Šalát z krabích tyčiniek - lahodný

adkas - fotkaadkas, 7. februára 2013
Šalát z krabích tyčiniek - lahodný
Foto: adkas

Lahodny salat. Jednoduchy a rychlo pripraveny. Chcela som nieco ine, ako tradicnu natierku z krabich tyciniek. Tento salat neobsahuje ziadne vynimocne ingrediencie, ale prijemne Zobraziť celý popisLahodny salat. Jednoduchy a rychlo pripraveny. Chcela som nieco ine, ako tradicnu natierku z krabich tyciniek. Tento salat neobsahuje ziadne vynimocne ingrediencie, ale prijemne ma prekvapila kombinacia jablcka s krabimi tycinkami. Aby som ho odlahcila, tak majonezu som miesala s bielym jogurtom. Aspon trochu mensie vycitky svedomia :). Najdolezitejsie, ze salat velmi zachutil aj mojmu manzelovi a urcite som ho nerobila poslednykrat.

4-6
porcie
20 minút
príprava

Suroviny

400 g
350 g
2-3 ks kyslejšie
2 ks (stredne velke)
3 ks uvarené
3 PL
3 PL (prip. pochutková smotana)
pár kvapiek (mozno vynechat)




Postup

  1. 1

    Krabie tycinky vlozime do vriacej vody s par kvapkami citronovej stavy. Iba na 1 minutku, inak hrozi, ze popraskaju . Mozete pouzit aj cerstve, ale ja ich pripravujem takto. Vychladnute krabie tycinky pokrajame na mensie kocky. Jablcka, vajicka a uhorky osupeme, pokrajame na drobne kocky, kukuricu scedime a vsetko pridame k pokrajanym tycinkam. Pridame majonezu a jogurt, mierne dochutime solou a prip. bielym mletym korenim. Zamiesame a mame hotovo!

    Šalát z krabích tyčiniek - lahodný - obrázok 1
  2. 2

    este jeden pohlad

    Šalát z krabích tyčiniek - lahodný - obrázok 2
  3. 3

    zaujal vas? ak mate radi krabie tycinky, urcite si na nom pochutnate :)

    Šalát z krabích tyčiniek - lahodný - obrázok 3

Diskusia k receptu

bambuch
krabie tyčinky moje obľúbené...v krásnych miskách...krásne a určite chutné...ukladám do KK
petra69
"Krabie" tycinky nemaju nic spolocne s krabom.... a su dobry humus...
petra69
Zlozenie "krabich" tyciniek:

