Rôzne

Já su z toho na mrtvicu!!!!

arasidka - fotkaarasidka, 12. novembra 2013

Moja vnučka dostala takýto príklad: 2/13 - 6/x =8/13


a druhý príklad: x/11 + 8/11 = 7/11
logika mi hovorí, že by to malo byť: -15/11 + 8/11 = 7/11
pani učiteľka ale tvrdí, že je to zle.

tretí príklad je: 6/11 - 1/11 - 3/11 = koľko?
mne vychádza, že je to: 2/11 ,
pni učiteľka tvrdí, že je to zle.


PROSÍm, VARECHÁČI, zabudnite na chvíľu na varenie a skúste mi poradiť, bo já su z toho NA MRTVICU!!!!!

dopredu ďakujem za pomoc.

@zareaguj


Diskusia k téme

sovka62
Podľa mňa dobre. Keďže menovateľ je rovnaký, treba sa naň vykašľať a počítať ako keby tam nebol. Takže to máš správne. Ale skús v škole zistiť akú aprobáciu má pani učiteľka. Že by telocvik?
arasidka
Sovka, aj ten prvý príklad sa mi zdá nelogický, to znamienko mínus by malo byť plus. Sú to inak základy zlomkových príkladov, vnučka je iba šiestačka.
sovka62
Ešte mi napadlo či to pani učiteľka nepovažuje za nedopočítané, či si neželá vidieť 7/11=0,64 a 2/11=0,18.
Inak, keď som robievala úlohy s dcérami a vnúčatami, stávalo sa, že keď sme si overovali výsledky v učebnici, boli tam napísané nesprávne a naše výpočty boli dobré.
arasidka
práve sme dotelefonovali so synom a vnučkou. Takže, aby som to dala na správnu mieru,pani učiteľka povedala, že ZADANIE JE DOBRÉ, LEN SA POTRÁPTE, SPÝTAJTE SA DOMA RODIČOV.... atď. A čo je najsmutnejšie, hoci sú siedmaci, nevlastnia knihy matematiky, pani učiteľka robí výňatky z matematiky, rozmnoží to a rozdá deťom ako domácu úlohu! To je ale úroveň v našom štáte! Jediné, čo môžem skonštatovať je, že aspoň tie decká nemusia vláčiť také bremená na chrbte, alebo v ruke :( Sama som zvedavá, ako to dopadne, takže moja vnučula sa spýtala nielen rodičov, ale aj babičky :) a tá jej poradila, aby si nekompromisne stála za tým, že niektoré znamienka nie sú správne, alebo chýbajú. A punktunk, marinujeho !!!!
arasidka
jatanika@ máš pravdu, prišiel synak najmladší a hneď mi to opravil. :))) že jaké problémy mám na staré kolená, čo?
kecemis
@arasidke v prvom priklade je vysledok -13, v druhom je vysledok -1 a treti mas v poriadku2/11.
helica
Preboha, baby, o čom sa to bavíte? Pre mňa totiž absolútne Španielska dedina. Som rada, že si spočítam dôchodok a to, čo mám v budelári. Vidím, že mám čo doháňať, no ani to mi nepomôže!
fialka49
Ja by som prvý príklad počítala takto:
2/13 - 6/x = 8/13
musíme odstrániť menovateľa a v tomto prípade je to 13x a potom zostane zadanie príkladu:
2x - 13.6 = 8x
2x - 78 = 8x
- 78 = 8x - 2x
- 78 = 6x
- 78:6 = x
- 13 = x

Skúška: 2/13 - (6/-13) = 8/13
2/13 + 6/13 = 8/13
8/13 = 8/13

Druhý príklad:

x/11 + 8/11 = 7/11
odstránime menovateľa, v tomto prípade 11
zostane: x + 8 = 7
x= 7-8
x=-1

Skúška: -1/11 + 8/11 = 7/11
7/11 = 7/11

Arašídka, myslím, že tretí príklad je vypočítaný správne.
radost
2/13- zátvorka-6/13 koniec zátvorky =8/13
-1/11 + 8/11 = 7/11
6/11 - zátvorka 1/11 - 3/11 koniec zátvorky = 4 /11
moja španielska dedina...:-)
martinqa111
Prvý príklad je -13. Druhý a tretí príklad máte správne, -1 a 2/11.
Na 100%. Ak treba postup dopíšem.
daniella9
1.)
2/13 - 6/x = 8/13;
-6/x = 8/13 - 2/13;
-6/x = 6/13;
-78 = 6x;
x = -13

2.)
x/11 + 8/11 = 7/11;
x + 8/11 = 7/11;
x + 8 = 7;
x = -1

3.)
6/11 - 1/11 - 3/11 = 6 - 1 - 3/11 = 2/11
evanaaa
Panebože, mne sa z tých čísel točí hlava.....aby som si pamätala niečo, čo sme sa (možno) učili kedysi -pred 60-mi rokmi, to by som si znovu musela naštudovať matematiku od 5-tej do ôsmej triedy, ja ťa, @arasidka a ostatných tiež, obdivujem.
mariamka
zlate a sikovne, sikovny :) naozaj radost, ked nieco takto spoji a zanieti ludi, iq a varenie sa zda, pekne doplnaju :)
jerica
@arasidka , milé, @mariamka máš pravdu , iq a varenie = aj pri príprave zákuskov si niekedy pomôžem s kalkulačkou, je na mieste si prevetrať záviny, ale nie orechové, či makové, ale "mozgové" :-)
danenka
Táto diskusia by mala vyhrať súťaž o "naj diskusiu" roka :). Strašne sa mi páči :), palec hore.
brambora
no baby poviem vam, zlomky som vzdy neznasala a ked peciem a je tam, ze 3/8 mlieka, tak vzdy volam muzovi. :D este tie klasicke zlomkove priklady akotak ale ze s x, tak to uz amen gloria. :D ja si ani nepamatam, ze my by sme take pocitali niekedy. :D a to som mavala jednotky na vysvedcku. :D takze damy, klobuk dole...
arasidka
Varecháčky, som vám vďačná, teraz nemám čas viac napísať, lebo za mnou už "horí" forma na opátky a treba mi dnes toho dosť na piecť, bo..... a to bude napísané neskôr, lebo...... tak zatiaľ ďakujem :)))
dobryhrncekvar
nie je to tak dávno čo sme chodili za ZDŠ....len asi 50 rôčkov...hahaha. Treba odstrániť zlomky delením spoločným menovateľom, v prvom prípade delíme 13x, čiže 13x:13x2-13x:xkrát6x=13x:13x8. Ten istý postup je aj pri ďalších príkladoch
jerica
@irenaw Irka , som rada , že som ťa dostala, ber to s nadhľadom, viem, že nie závin, ale trochu úsmevu nezaškodí , či nie? vedela som, že to u niekoho vyvolá "podfúzový" smiech.
@arasidka , nech sa darí, nepritlač si ruku , aby nemala vianočný vzor:-)
irenaw
@jerica Jarka ja viem, že vieš ;-) ale bolo to trefné, také "od varechy" :-)))
njdevil
klobuk dole pred Vami mile varechacky, po tom mojom mozgovom zavine ostal iba dym a smrad...:-)
marianne
:-)))) kde bola varecha ked som ja chodila do skoly,ha?
ale dobreee ste!
arasidka
@radost , no dopadlo to dobre, pani učiteľka s úsmevom skonštatovala, že ona im zabudla povedať, že niektoré príklady potrebujú malé úpravy v znamienkach.