Rôzne

A čo máte na večeru...?

bugout - fotkabugout, 27. augusta 2022

Po univerzálnej a obľúbenej téme čo dnes varíte, pribudla špecifická téma ohľadom raňajok. Tak dopĺňam už len večeru. Aj keď asi bude v kolízii s čo dnes varíte, lebo asi veľa ľudí vrátane mňa varí práve večeru. No uvidíme. Dobrú chuť a dobrú noc.

@zareaguj


Diskusia k téme

mijaita
@cesminaz (28.8.2022 02:42)

Kdo tohle nekde v Turecku neochutnal, neumí si představit tu dobrotu. No jo, ale jehněčí? Já sice vím kde koupit (galaxy food) ale 200,- za malinky kousíček, ani ne 20 dkg? Tak me napadlo, jehnecí klobasky pouzit. Co tomu rikas? Kazdopadne je nacase nejake koupit, chtela jsem udelat i recke kleftiko.
farbuska
Mala som studenú uhorkovú polievku (šalátová uhorka, soľ, MČK, cesnak, jogurt, trocha kôpru) s plátkom údeného lososa, ktorá v tento ešte stále teplý večer veľmi dobre chutila. Na foto som si spomenula až teraz. :(
atina1947
Z vareneho kureciho masa, vajicek, kysele okurky, strouhane mrkve, pazitky, tvarohu, majolky a koreni byla velice jedla pomazanka s domacim chlebem. Vecer zeleninove prilohy vynechavam, staci 50 dkg pres den.
bugout
@farbuska (28.8.2022 20:58) Tarator alebo niečo iné? Studená preto, že sa nevarí alebo len servíruje studená?
@atina1947 nátierka mixovany krém? Alebo len pokrájané a hrubá štruktúra? Ja zeleninu moc nevyhladávam, takže keď na ňu mam chuť jem ju v tom momente 😂
bugout
@mijaita (28.8.2022 22:02)

Pečená zelenina len tak bez ničoho nie je moc pre mňa.... Steak, alebo aspoň nejaký kuskus alebo niečo by som k tomu potreboval, alebo chačapuri. A miska je parádna
mijaita
@bugout (28.8.2022 22:06)
Tak jednak ja zeleninu fakt hodne rada, jako vecere staci. Chutna mi k ni hovezi varene, nebo i kure. To bude jindy. Miska je svetovy original, tvorili bolivijsti indiani. Zadna jina nebyla tak krasna.
farbuska
@bugout (28.8.2022 22:03)

Áno, v podstate tarator, všetko len rozmixované a nevarené. Ja len navyše už do hotovej pridávam plátok údeného lososa. Spolu to vynikajúco chutí.
cesminaz
@mijaita (28.8.2022 09:24)

Máš úplnú pravdu, chuť je božská a to vie len ten, kto to ochutnal🙂 My sme pred dvomi mesiacmi zarezali 1 jahňa, takže mám ešte niekolko mäsa v mrazáku. Keď kúpiš živé a sám si zarežeš, tak to vyjde ovela lacnejšie. Podla mňa to skús kludne aj s tými klobáskami, ak máš istotu, že v nich je dosť % jahňacieho mäsa🙂
laylastastykitchen
@bugout (29.8.2022 08:48)

Pečené mäso myslim, ze jahnacie. Samozrejme neoznacujem v mraznicke co mam tak potom ani neviem co varim :-D k tomu zemiaky, trochu paradajky, cibula, cesnak, koreniny najdolezitejsie rasca. Vsetko spolu upecene. Fajnove
haji
Včera v podvečer dvě kaiserky s máslem, rolovaným dušeným kolenem a cherry rajčátka. Musím si uhlídat večerní jídlo, bo pár domácích zralých hroznů nezasytí /předvčerem/ a hrozí noční výpravou k lednici, aby jeden usnul.
sovka62
Moji mili Varechaci, zavidim vam. Ja obedujem aj veceriam akusi neidentifikovatelnu zmes, niekedy s tvrdou ryzou, niekedy so zemiakmi. Je to nieco so zasmazkou, sama muka a valaju sa v tom kusky roznej zeleniny, striedaju sa a uz som nasla aj par kuskov masa. Chut velmi neprijemna, akasi potuchnuta. Dnes som prekonala rekord, zjedla som za tri lyzice.
Asi ste pochopili, ze nie som doma. Nie som ani v base (skoda, mozno by tam bola lepsia strava).
Lezim v nemocnici. Po pade zo schodov zlomenina krcka pravej stehennej kosti a dolamne prave rameno.
Som to 10 dni, krcok vymenili za endoprotezu, rameno zafixovali.
Zatial ma dva razy posadili, dnes aj postavili na zdravu nohu, ale drzali ma dvaja chlapi.
Zajtra ma prevezu na rehab, kliniku do Hlohovca, dokedy tam budem nie jasne.
Tak mi, prosim vas, drzte palce, nech som z toho cim skor vonku.
Som zenska silna ako kon a vydrzim vela, ale nejasne konce ma desia.

janger
@sovka62 (30.8.2022 18:34), no to je mi velmi luto! Ako malo treba k nestastiu. Schody su potvora.
Asi si v trnavskej nemocnici....Ta strava! Clovek by mal dostat dobru stravu, potrebne ziviny k rychlejsiemu zotaveniu. No, to je teda bieda.

A len nech ta nenechaju dlho lezat. Snad to bude v Hlohovci lepsie. A snad ti poskytnu aj informacie, co a ako dalej.
Ja ti v kazdom pripade velmi drzim palce, aby si sa skoro dala do poriadku a tiez vela sil na prekonanie toho vsetkeho. Drz sa a ak mas moznost sem tam nas poinformuj.
haji
@sovka62 (30.8.2022 18:34)
Na dálku letí pozdravení s přáním pevného zdraví a zotavení po operaci, ať se i ruka uzdraví! Je mi to líto, že máš takové mrzení, žádný pád není sranda a ze schodů je pád hodně bolestivý. Měj svatou trpělivost, nejenom sama ze sebou, vše půjde pomalu, ale jistě k lepšímu. Drž se, buď silná a trpělivá, A měj před očima cíl: zlepšení pohybu, uzdravení! Je to běh na dlouhou trať, věřím že to zvládneš! Myslím na tebe a držím pěsti!!
To jídlo je prekérka, věřím, že v Hlohovci budou vařit líp. Sílu potřebuješ. Snad se bude dát i koupit nějaké ovoce, abys měla vitamíny. Posílám anděla na pomoc a podporu, nadnese vše co je těžké a uleví tam kde je třeba! S láskou objímám! Drž sa!! A dej o sobě vědět, sdílení také ulevuje!
frezia68
@sovka62 (30.8.2022 18:34) Milá @Sovka , obchádza ma spánok,tak nakúkam na Varechu,či sa ozvala @Zolik a tu čítam komentár od Teba.Zlá správa. Ale želám skoré uzdravenie a všetko to,čo Ti napísala @Haji ,lebo krajšie myšlienky neviem uložiť do komentáru,ako @Haji .Myslím na Teba a občas sa ozvi a pri prvých krôčkoch zatni zuby, lebo to bude bolieť.Ale ver,že bude lepšie a zabudni na nejasné konce. To ubíja...,vždy mysli na to,čo chceš dosiahnúť.A chceš chodiť a ísť domov.Verím a držím palce. Posielam kytičku pre radosť.




tomeska
Milá Sovka, uzdravuj sa rýchlo pomalu, lebo trpezlivost' ruže prináša. Nejaké skúsenosti s barlami mám tiež, tak len trpezlivost'. Ver,že sa vyplatí. .
No a že si"" prehliadla schod "", nie si sama. Ja som minule vychádzdala z Lidla a nejako som netrafila východ. Vrazila som najednej strane do dverí, odrazila sa a letela na druhú stranu. tam som zastavila. Už som sa videla i s rozsypaným nákupom na zemi. Našt'astie som balanc vybrala. Ale kto ma videl, určite si myslel, že mám aspoň pol litra v sebe. a ja bola len smedná. Nič sa mi nestalo, ale mžik nepozornosti, a nešt'astie je na svete. Tak sa pekne uzdravuj, a fantazíruj o velmi chutnom jedle a čo si prvé doma uvaríš.
tomeska
A čo večera? strapec hrozna, maškrta škvarková pomazánka bez chleba(chutnala,chutnala, či dobrú urobila). asi liter vody so sirupom, lebo telo vyprahlo na zeleninovom samozbere. Cibula za 7, mrkva za 6, petržel 7 kč, no neber to...
stefanm
@bugout ... prepáč, že v tvojej téme "večera" pridám krátke pozdravenie pre @sovka ale nechcem otvárať novú tému
...chcem jej len popriať skoré uzdravenie a jednou mojou starou fotomontážou je pripomenúť, že tu má stále dobrých, hoci len "virtuálnych" priateľov

...pozdravujem ťa @Sovka a dúfam, že ťa poteší foto na ktorom som sa k vám, "varechačkam" pridal pri vašom osobnom stretnutí v roku 2010!!!... pamätáš?... čas uteká, ale spomienka sa dá zastaviť!



