Bratislavské rožky

Bratislavské  rožky
Foto: jo
joJo, recept pridal: 4. mája 2010 21:09Ďalšie jeho recepty

Toto je údajne originálny recept z roku 1938 – Prešpurácke bajgle, ktoré sú schopné byť tak dlho čerstvé, že vydržia aj cestu šíkom do Ameriky. Milujem koláče z kysnutého cesta, tak som sa pustila do pečenia. Pocitvo som si vážila kúsky cesta a plnky (niekedy som fakt divná), ale výsledok stál za to.

Suroviny

12
minút
na 200 °C

Postup prípravy receptu

1

Tento recept by mal stačiť asi na 100 rožkov s hmotnosťou 40 g. Pripravíme si droždie asi v 0,1 l vlažného mlieka, asi po 20 minútach ho vlejeme do múky, ktorú sme dôkladne premiešali. Pridáme cukor, soľ, a vmiešame aj zvyšok mlieka. Postupne pridáme maslo a všetko dokonale spracujeme tak, aby sa cesto nelepilo. Urobíme guľu, ktorú dáme do nádoby na kysnutie. Kysnúť môže 20 minút až hodinu, podľa toho, koľko sme použili droždia. Vykysnuté cesto ešte raz premiesime. Po ďalších 10 – 20 min. rozdelíme cesto na polovice a urobíme z nich dva asi 50 cm sendviče. Tie potom ešte ďalej predlžujeme a z prúta cesta odkrajujeme kúsky asi 25 g. Z kúskov cesta urobíme guľôčky. Guľôčky cesta rozvaľkáme na malé oválne placky a do ich stredu vložíme sformované valčeky plnky (musí jej byť minimálne toľko, aká je hmotnosť cesta). Vytvarujeme valčeky, necháme podkysnúť.

2

Potom formujeme výsledný tvar rožkov, pričom vždy dbáme na to, aby spoj cesta bol na spodnej strane. Vaječné žĺtky rozmiešame s troškou studenej vody a povrch podkovičiek potrieme. Rožky uložíme na chladné miesto do prievanu, aby vaječná glazúra zaschla. Keď sa už nelepí, prenesieme plech s rožkami na 15 min. na teplejšie miesto, aby nakysli a glazúra sa popraskala (mramorovanie).

3

Maková plnka : Cukor rozpustíme vo vode a zohrievame. Pridáme pomletý mak, za stáleho miešania zohrievame dovtedy, kým sa mak zahustí. Do chladnúcej náplne pridáme nastrúhanú kôru z citróna a vanilkový cukor. Po vychladnutí by mala byť zmes taká hustá, aby sa dali z nej rukou robiť šúľance. Ak je ešte riedka, môžeme ju zahustiť strúhankou, alebo postrúhaným perníkom.

4

Orechová plnka : Mlieko a cukor privedieme do varu, pridáme zomleté orechy a za stáleho miešania varíme ešte asi 2 minúty. Odstavíme z platne, pridáme zomleté piškóty, vanilkový cukor a rum. Z plnky vytvarujeme valčeky – 25 g. Aby sa nám nelepila plnka na ruky, potrieme si dlane olejom.



Páči sa ti tento recept?
Ohviezdičkuj, ako veľmi sa ti páči... Hlasovalo 9 ľudí (4,2 hviezdičiek)




Staňte sa fanúšikom našej stránky Varecha.sk:

Komentáre k receptu
  • alexdidi, 4. mája 2010 o 21:41
    tie tvoje rožky vyzerajú báječne...už len sa do nich zahrynúť...prekvapilo ma to s tým prievanom, ešte som o tom nepočula...vždy som vedela, že cesto nesmie byť v prievane...ale ak je to kvôli tej glazúre, tak to je naozaj zaujímavé a stojí to za vyskúšanie


  • cukrarka, 4. mája 2010 o 21:55
    ano aj ja mam tento recept, že cesto má byt na chladnom mieste...
    aby glazúra- vrch rožekov ostal popukaný...a to je vlastne ten orginál bratislavských rožkov... o ktoré sa súťaží na gastronomických výstavách....a podľa foto by určite OK - ukladám do KK...


