Dovolenka v USA

drobcek19 - fotkadrobcek19, 11. júla 2011
Pred tyzdnom som sa vratila s dovolenky v USA. BOla som tam 2 tyzdne, starsne som sa na nu tesila, nevedela som si predstavit aky ,,velky svet' ma tam caka. Jedineho coho som sa dost obavala bola americka strava. A moje obavy boli opodstanene. Nebudem pisat o drahych uzasnych restauraciach ale o jedle pre turistov, ktori spia kazdy den v inom meste a jedia tam kde sa momentalne nachadzaju ked su hladny.
A ako som ocakaval vsade same fastfoody, co ja vobec nepreferujem. Nehovorim ze si nedam rada hranolky ale kazdy den? Takze nas vylet zacal v New Yorku, ranajky sme mali v hotely, neboli najhorsie, wafle, sisky, cerealie, toastovy chlieb, ktory ja tiez nejem no ale na dovolenke som si dala, a vajicka varene na tvrdo. Prve rano som si celkom pochutila, po 3 dnoch som uz mala dost. V meste sme jedli co bolo po ruke, cize hot dogy, pizza. Velakrat som pocula ze hotdog je parok v sladkom rozku, neverila som kym som neochutla. Pizza s hrubym cestom ako na kysnuty zavin, tiez mi nechutila. Jeden den sme sa stavili v China town, cakala som uzasne cinske jedlo, no skoro som sa pozvracala, tu v irsku chodime casto do cinksych restauracii a velmi nam chuti ale toto sa stym nedalo porovnat a zplatili sme asi najviac za obed za celu nasu dovolenku. A nedovolila som si ani namietat, lebo ten casnik vyzeral dost zvlastne a nevedela som co mam od toho cakat. Za to som si uzila uzasne ovocie s potrevim, z californie( cucoriedky, broskyne, nektarinky a melony).
Pocas ciest sme jedli dost casto v spomynanych fastfoodoch, co moj zaludok po par dnoch zacal dost zle znasat aj ked navere sme si kupopvali podobne nasej strave, vela ovocia a zeleniny. Dokonca aj papriku mali ako doma na slovensku zelenu, ktoru tu v Irsku nezozeniete. V jednom obchode som dokonca kupila razny chlieb s razcov, co som tiez nevidela nikde inde mimo slovenska. POtesilo ma to ale problemy so zaludkom neprechadzali. Odmietala som jest po par dnoch vsetko smazene a z polotovarov. POsledny den sme pri Washingtone kde sme spali objavili mexicku restauraciu. Nikdy som ich original jedlo nejedla tak sme skusili a oplatilo sa. Po 2 tyzdnoch hranoliek som konecne dostala na tanieri ryzu, fazulu a salat. Objednali sme si steak s cibulou. Bolo to skutocne velmi dobre. K tomu podavali tiez cerstvo upecene, este teple tortilly, chutili uzasne, skoda ze som si nevypytala recept. Odporucam skutocne skvele jedlo.
Na koniec chcem napisat ze nikde kde ste boli ci vo fastfoode alebo v restauraciach neponukali nic ine ako prilohu iba hranolky, nikde mali salat ale vzdy sa mi stalo ze v ten den ho vobec nemali.
Inak amerika sa mi ako krajina pacila, ich priroda je kreasna a nedotknuta, lesy plne zvery, vsetko tam zilo. O ludoch sa to neda povedat, strasne namysleny a povysenecky ludia, cest vynimkam, tych sme streli iba par a to boli korenmi americania.
Dost mi liezli na nervy ich bezpecnostne opatrenia, nechceli nas nikde pustit s ruksakom, vsade nas kontrolovali ako na letiskach. Ale maju na to svoje dovody.
Tato skusenost mi dala vela a zistila som ze vo vela pripadoch iba media ukazuju ameriku ako uzasnu krajinu ale podla mojho nazoru to tak nie je.
