Pobavila som sa...

brambora - fotkabrambora, 10. februára 2015
@zareaguj


Diskusia k článku

radox1
skoro vsetci beru, na cele s Tra....rom.
radost
video mi nejde spustiť..
ak berú po zákroku-je to dar..
ak berú pred-je to trestný čin..
ale
neodsudzujte len prijímateľov..ale aj darcov..keby nebolo darcov-niet čo riešiť..že to preto dávame-lebo chceme pomôcť svojmu..uprednostniť..
to znamená-odsunúť druhého..možno uškodiť..
život je zložitý..nič nie je jednoznačne dobré..
majme dobrý deň
abdul
@radost : Smiem vedieť, prečo "po zákroku - je to dar" ? Robil som niekoľko rokov, pri odchde zo zamestnania mi nik dary nedával. Vám áno ? Šli ste do zamestnania s tým že aj dnes mi niečo bokom prikvitne vo vrecku či peňaženke ?
1x kakao
brambora
@radost ten lekar tvrdi, ze jeho zivot tlaci k tomu, aby prijimal akukolvek pomoc od ludi, hlavne financnu. povedal, ze vobec mu nie je neprijemne, ze berie financne "dary" od chudobnych ludi, lebo on tie peniaze potrebuje. vraj to, ze platime odvody a do poistovni je nic, lebo on z toho nic nema, ze to MY si mame zistovat kam tie peniaze idu a ked chceme vysetrit, musime platit jemu. jeho posledna veta: KED NIEKTO NEMA, MA SMOLU!!! tak si urobte nazor...
radost
@abdul
áno-tak sa to definuje..
ja som v tom nevinne..:-)
môj príspevok nie je obhajoba nemorálnosti..len-chcela som poukázať aj na druhú stranu mince..
s názormi-ako ich píše dľa videa @brambora..sa nestotožňujem..aby bolo jasné..teda názormi lekára..bože-tu si musí človek dávať pozor na slovíčka..okey..
aby som bola čestná-občas som za 40 rokov dostala bonbonieru..či kávu..:-)
to je všetko..
určite nejde drvivá väčšina na medicínu kvôli darom..všimnému..úplatkom..
ktosi povedal:všetci sme korumpovateľní..záleží od okolností..
aj taký je -človek..
záver:som proti úplatkom..aby sme sa rozumeli..
micanela
ked sprosti ludia davaju tak lekari beru

ja teraz obieham lekarov a v zivote som nikomu nic nedala - a preco - maju vlastny plat
1x kakao
kuchticka
U nas nie je zvykom niekomu nieco davat - kdekolvek, v akychkolvek sluzbach!!! NIC, NIC! Zrejme by sa kazdy lekar ci zdrav. sestra urazili.
Pamatam sa na liecenie mojho svagra v Tenc. Tepliciach pred niekolkymi rokmi. ked isty lekar priamo cakal, na uplatok a povedal co by si zelal.
pusta1
fíha, stále len lekári... a vedel by mi niekto z prispievateľov povedať, čo nie je skorumpované???
presnejšie postavím otázku, čo ste ešte nedokázali skorumpovať práve vy sami???
podľa hesla: úplatky je trestné dávať i brať a počúvam správy, kde hovorí na Teleráne právnik, že DAR nie je ÚPLATOK! či už ho dáte pred výkonom alebo po výkone.
a služby sa dajú legálne zabezpečiť ako NADŠTANDARD!
pusta1
@all
tak vážení, práve informoval v Teleráne právnik, že za úplatok, ten, kto úplatok dal, dostane až 3 roky väzby, a to aj vtedy, ked sa k nemu až po určitom čase verejne priznal dodatočne!
teda milá @brambora , dávaj si pozor, čo dáš o sebe na sklo!
myslím to v dobrom, nie aby si sa urazila.
smejkad
mam pocit, ze sa tu znova zaciname hrat so slovickami
-ja rozlisujem peniaze od zamestnavatela a od ostatnych
-od zamestnavatela su legalne, od ostatnych nelegalne
a nedelim to na pacientov, reprezentantov farmafiriem, uplatky ci dary, prost tie, ktore ma dostat za svoju pracu normalne a tie ostatne
-faktom je, ze sa to netyka iba zdravotnictva, bohuzial :-(
pusta1
@smejkad , to nie je slovíčkárenie, to sú aktuálne právnické termíny zo zákona odvysielané v TV.
