
Recept mám viac ako štyridsať rokov a myslím, že rovnaký ani podobný sem zatiaľ pridaný nebol. Tak ho pridám, možno sa niekomu zapáči.
Najprv si v starej písanke nalistujeme správny recept. Veľká časť receptov v nej je od panej, ktorá ma ako celkom mladú gazdinú učila piecť. Jej dcéry žili ďaleko, nevesta - moja priateľka, s ktorou bývala v jednom dome, o pečenie veľmi záujme nemala, tak svoje cenné rady a skúsenosti odovzdávala mne. Nielen že mi dala recepty, volávala ma keď piekla na sviatky, na hody, na svadby, aby som na vlastné oči videla a vlastnými rukami ohmatala ako má čo vyzerať. Dúfam, že ma zhora vidí, teší sa, ako som s odovzdanými vedomosťami naložila a počuje moje ďakujem.
Dosť nostalgie, ideme pracovať.
Z vlažného mlieka, cukru a droždia si pripravíme kvások. Do väčšej nádoby preosejeme múku, pridáme štipku soli a pokrájanú Heru. Zvyčajne dávam prednosť maslu, ale sem sa mi Hera hodí lepšie.
Heru rozmrvíme s múkou, tak ako keď robíme posýpku na ovocný koláč.
Mlieko privedieme do varu a postupne ho vlievame do múky s margarínom, zároveň miešame varechou a dávame pozor, aby sme sa neobarili.
Zabarené cesto je horúce, takže musíme chvíľu čakať. Kvások si zatiaľ namýšľa, že je hrnček var a snaží sa zaplaviť ulice Trnavy, musela som ho podložiť tanerikom.
Keď cesto trochu vychladne (ale môže byť teplejšie ako napr. mlieko na kvások,len nech nepáli na ruke), pridáme kvások a vajce a vypracujeme hladké cesto, ktoré sa nelepí na ruky ani na misu. Vytvarujeme bochník, uložíme na pomúčenú dosku a nasleduje odpočívanie.
No netešte sa tak veľmi, odpočívať budem cesto, my si budeme mlieť orechy a mak na náplne. Ja mám oba mlynčeky elektrické, takže tých 20 minút, kým cesto odpočíva mi na zomletie stačí, ak budeme mlieť ručne, radšej si náplne chystajte pred miesením.
Aby všetky koláče boli rovnako hrubé, náplne som si rozvážila do misiek po 100g. Tie čo máte lepší odhad toto robiť nemusíte, ale ja sa vždy bojím, že jeden závin bude ako vlas a druhý ako klas.
Bochník zatiaľ odpočíval, ale neflákal sa, pekne podrástol, veď porovnajte.
Bochník rozdelíme na 12 častí, najprv na štvrtiny a potom každú štvrtinu na tretiny. Ak chcete byť absolútne dokonalé, môžete ich vážiť, mne sa nechcelo, delila som od oka.
Každý bochník vyvaľkáme na tenko, tak aby priemer bol približne rovnaký so šírkou plechu. Posypeme orechmi (makom), pridáme 100 g cukru a pokvapkáme olejom. Nešetríme, nechceme aby sa nám pri krájaní zo závinov sypala suchá plnka.
Zvinieme a uložíme na plech. Postupne naplníme všetky, polovicu orechami, polovicu makom, alebo všetky jednou plnkou, ako sa nám páči. Tu je makový.
A máme ich na plechoch. Teraz už len potrieme vajcom popicháme, necháme 15 minút podkysnúť a šup s nimi do vyhriatej rúry. Moja teplovzdušná to zvládla za 25 minút pri teplote 170, ak máte elektrickú, pridajte 20 stupňov a cca 10 minút, ale vy si svoju rúru poznáte.