@zareaguj


Diskusia k článku

evas13
Drobček si mladá a pochodila si už pekný kus sveta a môžeš porovnávať Nový svet so Starým kontinentom a podla toho čo som si prečítala ešte stále nie je Amerika nad Európou. Pekne si to napísala a veľmi dobre sa tvoj príbeh čítal. Vitaj doma :)
drobcek19
dakujem, pisala som iba co sa jedla tykalo ale strasne vela veci som tam zazila a videla a co sa s europou neda porovnat a zaujimave je strasne vela americanou fascinuje europa a tuzia sa do nej dostat.
julica
wau, tak ti zavidim, chcela by som aj ja niekedy zajst do usa, je to velka a pestra krajina, nezatazena europskymi vojnami a pod., velmi som na to zvedava. Len na margo tej stravy mi napada, ze ekby si chodila po slovenskych mestach alebo aj v hociakej inej krajine a jedla to, co dostat na ulici, bolo by ti tak isto - hotdogy, bagety, hranolky, langose, pirozky, zmrzlina... zabudla som na nieco? :) to je, zial, riziko cestovania, ale zas ked vieme, ako malo v usa stoji "mekac"...
drobcek19
Boli sme jeden den v aquaparku a bols tam jedna prevadzka z jedlom ako vsade a ked to porovnam zo slovendkom v nasich su normalne kuchyne s varenym jedlom. Takisto pri dialniciach su normalne restiky ale tam neexistuju.
marta5
Bola som v Amerike niekoľko krát,mám tam syna,jedlo mi chutilo aj v reštauráciach aj do čínskej sme zašli viac krát.Dá sa tam vybrať ,na čo má človek práve chuť.Skúsila som aj žabie stehienka,no to nemusím.No ochutnala som veľa jedál po prvý krát.Doma som zvyknutá na naše jedla na Slovensku.No možem konštatovať-všade dobré,ale doma najlepšie.Chýbajú mi ,ale vnúčence a syn s nevestou.
hubata
Škoda že sa na SK nezachovali v minulosti veľmi obľúbené "mliečne bary" (bryndzáky, tvarohové nátierky naslano, nasladko, bryndzové pomazánky, BB puding, vanilkový, obložené chlebíčky 3-4 druhy, obložené taniere, obložené rožky, ruské vajcia, rôzne druhy trojuholníčkových syrov, rôzne mliečne koktajly. V každej predajni "Ryba" boli pultíky a k dostaniu rôzne druhy šalátov (treska, rybací, vlašský, vajíčkový, zemiakový, kukuricový, papuľový, bulharský, feferónový, údená makrela, kyslé ryby), vyprážané filé, kapor, rezeň, sekaná, varené párky, opekané klobásy, špekáčky s horčicou, tlačenka s octom a cibuľou. Rybacích konzerv s veľkými kusmi rýb boli plné regály. Predávali sa aj na tenko nakrájané salámy: maďarská, lovecká, slaninka, moravské údené, už nakrájané na tenko rôzne druhy syrov: ovčí, údený, eidam, zlato, čedar. Aj zákazník si sám skombinoval obložený tanier ako chcel. V predajniach "chlieb a pečivo" boli pultíky kde ste si mohli dať teplé kakao, bielu kávu, mlieko, kefírové mlieko, jogurt s pečivom, k tomu kúsok bábovky, vianočky, jedli sa makové lúpačky, hrebene, buchty, makovníky, moravské koláče, štrúdle. Veľké "samoobslužné jedálne" ako napr. bratislavské Tempo už predávali na stojáka komplet obedy: polievky (fazuľová, gulášová, držková, šošovicová, hovädzia) a hlavné jedlá: knedlo-vepřo-zelo, segedínsky guláš, maďarský guláš, rezeň so šalátom, zabíjačku, varené koleno, španielsky vtáčik ........
zvoncek
hubatá. nuž čo , po čom nám je ľúto, to mladí nepochopia, namiesto mliečneho baru a cukrární na korze sú "puby"???mac donalds:?