sovka62
Mili moji, velmi vam ďakujem za sucit a povzbudenie, pomohlo mi to. Mam dobre spravy od vcera som v Hlohovci, povedali mi, ze ma naucia chodit a o dva tyzdne pojdem domov. Hned mi je lepsie, ked vim nejaky termin.
Robim aj budem robit vsetko co mi kazu, bez ohladu na nepohodlie a bolest a viem, ze sa vsetko podari
Este raz vam dakujem, mam vas rada.
haji
@sovka62 (1.9.2022 07:09)
Skvělé zprávy! Krok za krokem, pomalu, trpělivě, odhodlaně a to by bylo, aby nebylo! Držím pěsti!! Drž sa a průběžně písni, myslíme na tebe!
P.S. Jakoukoliv otázku ohledně používání francouzských holí mi můžeš položit, poradím, nasměruji a detailně popíšu. Běhám s nimi víc než deset let, už jsem profík. V Hlohovci ti jistě poradí, ukážou, naučí, o tom nepochybuji. Klidně otevřu novou diskusiu na téma francouzské hole, aby to bylo v ku
Pro dobrou náladu a nabrání síly: André Rieu & 150 dancers - Lara's Theme & Light Cavalry


haji
@haji (1.9.2022 12:18)
Moje nervy, ten Vlado je ale "vtěrka"... Omlouvám se, ale splašila se mi myš...
haji
@bugout , prosím tě, vyhoď toho druhého Vlada. Technika mě dnes dostala na lopatky. Promiň, že ti tu řádím v diskusii.
haji
@haji (1.9.2022 12:16)
Dokončení věty: .... aby to bylo v kupě. /o francouzských holích/.
bugout
@haji (1.9.2022 12:21) vymazané, upravené a vykonané.... A snáď len drobnosť nie je to Vlado, ale Rišo... Prvé čo ma teraz napadá je spomínaný Vlado ako sleduje manželku či naozaj žije zo vzduchu (rozmýšľam čo by som zjedol 😂)
haji
@bugout (1.9.2022 19:06)
Bažeže Rišo, Vlado bol tatko... chybičky se vloudily, jsem nepozorná. Velké děkuji, přidělávám ti práci.
Dnes k večeři dvě jablíčka Gala - výborná odrúda, pevná, šťavnatá.
Krásný večer!
haji
Já dnes měla na skorú večeru tři menší "uměláčky" - placičky ze zbytků vejce, mouky, strouhanky po vyprážaní rezňou. Slupla jsem je do hodiny po pozdním obědě. Nevydržely, ani já nevydržela. Miluju uměláčky.
bugout
práve som dojedol, chlebík na ňom šunka na šunke kyslá kapusta a na vrchu plátok syra a zapečené v grile. Kým sa budete pýtať čo je to za kombináciu vedzte, že to mám z tadeto, akurát to bola žemľa....
haji
Včera jsem večeřela dvakrát. Prva část bagety s máslem, suchým salámem, rajčaty a paprikou. K druhé pozdní večeři lečo bez přílohy, strašilo v lednici.
haji
Včera k večeři, která sice nebyla nutná, jsem dorazila vyprážané rybí filé bez přílohy. A pak nutně kousek bagety s máslem a salámem. Když musíš, tak musíš...
sovka62
Moji mili varechaci, v prvom rade vam vsetkym dakujem za podporu a povzbudenie.
Posielam nove spravy z "frontu". Vcera som bola opat na RTG a kontrole u traumatologa. Vsetci su prekvapeni z mojich vybornych vysledkov. Rameno zrastene, na jednom mieste chybaju cca 2 mm, aby bolo uplne O. K. Endoproteza je absolutne v poriadku, 13.9. mi vyberu kovove svorky, ktorymi zavreli ranu a hotovo. Ruka este raz pod RTG, ak bude v poriadku, odstrania zaves a zacnem rehabilitovat.
S terapeutm cvicim od pondelka do piatku dva razy denne. Codim s pomocou choditka, kde sa opieram jednou rukou a hrudou, vykracujem ako na defilirke, uz som naraz presla 200 metrov. Noha je na tom cim dalej lepsie, vcera mi ju terapeut pri cviceni dvihal, dnes som to zvladla sama. Chvalia, ze to ide tak dobre preto, lebo poslucham na slovo, bolest-nebolest. Velmi sa z toho tesim a verim, ze budem normalne chodit, ako mi slubuju.
Strava je rovnako ako v Trnave.
Nevadi, najem sa ked budem doma a hadam po mesiaci si dam svoju milovanu kavu. Srdecne vas pozdravujem a este raz dakujem.
haji
@sovka62 (9.9.2022 10:40)
Skvělé zprávy, mám velkou radost, milá @sovka62 ! Jsi šikovnica šikovná, statečná a trpělivá. Bufet tam nemáte - něco malého slupnout, kafe by také mohli mít. Já vím, bojové podmínky, ale rozhoď sítě, určitě tam někde něco bude. Zase písni, jak to jde - a že to jde
moc dobře!!
Brzské uzdravení přeji a drž sa!!
haji
Dnes k večeři vyzrálá nektarinka. Předtím dobrá svačinka - vločkovo semínková bageta s máslem, pražskou šunkou a zrajícím sýrem.
obor123
@sovka úprimne sa teším z dobrých správ. Ďalej usilobne a troezlivo rehabilituj. Uvidíš,všegko sa na dobre otočí a terajšie negatíva pôjdu do zabudnutia. Drž sa a pevne ti naďalej držím palce.
stefanm
... večerné "balkónové" posedenie s manželkou a kamarátkou som sprijemnil s klasik frit hranolkami a vypraženou cuketou... chválili, chválili a odrazu sa vyprázdnili dve fľaše vínka a bolo po 22:00 hodín
...pri hranolkoch čas rýchlo beží 😀


