Ako sa da nakupit zadarmo

zuzik01 - fotkazuzik01, 16. februára 2012
Mile varechacky a varechaci,
zijeme v dobe krizy, kedy sa kazdy snazi setrit, kde sa len da. Ked
som mala asi 5 rokov (to uz bolo ale hodne davno...) poslala mam
mamka prvy krat na nakup do miestnych potravin s dvadsat-
korunackou, kupit detsku krupicu a lekvar. Tak som sa ja veru
pekne vybrala do obchodika, kde ma kazdy poznal. Detsku krupicu
nebol problem najst, ale ten lekvar... tak som bludila a bludila a nie a
nie ho v obchodiku najst. Tak som veru pristupila k pokladni s
kosikom a opytala sa pani predavacky, ci nemaju slivkovy lekvar.
Pani predavacka sa na mna pekne usmiala a odvetila, ze bohuzial
nemaju, ale v najblizsich dnoch dostanu. Tak som sa ja veru
presunula dalej, krupicu dala do tasky a vratila sa pekne domov. Ake
bolo ale prekvapenie mojej mamky, ked som priniesla aj detsku
krupicu aj dvadsat korun :-) Samozrejme ze ja som si to vobec
neuvedomila, len som mamke odvetila, ze za co som mala zaplatit,
ked lekvar nemali... Na druhy den mamka utekala do nasho
obchodiku zaplatit za krupicu. Tety predavacky z toho mali obrovsku
srandu, ze ako sa malickemu dievcatku podarilo "obabrat" ich stare
skusene predavacky...
Takze mili varechaci a varechacky, nabuduce ked budete chciet
usetrit, poslite svojich milacikov na nakup :-)
@zareaguj