namiesto bryndziakov hamburgery, namiesto teplého kakaa alebo bielej kávy cocokola, vynikajuceho tenkého vyprážaného syra (robili ho v mliečnom bare pri hoteli Tatra) plnené bagety alebo pizza,
hranolky poliate kečupom zapíjané cocakolu, nuž a k tomu tie názvy
všetkých tých zariadení, ako by sme ani neboli na Slovensku, a nehovorím aj o kaviarniach , kde sa pri káve alebo malinovke mohlo
sedieť aj 2 hodiny a preštudovať noviny, ktoré tam boli voľne k dispozícii, z tých sú herne- Grandka, banky Luxorka , Palacka,
nuž sme v 21. storočí - objavili sa čajovne, ale tie sa nejako znovu
vytrácajú.,
drobcek19
Ja by som radsej tie mliecne bary ako mcdonaldy a pod. Mam 23 ale niekedy mam pocit ze k skupine mojich vrstovnikov nezapadam, asi som trochu cudna:-)
hubata
@zvoncek - (ak si z BA) ešte mi chýbajú tie veľké bufety ako bol napr. v Avione, Vitoša, v Tete, Tempo, Perlička, dole v Priore, na Poštovej, Kamzík, Centrál, pod Michalskou, - ale budeš sa smiať: bufetíky aj na hl. stanici: v tých stánkoch predávali hriešne mastné, slané originál zemiakové lupienky len v takom celofánovom sáčku. A cukrárne: na nám SNP taká miniatúrna, na Obchodnej, na Korze detská. A tie točené zmrzliny zo stroja, juhoslovanské zmrzliny na Mickiewiczovej, na cyklistickom štadióne "V jame", pečené pirôžky so všelijakými plnkami na Kollárovom nám. V zime pečené gaštany, varená kukurica. V lete bola móda chodiť na točenú kofolu, vineu alebo pod viechu na Obchodnej ul. na ríbezľové víno. Teraz prídem zbitá z roboty, vtedy sme ledva čakali kedy padne (aj sme zdrhli niekedy) a išli sme sa po robote niekde zabaviť do tej 21.00 hod., kým chodila MHD.
hubata
@drobcek19 - boli aj špeciálne diétne jedálne napr. na Leningradskej ul. v BA. To bolo pre tých čo mali diéty tak sa kupovali lístky na celý mesiac. Študenti mali obrovské zľavy vo svojich jedálňach . Tuším že všetci povinne sme chodili kamsi na obedy či už v robote, deti v škole, dôchodcovia do klubov dôchodcov. Tam sme si pri jedle posedkali, vypili malinovku, kávu so zákuskom. Myslím že nikdy to nebola povolená polhodina, vždy sa to nejako pretiahlo od tej 12.00 do tej 13.OO hod.
julica
božemôj, zase je to tu! veď aspoň chvíľu hovorte o tej amerike, nie o minulosti. mastné šaláty predávajú na každom kroku, aj kávu. :( boli ste mladí, zdraví, všetko bola hračka, nuž aj teraz to tým mladším také pripadá. @drobcek , takze v aquaparkoch a pri dialniciach ste natrafili na zle jedlo, z toho vsak nemozes zovseobecnovat. Co pocuvam od amikov, malo doma varia, stravuju sa takmer stale von... myslis, ze maju azbestove zaludky a su bez chutovych poharikov? mozno nikde na svete sa nedari rozmanitym restauraciam - kvalitnym - tak ako tam. Nechapem tomuto honu na bosorky, ved treba trosku uvazovat sirsie.
2010
Cha cha @ julica mas pravdu, inac ked clovek ide ako turista vsade je to rovnake , tazko sa da len tak na rychlo na hlavnych trasach daco najst okrem Fast foodov .Skuste sa najest ako turista v Londyne , presne to iste ako v USA.
Ja som bol viac krat v USA vzdy sme sa perfekne najedli.
Napriklad v New York maju na kazdom rohu stare klasicke "Deli" a tam je jedlo lacne a dobre.Napriklad toto, ktore je z tych drahsich....
 www.carnegiedeli.com/home.php...
2010
No toto je NY stara zidovska institucia aj s kvasakmi oharkami na stole.
