Varenie

Chcela som, aby to bolo zdravšie

mistressfood - bez fotkymistressfood, 13. augusta 2019

Dobrý deň, prosím Vás o pomoc:
presne ako znie nadpis, začala som robiť cesto na obyčajnú bublaninu lenže som chcela, aby to bolo zdravšie, tak som namiesto 1 hrnčeka kryštálového cukru pridala pol hrnčeka medu. Ale teraz keď pridám ešte nejakú surovinu bez toho aby som kazila cesto moc, tak ten med priveľmi cítiť v chuti aj vôni a rada by som sa toho zbavila, ale na nete som nič nenašla.

@zareaguj


Diskusia k téme

15 komentáre k článku
Med je síce zdravší ako cukor, obsahuje minerály, ktoré v cukre nie sú, ale čo sa týka sladivosti a kalórií, kľudne si mohla dať aj cukor....alebo ho vymeniť za iný, menej škodlivý, napr. kokosový, alebo sladidlá - Stévia, Sukrin, ap. A že preráža chuť aj vôňa, pol hrnčeka medu je veľa, záleží aj na množstve ostatných surovín. Nepomohla som, len trochu poradila, ale ak sa vec už stala, neodstane sa, v tom ti poradiť neviem. Možno sa ešte niekto nájde.....počkaj.
Zdravšie? Škoda si lámať hlavu. Stačí si nájsť výsledok rozboru a porovnanie jednotlivých sladidiel, teda prírodných. V laboratóriu porovnávali trstinový cukor, hnedý cukor, biely cukor, med, javorový sirup a pod.
Na základe rozboru zloženia (sacharóza, fruktóza, minerálne látky a pod.) zistili že kalorické hodnoty cukrov sú približne rovnaké, v mede a javorovom sirupe je síce viac minerálnych látok, ale pre zdravie sú ich množstvá zanedbateľné. Ich kalorická hodnota je síce nižšia, ale sladivosť tiež, preto ich na osladenie treba pridať viac.
Je teda úplne jedno čím sladíte, riešením je nezjesť naraz tri koláčiky, ale len jeden, prípadne si namiesto koláča vziať mrkvu, alebo jablko.
Kaloricky medzi nimi veľký rozdiel nie je,ale treba si uvedomiť,že nezanedbateľnou je najmä schopnosť organizmu spracovať jednotlivé druhy sladidiel a v tomto považujem trstinový cukor za menšie zlo,je ľahšie stráviteľný a obsahuje melasu (pozor,nemýľte si pri nákupe hnedý vs trstinový,hnedý je prifarbovaný rafinovaný cukor a ja som dodnes nepochopila jeho účel na trhu,iba ak chcú výrobcovia zmiasť spotrebiteľov a jeho vyššia cena).V tomto konkrétnom prípade pri pečení bublaniny si neviem predstaviť ako sa našľahajú žĺtky/vajcia s medom,aby ste dostali vzduch do cesta,čo je základným predpokladom úspechu u bublaniny.
@Viera1 (14.8.2019 09:02)
K tomu řepnému cukru - jeho základní barva je okrová, až hnědá a rafinuje se /čistí, bělí/ už léta. Odborníci na výživu a zdraví zkoumali a zkoumají suroviny, potraviny a tak začala doba odklonu od všeho upravovaného. Hnědý, neupravovaný cukr začal být preferován a tím i podražil. Už jenom proto, že všechno módní je cenově náročnější. Trstinový cukr /a jiné další cukry/ přišly na náš trh daleko později. Pamatuji si první třtinový cukr, dovoz z Kuby. Kuba nám různým zbožím splácela dluh /pomeranče, džusy, třtinový cukr, bílý rum/. Nikdo si ho v obchodě nevšímal. Tvrdl obchodníkům v regále. Je vidět, že stačí trocha časového odstupu a dobré reklamy - a z ležáku se stane VIP potravina. To platí nejen o třtinovém cukru.
@Haji (14.8.2019 10:14)

Ja píšem o hnedom,ktorý má na obale :"repný cukor prifarbovaný karamelom".A čo sa týka trstinového cukru; môj muž bol diabetik a miloval sladké.Po rôznych experimentoch (med.stévia,chemické náhrady cukru atď) sme zistili,že užívaním trstinového cukru sa mu glykemický index nemenil.Btw.ja nepatrím medzi ľahké obete reklamy...
@Viera1 (14.8.2019 10:53)
OK, to je v pohodě, také jsem nepsala o cukru přibarvovaném karamelem, to je zase nějaká zkratka jak dupnout zákazníka, stejná jako rádoby tmavé pečivo barvené kakaem nebo cikorkou.
Chápu, že kdo si musí hlídat glykemické hodnoty, má docela těžkou šichtu se tím vším probrat. Je to víc než věda. Klobouk dolů.
@Sovka62 , presne to, čo píšeš, som pred pár dňami aj aj čítala, len si nespomeniem, kde.....a vychádza z toho, že cukor je cukrom v každom prípade, len s malým rozdielom. ja mám smolu, že mám ako diabetička rada sladké a občas si aj dám, čo už.....
@Evanaaa (14.8.2019 21:29)

Jedna vec sú kalórie a druhá schopnosť organizmu prijímaný cukor spracovať.Tu je dobrý článok:
 www.dovera.sk/lepsizivotscukrovkou/o-nas/novinky-o-cu...

A čo sa týka trstinového cukru,treba čítať v obchodoch zloženie.Nechcem tu propagovať jeho užívanie,píšem svoju skúsenosť.Káva s chemickými náhradami chutila ako nafta a bol z toho nervózny.A u diabetikov je najdôležitejšia pohoda ☺.
@Viera1 , prečítala som si, inak, dobrý článok.... ja som si vedomá všetkého, čo sa v ňom píše o sladidlách, ale prizunám sa, že ich dosť používam, lebo by som nevedela vypiť horkú kávu (čaj, kakao, ap.). Aj som sa snažila zmenšiť ich príjem, ale nedarilo sa mi, mám aj slabú vôlu, takže to už nejako dotiahnem.
@sovka 62 (14.8.2019 08:22)

si to vystihla @sovka :-)) tiež som všetko menila za zdravšie, až som nakoniec skončila s klasickým cukrom, masťou atď.... xixi....má 100% pravdu, aj zdravšieho keď zješ namiesto kúska - dva, pol plechu, tak Ti to nepomôže, príjem kalórii nepustí.... Kúsok, dva a finito. Doložiť jablkom, mrkvou, ovocím...čo už. Len na to musí prísť každý sám...:-) a nemá to ani tú chuť, čo to má mať.
Bublanina sa da robiť aj zdravšia - ubrať bielu muku a nahradiť časť inou ( ja najviac používam mandlovu), znížiť množstvo cukru sa da stále , pridať viac ovocia, ktoré vlastne koláč osladi. Ja odkladam do mrazaku každý kúsok ovocia, ktorý už deťom akosi nevonia, a v bublanine či rozmixovanom smothie je to vynikajúce .

Pridaj komentár do diskusie: