Nepravý pomarančový džús videorecept

niliarik - fotkaniliarik, 16. mája 2016

Robíme ho doma 15 rokov a robíme ho doteraz. Kvalitný, zdravý, chutný džús zo zeleniny a ovocia! Príprava veľmi jednoduchá a zamilujete si ho Zobraziť celý popisRobíme ho doma 15 rokov a robíme ho doteraz. Kvalitný, zdravý, chutný džús zo zeleniny a ovocia! Príprava veľmi jednoduchá a zamilujete si ho doma aj vy !! :-)

10 minút
príprava
120 minút
tepelná úprava
Nepravý pomarančový džús (videorecept)
Foto: niliarik

Suroviny

1 kg
2 ks
2 ks
500 g
14 l
podľa chuti




Postup

  1. 1

    Očistíme si mkrvu, umyjeme pomaranče a citróny (poriadne umyjeme ich kôru). Následne pokrájame mrkvu, pomaranče a citróny na kolieska (pomaračne a citróny aj s kôrou a jadnierkami). Všetko necháme dusiť v tlakovom hrnci s vodou (vodu dáme len toľko aby zakryla danú zmes - teda 2 litre). Následne si prevaríme 12 litrov vody s pol kila cukru. Vychladnutú zmes v tlakovom hrnci rozmixujeme tyčovým mixérom a zmiešame s 12 litrovou vodou s cukrom. Nakoniec pridáme kyselinu citrónovú (jednak je aj na chuť, ale slúži aj ako konzervant). Džús necháme odstáť minimálne 24 h. Komu by nechutila dužina môže si ho precediť.