sovka62
@haji (9.9.2022 20:48)

Zlato moje, tu je tak zufalo malo personalu (28 izieb po troch pacientoch, najmenej polovica leziakov) a dnes v sluzbe jedna sestra a jedna sanitarka. Pacientov umyt, niektorych prebalit, upravit postele, pripravit a rozdať jedlo, podat lieky, merat tlak......donekonecna. Ziadostami ich obtazujem len v nevyhnutnom pripade.
haji
@sovka62 (10.9.2022 09:05)
Tuším je to všude stejné a nebo podobné, nemocnice, rehabilitace apod. - Popelky. Jojo, priority máme jinde... Hlavní je, že sama vidíš pokrok, stejně jako lékaři jsou spokojení a tak nezbývá než to vydržet a prchnout /utéct/ jakmile to půjde. Kdo uteče, vyhraje! Drž sa, já držím pěsti! To by bylo, aby nebylo! Jsi úžasně silná a pozitivní žena, to dáš!
bugout
Cez víkend som trochu upratoval mrázak tak som upiekol pol husokačky a teraz ju jem s kašou od soboty a aj s omáčkou z toho diviaka čo som mal v sobotu...
1x haji
bugout
A idem sa ešte pochváliť, keď som v sobotu dorábal tú omáčku prišla mi nejaká fádna tak som do nej hodil dve, tri sušené slivky. S diviakom to bolo super a s touto husokačkou ešte lepšie....
1x haji
haji
@bugout (12.9.2022 22:00)
Moje nervy, to musela být dobrota! A nebo ještě je? Vzoreček bych testla...
1x bugout
haji
@kimlo (20.9.2022 19:17)
Tyjo, k zavináčům hrianky, to jsem ještě nezkoušela, hmm @bugout "na tutáka" je to majonéza. Blahé paměti dělávali v kelímku: dole majonéza, na to zavináč a to celé zalité rosolem. Nic lepšího jsem v životě nejedla. Jenomže to bylo stále dražší a dražší, odbyt klesal, tak už nevyrábějí. Škoda přeškoda.
1x kimlo
haji
U nás dnes k večeři vlastně posunutý oběd: uzená polévka, uzený vepřový jazyk, kapusta na smetaně, k tomu červené brambory vařené ve slupce, pak orestované na kousku másla. Sklidila jsem pochvalu. Sladká tečka - na ráno k snídani - jablková kakaová hrníčková buchta s lískovými oříšky uvnitř, nahoře potřená čučoriedkovým džemom a posyp lískové oříšky.
bugout
@haji (21.9.2022 06:34)
Limburger je môj obľúbený syr spolu s Olomouckymi syrečkami je to asi jediný syr ktorý si dám len tak s pečivom (maslo a cibuľa) bez nejakého mäsa 😂😂. Zväčša mám syr ako doplnok tu je však v hlavnej úlohe.
bugout
@afataga (22.9.2022 19:27)
Vyprážané bedle mám najradšej plnené medzi dva klobúky syr a šunka, mňam.
1x haji
frezia68
@bugout (23.9.2022 09:13) Chcem sa opýtať,či poznáš roztečené syrečky?Len som o nich čítala,zatiaľ mi zrejú vo fľaške v chladničke a koľko dní asi? Mne stačí na skorú večeru aj hrianka s cesnakom,kúpeným na trhu,ktorý štípe riadne :-). Ale potom pri telke hľadám,niečo na doplnenie :-)))))) a nedopadne to podľa mojich predstáv. Chudnutie mám len v predstavách :-( .




bugout
@frezia68 (23.9.2022 11:37)
Ja poznám len zrelé, čiže jadro je úplne mäkké. Nezrelé sú tvrdé a zretím postupne meknú od vrchu smerom dnu. Zrelé v podstate nemajú žiadne jadro. Ale možno by sa vedel lepšie vyjadriť @kimlo mám pocit, že sa v tom vyzná lepšie ako ja. A výslovene tečúce sú vyprážané... To je úžasná vec.
mijaita
Salát z rajčat, majolky a spousty nakličených semínek slunecnicovych a mungo. K tomu semínkové suchárky.