  • klaura, 4. mája 2010 o 23:28
    vyskúšam, tieto vyzerajú veľmi pekne ...


  • honestka, 5. mája 2010 o 00:19
    tieto rozky a tiez makovniky ai. nechavam aj kysnut na studeno. a pretoze tu mam iba hladku muku chcela som sa opytat, ci si ich uz niekedy JO piekla iba z hladkej - a ak ano, aky je rozdiel v chuti cesta?
    Makovniky sa mi naviac nikdy nepukaju pri peceni. Do tychto tvojich len zahryznut su ako malovane ...dakujem.


  • huck, 5. mája 2010 o 09:58
    honestka, vidim, že aj teba trapi otazka použitia polohrubej muky, tak ako mna ...Všimla som si, že aj ine varechačky žijuce mimo SK spominali tento problem..Totiž dostaneme kupit jedine hladku a hrubu muku a polohruba, ktora často nachadza v receptoch , jednoducho nie je k dostaniu. Pytam sa či je rozdiel v kvalite mučnika, ked sa použije hladka napriklad ,a nie ta original polohruba? Ako tato zamena ovplyvni kvalitu mučnika?


  • huck, 5. mája 2010 o 10:07
    jo - to najdoležitejšie som nepovedala - tvoje Bratislavske rožky su nadherne a určite su extra chutne! Mnjam! A zaujimava je aj historicka starost receptu :) Moja babi(čka) hovorievala, že moj dedko odišiel do Ameriky šífom a nie šikom . Je to v podsate jedno, hlavne že Prešpuracke bajgle tu cestu do Ameriky vydržali byt stale čerstve :)))


  • pivonka, 5. mája 2010 o 10:07
    Áno, sú krásne mramorované. A ešte jedna krása - obrus vyšívaný aj madeirou.


  • pivonka, 5. mája 2010 o 10:12
    Huck, do kysnutého cesta hladkú múku nepoužívam a ateda tu ti poradiť neviem. Používam ju na piškótové rolády, ktoré sa potom ľahšie zatáčajú a nelámu sa. Tiež ju používam do bublaninu a tá je potom jemnejšia. Pečiem ju na dlhšie cesty alebo výlety, lebo sa ľahko prehĺta a nežiada sa ju hneď zapíjať.


  • cistinka, 5. mája 2010 o 10:20
    skvelý recept...krásne nafotené...


  • huck, 5. mája 2010 o 10:35
    pivonka, dakujem velmi pekne, že si si povšimla moj mukovy problem. Mysliš, že by bolo lepšie použit na kysnute cesto radšej hrubu muku? Už som rozmyšlala , že pomiešam hladku a hrubu :)


  • sjuz, 5. mája 2010 o 10:46
    naozaj krásne rožky, dala by som si, čerstvo upečené.... :)


  • frezia68, 5. mája 2010 o 11:10
    Tak to je veľmi dobrý recept-správne popraskané a vydarené :-)))


  • stefani11, 5. mája 2010 o 12:03
    Ja by som tiež na tvojom mieste vyskúšala pomiešať hrubú a hladkú,za pokus to stojí.Sú krásne.


  • marlen, 5. mája 2010 o 12:17
    prababička, ktoá ich piekavala, varila mak a orechy v mlieku, lebo vraj, ľahšie podojiť, ako vodu zo studne vytiahnuť, babička ich piekla ako koláče, krásne popraskané, ktoré dedo volal koláčový mak, alebo koláčové orechy, lebo náplne bolo hojne a cesto vo vnútri závinu tenučké.


  • marienka44, 5. mája 2010 o 13:01
    Spávna gazdinka nema v špajzi polohrubú múku, ale ju získa miešaním 1:1 hladkej a hrubej múky. To som čítala niekde.


  • marienka44, 5. mája 2010 o 13:05
    Ja by som cesto vyvalkala na kruh a ten rozdelila na 8 resp. 16 casti-trojuholnikov. Kazdy trojuholnik po naplneni zrolovat od sirsieho konca. Predtym ale na zakladni trojuholnik asi 1 cm hlboko nakrojit a pri stacani boky zahnut /nevytecie napln/ dovnutra, pricom zárez nam dovolí cesto natiahnut do stran. To som videla v telke na Prime.


  • ches, 5. mája 2010 o 15:06
    Ja tieto rohlicky peciem na vianoce aj pajgle a ked som ich nechala cez noc nachladne a rano ich peciem .Ja som ich nechala v predsieny vychladnut a zabudla som na to. Nahodou prisla navsteva a stupila na kolace a bolo po glazure. Ale dali sa jest.Dam si aj tvoj recept do KK.


  • siskam, 5. mája 2010 o 16:17
    robím ich presne tak ako Ty marienka44 a vyzerajú suprovo, a hlavne tá plnka z nich naozaj nevytečie.No a tieto bratislavské rožky idem robiť okamžite v sobotu. Už sa neviem dočkať.


  • huck, 5. mája 2010 o 16:23
    Stefani a marienka44 mate pravdu. Skusim pomiešat 1:1 hladku a hrubu muku. Naozaj to za pokus stoji. Dakujem za radu.


  • bozulka, 5. mája 2010 o 16:26
    @marlen tvoja babička bola iste múdra žena a vedela prečo to hovorí.
    Čo sa týka múky z hrubej by som kysnuté cesto nerobila,je lepšie ako tu bolo povedané 1:1 ,ale ide to aj z hladkej.


  • huck, 5. mája 2010 o 16:32
    Božulka - vdaka aj tebe za radu. Ja som sice vždy doteraz kysnute robievala z hladkej muky, ale všimla som si varechačky vačšinou v receptoch na kysnute cesto uvadzaju tu spomenutu polohrubu! Vyskušame miešat v pomere 1:1 :) zaujima ma aky bude rozdiel v kvalite finalneho vyrobku - kolačika


  • ekamama, 5. mája 2010 o 17:34
    rožky vyzeraju dobre musia byt aj dobre. ja robim s polohrubej muky z hladkej su tažšie.


  • gittka, 5. mája 2010 o 17:41
    dobrý recept a úžasný výsledok.len sa do nich pustit!!!


  • jo, 5. mája 2010 o 17:53
    Som veľmi rada, že sa vám moje rožky páčili, nielenže vyzerajú dobre, sú aj veľmi chutné.
    Najlepšie to vystihol marlen-ov dedko, je to veľa náplne jemne obalenej v ceste.
    K tej múke : neviem poradiť, nikdy som nerobila so samej hladkej múky. Asi by som to riešila, ako spomínali dievčence, miešaním hladkej a hrubej múky.


  • anica, 5. mája 2010 o 18:43
    Ja si pamätám, že voľakedy polohrubá múka nebola ani u nás a moja mama vždy, keď robila takéto kysnuté koláče, miešala hladkú s hrubou, myslím že v pomere 1:1. Takže treba to skúsiť. Ináč bratislavské rožky miluje moja dcéra, takže ich často robievam, keď má prísť.


  • veronika353, 5. mája 2010 o 19:19
    Do kynutého těsta většinou dávám polohrubou mouku, ale do moravských převalovaných koláčú používám odjakživa jen hladkou a jsou dobré.Ty rohlíčky taky vytvářím jako marienka44, jsou rychle hotové a stejně velké.Tyto Bratislavské jsou nádherné, přidávám do KK.


  • enge149, 5. mája 2010 o 23:31
    aj ja robím kys.cesto z hladkej múky a je vynikajúce aj bábovka je lepšia iba z hl.múky je jemnejšia a dlhšie mäkká,na kys.ceste záleží či sa dajú celé vajcia alebo len žltka,ale dá sa miešať múka hladká + hrubá na 1/2,kysnuté rožky aj koláčiky sú niekedy lepšie aj zdravšie ako ťažké zákusky,ktoré majú oveľa viac kalorii


  • kucharronald, 6. mája 2010 o 21:17
    Gratulujem k výhre! :)


  • evas13, 7. mája 2010 o 12:17
    Pripájam sa ku gratulácii.