Diskusia k receptu

milanafm
Moje deti nemajú radi mrkvu no v tomto recepte ju ani nepoznajú. Robievam tento recept raz za mesiac alebo v nedobrom počasí aj častejšie. Kyseliny citrónovej dávam viac na konzerváciu .
niliarik
Mirop: Ak ste tento džús ešte neochutnal, tak neviete porovnať tú kvalitu, ak si ho doma pripravíte sám z ovocia a zeleniny ako keď si džús kúpite v obchode.
Slavkabis: Recept nie je komplikovaný, je úplne jednoduchý. My osobne ako deti sme nemali radi ovocné a zeleninové šťavy. Preto práve tento džús sa pre nás stal obľúbeným.
Milanafm: Je to super !
katka78
Síce nie som mirop, ale aj bez ochutnania tohoto džúsu viem povedať, že čerstvá šťava z pomaranča je určite kvalitnejšia a hodnotnejšia ako džús z dusenej zeleniny a ovocia, navyše s prídavkom cukru. Aj preto by som sa v úvode receptu vyhla slovku "zdravý". Že je chutný verím, človek sa na takéto veci ľahko namotá, ja tiež, preto sa im radšej vyhýbam. Tvoj recept si však nájde svojho adresáta, pre tých, čo pijú kupované džúsy/sirupy, bude iste prijateľnou alternatívou. Tak je to so všetkým - každý má svoje potreby.
radost
@Niliarik
tento džús som robievala na veľkonočné sviatky,keď sme boli ešte rodina s deťmi hádam aj 20 rokov..vo veľkom hrnci..po čase som to zmenila tak,že som urobila len silný výťažok-ten bol v chladničke-a dľa potreby sme nariedili vodou..
je to veľmi dobrý,chutný nápoj..kupované nám nechutia tak,ako tento..
už sme s mužom len my dvaja..tak zvyk umrel..nuž-návšteva by si určite pochutila-keby som urobila..:-)
adjunkt
...pre Katku78... tiež nie som zástancom cukrových sirupov a džúsov, ale keďže džús obsahuje 1 kg mrkvy, nesúhlasím s Tebou... mrkva je oveľa zdravšia uvarená, resp. udusená, pretože obsahuje betakarotén, ktoré vie naše telo lepšie zúžitkovať... a pol kila cukru na 14 litrov vody mi nepripadá až tak veľa... recept hodnotím ako dobrý...a vyskúšam ho...
marta23
@Radost a @Niliarik , to, že ste varili 20 rokov vo veľkom hrnci tú zeleninu nemení na fakte, že je to možno chutný ale nie zdravý nápoj, hlavne kvôli umelo pridanému cukru a bez vitamínov. Kyselina citrónová nie je konzervant, upravuje ph roztoku. Teraz v akcii dostať kúpiť v Lidli v 2L balení super zdravý a chutný, nekalorický , nesýtený nápoj z mrkvy, pomarančov, citróna, a aceroly. Je veľmi chutný a za výhodnú cenu. Ušetrí Vám to veľa roboty, vody na umývanie veľkých nádob, elektr.energie pri varení...Tento je viac vhodný ako ten Váš, varený.
Očakávam negatívnu reakciu.
1x jerica
2010
Podla hodnotenia vidim ze na slovensku je stale vela ludi co radi naletia smejdom.
Džús je 100% bez diskusie. Keby mi predali takuto oklamanu cukrovu vodu z menej ako 10% vyvarenej zeleniny tak ich budem sudit za podvod.
PS: Nekritizujem chut, ale tato malinovka nema s džúsom nic spolocne.
marta23
To pripojené video obsahuje polovicu časového trvania umývanie a krájanie surovín.
Varenie a dusenie v hliníkovom tlakovom hrnci je veľmi škodlivé. Hliník v iónovej forme (nechcem zámerne napísať, že hliník, hoci sa to tak používa aj v odborných článkoch a literatúre ) najmä v poživatinách a potravinách spôsobuje v organizme v konečnom dôsledku aj demenciu človeka a nervové ochorenia . Mnohokrát to vlastne vyústi do Alzheimerovej choroby vrátane porúch pamäti a kognitívnych funkcií. Klinické štúdie tiež ukazujú, že hliník je škodlivý pre mozog. Hliník som vylúčila v kuchyni v styku s potravinami.
radost
@2010
nesklamal si ma..ani pani @Marta..
od roku 1930 je LIDL na Slovensku..??
nechápem,čo tu stvárate kvôli jednoduchému receptu..je tu množstvo receptov na sladké sirupy..množstvo jedál,kde sa mrkva dusí..varí..a tu zrazu štvanica..
nedám si zobrať radosť zo žitia bezvýznamnými detailami..
katka78
@Adjunkt (18.5.2016 05:45) Ahoj :-) Vieš, ja veľmi nerada vidím v receptoch slovo "zdravý", lebo čo je zdravé pre jedného, nemusí byť pre iného. Veľa ľudí sa v nevedomosti dopúšťa chýb na vlastnom zdraví, často preto, že niekde počujú, že je niečo zdravé. Lenže neexistuje žiadne univerzálne "zdravé". Každá surovina ma nejaké zloženie a napríklad nejakou tepelnou úpravou sa to môže meniť. Každý sme iný, máme rôznu kondíciu, zdravie a potreby. Tebe napríklad vyhovuje dusená mrkva viac ako surová, kvôli vstrebávaniu betakaroténu. Lenže to si ty. Niekomu môže práve dusená spôsobiť problémy, lebo ho prednostne nezaujímajú vitamíny, ale musí si sledovať sacharidy (napr. pri kandidóze je mrkva celkom problém, tepelne spracovaná tobôž). To isté platí s cukrom. Tebe ho 500g na 14l vody príde v poriadku, no pre diabetika, ktorý si sleduje glykémiu to zase až tak v poriadku byť nemusí. Nechcem mudrovať, jednoducho sa ti pokúšam povedať, že čo je vyhovujúce pre jedného, nemusí byť pre iného. Tiež to, že je v nejakom nápoji, či jedle použitá zelenina, neznamená, že je zdravý - s týmto úkazom sa tu stretávam bežne. Ak konkrétne tebe tento nápoj vyhovuje, je to úplne v poriadku. Určite by som ho však nenazvala zdravý, lebo to je relatívne.
Milá moja @rados ť, ktorej by som rozhodne nechcela spôsobiť stratu úsmevu z tváre. Nie všetko musí byť štvanica, ja to beriem ako diskusiu a to je dobre, lebo sa učíme. Aspoň ja to tak vnímam a som vďačná za každý deň, ktorý sa niečo naučím.
marta23
@ Radost (18.5.2016 14:08)
Nuž pani @ Radost ja nie som tu evidovaná ako @ Marta..LIDL ako ste ma uviedli v svojom diskusnom príspevku. Bohužiaľ, neviete vkladať ani adresy. Naučte sa to: najprv @ , potom presné meno alebo názov a za tým musíte dať MEDZERU lebo takto ste vtesnali do mena, ktorému ste nasmerovali Vašu odpoveď, aj názov LIDL a predtým aj dve bodky..
Nemusíte vôbec komentáre čítať ani na ne odpovedať. Ja som chcela upozorniť na škodlivosť hliníka pri styku s potravinami, ktoré potom konzumujeme. Jeho škodlivosť v tele človeka je vedecky dokázaná. Viem to aj z mojej praxe.
1x jerica
marta23
Nuž pani @Radost ako dôkaz môjho správneho tvrdenia, že neviete vkladať do svojich diskusných príspevkov správnu prezývku diskutéra, píšem toto : skúste "kliknúť" myškou na Vami napísanú asi moju prezývku @Marta.. LIDL . Objaví sa tento text: Prezývka „marta..lidl” nie je zaregistrovaná na portáli Varecha. Tak isto nie som evidovaní ako@Marta.. Ja som evidovaná ako @Marta23 . Za 23 dávam správne medzeru a bodku.
Pre Vašu potrebu uvádzam, že tie podčiarknuté a aktívne prezývky slúžia na to, aby ste si Vy aj ostatní mohli prečítať ich profil a prípadné adresy v registrácii na portáli Varecha. Pekný deň prajem.
veronikkka
mám za to, že stačí si ujasniť pojmy, čo je džús /poslovenčené/ po našom, z anglického slova "juice" = šťava, teda ovocná šťava,v tomto prípade konkrétne pomarančová šťava a čo je sirup čiže cukrový roztok rôznej koncentrácie a rozdiel je zrejmý :-)
niliarik
No ak sa smiem vyjadriť. Ja nikomu tento recept nevnucujem. Je tu ostrá výmena názorov, čo s normálnou diskusiou nemá nič spoločné. Som za, že tu niekto dá svoj názor, či negatívny, alebo pozitívny, ale nepáči sa mi, že tu je ostrá výmena názorov na osobu. Nám tento džús vyhovuje a robíme si to ho stále a sme s ním všetci spokojní. Každý má rád niečo iné, každému chutí niečo iné a to je v poriadku. Aký cukor ? Cukor je dávany do 12 litrov vody !
veronikkka
@Nilarik , však práve. nehovorím, že ho tam nemáš, tento národ je závislý na Pepsi a Coca cole, Pepsi Cola obsahuje až 10,68 gramov cukru na 100 ml a Coca cola až 11,2 g cukru na 100 ml, to väčšine nevadí a konzumujú spokojne :-)
zatiaľ čo u teba je v 14 000 ml celkom 500 g cukru, teda na 100 ml pripadá 3,571 g cukru.
môže každý porovnať tieto údaje a rozdiel je na prvý pohľad markantný :-)
2010
@veronikkka , takze vyrobok ktory je 90% voda a cukor sa nazyva džús?
Dufam ze na buduce nebudes kritizovat parky co maju 20% masa co je stale raz tolko ako ma zeleniny a ovocia tento džús.
PS: este raz opakujem ja som nekritizoval chut ale len nazov tejto malinovky.

