Kváskový pšenično-ražný celozrnný chlieb fotorecept

siisa - fotkasiisa, 23. augusta 2016
Kváskový pšenično-ražný celozrnný chlieb (fotorecept)
Foto: siisa

Tento chlieb máme doma najradšej, keďže je vyrobený z celozrnných múk, je teda oveľa zdravší. Príprava však trvá dlhšie, preto je náročný na čas. Zobraziť celý popisTento chlieb máme doma najradšej, keďže je vyrobený z celozrnných múk, je teda oveľa zdravší. Príprava však trvá dlhšie, preto je náročný na čas. Ale kto si raz sám upečie svoj vlastný kváskový chlebík a zistí aký je chuťovo úžasný, už iný chlieb nechce. Mali by sme obetovať trocha času pre svoje zdravie. Človeku by nemalo byť ľahostajné čo konzumuje, pije a dýcha. A toto je môj recept :)

Suroviny

Cesto:
200 g
150 g
350 g
350 ml
1 PL
1 - 2 ČL
Na vymastenie formy:




Postup

  1. 1

    Na upečenie tohto chleba je potrebný ražný kvások. Buď si založíme vlastný, alebo nám ho niekto podaruje. Kvások uskladňujeme v chladničke. Ak sa odhodláme na pečenie tohto chlebíka, naplánujme si to na deň, keď sme celý deň doma. Najlepšie sa na to hodí napríklad sobota. V piatok večer si prikŕmime kvások. Prikŕmime ho nasledovne: z odloženého kvásku z chladničky odoberieme tak 1-2 PL do misy z plastu, pridáme 100 g ražnej chlebovej hladkej múky a 100 ml vlažnej vody. Všetko riadne vymiešame dohladka a misu s kváskom dáme do igelitovej tašky, alebo použijeme jednorázovú kúpaciu čiapku, ako som použila ja. Necháme do rána vykvasiť. Tak 10 - 12 hodín.

    Kváskový pšenično-ražný celozrnný chlieb (fotorecept) - obrázok 1
  2. 2

    Ráno skontrolujeme kvások. Ak kvások vykvasil, je čas zamiesiť cesto. Miesiť môžeme ručne alebo v robote s hákom na miesenie cesta. Do misy z robota dáme ako prvý kvások, potom múku a všetky ostatné ingrediencie okrem soli. Nakoniec si necháme vodu, ktorú po zapnutí robota pomaly lejeme do misy. Cesto miesime tak 15 minút. Robíme presne podľa receptu. Potom ho pomocou varechy v mise trochu dotvarujeme na bochník. Misu uzavrieme igelitom necháme odpočívať pol hodiny pri izbovej teplote. Po pol hodine pridáme soľ a opäť premiesime. Zakryjeme igelitom a necháme dve hodiny odpočívať pri izbovej teplote.

    Kváskový pšenično-ražný celozrnný chlieb (fotorecept) - obrázok 2
  3. 3

    Potom cesto preložíme na pomúčenú dosku. Dosku už veľmi nemúčime. Rukou ho trochu premiesime, ale už nezapracúvame do neho veľa múky, iba toľko múky, aby sa nám na ruky nelepilo cesto.

    Kváskový pšenično-ražný celozrnný chlieb (fotorecept) - obrázok 3
  4. 4

    Pripravíme si formu, ktorú vymastíme olejom. Rukami cesto natiahneme na obdĺžnik široký ako je dlhá forma. Nie veľmi na tenko. Potom cesto stočíme ako roládu a vložíme do formy.

    Kváskový pšenično-ražný celozrnný chlieb (fotorecept) - obrázok 4
  5. 5

    Formu s cestom zabalíme do igelitu a necháme kysnúť.

    Kváskový pšenično-ražný celozrnný chlieb (fotorecept) - obrázok 5
  6. 6

    Čim starší kvások, tým rýchlejšie kysne. Mladý kvások kysne aj 10 - 12 hodín.

    Kváskový pšenično-ražný celozrnný chlieb (fotorecept) - obrázok 6
  7. 7

    Keď vidíme, že cesto zväčšilo svoj objem a začína sa ním plniť forma, predhrejeme si rúru na 230 °C. Vrch chlebíka postriekame studenou vodou z rozprašovača a dáme do rúry. Pečieme 10 minút. Potom teplotu rúry stiahneme na 190 - 200 °C. Pečieme ešte 50 minút. Upečený vyberieme na mriežku a rukou poklepeme. Ak nám znie duto, je upečený. Necháme vychladnúť.

    Kváskový pšenično-ražný celozrnný chlieb (fotorecept) - obrázok 7
  8. 8

    A tu je v reze .

    Kváskový pšenično-ražný celozrnný chlieb (fotorecept) - obrázok 8

Diskusia k receptu

haji
Milá Simonko, toto není kváskové pečení, ale kváskové partnerské soužití. Až bych měla obavu, že si upeču přítele, haha
Simonko přidávám ti odkaz na stránky :  www.mamincinyrecepty.cz
kukni na kategorie - odstavec vpravo, např. pátá odspodu je Zajímavá.
Přeji krásný zbytek večera!
1x siisa
siisa
@Haji (23.8.2016 21:11)

Jeeeeje, a to už prečo dávno neviem o tomto ??? Teraz si ma zamestnala na niekoľko mesiacov moja milá ♥ @Haji ♥ :) Ani nevieš akú veeeeľkú radosť si mi urobila. Ďakujeeeeeem ✿ ✿ ✿ Teraz musím vycvičiť zopár poštových holubov, aby som si mohla posielať na koštovku :) Či ty nie si na kváskové ?
siisa
@Haji (23.8.2016 21:11)

hahahaha......jasne že malo byť ( opravujem) :

Jeeeeje, a to už prečo dávno neviem o tomto ??? Teraz si ma zamestnala na niekoľko mesiacov moja milá ♥ @Haji ♥ :) Ani nevieš akú veeeeľkú radosť si mi urobila. Ďakujeeeeeem ✿ ✿ ✿ Teraz musím vycvičiť zopár poštových holubov, aby som ti mohla posielať na koštovku :) Či ty nie si na kváskové ?
haji
@Siisa (23.8.2016 21:26)
Kváskové mám ráda, jenže - s mojí frekvencí potřeby a též snahy trochu korigovat kg - takový kvásek snad ani není, aby "štěkal" v lednici, až ho políbím, jako začarovanou žábu - a on se na mé přání, po měsíci či dvou, rozkvasí. A nebo máš v rukávu nějaké eso pro "vlažné až skomírající" kváskování?! haha Holoubci by byli fajn, třeba jen s tím kváskem, míň by se nalétali.
Jsem ráda, že se ti stránky líbí. Jsou fajn, paní Lenka tam má své vlastní ale i převzaté vyzkoušené recepty.

1x siisa
siisa
@Haji (23.8.2016 21:38)
Milá @Haji , vieš, že z kváskového chlebíka sa nepriberá, že ?
Nahraď chleba, rožky.....proste všetko s kvasnicami kváskovým chlebom a nemusíš sa zaoberať chudnutím.
1x haji
jack
No ako inak,milá Siisa.Zas a znova super kváskový receptík.Ty ideš ako píla,moja milá.Ty tie recepty vyťahuješ na počkanie.Však?Pekný a určite dobrý chlebík si napiekla svojej rodinke.
1x siisa
kecemis
Takyto krasny a chutney chlebik s vonou domova by som neodmietol, hoci by bol len so solou. A pohar dobre vychladenej kysky. Po nicom inom terz ani netuzim.
1x siisa
siisa
@Jack (23.8.2016 22:03)

Ďakujem veľmi pekne milá ♥ @Jack ♥ :) Len času je už menej teraz :)
siisa
@Kecemis (23.8.2016 22:11)

Ďakujem veľmi pekne :) Vždy keď ho upečiem, je požívateľný až večer, tak vtedy je moja večera jasná :) Chlieb s maslom a mlieko :) Niet lepšej večere :))))
haji
@Siisa (23.8.2016 22:02)
Oh ty liško podšitá, ty mě chceš namotat na kváskování přes redukci kilogramů?! Jsi fikané děvče, milá Simonko! - Jsi mi nasadila brouka do hlavy! - Dobrou nocku přeji!
1x siisa
siisa
@Haji (23.8.2016 23:28)

