Raňajky

teniska - fotkateniska, 6. apríla 2014
Raňajky
Foto: teniska

Raňajky sú potrebné, to je bez diskusie. Naštartujú metabolizmus, dodajú potrebnú dávku energie :-) Ponúkam môj recept na zdravé, výživné a energetické raňajky :-) Zobraziť celý popisRaňajky sú potrebné, to je bez diskusie. Naštartujú metabolizmus, dodajú potrebnú dávku energie :-) Ponúkam môj recept na zdravé, výživné a energetické raňajky :-) Predtým než ich spapám, predchádza im samozrejme pohár vlažnej vody s citrónom :-)

1
porcia
3 minút
príprava

Suroviny

1 ks
1
2 PL
1/2 hrste




Postup

  1. 1

    Vločky zmiešame s jogurtom, lebo kým nakrájame jablko na kocečky, trošku nám napučia a zmäknú :-) všetko spolu zmiešame a papáme. Zapíjame zeleným čajom :-)

  2. 2

    Je tu samozrejme strašne veľa obmien - napríklad miesto jablka banán, miesto škorice 100% kakao, miesto kešu kokos a máme na raňajky exotiku :-) Takisto si môžme regulovať hustotu jogurtu napríklad tak, že dáme pol na pol jogurt a tvaroh - ak chceme hustejší, ak chceme úplne hustý dáme len tvaroh. Ak nechceme mliečny použijeme kokosové alebo sójové mlieko napríklad. Alebo si z vločiek uvaríme kašu, a to tak, že miesto jogurtu ich zalejeme vodou a dáme do mikrovlnky až kým nebudú bublať. Dáme ich ale do väčšej misky, aby nám nevykypeli :) Dobrú chuť a pekný deň!

Diskusia k receptu

kimlo
S takymi ranajkami by som vydrzal fungovat tak max. polhodinu... :-)
hanak
Toto môže naštartovať tak dvojročné dieťa, ktoré keď to spapa sa o chvíľu pokaka.
1x ilusa
megdesign
Vlazna vodicka s citronikom a potom jogurtik s jablckom je dobre akurat tak na pokakanie sa, nie nastartovanie metabolizmu ;)
hubata
Ani golier na košeli by sa môjmu starému z takejto výživy nepostavil .....
svedka
Niekedy treba aj trosku rozmyslat vopred,aky recept pridame ,nech to nie je celkom ,,z brucha´´...len,aby nieco bolo.
morenajea
Zdravé možno, ale žalúdok to nezaplní. Radšej krajec čerstvého chleba s maslom a k tomu tanier domácich rajčín.
jujoska
taketo ranajky urcite zasytia, netvrdim, ze chlapa, ktory fyzicky pracuje ale studentku, alebo zenu pracujucu v kancelarii ano. Netvrdim, ze jedavam presne to iste, ale objemom a pribliznym zlozenim ano. Vzhladom na to, ze spravne ma jest clovek minimalne 5 porcii denne, tak do lahkej desiaty mate vystarane az-az...a samozrejme sa to hlavne tyka zien, ktore nechcu zbytocne priberat :D
radost
@Teniska
kľudne môžu byť..ja nie som typ na sýte raňajky...a raňajkujem až po ôsmej..hoci vstávam oveľa skôr..
tento týždeň i minulý : 2 nastrúhané jablká + lyžička chia semienok + trocha vody../jablká už musíme dojesť-bo už rýchle odchádzajú../
a keby som si dala ešte pohánkové vločky ..:-)
inak ich mám..i používam..
okolo 10tej káva a som sýta do obeda..
ja sa musím kontrolovať večer-to je moja doba "žrania"...:-)
teniska
k ostatným - kľudne pranierujte ďalej :-) poskytla som len tip pre tých, ktorých to zaujíma. Závodne športujem, stravujem sa päťkrát denne, presne viem čo moje telo potrebuje. Preto vyzerám ako vyzerám a cítim sa ako sa cítim :-) a nemám komplexy, ktoré by som musela zaháňať inak ;) pekný deň :-)
daguska
Ani ja nie som "syto-ranajkova".Podla mna,kazdy ma ten svoj system,ktory mu vyhovuje.Moj muz je stihly,ranajkuje riadne,po chlapsky,mne vsak vyhovuju presne taketo ranajky.Samozrejme,ze vyvaram vselijake dobroty aj podla mnohych"varechacov",rada sa mocem v kuchyni a vecer sa musum krotit,podobne ako @redost.
tiginko
jasne že zasýtia takéto raňajky nás vysedávajúce žienky na svojich zadkoch! Ja teda nekombinujem ovocie s bársčím iným, radšej ho chrúmem osamotene. Chlapi však je jasné, že to nie je nič pre vás... Mal by sa zaviesť nový tag: LEN PRE ŽENY, po prípade LEN PRE ŽENY, KTORÉ NECHCÚ BYŤ TUČNÉ!
tiginko
@teniska ak chceš, aby stévia stratila trochu tej svojej špecifickej chuti, tak vždy pridaj pár kvapiek citrónu
julica
Boze, tie prve komentare :( ved si skuste dat taketo ranajky, mozno ich ani nebudete vladat dojest, ak date vacsi jogurt a velke jablko. a mix ovocia a mlieka je uplne bezny… (inac taketo "recepty" nebyvaju oblubene, uz aj preto, ze ich pozna kazdy/kazda)
megdesign
@julica neskusim :D Viem, co by to so mnou a s mojim zaludkom/crevami spravilo :D