veronikkka
@2010 , nie, nie je to džús, pozri môj komentár včera o 17,39, tam som sa vyjadrila jednoznačne. :-)
ak si reagoval na môj dnešný komentár, tak si ho lepšie prečítaj, a zistíš, že je to vyjadrenie k obsahu cukru v gramoch na 100 ml vody v Pepsi Cole, Coca Cole a v tomto recepte.
nič som nekritizovala, prepáč.
a tie párky iste kritizovať budem, ked budú mať len 20% mäsa v kašovine :-)
p.s. s tvojim názorom určite súhlasím, myslím, že by bolo vhodné zmeniť názov, ako si napísal.
milanafm
Marta23 - neviem prečo tak pristupujete k tomu zakomplexovane. Možno preto že máte diabetes alebo ste stresovaná týmto svetom a chcete kritizovať všetko a všetkých, keď čítam Vaše komentáre tak mi to pripadá ...

Preberme si zopár faktov - pracoval som zo zeleninou a ovocím v sklade, uvádzate že pravú šťavu si dokážete kúpiť v obchode 2l za super cenu , konkrétne v Lidli. Fúha ... nuž čo na taký pomýlený názor povedať, snáď len to že keď sa robí šťava, džus tak sme na to používali nadhnité a poškodené ovocie ktoré sa už nedalo ináč využiť, taktiež vo veľkom sa používa taká zmes ovocia aby to bolo čo najlacnejšie. Tak že toto je to vaše zdravé ?
Video slečny je na môj údiv ako zo štúdia a je len akýmsi zhrnutím, inšpiráciou. Tak že vidím Vaše komentáre ako podrýpovačske a úplne mimo hodnotenie. Lebo ak by som niekomu chcel pomôcť tak jeho recept vylepším a nie ho zadupem pod čiernu zem. Typické Slovensko ....
Ten hrniec sa mi zdal nerezový a nie hliníkový. Keď sme pri hliníku, hlavná vec že aj lieky sú zakryté hlinikovým alobalom a štúdie som čítal aj ja a sú rozporuplné ...

2010 - v úvode slečna Nilik uviedla nepravý pomarančový džús. Súdiť, legislatíva Vám aj tak nič nehovorí ... toto nie je USA že si nejaký pablb vopchá do jogurtu muchu a ponorí veľký koncern žalobou ...

Nechápem veľa vecí a veľa ľudí čo majú záľubu v tom kritizovať a hanobiť.
Ak chcem povedať svoj názor, snažím sa tak aby som pomohol konštruktívnou kritikou a nie niekoho zadupal do zeme ...

Jediný môj odkaz Hlúpi to Slovenský národ ... Nie pomôcť ale ublížiť , nie pochváliť ale skritizovať a potom sa divíme ...

haji
Přátelé, Varechári, jsme tady jako na návštěvě. Tak proč si kazit, byť jednu minutu života, slovíčkařením. Život je krátký. A krásný tak, jak si ho sami uděláme. Přeji všem krásné dny, plné lásky a moudrosti.
mimina
Robievali sme, varili sme do mäkka v hrnci a pridávali sme len 5 litrov vody. Bolo to výborné. Ďakujem za pripomenutie, ukladám do KK a dávam 5*.
2010
@milanafm si tu na tejto stranke 24 hodin aj s registraciou a prve co si vykuchtil je napadnut starsiu varechacku @martu23 co je tu 6 rokov, ze je zakomplexovana.
marta23
Vyskúšala som, veľmi chválim, je ako pravý džús. Kde sa hrabú kúpené nápoje ? Len by som doporučila zmenu v recepte: Skúste pridať 2,5 pomaranča a 13 l vody. Bude chutnejší .Dávam 10 hviezdičiek.