mňa by však zaujímalo, prečo sa pranieruje až so senzáciechtivosťou a škodoradosťou len zdravotníctvo, zatiaľ, čo sa o ostatných rezortoch pokrytecky mlčí???
o tých platoch mám svoj názor, ktorý vystihuje nasledujúci citát:

"Ked Boh zhliadol môj plat, horko zaplakal"

poukazujem na platy nielen v zdravotníctve, lež na platy nás všetkých.
smejkad
myslim si, ze preto, lebo zdravie a zivot su to najcennejsie a ludia su na ne preto obzvlast citlivi
o korupcii na uradoch, sudoch a vlastne prakticky vsade sa vseobecne vie, ale zdravie a zivot su dolezitejsie ako strecha nad hlavou, ako spravodlivost, vzdelanie , myslim, ze v tomto to je
smejkad
mimochodom, ked si pozries platy lekarov a porovnas s platmi ludi ktori sa staraju o nase deti ci napr zaludky, ten rozdiel je markantny
- verim, ze malokto sa citi byt dostatocne oceneny, ale treba sa na to pozerat v kontexte s ostatnymi, lebo kazda praca je potrebna - alebo takmer kazda :-(
micanela
len tak mimochodom, lekari nie su ziadni chudaci - moj muz je lekar a zaraba skoro 3 tis. eur... ide len o to, ze ked je niekto dobry tak je o neho zaujem a dostava ponuky
pusta1
no ja si zase nemyslím, že pri tej zodpovednosti, neskutočnej záťaži a na vlastné zdravie, na psychiku a pracovné zaťaženie v čase osobného voľna iných zamestnaných u nás nie je práve lekár náležite finančne ohodnotený voči ostatným profesiám, nemožno porovnávať s úradníkmi či akýmikoľvek inými profesiami a už vôbec nie s ohodnotením a jeho spoločenským postavením v zahraničí.
nemožno porovnávať ako rovnakú záťaž s tými, čo sa nám starajú o naše deti, s údržbármi, s opravármi a podobne, nehovoriac o náročnosti na vzdelanie počas štúdia a po štúdiu - napr. s inžiniermi, raz je inžinier a už nemusí nikdy dokazovať po štúdiu svoj stupeň vzdelania a kvalifikáciu ako lekár, nie je to ani v iných profesiách.
položte si otázku, prečo toľko lekárov od nás odišlo do zahraničia.
odpoviem: práve pre toto!!!
a nechďte von s tým, že prisahal...
smejkad
odisli preto, lebo platy v zahranici su vseobecne vyssie, vo vsetkych profesiach
nadcasy povinne nie su, ale kedze priplatky su 50 az 100%...
co sa tyka vzdelania a vzdelavania - ok, ale vzdelavat sa musia aj ucitelia stale, ti vsak maju prazdniny kazdu chvilu, ok, beriem
ale zober si napr polnohospodarov - sviatok piatok, robit sa musi stale a platy su prakticky najnizsie v hospodarstve na kazdom stupni vzdelania, je to ok? ten nepomer je tam obrovsky
rovnako potravinarsky priemysel, sluzby
netusim, kolko zarabaju smetiari, ale keby prestali robit ze malo dostanu...
alebo hasici, zachranari...
nie vsetci maju iba 6 tried zakladnej, nezaobideme sa bez nich, ale doceneni nie su
pusta1
@smejkad , a vieš aké sú skutočné základné platy lekárov u nás???
vymenuj mi aspoň jedinú profesiu u nás, kde musia robiť ostatbí tak ako lekári postgraduálne vysokoškolské štúdium atestáciou, ukončenou dalším lekárskym diplomom z odbornosti a napísaním atestačnej práce s predatestačnou prípravou minimálne 3 roky.
mám za to, že porovnávaš neporovnateľné s neporovnateľným na jednotlivých úrovniach.
radost
môj blízky príbuzný pracuje ako lekár za západnými hranicami..dôvod..??
na prvom mieste odborné..ľudské vzťahy na pracovisku..finančné ocenenie už veľmi odlišné od našich lekárov nie je..