Predvcerom som uspesne prekonal crevnu chripku a bol som rad, ze mam len dva telesne otvory :D Niesom taky labuznik, ze by som to chcel mat obden :D

Ale ty si kludne daj aj ceresne a zapijaj mliekom. Proti gustu ziaden disputat ;)
julica
@megdesign , así mas nieco s travenim, ako sam priznavas. Treaz ideme staviat tvoju fiktivnu skusenost proti mojej a inych kazdodennej? a co taky ovocny jogurt, milkshake, indicke mango lassi, cheescake, rozne ovocne tvarohove kolace… milion podobnych veci. proste si potrebujes zarypnut z casu na cas, dost to vidno
julica
A precitaj si ten svoj link aj dalej, su tam dobre nezmysly, ktore urcite aj ty kazdodenne porusujes (napriklad nekombinovat maslo a smotanu s ryzou a zemiakmi, chlebom, nejest ovocie a cukor…) blbosti
megdesign
@julica z travenim nemam nic /stravim aj klince, ako sa hovori/. Mal som crevnu chripku. To tak byva, ze ked to ma jeden v rodine, maju to vsetci a imunita je 5 rokov od nakazenia, cize 5 rokov mam pokoj :)

Precitaj si prosim ta link, co som ti dal... A kopu inych na webe.. :)
Ja som ti povedal, ze premna zapijaj aj ceresne mliekom ;)

Reagoval na vyjadrenie:
"Naštartujú metabolizmus, dodajú potrebnú dávku energie :-) Ponúkam môj recept na zdravé, výživné a energetické raňajky :-) Predtým než ich spapám, predchádza im samozrejme pohár vlažnej vody s citrónom :-)"
julica
Tak a teraz povedz, ci dodrziavas zasady odkyslovacej diety, ked "milujes odbornikov, co si vyberu z mora informacii len to, co im pravo vyhovyje" :)) ja reagujem na tvoje slova o nevhodnosti ranajok, nie na autorku. koncim, nebavis ma s tymto verklikom, cauko, pekny den
jujoska
jeziskove huslicky II.... dnes sa nam tu nejako premnozuju ti mudri s kopirovanymi linkami :D
teniska
@daguska - ďakujem :)
@tiginko - jasné, predpokladá sa že chlapa ako hora toto nezasýti :) aj keď ten môj to raňajkuje so mnou ale samozrejme vo väčšom :-) a čo sa týka výborného tipu na stéviu - ďakujem veľmi pekne, určite odskúšam :-))))
@julica - :-) zbytočné sa hádať. Viem, že je to všetko na jedno kopyto, ale napríklad minule na mňa spýtavo hľadela kamoška, že aké kombinácie a variácie sa dajú vymyslieť na raňajky :-) pre mňa je podstatné, že sú to zdravé, kvalitné a čerstvé suroviny, ktoré na rozdiel od opečenej slaniny neobsahujú prázdne kalórie, ale obsahujú aj vlákninu, proteíny, sacharidy a spol. :-) Opäť sa mi raz potvrdilo, to samozrejme nemyslím teraz na teba, že je zbytočné snažiť sa propagovať zdravú stravu. :-) Nevadí, už sem takéto pridávať nebudem, budem podľa toho naďalej iba žiť a fungovať a tešiť sa dobrému zdraviu. Aspoň ma neporazí v 40tke :-)
@jujoska - :D nuž, za počítačom, ktorý je plný "overených a zaručených" informácií, je vždy veľa odborníkov ;)

Neberte to nikto ako osobný útok, k takému by som sa neznížila ;) have a nice day! V prípade, že máte nejaké dobré rady, rada si ich prečítam. Čaute sa! :-)
babidka
Je to velmi individualne ako kto ranajkuje/obeduje /veceria :-) Poznam ludi , co si nevedia predstavit ranajky bez klobasky ci slaniny , majonezovy salat alebo aspon prazenicu s cibulou ...a nemaju problem .Tak im to chuti a mozno ich telo taketo ranajky naozaj potrebuje . No a ze ja by som na ranajky taketo nieco nedokazala zobrat do ust ? Je to tiez akysi druh dohody medzi mojim telom a mojim rozumom :-)))) Ja mam radsej na ranajky nieco podobne ako ty @teniska , mne to naozaj staci -napriek tomu , ze cely den som na svoj vek snad az extremne aktivna :-) Jednoducho - niekto chce rano jogurt a vlocky /napr.moj muz/ a niekto kusisko udenej klobasky ci slaniny a poriadnu skyvu chleba /jeho sestra /. A obaja si tie svoje ranajocky pochvaluju :-)
megdesign
@babidka ale jogurt a ovsene vlocky vs. vlazna voda s citronom a na to jablko s jogurtom je podla mna rozdiel...

Ja som tiez ako dieta, jedol biely jogurt s domacim dzemom a k tomu ovsene vlocky na ranajky... /bielkovina+vlaknina/ ale nezapijal/nepredpijal som to vodou... /sa tomu nadavalo, ze zapijam ako kacica :)/

Mne osobne staci na nastartovanie samotne jablko, po ktorom som za 1/2 hod hladny a dam v pohodke 20dkg tresky a tri rozky :D

Ucel splnilo - nastartovalo metabolizmus... ;)