Tu sú makové
a tu orechové. Čerstvé sú chrumkavé, vychladnuté zabalím do mikrotenového vrecka (teda ak vystanú), do druhého dňa trochu zmäknú, ale sú chutné aj tak a vydržia 4-5 dní.
afataga, 27. mája 2012 o 18:18
fiiiiha, klobuk dolu, krasne ako vojaci na plechu :-) najskor som kukala ako puk ze zabarane cesto, ale uz chapem. Tusim som tu videla davnejsie podobny rcp, ale podobna bola iba plnka, tiez sa iba sypala na cesto, len ja sa s Herou a pod. tukmi nekamaratim, isto by som dala maslo alebo aj mast sa mi osvedcila, ukladam, vyskusam
afataga, 27. mája 2012 o 18:19
jaj a este som zabudla, ze skus vymenit uvodne foto, lebo vidno celu kuchynu :-) okrem kolaca
sylvinka, 27. mája 2012 o 18:39
Nádhera,a ten fotopostup..úžasné! Aj mám chuť to vyskúšať,ale pri mojej šikovnosti...posúvam recept u nás tomu šikovnejšiemu. Čiže chlievik "tatino pre teba" :-D
alexdidi, 27. mája 2012 o 19:02
Krásne a to zabárané cesto je pre mňa úplná novinka.Škoda,že nie je foto v reze...aký rozdiel je medzi týmto cestom a klasickým kysnutým?Myslím tým v chuti,ale aj ako sa s ním pracuje.Rada by som to vyskúšala.
tetrisss, 27. mája 2012 o 19:14
To je zaujimve, s takym cestom som sa este veru nestretla, dodietujem a urcite vyskusam, uz sa tesim.
3sandra3, 27. mája 2012 o 19:19
veľmi krásny prístup k celému odovzdaniu receptu nám ostatným. Koláče sú nádherné.
sovka62, 27. mája 2012 o 19:21
To cesto je iné tým, že sa dá rozvaľkať celkom na tenko, to z bežného kysnutého nejde. A rozdiel je aj v tom, že sa cesto upečie chrumkavé, bežné kysnuté koláče sú mäkké. A výhodou je, že vydržia pár dní a majú rovnakú chuť ako keď boli čerstvé.
@afataga , tú fotografiu som robila na výšku a v náhľade receptu bolo vidieť všetko. Tu je to orezané a ja šikovnica som už fotografie vymazala z počítača aj aparátu s tým, že ich budem mať tu. No čo už, možno by vedela pomôcť redakcia.
sovka62, 27. mája 2012 o 19:26
@afataga , ešte k Here. Ja sa s margarínmi tiež nekamarátim, ale Hera je výnimka. Pozri si podrobne zloženie na obale. Žiadne "éčka", všetky konzervanty a ochucovadlá prírodné a transnasýtené mastné kyseliny, ktoré sú najväčšou pliagou v margarínoch sú v minimálnom množstve, menej ako 0,5 g v 100g. Takže Hera mi pripadá bezpečná.
kristina47, 27. mája 2012 o 19:40
rada pečiem kysnuté,ale s takým som sa ešte nestretla,určite najbližšie vyskúšam.
afataga, 27. mája 2012 o 19:56
@sovka ved ja nic, je to kazdeho vec, ale ja vsetkym margarinom skratka neverim, mam to niekde v podvedomi :-) ja viem, ze ty si velmi skusena a sikovna pekarka, ved mne si dobre poradila s kysnutym cestom, aj som uz trochu experimentovala a najviac sa mi paci ked dam do cesta mast, je take vlacne, ak ti uslo, kukni » varecha.pravda.sk/recepty/kysnuty-kolac-tvarohovo-makovy-...
a to je aj tvoja zasluha, dakujem
tatranka, 27. mája 2012 o 20:04
@sovka62 už si ma pár krát prekvapila receptom o ktorom som ani nechyrovala.Tak je to aj s týmto koláčom.Už je v mojej KK.Sprievodné slovo ma vždy pobaví a rada ho čítam.
Popis a foto-dokumentácia k receptu je na jednotku.Tiež mi síce chýba koláčik v reze,ale pri tejto dôslednosti viem že je úžasný.
Dobre som pochopila,že záviny sú uložené na šírku plechu?
Tak som ešte koláče neukladala,len keď pečiem menšie bagety,tak ukladám na šírku plechu.
Recept je veľmi zaujímavý.Teším sa na jeho realizáciu.
izabella929, 27. mája 2012 o 20:10
@sovka62..fortie ľ gazdiniek z doby ,,o mama,, si nesmierne vážim.-) úhľadne a starostlivo napísané recepty už zožltnutých stránok..každá vec aj úhľadne vypracovanie cesta, mala svoje osobitné čaro...) pozorne som čítala tvoj text , písaný k jednotlivým postupom, je vidieť, že si skúsená...tiež som mala susedku, ktorá ma naučila mnoho vecí o pečení ..keď som ju videla pri práci s cestom,bol to pre mňa sviatok..)nech sa ti darí sovka.-)
sovka62, 27. mája 2012 o 20:10
Áno, dávam ich na šírku plechu. Tá pani, ktorá ma ich učila piecť, robila rožky, ešte aj zahnuté, ale mne sa nepáčilo, že nakrájané koláčiky nemali rovnaký rovnaký priemer, z koncov rožkov boli samozrejme menšie, tak som si to vymyslela takto.
tatty, 27. mája 2012 o 20:54
sovka, mám podobný zošit po mojej mame,opatrujem ho ako oko v hlave :-). Teraz máme rcp poukladané v PC, je to šikovné, ale tento mamin zošit s krasopisne napísaným receptami bez jedinej pravopisnej chybičky je najcennejší. A vďaka za recept, už je uložený.
joel, 27. mája 2012 o 21:47
ja som ešte taketo nepiekol, vyzerajú perfiš a určite tak aj chutia, ale jedno čo ti sovka neverím, tak je to, že určite nevydržia viac dni, lebo mne sa už teraz zbiehajú slinky a nehovorim o ďalších papačoch. Ďakujem za recept.
margaretka28, 27. mája 2012 o 22:23
@sovka , tak takéto niečo vidím a počujem prvý krát,nádherne a zrozumiteľne odprezentovaný recept,ako vždy a ešte aj s humorom,určite to vyskúšam a potom dám vedieť.
havino, 27. mája 2012 o 22:47
no parádne záviny, ani chýru, ani slychu nemám o zarábanom ceste, až som so zatajeným dychom čítala, že kvások kysne a horúce, vriace mlieko mám dať do múky, jasné, necháme vychladnúť, zrejme,aby hera povolila? či ? a to som si myslela, že už som toho hádam aj dosť videla a počula, ale @sovka ty gazdiná, vieš vždy prekvapiť a ten tvoj popis čítam od slova do slova, radosť ťa čítať, samozrejme ukladám
jozka2, 28. mája 2012 o 01:52
sovka musim ti povedat,zety a sracz si mozte podat ruky aj keby som nechcela tak si musim pridat vase recepty za ich origanilitu a hlavne v kazdom je okrem kucharskeho umenia dane aj kus lasky s akou to robite vdaka za recept prajem hodne zdravia aby tych netypickych receptov pribudlo viac
kuchticka, 28. mája 2012 o 06:37
@sovka vdaka ti za krasne foto tvojich zavinov, velmi pekny a nezvycajny recept (ukladam i ked peciem iba ked cakame navstevu). Taketo cesto nepoznam, iba normalne kysnute, praskove krehke, liate, odpalovane na veterniky/venceky. Takze mam novy recept a poznatok, ze i inak sa da piect zavin, nielen z listkoveho.
pacik, 28. mája 2012 o 08:50
Jeden by si myslel, že sa už nedá prísť s ničím novým a aha, zasa máme čo skúšať. Záviny vyzerajú úžasne.
garanco, 28. mája 2012 o 09:11
@sovka , moja mama hovorila, že človek sa učí do smrti a hlúpy umrie - takmer vždy to bolo v súvislosti s pečením, alebo varením - to platí aj o tomto recepte. Ja som aj názov najprv zle prečítala, že: zarábaný, a najprv som nechápala a pochopila som až pi čítaní diskusie @afataga. Ešte som nepočula o takomto postupe - recept sa mi páči, určite upečiem podľa neho!
gamaria, 28. mája 2012 o 10:38
ukladám do KK a iste ho vyskúšam ale ako plnku dám kakao a do maku pridám vykôstkované višne.
ubka, 28. mája 2012 o 11:24
@garanco , presne aj ja som prečítala zarábaný recept...až teraz som sa išla pozrieť a @sovka nám ponúkla zabáraný recept.....sovka takýto recept som dostala od jednej bývalej kolegyni z H.Orešian, no nikdy som ho nevyskúšala, ani neviem prečo, teraz však ďakujem za podrobný popis a po x-rokoch sa k nemu postavím prakticky-prajem Ti veľa trpezlivosti a elánu a príjemný deň :-)
babidka, 28. mája 2012 o 11:32
Jeeeej , tak na toto cesto som uplne zabudla ! teraz si spominam , ze takto piekla kolace jedna mamina priatelka a mne velmi chutili , recept som asi 2-3x vyskusala a potom som nanho zabudla . Dakujem , ze si ho dala na Varechu , aspon ho nemusim prepisovat do PC zo zosita . Taketo sypke plnky robievam zvacsa aj ja a pridam tam platky studeneho masla na vrch - plnak je potom taka maslova , velmi chutna .A dobre kaloricka :-)
martamm, 28. mája 2012 o 12:14
Kraaasne spracovaný a podaný recept, Evi a konečne viem, ako sa postarať, aby mi plnka zo závinu nevytiekla, ukladám.... a veľké ďakujem
radulienka, 28. mája 2012 o 14:35
@sovka62 , ako vždy ma potešil tvoj recept, som tvojou faninkou, veľmi rada varím a pečiem podľa tvojich receptov, sú vždy krásne a s humorom popísané, vďaka za ďalší príspevok a ak by náhodou redakcia vymyslela dáku súťaž o najmilších varecháčoch, tebe by som dala najviac bodov...
aroooo, 28. mája 2012 o 16:47
o zabáraní som veru ani nepočula, krásne spracovaný recept, výsledná chrumkavosť je asi ako u tých mnou pridaných, preto ukladám a vyskúšam aj túto verziu ale z polovičnej dávky
marijanka712, 28. mája 2012 o 17:09
@sovka , zase si ma niečim prekvapila som rada, že tu dáváš takéto perličky z truhlice starých materí aspon takto sa postaráme o ich prežitie dik za pekný recept určite ho vyskúšam a že si zaujala to svädčia aj tento rad komentárov , ktoré neušli mojej pozornosti... dik za dobrý recept
sovka62, 28. mája 2012 o 18:00
Veľmi pekne vám ďakujem, ste také zlaté, vaše uznanie ma veľmi teší. Mám rada takéto staré recepty, ja som taká konzervatívna kuchárka, no čo už, v mojom veku na to asi mám asi nárok.
babkamt, 28. mája 2012 o 18:09
Tieto koláče určite vyskúšam. Máš ich nádherné. Foto postup na 1 s hviezdičkou. Musí to byť delikatesa. Už sú v mojej kk. Ale ja spravím len z polovičnej dávky, keďže sme len dvaja.
waocipa, 28. mája 2012 o 18:37
skysnutým cestom sa veľmi nie kamarátim ale recept vyzerá veľmi lákavo tak ho vyskúšam...
cica2, 28. mája 2012 o 22:37
wau, tie záviny sú krásne, obdivujem!....teda a ten opis receptu som čítala so zatajeným dychom, perfektné :-DD
sovka62, 29. mája 2012 o 06:24
No áno, konečne je ich vidieť, Sandra mi pomohla, upravila fotografiu tak, že sa tam objavili.
babkamt, 29. mája 2012 o 08:07
Záviny na plechu nepotieraš vajcom? Pýtam sa preto , že ich chcem upiecť. Ďakujem za odpoveď.
sovka62, 29. mája 2012 o 08:09
Áno, potieram, je to v bode 12., ale v surovinách som to vajce zabudla napísať, doplním. Ďakujem.
