Univerzálne kysnuté cesto

Univerzálne kysnuté cesto
Foto: sovka62
sovka62Sovka62, recept pridal: 27. novembra 2009 16:20Ďalšie jeho recepty

Upiecť dobrý koláč z kysnutého cesta sa zdá jednoduché. Pre začiatočníka sú však problémom recepty typu: pridáme mlieko podľa potreby a vypracujeme polotuhé cesto. Odkiaľ má vedieť ako vyzerá polotuhé cesto! Preto pridávam tento recept, ktorý zvládne každý a po získaní praxe si ho obmení (iná múka, viac alebo menej tekutiny a pod.) podľa vlastných skúseností. Z cesta sa dajú robiť plnené i neplnené rožky, buchty, šišky, posúchy, pagáče a pod. Na obrázku sú osúšiky s kyslou smotanou.

Suroviny

4
porcie
60
minút
príprava
25
minút
na 180 °C

Postup prípravy receptu

1

Hladkú múku preosejeme do misy, pridáme kypriaci prášok, soľ (ak pečieme slané pečivo, zvýšime množstvo soli na jednu čajovú lyžičku.) a premiešame. Z časti vlažného mlieka, cukru a droždia pripravíme kvások. Keď vykysne, vylejeme ho do múky, pridáme vajce, zvyšné mlieko a olej. Všetko spolu premiešame.

2

Cesto (napriek zaužívanému tvrdeniu) nemusíme vypracovať na hladko. Necháme ho 15 minút stáť a až potom dobre vypracujeme, teraz to už ide ľahko. Necháme kysnúť ešte 40 minút. Potom cesto použijeme podľa vlastnej chuti Po uložení cesta na plech ho ešte necháme 15 minút podkysnúť.

3

Pečieme vo vopred vyhriatej rúre. (Ak pečieme pagáče, necháme cesto po vypracovaní kysnúť len 10 minút, potom rozvaľkáme a natrieme osolenými mletými škvarkami. Poskladáme a necháme 15 minút stáť. Prekladáme celkom trikrát.)



Páči sa ti tento recept?
Ohviezdičkuj, ako veľmi sa ti páči... Hlasovalo 12 ľudí (4,3 hviezdičiek)




Staňte sa fanúšikom našej stránky Varecha.sk:

Komentáre k receptu
  • 58vlasta, 28. novembra 2009 o 17:12
    Podobný recept mám aj ja, tiež nemusím dlho miesiť cesto a vždy mi vykysne. Len miešam múku s polohrubou. A mlieko s troškou vody. Tiež z neho pečiem všetko aj knedle na pare.Len menej cukru do knedlí.


  • sovka62, 28. novembra 2009 o 17:26
    Naozaj sa z neho dá robiť všetko a múka sa môže obmienať (aj som napísala, že sa dá upraviť podľa vlastných slkúseností). Keď pečiem napríklad smotanové posúchy, používam len polohrubú múku. Cesto rozdelím na bochníčky, každý potriem rozšľahaným vajcom, do stredu každého bochníčka dám lyžicu kyslej smotanya posolím. Sú skvelé, kraje zostanú chrumkavé a cesto sa nepremočí, ako keď sa posúch pečie v kuse na celom plechu.


  • haston, 2. decembra 2009 o 20:12
    dobrý recept, aspoň pre mňa, pretože kysnuté cesto som zatiaľ robil iba v pekárni na chlieb... teraz už nemusím zakaždým umývať zalepenú nádobu domácej pekárne aj s lopatkami.


  • sovka62, 2. decembra 2009 o 22:11
    Ďakujem, teším sa, že sa recept osvedčil.


  • ivica30, 12. februára 2010 o 14:49
    Ďakujem pani Sovka, že sa mi vďaka Vašim receptom na "Vareche" opäť vracia sebavedomie v kuchyni:))) Doposiaľ som sa kysnutého cesta a kvasníc bála a v regáloch v potravinách som ich obchádzala na metre...ale teraz je všetko inak!!! Zvládla som to, urobila vynikajúci slivkový koláč s posýpkou a ovsenými vločkami - fakt vynikajúce, ešte raz ďakujem:))


  • sovka62, 12. februára 2010 o 15:07
    Milá Ivica, i pre mňa bol tento recept štartom k pečeniu z kysnutého cesta. Nepekávala som z neho, pretože rok po svadbe sme k nám vzali svokru a celých 23 rokov piekla kysnuté koláče ona. Keď zomrela, pokúšala som sa niečo stvoriť, ale výsledky boli striedavé, zväčša žalostné. A potom som raz v televízii zachytila recept. Písala som ako besná, len aby som to stihla. Už prvý koláč bol oveľa lepší, ako všetky moje predošlé a časom som sa vypracovala tak, že už žiadne recepty nepotrebujem Teraz som ja tá babička, čo pečie skvelé koláče len tak - od oka a rozdáva rodine, kolegyniam, priateľom. To čo som písala vyššie bolo dôvodom, prečo som recept pridala na Varechu a veľmi ma teší, že tak ako pomohol mne, pomáha i ďaľším. Srdečne Vás pozdravujem a prajem veľa úspechov v kuchyni i inde.


  • brituska, 24. februára 2010 o 19:51
    Sovka ešte raz vdaka,v sobotu sa o ten zázrak pokusim a dám vediet.


  • sovka62, 24. februára 2010 o 20:04
    Budem Ti držať palce. Ja som ich piekla z kila múky na dva veľké plechy a dobre, že som ich odfotila, lebo už je po nich.


  • jezibabka1, 25. februára 2010 o 05:49
    sovka ďakujem, tiež ich cez vikend vyskušam, dufam, že sa mi to cesto konečne podarí a budem sa môcť pochváliť


  • evia, 25. februára 2010 o 08:09
    Sovka, vizerá to nádherne, prekvapilo ma to, že do kysnutého cesta nedávaš kvasnice, ale kypriaci prášok, ešte som to s práškom neskúšala, ale teraz skúsim. ďakujem za nápad


  • isa, 25. februára 2010 o 11:45
    je tam aj droždie,prdopeč je naviac


  • sovka62, 25. februára 2010 o 18:07
    Jezibabka, len daj pozor na teplotu mlieka, vlažné znamená, že ak si kvapneš na vnútornú stranu zápästia, nepáli (tak ako sa skúša teplota mlieka pre bábätká). Aby si nedopadla ako ja, keď som ako mladá nevesta, tesne po odsťahovaní od mojich rodičov mala na manželovo želanie napiecť slivkové osúchy s makom. Stokrát som videla mamu ako pečie, tak aký problém by mohol nastať? Ukázalo sa však, že vidieť nie je vedieť. Cesto nekyslo, čas bežal, tak som požiadala staršiu susedu, aby sa mi naň pozrela. Umyla si ruky, pichla prstom pár krát do cesta a vyhlásila: Zabarili ste cajch. Nerozumela som trnavskému nárečiu, tak som sebavedomo vyhlásila, že asi. Nasledovala otázka: A máte ešče? Keď som sa pýtala, čo ešte či mám, vyhlásila ako debilovi: No cajch! A bolo po mojom sebavedomí, musela som sa priznať, že netuším o čom je reč. Cajch sa v spisovnej reči nazýva droždím a našťastie som mala. Vyrobila nový kvások, prisypala múky, premiesila s mojím nepodarkom a čuduj sa svete, o chvíľu som mala dojem, že som práve vyfasovala hrnček var. Stihla som napiecť, kým manžel prišiel na obed a poučila som sa. Na teplotu mlieka dávam pozor doteraz.


  • jezibabka1, 2. marca 2010 o 22:23
    ďakujem za radu


  • sovka62, 3. marca 2010 o 17:57
    Jezibabka, ja tu s napätím čakám na správu, či si piekla a či sa Ti podarilo. Som presvedčená, že áno, veľmi som držala palce (teda keď som práve nevarila, nepiekla, neumývala kúpeľnu a pod. - veď sobota, nie?). Tak daj vedieť, prosím Ťa. A teraz som si všimla, že fotografii máš v ruke váľok.... takže asi si piekla, alebo varila rezance....
    Alebo ho tam máš preto, že Ti veľmi pristane k tomu milému úsmevu, nikoho by nenapadlo, že u menej usmievavej osoby by mohol slúžiť i ako zbraň.


  • kucharronald, 12. marca 2010 o 13:11
    Ja do toho nedávam kypriaci prášok...náš recept je skoro takýto :)


  • sovka62, 12. marca 2010 o 17:09
    Rony, toto je originál recept, ako som opísala z TV. Ale ten prášok je tam asi dôležitý. Raz som ho tam síce dala, ale zabudla som premiešať spolu všetky sypké prísady skôr, ako som do nich pridala ostatné. Takže ten prášok sa už asi nedostal do cesta rovnomerne (keďže som ho len vysypala na múku) a ver či never, to cesto nebola také ako mávam. Kyslo pomalšie a aj tak ostalo akési ťažké. Tak neviem, ale najlpešie bude, keď skúsiš aj s práškom a potom sa rozhodneš sám.


  • ayse, 28. júna 2010 o 14:04
    ja sa to kysnuté cesto asi nikdy nenaučím :(


  • sovka62, 28. júna 2010 o 16:14
    @ayse : a to si myslíš, keď pozeráš na recept, alebo si skúšala a nepodarilo sa ti? Lebo podľa tohto receptu sa podariť musí. Je to vyskúšané viacerými, ktorí podľa neho piekli prvý raz a mali úspech. Ak potrebuješ ešte nejakú dodatočnú radu, ozvi sa.


  • zdezda, 19. júla 2010 o 16:10
    Milá sovka, urobila som z tohto cesta parené lekvárové buchty aj knedľu, mám z toho super zážitok, všetkým to náramne chutilo a ja som bola nadšená, že môj pokus sa vydaril. Poslala som foto aj do redakcie, napísala do zážitkov, čakám, čo s tým Sandruš urobí :-)))


  • sovka62, 19. júla 2010 o 16:40
    Veľmi sa teším, že sa ti darilo. Teraz už len pokračovať a keď to už budeš mať v oku a v ruke, budeš sem pridávať vlastné recepty z kysnutého cesta.