Alaska Pollock, Water, Egg Whites, Wheat Starch, Sugar, Corn Starch, Sorbitol, Contains 2% or Less of the Following: King Crab Meat, Natural and Artificial Flavor, Extracts of Crab, Oyster, Scallop, Lobster and Fish (Salmon, Anchovy, Bonito, Cutlassfish), Refined Fish Oil (Adds a Trivial Amount of Fat) (Anchovy, Sardine), Rice Wine (Rice, Water, Koji, Yeast, Salt), Sea Salt, Modified Tapioca Starch, Carrageenan, Yam Flour, Hydrolyzed Soy, Corn, and Wheat Proteins, Potassium Chloride, Disodium Inosinate and Guanylate, Sodium Pyrophosphate, Carmine, Paprika.
2010
@petra69 , mne to je vzdy na smiech ked sa napise Vegeta alebo Glutamat tak sa ide vsetci zblaznit, a sa odsudzuju vo velkom, ale ked sa napise krabia tycinka co je glutamatova umelina vsetci odkladaju do KK uveliceny.
To je kontakt na vyrobcu v Cine , len treba specifikovat ci chces 20% alebo 40% proteinov :-))) ( ani slovo o kraboch)
 www.alibaba.com/product-gs/526946703/frozen_surimi_crab...
2010
@adkas , ja nekritizujem tvoj recept ktory je velmi pekny len to krabie meno , je to surimi a su velmi popularne v azii , ale oni si tu nesolia solou, na stole malu glutamat .
mirop
vidim ze hrozy slovenskej domacej kuchyne exportujeme :) odpadky z ryb a la krabie tycinky spatlame s majonezou a kukuricou... este ze v civilizovanom svete nieje jednoduche zohnat bambino :)
mili2936
Čo ja za to môžem, že to tiež ľúbim? A tiež viem, že krabie tyčinky nie sú z kraba - teraz sa do mňa môžete pustiť. PS - misky sú ozaj nádherné, tiež také chcem :-)
babulicka
tiez nechapem preco sa teraz budeme odbavovat na tom co obsahuje krabia tycinka - v parkoch tiez nieje ani stopy po mase, vsetci to vieme a prestali sa snad vvyrabat alebo konzumovat? mne sa recept tiez paci a nevidim na tom zlozeni nic take co by ma mohlo otravit .
afataga
@mirop si ma pobavil :-)))
@babulicka ono ta otravuje postupne, po troske, co myslis, preco su ludia taki chori? nebude to nahodou aj tou chemiou co jedia?
afataga
este k recptu: keby sa dali krevety alebo maso z kraba a bez kukurice, bolo by to vyborne, podla mna
ethanel
@adkas pekne spracovane, ludia recept je pomenovany tak ako ludia tieto surimi tycinky ludovo volaju , tak sa tu neodbavujte na tom, je tu par ludi co asi nemaju robit tak tu osocuju inych, po dlhom case som sa vratil na varechu ale zaciba sa mi to tu uplne hnusit, skor mi to tu pripada ze niekto chce z varechy vystvat tych najlepsich, potom sa necudujme ze si zakladaju svoje stranky. @adkas nedaj sa znechutit, ja tvoje recepty obdivujem a uz som ich par odskusal, len tak dalej.
ethanel
@afataga to nepatrilo tebe, ja ked chcem original sakat z kraba tak ho robim podobne, idem na trh a kupim si maso z hnedeho craba a je to a nestoji to vela. Ten moj komentar patril tym co tu osocuju a mudruju stale, su to zrejme tie komentare ktore asi admin maze ale ostavaju v dennom prehlade.
afataga
@ethanel aj ked to nebolo proti mne, neda mi nereagovat, jasne som napisala, ze podla mna, cize vyjadrila som svoj nazor, ze tzv. krabie tycinky su odpad, to je pravda a ze mi vadi skoro v kazdom rcp. kukurica je moj nazor, moc ju nemam rada a podla mna je malo jedal, kde sa naozaj hodi a navyse ju vobec nejem, lebo vacsina je geneticky modifikovana a studujem aj zlozenie vyrobkov, lebo kukuricny slad a pod. veci su napchate skoro vsade, preto uz skoro ziadne hotove vyrobky nekupujem a nie len preto, ale to uz je na inu debatu. Ja nikoho vystvat nechcem, myslim, ze ked sa mi nieco nepaci, mam pravo vyjadrit svoj nazor, nie vzdy sa vsetko musi kazdemu pacit, ako ked tu nedavno jeden napchal do ryby klobasu :-) to uz mi tiez nedalo
