je o niečo ukrátená, že my ostatní môžme niečo, čo ona nie. Ďakujem za akékoľvek podnety.

@zareaguj


24 odpovedí:
  • sylvia267 - fotkasylvia267 19. septembra 2018 o 08:54

    @Trencanka

    Uvariť puding s minimálnym množstvom cukru. Hneď do horúceho odstaveného pudingu treba zašľahať nízkotučný tvaroh. Dáť do misiek či pohárov, dozdobiť ovocím prípadne nízkotučnou šľahačkou zo spreja (tou zdobiť až tesne pred podávaním). Je to chutný dezert, je to úplne iné ako obyčajný puding. Pomer som robievala na 1 vrecko klasického pudingu napr. od Dr.Oetkera cca 4 dcl - 5 dcl nízkotučného mlieka, trocha cukru, 250 g jemného tvarohu (v žiadnom prípade nie hrudkový ani jemne hrudkový). Dal by sa použiť aj "zdravý" cukor napr. Xylitol, ale nie som si istá či je vhodný pre deti.
    @zareaguj
     1x trencanka
  • bubaya - fotkabubaya 19. septembra 2018 o 12:18

    @Sylvia267 (19.9.2018 08:54)
    Pokiaľ toho xylitolu nezje pol kila naraz, tak pre 13 ročnú slečnu bez problémov. Ja robím presne takto niečo ako tiramisu - puding a tvaroh, piškótky, káva, kakao.... Pre deti pečiem všetko s xylitolom, aj zaváram. Jedine do kysnutého cesta sa nehodí, lebo xylitol brzdí kvasenie.
    @zareaguj
     1x trencanka
  • používateľ nemá avatartrencanka 19. septembra 2018 o 13:07

    Dakujem za krasnu inspiraciu. Urcite to spravim. Ako sladidlo pouzijem asi čakankový sirup, ten je výborný, prírodný produkt a možu ho aj diabetici dokonca.
    @zareaguj
  • bubaya - fotkabubaya 19. septembra 2018 o 22:21

    @Trencanka (19.9.2018 13:07)

    Ja ďakujem za tip na čakankový sirup, videla som v obchode, len ma nikdy nenapadlo vziať ho do ruky a čítať zloženie. :)
    @zareaguj
  • slavka2012 - fotkaslavka2012 20. septembra 2018 o 06:46

    Želatína s ovocím.
    @zareaguj
     1x trencanka
  • používateľ nemá avatarhaji 20. septembra 2018 o 14:01

    Byla bych pro čerstvé ovoce a zeleninu, hezky, zajímavě nakrájené, servírované. Poradila bych se s rodiči dívky, aby bylo všechno tak, jak mají nastaveno. Je dobré nastavený režim dodržovat - pravidelnost podávání jídla, složení potravy - a jde to ozvláštnit kvalitními surovinami, servisem a dobrou náladou. Hezkou návštěvu, ať si to s láskou všichni užijete!
    @zareaguj
     1x finczi
  • používateľ nemá avatartrencanka 20. septembra 2018 o 18:13

    @Haji (20.9.2018 14:01)

    Ďakujem veľmi pekne za radu! Samozrejme aj pekne naservirujem nejaku zeleninku a ovocie, teraz su dobre jablka a hrušky.
    A este ma napadlo, ze by som mohla spravit taku nepecenu jablkovu tortu s celozrnnými piškotami. Poznate to isto, rozvarene jablka zahustene pudingom, jemne osladene cakankovym sirupom. To si daju aj dospelaci radi.
    @zareaguj
     1x haji
  • nephilim - fotkanephilim 21. septembra 2018 o 15:30

    @Trencanka Za mojich obéznych čias bolo aj ovocie dezert. Puding si ani ako dospelá nedám nikdy.
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatartrencanka 21. septembra 2018 o 19:54

    @Nephilim (21.9.2018 15:30)

    Ovocie obsahuje cukor. Tiez opatrne pristupujem jeho konzumovaniu, lebo strazim vahu. Ale snad jablka by mohli byt. Ano, je tam aj skrob. Pridu na navstevu na hodinku, rodicia na kavicku a k tomu chcem nejaky dezert. A dieta sa bude luto, ze nedostane nic alebo len zeleninu. Podla MUDr. Bukonskeho hrusky aj jablka mozu byt. Samozrejme v rozumnej miere.
    @zareaguj
  • rulik - fotkarulik 22. septembra 2018 o 23:03

    v poslednom čase mám trochu problém s cukrom, na ten puding s tvarohom som úplne zabudol, s tým Xylitolom to bude dobré
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarpipnat 24. septembra 2018 o 07:51

    neviem ci je to este aktualne, ale vcera som robila cheesecake na zdravsi sposob a bol vyborny : cesto 180 g ovsených vlociek zmixovat s 50 g mandli (pripadne iných orechov), pridat 2 PL medu (alebo iného tekuteho sladidla, napr. melasu), 2 PL roztopeného kokosového oleja, 2 PL vody, vypracovat take casto, aby sa dalo utlapkat na dno mensej tortovej formy (ja som pridala viac vody aj oleja). Na to dat plnu : pomixovat dva tvarohy (dala som nizkotucny hrudkovity, dokopy 500 gramov) s 150 g bieleho jogurtu, 2 PL medu (sladidla), 1 vajce. Piekla som na 170 st, asi 40 minut.....mnam. Mozno pre niekoho malo sladke, ale nam chutilo:)
    @zareaguj
     2x bubaya, haji
  • mata3636 - fotkamata3636 24. septembra 2018 o 08:38

    @Pipnat (24.9.2018 07:51)

    Možno málo sladké, ale tá glykemická nálož, ako keby si piekla z klasickej múky a cukru. Pre obézneho človeka nevhodné, bohužiaľ
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatartrencanka 24. septembra 2018 o 20:44

    @Pipnat (24.9.2018 07:51)

    Ano, este je to aktualne. Dakujem za ozaj zaujimavy tip. Urcite ho spravim aj pre moju rodinu.
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatartrencanka 24. septembra 2018 o 20:45

    @Mata3636 (24.9.2018 08:38)

    Myslite glykemicky index? Ten rozmixovany tvaroh?
    @zareaguj
  • mata3636 - fotkamata3636 24. septembra 2018 o 22:30

    @Trencanka (24.9.2018 20:45)

    Vločky a med
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarhaji 25. septembra 2018 o 00:30

  • používateľ nemá avatarhaji 25. septembra 2018 o 00:36

  • bubaya - fotkabubaya 25. septembra 2018 o 11:12

    @Mata3636 (24.9.2018 08:38)

    Nie je to zas také hrozné, vločky majú GI 60, pšeničná múka 90. Med 55, sacharóza 70. Takže tá nálož sacharidov je oveľa menšia, ako pri pšenici a cukre, okrem toho v cheescake je naspodku trochu cestíčka, a pokiaľ niekto nezje celý plech, tak to zvládne bez ujmy.
    @zareaguj
     1x haji
  • používateľ nemá avatarhaji 25. septembra 2018 o 11:31

    @Bubaya (25.9.2018 11:12)
    Tak je. Nejmenší glykemický index má voda, ani to už není ono, bo prý jsou v ní mikročástečky plastov... RNDr. Petr Fořt, český odborník na výživu, má též ovesné vločky za prospěšné lidskému tělu a dlouhá léta je zahrnuje do redukční stravy. Co odborník, to jiný názor, je na každém, co si vybere. Každé tělo je originál a co jednomu prospívá, druhému škodí. Zdravý selský rozum ať nás neopouští.
    @zareaguj
  • používateľ nemá avatarhaji 25. septembra 2018 o 12:57

    @Pipnat (24.9.2018 07:51)
    Tvůj recept se mi líbí, ráda vyzkouším, bo vločky jsou moje kámošky.
    @zareaguj
  • bubaya - fotkabubaya 25. septembra 2018 o 14:07

    @Haji (25.9.2018 11:31)

    S tou vodou si to zaklincovala, milá Haji, skoro som si kávu na počítač vyprskla :DDDDDDDDDDDDDDD Ale myslím si, že vzduch by bol ešte lepší. :)
    @zareaguj
     1x haji
  • používateľ nemá avatarhaji 25. septembra 2018 o 14:12

    @Bubaya (25.9.2018 14:07)
    Ještě to vypiluju. Išlo by dýchat pod vodou - to by bolo aj s adrenalínom a ten, jak je dokázané, spaluje nejen kalorie!! haha
    @zareaguj
     1x bubaya
  • mata3636 - fotkamata3636 25. septembra 2018 o 14:26

    @Bubaya (25.9.2018 11:12)

    Máš pravdu.
    @zareaguj
     1x bubaya


Pridaj komentár do diskusie:
Táto funkcia je len pre prihlásených!

Pre pokračovanie sa prihláste svojou Varechovou prezývkou a svojim heslom:


alebo môžeš použiť:

Prihlásenie cez Facebook

Registrácia

Registrácia a používanie webu Varecha.sk je zadarmo.
Podmienky používania a ochrana osobných údajov




TOPlist