Diviačie stehno
Diviačie stehno

Diviačie stehno so šampiňónmi fotorecept

michaela4 - fotkamichaela4, 14. augusta 2017
Diviačie stehno so šampiňónmi (fotorecept)
Foto: michaela4
6
porcií
90 minút
príprava
45 minút
na 150-200 °C

Suroviny

600 g
250 g
2 kg
 podľa chuti
2 dcl
2 l (do fritézy)
 podľa chuti
 podľa chuti




Postup

  1. 1

    Mäso nakrájame na menšie medailóniky, osolíme, okoreníme korením na divinu a vyklepeme na hrúbku asi 3 mm.

    Diviačie stehno so šampiňónmi (fotorecept) - obrázok 1
  2. 2

    Na panvici si zahrejeme asi pol deci oleja. Počas pečenia mäsa môžme olej pridávať, ak treba. Ja som použila grilovaciu panvicu. Mäso pečieme asi 2 minútky z jednej strany a taktiež z druhej.

    Diviačie stehno so šampiňónmi (fotorecept) - obrázok 2
  3. 3

    Na druhú panvicu si dáme tiež zohriať pol deci oleja. Umyjeme šampiňóny a nakrájame ich na plátky. Na panvici ich osolíme, okoreníme hubovým korením a restujeme dovtedy, kým nebudú svetlo hnedé. Potom ich naukladáme pomedzi mäso, ktoré potom vložíme do trúby zapiecť na takú trištvrte hodinku z toho som polhodinu mäso piekla na 200 stupňov a zvyšok len na 150. Ak by bolo mäso suché, môže sa ešte poliať výpekom zo šampiňónov.

    Diviačie stehno so šampiňónmi (fotorecept) - obrázok 3
  4. 4

    Takto vyzerá mäso po vybratí z trúby.

    Diviačie stehno so šampiňónmi (fotorecept) - obrázok 4
  5. 5

    Ja som ako prílohu použila zemiaky robené vo fritéze, ale môžu sa robiť aj na obyčajnej panvici, kde samozrejme netreba toľko oleja. Zemiaky som očistila, umyla a nakrájala na mesiačiky.

    Diviačie stehno so šampiňónmi (fotorecept) - obrázok 5
  6. 6

    A dala som ich fritovať :) ...keď boli hotové, ešte som ich osolila.

    Diviačie stehno so šampiňónmi (fotorecept) - obrázok 6
  7. 7

    Hotové jedlo sa môže podávať s rôznymi šalátami alebo aj so sladkým kompótom, kto má ako rád :)

    Diviačie stehno so šampiňónmi (fotorecept) - obrázok 7

Diskusia k receptu

altyn
@ Mirop (14.8.2017 14:44)