Jablko + jogurt = ceresne + mlieko => vymena crevnej mikroflory v hrubom creve ;)
havino
jaj bože, jaj bože, to je tak ked sa do raňajok žien montuju chlapi, čo tu vôbec nakúkaš @marcel , odchod, toto sú raňajky pre ženy, ktoré nechcú priberať, sedia na zadkoch v kancelárii, ako ja, alebo cvičia, už to bolo vyššie písané, takže ja ráno o pol 7 užijem tabletu na štítnu, pol hod po nej nesmiem jesť, zapíjam ju odstatou vodou od večera, filtrovanou, s citronom a škoricou dokonca, nadiktované edukovanou sestrou z Ľubochne :-), uvarím si čaj, vždy iný, čaje sú moja priorita, manželovi raňajky, domáci kváskový chlieb, pečivo len doma pečené, praženicu, alebo maslo šunka, alebo pomázanka, ja si môžem nechať zájsť chuť a raňajkujem, desiatujem v práci, nakoľko doma do seba nič okrem čaju nedostanem, čiže je to len individuálne, v práci, pekne namiešam jogurt, vločky, med a fungujem s kúskom 70% čokolády až do obeda, takže čo sa tu vy chlapi staráte do raňajok žien, vy si urobte hemendex, ako ja môjmu a ticho tu bude a môj môže jesť čerešne a zapiť mliekom, nie raz a nič sa nedeje, takže zas len indivuduálne je to, ja by som asi behala
@teniska , zmen názov raňajky pre ženy a máš pokoj, už 25 rokov si držím váhu od pôrodu syna takýmito raňajkami a kontrolovaním sa, inak zdravie o.k. plná energie, všetko s mierou
pusta
raňajky u nás sú vždy energetickým štartom dňa. môžu byť na sladko - croissanty plnené nutellou, sladký makový rohlík s lekvárom, vianočka s maslom, med + mlieko, kakao, biela káva,čaj s citronom.
na slano: väčšinou teplé -párky s horčicu, chlieb, hemendex. Bacon and Eggss, praženica na masle, vajcia ba mäkko do skla,grilované klobásky a pod.+ čerstvé domáce pečivo
alebo na studeno . pečeňová paštéta, bryndzová nátierka, sardinková nátierka, syry, tvaroh, maslo,šunka, salám maslo a samozrejme čerstvá zelenina.
nikdy nesmie chýbať ešte čierna káva :-)
nezvykla som kedysi raňajkovať, čo bola veľká chyba.
môj priateľ ma raňajkovať naučil a aj to, že na raňajky si vždy treba spraviť čas, vedieť si ich spoločne príjemne vychutnať a to je základ nového dňa :-) mal vo všetkom úplnú pravdu. :-)
neodmietame ani jogurt a ovocie, ani orechy - len ich posúvame na desiatu.
megdesign
@pusta nemyslel som si, ze to niekedy napisem, ale rozumne pises, az mi je to divnô :)
Takto neako si predstavujem ranajky, co "Naštartujú metabolizmus, dodajú potrebnú dávku energie" ;)
kukulienka71
Každý z nás už za tie roky,čo sme dospelí,vidí a cíti,čo jemu osobne chutí,robí dobre,proste ak počúvame svoje telo,vieme,čo potrebuje.Nasilu sa neoplatí robiť nič:-)@teniska sem dala TIP na raňajky,mnohým to vyhovuje,aj zložením,aj chuťovo,aj energeticky.Iným zas vyhovuje úplne niečo iné. Orgány aj metabolizmus fungujú u každého iným tempom,treba sa prispôsobiť svojmu vlastnému. Tak neviem,čo sa tu zasa rieši?Pekné ráno Varecháči!:-)
jujoska
nuz poznam ludi, ktori sa stravuju podobne ako @pusta a uz peknych par rokov maju vacsiu ci mensiu nadvahu, beru lieky na tlak, cholesterol a hlavne na cukrovku. Ak si dobre spominam @pusta , si dochodkyna s obmedzenym pohybom, ak ranajkujes to co spominas, tak asi sa pevnemu zdraviu netesis a odhadujem ta na peknu davku liekov. Urcite fyzicky pracujuci chlap, ktory po takychto ranajkach si vsetky nabrate kalorie odmaka, to ma jednoduchsie a postihnu ho spominane neduhy neskor. Ale malokoho veru nepostihnu. Takze nech sa kazdy rozhodne, comu da prednost. Ako budeme na stare kolena zit, rozhodujeme uz v mladosti, a to sa tyka hlavne zdravia. Drzim palce @teniska
jujoska
mimochodom, pamatam sa na mojich svokrovcov, ako sa chvalili, ze sa zdravo stravuju, lebo jedia vela zeleniny: v sezone takmer denne bola na ich stole na lacnom oleji vyprazana cukina, karfiol, cukinove a zemiakove placky, na ranajky margarinovy biely chlieb, vianocka so sladkym lekvarom, s kakavkom plnym cukru. Co myslite, ako skoncili...
tiginko
moje dnešné raňajky - o 7:30 som zjedla teplým kokosovým mliekom zaliate 3PL pšenových vločiek a 1PL vlákniny Psylium, škorica, med, cca 50g tvarohu. Teraz o 11hod rozmýšľam, kedy si mám dať desiatu - jablko s hrsťou namočených vlašských orechov, keď ešte stale nie som hladná, ba priam som sýta! No vidím to na posun obeda. Holt, kancelárska stolička veľa energie neodbúra, to ťukanie do klávesnice a telefonovanie tiež nie... možno keby tu bol nejaký švárny fešák, tak by som okolo neho krúžila a to už by som rýchlejšie vyhladla... no nič, zajtra asi uberiem z tých raňajok :-)
pusta
@jujoska , ty nemáš žiaden dôvod obávať sa o moje zdravie, sllúži mi ako má a bez liekov, bud bez obáv :-)
lekár ma už 10 rokov nevidel, naposledy operačné dôvody, za to preventívky absolvujem a výsledky mojich biochemických vyšetrení sú učebnicovo ukážkové , vrátane tvojho obávaného cholesterolu, tukov i cukrov, TK sa pohybuje v rozmedzí 100/70 do 130/80 torr :-)
také sú raňajky u nás každý deň, ako majú pre nás byť, aj s následnou fyzickou aktivitou :-)
myslím, že som ťa nepotešila a ani nepoteším.
predpokladám, že máš ideálnu hmotnosť na svoj vekpodľa BMI, ideálne hodnoty TK tiež, ako aj super výsledky laboratornych vyšetrení, čulý pohyb a kypíš zdravím ako mladica - neuveríš, ale úprimne ti to prajem a staraj sa usilovne, aby to u teba vždy tak aj bolo.
tvoja spoluúčasť so mnou je veru zbytočná :-)))))
venuj sa vlastnej zdravotnej výchove seba samej :-)
pusta
@megdesign - Marcel, to ma naozaj teší, že máme na raňajky podobný názor :-)
veľmi pekne ti dakujem
megdesign
@jujoska.... :) Skus sa spytat ludi, co su o generaciu-dve starsi ako ty, co ranajkovali? Ci to boli probioticke jogurtiky a ovsene vlocky alebo kus chleba s mastou kacacou a cibulou ;)