smejkad
jednoducho mam na vec iny nazor
a mozno by som bola ustretovejsia, keby pristup mnohych - NIE VSETKYCH - lekarov a zdravotneho personalu bol iny
poslednu vychovnu od mojho otca som dostala, ked som zahlasila, ze rozum nie je v starobe, ale v hlave
za tym si stojim
a v kontexte k tejto teme s cistym svedomim pridavam, ze nie je ani v tituloch pred a za menom
a este navrch - velakrat sa stane, ze rozum by aj bol, ale chyba CLOVECENSTVO
2010
Australia - nastupny plat 10 000, specialista az...50 000 - mesacne mam to z prvej ruky zena bola roky v zdravotnych financiach.
smejkad
vdaka za navratenie k teme
otazka nie je vyska platu
otazka je, ci je ok pytat a brat cokolvek mimo platu
alebo je to ok len u lekarov? niektorych,samozrejme
pusta1
vážim si prácu poľnohospodárov, lenže každý z nich, ktorý pracuje v piatok, v sobotu a v nedeľu, má v noci voľno, nepracuje non stop ako lekár od rána 7,00 v piatok non stop až do pondelka 16,, často bez chvíľky oddychu či spánku, oficiálne je to zakázané, v praxi však realizované a potichu sa o tom vie aj na kompetentných miestach, dokonca sa to od lekárov s ich tichým súhlasom očakáva,pričom sa vie aj to, že kapacita mozgu je obmedzená a potrebuje denne mozog minimálne 5 - 8 hodín na regeneráciu a normálnu funkčnosť a zodpovednosť za ev. chyby z vyčerpania zostáva na aktívne pracujúcom lekárovi, on bude súdený súdom a verejnosťou, potom si za neho nikto prsty páliť nebude.
finančníé ohodntenie za toto je a zaplakanie, či skôr na smiech.
a toto sa dá vôbec porovnávať...
kto neskúsil, ten nevie a nerozumie.
je iné pracovať a iné ponocovať a zabávať sa.
končím, dalej sa nevyjadrujem.
2010
Len som chcel povedat ze tu su lekari tak nenormalne preplateny ze by ich ani vo sne nenapadlo este daco brat.
smejkad
s tymto absolutne suhlasim
je fyzicky nemozne byt 24 ci 36 hodin plne vykonny bez odpocinku, dosledkom mozu potom byt fatalne chyby
riesenie je jednoduche - 1-2 lekari navyse, smien by bolo menej, casu na odpocinok viac...
preco to tak nie je?
nie nahodou preto, lebo suma penazi na oddelenie je podla poctu lozok, nie podla poctu lekarov?
a niekto jednoducho radsej riskne, ze niekoho mozno niekedy nechtiac posunie blizsie k smrti, hlavne ze on viacej zarobi?
ved si tie peniaze zasluzi, za vsetky tie roky studia...
chvalabohu, su aj dobri a poctivi lekari, ale mam pocit, ze v tejto replublike velmi vela dobreho ide dole vodou
mata3636
@pusta - v mnohom máš pravdu. ALE! my ako pacienti sa katastrofálne pomery v zdravotníctve doplácať nesmieme! dr.Lipták povedal nahlas to, čo je roky verejne známe, tolerované. lenže tá arogancia, povýšeneckosť a nadutosť, a akou to povedal - kto na to nemá, má smolu. ked mu tak veľmi chýba to jedno euro na chod ambulancie, tak mal prijímať len to jedno euro a nie tisíce. chvalabohu, nie všetci sú takí.
pusta1
@smejkad , moja naozaj posledná reakcia na túto tému.
jednoducho preto, ž lekárov na počet výkonov a počet pacientov je žalostne málo a na služby už vôbec niet pomaly lekárov, nie je ich dostatok ani na púhy denný režim 8 hodín.
toto si neorganizujú lekári sami, ver - never, sú u nás na okraji spoločnosti a nie dnes, už veľmi dlho, toto je hlavný dôvod ich odchodu do zahraničia na čele s ich aktuálnym finančným ohodnotením za prácu.
smejkad
a preco ich je malo?
kolki sikovni studenti sa hlasia na skolu, ale ich pre nedostatok miesta nezoberu? a zoberu inych :-(
kolki sa nemozu prihlasit, lebo nemaju na studium?
kolki po skole odidu a preco?