Zajtra ti napíšem ako na to :) Dobrú nocku aj tebe :)
1x haji
monty469
Mila@Siisa aj ja sa zacinam pomaly namotavat na kvaskove pecenie:-) Bombardujes ma tu svojimi skvelymi receptami, no kto by dlho odolaval? Tu mame dalsi z tvojich krasnych vytvorov. Hned by som sa don zahryzla a kedze sa ani nepribera tak hoc aj vecer:-))
1x siisa
chica114
Milá Siisa tento chlebík vyzerá veeeelmi dobre dala by som sa pozvať :-) 5*
1x siisa
staja
Milá @Siisa , ďalší vydarený chlebík z tvojej kuchyne. Pečiem ho pravidelne a mám ho rada tiež so semienkami. A keďže ho u nás jedávam hlavne ja, aby nebol tvrdý ako kameň, kým sa doje, pokrájam ho na plátky, uložím do mrazáku a vyberám podľa potreby. Môj najobľúbenejší.
1x siisa
siisa
Milá @Monty469 , ✿veru tak, tento môžeš bez výčitiek aj ráno, aj na obed ak Milá chceš a aj večer :) Ďakujem veľmi pekne :) ✿
Milá @Chica114 ,✿ ďakujem ti veľmi pekne a kľudne príď :) si vítaná ✿
Milá @Cesminaz ✿, ďakujeeem veľmi pekne :)✿
Milá @Staja ✿ ďakujem veľmi pekne ✿ u nás sa veru za tri dni zje :)
kukulienka71
veľmi pekná štruktúra upečeného chleba. Mám rada ražné chlebíky, tvoj by mi isto-iste tiež chutil, šikulka si:-)
haji
@2010 (24.8.2016 21:38)
Kcal počítáš dobre @2010 o tom žádná.
Vždy záleží na optice. Počítáš kcal bez ohledu na enzymatické látky, které jsou také součástí "spalování" lidského těla. A tam může být zakopaný pes. Odtažité posuzování trávícího procesu v lidském těle. A ještě jedna složitost - každý člověk je originál, tedy i jeho trávící proces. Zprůměrované tabulky pro všechny, jsou kamenem úrazu i ve zdravotnictví, a nejen tam.
Je pravdou, že pokud mi to Siisa nenapsala, že kvásek má hlubší rozměr, měla jsem tu info zasunutou někde hluboko. Člověk se pořád učí a dostává se k informacím, které potřebuje a se kterými může dál pracovat. Evoluce je mocný proces a zkušenosti a poučení nás provázejí celý život.
Přeji krásný večer, ať už s či bez kcal.
siisa
@2010 (24.8.2016 21:38)

Správne počítaš :) Akurát je rozdiel v tom, čo spôsobujú kvasnice v tele človeka a čo kvások :)
siisa
@ Haji (24.8.2016 23:16)

Milá @ Haji , jasné že ti to napíšem. Najdôležitejšie je však zohnať si kvások a upiecť si tento chlebík :) Potom treba zabudnúť na všetko čo je kvasnicové :) To na začiatok :)
A toto bude seriál na pokračovanie, lebo je to strašne veľa informácii :)) A kľudne sa môžeš aj pytať :)
1x haji
2010
Dakujem po predu za informacie ako sa da schudnut z chleba .
Ked idete kompletne do tradicnych postupov tak tento chleba sa nerobi v nadobach, ale priprava je v plesnivej handre -toile à couche-


veronikkka
Milá @Haji , súhlasím s Tvojim komentárom zo včera o 21,38, treba však poznamenať, že sa zúčastňujú na celom aj iné aspekty ako sú zloženie celej stravy, menšie porcie rozdelené na 5x za deň, fyzická aktivita.
@2010 má samozrejme pravdu, že z chleba sa priberá, najmä ak sa jedinec prejedá chlebom, najmä večer a nemá pestré zloženie stravy rozdelené na 5x porcií za deň a nemá primeranú pohybovú aktivitu a hlavne, ak sa nechutne nadlábne večer :-)
nyja
@Siisa (24.8.2016 18:07)

Krásny chlebík ! Asi sa nechám inšpirovať, ukladám recept a keď pozbieram odvahu, skúsim ho :-)
1x siisa
siisa
@Nyja (25.8.2016 12:03)

Ďakujem a želám veeeľa odvahy :) ✿
siisa
@Haji (24.8.2016 23:16)

@Haji , budem písať tu :) ďakujem za link na to kysnutie v chladničke, keď bude čas pozriem :) Z časti s Veronikou súhlasím. Ale priberá sa iba s chleba kvasnicového. Je to práve kváskový chlieb, z ktorého sa nepriberá. Nikde som nenapísala, že sa chudne. Najlepší na tento účel je ražný kváskový chlebík, ale nie každý mu príde na chuť. Chlieb je dar, nemali by sme ho zo stravy vylúčiť. Je zdrojom minerálnych látok, stopových prvkov...vitamínu B. Na to aby sme toto všetko pre svoje telo získali, potrebujeme kvások. Kvások, tieto jednobunkové kvasinky ( sú to veľkí žrútkovia ) nám múku spracujú tak aby bola pre náš organizmus lepšie stráviteľná. Preto toľko veľa času pri tom pečení :) Kvasnice múku nedokážu spracovať. Iba cesto nafúknu. Múka sa dostane do nášho tela v nezmenenej podobe, telo sa síce s ňou pasuje, ale nemá šancu. Tak ju vylúči. Takže zbytočné zaťažovanie organizmu. Pre oslabený organizmus je toto krutý boj, ktorý niekedy nezvládne, potom vzniká alergia. Toto je len v skratke napísané, že prečo kvások a nie kvasnice.
1x haji
siisa
@2010 (25.8.2016 04:43)

No teda, vidíš aké veci ešte objavíme :) ako sa ten kváskový chlieb voľakedy piekol :) Inak sa mi páči ako z vety : ✿ Hmm...vieš, že z kváskového chlebíka sa nepriberá, že ?✿ dokážeš za pár minút urobiť toto : ✿ Dakujem po predu za informacie ako sa da schudnut z chleba .✿
vierik
Milá @Siisa dnes som po 9 dňovom prikrmovaní upiekla chlebík trochu sa roztiekol chuť má vynikajúcu budem pokračovať v experimantovaní.Chcem sa spýtať prečo má tvrdú kôrku?
1x siisa
siisa
Gratulujeeem si šikovná :) všetky tieto kváskové chlebíky majú tvrdú kôrku, ja ho prekryjem vždy takou vlhkou utierkou a o pár minút je mäkká a je mäkká stále :) držím palčeky
siisa
@Vierik (25.8.2016 18:01)

Gratulujeeem si šikovná :) všetky tieto kváskové chlebíky majú tvrdú kôrku, ja ho prekryjem vždy takou vlhkou utierkou a o pár minút je mäkká a je mäkká stále :) držím palčeky
vierik
@Siisa ďakujem za rýchlu odpoveď si milá,budem sa snažiť ďalej nabudúce to tak urobím a keď sa mi podarí aj pekný potom sa pochválim aj fotom.
1x siisa
siisa
@Haji (24.8.2016 23:16)

Milá @Haji , poďme sa pozrieť na zúbok našim kvasniciam. Opäť v skratke. Kvasnice sú vlastne pivovarské kvasnice (85%) a kvasinky : Torula, Candida, Pichia, Mycoderma(15%). Na rozmnožovanie potrebujú cukor. Preto keď chceme aby cesto nakyslo, musíme pridať cukor. Pri ich výrobe sa používajú tieto mňamky : technická čpavková voda, technický síran amónny, fosforečnan amónny, zriedená technická kyseliná trihydrogénfosforečná, síran horečnatý, kukuričný extrakt a potravinársky sladový výťažok, pitná voda, kyseliná sírová, jedlá soľ, stimulátory, odpeňovacie oleje, emulgátory a stabilizátory. Ale dobre, možno s tým umývajú len skúmavky. O to ale nejde, aj keď je to na zamyslenie určite :)
1x haji
haji
@Siisa (25.8.2016 17:10)
Milá Simonko, moc děkuji za popis, přiblížení a vysvětlení kváskového tajemství. Jsou to moudré zkušenosti, které mají své opodstatnění.
Kdo nevěří, případně má jiný názor, má na to svaté právo.
Pokud jde o to přibírání na váze, chlebu, kvasnicích a kvásku - my dvě si rozumíme. @2010 se přidal, mile projevil svůj názor a proto ho mám ráda. Nikdy mě nezarmoutí, potěší a já vím, že je na světě vše v pořádku a na svém místě. Krásný večer přeji!
1x siisa
haji
@Siisa (25.8.2016 20:53)
Věda je to veliká a chemie ještě větší. Díky za reálný pohled do složení kvasnic, Simonko!
1x siisa
siisa
@Haji (25.8.2016 21:32)

A teraz k tomu priberaniu : Pri pečení časť kvasiniek prežije. Dostane sa do tela s jedlom. A ak tam nájdu živnú pôdu, začnú sa rozmnožovať. Živná pôda sú sladké kysnuté koláče, sladké malinovky, proste všetko kde je cukor. No a už ďalej nemusím ani písať. Rozmnožovanie = plyn a toxíny. Toxínov sa telo potrebuje zbaviť. Ale nemá šancu, nedokáže toho toľko spracovať. Je nám jasné, že kopec toxínov skonzumujeme aj v inej strave ( konzervanty, stabilizátory...) Mladé telo pracuje lepšie, staršie horšie. Keď nevie čo s toxínmi, chúďatko robí všetko pre záchranu orgánov. Začne vytvárať tuk a tam ich uloží, ďaleko od vnútorných orgánov. A tu je základ priberania. Všetko čo som tu napísala sú informácie dostupné z internetu . Nie sú to moje názory, napísali to iní :) ale je to na zamyslenie
1x haji
haji
@2010 (25.8.2016 04:43)
taková slovenská či česká /apod./ ošatka je obdoba francouzského origoše z tebou přidaného fota - jiný kraj jiný mrav a bůhví co ještě
siisa
@Haji (25.8.2016 21:32)

No a k @2010 , je super, páči sa mi, že tam pridal to foto:) zaujímavéé
1x haji
veronikkka
Milá @Siisa , je úplne jedno, či je chlieb s kváskom alebo s droždím, lebo múka a to ktorákoľvek je v podstate polysacharid, ktorý sa enzýmami v pečeni štiepi v Krebsovom cykle na disachaarid sacharozu a nižšie štiepne produkty, ktoré zase v Krebsovom cykle sa syntetizujú glukoneogenézou na cukry zložité a pri ich nadbytku ich telo ukladá ako depotné tuky, čo vedie k priberaniu.
podala som len veľmi zjednodušený pohľad na tento proces ku ktorému pristupujú dalšie aspekty metabolizmu toho - ktorého jedinca a preto si myslím, že @2010 má 100% tnú pravdu. nechcem podrobne zvádzať celý Krebsov cyklus a ostatné biochemické pochody, ktoré sú veľmi zložité.
siisa
@Veronikkka (25.8.2016 21:50)