a @ Izabella929 , to je veľmi konštruktívna kritika, len amatéri sú z nej trochu mimo. Čo by sa stalo, keby ste konkrétne napísali čo vyčítate tomuto receptu? Ja osobne som ešte nemal príležitosť variť z diviačeho mäsa, akéhokoľvek, no ak by som mal príležitosť a hľadal by som recept, a našiel by som takýto komentár, pod ním, nič by ma nenaučil. Tak buďte konkrétny. Naučte nás, amatérov, čomu sa vyhnúť, čo je správne. Možno to pomôže aj autorke receptu, a iste ju to neurazí ak jej to napíšete "slušne". Vždy lepšie, ako napísať " chúďa diviak" alebo " čo ti urobil"...
Od @ Mirop som to čakal, no ty @ Izabella929 si ma prekvapila, je to trochu divné... Čakal by som že mladú začínajúcu kuchárku skôr povzbudíš, než odradíš od varenia.
No, celý život je veľká neznáma...:-(((
45678
@michaela ,sikovna si a iste chutilo tvojim stravnikom.
Nenechaj sa odradit poznamkami pod tvojim receptom, mozno neboli zle mienene,iba to tak vyznelo:-))
izabella929
@altyn , v mojej kuchyni a nie len v kuchyni ale aj na chate som veľmi často robila jedlá z diviny..ak si prejdeš moje recepty robila som takmer so všetkými druhmi..robila som z nich veľmi chutné jedlá na všetky spôsoby..nie len mäso ale i vnútornosti..nič ,,,nekritizujem""lebo jednak to nebolo na mojom stole a potom každý si urobí podľa svojej chuti..ale...keby som ho pripravila v každom prípade by som divinu pred spracovaním naložila do nálevu možno aj na týždeň..v žiadnom prípade by som ju nevyklepala na také tenké plátky..ja som nechcela nikoho uraziť.! len mi bolo ľúto toho zbytočne rozbitého mäska..nikdy som tu nikoho nekritizovala, starší vareškári to musia vedieť.. ani nebudem..asi bude lepšie, ak sa nebudem vyjadrovať k receptom..pozdravujem ťa a prajem krásny večer.-)
izabella929
@michaela4 ,som tiež rodáčka z okresu LC..toho času ale žijem inde..tvoj recept som nechcela kritizovať, dúfam, že budeš mať mnoho úspechov na tejto stránke a hlavne veľa svojich priaznivcov..prajem ti veľa úspechov v ďalšej práci.-)
michaela4
@45678 Ďakujem snažím sa si to nevšímať a tiež chápať niektorých ľudí, čo to komentujú v zmysle "čo ti urobil" sama poznám mnoho vegetariánov v mojom okolí a chápem ich. Chápem, že sa im to nepáči keď sa varí niečo z mäsa ale ja som to zviera nezabila iba som ho kúpila v obchode a ak by som ho aj nekúpila, už by som ho bohužiaľ nezachránila @Mirop ... mám veľmi rada zvieratá a v živote by som žiadnemu neublížila, ale priznám sa, mäso mi chutí...a je to tak dané, veď predsa aj zvieratá sa medzi sebou "požierajú" a nikto im to nevyčíta, pretože to je príroda a aj človek patrí do prírody a do potravinového reťazca. Ale rešpektujem každého názor a presvedčenie a ospravedlňujem sa, ak som niekoho týmto receptom pobúrila... :/
evanaaa
@Michaela4 , mne sa ten recept páči, možno aj preto, že ja by som tiež, mať pred sebou divinu, nevedela čo s ňou ( teraz už viem, treba sa sem pozrieť alebo si dať poradiť), človek sa stále učí, aj ja, aj keď už som stará gazdiná, vekom aj skúsenosťami......ale ak sa to dalo jesť, tak je to v poriadku.
A ešte - @Mirop ťa nekritizuje za to, že si varila mäso diviaka, (alebo hocijakého zvieraťa), zle si ho pochopila, on mal na mysli jeho spracovanie, podobne ako aj Izka, asi ho nepoznáš, ani jeho kritiku a komentáre, ale časom zistíš jeho ironické poznámky (to je jeho jediný prínos tu na Vareche)......
leaela
.....este tu chyba nejaky obrazok muciacich nastrojov od @Radox a je to kompletne :-)))... ale teraz vazne,myslim ze by si mala robit opacne- nepridavat sem tieto pokusne recepty,ale pozriet si nejake recepty na tejto stranke a trochu sa inspirovat.peceny diviacik je uzasna pochutka,ale nie pripraveny takymto sposobom.pekny vecer vsetkym ;)
michaela4
@Evanaaa Ďakujem pekne za pochvalu :) Máte pravdu, ja som tu nová a nepoznám tu ešte veľmi dobre prispievateľov...v podstate vôbec. Ale dobre, že komentujú, jedine tak ich spoznám :)) Ale aj tak celkom neviem ako to bolo myslené...akože je škoda toho zvieraťa na tento recept? ...no máte pravdu časom tie komentáre budem chápať.
michaela4
@Leaela Učíme sa celý život a samozrejme, že si pozerám recepty aj tu na Vareche, ale nechápem prečo by mal byť môj recept pokusný? Preto, že je obyčajný? Že v ňom nieje milión ingrediencií ale v podstate len mäso so zemiakmi? No a čo :) Je to dobrý recept aj keď je obyčajný. A ako už mnoho ľudí sem písalo...môže mať niekto doma divinu a nevie, čo s ňou a chce len nejaký jednoduchý obed, tak toto je presne taký recept. Prepáč ale nie som z tých, ktorí si pozrú nejaký starší recept tu na Vareche a len ho okopíruje, pekný večer aj tebe ;)
leaela
@Michaela4 (14.8.2017 21:13)