  • jezibabka1, 7. mája 2010 o 12:37
    GRATULUJEM!!!!!!


  • jo, 7. mája 2010 o 14:12
    Ďakujem pekne za gratulácie. Ani vo sne ma nenapadlo, že by som mohla vyhrať, veď som sa zaregistrovala len v pondelok a zatiaľ sa len tak "rozkukávam".


  • nelajsia, 7. mája 2010 o 22:41
    blahozelam....aj so mnou to bolo rovnako,,, ešte som tu bola kratko, dala som jemnu vianocku a....uz to bolo.... prijemne si uzi vyhru..:-))


  • alexdidi, 8. mája 2010 o 05:49
    blahoželám...ten recept si to aj zaslúžil...


  • pietroo, 25. decembra 2010 o 15:02
    Skúsil som to - nechal som sa najprv inšpirovať týmto receptom, ale hľadal som aj ďalšie informácie. Výsledok bol celkom dobrý, takže ďakujem za návod. V snahe o čo najlepší výsledok urobil som postupne niekoľko pokusov, pretože zakaždým som si uvedomil nejaký menší či väčší nedostatok v technológii. Dovolil by som si tu doplniť moje poznatky a skúsenosti.
    1. Niekde som sa dočítal, že do cesta sa v starej Bratislave nedávalo maslo, ale bravčová masť. Potom som sa od člena rodiny dopočul, že sa používala dokonca husacia masť ! Skúsil som husaciu masť aj kombináciu husacej s maslom a chuťový výsledok bol vždy výborný! Je to už asi trocha nóbl, ale keď sa vezme do úvahy, koľko je s tým práce, tak to stojí za to.
    2. Veľmi dôležitá je technológia prípravy cesta. Osvedčil sa mi tento postup : cesto som po dôkladnom vymiesení nechal nakysnúť cca 20 min. Potom som ho znova dôkladne premiesil, rozdelil na diely (veľkosť dielov popíšem ďalej) a strčil do chladničky. Jednotlivé diely som potom vyberal z chladničky až tesne pred ďalším spracovaním. Po zabalení som rožky ukladal na studený plech, hneď natieral žĺtkom a opäť na chladné miesto, aby nekysli - v tejto fáze nesmú zväčšovať objem ! Mimochodom, s takým chladným cestom sa aj výborne pracuje.
    3. Cesto z 500g múky som rozdelil na 6 častí, keby som robil z celého kila múky, bolo by ich 12. Mne vyšli kusy po cca 170g. Každú časť som po vybratí z chladničky rozváľal na kruh s priemerom cca 40 cm. Kruh som kolečkom rozrezal na 8 trojuholníkov. Do základne každého trojuholníka som položil príslušnú časť plnky a zabalil. Najprv som plnku zabalil jednou zatáčkou cesta, potom som okraje budúceho rožka zahol smerom dnu, čím som rožok aj zo strán uzavrel a potom už som rožok dobalil, doroloval až k vrcholu trojuholníka.
    4. Do makovej plnky (z 25 g maku) som pridal malú lyžičku citrónovej šťavy. Vyčítala to niekde na webe manželka, je to vynikajúca zmena !
    5. Zabalené a natreté rožky po dokonalom zachnutí povrchu (vyskúšame dotykom prsta) z chladného miesta iba na pár minút vyberieme do tepla, aby sa akurát trocha zohriali a ešte predtým, než začnú zväčšovať svoj objem, strčíme do rúry vyhriatej na 200 st. Ja som musel piecť dlhšie ako 12 min, celkom asi 16. Týmto spôsobom dosiahnete peknú kresbu na povrchu rožkov. Žĺtok na povrchu najprv osmahne horúcim vzduchom a ako začnú rožky rásť, žĺtkové potretie popraská. To je presne to, čo potrebujeme.
    Myslím, že toto je recept, pri ktorom treba ozaj dodržovať technológiu, inak výsledok múže byť aj chutný, ale nemusí to byť ešte ono. Osobne som poctivo rozvažoval cesto aj plnku. Aspoň boli približne rovnako veľké a neostala, ani nechýbala plnka.
    Nakoniec som skúsil ešte tvarohové. Pre starých bratislavčanov by asi neboli kóšer, ale komu to nevadí, môže skúsiť. Všetko ako predtým, ale na cesto z 250g múky treba asi 350 g tvarohu. Treba hrudkový, mne sa vždy najlepšie osvedčí nitriansky tučný, ten čo je zabalený v celofáne. Pridal som pár lyžíc mlieka, pokrájané hrozienka, cukor podľa chuti a povaril som, na záver som pridal 1,5 lyžice škrobovej múčky (solamyl ?) aby plnka zhustla.
    Na stránke www.beigel.96.sk môžete nájsť pár fotiek, ktoré aspoň čiastočne dokumentujú to, čo som tu popísal.