evusik, 29. mája 2012 o 09:49
s tým starým zošitom si ma úplne dostala, aj ja mám taký po mame a ešte aj jeden svoj... krásny recept a krásne popísaný a pre mňa úplne nový.... a obrázky 12 a 13 sú úplne parádne, máš tie záviny ako vojakov v zákryte... no neviem sa vynadívať... vyzerá, že je toho strašne veľa, ale je to z kila múky tak, keď nás bude viac vyskúšam a potom ešte aj porozdávam, veď mám komu... a to som tento recept skoro prehliadla, aká by to bola škoda :-)
irenaw, 29. mája 2012 o 10:27
@sovka62 prosím ťa, koľko je toho oleja odhadom na jeden závin? nech tam nenašpliecham pol fľaše ;-D. možno práve preto ani jeden ani trošku nepraskol, že sa v plnke nevytvorí para, ktorá by potrebovala ujsť von. sú ako maľované, či už na plechu alebo tie nakrájané, krása.
zuzuu10, 29. mája 2012 o 12:54
Krásne, o tomto ceste som nepočula, vyskúšam :)
A veľmi pekný popis... presne rovnako vyzerá receptár mojej babky, a v rovnakom bielom smaltovanom vandlíku zarábame na halušky - najsamlepšia nádoba, keď je veeľa cesta :D
margaretka28, 29. mája 2012 o 14:01
@sovka62 ,mne to cesto nedalo pokoj,tak som ho musela vyskúšať.Vôbec to neni pracné,ako sa na prvý pohľad zdá,je to rýchle a s tým cestom sa pracuje jedna radosť,pri vaľkaní sa vôbec nesťahuje ako obyčajné kysnuté.Robila som všetko podľa návodu,len som ho zabudla popichať :-)) a zrejme preto mi aj trochu popraskalo.Obyčajné nepichám,ale ani nepraská,ale pri tomto recepte to je asi treba,tak nabudúce si už dám pozor.Chuťou mi to pripomína štrúdľu,ked je to také chrumkavé,nabudúce skúsim dať do maku aj čerešne.Dakujem za skvelý recept,záviny sú naozaj vynikajúce.!!!!
sovka62, 29. mája 2012 o 16:42
No, @margaretka28 , ty si teda rýchlik. Áno, s cestom sa naozaj dobre pracuje, nesťahuje sa, nelepí sa, je tenké a netrhá sa. Teším sa, že chutili a tie čerešne sú dobrý nápad. Ono je to s čistým makom také suchšie, ako keď sa robí čisto maková štrúdľa bez ovocia, tak to s tými čerešňami asi tiež bude pripomínať štrúdľu.
sovka62, 29. mája 2012 o 16:46
@evisuk , aj ja som väčšinu porozdávala, veď sme len dvaja, kto by to pojedol? Aj som uvažovala, že dám do mrazničky, ale načo, nech sa dcéra s rodinami najedia, keď bude treba, upečiem čerstvé. Ja ždy pečiem najmenej z kila múky, rovno dcéram pobalím, teda tým dvom, čo sú v Trnave. Jedna z nich skoro vôbec nepečie, druhá áno a dobre, ale je pracovne tak vyťažená, že nestíha, tak ich trochu suplujem.
orchidea, 30. mája 2012 o 22:15
Vynikajúci recept... to cesto ma úplne dostalo, ešte som o takej príprave kysnutého cesta nepočula, škoda že som dnes piekla kysnuté moravské koláče, hneď by som tie záviny zajtrá vyskúšala, sú ozaj krásne a ešte aj moje najobľúbenejšie plnky si použila. Už sa teším keď ich upečiem. Je dobre, že si recept uverejnila, ďakujem. Zabudla som ešte k tomu postupu, podrobný popis ma veľmi pobavil, skutočne výborne spracovaný recept - 100 bodov sovka62
tatranocka, 31. mája 2012 o 09:27
Jéj,pani Evička,stará mama sľúbila,že urobí orechovo-kokosový,ten ja mám veľmi rada.Ďakujem.
sovka62, 31. mája 2012 o 09:34
@tatranocka , orechovo-kokosový nepoznám, ale určite by mi chutila. Neprezradíš ako na ňu?
janger, 4. júna 2012 o 23:54
@sovka , to si mala vybornu skolitelku! Take skusenosti ziskat od niekoho, tak to je hotovy poklad :-). Nadherne kolace! Taketo cesto nepoznam, a tiez sypanu plnku som este nerobila. Ale veru vyskusam. Len si musim pozriet moje zasoby maku ;-). A namiesto Hery to bude musiet byt maslo, bude to moc vadit? Tento tvoj recept je zase velky uspech, podobne ako tvoje 'univerzalne kysnute cesto' :-).
sovka62, 5. júna 2012 o 06:46
Ďakujem, @janger. Maslo určite môže byť. Možno sa to bude menej drobiť, lebo maslo sa teplom skôr rozpúšťa, ale to by nemalo vadiť. Podstatné je, aby po zaliatí horúcim mliekom nezostali hrčky.
Máš pravdu, moja školiteľka bola úžasná. Rok po tom, čo mi začala radiť, som na hody piekla 18 druhov koláčikov a zákuskov, dnes ani nechápem, ako som to mohla stíhať pri troch maličkých deťoch. Ale podľa jej rád sa dalo: dnes napečiete suché, zajtra biskvity, pozajtra naplníte polejete. Predstav si, naučila ma aj vyšívať na ráme, dokonca som dcéram vyšila kompletný trnavský kroj. Bola to naozaj úžasná žena, jej život by bol na knihu.
janger, 5. júna 2012 o 09:50
@sovka , vies, aj u nas sa vypekavalo, babka bola odbornik na to, mama robievala tiez vyborne zakusky, ale ja som si to nejako az tak moc nevsimala, ze co a ako treba robit...To si clovek uvedomi az neskor,.. ze mala som lepsie pozerat :-(. Z 'aktivneho' pozerania sa najviac naucis, myslim. A ta tvoja pani bola teda aj velmi vsestranna. A vdaka tebe sa od nej nieco naucime aj my :-). A dakujem ti za odpoved aj o tom masle.
pivonka, 7. júna 2012 o 14:05
Tiež som si pri prvom pohľade pomyslela - veď kysnuté. Ale ináč! Dostalo ma, že sa cesto dá vyvaľkať natenko, nesťahuje sa pri vaľkaní...
No skrátka, určite vyskúšam. A plnka - pri toľkých orechoch a maku musia byť výborné. Prosím Ťa, ako je s orechami, pomrzli?
sovka62, 7. júna 2012 o 16:32
Veru ani neviem či pomrzli, my orech nemáme, nemám ako zistiť. dozviem sa to až na jeseň, keď bude kupovať vylúpané, podľa toho koľko sa mi ujde.
mojack, 25. júna 2012 o 17:10
pripomina mi to ako:
» varecha.pravda.sk/recepty/bejgli-fotorecept/16285-recept....
mariadra, 26. júna 2012 o 00:09
@sovka , Ty si neprekonateľná, vďaka že sa s nami podelíš o takéto vynikajúce recepty. Ja pečiem podobné z bratislavského cesta, tiež tak natenko vyvaľkám, ale ide to dosť ťažko a dávam hodne plnky - makovej a orechovej. Robievala som ju varenú ako na Bejgle, ale teraz vyskúšam tak, ako to robíš Ty. Toto cesto musí byť vynikajúce. Teším sa najmä na to, že ľahšie rozgúľa. Robím aj tvarohové a tie sa aj mne vždy rozídu, ale manžel nemôže mak a orechy len s mierou, tak pre neho sú tvarohové.