Acetylkoenzým A (acetyl-CoA) - zvyšok kyseliny octovej – je produkt, ktorý vzniká odbúravaním glukózy, niektorých aminokyselín a mastných kyselín. (Vo väčšine prípadov vzniká zo sacharidov dekarboxyláciou pyruvátu, z lipidov β-oxidáciou mastných kyselín, alebo z bielkovín odbúravaním uhlíkových zvyškov niektorých aminokyselín.)
V Krebsovom cykle dochádza k odbúravaniu acetylkoenzýmu A na redukované koenzýmy (NADPH + H+, FADH2) a na oxid uhličitý. Oxid uhličitý a redukované koenzýmy – vstupujú do dýchacieho reťazca.
Krebsov cyklus prebieha v mitochondriách (v matrixe). Mitochondrie – sú organely, ktoré sa nachádzajú v cytoplazme eukaryotických buniek. Ich funkciou je získavanie energie – takzvaným bunkovým dýchaním – aeróbnou oxidáciou.
1x haji
veronikkka
Milá@Siisa ,
to čo si napísala, je síce pravda, ale to nie je celý Krebsov cyklus, nemožno hovoriť o tom len izolovane z tohoto hľadiska, veeeeľmi stručne povedané ide o oveľa zložitejší a navzájom prepojený proces metabolizmu cukrov, tukov a bielkovín, na komplexné pochopenie treba mať hlboké biochemické základy a vedomosti, čo už presahuje rámec tohto portálu.
konkrétne Obezitolog ako odborník vie o priberaní v tejto súvislosti najviac a sú ambulancie, ktoré sú na túto problematiku zamerané.
to nemám z netu, som rada, že si pekne prispela do diskusie.
a práve preto z tohto pohľadu dávam za pravdu @2010
haji
@Veronikkka (26.8.2016 08:08)
Božemůj, obezita a kváskovanie jsou dvě věci, které spolu jen nepřímo souvisí. Nic víc a nic míň. Odstranit působení kvasnic je krok, který pomůže tělu, zvláště staršímu tělu, fungovat přirozeněji. A o to, nejen mně, jde v první řadě.
Vášnivé hovory na téma obeziy kontra redukce hmotnosti skrze kváskový chléb apod. jsou jen "kočkování", které vzešlo jako vedlejší produkt pod tímto receptem.
veronikkka
Milá @Haji (26.8.2016 09:10)

nejde o žiadne "kočkovanie" z mojej strany, asi si ma nepochopila. ide o to, že chlieb je z múky a múka je polysacharid, je úplne jedno, či je chlieb s kváskom alebo s droždím, zložité cukry /polysacharidy/ sa štiepia na zložené cukry /disacharidy/, tie na jednoduché cukry /monosacharidy ... a pri prejedaní chlebom /za akých podmienok a iných aspektov, to som už vyššie napísala/ sa cukry budú metabolizovať a meniť uvedenými pochodmi na tuk, a ten sa bude ukladať ako depotný tuk v organizme jedinca, čo vedie k obezite. toto je len jeden zo základných princípov porúch látkovej premeny a výživy.
ver mi, že mám z toho profesné vedomosti a nie info z netu.
nič viac a nič menej.
preto dávam za pravdu @2010
siisa
@Veronikkka (26.8.2016 10:14)

Ach @Veronikkka , už to nerieš, kazíme tu zbytočne pohodu na vareche touto debatou "ja o voze ty o koze ". Bavme sa o receptoch, varení a pečení :) Lebo o tom to tu je :)
veronikkka
@Siisa , prepáč, nič neriešim, vyjadrila som sa vždy k receptu :-)
a o tom, čo máš na mysli, som osobne diskutovať nezačala, len som prispela rovnako ako aj Ty. hádam mi to nemáš za zlé :-)
bud v pohode. Maj krásny deň! a celý víkend :-)
siisa
@Haji (26.8.2016 09:10)

Milá @Haji , dúfam, že nie si smutná z tohoto tu. Sľubujem, že už len o receptoch budem písať :) Ale aj tak verím, že sa nad tým kvaskovaním zamyslíš :D ďakujem za všetko :)
2x haji a junior
2010
Ja som receptu dal 5* hviezdiciek, len som reagoval na bludy: @Haji (23.8.2016 21:38)
Milá @Haji , vieš, že z kváskového chlebíka sa nepriberá, že ?
Vidim ze tu vsetci mate vysoku skolu chemia co ja nemam aby som pridaval mudre okopirovane detaily.
Takze sorry, ale moj sedliacky zaver je stale, prast jak uhod, kvasnicovy ma 260 kcal a kvaskovy 256 kcal to extra mini spalovanie ( to mi napovedal ujo z Googla) a hlavne prajem vam vsetko najlepsie a hlavne gate na gumicku, lebo aj zo zdravych jedal sa pribera ( mame tendenciu ich jest viac).
haji
@2010 (26.8.2016 17:37)
O moje gate ty sa nestaraj! Tvá stejnost s Veronikkkka je čitelná jako otevřená kniha. Tomu rozumím.
@Siisa díky za všechna info, pracuji s tím. Jedeme dál.
1x siisa
siisa
@Haji (26.8.2016 18:04)

Ahoj @Haji , ♥ som pozerala tú linku čo si mi poslala......perfektné recepty. Ďakujem ti veľmi pekne :) Inšpirovalo ma to aj na nové využitie :)
1x haji
haji
@Siisa (26.8.2016 18:42)
Ano, Simonko, ráda tam chodím, paní Lenka doplňuje recepty celkem pravidelně. Inspirace je múza polétavá a nebojaj, políbí tě, ani nevíš jak rychle a kam!?! haha Krásný večer přeji a mávám!!
1x junior
haji
@Siisa (29.8.2016 13:11)
Máš em, Simonko, frčel ve 14.14 hod.
siisa
@Haji (29.8.2016 14:44)

Už to letí :) som bola mierne zaneprázdnená :)
1x haji
haji
Dnes jsem pekla variaci na tento chlebík, jen složení mouky trochu odlišné - režnou hladkou, pšeničnou celozrnou větší část a zbytek do množství chlebovou T650. Tedy co dům dal. Šla jsem mimo formu, udělala jsem bochník a pekla v litinovém kastrolu na pečícím papíru. Hotovo, upečeno, už chladne.
Trénink dělá závodníka, tedy už druhý kváskový chlebík podle tebe, milá @Siisa a určo bude výborný jako ten první. Tvar mi hezky drží, žádná placka. Díky veliké!! Přeji krásný večer!!
1x siisa
siisa
@Haji (28.9.2016 19:08)

Wooooow , milá @Haji , ty sa nezdáš :) veľmi sa teším :) uvidíš, že za chvíľu to bude pre teba hračka :) ďakujem, že si vyskúšala, jasné, že múku si môže dať každý akú chce :) si šikuľka aj tebe prajem pekný večer
1x haji
haji
@Siisa (28.9.2016 19:54)
Dnes jsem chlebík ochutnala, je prudce jedlý, slunečnicová semínka mu dávají zajímavý rozměr jak v chuti, tak v konzistenci. Doporučuji jít mimo formu, není tak "utlačený".
1x siisa
staja
Potrebovala som si urobiť môj obľúbený pšenično-ražný, tak som skúsila tento kváskový podľa teba, len som dala k ražnej celozrnnej špaldu celozrnnú, pridala som rôzne semienka a vznikol výborný chlebík. Doteraz som skúšala podľa iných receptov s droždím aj s kváskom, ale tento sa mi zdá naj-. Vďaka za skvelý recept, milá @Siisa ,


1x siisa
siisa
@Staja (10.10.2016 20:29)

Krásne sa ti vydaril milá @Staja , špaldová celozrnná múka je super voľba. Tiež striedam múky a aj chlebík robím raz vo forme a inokedy z ošatky. Ďakujem, že si vyskúšala tento môj recept. Nám veľmi chutia práve tieto chlebíky, čo som tu pridala recepty. Potešila si ma, že aj tebe chutí.
1x staja
monty469
Ahoj Siisa
Vcera som piekla tento chlebik a musim povedat, ze je velmi dobry. Zvyknem piect raznu tehlu, rp mam od Tani a samozrejme chlebiky, ktore kysnu v osatke, vsak to vies. Ale aj tento chlebik budem piect castejsie. Vdaka za receptik ;-)


1x siisa
siisa
Krásne sa ti vydaril. Ďakujem , že si vyskúšala tento receptík. Ja ho veľmi často pečiem. Teraz som skúšala aj s kefírom a to je teda bomba. Chutí ešte lepšie. Vo forme pečiem rada, lebo milujem hrianky a z tohoto chleba sú fantastické. Pekný večer milá Monty :)
moncab
Prosím vás a rozkrojit treba tiež až po 12tich hodinách ako čisto ražný, či stačí keď vychladne?
1x siisa




SÚŤAŽ: Takto využívajú Maresi mliečko naši čitatelia