samo sa neopravi nic, ked je system zly, treba to riesit
a nech mi nik nehovori, ze par stoviek inteligentnych ludi by nedokazalo vymysliet a presadit prinosne zmeny - ale to by najprv museli chciet
2010
Na zaver, preco dakde lekari a vsetok personal su plateny nadstandard ? jednoducha odpoved to co na slovensku nechcu ani sa nikdy nestane , ziadne schrankove firmy, priehladne tendre a abraka dabra odrazu je dost penazi aj na zamestancov aj na nove nemocnice. Koho si volite toho mate hlavne ze sa vsetci vozia na audinach.
pusta1
@smejkad , nie samotní lekári to takto organizujú...
nemať na štúdium, nie je žiadna výhovorka, na štúdium sa dá zarobiť, pred začatím štúdia i priebežne počas štúdia.
na štúdium si zarábajú takto bežne v zahraničí, dá sa aj u nás.
v zahraničí sa aj pohovory robia úplne iným systémom, našincom tu absolútne neznámym, dostanú sa bez protekcie len tí najlepší na lekárske fakulty - viac by vedel povedať napr,. @2010 .
žiaľ o organizácii zdravotníctva u nás nevie takmer nikto, ani ty nemáš o tom púhu predstavu, verejnosť takmer žiadnu, iokrem tých, ktorí ju priamo robia.
@2010 povedal vo svojom komente všetko!!!
smejkad
prepac pusta, ja viem, ze v ba sa da zohnat praca aj brigada, tam nerobi iba ten, co nechce, v inych regionoch je to trochu ine
co sa tyka protekcie a studia, ja som hovorila o studiu u nas, lebo s tym mam osobne skusenosti, v zahranici som nestudovala
a u nas je to tak, ze kto na to ma financie, ten sa dostane aj dokonci akukolvek skolu, pricom kazda skola ma aj studentov, ktori ju takpovediac drzia - teda naozaj sikovnych
a k organizacii zdravotnictva - znovu to je len o tom, ze by sa dalo, keby sa chcelo, pretoze ako vo vedeni nemocnic, tak vo vedeni poistovni a aj na ministerstvach su aj lekari a vzdy aj boli
2010 povedal len tolko, ze financne skupiny su u nas najvyssou mocou bohuzial
amelie
vo francúzsku, švajčiarsku a španielsku som NESMELA! dať lekárovi ani bonboniéeru, stačila mi moja medzinárodná karta, problémy nastali vždy až na slovensku napriek pripoisteniu: dostala som zápal okostnice a francúzi ma poslali na kompletné vyšetrenie, pretože mi veľmi vyskočil tlak, naša poisťovňa mi to nechcela uznať, kým som im neposlala bratanca právnika s kompletnými francúzskymi dokladmi... takže: NECH ŽIJÚ POISŤOVNE! ale nie tí, čo im to umožnili:-(
smejkad
jeziskove husle, admini, zmazte tie duplicitne prosim
:-)
pusta1
prepáč, smejkad.
nikto nemusí byť z veľkého mesta na to, aby mohol ísť pracovať do veľkého mesta, alebo kamkoľvek u nás, ak si chce zarobiť vopred na štúdiá a ak už študuje, tak študuje v takom meste, kde si môže zarobiť neskôr priebežne počas štúdií a ver mi, že viem o čom hovorím, naozaj nepreháňam.
nehnevaj sa, @smejkad , ale o organizácii zdravotníctva naozaj nevieš nič.
pracujú tam lekári, ktorí sú len úradníci a to od začiatku svojej kariéry, potrebujú na to atestáciu z Organizácie zdravotníctva.
potom tam pracuje malá skupina lekárov, ktorá z rôznych dôvodov musela zanechať aktívnu medicínu, najčastejšie z trestu alebo pre neschopnosť v aktívnej medicíne, tiež si spravili atestáciu z Organizácie zdravotníctva a obe tieto skupiny lekárov, robí riadenie zdravotníctva, teda úradníci, ktorí nemajú ani páru o aktívnej medicíne. tak to potom v praxi vyzerá, ako ju dirigujú.
ešte raz: @2010 povedal naozaj všetko!!!
konkrétne o pohovoroch vonku.
nikoho nezaujíma, či máš na štúdiá peniaze od rodiny alebo vlastné.
dostaneš otázky z pohovorov na prípravu, nazvanú syllaby.
pohovory robíš cez pc, nikoho zo skúšajúcich nepoznáš, nedostaneš sa s nimi do kontaktu a o výsledkoch pohovorov sa dozvieš a prečítaš v novinách v príslušnej lište, zase sa s nikým z nich nedostaneš do kontaktu.
pusta1
a ešte: títo budúci študenti sa doma dobrovoľne na pc testujú, a kým na teste nedostanú vyhovujúcu odpoved, že uspeli už na testoch, radšej sa vytýčeného termínu pohovorov cez pc ani nezúčastnia, tie testy predtým sú poriadne náročné.
brambora
Som vedela @pusta , že sa ozvete a rozburite diskusiu ;-) neviem kde vidíte, že sa tu priznávam s dávania uplatkov!? A predpokladám, že vám takisto nosili čokolády a kavicky ;-) o platoch a ich neskutočných vycerpavajucich službách pomlcim... Vážim si prácu lekárov, ale je rozdiel byť kardiológ, mikrochirurg alebo lekár s piplavou robotou... Taký poliklinikovy lekar, ktorý robí od - do, tak ten nemá už vôbec zaco brat nejaké všimne, pretože bežný človek robí viac ako on. Môj obvodak je zároveň plucny lekár, ten stíha dve pracovné miesta naraz. Chvalabohu je dobrý v oboch profesiách, ale príde mi to divne. Ako obvodak je tam malo času z tyzdna, chvalabohu nebyvam chorá, takze mi je to jedno. :-D @smejkad študovala som 9 rokov poľnohospodárstvo a preto zdielam tvoj názor, ludia si neuvedomujú koľko práce, psychického vypatia sa za tým skrýva.
pusta1
@brambora , to je len tvoj pohľad na vec, očakávala som od teba takýto.
prepáč, ale ty sama si napísala pred niekoľkými dňami, že si dala len za svoj pôrod 200 €, ak sa nemýlim a euráče si dala aj za synčeka, ktorý sa dusil, ked niečo ako cudzie teleso vdýchol, a teraz tu hovoríš, čosi iné...
ja som si to nevymyslela.
chceš to hádam poprieť???
nie, nepáči sa mi to, ak si niekto chce zgustnúť iba na lekároch, mal by začať u seba!
pusta1
@brambora , pokiaľ ide o mňa, bonboniery som nedostávala, kávu pikem svoju špeciálnu zahraničnú a pracovala som vo sfére, v ktorej pacient ni nevie, že tam bol pri ňom aj tento konkrétny lekár, inými slovami pre teba na objasnenie @brambora - nie, nebrala som úplatky v žiadnej podobe, všetko som na rozdiel od teba zariadovala výhradne legálnou cestou.
beriem to od teba ako neopodstatnené osočovanie, takže si, prosím, nechaj svoje dohady a dojmy o mne láskavo pre seba!
dakujem ti.
pusta1
@brambora , bez urážky, diskusiu si rozvírila ty sama pridaním linku, ktorý si dala a diskusiu založila, ja som to nebola.
celého som sa rovnako zúčastnila len ako ktorýkoľvek iný diskutujúci.
brambora
@pusta treba lepšie čítať. Za pôrod som dala 300€ ale mám to zpapierovane, takže nešlo o úplatok. A pokiaľ ide o syna, písala som, že keby som dala zopár drobných, tak by mali iný prístup k nám a nie taký akého sme sa dočkali. Takže vy neobvinujte mňa z dávania uplatkov len kvôli tomu, že zle citate. ;-)
pusta1
@brambora , ospravedlňujem sa, nečítala som to akurát teraz, prosím prepáč mi.
a ty láskavo neurážaj mňa!!!
dakujem.
pusta1
@brambora , prepáč, nediskutovala som tu sama so sebou, čítaj pozornejšie.
ok, mier, aj ked si sa mi neospravedlnila :-)
amelie
súhlasím s @2010 , že za bordel v zdravotníctve a nielen tam môže niekto iný, aj keď je pravda, že niektorí lekári si úplatok priamo vypytajú. "je niečo zhnité v štáte dánskom..." alebo "ryba smrdí od hlavy" - možno by pomohla defenestrácia.
rulik
plačú, aké majú malé platy, štrajkujú,potom to za nich musia robiť lekári z iných štátov,myslíte si, že majú len 1 auto ako väčšina v tomto štáte(keď vôbec), robia na niekoľko úväzkov vo viacerých zariadeniach, ale nikde poriadne, svoloč
jozefj
A čo my ktorí nemáme na úplatky??