anina43, 2. júla 2012 o 06:45
čo všetko @Sovka som si tu prečítalao tvojom recepte, ani nenachádzam vhodné slová na pochvalu. som v senirskom vekom, ale o takomto ceste som nikdy nepočula, ako perfektne si popísala postup, priam človeka nabáda koláč upiecť. a ešte k tomu s humorom, to sa veľmi cení, nuž tvoj recept, aj keď sa snažímkoláčom všmožne vyhýbať, musím určite vyskúšať a to na moje meniny, naše deti totiž milujú najviac moje kysnuté koláče, tentoraz to bude koláč tvoj, pevne verim, že sa popýšim. za všetky varecháčky ti srdečne ďakujem, že si obetovala čas a tento neobyčajný recept si nám venovala.nech sa ti aj naďalej darí a teším sa na ďalšie tvoje super recepty.
damisa, 2. júla 2012 o 10:31
šikuľka, chválim Tvoju známu, ktorá odovzdala svoje skúsenosti a Ty ich zase dávaš sem, aby sme sa aj my naučili staré recepty. určite vyskúšam tento koláč, vyzerá perfektne.
redakcia, člen tímu tvoriaceho Varecha.sk, 2. júla 2012 o 19:04
Komentár od @irenaw : V piatok som piekla s týmto, pre mňa úplne novým, cestom. Robilo sa mi fantasticky. Vyvaľkané rýchlo, úplne na tenko, netrhalo sa a krásne sa spájalo, žiadne pukanie a vyliezanie plnky. Ešte nikdy som nemala tak rýchlo hotových toľko makových a orechových rožkov. Ja už budem piecť len tieto "Trnavské rožky" od @sovka62 :-) VEĽKÉ ĎAKUJEM a prikladám foto môjho snaženia... Medzitým sa už manžel vrátil s prázdnym plechom, rožky zožali úspech.
honestka, 2. júla 2012 o 21:46
teda dievcata, dnes som sem nemala nakuknut, lebo som si narobila len chute a musi ostat pri nich...
krasna praca, ste sikulky!
Súťaž Maggi Vegga + výsledky súťaže
-Inzercia-
Poznáte ten pocit, keď počas varenia ochutnávate jedlo a stále mu niečo chýba? Tá posledná „ingrediencia“, ktorá by zvýraznila jeho chuť.
Top 12 najlepších polievok - polievky mesiaca
VÝSLEDKY SÚŤAŽE recept mesiac apríl 2013 o najlepšiu polievku od používateľov Varecha.sk, podľa hodnotenia našich návštevníkov.
Recept mesiaca: Súťaž na máj 2013
Portál Varecha.sk vyhlasuje už 3. kolo súťaže o najobľúbenejší recept na určitú tému.
Svetové kuchyne – južné Francúzsko
Predstavujeme vám kuchyňu z dvoch regiónov južnej časti Francúzska: Midi-Pyrenees a Languedoc-Roussillon.
Spoznajte chute Slovenska
na tohtoročnom Slovak Food Festivale
Po roku sa na Bratislavskom hrade opäť začne najväčší piknik v meste – SLOVAK FOOD FESTIVAL, ktorý otvorí brány svojim návštevníkom už po 4. krát. V dňoch 24. – 26. mája 2013 ponúka degustácie, predvádzacie šou, súťaže, ale najmä príjemnú atmosféru a kopec dobrej nálady. Vstup je voľný.
Zemiaky, bryndza, Devín...
V nedávnej televíznej relácii padla anketová otázka o najznámejšom vinohradníckom meste na Slovensku. Zvíťazil Pezinok.
Vyskúšajte MAGGI Veggu
Každá kuchárka má zopár tajomstiev, ktoré si stráži a ktoré patria len do jej kuchyne. Za obľúbenými jedlami vašej rodiny sa skrýva nielen vaša láska k rodine a vareniu, ale aj správna voľba ingrediencií a odhad v ochucovaní. Vyberte si jedinečného pomocníka, ktor vám pomôže s ochutením vašich obľúbených jedál.
Varecháči dnes najviac kupujú:
Ochutnajte mexické jedlá so zľavou 55%. Na výber až zo 4 druhov jedál a k tomu 0,3 l čapovanej Plzňe 12° alebo čapovanej hroznovky len za 3,69 €.55% zľava3,69 €
Mohlo by vás zaujímať na Pravda.sk: