Príbeh, ktorý voňal ako poklad
Kedysi dávno, hlboko v mexických džungliach, žili Totonakovia – pôvodní obyvatelia, ktorí verili, že vanilka je posvätný dar od bohov. Pestovali ju v tichosti, v tieni hustých lesov, ďaleko od zvedavých očí sveta. Keď sa krajiny zmocnili dobyvatelia, domorodci odmietli vyzradiť tajomstvo, ako vanilka kvitne. Aj keď im vanilkové struky zobrali, rastlina bez ich rituálov a poznania jednoducho neplodila. Tieto báje udržiavali tajomstvo pôvodu vanilky a umožňovali udržať cenu korenia závratne vysoko. Ich tajomstvo chránilo viac než len rastlinu. Chránilo zážitok – vôňu, chuť, emóciu.
Pravá vanilka Bourbon z Madagaskaru a sviečka z rastlinného vosku s vôňou vanilky
Foto: Hauerland
Merch, čo hovorí príbeh
Aj darček môže niesť príbeh, zámer a hlbší význam. Môže to byť moment, ktorý niekoho prenesie inam – do detstva, do kuchyne starej mamy, do chvíle pohody. Jedným z takýchto riešení je prepojiť pečenie s merchom – darovať balíček, ktorý obdarovaného doslova prevedie zážitkom pečenia. Namiesto jediného predmetu tak darujete chvíle voňavej tvorivej radosti.Predstavte si toto:
Stierka s vykrajovátkom, kuchynská zástera a súprava na pečenie
Foto: Hauerland
Pre firmy, ktoré chcú povedať viac
Na rozdiel od tuctových firemných darov tak odovzdáte darček s príbehom a hodnotou. Prijímateľ nespotrebuje všetko naraz – kvalitné koreniny využije opakovane a pomôcky mu ostanú slúžiť dlho po tom, čo sa minú posledné koláčiky. Vaša značka sa mu vryje do pamäti vďaka chvíľam pohody, ktoré prežil. Platí, že darčeky majú silu budovať vzťahy.Podľa dát od firmy Hauerland, ktorá dlhodobo mapuje trendy a patrí medzi lídrov v oblasti firemného merchu a darčekov v B2B segmente, firmy čoraz častejšie hľadajú spôsoby, ako obdarovať zážitkom, nie len predmetom. Firmy upúšťajú od nudných poukážok a klišé predmetov a siahajú po kreatívnych riešeniach, ktoré vytvoria príležitosť na nezabudnuteľný zážitok. Diana Hauerland, CEO spoločnosti Hauerland, to vystihuje presne: "Týmto darčekom nehovoríte len ‚ďakujeme‘. Hovoríte: ‚Záleží nám na zážitku, ktorý spolu zdieľame. Chceme, aby ste si nás zapamätali vo chvíli, ktorá má zmysel."
A práve preto zážitkový merch funguje – prepája značku so spomienkou, s emóciou. Hodí sa na teambuildingy, pre obchodných partnerov, ale aj ako darček, cez ktorý podporíte inú organizáciu.
Možností je veľa, no pointa je jedna. Darujte niečo, čo sa nevyhodí po prvom použití. Darujte zážitok.