malroxa
perfektné fotky. a také šaláty v zime milujem. občas si môžeme dopriať aj krabie tyčinky nie z kraba.
sisuk
recept sa mi páči. Aj foto.
To by sme pomaly nemohli nič jesť, vo šetkom je niečo škodlivé. A len zo vzduchu nevyžijeme.
Aj ten vzduch nie je ako býval :-)
ethanel
@2010 tu je tazko vysvetlit nieco :) ja robievam napriklad Brill and Pork Belly with bacon cappucino, vela popularnych kucharov kombinuje rybu s masom napriklad aj hovadzim lickom :) ide tu o doplnenie chuti ryb ktore nemaju az tak vyraznu chut.
malroxa
veľká škoda, že na varecha.sk nie je funkcia ako na FB, že sa ti nejaký koment páči alebo nepáči. :)
dorenika
ja len nechapem preco sa to vola krabie tycinky ked to je z tresky,inak fotky krasne ale kombinovat rybu a kukuricu nieje zrovna to co mam rada
lanoire
tak si tam dajte tofu a nepindajte :D kazdemu je jasne ze krabie tycinky nie su z kraba, ja som si to ulozila do receptov ako inspiraciu, no tiez by ma zaujimalo cim by sa to mohlo doplnit alebo vylepsit namiesto surimi..
ilusa
ja suhlasim s @lanoire ,ak sa mi nieco nepaci,prejdem to mlcanim a neznechucujem ostatnych a este @afagata ,ty by si nemala jest nic
2010
Ok, tak sa opovazte pindat nazvem moj recept spravnym menom , kupim najlacnejsiu rybu ( to co robia pollack ),u nas je to kapor = burinna ryba , skodliva 10 centov za kilo ( nepredava sa ale pouziva sa ako hnojivo ) zmiesam to s vegetou a pridam MSG - glutamat a muku a jasne ze kukuricu.
dodo46
@2010
Keby si toho kapra pustil naspäť do vody v Austrálii, bol by si za to
trestne stíhaný s vysokou pokutou. Ale to ty asi vieš. U nás je to
však dostupná ryba preto je mňam. Niekomu nevadí ten loj a bahenný zápach. A pangas je tiež mňam, lebo je lacný.
dodo46
@adkas
máš to precízne urobené. Na prvý pohľad som si myslel, že je to ikebana
Nedaj sa znechutiť nikým a vytváraj naďalej parádne veci.
slavka2012
Velmi pekny recept, @adkas ! Niezeby som surimi tycinkam holdovala, ale uprimne povedane, sme vnutrozemska krajina, morske ryby a zivocichy u co sa k nam dostanu casto neoplyvaju prave najlepsou kvalitou, o cene ani nehovoriac. Dokonca aj krabie tycinky su u nas drahsie ako v mnohych i bohatsich krajinach, a okrem metra ci tesca vari cerstvu rybu ci kraba ani kupit nedostat... prekvapuje ma, ze nenalezite kombinacie surovin, ktore sa k sebe nehodia, nenapadito podavane jedla typu co dom dal, a dokonca i tepelne upravene krabie tycinky zozinaju pochvaly a velmi esteticky prezentovane a na prvy pohlad chutne jedlo si vysluzi v prvom rade sprsku kritiky...
tatranka
Dnes som si surimi tyčinky kúpila.Mám svoj recept na šalát sz týchto tyčinek.No páči sa mi aj tvoj a určite ho vyskúšam.
adkas
ach jaj, dlhsi cas som tu nebola a vcera som pridala nejake receptiky ( mojou prioritou je pridavanie receptov na moj blog, rodinne zalezitosti atd.)... ani som nemyslela, ze tento recept si vysluzi tolko komentarov :).... nechapem, preco niektorych z vas, tak irutuje nazov krabie tycinky....je to bezny slovensky nazov pre tycinky vyrobene zo SURIMI....ja som ten nazov predsa nevymyslela ...co mi pamat siaha vzdy sme to volali krabie tycinky a pre mna osobne to aj stale ostane tento nazov....je mi to trochu smiesne, ak si niekto mysli, ze za tych par drobnych si kupi naozaj tycinky z praveho kraba ...ja osobne som jedla kraba dvakrat v zivote....prvy raz na Kube a druhykrat na Guernsey....takze viem, ako chuti skutocne krabie maso.....vkladam link na jeden clanok, kde celkom slusne a zrozumitelne popisane o tzv. krabich tycinkach....  www.agronavigator.cz/default.asp?ch=13&typ=1&val=908...
vsetkym krasny piatkovy vecer a este krajsi nadchadzajuci vikend...
adkas
@petra69 a kto tvrdi, ze maju? podla mojho skromneho nazoru su krabie tycinky (SURIMI) omnoho mensim humusom ako hamburgery z McDonaldu, kde "cool" mamicky kupuju jedlo pre svoje deticky....nic v zlom, ale tvoj koment prinalezi skor do diskusneho fora na temu : "Jest, ci nejest krabie tycinky".... a nazov krabie tycinky ma spolocne s krabom asi tolko ako segedinsky gulas so Szegedom, ci peceny vrabec s ozajstny vrabcom, vtacie mlieko s vtakom, francuzske zemiaky s Francuzskom atd..... tot moj skromny nazor...
adkas
@2010 recept nie je moj, ja recepty nevymyslam....ak ma nieco zaujme, tak vyskusam...ak je recept dobry ( co sa tyka pomeru ingrediencii, chute, farby, vone a koniec koncov aj vzhladu), tak posuniem dalej....
adkas
@mirop recept pochadz zo zahranicnej stranky....pripravovala ho Slovenka v Anglicku...no a teraz si vyber, ci je to export alebo import :)....apropo, nepatrim do skupiny gazdiniek, ktore robia Tiramisu z pomazankoveho masla...:)
adkas
@mili2936 dakujeeeeeeeem.... ked pojdes na dovcu do Kene, aj ty budes mat take :)
adkas
@atafaga to nie su ani krevety ani maso z kraba... a tu kukuricu ak nelubis, nedas....nie je co riesit :)
adkas
@ethanel vdaka, vdaka, vdaka....az sa mi bude lepsie zaspavat :)..., ale vazne: skor som pobavena ako znechutena.... uznanie od teba si nesmierne vazim...vazne dakujem
adkas
@dorenika - ja zas nechapem, preco to kazdeho irituje...je to na SVK bezny nazov pre tycinky SURIMI. Co sa tyka tej kukurice aj jablcka, tak som sa aj ja obavala, ze co to vlastne z toho bude....moj manzel je dost konzervativny, co sa chuti tyka, ale cuduj sa svete chutil mu tento salatik a povedal, ze mozem robit aj inokedy :)...ja mam uz co to odvarene a odpecene a stretavam sa s roznymi receptami....ked mi nieco nevyhovuje obratim stranu a idem dalej....dakujem za pochvalu
adkas
@2010 - mas zmysel pre humor :)....videjko som kuk...zaujimave, no ten varic bol uplne ze naj :)
adkas
@dodo46 - nie som znechutena, skor pobavena :)...ved ja nikomu nedrzim noz pod krkom a nehovorim, ze musi recept vyskusat lebo mne to chutilo, tak to musi chutit aj jemu... a dakujem...
adkas
@tatranka - dakujem pekne....aj ja mam viacero receptov, ale tento je najnovsi...ja idem zajtra na tvoje bryndzove pirohy....zemiaciky uz uvarene....ak sa vydaria take krasne ako su tvoje, tak pridam recept aj na svoj blog....dam ti vediet ako som dopadla :)
adkas
ak ma niekto zaujem, tak moje prace si moze pozriet tu  adkas-tastyfood.blogspot.co.uk
na mojom blogu a rovnako aj tu  www.mimibazar.sk/recepty.php?user=34442...
.... nikdy som o sebe netvrdila, ze ja vymyslam recepty, nikdy som sa nehrala na expertku v gastronomii, ani moje fotografie nie su dokonale...je vela veci, ktore neviem a ucim sa cely zivot.....som iba obycajna zena....rada varim a peciem a ak nieco zaujimave, napadite alebo chutne objavim a vyskusam, tak sa rada podelim s ostatnymi... je uz len na kazdom z vas, ci moju ponuku prijmete alebo nie...
mijaita

Já jsem na tom tak, že ryby nejím, pouze snad kyselé a některé rybičky, ale ani ty ne moc často. Snad proto mi tenhle krab - nekrab s patřičnou dávkou citronu a oleje docela chutná :-)
Proto jsem koukla, jak dělá salát někdo jiný. Na mě je toho @adkas moc v něm, já ráda jen jednoduchý.

 varecha.pravda.sk/recepty/uprav-nahlad/29102/...


Nepatřím mezi strávníky, kteří řeší složení, jím to, co mi chutná. Myslím, že v téhle době "trvanlivostí" a pokroku, se tomu lze vyhnout velice obtížně. Vegetu považuji za zvěrstvo ne kvůli složení, ale protože je nedobrá a kazí obyčejná jídla. Pokud někomu ne, at ji klidně jí, na to se neumírá. Stejně jako na maggi, glutasol a pod. A další věc je ta, že když toho nejím kila, tělo si poradí. Alespoň to moje až až ! :-)
petra69
Mila "adkas", mylis sa v tom, ze nazov krabie tycinky nema nic spolocne s krabom. Oni su totiz oficialne IMITATOM KRABIEHO MÄSA. A my si mame mysliet, ze je to krab. Mnohi na Slovensku si to aj myslia.
V Nemecku napriklad je zakazane pouzivat tento nazov.
Vyrabaju sa tiez Surimi-krevety, ktore vyzeraju ako krevety a nie su to krevety.
Je to riadny humus, na tom trvam a myslim, ze mnohi to jedia len preto, lebo si myslia, ze je to krab.
Surimi tycinky su sucastou tvojho receptu, takze tiez nemyslim, ze by moj komenrar ohladne nich bol az tak od veci, ako ty tvrdis. Skor naopak, mne pride od veci tvoje porovnanie s vtacim mliekom. To je fakt uplne od veci...


slavka2012
@petra , ale v sucasnosti okrem krabov vylovenych, ktore su patricne drahe sa vo velkom pouzivaju kraby z umeleho odchovu, ktore sa tiez krmia riadnym humusom. Ved ludia jedia aj parky, o ktorych si myslia ze su parky, i lososa z odchovu a myslia si, ze je to skutocny losos...
adkas
@mijaita - dakujem za tvoj nazor...ja som vegetu uplne vynechala.... vobec mi tam nechybala, ale napisala som ju do ingrediencii lebo bola v povodnom recepte.....ano je tam toho viac v tom salate, ale bola som milo prekvapena, ze to spolu celkom dobre "pasovalo" :).....
adkas
@petra - uz som k tejto teme povedala ( resp. napisala) vsetko , co som chcela....
viceroy
Adkas, nedaj sa odradit. Som presne toho názoru ako ethanel a súhlasím s tým, čo napísal: @adkas pekne spracovane, ludia recept je pomenovany tak ako ludia tieto surimi tycinky ludovo volaju , tak sa tu neodbavujte na tom, je tu par ludi co asi nemaju robit tak tu osocuju inych, po dlhom case som sa vratil na varechu ale zaciba sa mi to tu uplne hnusit, skor mi to tu pripada ze niekto chce z varechy vystvat tych najlepsich, potom sa necudujme ze si zakladaju svoje stranky.
2010
Krabie tycinky su mimo azie pomerne novy vyrobok , preto ze 99% ludi kraba nevidelo ani nejedlo vo vela krajinach sa nesmu predavat pod tymto zvadzajucim menom , ale len ako surimi ,( osahuju rybu, proteiny muku a ochucovadla ) , teraz si vsetci mudri zastancovia tohto mena prelozete do vyrobku co poznate. Slovenska ovcia bryndza ( obsah 20% kravske mlieko, muka a ochucovadla -ani stopa po ovciom mlieku)? ale zda sa ze vam to nechce vobec dojst ake klamstvo na spotrebitela to meno krabia tycinka je .Eto vso.
2010
sorry pisem z mobilu , to nie je nic vidiet (-:
2010
Tie tovarne v azii vyrabaju veka tychto tyciniek , tak sa teste slovaci ked vam chutia tieto rybacie fasirky lebo to je presny preklad japonskeho slova surimi 擂り身, literally "ground meat -mlete maso. ( nikdo ani slovko v o kraboch. Lenze tieto cinske tovarne vyrabaju to mlete maso na vela chuti a ta krabia je len jedna z nich, a za par rokov bude na slovensku ovela viac podobnych gebuzin, poliaci su v tom este amateri ale ked vam pride na trh ta prava cinska bravcova tycinka (yèn pí )alebo hovadza( bakso) , vsak budu lacne cheers.( do gulasu budu super aj do vlazskeho salatu :-)
a do salatu asi pojde surimi sunka ale aj ak uvidite Salmolux to nie salmon ale pekna fasirka z daakej ryby a muky a MSG a nie lososa.
Inac vyrabaju na podobnom principe aj salami..,zacnem dovazat rychla cesta k zbohatnutiu :-)))
 www.answers.com/topic/surimi...




afataga
s tou kukuricou som to myslela ako vystrahu, na nete su tisice clankov a filmov a GMO potravinach, tu je na ukazku jeden z nich, ako kto s tymito info nalozi, je jeho vec, ja sa o to zaujimam, kto nechce, nemusi:  www.vlastnihlavou.cz/transgenicka-kukurice-se-ukazala-byt-si...
tak isto skoro vsetka produkcia soje je GMO a ludia si myslia, ze ked jedia tofu, ako sa zdravo stravuju
afataga
@2010 ja si myslim, ze dost morbidne akehokolvek zivocicha pouzivat ako hnojivo, preco je kapor plevelna ryba? lebo to povedali ludia, tie ryby, co sa zivia kaprami si to asi nemyslia, tiez si myslim, ze je lepsie jest cerstvu ulovenu rybu, aj ked je to kapor, ako mrazeneho pangasa, mozes suhlasit, nemusis
evanaaa
Jaj, jaj, pridáš recept a hneď je námet na diskusiu....veď tie - ľudovo povedané-krabie tyčinky sa tak nevolajú v obchodoch, stále sú to aj tam SURIMI, a čo sa týka zloženia, ozaj by sme už skoro nič jesť nemohli, ako niektorí tu podotýkate. Je v nich mäso z ryby a to, čo je tam pridané, beriem tak, že ak si napr. neupečiete doma napolitánky, ale kúpite, aj tam je všeličo popridávané a ľudia to kupujú a jedia. A nielen to, všetko, čo sa vyrába. Veľa z vás zas haní párky či špekáčky, ale máte dôkaz, že všetky sú zlé? Začali vyrábať aj také ( majú značku), ktoré majú obsah mäsa 80-90%. A prečo by mala byť všetka kukurica geneticky upravovaná? Ja som mala rada sladkú z konzervy, keby som mohla, jem ju stále aj teraz. To aby ste kritizovali zloženie každého jedla a surovín, ktoré sa do neho pridávajú - čo a z čoho by sa potom varilo? A k šalátu od @adkas , ja na ňom nevidím nič zlé, kdo chce, upraví si ako chce, pridá alebo uberie niečo, podľa chuti, aj keď ja osobne veľa šalátov nemusím.
grandma
Robievam tiež ale nesedí mi tam kukurica, ja teda dávam najemnučko posekaný pór - skuste.
mrkwicka
ja sa len divim , ze vas to tu tak rozculuje , ze v tychto tycinkach nie je krab alebo neviem co:D ved je to smiesne , tu rozpravate o eckach a pritom to ze len dychas vzduch je nezdrave z tychto smogov a vsetkeho co don vypustame , mne sa recept paci a aj ked niesu tieto tycinky z kraba ja ich tak tiez volam :D pekny den
2010
@mrkwicka , mas uplne pravdu je to smiesne ja spravim kapustnicu z kalerabu a nazvem to pravou, originalnou slovenskou :-)))
adkas
@mrkwicka no ta vidis...kolko kriku pre nic...aj ich tak volam a vzdy aj budem volat...tak a basta :).... vsetko bolo vysvetlene :)
adkas
@2010 ...zleeeeee, cele zle...velmi zle prirovnanie :)...ze ta to bavi:( ...prajem ti veseleho Silvestra ! :)
adkas
@radox1 + 5 pre mna a - 5 pre niekoho, kto ten recept vymyslel :)...prajem veseleho Silvestra!
rain333
nič si z nich nerob, ktovie čo varia doma oni :D mne sa šalát páči, robím tiež (aj keď nie často) ale trochu inak, skúsim aj tvoj ;)
ivan14
Mám takový pocit, že velkou část zde diskutujících ohrožuje více stres z toho, jaké jedí potraviny, než ty potraviny samotné.




SÚŤAŽ: Takto využívajú Maresi mliečko naši čitatelia