Porcie super, cornbeaf super, bagels super s cream cheese a nezabudnite si objednat Rueben sandwich a este aj ruske blini
 katzsdelicatessen.com/menus/...
kuchticka
@julica , 2010 presne ste to trafili - hon na bosorky. A chcela bych vidiet kolko ludi -Americanov by islo skutocne byvat do Europy. Pozriet - sa na dovolenku asi. Vyzera to ako asi pred pol rokom co ta urcita pani zijuca na Floride popisovala zdravotne poistenie v USA a zdravotnoctvo ako take "hrozne".
Nechcem tvrdit, ze v USA je vsetko perfektne, ale povedzte KDE JE? Toto by bolo na dlhu debatu, ale nemam cas na viac.
babav
@drobcek , paci sa mi ,co si napisala o krase Ameriky,preto si sem vlastne isla ?Ci ,nie? Posudzovat krajinu podla jedla,ktore kupis na ulici nie je objektivnym meradlom kulinarstva ziadnej krajiny na svete.Tiez spominana povysenost a namyslenost Americanov sa nezhoduje s mojimi skusenostami.Zalezi na tom,s kym ,kde a ako sa stretnes.
@2010 a @kuchticka vedia o com hovorim ;-)
katarina2511
Som zo Slovenska uz 15 rokov prec. Mam skusenosti z USA - 5 rokov a Canady 10 rokov. Bola som na Slovensku pred rokom. Takze mozem porovnavat - ziadny rozdiel. Ano je tu vela fastfoodov ale su tu normalne restauracie s dobrym kvalitnym jedlom, americke, canadske, cinske, japonske, indicke mexicke, zidovske a vela europskych. Je si z coho vybrat. Staci sa poobzerat. Nehodnotit jednostranne.
katarina2511
Este jedna skusenost - Americania su priatelski ludia, vzdy ochotni pomoct, s tym som sa stretavala casto. V obchodoch sa vzdy chovaju slusne a snazia sa pomoct. Ked som bola na Slovensku, nakupovala som Tescu a Pani pokladnicka mi povedala, ked som si ukladala tovar do tasky, aby som pohla ritou. Nechala som si zavolat managera a ona sa mi musela ospravedlnit. To sa mi nikdy v USA ani v Canade nestalo. Ale kvoli tejto primitivnej zene bez sposobou neodsudzujem a podla nej nehodnotim cele Slovensko. Zazila som tam vela pekneho a stretla milych ludi.
lucylee
@drobcek19 toto mi pripomina moju skusenost s jedlom v Korei :)ale dalo sa vybrat. Mozno si mala smolu na ludi....mne kazdy hovoril, ze Anglicania su rezervovani a chladni ako psi cumak a ked som tam isla, vsetci boli velmi mili a priatelski. Kde ste boli okrem NY-orku? Predpokladam, ze ste si prenajali auto.
frezia68
@drob ček19:Veľmi rada čítam aj na Vareche skúsenosti z ciest a aj Tvoje,lebo obyčajne v diskusii sa pridávajú vlastné skúsenosti ďaľších varecháčov. Mojou túžbou je tiež navštíviť USA(široký pojem) a ostane len pri túžbe...ale dobre,že si sa zverila s vlastnými skúsenosťami.Každý ich má iné,niekto popri rodine(ak ju tam má) spozná kvalitu,ak ide len tak súkromne na vlastnú päsť,tak skúsi aj negatíva.Ale asi vždy platí to známe:"všade dobre,doma najlepšie".
drobcek19
Presli sme New York, Nigarske vodopady,Pittsbur a Washington DC, vsade sme stravili niekolko dni. Ja zijem v Irsku a tu su strasne mili a usluzni ludia a porovnavala som americanov k nim. Cakala som proste nieco viac a sklamalo ma to. Mohla by som pisat hlavne o niektorych rasach ale to by pokracovalo diskusiou o rasizme a to nechcem. Preto som to hodbotila vseobecne. Ale urcite by som isla este raz pozriet ine krasne miesta v usa. Mam na to cely zivot, dufam ze sa mi to podari:-)
lucylee
Mojim snom je vidiet New York, San Francisco a Boston. Viac mi netreba :)
babinka
tiez uz par rokov zijem v usa a stretla som sa so vsetkym - aj s velmi priatelskymi ludmi, aj s takymi, co maju odstup a divaju sa trochu zvrchu na inych, nez su oni... je to tak vsade. Da sa tu najest aj v restauraciach a nie su drahe, ale tych nezdravych je tu vela. Za tie roky som jedla iba raz hamburger, to radsej si dam subway sandvich s tuniakom, ale niet nad domacu stravu - vyber potravin (aj zdravsich) je velmi bohaty.
evanaaa
Amerika je veľká krajina, každý štát, každé mesto je iné, iné zvyky, iní ľudia, preto aj dojmy sú rozdielne. Čo sa týka jedenia, a prípravy jedál, myslím, že si tam ženy uľahčujú robotu a nevenujú sa tomu ako my. Napríklad, moja sestra keď prišla do Kanady v 68 roku, neskôr povedala - americká žena k vareniu potrebuje len otvárač na konzervy. To vtedy bolo dosť výstižné, ako je to dnes neviem, len z vyprávania druhých.
kuchticka
Ochota ludi v USA pomoct druhemu a ich privetivost vynika nad vsetko, co som videla a skusila v obchodoch a na uliciach na Slovensku, v Cesku, Taliansku, Rakusku a Nemecku.
Nepoznam ludi a ich chovanie v NY, alebo kdekolvek inde na vychodnom pobrezi USA. Kde zijem ja a v nasom okoli su nesmierne usluzni ludia. Kto sa chova povysenecky v USA su Cinania. Aspon u nas.
2010
A este som zabudol co tak super Mexicke ranajky co vas nasytia na cely v San Francisku.( len treba hladat kde su domaci a nechodit po hlavnych uliciach ).



svetlana9
@lorain - Tvoja poznámka absolútne nezabrala - žiaľ. Najmladšia z nás tu najmenej ovláda pravopis!!! Žeby vizitka slovenského školstva? V každom slove najmenej dve chyby! Taký dlhý zážitok sa nepíše hneď na portál - treba si to pripraviť a potom vložiť opravené. A ak som si nie istá, opýtam sa niekoho, kto pravopis ovláda a dám si to skontrolovať. Ja si myslím, že mlaldým ľuďom by malo záležať na tom, aby ovládali pravopis, či chcú reprezentovať len vizážou?
nazarboncuk
na obhajobu drobceka...myslim že žije v zahraničí, a verte mi milé dámy, tam by sa po čase pokazil pravopis aj Štúrovi ;)) a ak navyše chýba slovenská klávesnica..ojojoooj
lucylee
Presne tak a tu ide hlavne o zazitok. Na vareche v receptoch, diskusiach a zazitkoch je vela pravopisnych chyb. Keby sme sa im mali venovat, tak opravujeme iba chyby a k receptom, diskusiam a zazitkom sa ani nevyjadrujeme.
jatanika
a ja som práve na 575 - tej strane 959 - stranovej knihy ... traja prekladatelia ... keby ste videli koľko je tu chýb, tak sa nad slovenčinou ľudí z odborne "nejazykového" prostredia vôbec nezamýšľate ... keď ktosi z tých troch "profesionálov" (nie všetci) + ten čo to má skontrolovať, je schopný čohosi takého :-)))) ... a potom, že cibrite si slovenčinu čítaním :-)))
drobcek19
Myslela som si , ze toto bude diskusia o amerike a jedle a nie o pravopise, pisem na anglickej klavesnici cele roky, takze makkcene a dlzne nepouzivam kti ma stym problem nech necita. Pre vasu informaciu zmaturivala som na 1 z slovenskeho jazyka ale momentalne komunikujem 3 jazykoch, nech si to niekto vyskusa a zisti o com je to. A este jedna vec co sa mi na cudzine paci, nikto tu nikoho nehodnoti a neriesi ako doma , aj ked je slovensko milujem, slovensky narod by sa konecne mohol posunut dalej. Vidim, ze to nema zmysel prispievat na taketo fora, je mi to luto ale uz sa asi s varechou rozlucim. Dakujem za vsetky dobre recepty co som tu ziskala.
nazarboncuk
ale no tak, nenechaj sa hned odradiť...ja napriklad taketo veci vôbec neriesim..podakujeme za nazor a ideme dalej :) no ne?
lucylee
No a presne tohto som sa obavala, ze sa tak rozhodnes. Nemusis hned odchadzat. Vyfiltruj a chod dalej :)
evusik
@drobcek19 podľa mňa si šikovná mladá žena s otvorenými očami a máš chuť a vôľu zažívať a spoznávať nové - to ťa môže len obohatiť... len si treba uvedomiť, že v živote stretneš rôznych ľudí, takých s ktorými si budeš rozumieť ale aj takých od ktorých sa budeš držať radšej ďalej
od jedných aj od druhých sa môžeš niečo naučiť... dôležité je neutekať z boja
katarina2511
Len taka mala poznamka k tomu, ako sa zvrhla tato diskuzia a nie je jedina. Ked uz nie je co dalej, kritizuje sa napriklad gramatika. Aj mne sa to stalo. Kritizovat, poucovat a zasahovat do osobnych veci to je bohuzial slovenska mentalita. Odisla som zo Slovenska pred 15 rokmi, odvtedy som tam bola dvakra. Dvakrat po 14 dni. Stacilo, druhykrat som odisla po 8 dnoch na vylet do Rakuska a zbytok som stravila tam. Kvoli tejto mentalite nechodim na Slovensko castejsie, neudrzujem ani tu v Canade kontakty so Slovakmi. Na Slovensku byu som nedokazala zit.Asi by som Vam mala poslat kontakt na Slovensku komunitu, ako sa sekaju pre blbosti.
Ja mam suseda Francuza, z druhej strany su Canadania a Ukrajinci, oproti su Africania a pani z Anglicka. Robievame spolu BBQ, zabavime sa spolu, nikdy som nezazila, ze by niekto zasahoval alebo kritizoval, ohovaral toho druheho. Zamyslite sa Slovaci nad sebou a precitajte si recepty, ktore pisete - skutocne tazko najst recepty bez chyby. Recepty su vsak dobre a ked nieco podla nich pripravim, tak si rodina pochuti rovnako dobre ako keby to bolo spisovnou slovencinou.
Kludne spocitajte, kolko som spravila chyb.
Good Luck Slovaci!!!
drobcek19
Katarina2511 plne stebou suhlasim, dlhsie to tu uz pozorujem a dnes ma to uz uplne vyviedlo zmieri a strasne by som si priala aby sa slovenska mentalita zmenila. Prajem vsetkym vela stastia.
babinka
a sme zas pri slovencine a mentalite slovakov, dievcence a panie, nechajme to tak, aj ked nam oci kolu tie chyby, nie je radno takto znechutit ludi, ktori sa takmer zacnu bat cokolvek napisat... Sme rozni, zvyknime si a lamentujme iba v duchu (toto by sme sa naozaj mohli naucit od americanov - nikto druhemu nevycita nedostatky a gramaticke chyby pri pisani = to je tuna pravidlo a porozumeju si).
janaalizibolenova
@drobcek ,priznam sa, ze mna az dvihalo na stolicke pri tych chybach a obhajoba, ze zijes mimo , je podla mna neopodstatnena, ved taka @michsamant zije v indii uz kolke roky a pravopis ovlada....ale!!!! sme tu preto, aby sme varili, radili sa, delili s ostatnymi o zazitky a skusenosti...to sladke pecivo robia aj tu a je to fakt nechutne, aspon pre mna, dat si nieco slane so sladkym rozkom....arabske chleby su zas neslane, ale nastastie nie sladke ! takze stale lepsie ,ako ten sladky rozok :-D pizzu robia aj tu s hrubym cestom , ako kolac, nevedela som si na to zvyknut, ale casom mi nic ine ani neostalo....podobne bezpecnostne opatrenia su aj tu, hlavne v nakupnych centrach...ako je obycajny carrefour atd..musis prejst cez skener na kovy, zenska bez tvojho zvolenia ti otvori kabelku a cumakuje, co tam mas....na ten skener som si zvykla, ale stale neviem sa povzniest nad tym, ze mi bez mojho dovolenia cumia do kabelky a tak to riesim tak, ze ziadnu kabelku do nakupneho centra radsej nenosim....dufam, ze sa aj mne jedneho dna podari tam vycestovat za svagrinou, vidiet, ako si tam zije, aki su ludia, co obvykle jedavaju, ake maju zvyky, a hlavne vidiet kus krasnej prirody...tesim sa na dalsie tvoje recepty :-D
alena45
mne tiež gramatické chyby kolú oči a Tvoje chyby bohužiaľ nesúvisia s cudzou klávesnicou. Nemyslím si, že je to až taký prehrešok zo strany niektorých varecháčok, že na to upozornili, lebo nehnevaj sa, hoci je Varecha o varení, bolo by dobré, keby zostala na úrovni. Aj pravopisnej. Je to vynikajúce, že sem prispievajú Slovenky z celého sveta a tým veľmi Varechu obohacujú, a väčšinou píšu spisovne. Možno stačilo z Tvojej strany vysvetlenie (že si dlho v cudzine...) a hlavne priznať si aj to, že tam tie chyby sú, a nie hneď útočne. Okrem toho, dá sa to opraviť aj dodatočne. A už vôbec sa mi nepáči, ako zovšeobecňuješ všetkých Slovákov. Nikdy som nikomu nič nezávidela, nemám dôvod ľudí nenávidieť, keď môžem, tak pomôžem, ale keď sa mi niečo nepáči, tak aj poviem. Ak mi niekto vyslovene nevyhovuje, tak ignorujem. Trošku pokory aj z Tvojej strany by asi nezaškodilo. Ani mne nie sú všetci na Vareche sympatickí, ale som tu práve kvôli tým receptom, kvôli mojej kuchárskej knihe, veľa som sa tu naučila, veľa ľudí mi poradilo, keď som niečo nevedela, proste, nebudem odchádzať hneď, ak si niekto do mňa rypne. Navyše, každý máme občas svoj deň blbec.
lucylee
Nerieste gramatiku a ako drobcek pise, rieste hlavne jej zazitok. Lebo potom sa fakt bude clovek bat aj nieco napisat, ze ho zvozia pod ciernu zem. Ja nechapem, preco sa to tu vzdy zvrhne opacnym smerom. Niekto napise zazitok plny dojmov a uplne ste jej ho znechutili a pokazili.
sladkacokolada
Ja som bola rada,že sa tu objavila táto diskusia, chcela som si ju preposlať na svoj email a to práve pre tie rôzne skúsenosti , len sa teraz obávam, že ich už viac nebude a vôbec mi nevadilo, že sú tam chyby. o chybách sa tu už veľa krát diskutovalo a vyjadrovala sa k tomu aj redakcia, ževraj varecháči sú tolerantní...no neviem. drobček nevšímaj si to, bolo to tu , aj to tu bude.
svetlana9
@alena45 -ďakujem za Tvoj diskusný príspevok - viete si varecháči predstaviť, že by takto bolli napísané noviny a knihy - beletria??? Niekto skrátka musí, niekto smie a niekto nemusí , niekto zase nesmie - ale to tu niektorí - žiaľ - nepochopia.
2010
@drobcek19 , skoda ze taka zaujmava tema ako USA , bola" hijacked"
najprv nostalgiu za socikom .Vela ludi co pojde do USA na dovolenky sa mohlo dost poucit ...ale hlavne ze sme gramaticky spravny .
evas13
@drobcek19 napísala si krásny zážitok o svojich potulkách po severnej Amerike. Je to zaujímavé čítanie a poradím ti nikdy si nevšímaj ľudí, ktorí nevedia povedať pekné slovo a vždy sa skrývajú za gramatikou a pravopisom. Viem o čom hovorím a dokážu človeka poriadne znechutiť. Varecha nie je gramatike a pravopise, ale o receptoch, radách, diskusiách a zážitkoch. Moja rada: ZABUDNI NA NICH!!! :)))
cistinka
...asi by sa mnohí z vás čudovali, koľko kvalitných kuchárov neovláda gramatiku a veľa z nich nevie ani zapnúť počítač...majstrovstvo varešky nespočíva v pravopise, ale to tu žiaľ tiež pár ľudí nepochopí...
katarina2511
Tesia ma nazory ludi ako evas13, cistinka a ostatni, som rada, ze na Slovensku existuju aj normalni ludia a nie len taki, ktori sa odbavuju na gramatike a za kazdu cenu chcu pokazit radost . Zeby dalsi ludia typu "Pusta" a podobni... ??? Moja rada pre slovencinarov - otvorte si okienko spravnej slovenciny a diskutujte a dajte pokoj ostatnym. Skutocne nikto nie je zvedavi na Vase nazory. My ostatni " Varyme" ...
Nevyzera to zaujimavo s tvrdym Y ??? :)))
bozulka
Zážitky jednotlivcov sú rôzne.Jeden má také,druhý má iné.@drobcek tvoje zážitky ma zaujali,ja osobne som v USA nikdy nebola a žial už ani nebudem,ale ja si myslím,že ľudia na celom svete sú rovnaký..." aj takový,aj makový " ako sa hovorí.Ale som presvedčená o tom,že každý zážitok človeka obohatí,vlastná skúsenosť je viac ako keď prečítaš niekoľko kníh o tej ktorej krajine.Až si návštevu ešte zopakuješ,možno budeš prekvapená,či už v dobrom alebo ...! Veľmi ti želám aby si v živote mala iba dobré skúsenosti a samé krásne zážitky !!!
lucylee
@2010 svata pravda, ved o tom su zazitky, ze posunies inym svoje skusenosti a vela ludi sa pouci. Potom taki, co cestuju sa s nami nepodelia o nic, lebo sa budu bat tiez nieco napisat, aby neboli zvozeni po ciernu zem!
regina11
Mne sa páči, že je niekto ochotný sa podeliť s ostatnými so zážitkami z ciest, kde sa možno nikdy nedostanem. Drobné preklepy a prehrešky predsa až tak nevadia.
sisinka131
Milá Júlia, ja som bola v štátoch veľmi veľa krát, chodím tam už ako domov, prešla som skutočne niekoľko štátov a uráža ma, ako píšeš o USA. O ich úslužnosti niet pochýb, poradia a pomôžu vždy, sú úplne iní ako tu na Slovensku, jedlá sú také isté ako u nás v rýchlej obsluhe - nie dobré, ale reštaurácie tam nezatracuj! Strava bola vždy a všade vynikajúca, bohatá na zeleninu a zdravie! Neviem, kade si chodila... A na to, že máš 23 rokov, sa môžeš hanbiť za svoju gramatiku! Ja na základnej škole som ju mala určite lepšiu, ako TY, tak porozmýšľaj najprv o sebe a potom súď iných... Trošku sa ma dotkol Tvoj príspevok...
julica
@sisinka , komu adresujes svoj prispevok? azda nie mne, ved ja sa, prave naopak, americanov zastavam. a bolo by zle, keby este aj moja gramatika bola zla :)
2010
@kuchticka , ja mam uvarene aj zjedene len nestiham pridat , to len tak ukazat ze aj v Amerike su super stare miestne recepty,nie len fast food napriklad dole na juhu "Cajun " . Robil som Louisiana "dirty rice " ( spinavu ryzu) .
novavareska
ahojte varesky:) chcela by som sa spytat ohladom tych USA...je pravda, ze v tych fastfoodoch preferuju americania tie XXL sizes, ktore u nas este ani nemame? teda dufam, ze ani nebudeme mat...lebo si to neviem predstavit...je to velmi nezdrave jedlo...
petra69
Nacitala som vsetky komentare ... chcem len dodat, ze nechapem, ako moze niekto zmaturovat na 1 zo slovenciny a pisat s takymi gramatickymi chybami... Ja zijem v zahranici 16 rokov, tiez mam len klavesnicu bez mäkcenov a dlznov, ale rozdiel medzi "i" a "y" stale zvladam. To s klavesnicou predsa vobec nesuvisi... Hroza, dievca.



 



TOPlist