  • 83venusa, 19. júla 2010 o 19:24
    tento recept aj mne veľmi pomohol, už som robila koláče podľa tohto receptu aj na slano aj na sladko a boli úžasné a cesto bolo také ""šťavnaté"". Predtým som niekoľkokrát robila kysnuté a nikdy to nebolo ono, už pri miesení som to videla, ale nevedala som si s tým poradiť. Dnes skúsim aj buchty na pare. Ďakujem sovka62!


  • sovka62, 19. júla 2010 o 19:38
    @83venusa : na buchty na pare so pridala iný recept. Skús ho nájsť. Do toho cesta totiž nejde olej, ani žiadny iný tuk, aby buchty boli ľahučké.


  • sovka62, 19. júla 2010 o 19:40
    @83venusa : recept je uvedený pod názvom parené buchty. Alebo si klikni na môj profil, tam ten recept rýchlo nájdeš.


  • sazuna, 25. júla 2010 o 03:20
    Sovka, dakujem za fantasticky jednoduchy recept!!! Dnes som upiekla uuuuplne nadherny koprovy kolac, prave sa chladi a uz sa neviem dockat.
    Kedze zijem mimo Svk nemam tu maminu ktora by mi uakzala ako na to, i ked mi to po telefone vysvetlila dostkrat :) Ona vzdy totizto vsetko pridava od oka ha ha. Konecne sa bude aj v nasej domacnosti vypekat, juchuuu, este raz dakujem :)


  • sovka62, 25. júla 2010 o 08:37
    @sazuna : viem si predstaviť, ako ti je. I ja som bola úplne unesená, keď som recept prvý raz použila. S kysnutým cestom som totiž mala dosť problémov. U nás ho vždy pekávala svokra, ktorú sme si k sebe vzali rok po svadbe. A keď sa po 23 rokoch pominula,pečenie bolo na mne. Samozrejme, kuchárska kniha - ale nenašla som ani jeden recept, kde by bolo uvedené presné množstvo tekutín. Až som v TV zachytila tento recept, rýchlo zapísala a hneď vyskúšala. A to som sa potom vytešovala tak, ako ty teraz. Konečne to bolo ONO! Odvtedy som samozrejme získala prax a teraz už pečiem ako tvoja mama, od oka.


  • evusik, 28. júla 2010 o 13:30
    @sovka aj ja mám svoje vyskúšané kysnuté cesto, ktoré robím s malými obmenami na sladko aj na slano .... zmena je ale život, tak som dnes vyskúšala tvoj recept a musím povadať, že je úplne super. Robila som na slano, také isté pampúšiky s kyslou smotanou ako máš ty na obrázku a obyčané ničím neplnené rožteky, fakt veľmi, veľmi dobré.... vrele všetkým odporúčam :-)


  • sovka62, 28. júla 2010 o 19:14
    @evusik : veľmi sa teším, že sa ti podarilo. Aj ja by som rada poďakovala za tento skvelý recept, ktorý odštartoval moje pečenie kysnutých koláčov (po predošlých neúspešných pokusoch), no neviem komu, kto poslal recept do TV som nezachytila. Možno nejakou telepatiou cíti s akou vďakou na neho myslím a možno zablúdi na Varechu a spozná svoj recept a bude rád, že sa ľuďom podľa neho darí piecť.


  • winc, 29. júla 2010 o 20:45
    dobry den, kysnute cesto robievam, ale vzdy po upeceni nejakych kolacov mam pocit ze to nie je ono.. citim ze kolac je akysi moc tuhy, ziadne lahunke cesto, povedala by som ze kolace po vytiahnuti z rury tvrdnu.. pouzivam heru ale zrejme by som mala vyskusat olej.. no neviem ci to bude zrovna tym ale skusim urobit presne podla vasho receptu aj co sa tyka gramaze surovin, zrovna dnes som robila tvarohove pecene buchty no a zas akosi stvrdli.. a to si vravim ze uz musim kuknut na net ci nenajdem nejaky super recept na kysnute, lebo by som chcela kooooonecne urobit vyborny kolac, manzel ma rad moravske kolaciky tak by som mu skusila z tohto univerzalneho receptu upiect cez vikend, no podla reakcii by sa mi mohol uz podarit :-) a kolaciky na fotke vyzeraju fantasticky!!! :-)


  • sovka62, 30. júla 2010 o 17:32
    @vinc : na moravské koláčiky odporúčam namiesto hladkej múky, ktorá je v recepte, použiť polohrubú. Tie aj ja robievam z polohrubej, plním lekvárom a na vrch dávam tvarohovú, alebo makovú plnku. Sú vynikajúce.


  • winc, 30. júla 2010 o 19:13
    dakujem za radu, a potom urcite napisem ako sa mi to podarilo :) a este som sa vas chcela opytat, na vianoce robievam zemiakove posuchy, len som si neni ista ake cesto je na ne vhodne, ci z hladkej muky alebo z polohrubej? ja robievam z polohrubej, ale keby som skusila raz z hladkej mozno by boli este lepsie :)


  • sovka62, 30. júla 2010 o 19:21
    Zemiakové posúchy nepoznám, je to zemiakové cesto, alebo sú zemiakmi plnené? Ak idú zemiaky do cesta, lepšia bude hladká múka.


  • winc, 3. augusta 2010 o 21:02
    zdravim :-) musim sa pochvalit lebo to je asi prvy krat v zivote co som napiekla kolace a chutili aj mne :)) este nikdy som nepripravovala cesto s kypriacim praskom, ale od nedele ho budem mat vzdy poruke :-) no a tie zemiakove posuchy su klasicke kysnute cesto a zemiakova plnka sa bali potom do cesta :-)


  • sovka62, 4. augusta 2010 o 19:06
    Ďakujem. Tak tie posúchy by som mohla napiecť (po kysnutom zemiakovom ceste mám problémy s kyselinou, ale ako plnka by zemiaky nevadili), teraz sa už len dozvedieť čo do plnky okrem zemiakov. Nechce sa ti pridať recept? Možno by potešil viacerých.


  • winc, 6. augusta 2010 o 09:55
    pravdaze, rada sa podelim :) zemiakova plnka sa robi takto: zemiaky, asi 1 - 1,5 kg sa uvaria v osolenej vode a popucia. v kastroliku na oleji osmazime do zlatista na jemnom plameni 1 velku, ale ja davam 2 velke cibule nakrajane na drobucko, ked to bude do zlatista tak tam pridame 2 male lyzicky cervenej sladkej papriky a hned aj 12 - 14 struckov popuceneho cesnaku. trolinku to este nechame na plameni, staci 1/2 minuty a vypneme. vylejeme to do popucenych zemiakov a pridame este sol, korenie, trosku kminu a majoranky, aj dve hrste, tu podla chuti. vsetko rukou premiesame a plnime do cesta, ktore si trosku ponatahujeme. na cesto polozime tuto plnku, tak za hrst a zavrieme cesto ako pri plnenych buchtach. toto polozime obratenou stranou na vymasteny plech, a na tom plechu cesto natahujeme do stran, aby na plech vysli 2 take velke posuchy. pecie sa to asi 15 minut na 180°. po vytiahnuti posuchov tieto este potrieme olejom aj zhora aj zo stan. tieto posuchy su fantasticke ku kapustnici, hlavne tej vianocnej, ja ich peciem pre celu rodinu. su vyborne :))


  • sovka62, 6. augusta 2010 o 17:00
    Jéj, to musí byť dobréééé! Veľmi pekne ďakujem. Hneď som si to vytlačila a pri najbližšej príležitosti upečiem. Najradšej by som skúsila už tento víkend, ale v sobotu i nedeľu máme povinnosti, tak nestíham. Dám vedieť, ako to dopadlo.


  • enricco, 24. augusta 2010 o 08:27
    Ďakujem za skvelý recept:)


  • winc, 30. augusta 2010 o 22:27
    dobry vecer, len som bola zvedava ci ste skusili robit tie posuchy, a ze ci vam chutili ak ste ich piekla :)


  • sovka62, 1. septembra 2010 o 21:45
    Nie, nepiekla, zatiaľ som nestihla. Ale určite to skúsim, veď sa mi na to sliny zbiehajú už pomaly mesiac. Mám rada všetko zemiakové, mäso už tak veľmi nemusím. Určite dám vedieť, ako to dopadlo.


  • ainy, 23. októbra 2010 o 13:17
    Aj ja vám ďakujem za skvelý recept, skúsila som ale ako náplň som dala "co dúm dal" (zavárané marhule) celkom rýchlo sa koláče zjedli :-) No chcela by som sa opýtať, ako je to s tým olejom? Môžem ho do múky zamiešavať s ostatnými prísadami na začiatku miešania alebo až neskôr? A na väčšiu dávku môžem len znásobiť uvedenú gramáž ingrediencií?


  • sovka62, 23. októbra 2010 o 15:39
    Teším sa, že sa koláče vydarili. Olej dávam presne podľa postupu. Všetky suché prísady premiešam varechou, vylejem na ne mlieko (ten zvyšok, ktorý nešiel do kvásku), pridám vajce, potom olej a nakoniec vykysnutý kvások. Premiešam varechou tak, aby v mise neostala suchá múka a nechám 15 minút stáť. Potom vypracujem. Na väčšie množstvo cesta, treba suroviny znásobiť. Ja sama nikdy nepečiem menej ako z kila múky (čo nezjeme - sme len dvaja - rozdám). Suroviny násobím 2,5 krát, ale samozrejme nedávam 2,5 vajca, stačia dve. A droždia dávam jednu kocku, teda 42,5g, prášok do pečiva celý. Dúfam, že ti to pomôže a prosím, tykaj mi.