Brambora já manželka a tri deti sme pred triciatimi rokmi z 9000kčs žili 5 mesiacov.Ty si ich minula za jeden pôrod. Ani dnes na to nemá každý.
Neber to ako výčitku ale ako konštaotvanie.
brambora
@jozefj ano dala, aj u mna je to mesacny prijem na stravu ale... kedze som bola prvorodicka mala som strach a chcela som zdrave dieta, tak vtedy peniaze mi boli druhorade. teraz som tehotna opat a zvazujem zas takuto moznost aj ked peniaze na rozhadzovanie nemam... ale... na izbe vtedy lezala so mnou jedna, ktora dva dni nevidela svoje dieta, vytahovane zvonom, hlava preliacena, ona maternicu na fasirku. :( dakujem, neprosim... :( nie kazdemu lekarovi zalezi na tom, aby vsetko dopadlo ok. ;)
brambora
@jozefj ja nepodporujem uplatky, bozechran. ten ukon bol ako nadstandard, normalne zpapierovany... ja len aby si si nemyslel, ze som za! to video som pridala len preto, lebo som sa naozaj "zasmiala" na tom, ze aspon niekto si to priznal a povedal pravdu ako to bohuzial chodi. :( cest vynimkam.
jozefj
Brambora prajem Ti aby pôrod dopadol dobré pre Teba aj male.
ola111
@brambora ,si mladá žena,máš krásne bábo,keď si ten úplatok dala,si vinná ty, nie lekár..,a prepána,ktorý lekár sa prizná,že berie úplatok?toto
úbožiatko????čo si sem dala?ja som po 14 hodinovej službe,čo som jediné dostala,tak po papuli,keď majú naši čierny občania dávky,preto chodíme s policajtami..,toto ber llen tak nezáväzne..,niekoľko mesiacov som bola v keni,tam sa posudzuje práca lekára inak,že tuná sú niektorí úbožiaci,,to ani ja ani ty neovplyvníš,ale to nie je iba v zdravotníctve,to je všade..,buď si hore,alebo dole..drží m ti palec
2010
Spravme riaditela nemocnice neschopneho nekvalifikovaneho panaka alebo pipku a dajme im vysoky plat + audinu , a schvalia kazdu milionovu haluz, ...easy like that, sorry tak to fici u vas.
brambora
@ola111 ja neviem z kade všetci berete, že dávam úplatky!? Ľudia, čítajte najprv kým niečo poviete. Vrela vďaka. Končím túto diskusiu lebo nemá zmysel riešiť neriešiteľné.
janger
Len tak pre zaujimavost, kedze sa tu spomina zdravotnictvo....Umiestnenie slov. zdravotnictva v Europe. A uplne dolu si mozete kliknut Slovakia, kde je podrobnejsie hodnotenie (v slovencine).

 www.healthpowerhouse.com

janger
@brambora , pozrela som si to tvoje video....rozum sa mi zastavuje....Normalne je mi zle. To je fakt lekar? Alebo je to herec, ktory robi 'akoze'?
brambora
@janger vseobecny lekar. ale asi sukromnik. neviem... ale vyjadril sa v novinach, ze jeho zivi svokra, ze na danovych vypisoch ma 0, ze v pluse nie je. ze on si plati ambulanciu zo svojho a preto prijima "dary". ale zevraj nema poplatky ako u inych za prednostne vysetrenie a vypisanie papierov a tak... tak... nech si robi co chce. ked mu ludia davaju, tak nech si bere. najvacsi dar aky dostal bolo 3000€, z dedicstva jedneho pana a on to daroval do ambulancie. tak zrejme to nie je zly lekar. :-D
janger
@brambora , tym hercom, to som myslela tak, akoze to je snad nejaka satira, ze televizia si tam dala herca, aby ukazali, ako to chodi....
janger
Uz len tie slova, ze 'celebrita vseobecneho lekarstva'....