Ci beru lieky na tlak, cukrovku, maju zvyseny cholesterol a nadvahu ;)

PS: Tiez sedim na stolicke v kancli a tukam do pocitaca :)
pusta
@megdesign , to @jujoska chce byť na silu a za každú cenu mladica, ale vek neoklameš :DDD
dávam ti za pravdu v tom, čo si napísal, lebo jednoducho je to tak a prírodu neoklameš, ani ja a ani nikto z nás.
julica
Jezis megdesign, co sa stale staras do zivota inych. Ano, ti ludia o generaciu-dve starsi jedli inac, tak aj ich zdravie vyzera - maju vysoky krvny tlak, cholesterol, nadvahu. Plus vdaka nim slovensko vedie statistiku v nadorovych ochoreniach hrubeho creva. Ten mytus o idealnom stravovani predkov ruinuju statistiky o zvysujucom priemernom veku... Inac moje babky ranajkovali lahku strukovinovu polievku.
tiginko
presne tak @julica , práveže staršie generácie sú pre nás odstrašujúcim príkladom, bohužiaľ. Ja som svojich rodičov aj svokrovcov dochovala. Netvrdím, že za ich predčasný odchod mohla len strava, ale určite sa popri nedostatku poriadnej telesnej aktivity (nie, zvŕtanie sa pri šporáku, vysávanie a pomalé nedeľné prechádzky po meste naozaj nie sú dostatočnou pohybou aktivitou popri strave podobnej napr. ako má @pusta ) a chemickým liekom, na nich jednoznačne podpísala. @megdesign podľa mňa @jujoska hovorila o staršej generácii (ťažko už dnes v 53 stretneš veľa ľudí o dve generácie starších), spomínala aj svojich svokrovcov. Keby si zdravšie raňajkoval, tak by si možno lepšie videl a lepšie by ti to pálilo. Podľa mňa práve preto tu máme boom rôznych štýlov zdravého stravovania, lebo mladí ľudia vidia v starších generáciách odstrašujúci príklad. A chvalabohu, že sa drvivá väčšina z nich odtŕha od naučených a vštepovaných stereotypov v životospráve. @pusta aj ja sa cítim vo svojom veku ako mladica, určite mladšie, ako naše mamy. a čo je hlavné, aj ten liek na tlak som už po zmene stravovania mohla vysadiť, netrápi ma žiadny žlčník, trávenie, cholesterol, cukrovka.... a kľudne by som mohla mliekom čerešne zapíjať, len neviem, prečo by som to robila :-)
megdesign
@tiginko @julica .... jedna moja stara mama ma 85 rokov, druha 75. Ani jedna neberie lieky na tlak, choresterol, nemaju nadvahu / by som povedal skor podvahu / Obe su ciste oravacky, cize slanina, bryndzaky, mastny chleba s cibulou, domace zabijacky atd...
Ziadne jablka s jogurtom a pod. ;)

Podla mna je ten boom taky isty ako boli kockovane flanelky :D Je to proste moderne, akurat s tym rozdielom, ze ked si nosila flanelku, gynekolog ti nepovedal, ze nemozes mat deti, ale pri vasej "zdravej strave" to moze byt presne naopak ;)