  • ainy, 24. októbra 2010 o 14:05
    Ďakujem krásne :-) pokúsim sa tykať :-) aj keď som vychovaná ešte podľa starej školy a ešte k tomu som z učiteľskej rodiny, takže mi to ide horšie :-)


  • zitar, 6. novembra 2010 o 20:37
    @sovka62 , včera večer som brázdila Varechu do neskorej noci a objavila som Tvoje univerzálne kysnuté cesto.Myslela som si, že to, čo bežne robievam je dosť dobré. Ale omyl, s týmto sa nedá ani porovnať.Piekla som buchty, moravské koláče a akoby "štedrák" - jednu veľkú buchtu. No skutočne vynikajúce. Všetci ledva odfukujeme, tak sme sa napráskali.


  • sovka62, 7. novembra 2010 o 09:00
    Milá Zitar, ďakujem, veľmi sa teším, že sa koláčiky podarili. Keď som sa sem už vrátila, prečítala som si opäť všetky komentáre a zdá sa, že recept je naozaj vydarený, už ho s úspechom vyskúšali viaceré. Som rada, že ma napadlo pridať ho, ešte mám v živej pamäti to sklamanie, keď som sa snažila napiecť čo najlepšie a výsledok nič moc. Až tento recept mi pomohol a dúfam, že nezapadne, že pomôže ešte mnohým, budem sa tešiť s nimi.


  • zuzik01, 23. januára 2011 o 16:47
    Ahoj Sovka, dnes som prvy krat piekla kysnute kolace sama a aj vdaka tvojmu cestu sa to skutocne podarilo. Akurat som neodhadla mnozstvo a velkost ked to nakysne. Preto som musela zapojit svoju fantaziu a plnit s cim sa dalo :-) este by som sa chcela opytat, ako by som mala pozmenit cesto, ak by som chcela, aby bolo viac "tuhe". MOzno menej oleja?


  • sovka62, 23. januára 2011 o 17:23
    @zuzik01 , ak potrebuješ cesto tuhšie, uber mlieka. Mlieko si do cesta pridávaj postupne, tak ľahko zistíš, že už stačí.


  • sovka62, 23. januára 2011 o 17:25
    @zuzik01 a aby som nezabudla, blahoželám k úspechu. Mne sa kysnuté koláče dosť dlho nedarili, kým som nenarazila na tento recept, teraz ich už pečiem výborné a od oka.


  • zuzik01, 23. januára 2011 o 17:32
    ja sa z toho naozaj veeeelmi velmi tesim... hned som volala mamke cez skype a ukazovala moje kolaciky. Vravela, ze ani jej nie su take pekne ako tie moje :-) tiez som zavesila moje vytvory hned aj na facebook, aby som sa pochvalila. Dakujeme za to, ze myslite aj na nas zaciatocnicky. Najblizsie budem robit domacu knedlu, co bude tiez zaujimave, lebo na Cypre nepoznaju polohrubu ani hrubu muku :-(


  • sovka62, 23. januára 2011 o 17:47
    Zuzik, ak sa ti podarí na Cypre zohnať detskú (alebo inú) krupicu, skús trochu pridať k hladkej múke. A ak nie, pokojne použi hladkú, podarí sa i tak.


  • zuzik01, 23. januára 2011 o 23:33
    no asi to tak budem musiet riesit, lebo tiez som sa pytala v diskusii na problem, ak nie je zohnat polohruba muka, lebo bez tej sa piskotove cesto poriadne neda urobit :-( niekto mi napisal presne ten isty tip, pouzit krupicu... najblizsie vyskusam ;-)


  • ebollka, 17. februára 2011 o 14:50
    Chcela by som konečne urobiť pagáče,ktoré budu z vonku chrumkavé a vo vnútri vláčne. Kúpila som aj el.rúru kvôli nim a stále ich mám akési tuhé.Zajtra ich teda urobím podľa tohoto receptu.Len neviem či by som na miesto oleja nemala dať bravčovú masť.Ak ešte sleduješ diskusiu k tomuto receptu,PROSÍM poraď,nech ich zase nezbabrem.


  • sovka62, 17. februára 2011 o 16:18
    @ebollka , pokojne daj olej. Zamies cesto podľa receptu, nechaj 15 minút postáť, ešte raz prepracuj a vylož na dosku. Rozvaľkaj asi na hrúbku prsta, natri zomletými škvarkami, prelož na trojo po šírke a na trojo po výške. Toto zopakuj ešte dva razy po 15 minútach a môžeš ho rozvaľkať a začať vykrajovať. Takto ich robievam ja a mám ich také ako píšeš, zvonku chrumkavé, vnútri vláčne. Ak náhodou (zriedka) ostanú na druhý deň, nedávam ich do mikrotenu, lebo ten chrumkavý povrch by zvlhol, nechávam ich len mise. Stvrdnú, ale sú chutné aj tak.


  • brisid, 20. februára 2011 o 18:07
    pripájam sa ku skupine, ktorá sa vždy bála kysnutého cesta... no vaše reakcie ma posmelili a môžem sa pochváliť vynikajúcimi smotanovými koláčikmi s kôprom... dnes som upiekla moravské koláče (spojila som dva recepty - cesto od teba Sovka a ostatné ingrediencie z Varechy)... vyzerajú úžasne... škoda, že nemôžem pridať foto :(
    ĎAKUJEM za tento recept na kysnute


  • sovka62, 20. februára 2011 o 18:26
    Nemáš za čo. Toto je presne to, prečo som vďačná, že existuje Varecha. I ja som sa tu naučila veeeeľa nových vecí a to som už riadne stará gazdiná.


  • 3sandra3, 1. marca 2011 o 16:30
    fajn :-)


  • brisid, 20. apríla 2011 o 15:57
    momentálne mám "útrum" s pečením :( cvičenie a diéta... no verte mi, že akonáhle skončím, pustím sa do niektorých receptov z Varechy (nevynímajúc Sovkine kysnuté cesto) :)


  • sovka62, 20. apríla 2011 o 17:17
    Tak držím palce, nech sú diéta a cvičenie účinné a potom smelo do pečenia. Zatiaľ sa koláčiky z tohto cesta vydarili tuším každému.


  • janger, 29. apríla 2011 o 15:16
    @sovka , piekla som a vydarilo sa aj mne :-). Velmi dobre, makkucke cesto. Robila som na slano a na sladko. Dakujem za receptik. Budem ho robit castejsie.


  • sovka62, 29. apríla 2011 o 19:13
    @janger , ani si nevieš predstaviť, akú mám radosť, keď sa dielo podarí. Ešte zopár ráz použi recept a potom to už dostaneš tak do ruky, že na kysnuté cestá budeš macherka. Blahoželám k vydareným koláčikom.


  • ptroci, 20. júna 2011 o 22:03
    skvelý recept :) Práve som dopiekla slanú variantu a hneď som si ho uložila do kuchárskej knižky. Ďakujem :)


  • sovka62, 21. júna 2011 o 06:40
    Veľmi sa teším, že sa vám pečenie darí, dobre, že som ten recept pridala.


  • slawika, 30. júla 2011 o 14:46
    dobrý deň,pani Evka,ja vám píšem kvôli niečomu úplne inému,potrebovala by som poradiť ohľadom halászlé,mohla by som vám napísať? ešte som to nikdy nerobila


  • sovka62, 30. júla 2011 o 15:01
    Pokojne napíš, veď preto mám mail v profile.


  • luciab, 25. augusta 2011 o 16:10
    Tiez patrim medzi mlade nevesty, neuspesne s peceniim kysnuteho cesta. Doteraz sa mi este nevydarilo a uz viem aj preco. Mlieko prilis teple a vela cukru, neviem preco som si myslela ze do kysnuteho mam davat salku cukru, to skor do bublaniny. Takze dnes vecer skusim tento sovkin recept, idem robit slivkovy kysnuty s posypkou, aby sme mali na vylet na chatu :-)) A ano, naoko jednoduche kysnute cesto nie je pre zaciatocnikov vobec jednoduche. Velmi zalezi od muky, kolko tej tekutiny aby bolo cesto akurat "polotuhe", ako mam to cesto miesit aby bolo hladke /rukou, varechou?/, moje mam pocit ze je stale lepkave a pridavam muku dovtedy az mam z toho bochnik tvrdy tak na valkanie na rezancove cesto :-)) dufam, ze sa mi dnes cesto konecne postasti.


  • sovka62, 25. augusta 2011 o 16:47
    @luciab , držím všetky palce. Ale ak dodržíš pomer surovín a predpísaný postup mala by si byť úspešná i bez tých palcov. Daj, prosím ťa, vedieť, ako to dopadlo.


  • luciab, 26. augusta 2011 o 09:23
    Pani Sovka62, musim sa pochvalit, a aj Vas za recept...vyslo!!!!Dodrzala som presne pomery, aj ten prasok do peciva a cesto krasne nakyslo. Kolac bol ako z rozpravky, vysoky, nadychany a do zlata upeceny. Myslim, ze tam velmi vela robi, ze ta muka je hladka a nie polohruba a ten prasok do peciva - kolac je tak velmi jemny a nadychany. Uz sme si s manzelom na ranajky pochutili...a zvysok je uz zabaleny na tu chatu :-)) dakujem. este ak sa mozem opytat, cesto zvyknete miesit varechou alebo rukou?


  • sovka62, 26. augusta 2011 o 17:37
    @luciab , blahoželám a teším sa s tebou, že to vyšlo (na Vareche si tykáme, ja sa neostýcham a nemusíš sa ani ty). Cesto miesim varechou, rukami miesim nerada, lebo potom to cesto z nich musím oškrabovať. Tento recept je základ a ponechala som v ňom hladkú múku, ale používam aj polohrubú, podľa toho aký má byť konečný výsledok (polohrubá si občas žiada o trošku viac mlieka, ale to časom dostaneš do ruky). Polohrubú používam napr. keď robím moravské koláče, cesto pokrájam na štvorce, zabalím do nich džem, na plechu rukou roztlačím, potriem vajcom, navrch dám tvarohovú plnku s hrozienkami. Tie sú s PH múkou lepšie a cesto je tiež nadýchané.
    Tak skúšaj ďalej a uvidíš, že o chvíľu sa budeš diviť, prečo ti kysnuté cesto robilo problém.


  • gabajka, 30. augusta 2011 o 09:23
    Pani Sovka62, ďakujem veľmi pekne za tento recept!! už sa nebojím piecť kysnuté koláčiky. s týmto receptom sú úžasné!! a každý kto ochutná si pýta recept :)) tak isto aj parené buchty. také aké som robila na základe Vášho receptu som ešte nevidela. jednoducho mňam :)) Ako od mojej babičky :)) vôbec nesplasli. Ešte raz ďakujem!!


  • sovka62, 30. augusta 2011 o 16:56
    A vieš, @gabajka , že som váhala či ho pridať? Ale keď som si spomenula na vlastné začiatky a na tie výtvory z kysnutého cesta, ktoré sa síce dali zjesť, ale rozhodne to nebola pochúťka, usúdila som, že možno niekomu pomôžem. Podľa ohlasom vidím, že som sa nemýlila, veľmi sa teším, že som sa správne rozhodla. Tak len pečte, dievčatá, niet nad dobré kysnuté koláče.


  • katarina1983, 27. októbra 2011 o 17:49
    Uuuzasne cesto ,prave som dorobila cesnakove rozteky a je mnamkove...dakujeem!


  • sovka62, 27. októbra 2011 o 18:22
    Teším sa s tebou, Katka.


  • eggynka, 3. novembra 2011 o 11:54
    pani Sovka na makový a orechový závin by ste odporučili niečo zmeniť, alebo sa môžem úplne pridržiavať tohto receptu? Som totiž úplny začiatočník. Ďakujem pekne.


  • sovka62, 3. novembra 2011 o 15:43
    Na záviny by som zmenila múku, použila by som polohrubú a olej by som nahradila maslom alebo Herou. Treba aby cesto bloo trochu hutnejšie, aby sa s ním lepšie pracovalo, treba ho totiž vaľkať dosť na tenko.


  • katarina1959, 5. novembra 2011 o 11:35
    Dá sa použiť aj hladká múka T 650 ?


  • sovka62, 5. novembra 2011 o 12:20
    Dá sa použiť i tá, dá sa použiť i polohrubá, dokonca aj hrubá, ale potom treba pridať mlieka. Radím najprv skúšať z hladkej, kým to človek dostane "do ruky" a potom už nie je problém odhadnúť, ako má cesto vyzerať. Ale T 650 je hladká, takže to nebude žiadny problém.


  • marianne69, 5. novembra 2011 o 12:51
    @sovka mam podobny recept,(trosku ine gramaze surovin) pod nazvom Kysnute bez kysnutia,tiez sa tam dava aj kypriaci prasok,ale raz som ho tam zabudla dat a vobec nic sa takeho nestalo,od toho casu ho tam ani nedavam...je to vyborny rcp,skusim teraz aj podla Vasho receptu


  • sovka62, 5. novembra 2011 o 12:59
    @marianne69 , ja ten prášok dávam vždy. Myslím si, že práve preto je to cesto nadýchané. Raz som pozabudla premiešať suché suroviny, prášok asi nebol rozdelený rovnomerne, a veríš, že to cesto bolo po upečení iné?


  • babkamt, 5. novembra 2011 o 13:56
    So záujmom som si prečítala všetky komentáre.Tak ako ty , sovka, mám aj ja svoj osvedčený recept.No čo ak je ten tvoj lepší ? Nezostáva mi nič iné len ho vyskúšať.


  • sovka62, 5. novembra 2011 o 14:27
    @bakamt , veď ho pridaj, určite by bol záujem, pozri na to množstvo komentárov pod týmto receptom. Sama som váhala, či ho písať, ale keď vidím, koľko žien vyskúšalo kysnuté prvý raz a úspešne, som veľmi rada, že je tu. A možno by som aj ja skúsila podľa teba.


  • violin, 9. novembra 2011 o 16:52
    Mila sovka62, moj komentár sa mi vidí takmer zbytocný,ale nedá mi, aby som aj ja nepochválila recept. Tiez mám svoj osvedcený na kysnuté koláce,ale rada skúsam nové veci. Cesto bolo vlácne a lahucko sa miesalo, plnilo aj zliepalo.Recept si ukladám a budem urcite vyuzívat. Dakujem!


  • sovka62, 9. novembra 2011 o 17:33
    Radujem sa s každou z vás, ktoré ste cesto vyskúšali, dokonca aj skúsené gazdinky občas objavia niečo nové, ja tiež skúšam, aj dnes bol obed z Varechy.


  • rela, 14. novembra 2011 o 10:39
    @sovka , nie som síce začiatočník v pečení z kysnutého cesta, ale Tvoje cesto je skutočne výborne a univerzálne. Obdivuhodná je aj diskusia ku Tvojmu receptu, dnes som si všimla, že trvá už dva roky. Zaslúžiš si "Rád zlatej varešky" nielen za tento recept. Ráda čítam Tvoje rady, komentáre a recepty. Máš v sebe také pozitívne fluidum, ktoré žiari aj z Tvojej fotografie. Želám všetko dobré


  • sovka62, 14. novembra 2011 o 17:30
    Ďakujem ti veľmi @rela , za pochvalu receptu i za milé slová. Pozitívne pôsobím možno preto, že Varecha je mojím veľkým potešením, nikdy som sa nezapojila do žiadnej sociálnej siete, minimálne využívam chat, radšej komunikujem osobne, ale ma Varechu chodím veľmi rada a čím ďalej tým viac kvôli ľuďom a nie kvôli receptom.


  • eggynka, 17. novembra 2011 o 13:55
    Sovka ďakujem veľmi pekne za každú radu.:-D


  • sovka62, 17. novembra 2011 o 17:11
    VĎačne, @eggynka , veď na to sme tu, aby sme si navzájom radili.


  • odetka, 20. novembra 2011 o 21:46
    Pani Sovka, tento recept na kysnuté je úžasný..dnes som ho vyskúšala..veľmi pekne ďakujem..konečne sa aj ja možem pochváliť suprovým ľahulinkým kysnutým..


  • tancotanka, 9. decembra 2011 o 13:03
    @sovka62 , vďaka za tento recept, buchty sa mi vydarili ako od mojej babičky, tá mi však recept už nedá a tak som šťastná že je tu varecha a my si môžeme všetky tie výborné recepty posúvať, aby žili ďalej...


  • jerica, 9. decembra 2011 o 13:48
    @sovka62 Evulík , Tvoj receptík som mala česť vidieť na živo , tak ma to vyprovokovalo že som ho aj doma zrealizovala,k tomu receptu netreba ani ódy ten spieva sám,som šťastná že som mala možnosť spoznať pri hladaní receptov takého skvelého človeka aj s Tvojou rodinou.


  • sovka62, 9. decembra 2011 o 17:27
    Veď ma už toľko nechváľte, lebo spyšniem a budem mať nos dohora.
    Ale pravda je, že dobré kysnuté cesto sa len tak ľahko nepodarí, ale, ani neviem prečo, s týmto receptom to ide. Aj sama som bola prvý raz prekvapená.


  • rela, 9. decembra 2011 o 17:40
    @sovka tiež som Tvoj recept vyskúšala a pripájam sa ku chvále. Máš byť na čo pyšná.


  • ayse, 1. januára 2012 o 10:49
    takže, skúšala som a bolo to výbornéééé ! a robila som tie osúšiky a sú fakt chutnejšie ako celý osúch :-) ďakujem za receptík :)))


  • sovka62, 1. januára 2012 o 13:40
    Prajem dobrú chuť a veľa pochvál od spolustolovníkov.


  • celeblith, 7. januára 2012 o 18:36
    prave som dostala strasnu chut na klasicke pecene buchty so slivkovym lekvarom, ako robila nasa babka...asi sa odhodlam vyskusat aj sama, len kde zobrat taky dobry lekvar...?


  • sovka62, 8. januára 2012 o 18:20
    @cistinka , taký lekvár chýba aj mne a myslím, že ho už nikdy v živote neochutnám. Starká ho varievali v kotli, od večera do rána a býval taký hustý, že ho nalievali do krabíc od margarínu, vyložených pergamenovým papierom, kde vydržal aj dva roky. Najradšej som ho mala taký hustý, dali sa z neho rezať krajce a tie som mala radšej ako cukríky. Ak ho mama potrebovala do buchiet, musela ho najprv rozvariť s vodou. No čo už, dnes nám musia stačiť aj náhradky.


  • katarina1959, 9. januára 2012 o 20:02
    Ja by som rada v sobotu upiekla lekvárové buchty, samozrejme podľa tohto receptu. Na akom stupni a ako dlho sa pečú v elektrickej rúre. Aký program , spodný a horný ohrev je dobrý a v ktorej polohe II. alebo III. Ďakujem za rady.


  • katarina1959, 9. januára 2012 o 20:06
    Ešte by ma zaujímalo, po upečení sa buchty natierajú ? A ak ostane upečené kysnuté cesto podľa tohto receptu na druhý deň koláče budú dobré, myslím či nevyschnú, čo mne sa pravidelne stáva.


  • sovka62, 10. januára 2012 o 12:39
    Katka, ak máš elektrickú rúru, mala by si ju vyhriať na cca 180 st, ak máš stupne číslované, tak niekde za polovicou stupnice. Ja ich dávam zhruba do stredu rúry, aby sa piekli rovnomerne zvrchu i zospodu. Plech vymastím roztopeným maslom alebo olejom a keď naň buchty ukladám, každú mastím dookola, inak by sa zlepili. Takže sú natreté, už keď sa ukladajú na plech, pred pečením ich už nenatieram ničím.
    Svokra ich ešte po upečením hneď po vytiahnutí z rúry natrela maslom alebo olejom, ale to ja už nerobím, zdá sa mi to zbytočne veľa tuku. Čo nezjeme, to poukladám do misy, misu zakryjem potravinárskou fóliou a nechám stáť v kuchyni. Isté je, že na druhý deň už nie sú také dobré, proste kysnuté cesto je najlepie čerstvé, ale zjesť sa dajú a nie sú tvrdé. Dúfam, že som ti poradila.