bubaya
Pán doktor povedal jednu múdru vetu, ktorá v záplave toho, že mu niekto dal 200 korún a my sa z toho ideme dosrať, zanikla. A to túto: že to MY si mame zistovat kam tie peniaze idú. Neviem si predstaviť, že dám mesačne 100 euro do banky a nebude mať zaujímať, kam idú a kde skončia a prečo z nich nič nemám. To je to isté, ako 100 euro ,čo ide do ZP - v civilizovaných krajinách dostáva klient každoročne vyúčtovanie, kde si môže pozrieť, koľko zaplatil a čo za to dostal. Tu nebude nikdy zdravotníctvo fungovať, lebo ľudia sa neopýtajú na stav svojho konta, ale na to, koľko pán doktor berie. Kým nebude tlak zvonká, zdnu sa nič nepohne, lebo to doktorom, poisťovniam a vláde takto vyhovuje - nekotrolvané toky miliard euro každoročne a žiadna kontrola zvonka - však to je raj na zemi!!!!
tatranocka
Ja si neviem predstaviť,ako sa chorí ľudia chodia dožadovať na poisťovňu svojich práv a kontrolovať si účty.BTW,účet si skontrolujem a tam maximálne zistím,že lekári si nenaúčtovali nič viac ako mali.Občan má mať na starosti,kde idú peniaze? Načo platíme v tomto štáte armádu úradníkov a kontrolných orgánov? Načo živíme parlament,ministerstvá,Udzs...? Nevraviac o tom,že zdravotné poistenie je solidárny systém...tieto drísty nech si ten ha...el nechá pre seba a ďalších nenažratých.Za to,že to tu nefunguje môže pacient? Má riešenie,keď kritizuje? Ja ovládam organizáciu zdravotníctva,je povinný ju ovládať aj pacient?
bubaya
Ano, bravó, toto je slovenský postoj - čo ja sa čo mám starať, ja nie som za nič zodpovedný, len štát. Vy už ste aj to komunistické zabudli - dôveruj, ale preveruj, a na kapitalistické - kontroluj a spravuj SVOJE peniaze ste ešte nedorástli. Nuž, tak vám treba na tom Slovensku. Keby ste sa za 25 rokov raz ročne opýtali, čo robí poisťovna s vašimi peniazmi, nakoniec by vám tie výpisy posielali automaticky a pravidelne. Ale keď sa opýta 10 ľudí, to sú kverulanti a rypáci a vrtáci.l Tak vyhadzujte prachy von oknom, však sú to vaše, nie moje.
tatranocka
Tak napíš postup,ako si kapitalistickí občania kontrolujú,spravujú účty a rozhodujú o tom,čo poisťovňa zaplatí a čo nie .
jozefj
Vo VZP si môžeš presne zistiť na čo idú tvoje peniaze.
katka78
Áno, u VSZP si vie každý poistenec pozrieť svoj účet napr. cez internet. Stačí sa registrovať na ich stránke a požiadať o vydanie GRID karty - mne ju poslali do 1 týždňa. Po prihlásení je možné overiť si ktorý lekár si za mňa kedy akú sumu účtuje, overiť prípadné nedoplatky na zdravotnom poistení, lieky a pod. Viac informácií v prípade záujmu nájdete na stránke  www.vszp.sk
v rubrike "e-pobocka", alebo  www.epobocka.com/ipep-web/#...
!/viac
tatranocka
Pri pohľade do ambulancie,kde čaká 98% ľudí v pokročilom veku,ťažko predpokladať,že všetci títo ľudia sú schopní a majú záujem (a techn.vybavenie) toto kontrolovať.Treba sa na to pozrieť aj z pohľadu iného,ako svojho.Realita taká je.
katka78
@tatranocka neviem, komu patrí tvoj komentár vyššie, každopádne, ja som sem pridala info o online možnosti preveriť si svoj poistenecký účet - pre tých, čo to tu čítajú, možno o tejto možnosti nevedeli a môže im táto info padnúť vhod. To je celé.
martina0812
Som maximálne znechutená. Takže "darčekmi" to nazýva!!! No, kto čítal Pána Prsteňov, tak vie, úplne rovnako nazýval Gloch prsteň, pre ktorý zavraždil kamoša...
hubata
Ja som ešte chudobného lekára nevidela.....: drahé dovolenky, perfektne zariadený byt, chata, auto. Preto toto povolanie je aj dedičné a ak je lekár otec, je aj dcéra. Ale aby som nehovorila len o lekároch. To isté platí aj o JUDr.
brambora
@hubata len nie je JUDr. ako JUDr. :-D je rozdiel byť JUDr. z policajnej akadémie a JUDr. z právnickej vysokej školy ;-)



 



TOPlist