    pietro


  • pietroo, 25. decembra 2010 o 15:04
    No pozerám, že som sa zbytočne snažil text formátovať, server celý text zballi do jedného bloku. Je to škoda, lebo takto je text ťažšie čitateľný.


  • jo, 28. decembra 2010 o 23:10
    Som rada, že Ti môj recept slúžil ako inšpirácia, aj za nové skúsenosti a postrehy. Možno by nebolo zlé, keby si to uverejnil ako samostatný recept, aby sa k Tvojim informáciám a skúsenostiam dostalo čo najviac varecháčov.


  • mariaklara, 8. mája 2011 o 21:14
    Krásne rožky, určite vyskúšam.


  • 3sandra3, 4. júna 2011 o 08:22
    krásne rožteky


  • violetacamorova, 11. júna 2011 o 08:52
    Nádhera tie tvoje rožky, vyskúšam.


  • silvia68, 3. júla 2011 o 00:30
    práve ich pečiem , vyzerajú úžasne, koštovať budem až ráno


  • alka18, 11. novembra 2011 o 10:36
    dakujem,su fantasticke robila som ich,pochutnala si cela moja rodina!


  • romana1234, 26. novembra 2011 o 18:33
    ahojky tak jsem dělala ty rožky jsou super nemaj chybu


  • certovknaz, 2. decembra 2011 o 10:07
    Fantaazia..toto by som mozno aj mohol s prispenim Kucharskeho boha aj zvladnut :)


  • eva53, 5. decembra 2011 o 20:28
    krásne rožky, aj pietroov popis má niečo do seba


  • elisticka, 7. decembra 2011 o 12:40
    super rozteky receptik bol pridany este som nebola na vareche no teraz ukladam a vyskusam:-))


  • marienka44, 13. decembra 2011 o 13:32
    @JO ,tak tie zltky v rozpise sa nepridavaju do cesta? Asi su urcene len na potieranie. :-) A co s bielkami? Ukladam do KK, niekedy vyskusam.


  • pietroo, 20. decembra 2011 o 22:45
    áno @marienka44 , tie žĺtky sú len na potieranie. Bielky si necháš do vianočnej (alebo Veľkonočnej) polievky z údeného mäsa, tzv octoviny! Poznáte niekto octovinu? Mal by som po dlhom čase pridať recept :)


  • esi, 6. januára 2012 o 11:29
    nieje toho mlieka malo? na 1kg muky?


  • jo, 6. januára 2012 o 12:08
    @esi , nie, mlieka je akurát.


  • esi, 8. januára 2012 o 14:03
    @jo , 0,2 lt.mlieka na 1 kg múky, mne to nezmiesilo, musela som pridať mlieko.
    Zbadala som ale až teraz, že toho masla som dala 0,30 ale nie kg. Zmýlili ma tie gr. a kg. Stále som pozerala len na to mlieko. Ono je asi najlepšie napísať 30 dkg. masla. Narobila som ich, ale cesto je tvrdé. Ešte že je na tenko. Ale polovica je už fuč.


  • elen52, 13. februára 2012 o 11:15
    Krásne rožky, ďakujem aj za cenné rady. Ukladám do KK


  • eliza7417, 28. februára 2012 o 09:27
    tento recept je naozaj výborný.. robila som v nedeľu - všetko zmizlo... :o)) cestu do Ameriky by určite nevydržali, zjedli by sa za prvým humnom... :o))


  • misel20, 12. augusta 2012 o 21:55
    moja babka robieva :)


  • anina6, 6. septembra 2012 o 16:00
    určite ich vykúšam, ja robievam trošku iné ale aj tieto vyzerajú lákavo


  • stevos, 6. septembra 2012 o 21:28
    na obrázku sú brarislavské rožky - pretože originál Wendlerove bajge sa robia s husacou masťou a musia pri pečení na vrchu prasknúť


  • helica, 24. septembra 2012 o 21:49
    najlepšie bratislavské pajglíky som jedla a nie len ja, pečené od mojej mami. K Vianociam a p. ich pečie ešte i dodnes vo veku 87 rokov cca 150 - 200 kusov. Cesto robí zásadne večer, odloží do chladna, a rožteky dokončuje na druhý deň, hneď od rána. Plnky má už dopredu pripravené. Orechové tvaruje tak, že na šúlku iba zahne končeky smerom dolu a makové do tvaru C. Tiež používa hladkú múku, ku ktorej pridá trochu polohrubej. Uložené v chlade a v dobrej krabici vydržia aj 6 - 8 týždňov. Ako ona sama hovorí, že výroba týchto pajglov patrí k tzv. vyššiemu kuchárskemu umeniu a málokomu sa podaria urobiť ich na prvý krát. I napriek tomu, že som stála pri celom procese prípravy, ani raz sa mi tak nevydarili ako jej. Tak som to nakoniec aj vzdala a keď potrebujem, mám sa na koho obrátiť.Toto sú moje skúsenosti s Pajglíkmi, či Bajglíkmi, či ako sa to správne volá.


  • emicka1523, 2. októbra 2012 o 09:11
    ahojte vsetci,vcera som ich robila..pouzila som len polohrubu muku ale ostatne suroviny vsetko ako je v recepte len polovicnu davku nakolko som robila z pol kg muky.Chcela by som sa opytat ze preco nie su makke na povrchu...inak su velmi dobre hoci som ich urobila vacsie ako su tu na obrazku...ja som ich tvarovala hned do roztekov a tu su asi najskor ako sulok a potom konce stlacene a vytvarovany roztek..poradite ako treba robit aby vyzerali ako na obrazku??a este sa chcem opytat ze naozaj tam netreba ziadny zltok??,tu na nete je viacej receptov a v niektorych pisu aj zltka...dakujem za rady.


  • helica, 2. októbra 2012 o 17:26
    moja mamina dáva do cesta žĺtky a dosť tuku. Cesto musí byť úplne vláčne a žltučké, konzistenciou trochu pripomína linecké cesto. Keď sa do dobre vypracovaného cesta urobí prstom jamka, mal by sa sama vyplniť, vtedy je vraj cesto OK. Ja si myslím, že práve tie žĺtka robia tie rožteky takými jemnými a cesto nie je tvrdé. Mamina tiež plnky na oválky iba natiera , podobne ako na koláč. Plnka však nesmie byť úplne studená, iba mierne vlažná a dosť hustá ( tak, aby sa dala dobre natrieť, ale aby tiež pri pečení nevytekala. Ono , nie nadarmo sa hovorí, že lepšie 1x vidieť, ako 100 x počuť. Tak želám hodne trpezlivosti a držím palce.


  • emmatessdad, 23. novembra 2012 o 17:49
    jezkove oci uzasne rozky cely tyzden sa tesim, ze ich urobim. Svokra ma sice varovala, ze ich budem musiet dat do prievanu a citam, ze je to pravda. Neviem kde v dome mame prievan, ale ked nenajdem tak ho vyrobim (ten prievan). Skusim ich tento vikend upiect aby som do Vianoc vychytala chybicky :-) dakujem za super receptik a vela rad od @pietroo


  • goe, 22. decembra 2012 o 11:52
    Výborný recept. Ja ich tiež robievam a sú úžasné. Ja som takýto recept tiež našla v jedných novinách, kde sa písalo o prešporských pekároch a cukrároch a podľa toho receptu je potrebné procedúru natierania rožtekov s vajcom a dávania do prievanu opakovať 3x. Ja som to skúšala a sú prekrásne. Chce to len viac času.


  • sebo, 23. januára 2013 o 14:15
    Výborný recept (odporúčam každému). Verím, že tento koláč (a hlavne jeho pôvodná receptúra) si bude získavať stále viac priaznivcov. Pretože bratislavské rožky si to zaslúžia. Viac o bratislavských rožkoch nájdete aj na mojom blogu: » www.i-potraviny.sk/bratislavske-rozky-pressburger-kipfel-p...
    :)


  • jajusinecka13, 4. februára 2013 o 09:52
    Výbornééé ;-) skušala som už zopar receptov ale tento je jednoznačne najlepší.Rožky su mäkkučké ako vata.Dnes ich pečiem znova :-D Vďaka za recept ;-)


  • sfpetrol, 6. apríla 2013 o 16:57
    Dnes som ich upiekla a ja som tie žltka do toho cesta dala tým sa nič nemože pokazit. výsledok výborný ešte horúce si ich syn naložil a povedal že užasné. Tieto rožky milujem len v obchode su tak strašne drahé tak som vdačná za recept. Dakujem ešte raz.


  • bronad, 17. novembra 2013 o 19:47
    Ďakujem krásne za recept! Upečením bratislavských rožkov som si splnila jednu z mojich "životných mét" a určite som ich nerobila posledný krát. Boli výborné a len tak sa po nich zaprášilo!


  • jojon, 1. januára 2014 o 20:28
    A aké droždie ?


  • jojon, 1. januára 2014 o 20:28
    A aké droždie ?


  • mia123, 1. januára 2014 o 20:35
    cerstve drozdie-kocku-napr fala:)jedna ma myslim 42gramov:)



Prihlás sa "Varechovou prezývkou":
 

Nemáš zaregistrovanú prezývku? Zaregistruj sa, je to zadarmo! Registrácia


Tento recept VytlačiťDaj na FacebookPošli mailomDo mobiluDo mobiluUpozorni admina
QRCode - ak máte v telefóne čítačku QR kódovRecept do mobilu:
Skrátená linka do SMS-ky alebo na diktovanie do telefónu:

Magazín

Predvianočné obdobie – magický čas kúziel a čarov
Aj keď vonku to tento rok veľmi nevyzerá na to, že by sa Vianoce blížili, predsa len, keď nazrieme do kalendára, zistíme, že tu už budú čo nevidieť. O týždeň začína prvou adventnou nedeľou advent – najmagickejšie obdobie roka.

Od mágie k borovičke
- Inzercia -
Borievka obyčajná je všetko, len nie obyčajná! Lahodné srdce Spišskej borovičky – tekutého klenotu, ktorý nám závidia až za hranicami – bolo odpradávna súčasťou tajomných magických rituálov u nás i vo svete.

Čatajské praclíky
„Šedesátka neny bohvíjaký vek, mosíš sa jej šak dožit,“ hovoril kedysi modranský mäsiar Vinco Held.


Inzercia

Časopis Varecha
Varecha 48/2014: Zabíjačkové dobroty Zabíjačkové dobroty
Časopis Varecha v piatok 28. novembra v denníku Pravda.


TOPlist