  • katarina1959, 10. januára 2012 o 19:00
    @sovka62 veľmi pekne ti ďakujem.


  • jullienn, 28. januára 2012 o 18:55
    Dobrý deň,
    vyskúšala som Váš recept - fantastické:) nadýchané, mäkké... uvidím ešte ráno či to vydrží. Len mám otázku, dá sa urobiť také cesto orechové? Že by som tam pridala okolo za dve hrste pomletých orechov ako prísadu. Nebude to moc ťažké na nakysnutie?


  • sovka62, 29. januára 2012 o 07:33
    @jullienn , neviem, neskúšala som, ale v zásade by to nemal byť problém, malo to by to vykysnúť aj s orechmi.


  • sovka62, 29. januára 2012 o 07:37
    A ešte niečo, ráno budeš asi sklamaná, koláčiky už nebudú také dobré ako čerstvé. Ak si ich zakryla, alebo dala do vrecka, budú trochu gumovité, ak si ich nechala voľne (tak nechávam ja), budú dosť tvrdé. Ak chceš mať výtvory z kysnutého cesta chutné aj na druhý deň treba na 1/2 kg múky dať 1/4 kg tuku, ale to sú už iné recepty.


  • babi, 29. januára 2012 o 09:54
    Ja keď odkladám koláče s kysnutého cesta, ktoré sa hneď nezjedli, dám ich do "misky-kysky" zatvorím na tesno a druhý deň sú super.


  • jullienn, 30. januára 2012 o 14:11
    to nič, ja to porovnávam s tým, čo som doteraz robila, tj. že na druhý deň som s tým cestom kľudne orech rozlúskla:) také to bolo tvrdé.
    Ale toto je chutné aj na ten ďalší deň. Ďakujem za radu


  • daria2222, 1. februára 2012 o 22:03
    Sovka62 ani nevieš ako si mi vyčarila úsmev na tvári v túto neskorú hodinu teraz som dopiekla všetko sa podarilo ja už som obvolala všetkých známych že viem piecť koláč z kysnutého cesta.:))))strášne sa tomu teším toto je môj prvý koláč ktorý sa podaril podľa tohto receptu. Ďakujem veľmi pekne si super kuchárka :))ďakujem ďakujem ďakujem ja už budem asi do konca týždňa len vypekať:)).


  • sovka62, 2. februára 2012 o 06:45
    Ja som kedysi na kysnuté cesto nemohla ani pomyslieť bez trpkosti, nedarilo sa mi a ani mi veľmi nechutilo. Ale tento recept všetko zmenil, kysnuté pečiem raz do týždňa a niekedy aj dva razy a nakoniec mi aj chutí, viac ako akýkoľvek zákusok. Tak nech sa ti darí, len vypekaj.


  • sestricka26, 6. februára 2012 o 20:43
    Vsetky Vase recepty su super , urcite sa nimi necham inspirovat.A co sa kysnuteho cesta tyka - konecne sme na moje zaviny nepotrebovali "karbobrusku" :-)))) Cesto sa mi vydarilo uplne senzacne , dakujem :-) !


  • sovka62, 7. februára 2012 o 06:32
    Veľmi sa teším, že som sem ten recept pridala, zjavne sa podľa neho darí piecť všetkým. Huráááá...


  • vareska1, 16. februára 2012 o 23:09
    @sovka62 tak som cestíčko včera vyskúšala a píšem veľkú pochvalu - robila som kysnuté rohlíčky plnené syrom a slaninou a dalšie bryndzou a kukuricou .... konečne poriadne cesto!!! :-)) ďakujem


  • sovka62, 17. februára 2012 o 06:36
    Nie je za čo.


  • domci4, 17. februára 2012 o 15:39
    toto cesto sa dá použiť aj na osuch?


  • sovka62, 17. februára 2012 o 18:56
    @domci4 , samozrejme, že sa dá, veď aj na tom úvodnom obrázku sú osúchy, len majú iný tvar. Vieš, ak som ich piekla v jednom kuse na plechu, naši vyjedli kraje dookola a stredy bez kôrky zostali na plechu. Tak ich robím malé, okrúhle, každý má svoj kraj a zjedia sa všetky.


  • prdelinka, 10. marca 2012 o 13:41
    akurat ho skusam,moj druhy kysnutocestovy pokus,ktory vyjde :D a tiez z neho bude osuch,ale my zase mame radi makky stred :)


  • sovka62, 10. marca 2012 o 14:19
    Áno, kedysi som aj ja mala rada tie mäkké stredy, dokonca mi nechutili buchty, lebo sa mi zdali príliš opečené z každej strany. Ale chute sa menia, teraz mi chutí taký chrumkavý kraj.
    Som rada, že sa ti darí, dobrú chuť vám prajem.


  • prdelinka, 10. marca 2012 o 15:46
    len sa mi este to stalo,po 40 minutach som isla to cesto teda rozvalkat a ked som ho chytila,splasklo.


  • sovka62, 10. marca 2012 o 15:49
    Možno ti kyslo príliš rýchlo, pri vyššej teplote, uprav si ho ako potrebuješ na plech a nechaj ho ešte podkysnúť, malo by sa zdvihnúť a trochu naskočí aj v rúre.


  • prdelinka, 11. marca 2012 o 11:48
    aj tak to bolo výborné :))) ďakujem za recept.veru stúplo :)


  • sovka62, 11. marca 2012 o 12:16
    Mám takú radosť ako ty, hlavne že sa vydarilo.


  • prdelinka, 11. marca 2012 o 14:01
    určite ho vyskúšam aj na langoše,buchty,šišky,doteraz som nič také nerobila,ale mojmu drahemu taketo evci chybaju.take tie recepty ako od babky :)


  • sovka62, 11. marca 2012 o 16:23
    @prdelinka , na langoše si nájdi môj recept Langoše ako od Balatonu. Stačí voda, droždie múka, soľ a budú výborné. Na buchty si odváž polohrubú múku a pridaj o cca 50 ml mlieka viac ako je v recepte. Recept na šišky som tiež pridala, Šišky nielen fašiangové, tak ak chceš, skús podľa neho. Ak sa ti nechce recepty hľadať, peč všetko podľa tohto a časom ti vlastné skúsenosti ukážu, čo kde zmeniť. Tak nech sa ti darí.


  • lucylee, 31. marca 2012 o 14:38
    @sovka robila som napln z tohto receptu:
    » varecha.pravda.sk/recepty/jarne-bryndzovniky-fotorecept/1...

    Cesto je vynikajuce! Krasne nakyslo, velmi dobre sa s nim pracovalo a aj krasne podkyslo a v rure sa zdvihlo. Ocino povedal, ze take dobre makkucke, kysnute bryndzovniky este nejedol. Pouzila som polohrubu muku a dala som 1 KL soli ako si radila na slane kolace. Mala by som otazku-keby som chcela robit davku presne z 500 g muky, ako upravit pomer drozdia, mlieka a oleja, aby sa mi podarilo?


  • sovka62, 31. marca 2012 o 16:50
    Ďalšia šikuľka, ktorej sa cesto podarilo, mám radosť. A čo sa týka pomeru surovín na 500 g múky, jednoducho vezmi kalkulačku, všetky suroviny vydeľ štyrmi (lebo v pôvodne je v recepte múky 400 g) a potom opäť všetky vynásob piatimi (na 500g múky) a máš to.


  • lucikusik, 30. apríla 2012 o 21:27
    Ďakujem za super recept na kysnuté koláče. Pár-krát som sa pokúšala upiecť kysnuté, no po viacerých neúspechoch som rezignovala. Od októbra 2011 som mamina, preto som si povedala, že kým môj synček narastie musím sa naučiť piecť poriadné buchty :-) ... a tak som sa dostala aj k tomuto skvelému receptu. Piekla som podľa neho už viackrát aj s obmenami a vždy sa všetko vydarilo. Zatiaľ koláče testuje len manžel, a len sa čuduje, že ako to, že sa mi odrazu všetko darí. Super je to, že vždy dopredu viem, že koláče sa vydaria :-) S týmto receptom je úspech zaručený. Ešte raz veľmi ďakujem.


  • sovka62, 1. mája 2012 o 07:47
    @lucikusik , presne takto som sa vytešovala aj ja, keď som recept začala skúšať. Ako keby niekto šibol čarovným prútikom, zrazu to išlo.
    Blahoželám k synčekovi, je to veľká radosť mať doma malého človiečika a sledovať ako rastie. Predstavujem si, aký teraz musí byť zlatý, už asi aj s nejakým zúbkom a to sú tie najkrajšie úsmevy na svete. Nech sa vám darí.


  • womanka, 13. júna 2012 o 09:06
    @sovka62 opäť som si prišla po radu na varechu...a priznám sa, že hneď som išla hľadať recept najskôr ku vám :) našla som, takže hor sa na knedľu kysnutú...a čo zvýši budú pečené buchty :)


  • sovka62, 13. júna 2012 o 14:39
    @womanka , veľmi pekne ďakujem za dôveru a dúfam, že to dobre dopadlo, lebo toto cesto na knedľu nie je veľmi vhodné. Je skôr na pečenie. Ak chceš robiť knedľu, nájdi si môj recept na parené buchty, z toho istého cesta robievam aj knedle na pare a sú vynikajúce.


  • erikao, 21. októbra 2012 o 11:41
    ... no, už len niekde zistiť ako sa robí ten kvások...


  • sovka62, 21. októbra 2012 o 12:10
    @erikao , v prvom bode ja napísané, že kvások sa robí z vlažného mlieka, cukru a droždia. Ale máš pravdu, začiatočníkovi to nemusí byť jasné, takže napíšem po lopate, ako robím ja ten svoj. Do hrnčeka dám cca lyžičku kryštálového cukru, pridám za lyžičku múky (to v recepte nie je, kvások sa spraví aj bez múky, ale mne sa viac páči takto), rozdrobím droždie, nasucho ho zmiešam s múkou a cukrom v hrnčeku, zalejem vlažným mliekom asi do polovice hrnčeka a počkám pár minút, kým sa droždie rozkvasí a v hrnčeku narastie tak, že je zrazu plný až po okraj. A to je všetko.


  • nikuska265, 4. novembra 2012 o 13:14
    ďakujem za skvelý recept pani sovka, v kuchyni varím a pečiem už snáď všetko,ale kysnuté cesto som skúšala niekoľkokrát a nepodarilo sa, priam bolo nejedlé. Ale keďže som manželka a mladá mamička,chcem urobiť radosť svojej polovičke a časom aj dcérke (keď bude môcť všetko papať spolu s nami), tak mi to nedalo a skúsila som opäť a podľa vášho receptu. A čuduj sa svetu,PODARILO SA, urobila som skvelý bryndzový posúch, manžel hneď ako otvoril dvere cítil skvelú vôňu,a zachvíľu bol plech prázdny :-) takže ďakujem za super recept, a že aj ja konečne budem môcť urobiť chutné koláča, posúchy...... pekný deň prajem


  • sovka62, 4. novembra 2012 o 17:15
    @nikuska , blahoželám a veľmi sa teším, že sa podarilo. Teraz to už pôjde vždy a postupne to dostaneš do ruky, budeš vymýšľať vlastné obmeny cesta i náplní a bude z teba pekárka jedna radosť.


  • womanka, 23. novembra 2012 o 15:01
    už to zasa rastie vo vandlíku...pochopiteľne dvojitá dávka :)))


  • mili2936, 29. novembra 2012 o 08:53
    Ja si tiež veľmi "netykám" s kysnutým cestom, mám pred ním rešpekt. Doma som nemusela, vždy piekla mama a otec si bez kysnutých koláčov nevedel nedeľu ani predstaviť. Keď som sa vydala, každú nedeľu sme boli u našich, mama mi vždy koláčov nabalila pre všetkých. Tiež som to viackrát skúšala, ale rada typu - ja to dávam odoka, mi veľmi nepomohla. Až dnes som objavila tento recept, tak ho určite vyskúšam.


  • sovka62, 29. novembra 2012 o 16:29
    Vyskúšaj, som si istá, že sa podarí.


  • lucikusik, 30. novembra 2012 o 13:07
    Pani sovka chcela by som vemi poprosiť o radu: ako treba upraviť tento super recept, aby sa z neho dala upiecť vianočka? Pečiem podľa vášho receptu skoro každý týždeň, knedľu už nekupujem, lebo robím tiež podľa Vás. Celkom sa to obrátilo, predtým som nerada piekla a teraz vymýšľam, že čo by som z kysnutého cesta vyskúšala :-) Vianočku by som chcela na Štedrý večer na raňajky, ale chcem si to pred tým " nacvičit" vopred Ďakujem.


  • sovka62, 30. novembra 2012 o 15:42
    @lucikusik , nebudem ti dávať rady ako upraviť cesto. Radšej ti dám link na vianočku, ktorú som našla tu, na Vareche a odvtedy podľa toho pečiem. Aj dnes som piekla, je výborná.
    » varecha.pravda.sk/recepty/jednoducha-hrncekova-vianocka-f...

    Ak by si chcela takú fajnovejšiu, v ktorej bude viac žĺtkov, masla a mandle, daj mi vedieť, pošlem ti naozaj dobrý recept.


  • lucikusik, 30. novembra 2012 o 22:11
    Ďakujem za rýchlu odpoveď. Dúfam, že zajtra ju stihnem upiecť a dám vedieť ako sa vydarila.


  • lucikusik, 3. decembra 2012 o 21:37
    Dnes som upiekla odporúčenú vianočku, cez víkend som nejako nestihla .... A je úplne super, takú dobrú som asi ešte nejedla. Iný recept už ani skúšať nebudem a veru budem ju piecť po celý rok, nie len na Štedrý deň. Ešte raz veľmi pekne ďakujem.


  • sovka62, 4. decembra 2012 o 07:07
    @lucikusik , aj nám veľmi chutí a tiež ju pečiem viac razy v roku. Odkedy bol recept zverejnený, kúpená vianočka u nás nemá šancu.


  • womanka, 5. decembra 2012 o 12:04
    @sovka62 ja si prosím recept na tú super truper mandľovú vianočku...(nech si spravím ďalšie očko v rodine mojej polovičky :D )


  • womanka, 5. decembra 2012 o 12:06
    apropo...práve zarábam cajch v randlíku :D


  • sovka62, 5. decembra 2012 o 16:32
    @womanka a odkiaľ že si, keď píšeš cajch? Také slovo som ja prvý raz počula už dospelá tu, v Trnave, a veru som mu vtedy nerozumela.
    Recept na vianočku pridám, zatiaľ bez obrázkov, na Vianoce doplním.


  • womanka, 6. decembra 2012 o 08:17
    no aj u nás babka tak vravela, ale prečítala som si to aj tu v príbehu zabareného cajchu :) a polovička je Trnavčan, takže aj odtiaľ fúka :)))


  • trubi, 20. decembra 2012 o 07:20
    Tak to musím na Vianoce určite vyskúšať, najmä s tou plnkou zemiakovou od winc ku kapustnici pre priateľových rodičov :) Veru musím sa trošku ukázať. Poradíš mi prosím ťa? Mala by som tam dať skôr polohrubú ako hladkú múku, však?


  • sovka62, 20. decembra 2012 o 10:34
    Myslím, že na plnené bude polohrubá lepšia, aj ja mením druh múky podľa toho, čo chcem upiecť.


  • andrea3, 28. decembra 2012 o 19:10
    dakujem za super receptik na kysnute cesto :-) dnes som upiekla podla neho tvarohove bialose a vysluzila som si obrovsku pochvalu od mojho 86 rocneho starkeho :-) dakujem.


  • sovka62, 29. decembra 2012 o 07:46
    @andrea3 , blahoželám, ak niekto vie, ako má chutiť koláč z kysnutého cesta, je to určite starký. A keď ta pochválil, koláč bol určite znamenitý, si šikovná.


  • andrea3, 30. decembra 2012 o 23:24
    @sovka62 podla takeho dobreho receptu to slo samo :-) Chcela by som skusit urobit z neho aj syrove pagaciky. Ako mam cesto prekladat? Ci netreba?


  • sovka62, 31. decembra 2012 o 07:18
    Andrejka, na syrové pagáčiky zamies z polohrubej múky. Cesto nechaj kysnúť 15 minút, ešte raz premies, nechaj postáť 10 minút a môžeš s ním pracovať. Rozvaľkaj ho na pomúčenej doske a dve tretiny natri tukom, na pagáčiky najlepšie bravčovou, či hydinovou masťou, ale môže byť i maslo. Mastnú časť posyp syrom (parmezán, gouda, ementál.....). Nenatretú tretinu prelož tretiny na natretú časť a zvyškom natretej časti prelož. Takže máš tri vrstvy cesta dva razy pomastené a posypané syrom. Zlož ešte na tretiny po výške a nechaj stáť 15 minút. Rovnako, ale už bez natierania, prelož ešte aspoň raz. Nechaj postáť a môžeš robiť pagáčiky. Na plechu ich nechaj ešte podkysnúť, aspoň 10 minút, natri vajcom a peč vo vyhriatej rúre.
    Dúfam, že sa podaria, držím palce.


  • yva, 25. marca 2013 o 18:01
    sovka, ďakujem pekne za tento recept, pečiem podľa neho už nejaký čas a keď som koláče doniesla ochutnať mojej mamine, tak som sa dočkala pochvaly: Toto ani nemohla piecť naša Iva.
    Už ma viac nepochváli, ale keď ho robím, vždy na ňu myslím. Takže ešte raz ďakujem


  • sovka62, 26. marca 2013 o 06:45
    To je milé, podarilo sa ti mamu presvedčiť o svojej šikovnosti. Ale ver mi, pochváli ťa ešte viac. Ja som sa od tohto základného receptu vypracovala tak (zmeniť múku, zmeniť množstvo mlieka, zmeniť tuk -podľa toho čo idem piecť), že pečiem lepšie ako piekla mama i svokra. Najdokonalejšie kysnuté koláče som jedla raz v Horných Orešanoch, bola som presvedčená, že okrem tej babičky také nikto neupečie. Dnes môžem prehlásiť, že som sa jej prinajmenšom vyrovnala. Aj s tebou to tak bude a mama sa ešte len dočká prekvapenia, akú má šikovnú dcéru.


  • yva, 26. marca 2013 o 08:34
    sovka, ďakujem, mojej mamine, žiaľ. už viac neupečiem..., ale keď pečiem koláče z tohto cesta, tak na ňu myslím a dúfam, že vidí, že som sa to kysnuté konečne naučila. Vždy ho piekla ona pre nás všetkých. Teraz je to, ako na najstaršej, na mne a vďaka Tvojmu receptu sa mi darí. Všetko kysnuté robím podľa neho.


  • sovka62, 26. marca 2013 o 15:56
    Ach to mi je ľúto, nepochopila som ako si to myslela. Ale máš pravdu, tí ktorých sme mali radi sú v myšlienkach stále s nami, mne mama zomrela pred dvadsiatimi rokmi, ale myslím na ňu často.


  • susanah, 26. marca 2013 o 16:39
    Registrovala som sa kvoli tomuto receptu.je super.uz som podla neho robila pecene buchty a dnes vianocku.je perfektna.


  • sovka62, 26. marca 2013 o 16:57
    Veľmi sa teším, nech sa ti darí aj naďalej.


  • tatranocka, 6. apríla 2013 o 15:39
    Mne sa vydarilo všetko z tohto cesta.Páči sa mi,že tu nejde veľa droždia,ja ho potom cítim.Ďakujem,pani Evička.


  • andrea3, 20. apríla 2013 o 13:12
    tento recept je jednoducho úžasný. Už som robila bialošky, pagáčiky, buchty, kysnutý koláč a všetko super. Ešte raz ďakujem, že si sa podelila s takým dobrým receptíkom :-)


  • lola, 26. apríla 2013 o 00:13
    sovka,dakujem Vam za tento recept,s kysnutym cestom vediem roky vojnu,ale podla Vasho receptu mi kakaovnik aj makovnik vysli jednoducho skvele(-:piekla som v utorok,aj dnes(-:zijem v Spanielsku,moj manzel je Francuz,ktory ale zil isty cas na Slovensku,takze pozna slovenske kysnute kolace,a nevedel si ich vynachvalit....zatial som skusala len tie 2 zaviny,ale chcem skusit urobit ovela viac vecí;ono to tak cloveka povzbudi,ked sa mu konecne nieco vydari a vsetkym naokolo to chuti(-:takze este raz Vam velmi pekne dakujem a ak dovolite,ozvem sa Vam,keby som si s niecím nevedela rady(-:


  • sovka62, 26. apríla 2013 o 06:35
    Mám radosť, že sa koláče daria,s každou jednou z vás znovu prežijem rovnakú radosť ako nad svojím prvým vydarených výtvorom. Samozrejme, veľmi rada poradím, ak budete potrebovať.


  • lola, 18. mája 2013 o 00:46
    sovka,neda mi,aby som sa zasa neozvala,aj ked Vam nepoviem nic nove(-: je 45 minut po polnoci a mne kysne cesto(-:...To je jednoducho uzasny recept na vselico,(vdaka Vasmu receptu som sa sem zaregistrovala)ja neviem,ci tym,ze najprv ho nechame tych 15 minut postat a az potom miesime zapricini,ze to potom ide tak uzasne lahko a rychlo). Zajtra je tu,kde zijem,jarmok,a ja som sa v ramci jednej asociacie slubila,ze pridam ruku k dielu,napeciem kolace, popredam ich(teda dufam((((((-:) a utrzene peniaze odovzdam asociacii na dobru vec....Tak som sa do toho teraz pustila(ono je to pri dvoch malych detoch aj jednoduchsie v noci(-: Takze este raz Vam zo srdca dakujem,ja sa z toho tak velmi tesim,ze konecne sa mi daria veci z kysnuteho cesta,ze konecne som sa to naucila(aj ked zatial si to vsetko vazim,ale verim,ze casom to budem robit ako Vy-od oka(-:
    Tak mi,prosim, drzte palce,aby sa mi ten kakaovy a tvarohovy zavin a pecene buchty aj dnes,v tejto hlbokej a uprsanej noci vydarili aspoñ tak dobre,ako doteraz(-: A este raz Vam uprimne dakujem.....Pekny deñ.


  • sovka62, 19. mája 2013 o 10:18
    Dva dni som sa nedostala k počítaču, predpokladám, že už je po jarmoku. Som presvedčená, že aj bez mojich palcov sa všetko vydarilo, aj sa muselo, veď išlo o dobú vec. To ja tebe ďakujem, že pri dvoch malých deťoch nastavíš deň nocou a snažíš sa pomôcť tým, ktorí to potrebujú. Som rada, že sa s človekom ako si ty poznám aspoň takto virtuálne.


  • elixir, 19. mája 2013 o 10:25
    Sovka, vyborny recept, presne ja patrim medzi tych zaciatocnikov, kt. kysnute cesto zvladnute uplne nemaju. Som rada, ze som ho dnes zbadala. :)


  • sovka62, 19. mája 2013 o 10:27
    @elixir , verím, že odteraz už kysnuté zvládneš.


  • lola, 21. mája 2013 o 11:48
    jeeeeeeej,sovka,to ja Vam dakujem za mile slova,ze si najdete cas na odpoved,ze poradite a hlavne,ze sa podelite s Vasimi skusenostami so vsetkymi nami,co aj chceme,ale nevieme,alebo sa vzdavame,lebo sa nam nedari....ja som rada,ze mozem sirit nase tradicne slovenske kolace tu,medzi Spanielmi,Francuzmi,Bulharmi a Rumunmi a priznavam,maju velky uspech.Takze este raz zo srdca dakujem,ze KONECNE viem (vdaka Vam) piect.(-: Krasny den.(((((-:


  • sovka62, 21. mája 2013 o 16:09
    Ďakujem,@lola , si milá.


  • parisienne, 27. mája 2013 o 15:19
    Tiez som sa doteraz vyhybala kysnutemu cestu ako cert krizu. Kedze som sa vydala do FR, tak som jeden z tych pripadov co sa snazia vymamit recepty od maminy po telefone ale odpoved typu ¨primerane¨ ma vzdy dorazia :).
    Tento recept sa mi zda dost jasny az na jednu vec. Z casti vlazneho mlieka spravime kvasok, tak ratam cca 100ml ale co so zvyskom toho mlieka ked je napisane 240ml. Az sa hanbim ze sa to pytam, dopredu dakujem za odpoved a rovnako aj za vsetky uzasne recepty o ktore sa s nami delite :)


  • sovka62, 27. mája 2013 o 16:57
    @parisienne , skontrolovala som recept a ono to tam naozaj nebolo! Vyše sto komentárov a nikto si to nevšimol a veru ani ja. Zvyšné mlieko pridáme do múky, vtedy, keď pridávame kvások. Už som to opravila aj v recepte, ďakujem ti a držím palce, nech sa ti podarí.


  • parisienne, 27. mája 2013 o 22:52
    Dakujem za super rychlu odpoved, nevydrzala som do zajtra a uz je napecene. Ta vona je nieco neskutocne, nevyrovnaju sa tomu ani tunajsie croissanty, proste vona domova :). Manzel sa mi uz na to vrhol a je v siedmom nebi :))). Tesim sa ked vyskusam dalsie vase recepty, este raz velke dakujem a ticho zavidim vasej rodinke :)


  • sovka62, 28. mája 2013 o 06:20
    Blahoželám, mám veľkú radosť, že sa podarilo určite sa bude dariť aj ďalej.


  • beattka, 27. júla 2013 o 23:32
    dnes som robila z tohto cesta moravské koláče, výborný recept na cesto, mäkkučké, vláčne a fakt univerzálne, diky za recept


  • beattka, 27. júla 2013 o 23:32
    dnes som robila z tohto cesta moravské koláče, výborný recept na cesto, mäkkučké, vláčne a fakt univerzálne, diky za recept


  • sovka62, 28. júla 2013 o 07:49
    Ďakujem, som rada, že si spokojná.


  • spagetka, 25. septembra 2013 o 17:52
    Už dlhú dobu sa odhodlávam na svoje prvé kysnuté koláčiky a podľa ohlasov vidím, že Tvoje cesto bude to pravé. Chcela by som sa opýtať, či sa z tohto cesta dajú robiť osie hniezda, ak áno, ako sa robí plnka? Je jedno aká, hlavne že nevytečie. :D Prosím o radu.


  • sovka62, 29. septembra 2013 o 12:43
    Prepáč, @spagetka , že odpovedám neskoro, neboli sme doma a na dovolenke sa mi nechcelo venovať sa internetu. Osie hniezda robievam škoricové. Kysnuté cesto rozvaľkám na plát, potriem vlažným rozpusteným maslom, hojne posypem škoricou, práškovým a vanilkovým cukrom. Zviniem, krájam na kolieska, ktoré reznou plochou kladiem na plech vystlaný papierom. Na spodku plnka trošku vytečie na papier, ale to nie je chyba, na papieri sa spodok koláčikov upečie do chrumkava. Občas na surové hniezda uložené na plechu položím za lyžicu (aj kopcom) studeného vanilkového pudingu, naň položím polovicu kompótovej marhule a až potom dám piecť. Sú výborné.


  • spagetka, 29. septembra 2013 o 21:58



    milá Sovka, práve som dopiekla buchty podľa tvojho cesta a sú bombové... :) veľkááá vďaka, posielam foto...


  • spagetka, 29. septembra 2013 o 22:00
    len sú trošku málo sladké, dala som dvojitú dávku - to znamená aj 60g cukru.... môžem dať viac? aby boli sladšie... vďaka


  • sovka62, 30. septembra 2013 o 07:11
    Ako maľované, naozaj sa podarili. Cesto môžeš meniť podľa potreby Ak pečieš sladké, pokojne pridaj cukor, ak slané, cukru len trošičku a pridaj soľ. Aj múku môžeš meniť, napr. na pagáče používam polohrubú.
    Keď budeš piecť častejšie, dostaneš to do ruky a budeš si vedieť cesto prispôsobiť podľa potreby. Hlavné je, že si zvládla začiatok, teraz to už pôjde lepšie a lepšie.


  • spagetka, 1. októbra 2013 o 15:13
    @sovka62 : veľmi by som chcela urobiť škvarkové pagáčiky, ale z 2,5 dávky, aby som mala 1 kg múky. Niekde v komentoch vyššie si už čosi popísala, ale predsa, prosím, napíš, či mám správny pomer ingrediencií: 1kg polohrubej múky, 1 kocka droždia, 60g cukru (nemá ísť len lyžička do kvásku?) , neviem koľko mlieka ?, 2 vajcia, 1 PDP, 150 ml oleja, 1 KL soli a samozrejme škvarky asi 500g. No bola by som Ti vďačná, keby si mi ako začiatočníčke upresnila koľko čoho, lebo som z toho jeleň. ďakujem :))


  • sovka62, 1. októbra 2013 o 18:54
    @spagetka , na pagáčiky používam 1kg polohrubej múky, 1 kocku (42g) droždia, 30 g cukru do kvásku, 2 vajcia, 600 ml mlieka, 170 ml oleja, 1 prášok do pečiva a 2,5 ČL soli. Cesto zamiesim tak ako je v recepte, po 15 minútach premiesim, potom nechám stáť už len nejakých 5 minút. Rozvaľkám, natriem škvarkami, zložím na trojo sprava a potom zľava, a obdĺžnik, ktorý vznikne tiež preložím na tretiny. Zakryjem utierkou, nechám stáť 15 minút a toto zopakujem ešte dva razy. Snažím sa múčiť čo najmenej, aby pagáčiky neboli tvrdé. Potom už len povykrajujem, natriem vajcom, posypem semiačkami, nechám podkysnúť najmenej 15 minút a upečiem.


  • spagetka, 25. októbra 2013 o 19:57
    @sovka62 , ďakujem za celý postup, vydarili sa supeeer. Nestihla som ani urobiť foto, jedlo sa už z plechu :D si veľmi milá a každému radíš. Som Ti naozaj vďačná, lebo odkedy poznám toto cesto, iné už ani nepečiem, len kysnuté. Nerozmýšľala si nad tým, že by si spravila moravské koláče s fotopostupom a dala to na varechu? Určite by som ich spravila ako prvá. Viem, že tu už nejaké sú, ale nie od Teba. :)


  • sovka62, 25. októbra 2013 o 20:02
    @spagetka , ďakujem. Som rada, že sa ti darí. Pekávam výborné moravské koláče, ale, ako si sama napísala, už je tu niekoľko receptov. No nevadí, keď ich nabudúce budem piecť, môžem povážiť, pomerať, nafotiť a pridať. Možno niekomu zachutia práve tie moje.


  • spagetka, 25. októbra 2013 o 20:19
    @sovka62 , už sa teším. Práve som dopozerala recepty na moravské koláče, ale teším sa na tie Tvoje a počkám na Tvoj recept. Bolo by super, keby to bolo ešte tohto roku :)


  • mariadra, 13. novembra 2013 o 21:49
    @sovka62 dočítala som až do konca, bolo to užitočné a poučné. Ďakujem za upozornenie.


  • sovka62, 14. novembra 2013 o 06:27
    Tak držím palce, nech sa ti darí.


  • ckatka, 25. februára 2014 o 21:43
    @sovka62 - tak ja som kysnute cesto v zivote nerobila, az ked som musela prestat jest psenicu a mlieko, tak som sa zacala obzerat po spaldovej muke (a vymysliet ako spravit napriklad knedlu, kedze klasicku nemozem)
    prestudovala som hadam celu varechu, a dospela som k poznatku, ze je jedno, co a v akom pomere sa do kysnuteho cesta da, hlavne je aby bolo "primerane" lepkave, vlacne a aby v nom malo co kysnut - cize na kocku drozdia cca pol kila muky, nejaka voda alebo mlieko, zo 2 zltka, prip nejaky tuk, troska cukru, soli, ja som do kolaca dnes slahla citronovu a pomarancovu koru, skoricu a muskatovy oriesok (len som chcela vediet co to urobi)... idem na to stylom psicka a macicky, ze chodim po kuchyni, ovoniavam a ked mam pocit ze mi to tam pasuje tak to tam hodim :)))
    moj prvy ovocny kysnuty kolac je UZASNY :) a strasne sa z neho tesim, ze na prvykrat a odhadometrickou metodou vysiel.





  • sovka62, 26. februára 2014 o 06:46
    U mňa metóda pokus-úspech s kysnutým cestom nefungovala. Skôr to bolo pokus-omyl. Nie že by som upiekla niečo, čo sa nedalo jesť, len to stále nebolo také, ako u mamy, či svokry. Naštartoval ma až tento recept, keď som ho zvládla viac razy, začala som meniť múku, množstvo mlieka, cukru, tuku, podľa toho čo som išla piecť a zrazu sa darilo a všetko bolo výborné Tvoj koláč vyzerá naozaj dobre, priam na zjedenie. So špaldovou múkou mám málo skúseností, ale vo všeobecnosti platí, že kocka čerstvého droždia (42g) stačí na 1 kg múky, inak ho môže byť v ceste cítiť. Ale iste si zistila, či nebolo na pol kila múky droždia priveľa.


  • jabba, 24. júna 2014 o 22:32
    skvelé cesto! patrí Vám obrovská vďaka, že ste sem pridali tento recept :) ....z kysnutého cesta som piekla už velakrát, ale prvý raz som skutočne spokojná s výsledkom - koláče sú mäkučké, nadýchané a vláčne - odteraz budem piecť už len s týmto Vašim receptom :) či už slané alebo sladké varianty


  • sovka62, 25. júna 2014 o 06:33
    Ďakujem, @jabba.


  • maska3, 7. augusta 2014 o 13:59
    dobrý deň, aj ja robievam tento salný kysnutí koláč s kyslou smotanou, ale ja ho robím v celku na veľký plech a dávam polohrubú múku malinko cukru a viacej soli má to byť slané cesto .Nedávam kypriaci prášok len kvások. Do smotany pridám jedno celé vajce vegetu alebo soľ a prelisovaný cesnak . Potrebujem na to 2 kyslé smotany 250gr. Toto všetko zmiešam a vylejem na cesto. Miesto cesnaku môže byť pažítka , alebo kôpor zaleží čo máte radšej ale nám najviac chutí s cesnakom. Robila ho moja mama aj babka vždy v piatok ku kyslej fazuľovej polievke. Ako deti sme sa ho nevedeli dojesť.


  • cibik, 19. augusta 2014 o 20:40
    dobry vecer. chcem sa aj ja pridat k pochvale . aj ja robim taketo cesto u cele roky podla uja ktory vyrastol v pekárskej rodine. len nedavam do cesta žiadne vajce. a cesto je aj na druhy deň mäke. ale co sa mi nikdy ešte nepodarilo su buchty na pare. neviem v com robim chybu . cesto mam vzdy krasne a po pareni mi buchty padnu . je jedno či sa paria 8 alebo 10 alebo 15 minut vydy je to splasnute uz som povedala ,ze vživote ich robit nebudem , ale aj tak vždy skusam . a stale je to iste . poradte kde mož.e byt chyba.


  • mesiar50, 19. augusta 2014 o 22:38
    @cibik
    Pekny vecer cibik.Nemalo by cesto dlho stat aby neprekyslo.Taktiez by nemalo byt moc vlacne a pri vyberani z hrnca by nemala na ne padat z pokrievky voda.Niekto ich zvykne popichat s vidlickou aby vyfucala para.Vyvalkaj cesto na hrubsie cca. 2cm-2,5 cm.Vykroj z cesta iba tolko buchiet a nechaj ,len tolko podkysnut co sa ti naraz zmesti do hrnca.
    Moje rady ber,ale z rezervou som masiar.Sovka, tvoje cesto je bezpochyby dobre,v konecnom dosledku to vidiet aj na peknom hlavnom obrazku.Recept pochoduje do kk.Dakujem ti pekne.


  • kukulienka71, 19. augusta 2014 o 23:42
    @cibik , tiež som mala často ten problém, že aj keď bolo kysnuté cesto super a na pare buchty narástli, po vybratí väčšina spľasla. Teraz robievam už len podľa receptu od @sovka62 » varecha.pravda.sk/recepty/parene-buchty-fotorecept/7312-r...
    a parené buchty mám ukážkové. Stal sa zázrak!:-) Veľa zdaru!


  • sovka62, včera 06:35
    @cibik , ďakujem. A s parenými buchtami je to tak ako píše @mesiar. V mojom recepte majú kysnúť 15 + 3O minút. To platí pri normálnej teplote vzduchu. Ale ak ich robíš v lete, keď je vonku 30 stupňov a pri sporáku ešte viac, radšej dobu kysnutia skráť, môžeš aj o 10-15 minút. Lebo ak ti po uparení spľasnú, určite boli prekysnuté.


  • cibik, včera 19:31
    dakujem . ale prekysnute urcite nie su . pretoze ich robim priebezne kolko vojde do hrnca . a nechavam buchticky kysnut asi 10 min. ale dakujem za rady budem skusat znova. knedle sa mi z toho istého cesta vzdy podaria su krasne. ale tie buchty no . ak sa mi niekedy uz po tolkych rokoch podaria, tak vam napisem . dik.



  • sovka62, včera 20:31
    Tak ti teda držím palce, raz to vyjsť musí!



Prihlás sa "Varechovou prezývkou":
 

Nemáš zaregistrovanú prezývku? Zaregistruj sa, je to zadarmo! Registrácia


Tento recept VytlačiťDaj na FacebookPošli mailomDo mobiluDo mobiluUpozorni admina
QRCode - ak máte v telefóne čítačku QR kódovRecept do mobilu:
Skrátená linka do SMS-ky alebo na diktovanie do telefónu:

Magazín

Králik dedka Kosíka
V Skalici som si našiel manželku a do tohto kráľovského mesta podnes chodím rád. Sú tam dobrí a rázovití ľudia, dobré červené i biele víno, voňavučký trdelník a napokon i vyberaná gastronómia.

Varecha 34/2014: Letné koláče a dezerty
Časopis Varecha v piatok 22. augusta v denníku Pravda.

Ewout Eleveld: Na stôl u nás čakáte aj 2 mesiace
S kľudom Holanďana nám Ewout Eleveld – šéfkuchár holandskej Restaurant de Leest a hosť gastronomického kongresu Gastronomy Slovakia porozprával o svojej práci ocenenej tromi hviezdičkami od Michelina.


Inzercia

Časopis Varecha
Varecha 34/2014: Letné koláče a dezerty Letné koláče a dezerty
Časopis Varecha v piatok 22. augusta v denníku Pravda.


TOPlist