Diskusia k článku

sairaam
@Zuzik01 takéto nakupovanie ovládajú aj niektorí dospelí.
Ale to už potom nie je smiešne. Tvoj zážitok je fajn.
soncya
miiileééé. V dnešnej dobe by sa asi mamky neponáhľali vyplatiť dlh do obchodu. Zvlášť keď ich denne obťahujú v hypermarketoch! To len na margo. :)
evanaaa
No, ja so mala opačnú skúsenosť. Keď otvorili v BA Polus, hneď v prvý deň mi naúčtovali jednu položku dva krát ( bolo to 2x80.-), musela som reklamovať, o pár dní podobne pri inom tovare, až mi bolo nepríjemné reklamovať, asi bolo predavačky ešte nezaučené alebo čo. A o peniaze ma " obtiahli " ešte párkrát aj inde , pripadám si večný sťažovateľ, neviem, či len ja mám smolu. Ale peniaze mi vrátili, chybu si uznali. A nedávno, keď u nás ( MA) otvorili Tesco, zasa mi narátali viac platenia, ešteže som si bloček prešla, čo už robím automaticky. A to som len ja, koľkí si nemuseli všimnúť.
tykadielko
Milá a úsmevná príhoda :).....@evanaaa....je to nemilé,že sa ti to stáva,stalo sa to aj mne,ale ja sa predavačiek musím zastať,sú pod obrovským tlakom nespokojných zákazníkov, zo strany vedenia - tiež neúmerný tlak.....ja sa im vôbec nečudujem, že niečo zle nablokujú - ja by som predavačku v hypermarketoch nikdy nerobila a skladám klobúk dole pred všetkými predavačkami....ja viem,že nie všetky nás privítajú s úsmevom,ale tiež majú svoje starosti a sú to predovšetkým ľudia,nie roboty....radšej sa na nich usmejme a tým im deň spravíme krajším - všetky si to zaslúžia :-)
bejgi
to je krásny príbeh @Zuzik01 :)))) myslím, že teraz, by sa to stať nemohlo, stratili sa milé príjemné a ľudské predavačky čo poradia...ej, ale by ťa hnali, že kradneš :)))))
hubata
@tykadielko : ja si pamätám ešte pultové predajne, mali sme u nás p. Mihočkovú v mliekárni: vytiahla ceruzku spoza ucha a ručne spočítavala aj predvianočné nákupy z hlavy: spočítavala 2-5 položiek, potom ďalšie a ďalšie, zapísala, podčiarkla a nepomýlila sa. Tak som sa aj doma hrala ako malá na predavačku. A čo sa nabehali: všetko doniesť zákazníkovi pred nos na pult! Mlieko merala naberačkou do konvičky, tvaroh, bryndza, syry sa vážili, balili ručne. Socialistické obchody boli plné ľudí, stálo sa v rade, bol tam ruch. A dnes má predavačka digitálnu pokladňu, kódovaný tovar a ešte nahodí zlacnený tovar za drahší. Niekedy mám skôr pocit že sú priamo k tomu s tichým súhlasom vedené od majiteľa.
tykadielko
ja som kedysi pracovala ako predavačka ,pracovala aj moja staršia dcéra ...preto som viem,že to majú naozaj ťažké....ja som napríklad robila v malom obchodíku,ktorý je už bohužiaľ zrušený,ale ľudia za mnou chodili nielen na nákupy,ale zastavili sa aj na kus reči,keď im bolo smutno,chodili ku mne deti,bolo nám krásne,lebo mi spievali a tancovali....ja mám len úžasné zážitky ako predavačka,ale mám kamarátky,ktoré robia v potravinách a skutočne niekedy to majú veľmi ťažké...ale toto je o príbehu Zuzik01 a ten je milý a krásny :-)
sylvinka
milá @hubata ,pokladníčka síce má kódovaný tovar,ale všetko ide cez počítač,kam si ona sama kódy nenahadzuje. Môže nablokovať len to,čo je nahodené do systému pokladní,čiže nemôže za to pokladník,ani jej šéf,čiže sa zbytočne rozčuľuješ na pokladníkov,ktorí si nie raz odnesú aj to,za čo nemôžu. @tykadielko ,diky!
julko69
@hubata ,moja zlatá,skús si ty sadnúť na 10-12 hodín sadnúť do pokladne hypermarketu...keď sa možno niekedy nedostaneš ani na WC a ja viem o čom hovorím. nie za všetko môžu pokladníci. Ak máš pocit,že máš problém,kontaktuj vedenie hypermarketu,nehovor to pokladníkovi. Tiež je to len človek:-)@tykadielko súhlas a Ďakujem za všetkých pokladíkov
irenaw
nemenovaný veľkoobchod, ktorý mám najbližšie a kam pravidelne chodím, som niekoľkokrát pristihla, že na regál dajú veľký oznam o zľave a v databáze to nezmenia. pokladník chudák ani netuší, že majú mať nejakú zľavu. idete na informácie a vrátia vám rozdiel bez rečí a prieťahov. ale iba vďaka tomu, že ste si to všimli! podozrievam ich, že počítajú s tým, že ľudia si pri veľkých nákupoch nebudú kontrolovať blok, kúpia za plnú cenu tovar, ktorý by inak nekúpili v domnení, že je zlacnený a keď to doma zistia, už sa im nechce vrátiť. v týchto reťazcoch je pokladník aj zákazník len panáčik. iná vec, že jeden aj druhý sa má správať korektne sám za seba s tým obchod nič nemá.
zuzik01
dakujem vam vsetkym za mile komentare... musim ja veru suhlasit s @irenaw ze nie vzdy je zakaznik pan v pravom slova zmysle... tiez som sa niekedy smiala z ludi, ktori si hned po zaplateni kontrolovali ustrizok... dnes to robim aj ja ;-)
amelie
@irenaw , mám ťažké srdce najmä na Tesco, ktoré bežne robia takéto kúzla s "akciami" a mizerne platení pokladníci na tom nemajú najmenšiu vinu. Ostáva si len prekontrolovať účet a postaviť sa do radu pri Informáciách, kde je väčšinou iba jeden zamestnanec. Neznášam nekontrolované okrádanie ľudí hypermaketmi, dúfam, že čoskoro zaniknú, veď sa v nich aj tak predáva odpad.
abdul
Trochu OT, ale nedá mi nezareagovať:
@sylvinka : Ak pokladník nahodí dvakrát ten istý tovar, tak za to môže kto ?
@julko69 : Aj vodič autobusu MHD je len človek, na to sa nevyhováraj. Niekedy si to skús. Uvidíme, koľko minút vydržíš.
dorenika
predtym som chodievala na nakupi a vsetko som si ratala v hlave takze somvedela +- kolko zaplatim a iba ak bol velky rozdiel tak som kotrolovala,odkedy som si ale zlomila nohu objednavam jedlo cez internet a to hned vsetko vidim aj mi poslu fakturu,priatela do obchodu poslat nemozem lebo sa vzdy vrati s plnou taskou kravin co nepotrebujeme :D



 



TOPlist