@julica Nestaram sa do nicieho zivota, premna aj ked budete koru z kaucukovnika zut cely zivot...
julica
megdesign, pozri si priemerny vek, 75 je na svk priemerny vek muzov, v inych krajinach je ovela vyssi. statistika je viac nez priklad, tych najdeme, kolko chceme. heslo: "texasky ostrostrelec"
pusta
@tiginko , ja nemám zdravotné ťažkosti po takýchto raňajkách vôbec,
a to napriek môjmu veku, som veľmi rada, že ma môj priateľ naučil takto raňajkovať a v pohode so všetkým, čo k tomu patrí :-)
každý vie sám, čo mu vyhovuje :-)
ja som len napísala, ako fungujú raňajky u nás, škoda len, že v mladosti a celý čas ked som bola ešte pracovne aktívna, som ich význam hlboko podcenila :-(
2010
Pridame k tomu po tridsiatke pracovny stress, financne a rodinne problemy a statistika je von oknom v niektorych profesiach. Z mojich 42 spoluziakov na vyske 18 sa nedozilo 50.
tiginko
čím to je, že ti @pusta neverím ani slovo...viem možno o tebe viac, ako by si chcela
tiginko
preboha @2010 ja teda mám z 50-ročných spolužiakov živých takmer všetkých, až na dvoch, aj to jeden odišiel samovraždou :-(
pusta
@2010 , a vieš o fyzických aktivitách . životnom štýle a stravovacích návykoch tých svojich 18-tich spolužiakoch aj viac?
myslím, že takto sa zovšeobecňovať nedá, nemám nič proti zdravému stravovaniu, ale iste platí stále zlatá zásada: "Raňajkuj ako kráľ, polovicu obeda daj priateľovi a večeru nechaj nepriateľovi -":-)
a samozrejme pohyb :-)
pusta
@tiginko , nevieš o mne vôbec nič, len by si chcela vedieť :-))))
je mi úplne jedno, čomu veríš ty :-)
riešiš ma zbytočne :-)
elixir
Akurát ma napadlo, že nepoznám nikoho, kto by zomrel na následky dlhoročného raňajkovania torty s pivom, možno to stojí za vyskúšanie :)
tiginko
cha @elixir , v tej súvislosti ma napadlo, že nepoznám nikoho, kto by žil a raňajkoval torty s pivom!
obor123
Chcela by som sa opýtať@ julosky, či osobne pozná @ pustu, keď ju tak perfektne na diaľku diagnostykovala? Ja by som nemala odvahu tak predpovedať o zdravotnom stave ččloveka, ktorého som v živote nevidela. Je známe, že metabolizmus u každého funguje ináč.
2010
Tento thajsky ham & eggs garantovane nastartuje ( aspon mna )
mensia porcia ( zasada vo vsetkom jedeni ) a viac zeleniny, tak 3-4 chilli -:)))


pusta
@elixir , boduješ vysoko :-) súhlasím s tebou.
tiež som o tom ešte nepočula...
@2010 , nebojíš sa cholesterolu??? pri takých úžasných raňajkách? :DDD
len žartujem. mne samotnej by úžasne bodli vrátane chilli.
verím, že ťa takéto raňajky naštartujú a to bez výhrad. nech ti chutia :-)
apropos ma napadlo, že Francúzi radi dobre jedia fantastické jedlá, veľa pijú /kvalitného alkoholu/, veľa fajčia, málo spia - a predsa majú štatisticky veľmi nízku morbiditu a mortalitu na kardio-vaskulárne i onkologické ochorenia. :-)
čím to asi je???
je to o nich všeobecne známe...
vraj to majú na svedomí tie dobré tuky...a ešte??? vie to niekto???
prajem vám všetkým Dobré ráno so skvelými raňajkami a úspešný celý deň :-)
pusta
ešte ma napadli bežné raňajky v hoteli Hilton v Benátkach teraz nedávno na Karnevale v Benátkach:
čerstvo upečené croissanty plnené čokoládou, maslo a čučoriedkový a iné lekváre + 3 dcl kvalitného kakaa,
krémová praženica na masle, 2 plátky opečeného Prosciutto crudo, čerstvo upečené pečivo
a nesmelo chýbať pravé talianske Espresso Picollo seu Grande, nechýbal na stole pomarančový džus :
2010
@pusta v afrike sa chilli pouzivaju v tradicnej medicine proti cukrovke a na srdcove choroby ,ze vraj znizuju chloresterol plus spaluju viac kalorii ?
ale maju endorfiny a citis sa lepsie - happy -:)
abdul
ad @pusta , dnes 05:38 : Štatistika je presný súčet nepresných čísel. Je dokázané, že 27% nehôd v cestnej premávke spôsobujú vodiči pod vplyvom alkoholu. Takže si skôr musíme dávať väčší pozor na tých 73% hazardérov, ktorí pijú vodu.
pusta
@2010 , áno správne to vieš, okrem toho chilli dezinfikuje črevá a mjú aj iné pozitívne účinky na ľudský organizmus, to nie je len pikantná ostrá chuť :-)
@abdul , súhlasím :DDD asi preto niektoré štáty tolerujú určité nízke prípustné promile alkoholu v krvi.
no a slovenské príslovie tiež vraví, že :"Opitého aj Pán Boh chráni..." :-)
megdesign
@julica priemerny vek ludi na SVK nema ziadnu vypovednu hodnotu... Niekto umrie ako 85 rocny na cholesterol a 50 rocny sa zabije na aute. Primerovo to mas, ze sa dozili 67,5 roka :)

V inych krajinach maju mozno viac dochodcov, neviem. Pravdepodobnost a statistika su mocne zbrane :)

Mimochodom, statisticky je priemerny hruby plat na SVK je temer 900€... To ale neznamena, ze aj ty tych 900€ masi, ci? ;)
julica
Sorry, megdesign, ale ty envies ani trochu uvazovat abstraktne. pozri si statistiky pricin umrtia, ako vedieme srdcovocievne ochorenia, rakovina creva… pozri si, co len chces, a potom si prezri est eraz tie rady o stravovani, co si mi postol, co sa ako nema s cim mixovat - a potom si prejdi svoj recept za receptom, ze ako to dodrziavas, ked ti to tu, pri jogurte s vlockami a ovocim, tak vadi. Si zadubeny. mne sa uz nechce, idem si dat teplu vodu s citronom, potom vlocky s jahodami a kokosom. mam tu vodu namiesto caju, tak ako aj teniska
matulienkaa
skvelé raňajky :) keď mám ráno čas tak sa s nimi vždy vyhrám a špekulujem niečo takéto :) zajtra si dám tieto tvoje :) a bežne jedávam kombináciu jogurt a nastrúhané ovocie a žijem :D
a inak ak si ešte neskúšala skús si nastrúhať jablko s mrkvou posekanými vlašskými orieškami a trochou medu zmiešaj a jedz do prasknutia :P tiež ma to dokáže zasýtiť na veľmi dlho :)
megdesign
@julica ale je som nikde nenapisal, ze dodrzujem to, co som postol :)
Dokonca si v pohodke dam vodka+redbull, aj ked to je v zozname tucnym pismom zakazane ;)

Tie linky boli na margo:

"megdesign, 8. apríla 2014 o 08:38
Niektore potraviny by sa proste nemali kombinovat."

PS: Cul neviem, ked kukam na tvoju desiatu /teda skor jedenastu :)/, co popriat. Ci dobru chut abo "prijemne prehanky, obcasne burky" :D
julica
Sorry, ale si taky otravny, ze mi nestoji za to zmienovat sa ti o mojej stolici. ked nieco vydavas za argument, tak sa ho drz. Lebo potom mozeme povedat, ze z tvojich banbin dostanes zapal hrubeho creva alebo co. Ako vidis, mnoho ludi ranajkuje podobne, daj si to do googlu, to ti ide. Alebo raz rano skus podobne - namiesto caju ci daj vodu a do jogurtu si vmiesaj lyzicu vlociek. uvidis tu "katastrofu". PS: naozaj si otravny
megdesign
@julica hlavne ze odpisujes, ked som otravny, pravda :D
Rano caj nepijem. Kava a 15dkg salatu a dva rozky :P
ivan14
Já si nějak nedovedu představit, že po takové "snídani" vezmu kosu a jdu na zahradu sekat trávu, nebo sekeru a pilu a hurá do lesa. Po dvou hodinách bych byl k nepotřebě. Když jsem byl mladší, tak před takovou prací jsem si dal dva krajíce chleba s uzeným, cibuli, česnek, pivo - a byl pokoj. Dnes se vzhledem k věku a jistému opotřebení organizmu (marná sláva, věk neokecáte) držím trochu zpátky, nicméně - tohle proboha NE.




SÚŤAŽ: Takto využívajú Maresi mliečko naši čitatelia