Nakupovanie darčekov

babkamt - fotkababkamt, 30. novembra 2014
Dnes som sa konečne dostala k nakupovaniu darčekov pre vnúčatká. Už je najvyšší čas, aby ich dostali pod stromček. Nakupovala som v Tescu. Pri detských knihách majú vývesku, že na detské knihy majú zľavu 20%.
Vyberala som knihy a duchu som si rátala ich cenu. Pri pokladni sa mi zdalo, že som platila veľa. Išla som to reklamovať. Najprv mi pracovníčka povedala, akože čo chcem, s výrazom - čo tá baba otravuje. No ja som sa nedala. Bola som neodbytná. Nakoniec sa mi venovali dve pracovníčky. Vysvitlo, že hoci sľubujú 20% zľavu na detské knihy, ich pokladňa " O TOM NEVIE".
Nakoniec mi vrátili sumu 27,49 euro. To je už na pováženie, čo si k nám títo novodobí obchodníci dovoľujú. Píšem to preto, aby ste si bločky skontrolovali.
Veľkým obchodným centrám sa všetko prepečie? Keď som spomenula ŠOI tak na mňa len hľadeli ako vyorané myši. Ja si myslím, že tieto pracovníčky sú v tom nevinne. Určite dostali inštrukcie od vedenia .
@zareaguj


Diskusia k článku

fialka49
To je pri viacerých zľavách - napr. aj pri pečive, zelenine .... Nuž, aj v týchto obchodoch platí : ČO FÍGEĽ, TO GROŠ.
babkamt
@fialka49 jasné, že tento fígeľ používajú aj pri iných komoditách. Väčšinou sa každý ponáhľa a blok si neskontroluje. Alebo si ho pozrie až doma a vracať do obchodu sa už mu nechce, alebo je suma taká malá, že sa mu neoplatí.
kuchticka
Ja si myslim, ze vedenie Teska oznamilo tu 20% zlavu, ale nedali "prikaz" poklaniam (pocitacovym registrackam) aby tu zlavu praktikoval-uskutocnily.
smejkad
toto robia uz niekolko rokov
a ked clovek zacne robit privelky randal, tak povedia, ze to maju nastavene tak, ze zlavu vratia na informaciach
spoliehaju sa, ze v predvianocnom strese viac ludi tieto pocty prehliadne a myslim, ze im to aj vychadza, kedze to opakuju :-(
babkamt
@kuchti čka presne si to vystihla.
@smejkad lenže, ak by tú zľavu vracali plošne len na informáciách, tak by to na tej výveske aj malo byť napísané! Išla som domov riadne vytočená. Je to tak ako píšeš. Mali veľa zliav, ktoré do obchodu prilákali kupujúcich. Každý chcel výhodne nakúpiť a spolieha sa poctivosť predajcov. Vraví sa ver, ale prever. Mne sa to oplatilo.
denyany
V sobotu som tiež bola v Tesku. Nemala som toho málo, ale aj tak sa mi zdalo, že až toľko som platiť nemala. Až doma som pozerala bloček a džús, ktorý mal stáť 99centov bol blokovaný za 2,99€ a rukavice, ktoré mali byť o 30% lacnejšie, boli blokované v pôvodnej cene. Nie je to až taká suma ako u babkamt, ale cent k centu...
marika21
Skúste vy urobiť čo oni robia, tak zavolajú na vás policajtov.
sovka62
Vždy a každý blok z reťazcov kontrolujem položku po položke, inak od pokladne ani neodídem. Občas manžel protestuje, že zdržujem, pokladníčkam sa asi zdám divná, lebo reklamácie sa podávajú na informáciách, ale mne je to jedno, ak sa mi niečo nezdá overím rovno v pokladni a pokračujem do informácií. Vidím tie pohľady, keď mi vracajú napr. 98 centov (lakomá starena!), ale ide mi o princíp. Keď ma už donútili chodiť do reťazcov (lebo kamenné predajne potravín v našom okolí už zmizli), dám si dobrý pozor, aby som im nedala viac ako mám. Vyhľadávam predajne, ktoré ešte prežili, elektro, domáce potreby, drogérie a ak to budeme robiť viacerí, pomôžeme prežiť aspoň týmto, keď pre nič iné, tak aspoň preto že tam sa nás nesnažia ogabať.
alex37
@sovka62 , robím to presne ako ty, položku-po položke, ešte pri pokladni, tiež mi je jedno čo si kto myslí, keď mi vracajú centy :-)
babkamt
@denyany malé predajne si takúto vec netrúfnu spraviť. Nemajú na mastné pokuty. Veľké obchodné reťazce si z nás robia srandu, myslia si, že sme retardovaní. Týmito klamstvami prídu na peknú sumu peňazí.
@marika21 svetom hýbu peniaze. Pre ne sú niektorí schopní spraviť čokoľvek.
@sovka62 vždy po takejto nepríjemnej situácii robím presne tak ako ty. Manžel protestuje, že to už preháňam.Ale keby sme im to robili všetci, aspoň by sme im ukázali, že spotrebiteľ sa nenechá zavádzať. Neoplatí sa spoliehať na ich férovosť. Ak je na tovar zľava, mala by to nočná služba nahodiť do pokladne., aby ráno ceny boli v súlade s akciami. Ja som bola v obchode až poobede, no ceny v pokladni upravené neboli. Súhlasím s tebou, že malé predajne si toto nedovolia spraviť.
babkamt
@alex37 vieš ako sa vraví: babka k babce, budou kapce. Ale keby tebe chýbal pri platení čo i len jeden cent, tak odídeš z predajne s dlhým nosom a bez nákupu.
katka78
Nedávna skúsenosť s nimi, budem stručná:
1) kúpená hrubozrnná soľ s mlynčekom Jamie Oliver tuším €9,99.


2) Po prvom použití zistenie, že so soľou sa strúha aj plastová časť mlynčeka





3) Informácia ich zákazníckemu centru, že výrobok je závadný, upozornenie na zdravotné riziko.
4) Ospravedlnenie reťazca, prísľub prešetrenia, stiahnutie tovaru z regálov (tovar naozaj stiahli, overené pri niekoľkých následných návštevách), prosba o zaslanie vadného tovaru reťazcu a informácia, že dodávateľ osobne chce spôsobenú škodu nahradiť.
5) pozitívne šokovaní
6) ticho ...........................................................................................
7) s odstupom času návšteva reťazca a zistenie, že vadný výrobok je opäť v predaji... tamtadadá v akciovej cene €4,99.
8) prebudenie zo sna.. Vivat Slovakia
sovka62
Áno, Katka, majú nás za debilov. Je to v akcii, vykúpi sa rýchlo, dúfajú že tak rýchlo, že si to napr. ty nevšimneš. Áno, ak ich prichytia, dostanú pokutu. Ale akú!!!!!! Pokuty sa udeľujú od do. Ešte som nezažila aby bola na hranici do, vždy pekne pri zemi a také sumy, že pri obrate sa len zasmejú a zoderú si to zo zákazníkov pri najbližšej akcii.
Zato malým, tým sa pokuty dávajú jedna báseň a nikto sa nestará, či je to likvidačné. Malí sa musia starať aby všetko bolo tip-top, lebo na nich nikto ohľad mať nebude. A veru kontrolujú, našu krpatú firmu tak 4-5 krát za rok. Aj minulý týždeň tu boli daňováci, nedostatky nezistili (tak ako skoro vždy), ale oni sa vrátia.....
hubata
A keď sa sťažujete vyššie ako pri informáciách, tak "akože" pred vami pokarhajú zodpovedných, ale deje sa to so súhlasom vrchnosti.....
pacik
Ja som dnes nakúpila darčeky cez internet, v kľude a v pohodlí domova, od overeného predajcu a mám pokoj, do reťazcov za týmto účelom veru ani nos nestrčím. A ako som už časom zistila, potrebné potraviny sa dajú nakúpiť aj v našom dedinskom supermarkete, takže strávim advent tak naozaj adventne. Rokmi som sa poučila, že pred Vianocami je najlepšie do veľkých obchodov ani nechodiť ...
rulik
stretol som sa aj s tým, že tovar dni pred akciovým "zlacnením" bol lacnejší ako potom v akcii
babkamt
@katka78 tebe sa aspoň ospravedlnili. Zachovali dekórum. No a výrobok - nepodarok si žil vlastným životom. Straty si znížili predajom za polovičné ceny:-)
@sovka62 je potrebné kontrolovať aj malých podnikateľov. Ale ak tam opakovane nájdu všetko v poriadku, radšej by sa mali venovať tým veľkým - tam si určite niečo nájdu, čo treba napraviť.
manya
neviem ako majú precenenia nastavené reťazce, ja preceňujem denne a keď stlačím na počítači enter, tak znížená cena je už v pokladni a až potom môžem vytlačiť cenovku;
katka78
Veru @sovka62 , oni to nepocítia pri tých obratoch, veď tie pokuty sú pre nich smiešne. A malí? Na malých si trúfne každý - vieme zo života.
@babkamt mne je hlavne ľúto tých chudákov, čo to kúpia a možno nemajú dobrý zrak, ani tie plastové piliny neuvidia a zjedia :-( A za tých takmer €30,- za knihy sa tiež môžu pekne hanbiť :-(
brambora
ja si pravidelne kontrolujem blocky... a pravidelne chodim aj na informacie sa stazovat ;) tiez sa nenecham okradat, aj ked ide len o par centov. ide o princip! pretoze ked toto urobia stovke ludi, tak si slusne zarobia. dokonca moj manzel podal staznost na SOI kvoli 1,50€. objednali sme si nieco cez internet, kde bola platba vopred a ked prisla domov zasielka, tak postarka chcela odo mna 1,50€ za dobierku. pisala som dotycnemu, ze si prosim vratit danu sumu, kedze nemal pravo si ju uctovat. Samozrejme, ze sa so mnou cez mail hadal a ked som mu povedala, ze muz podal staznost na SOI, tak mi len napisal, ze on nema strach, ze on si to obhaji. ;) o mesiac na to mi postarka danu sumu vratila. :D teraz takisto riesime pripad s poistovnou, kde tvrdia, ze mame nedoplatok 1,80€ a pritom sme im zaplatili danu sumu, aku nam sekom poslali. jasne, ze spravili chybu a vystavili sek na zlu sumu, ale to uz je ich problem. a este sa nam vyhrazaju mega velkou pokutou. ;) treba bojovat za kazdy halier, uz len preto, aby sa poucili!!!
jerica
Nuž to je ale poriadna pálka @babkamt , ja som tiež pred mesiacom mala skúsenosť s predavačkou v mäsiarstve v Šamoríne čo má súkromník v Tescu oddelenie mäsa.
Tam sa platí pri pulte , nie v Tesco pokladni, mäsiar je priamo v predajni s pultovým predajom.
Kupovala som dve krídla z morky, hovädziu židovku 600g , ked som zaplatila, nedalo mi , ceny boli dokonca v akcii , ked som vychádzala z tesca, kontrolujem blok z mäsa , suma na bločku sa mi nezdala, ved to je tak málo mäsa a ešte ceny v akcii , že tá koncová suma je vysoká, vrátila som sa k predavačke, poprosila som ju nech si to skontroluje, aby si to prevážila, že sa mi to nezdá za tak málo tovaru a taká vysoká cena. Prevážila a samozrejme sa hned ospravedlnila , že má zlú váhu a tak jej to vyšlo v pokladni, dobre, vrátila mi čiastku už si presne nepamätám , možno dve €urá , stornovala blok, a vystavila nový, akože už správny, nedalo mi, hneď pri nej znovu prerátala, nepozdávalo sa mi to, predavačku som upozornila, že je to znovu zle, ver, že znova sa pomýlila o ďaľších 4 €ur, inými slovami to bolo viac ako šesť €ur.
Za to, toľko ospravedlnenia a ľútosti prejavila predavačka, že skôr som si myslela, že je to vlastne v neschopnosti samého personálu.
zitar
Ja si veru tiež kontrolujem pokladničný blok pri každom nákupe. Moje nemilé skúsenosti sú najmä z Kauflandu. Naposledy, keď som okrem iného kupovala zavináče, nezdala sa mi suma, ktorú mi pri pokladni naúčtovali. Na informáciách sme vyhádzali celý nákup - nebolo ho málo a zistili sme, že pani predavačka za pultom zavináče odvážila, gramáž súhlasila, ale ........ suma bola nie za zavináče, ale za syr - najdrahší, čo za pultom predávali. Suma sumárum, rozdiel cca 4 eurá len na jednej položke. A bohužial v tom nákupe ich bolo viac.
babidka
Nuz , vsetko sa ustrazit neda . Ked nemam okuliare na citanie na nose , tak nevidim na blocku nic .Raz som v takej mensej jednotackej samoobsluhe reklamovala nespravne nablokovany nakup . Pokladnicka , predavacky a dokonca aj veduca sa tvarili tak pohorsene ako keby som ten nakup ukradla a este mala tu drzost a nieco reklamovala . Nakup nebol velky ale navysenie -samozrejme v moj neprospech- bolo takmer 30%.Pokladnicka sa mi sice ospravedlnila ale s takym odpudzujucim vyrazom , ze ma mi az zatocila hlava . Do tejto samosky chodievam odvtedy iba v case nudze :-) Naproti tomu sa mi stalo v inom obchode /v Polsku/ ze pri reklamacii na nespravny vydavok pokladnik jednoducho zavrel pokladnu , zavolal veduceho a spolu presli nielen moj nakup ale aj celu pokladnu a potom sa mi ospravedlnili . Do pokladne nastupila ihned potom ina pokladnicka a pokladnik siel zrejme "na kobercek", odisiel so zvesenou hlavou aj s veducim pokladnikom...
Inak - posledne roky kupujem co sa da cez internet . A vianocne darceky zvlast . Knihy, CD aj DVD, hracky, sporove potreby aj elektroniku .Nemam rada ten predvianocny napor v obchodoch .A ked si to z nejakeho dovodu rozmyslim -nerobia problemy pri vrateni tovaru :-)



 



TOPlist