Urcite ta nechcem odradzat od varenia,ale existuju aj take veci ako "technologia pripravy pokrmov" a podobne "vedy",ktore niekto vyskusal a stanovil a myslim ze sa ich treba drzat.niesom taky dobry kuchar,aby som to riskol a pridal sem nejaky neovereny recept,radsej sa zvyknem inspirovat od inych....zaver:urcite ta podporujem v jednom-var!je to parada ked konzumentom chuti :-)
2010
@Altyn (14.8.2017 18:07)
Tak konkretne co vycitam tomuto receptu, ze to maso je naklepane na 3 mm a naolejovane a nakorenene... je hotove za tie 4 minuty. A je perfektne makke a opecene.
leaela
@Michaela4 (14.8.2017 21:13)

A ked chces vediet konkretne co mi nesedi na tomto recepte tak v kratkosti:nepouzil by som olej,ale mast,maso by som asi upiekol v celku(tazko to urcit,ked nevidim konkretny kus maska,ale stehno asi ano),nepouzil by som urcite ziadne zmesy korenin ale volil ich jednotlivo,chyba mi tam cesnak napr.,zemiaky by som urcite upiekol a nie fritoval..atd atd.ale beriem,je to len moj subjektivny nazor s ktorym sa nemusis stotoznit. :-)
buchtabuchta
Ja by som to zhrnula tak: Zemiaky fritovať dlhšie, mäso piecť kratšie a bude všetko OK. Čím mladší zver, tým kratšie. Keby si dala okoštovať, tak by bolo viac chvály, ale keď ty takto súkromníčiš a sama si diviaka zjedla? Tak pri krajci chleba s cibuľou sú potom aj naše komentáre o niečo uštipačnejšie. :-D
altyn
@Izabella929 (14.8.2017 19:13)

No, takto si to mala napísať hneď a autorke receptu. Ako dobrú radu k príprave diviny. Tvoj príspevok na začiatku v nej vyvolal dojem že si vegetarianka a nijako jej nepomohol. :-)))
mirop
no @evanaa obvykle bystrostou nevynika, je to vidiet podla jej komentarov, ktore hojne a rada pridava, no tentokrat to kupodivu pochopila spravne... skoda diviaka takto 3 mm trapit, inak by to cele nemuselo byt zle
arnilka
@Michaela4 , diviačie mäsko je chudé a dosť tuhé. nemôže sa pripravovať ako minútka. najlepšie je ho prešpikovať údenou slaninkou a pred samotnou úpravou aj týždeň pácovať v octovom, citronovom náleve s kopou koreňovej a inej zeleniny s množstvom korenín. mäsko vyber z pácu, osuš, zviaž potravinárskym motúzikom, aby dobre držalo tvar, prudko opeč na tuku ako masť, maslo. nálev scedíš zo zeleniny a korenín, podleješ vždy trochou čistého nálevu a prikryté pomaly dusíš aj niekoľko hodín asi 4 až 5 hodín pri nízkej teplote najlepšie v rúre, môžeš pridať ešte rôznu zeleninu počas dusenia, mäsko môžeš potrieť horčicou, obaliť v na hrubo rozdrvenom korení (čierne, nové a nesmú chýbať borievky) môžeš podlievať vínom. hotové mäsko vyberieš, necháš odpočinúť, pokrájaš na tenké plátky, obložíš uvarenou zeleninou alebo šťavu so zeleninou rozmixuješ. podávaš s knedľou zemiakovou, žemľovou, kysnutou. nálev môže ešte obsahovať cibuľu, cesnak a nesmú chýbať bobkové listy, celé nové a čierne korenie, borievky. môžeš zarestovať krátko paradajkový pretlak, na záver pridať šípkový, čučoriedkový lekvár, víno používaj kvalitné červené, pridať huby radšej zmes lesných hoci sušených - môžeš aj piecť v rúre. fantázii sa medze nekladú a uvaríš chutnú divinu z diviaka. Držím Ti všetky palce :-)
dormella
Urcite zalezi i na stari divocaka. Jako minutku jsem ho ochutnala.
Platky byly nakrajene z kyty, predem nalozene v kyselem mleku a divokem koreni, nasledne osmazene na oleji - dobrota uzasna.
arnilka
@Dormella (15.8.2017 07:17)

väčšinou sa pripravuje stehno, celkom iste nešlo o dospelého diviaka, ale najskôr o diviačie prasiatko. vek dospelého jedinca málokedy vieš vopred. a nenapísala si, ako dlho bolo stehno pácované. pácovaním mäsko diviaka skrehne. tiež si nenapísala, či tie diviačie plátky boli naklepané. neber to ako kritiku, je to len otázka, ktorá ma zaujíma, kedže píšeš o minútke.
katka78
@Mirop (15.8.2017 06:26) neviem, či si si niekedy všimol, koľko má @evanaaa rokov, ale to, že má niekto svojský štýl vyjadrovania nie je známkou hlúposti. Aj ty máš svojský štýl komunikácie tu na vareche a tiež hneď nemusíš byť ... Mrzí ma, keď sa muži takto vyjadrujú o ženách, obzvlášť v tomto veku. To by si jej takto povedal aj zoči-voči? Snáď nie, mám o tebe vyššiu mienku. Ako by sa cítila tvoja mama, teta, babka, keby do nich takto niekto "kopal"? Na rozdiel od mnohých, mne neprekážajú tvoje ostré komentáre k receptom, často mám rovnaký názor, akurát sa vyjadrujem taktnejšie. Nechce sa mi veriť, že sa v tebe nenájde trocha pochopenia voči človeku.
evanaaa
@Mirop , ja sa ani múdrou nesnažím byť alebo nejako vynikať, ale nemyslím si, že sa mojimi komentármi vymykám priemeru, sú tu horší odo mňa.....ak sa niekto chce presvedčiť, môže sa spätne ( pozrieť na moje rady, či názory)....ale inak ti ďakujem za úprimné vyznanie a ohodnotenie mojej osoby :) ja, vo svojom veku sa už ani nemusím hnevať, mám za sebou toho viac a horšie.
evanaaa
@Michaela4 , nie, Miška, nie ľúto toho diviaka, že ho niekto zabil aby ho uvaril a zjedol, ale to, že si ho (podľa neho a aj iných) zle pripravila, teda nesprávnym postupom.
michaela4
Ano, už som to pochopila... ďakujem pani @Evanaaa , že nepatríte medzi tých, ktorí vedia vysvetliť alebo podotknúť niečiu chybu len urážkou alebo drzosťou, iróniou atď... Ja si vážim ľudí ako ste Vy :)
mava
Neviem prečo toľko rozoberáte toho diviaka. Toto je stránka o varení a nie o ochrane zvierat. Mne osobne sa tento recept veľmi páči a dnes ho idem vyskúšať. potom napíšem aký bol. Marinuje sa len staršie mäso, ktoré je zo "súkromných zdrojov". Moje diviače mäsko je už na pohľad mladé a ako také si myslím nepotrebuje dlhú prípravu. A vtomto recepte sa to mäsko ešte dopeká,takže asi to nie je minútka,keďže minútky sú jedlá hotové do 20min. Už sa teším na obed! A Vám želám čo najmenej kritiky a čo najviac spokojných stravníkov.
michaela4
@Mava Ďakujem veľmi pekne :)) áno to mäso sa ešte dopeká v trúbe, nie je hotové už hneď na panvici, ale už sa mi nechce na každý kritický komentár reagovať, lebo je to tu zbytočné ako som zistila... Prajem Vám aby sa Vám to vydarilo, dúfam, že to bude chutiť :)
mava
Obed bol fantastický,mäsko som robila presne podľa vás. Ďakujem za skvelý recept!
michaela4
@Mava No super :)) Ďakujem hlavne ja, že ste sem napísala také milé komentáre. Som rada, že Vám to chutilo :)
staflik
@Evanaaa (15.8.2017 18:58)

Ešte treba dodať, že tebe by ani snaženie nepomohlo, kde nič nie je...




SÚŤAŽ: Takto využívajú Maresi mliečko naši čitatelia