Marshmallow fondán na poťahovanie tort - falošný marcipán (fotorecept)

Marshmallow fondán na poťahovanie tort - falošný marcipán (fotorecept)
Foto: moli
moliMoli, recept pridal: 4. júla 2010 0:51Ďalšie jeho recepty

Varím a pečiem od svojich deviatich rokov.Čím ďalej, tým viac ma láka skúšať nové a nové metódy varenia, pečenia, dekorácie a servírovania.Tak skúšam... :o) Prichádzam k vám s receptom na falošný marcipán a som presvedčená, že Vám bude chutiť a aj slúžiť!Viacerý pravý marcipán nemusia, práve kôli mandliam.U nás má veľký úspech. :o) Pridávam dodatočne link s videom ako potiahnuť tortu s marcipánom.Dúfam že Vám to prácu uľahčí http://www.akosatorobi.sk/video/1500/ako-potiahnut-tortu-marcipanom

Postup prípravy receptu

1

Pripravíme si ingrediencie.
Marshmallow fondán na poťahovanie tort - falošný marcipán (fotorecept) - obrázok 1

2

Do misky vhodnej do mikrovlnky vsypeme 2 balíčky (2x90g) cukríkov JoJo Marshmallow, pridáme 2 PL vody, 1 ML kys.ctrónovej, Ceru vo veľkosti vlašského orecha a potravinársku farbu podľa účelu použitia fondánu. Cukríky môžu byť aj Dulcia alebo od Haribo (170g) Ak chcem hmotu bielu, tak odrezávam bielu časť cukríkov od ružovej (JoJo) a použijem 4 sáčky teda 180 g bielych cukríkov.
Marshmallow fondán na poťahovanie tort - falošný marcipán (fotorecept) - obrázok 2

3

Misu dáme do mokrovlnky na maximálny výkon na cca 2 minúty a vždy po 15 sekundách otvoríme mikrovlnku a hmotu premiešavame.
Marshmallow fondán na poťahovanie tort - falošný marcipán (fotorecept) - obrázok 3

4

Hmotu nesmieme nechať v mikrovlnke dlhšie ako 15 sekúnd, pre to že sa veľmi spení a cukríky sa môžu skaramelizovať.
Marshmallow fondán na poťahovanie tort - falošný marcipán (fotorecept) - obrázok 4

5

Po dvoch minútach, keď sa nám už všetky cukríky roztopili, si postupne primiešavame 400 g dôkladne preosiatého p.cukru.
Marshmallow fondán na poťahovanie tort - falošný marcipán (fotorecept) - obrázok 5

6

Zvyšných 200g vysypeme na stôl a vylejeme do stredu cukru už polotuhú hmotu.
Marshmallow fondán na poťahovanie tort - falošný marcipán (fotorecept) - obrázok 6

7

Rukami dôkladne vpracujeme všetok cukru do hmoty.
Marshmallow fondán na poťahovanie tort - falošný marcipán (fotorecept) - obrázok 7

8

Ak by hmota nestačila pohltiť všetok cukor, môžeme ruky jemne prepláchnuť vodou a tak ďalej hmotu miesiť až kým úplne nevpije všetok cukor.
Marshmallow fondán na poťahovanie tort - falošný marcipán (fotorecept) - obrázok 8

9

Na koniec si ruky umyjeme, usušíme a ešte dôkladne hmotu prepracujeme.Takto je pripravená po rozválkaní na potiahnutie jednej veľkej torty.Kúsok nám vystane na ďalšie zdobenie. Hmotu môžeme skladovať v chladničke aj niekoľko týždňov.Ak ju máme dopredu pripravenú a chceme s ňou pracovať, tak ju vyberieme z chladničky a necháme odstáť pri izbovej teplote asi 5-6 hodín pred jej použitím.Potom sa dá krásne prehnietiť rukami a válkať.Ak je hmota tvrdá, tak si ruky namočíme pod tečúcou vodou a tak hmotu dôkladne prehnietime.
Marshmallow fondán na poťahovanie tort - falošný marcipán (fotorecept) - obrázok 9

10

Na dôkladne očistenú a vysušenú pracovnú plochu - stôl si preosejeme p.cukor v hrubšej vrstve asi vo veľkosti plytkého taniera.
Marshmallow fondán na poťahovanie tort - falošný marcipán (fotorecept) - obrázok 10

11

Položíme naň marcipán a váľkáme.Zvrchu neposýpame, lebo by nám cukor zanechal biele fľaky!Snažíme sa aby sa nám hmota nelepila na valček.Ak sa začne lepiť, tak si valček umyjeme a usušíme.Miestami kde sa lepí môžeme minimálne poprášiť cukrom.
Marshmallow fondán na poťahovanie tort - falošný marcipán (fotorecept) - obrázok 11

12

Ak sa nám plocha vyváľkaného marcipánu rozrastá a vysúva s pod seba cukor, tak ho malíčkom vymetieme, aby sme ho válčekom nenanášali na hmotu.
Marshmallow fondán na poťahovanie tort - falošný marcipán (fotorecept) - obrázok 12

13

Marcipán vyváľkame na rovnomerne tenkú hrúbku asi 2-3mm.
Marshmallow fondán na poťahovanie tort - falošný marcipán (fotorecept) - obrázok 13

14

Vyváľkaný marcipán opatrne z jednej strany nadvihneme a prehodíme cez predlaktie.Hotovú, aj z vonka krémom natretú tortu si položíme na ľahko kĺzajúcu sa podložku a podsunieme si ju pod nadvihnutý vyváľkaný marcipán.
Marshmallow fondán na poťahovanie tort - falošný marcipán (fotorecept) - obrázok 14

15

Pri vyhladzovaní pracujeme rýchlo ale opatrne.Prebytočné okraje môžeme postupne odrezávať.
Marshmallow fondán na poťahovanie tort - falošný marcipán (fotorecept) - obrázok 15

16

Pred položením marcipánu na tortu, plochu okolo nej očistíme od krému, aby "odpadový" marcipán nebol od krému a mohol sa ďalej zúžitkovať!
Marshmallow fondán na poťahovanie tort - falošný marcipán (fotorecept) - obrázok 16

17

Hotový, vyhľadený marcipán môžeme dozdobiť podľa vlastnej fantázie.Z hmoty môžeme tvarovať i kvety, či postavičky.
Marshmallow fondán na poťahovanie tort - falošný marcipán (fotorecept) - obrázok 17

18

Ja som si to vymyslela tentokrát takto (pre 4 ročné dievčatko na želanie modrá.) :o)
Marshmallow fondán na poťahovanie tort - falošný marcipán (fotorecept) - obrázok 18

19

Alebo aj takto pre môjho drahého synčeka 3 ročného Viktorka na MDD. :o)
Marshmallow fondán na poťahovanie tort - falošný marcipán (fotorecept) - obrázok 19

20

Či takto-pre malú slečnu. :o)
Marshmallow fondán na poťahovanie tort - falošný marcipán (fotorecept) - obrázok 20



Páči sa ti tento recept?
Ohviezdičkuj, ako veľmi sa ti páči... Hlasovalo 21 ľudí (4,8 hviezdičiek)




Staňte sa fanúšikom našej stránky Varecha.sk:

Komentáre k receptu
  • sandratamer, člen tímu tvoriaceho Varecha.sk, 4. júla 2010 o 11:25
    Super postup, len mám jednu otázku. Nie je vidieť práve to, čo mi stále vŕta hlavou. Tie boky, ako ich uhladíš, aby bola hmota pekne rovno natiahnutá? Veď je jej tam príliš veľa... Stierkou? Alebo?


  • violetacamorova, 4. júla 2010 o 11:29
    nádherné, rada pečiem torty pre deti najviac ale aj pre dospelých, ale to konečné zdobenie bolo pre mňa najťažšie, skúšala som často falošný marcipán zo sušeného mlieka ale tento vyzerá a aj musí chutiť úžasne, blahoželám..., a zdobenie nemá chybu...


  • evusik, 4. júla 2010 o 12:25
    no tak to je nádhera, máš môj hlboký obdiv.... o takomto marcipáne písala už @sovka a ja som sa chystala, že to vyskúšam a podľa tvojho návodu sa do toho určite dám... nádherné torty, výborný fotopostup


  • hera, 4. júla 2010 o 12:31
    jeeeeej to je krasa.Vzdy som obdivovala taketo vytvory! Skusim a uvidim.@moli prosim porad ako by som upiekla tortu"knihu" vopred dakujem.


  • pivonka, 4. júla 2010 o 12:42
    Krásne. Už dlho tento spôsob zdobenia obdivujem. Ale to nestačí, musím sa do toho najbližšie pustiť


  • egreska, 4. júla 2010 o 13:13
    praca je to krasna,klobuk dole ale mne tato hmota nechutí ..už som ju par krat skušala aj robit ale nie je to take lahke ako to vyzerá..treba trochu šikovnosti a asi aj par pokusov aby to vyzeralo tak ako na fotke od moli :-))


  • zdezda, 4. júla 2010 o 13:29
    :-)))))))))))))) jeeeeeeeeeeeej, ako z rozprávky, máš šikovné ruky, ohromnú trpezlivosť a veľmi dobré srdiečko !


  • moli, 4. júla 2010 o 13:31
    @sandratamer , tak vyhladzujem len ručne.Ono treba na všetko prísť praxou.Ja som sa dočítala receptu na nete a všetko ostatné som vyzistila skúšaním.Pre to som sa snažila v opise zhrnúť všetko to čo som už pri práci ja sama vyzistila.Asi som nejakú tú zručnosť zdedila po maminke, ktorá tiež len zo záľuby rada piekla, pre to že od samého začiatku sa mi s týmto poťahom darí pracovať.Inak mám v pláne si zakúpiť rôzne pomôcky, vykrajovače a hlavne vyhladzovacie náradia z internetového obchodu.Už som si i ceny porovnala, len všetko nestíham! :o)
    To vyrovnávanie je niečo ako žehlenie.Ten marcipán je mäkučký, poddajný a dá sa ľahko natiahnuť, ale aj krásne "scvrknúť".Treba len trpezlivosť a odvahu!!! :o)


  • zdezda, 4. júla 2010 o 13:45
    Moli, prosím ťa, ešte napíš, čo je to na "plný výkon", máme v rodinách trúby, ktoré majú rôzne plné výkony : 750, 800,1200 . Ďakujem.


  • moli, 4. júla 2010 o 13:46
    » pokec.azet.sk/almasiova.linda/fotoalbumy?i9=697d3258b...

    Nechávam vám tu odkaz aby ste si pozreli moje ďalšie "diela".Nie je ich veľa, ale hádam vás budú inšpirovať... :o)))


  • moli, 4. júla 2010 o 13:50
    @zdezda , :o) mikrovlnka na plný výkon je odlišná u každého spotrebiča, ale som to podotkla, aby bolo jasné, že dám len ju len na maximum, nie na rozmrazovanie či inú funkciu.Dúfam, že som otázku zodpovedala! :o)))


  • moli, 4. júla 2010 o 13:55
    @hera , tortu "knihu" by som robila tak, že by som si upiekla viac plátov piškóty na plech a po natretí, navrstvení krémom vytvoríš efekt knihy tak, že do stredu dáš 2 rady banánov vzdialené od seba asi na 5 cm, a tak potiahneš marcipánom.Potom to bude vyzerať asi tak ako keď otvoríš knihu a v strede sú listy také nadvihnuté-naduté.Skús si dať do Google www.tortyodmamy.sk a tam nájdeš určite postup.


  • moli, 4. júla 2010 o 13:57
    Všetkým Vám veľmi pekne ďakujem za pochvaly!!!Ste milé. :o)))


  • tinca, 4. júla 2010 o 15:13
    @moli si šikulka, pozrela som si všetky tvoje výtvory, na takú mladú kočku, klobúk dole. A tá úvodná je asi pre krajčírku?? Ale nenahneváš sa, keď sa pridám k @egreske , mne veru tiež tá hmota nechutí, ja nemám rada ani tie cukríky, vždy keď ich dostaneme vo vianočnom balíčku, tak rozdám. Ja radšej pravý marcipán. Ináč krááásne:-)))


  • ludka10, 4. júla 2010 o 16:59
    ...nádherné, Moli, určite to vyskúšam . Si naozaj veľmi šikovná....
    Nádherná práca a vidieť, že Ťa to baví:-)))))))


  • evas13, 4. júla 2010 o 18:39
    Obdivujem toho, kto má také šikovné ruky @moli


  • moli, 4. júla 2010 o 19:53
    @tinca , vôbec sa za to nehnevám!!!Pre čo by aj?Veď každému chutí niečo iné.V mojom kruhu má veľa ľudí odpor na praví marcipán-z mandlí.Iný majú radi (ako aj ja) aj tento čo ja rada používam aj praví.Koľko ľudí toľko chutí! :o)
    Ďakujem veľmi pekne nie len vám @tinca , ale aj ostatným za milé slová a uznania!!!A tá úvodná je pre krajčírky, pre moje spolužiačky som ju robila, keď že sme mali v máji stretko zo SOU-krajčírského nadstavbového!


  • janadelfi, 4. júla 2010 o 20:29
    Paráda... nedá sa nič iné povedať, len samé slová chvály.... @moli , máš veľmi šikovné ruky....


  • moli, 4. júla 2010 o 20:36
    Ďakujem veľmi pekne @janadelfi , snažím sa :o)))


  • enerrgizer, 4. júla 2010 o 21:54
    veľmi pekný fotorecept...keď vyrastiem, tiež budem cukrárka :-)...ale také krásne torty určite nezvládnem...


  • moli, 4. júla 2010 o 22:14
    :o) @enerrgizer ja si myslím, že by to dokázal každý, len si treba veriť!!!A je to tak zo všetkým v živote!Ďakujem za pochvalu :o)


  • petra332, 5. júla 2010 o 09:30
    Fakt nadherny recpet... a aj to zdobenie je uzasne. A mozem sa opytat s cim lepis tie veci... ako napr. smykalku, kvety alebo topanky ? Je na to nejake specialne potravinove lepidlo?


  • forneta, 5. júla 2010 o 09:38
    musím pochváliť to, ako ste marcipán pekne spracovaji a vyvalkali... je naozaj náherný... a tá šmýkalka z marcipánu.... na tú by som iste nemala nervy... tie kálie možno, už som ich raz robila a boli pekné ale tá šmýkalka... vás musímm naozaj pochváliť... =))


  • elisticka, 5. júla 2010 o 12:17
    sikovna cukrarka ozaj velmi krasne:-)))


  • cenculka30, 5. júla 2010 o 23:42
    linka ako potiahnuť tortu a ako uhladiť tie boky- » atecousa.com


  • cenculka30, 5. júla 2010 o 23:45
    mala som aj linku ako spraviť knihu ale akosi ju neviem nájsť, ale obrázky mam stiahnuté tak kto chce môžem poslať mailom


  • babav, 5. júla 2010 o 23:54
    @moli , obdivuhodne cukrarenske diela , v tej tvojej foto
    montazi!Mala by si svoj talent spenazit ;-) .


  • sjuz, 6. júla 2010 o 08:18
    no krása:)!!! máš fakt fantáziu a šikovné ruky:)!


  • moli, 6. júla 2010 o 09:58
    @babav , speňažiť talent nie je zlý nápad.Zarábala by som na tom čo ma baví robiť a robila by som to z lásky a s radosťou.Až na to že sa to neoplatí!Neviem za svoju prácu vypýtať dosť, potom na tom prerobím!Ostáva mi iba piecť pre širšiu rodinu a priateľov, a tak viem že som im urobila radosť! :o)


  • moli, 7. júla 2010 o 14:15
    @petra332 nie, nie je to lepidlo.Lahké tvary ako kvety a tie vzory po bokoch sa prilepia tak, že ich prejdem mokrým malinkým (novým školským) štetcom v bode - v ploche, kde chcem aby boli spojené s tortou.A tie ťažšie tvary, ako aj šmýkalka, tak tie som pospájala a prichytila tak, že som pridala malinký kúsok z tej marshmallow hmoty na spájané body a taktiež aj trolinku vody štetcom.Niektoré spoje a tvary suším fénom na vlasy - studeným vzduchom! :o)))


  • moli, 7. júla 2010 o 14:34
    @forneta ďakujem ti veľmi pekne!!! :o) A kľudne my tykaj!!! :o)


  • bambitka, 7. júla 2010 o 21:28
    moli,no kraaaasa,mas velmi sikovne ruky:))))


  • diankosik, 12. júla 2010 o 12:15
    moli ....prosím ťa ...tento recept je skvelý , aj sa mi podaril. len ma môj vkus je príliš sladký, nemôže ísť ako náhrada cukru sušené mlieko, aby to nebolo príliš presladené, ďakujem a moooc chváááálim...:)))


  • moli, 12. júla 2010 o 18:16
    Ďakujem za chváli @diankosik. V tom ti poradiť neviem či by miesto p. cukru mohlo ísť sušené mlieko!Nikdy som to tak neskúšala.Vždy som to pripravovala len podľa receptu.Tak že ľutujem, ale ti asi neporadím! :o(


  • tatranka, 15. júla 2010 o 20:55
    @ moli na doporučenie priateľky elistickej som prešla tvoje recepty.Si mladé žieňa,ale veľmi šikovné,nápadité a vidím,že to čo robíš ťa teší a baví.To je veľmi dôležité.Nech sa ti aj naďalej darí.


  • moli, 17. júla 2010 o 22:01
    @tatranka , ste veľmi milá a ďakujem vám pekne za povzbudzovanie!!!Naozaj varím, pečiem a pohosťujem rada a z láskou! :o)


  • hamana, 2. augusta 2010 o 14:31
    @moli no niečo úžasne. Si veľmi šikovná ,milá mladá dama. Mala by si podnikať v pečeni a zdobení tort a koláčov. určite by si bola uspešná. Držím palce a aby sa ti splnili všetky tvoje sny a tužby.


  • evusik, 12. augusta 2010 o 09:53
    @moli mám otázku, ak budem robiť z dvojfarebných marshmallow napr. biele s ružovou, vznikne mi bledá ružová, alebo melír - čiže sa tie farby nespoja? chcela by som to totiž vyskúšať a nechcem zbytočne riskovať, díky za odpoveď


  • moli, 12. augusta 2010 o 23:15
    @evusik , na túto tortu, ktorá je pridaná ako obrázok k receptu som vyrobila marcipán len z ružovo-bielych JoJo cukríkov bez prifarbenia a teda mi vznikla krásna bledučko ružová farba!Inak, keď sa prifarbuje, tak sa farbivo pridáva hneď na taviace sa cukríky, aby sa lepšie vpila do hmoty.Veľa šťastia prajem k práci, bude to náročné, ale výsledok stojí za to!!!Potom by som sa potešila, keby ste mi tortičku ukázala (na email)!!! :o)))


  • evusik, 16. augusta 2010 o 18:04
    @moli určite sa ozvem, ale tortu budem robiť až začiatkom októbra, má to byť svadobná torta tak uvidíme, či sa vôbec podarí :-)


  • bo12, 26. septembra 2010 o 14:36
    Konečne som našla po lopate napísaný postup, keďže som to ešte vôbec nerobila a veľmi by som sa to chcela naučiť. Veľmi, veľmi pekné, ste šikovná.


  • muffincook, 27. septembra 2010 o 10:56
    Prosim vas neviete kde sa da kupit potravinarske farbivo??


  • moli, 28. septembra 2010 o 08:58
    @bo12 , som rada, že sa vám recept zapáčil a áno, možno je napísaný a vyfotený "polopate", ale to za to aby mu naozaj porozumel napr. i začiatočník v kuchyni.A ďakujem za pochvalu :o)


  • moli, 28. septembra 2010 o 09:01
    @muffincook potravinárske farby sa i u nás v NZ dajú zohnať len veľmi ťažko.Najčastejšie je na pultoch v tescu či v obchodných reťazcoch COOP Jednota.Ak nezoženiete v potravinách, opýtať sa môžete i v niektorých drogeriách, a ak ani tam nedostanete, tak v internetových obchodoch určite kúpite. :o)


  • sailero, 3. októbra 2010 o 11:35
    naozaj po lopate napisany postup, takto to zvladne aj zaciatocnicka ako som ja. dakujem.


  • mariena1, 8. októbra 2010 o 15:02
    Super,su krasne tortičky.Ja tiež takto robim potah,len namiesto kys.sitr. davam aromy.Ale poradili mi ,aby som pridala namiesto aromy AMARETO konak.Nabuduce skusim.


  • knapka128, 11. novembra 2010 o 15:55
    klobúk dole, tie torty su úžasné a už konečne viem ako sa robí poťah, už len niejakú príležitosť aby som to mohla vyskúšať.


  • moli, 15. novembra 2010 o 19:14
    Dámy ďakujem!Smelo do toho, treba to vyskúšať, určite budete mať úspech, veľa šťastia v šikulkovaní! :o)


  • romankanus, 17. novembra 2010 o 08:03
    ahoj moli. mas naaaaaaaaaaaaadherne tie torticky. prosim ta kde si zohnala ciernu farbu do peciva?


  • jezibabka1, 17. novembra 2010 o 12:57
    @moli drž palce idem dnes vyskúšať JOJOvú hmotu:)


  • ivulienka1996, 17. decembra 2010 o 09:09
    Ahoj Moli,Tvoje diela su majstrovskym umenim,krasa na to pozerat...Vedela by si zverejnit,ako sa tvaruju ruzicky a ine kvietky z tejto hmoty?x


  • tonicka53, 24. januára 2011 o 19:37
    Vlani v auguste som prvýkrát dala vyrobiť jednej cukrárke tortu - srdce potiahnuté ružovučkým marcipánom. Ale ona kupuje marcipán v i-obchode.Bola to torta na krstiny tenjo mojej krásnej vnučke Alžbetke a bola nádherná a aj dobručká. A marcipán nám chutil všetkým čo sme ju jedli. Neviem ako tento vlastnoručne vyrábaný, ale ten kúpený je veľmi dobrý. Vďaka @moli za všetky linky, už som si ch prezrela. Aj tvoju - máš krásne torty ! Vyskúšam aj ja niečo "obtiahnuť". :-))) už je rcp v mojej KK.


  • moli, 20. februára 2011 o 20:09
    Ďakujem vám veľmi pekne za krásne slová chváli!Momentálne nosím pod srdiečkom svoje druhé diaťatko a i keď sa blíži veľa vzácnych narodeninových osláv v našej rodine a mám v pláne nové a nové podoby tort vyskúšať, a aj foto recept na tortu prsia už mám nachystaný pre "varechárov", neviem ako to všetko zvládnem popri malom 3,5ročnom synčekovi a tehotenstve, ktoré žiaľ nie je bez komplikácií.No plány mám, a skúsim vám dodať i postup na tvorbu kvetov, čo by bolo asi najlepšie vo forme videa.Posnažím sa! :o)))


  • gablerovaj, 25. marca 2011 o 16:48
    super, pridávam do KK,, raz sa odvážim robiť :)


  • larus, 26. marca 2011 o 14:21
    Je to super nápad skusim to ked bude cas a si skvela kucharka


  • moli, 26. marca 2011 o 17:12
    Super, teším sa že sa tešíte a budem rada ak sa pochválite aj s prípadnými výslednými tvorbami a skúsenosťami s MMF!!! :o)


  • jeny65, 20. apríla 2011 o 07:03
    Recept je veľmi dobre napísaný aj fotky sú fain.Torty sú krásne a ty si veľmi šikovná cukrárka!


  • moli, 3. mája 2011 o 08:36
    Ďakujem za milé slová chváli @jeny65 :o)


  • pauvi, 7. mája 2011 o 14:28
    Skvelé, práve som spravila poťah podľa tvojho návodu a na moje veľké prekvapenie mi vyšiel, mamina dostane zajtra super darček. Super tip :)


  • torticka, 7. mája 2011 o 14:43
    závidím všetkým, ktorí vedia robiť torty.


  • moli, 9. mája 2011 o 13:19
    @pauvi , som rada že sa vydaril, že som inšpirovala a som presvedčená, že maminka mala radosť velikú!


  • gablerovaj, 18. mája 2011 o 21:11
    pred týždňom som robila poťah podľa teba a bol úplne úžasný! Odporúčam každej jednej, ja som robila 1. krat a bez najmenšieho problému a dopadlo to takto :

    :)


  • cica2, 18. mája 2011 o 21:38
    wau @moli a @gablerovaj , spravili ste nádherné torty, ste šikuľky!!!! Paráda:))


  • gablerovaj, 19. mája 2011 o 16:39
    dakujem @cica2 :)) moja prvá :)


  • moli, 20. mája 2011 o 10:19
    @gablerovaj torta je krásna, naozaj sa ti vydarila aj výzorom!Som rada, že si sa do toho pustila na základe môjho receptu!Tvoj úspech je aj môj úspech!Prajem mnoho podobných úspechov :o)))


  • moli, 20. mája 2011 o 10:20
    @gablerovaj a ďakujem za foto, som rada že si sa tu pochválila!
    @cica2 , tebe ďakujem za pochvaly :o)))


  • cica2, 20. mája 2011 o 13:03
    @gablerovaj , teším sa spolu s tebou:)) teda klobúk dole, prvý pokus o tortičku a aký úspešný a krásny!.....dievčence, obdivujem vás, ako to dokážete. Ja upečiem ale takto ozdobiť, to si netrúfam. U mňa len klasika, obliať čokoládovou polevou a je to! :))....ale velmi ma láka sa naučiť aj s touto poťahovou hmotou ;-)....čo som našla tak aj @elisticka robí takéto nádherné torty, musím sa aj ja už raz odhodlať, láka ma to!


  • gablerovaj, 20. mája 2011 o 15:46
    @moli , tak od koho iného, ako od takej skvelej a skúsenej cukrárky ;-) A ďakujem aj ja, neverila som, že to s tými cukríkmi funguje, a fungovalo :)


  • gablerovaj, 20. mája 2011 o 15:48
    @cica2 , %dakujem :) a nebolo to nič ťažké, ale aj ja som sa toho bála :) potiahne sa ľaučko, navrch stačí niečo vykrojiť a je to super:) ako výzorovo, tak aj chuťovo :)


  • mithra, 27. mája 2011 o 18:39
    ahoj..potrebujem poradit,robila som hmotu presne podla receptu a vsetko vyzeralo vyborne ale ked som chcela zacat robit ruzicky s listami, tak listy vobec nedrzali vzpriamene,ani som ich nemohla pekne tvarovat pretoze hmota hned akosi zmakla a padala dole a ani kusky lupenov nechceli drzat pri sebe. Viem ze je tazke urcit cim to moze byt ale moj priatel ma za chvilku narodeniny a ja by som ho chcela prekvapit krasnou tortou. Mna jedine napada ze som kedtak mohla dat malo cukru ale fakt neviem :/


  • lubica65, 2. júna 2011 o 09:00
    Ahojte cukráročky. Torty pečiem už dávnejšie ale zatiaľ to boli len klasické. Práve som sa pokúšala urobiť falošný marcipán z cukríkov a stalo sa mi to iste čo mithre. Lístočky a ružičky mi pripadajú ako z gumy a vôbec nedržia tvar. Použila som cukríky Haribo Chamallows. Prosím poraďte mi co s tým.


  • gablerovaj, 2. júna 2011 o 22:39
    ja som nemala ružičky z tejto hmoty :)


  • moli, 3. júna 2011 o 19:04
    Ja nikdy nerobím z Samalow cukríkov, jedine z JoJo cukríkov Marschmallow.Hmota musela byť mäkká, keď kvety nedržali tvar, keď budeš najbližšie v podobnom probléme, skús pridať p. cukor.Ja vidím problém len v tom, že Samallow sú jemnejšie nie také napenené ako JOJO a mnohé sú obalené cukrom a to na konzistencii mení.Ja som zatiaľ nikdy nemala podobný problém.Dúfam, že najbližšie sa vám bude viacej dariť!!!


  • lubica65, 5. júna 2011 o 20:49
    Ďakujem za rady, pridala som cukor. Aj keď bol mäkký, tvar držal. Výsledok mojej prvej torty z falošného marcipánu:
    [IMG]

    [/IMG]
    A ešte by som vás poprosila o jednu maličkú radu. Pokiaľ nie sú ozdoby na tortu z cukríkov marshmalows, tak z čoho sú? Poradíte mi? Prípadne by som poprosila o recept.


  • moli, 8. júna 2011 o 20:44
    @lubica65 torta je nádherná a na to že fakt prvá s poťahom, klobúk dole!Že z čoho ozdoby keď nie s MMF?Ako som už vyššie písala, ja používam aj na poťahovanie aj na ozdoby len MMF.Mne sa osvedčil, dobre sa mi s ním pracuje, aj ozdoby z neho sa mi vždy darili.Ale tých možností je o mnoho viac.Treba sa po nete rozhliadnúť a zaručene nájdete ako rady tak aj recepty na iné hmoty.Krásne chvíle pri novej tvorbe prajem :o)


  • lubica65, 9. júna 2011 o 10:31
    moli Ďakujem. Už som sa po internete rozhliadala, aj som si niektoré recepty vybrala a budem skušat dalej.


  • gablerovaj, 9. júna 2011 o 12:52
    jeeeej, ta je kraaasna :) klobuk dole :)


  • mithra, 12. júna 2011 o 22:32
    moli dakujem za radu skusim nabuduce pridat viac cukru ale priznam sa ze to bol moj prvy pokus takze budem skusat dalej.
    Ale mam este jednu otazku. ako zafarbim MMF hmotu na cierno? nemam ziadne gelove farby skor by som uvitala nieco co mozem doma najst,na internete som citala ze staci zmiesat cierne uhlie s alkoholom ale niesom si ista?! ako sa da ziskat cierne zfarbenie?dakujem


  • gablerovaj, 15. júna 2011 o 16:41
    vo štvrtok som robila dalšiu tortu a v pohode sa dali aj ružičky spraviť :)


  • zofka, 26. júna 2011 o 17:49
    ahoj moli,skusila som ten recept na marcipan,je to nieco skvele a chuti neodolatelne:-) mam 3 deticky a tie boli unesene s tej chuti,a este k tomu velmi sa mi s nim dobre pracovalo.dakujem za perfektny recept.:-)


  • katarina87, 29. júna 2011 o 13:27
    ja by som sa chcela spytat ja som tento potah robila vcera, ale som to az tak riedke nemala a sa mi zda ze som tam dala vela cukru lebo ked som to uz davala na tortu a zacala robit tie boky tak sa mi to zacalo trhat :( a este by som sa chcela spytat za 1ML kys.citronova je to cajova lyzicka alebo kavova lyzicka :)


  • marcy, 29. júna 2011 o 13:41
    @lubica65 :-) som unesená krásnou tortou,ktorá je nežná,vystihuje oslavu ,nááádhera...má zmysel sem chodiť,zdokonaľovať sa,podeliť sa o skúsenosti,promtné reagovanie vyzdvihujem :))


  • gablerovaj, 1. júla 2011 o 10:24
    @katarina87 , ja som dala kávovú lyžičku a hmota bola potom prikyslá, na druhýkrát som dala ani nie polovičku kávovej.. :) a treba dať menej cukru, lebo potom sa aj ťažšie rozvaľká a vyhladí, to sú moje skúsenosti s touto hmotou :)


  • katarina87, 1. júla 2011 o 13:24
    aj som si myslela ze to bude kvoly cukru taka, dakujem pekne za odpoved :)


  • aga1, 7. júla 2011 o 18:08
    Dievčence, veľmi ma vaše torty inšpirovali, určite to chcem vyskúšať aj ja!


  • izi2, 23. júla 2011 o 15:51
    mne sa to dost trhalo :( co som spravila zle? ked som to dala na tortu tak sa tiez urobili dierky, pritom som to nemala teneké.


  • katarina87, 25. júla 2011 o 17:55
    aj mne sa to stale trha ked to davam na tortu


  • llucik, 16. augusta 2011 o 16:48
    suhlasim tuto s komentarom ze konecne nieco po lopate vysvetlene odfotene...ja som nasla dnes a hned som sa aj rozhodla ze to musim vyskusat, vzdy som obdivovala taketo torty, no amne sa to aj veru podarilo na 1x :) az na uvodne polepene ruky, varesky, uterak vsetko nejak sa mi to lepilo, asi preto ze som to robila z polovicnej davky a trosku som si prerobila mnozstvo jednotlivych ingrendiencii...vysledok vsak stal za to krasna torta, dakujem moc moc za tento recept, problem s darcekami mam uz vyrieseny :)


  • llucik, 17. augusta 2011 o 10:07
    ja by som mala predsa etse jednu otazocku...ked nam ostanu vselijake zbytky z tej hmoty, ktore sme poodkrajovali (mne konkretne ostala biela a ruzova) daju sa dat znova do mikrovlnky roztopit a zafarbit na inu farbu ? alebo daju sa dokonca kombinovat ? ze mi ostala cevrena a modra, spojim ich a zafarbim na zelenu ?...


  • katariinkka, 17. augusta 2011 o 20:04
    Ahoj, chcem ti velmi pekne podakovat, za recept. Uz som robila dohromady trikrat tento marcipan, a vzdy mi vysiel. Len mi stale bezi hlavou jedna otazka. Ked si robila toho Nema, to si robila vsetky druhy farieb po jednom, alebo si kupila aj polotovar? alebo si mala odlozene niekde v chladnicke? Mne uplne stacilo, ked som robila z troch farieb a uz vtedy sa mi to nerobilo dobre v takom malom mnozstve. A da sa ten marcipan tak odlozit, aby sa potom mohol lahucko pouzit?


  • moli, 20. augusta 2011 o 21:08
    @mithra , keď že mám doma malinkú princeznú Vivien, dnes 8 týždňovú, žiaľ nestíham odpisovať na vaše otázky, no teraz to rýchlo napravím.Ja osobne som tiež nevedela ako na čiernu, tak som miešala modrú, červenú a zelenú farbu dokopy.Vznikla z toho sivá, tak som sa odvážila pridať tabletku čierneho uhlia (proti hnačke) s trochou vody v čom sa rozpustila a to trocha viac dopomohlo k čiernemu odtieňu.O tom uhlí som sa neskôr dočítala na nete že to aj iné cukrárky tak kúzlia :o) A ako píšeš, tak sa dá v rôznych internetových obchodoch zakúpiť aj hotová čierna farba, no ja som radšej za ten svoj nápad. :o)


  • moli, 20. augusta 2011 o 21:17
    @katarina87 ML znamená mokka lyžičku. :o) Dúfam že sa tejto vety dočíta každý kto túto odpoveď potrebuje čítať!!! Je veľmi dôležité aby sa hmota robila s týmto receptom z cukríkov JoJo Marschmallow, a nie s iných ako napr. Chamallows.Hmota sa potom správa úplne inak, lebo tie cukríky majú iné zloženie a nie sú schopné "vsať" predpísané množstvo práškového cukru.Z mojich skúseností ešte viem dodať aj to, že ak sú cukríky pred koncom lehoty záruky trvanlivosti, tak sa v neotvorenom sáčku scvrkávajú a hmota zhotovená z takýchto cukríkov tiež nereaguje tak ako by mala!!!Predpísaných 600 g je je orientačná váha p.cukru, ak pri miesení marcipánu hmota odmieta viac prijať, tak zvyšok nepridávajte.Naopak ak si ešte žiada viac ako je 600 g, treba k nej postupne ešte trocha pridávať!Hmota musí byť zuhšia, nelepkavá, ľahko tvarovateľná.


  • moli, 20. augusta 2011 o 21:21
    @gablerovaj , ML kys. citrónovej sa v každej kuchyni líši.Pre to že máme každá inú veľkosť ML, ale aj naše chute sa líšia a treba si kyslosť hmoty prispôsobiť na vlastnú chuť :o) O tom p. cukre som písala vyššie.


  • moli, 20. augusta 2011 o 21:24
    @izi2 , hmotu si možno aj mala dokonalú, no na prvý krát ti s ňou práca nešla od ruky!Mne prvá poťahovka vyšla na 100 bodov a s druhov som sa potrápila až tak, že som s ňou tortu dokázala potiahnuť až na tretí krát :o( Čím viac budeš skúšať (ak Ťa to neodradilo) tým viac skúsenosti s hmotou získaš a bude to dokonalé :o) Len sa nevzdávaj! .o)


  • moli, 20. augusta 2011 o 21:28
    @llucik , som rada že som aj teba inšpirovala k marcipánovým tortám ja!!! :o) A tú tvoju vetu zdieľam, že máš po probléme s darčekmi!Je to jeden z najkrajších darčekov čo človek môže darovať!Vlastnoručná práca a obsahuje veľa veľa práce, trpezlivosti, oddanosti, času a lásky!!!


  • moli, 20. augusta 2011 o 21:32
    @llucik , áno, hmota sa dá uskladniť aj v chladničke, no úplne postačí ak ju dáš len do špajzky, je v nej cukor a ten konzervuje, nemá sa ti tam čo pokaziť, môžeš ho použiť s istotou aj po 2-3 mesiacoch .o) V žiadnom prípade to nemraz ako to urobila jedna moja kamoška .o) A keď ju chceš použiť, tak ju dáš na pár sekúnd (1-2) do mikrovlnky ako píšeš a prehnietiš, ým nenadobudne potrebnú konzistenciu.


  • moli, 20. augusta 2011 o 21:35
    @llucik , ešte som zabudla dodať, že ak spojíš už 2 hotové farebné hmoty, hmota bude síce farebná, no vzniknutý odtieň bude dopredu nepredpokladateľnej farby, ale sa dá isto s fantáziou využiť aj taká farba.Keď chcem napr. fialovú miešam modrú s červenou a túto farbu pridávam do roztápajúcich sa cukríkov.


  • moli, 20. augusta 2011 o 21:39
    @katariinkka ,áno, hmotu si vždy a výlučne vyrábam sama.Pri tom Neme som mala niektoré farby už z predošlích tort ako zbytok a väčšinu som si zarábala nové a keď som potrebovala z niektorej pomenej-len na koraly, tak som robila dávku polovičnú.Vyššie si prosím prečítaj práve som o tom písala o tom uskladnení a o manipulácii s hmotou po uskladnení! :o)


  • llucik, 28. augusta 2011 o 20:25
    moli, dakujem za odpovede, ale aj tak sa chcem etse spytat :) ked som si pozerala tvoj fotoalbum na pokeci, co musim podotknut ze tam su neuveritelne krasne vytvory :), mas tam jednosrdiecko kde su aj pismenka " mojej milovanej manzelke" prosim ta ako si to robila ? mas nejake vyjrajovacky ? alebo normalne rucne z hmoty ? lebo by som aj ja chcela napisat venovanie a vobec neviem ako vyrobit tie pismenmka


  • bibia1, 28. augusta 2011 o 21:59
    dovolila som si pozrieť albumík na pokeci, tortičky sú nádhrené @moli , ja tiež používam hmotu z marshmallow, ale mám trošku iný recept, takže som si pridala do KK aj ten tvoj, ďakujem a určite ho vyskúšam. Krásne diela


  • moli, 29. augusta 2011 o 09:35
    Dievčatá ďakujem vám za krásne slová chváli!!! @llucik , písmenká vyrábam z MMF väčšie cca 3 cm vysoké so šablónou, ktorú som si objednala z netu a tie drobné o ktorých píšeš som písala z písmenkových cestovín. :O) Ak mal byť text dlhý a žiadaný na vrch torty, tak som to vedela vyriešiť len takto :o) Ešte že máme písmenkové cestoviny :o)


  • bibia1, 29. augusta 2011 o 11:15
    :) teda ty si riadna výmeselníčka


  • llucik, 30. augusta 2011 o 14:29
    no tak toto by ma fakt nenapadlo :) aj stym sijacim metrom ako si robila ozdobnu krajku :))))))) no zena s obrovskou fantaziou !!! oukej, zajtra idem asi na nakup pismenkovych cestovin :) a hor sa do pecenia aj s venovanim ! dakujem moli , si zlata


  • majkahra, 2. septembra 2011 o 19:03
    tak to je paráda, hneď sa vrhnem do roboty.


  • evusik, 4. septembra 2011 o 21:30
    milá @moli pozrela som si komentáre a zistila som, že uplynul takmer rok čo som sa chystala na poťahovú tortu :-) dostala som sa k nej až teraz, samozrejme som postupovala podľa tvojho popisu, nedarilo sa mi síce tak ako by som si predstavovala, ale som nakopnutá :-) a určite budem skúšať ďalej.... máme prvé vnúčatko, druhé je na ceste tak aká by som to bola babka keby som svojim vnúčatkám neupiekla tortu :-)
    » varecha.pravda.sk/recepty/torta-letna-luka-fotorecept/199...


  • magnetika, 6. septembra 2011 o 00:20
    @moli prosím Ta vieš mi poradiť, ako spravím hmotu bielej farby ? Pokial viem, tak tieto cukríky sú dvojfarebné. Zatiaľ som s touto hmotou nikdy nerobila, tak preto možno smiešna otázka. Už teraz ďakujem na odpoveď


  • magnetika, 6. septembra 2011 o 00:21
    @moli prosím Ta vieš mi poradiť, ako spravím hmotu bielej farby ? Pokial viem, tak tieto cukríky sú dvojfarebné. Zatiaľ som s touto hmotou nikdy nerobila, tak preto možno smiešna otázka. Už teraz ďakujem na odpoveď


  • bibia1, 6. septembra 2011 o 09:11
    @magnetika cukríky kľudne odrež tak, aby si mala len biele a len ružové časti, len potom treba zdvojnásobiť dávku, aby si mala požadované množstvo bielych cukríkov - aspoň ja som tak robievala - je to prplačka, ale výsledok stojí za to :)


  • moli, 6. septembra 2011 o 10:30
    Bielu z týchto cukríkov urobíš jedine tak, ak rozrežeš bielu časť cukríkov od ružovej.Ja to robím tiež tak.Len na váhu musíš dať pozor, lebo občas sa vydarí jedna dávka zo 4 balení, niekedy ani z 5 sáčkov cukríkov nevydá.Záleží od toho ako ich zrežeš od ružovej časti.A ak chceš fakt snehobielu hmotu, tak ich musíš ich odrezaváť podstivo :o) Veľa šťastia pri experimentovaním .o)


  • magnetika, 6. septembra 2011 o 16:09
    Dakujem vam dievcata, ked bude hotova, nafotim a pridam. Zatial moc pekne dakujem.... Budem robit futbalovu loptu pre synovca /17.9. ma narodeniny ;o)/


  • llucik, 7. septembra 2011 o 14:23
    moli :) mama mi dala nevediac moje vsetky poctivo urobene :) hmoty do mraznicky a, ja som si ich teda nechala volne rozmrazit ale uz sa snimi nepracovalo tak dobre ako predtym, uplne sa dorbia , a nejdem ich ani rozvalkat, no nanic, je to preto ze boli v mraznicke ? neda sa to este dako opraviit ?


  • smajliqa, 7. septembra 2011 o 15:47
    ahojte... viete mi poradit? chcela by som urobit presne taku tortu... aj viem ako na to, vsetko mam pripravene, ovladam... ale chclea by som pod to srdiecko este taky podklad.. ze korpus na plechu taky velky upiect, a tiez spravit tortu a to srdce polozit nan.. da sa to? nie je to srdiecko priliz tazke,???? neprebori sa mi to pod nim,,?, vdaka za vsetky rady :)


  • jurovic6, 9. septembra 2011 o 17:50
    chcel by som sa spytat ci by sa nedalo pouzit menej cukru.ja som totiz diabetik a zda sa mi to strasne moc.dakujem


  • jurovic6, 9. septembra 2011 o 17:50
    chcel by som sa spytat ci by sa nedalo pouzit menej cukru.ja som totiz diabetik a zda sa mi to strasne moc.dakujem


  • moli, 11. septembra 2011 o 14:16
    @llucik , túto hmotu dať do chladničky je veľký hriech :o) Viem bolo to omylom ako píšeš, no žiaľ sa s tým už nič nedá robiť.Už vyššie som písala, že stačí túto hmotu uskladniť v špajzke, poprípade v chladničke.Odtiaľ sa dá dať do mikrovlnky na pár sekúnd a po prehnietení je ako nová :o)


  • moli, 11. septembra 2011 o 14:19
    @smajliqa , presne nerozumiem čo potrebuješ zistiť a na čo sa vlastne chystáš!Chceš tortu potiahnúť MMF-om a položiť ju plát piškóty ktorý si nenaplnila krémom?Akú funkciu má ten korpus pod tortou?Alebo som tvoje predstavy zle pochopila???


  • moli, 11. septembra 2011 o 14:29
    @jurovic6 ,menej cukru do hmoty dať nevieš, pre to že hmota sa skladá z penových cukríkov a práškového cukru.Ak si diabetik, tak buď volíš iný "marcipán", čo neobsahuje toľko cukru, alebo sa ho žiaľ musíš zriecť.Ale aj tak si myslím si, že ak z torty potiahnutej touto hmotou skonzumuje diabetik jeden rez, tak z tej hmoty sa mu ujde asi 2 mm hrubý a 2-3 cm široký pásik cukrovej hmoty MMF- u a to mu ublížiť nemôže.


  • kvisadlo, 15. septembra 2011 o 16:52
    Ahoj moli..
    Práve som dorobila tortu...tá hmota je super...aj keď ja tie cukríky nemusím od mala(prejedla som sa ich a od vtedy nemôžem nič jahodové)ale na tomto som si pochutila....neodvážim sa dať foto,pretože vypracovanie nie je dokonalé...a 11mesačný synček sa už budil...ale aj tak som spokojná...som rada,že som to tu našla...vela úspechov prajem


  • llucik, 25. septembra 2011 o 11:07
    moli prosim ta, dala by sa ts hmota zafsrbit na cierno , nejako ?? alebo niecim ? bez toho aby som musela kupovat tu drahu gelovku ?


  • slavnicanka, 10. októbra 2011 o 22:51
    ja som robla poťahovku tiež podľa moli,krásne som si ju vygúľala,ale zle som odhadla veľkosť torty,keď som ju preniesla na tortu,bola krátka len dopoly torty.Ale keď bola torta natretá celá krémom,marcipán sa už nedal použiť,tak som to dala dole,a tortu som obliala čokoládou.A čo s poťahovkou?tak tú sme s mojím starým jedli 4-dni,namiesto sladkostí,lebo to bolo veľmi dooooobré.


  • moli, 11. októbra 2011 o 13:39
    @kvisadlo , veľmi som rada, že sa ti hmota ľúbi!!!A myslím si, že s tou fotkou by si sa kľudne mohla tu pochváliť, určite by boli kladné odozvy!Boli by sme radi!!!Prajem ti všetko dobré a šikovnú ruku v tvorbe tort s MMF! :o)


  • moli, 11. októbra 2011 o 13:39
    @llucik ,moja vyššie som písala ako som zafarbila hmotu na čierno ja!Nájdi si to prosím ťa! :o)


  • moli, 11. októbra 2011 o 13:43
    Drahá @slavnicanka a ostatné ktorým sa nepodarí hmotu vyvaľkať na potrebný rozmer!!!Tortu natretú krémom nechávajte stuhnúť a až po tom poťahujte!Ak sa poťah potrhá, alebo nebude dostatočne natiahnutá na potrebnú veľkosť, treba ju rýchlo z torty "strhnúť", tortu šup do chladničky, hmotu na 2 sek. do mikrovlnky a začíname od znova!!!Ak by boli na rubnej strane hmoty zvyšky krému, tak ich zotrieme, alebo jednoducho odštipneme!!!Funguje to!!!Dúfam, že som poradila a nebudete musieť už hmotu jesť zvlášť :o)


  • llucik, 12. októbra 2011 o 12:02
    oukej oukej idem hladat :)


  • llucik, 12. októbra 2011 o 12:02
    oukej oukej idem hladat :)


  • katariinkka, 19. októbra 2011 o 21:18
    Ahojte.....minuly tyzden som robila tortu mojej sestre a ako na zracu sa nam pokazila mikrovlnka. Tak som musela na rychlo vymysliet nahradny proces. Skusala som to nad parou rozpustit. Musim sa priznat, ze to nebolo ono, marcipanu bolo ovela menej, ale v krajnom pripade sa to da. Tak bab, keby nahodou dosluzi stara dobra mikrovlnka, mozte skusit:)
    A este nieco, miesto original cukrikov Marshmallow jojo mozte pouzit aj take ruzove ako keby pusinky. Su poliate nejakou ruzovou cukrovou polevou a este posypane cukrom, ale to sa da pod vodou umyt a su vyborne. Predavaju ich v lidli. Inde som ich este asi ani nevidela. Je ich viac a su lacnejsie. Ja osobne nevidim rozdiel medzi original:)


  • eraserhead, 3. novembra 2011 o 12:06
    @moli kyselina karmínová
    » www.chemievjidle.cz/bonbony/jojo-marshmallow-nestle-cesko#...

    "Pretože je extrahované z hmyzu, E120 nemôže byť konzumované vegánmi a vegetariánmi a tiež niektorými náboženskými skupinami."
    » sk.wikipedia.org/wiki/Karm%C3%ADn...

    @egreska ktovie prečo ti tá hmota nechutí (dactylopius coccus) ???


  • moli, 3. novembra 2011 o 15:56
    @eraserhead , ja toto všetko o cukríkoch JoJo veľmi dobre viem, pretože ma zaujíma čo dávam svojej rodine na stôl!Myslím si že by malo byť každému vo vlastnom záujme informovať sa čo konzumuje!A napokon, keby sme vedeli o všetkých "E"-čkach čo znamenajú, tak by sme nejedli takmer nič!!! :o)


  • 07janka, 3. novembra 2011 o 16:34
    Nedostala som kupit JOJO cukriky v Billa ;( a tak som isla do Lidla a tam maju tiez Marshmallow a spravila som z nich aaa je to super ;) moc dakujem za recept. Uz len si pockam na sobotnu oslavu a nato co povie oslavenkyna ;)))


  • eraserhead, 3. novembra 2011 o 17:55
    @moli ok, mne tie chrobáky v cukríkoch tiež nevadia,

    čo sa týka prvotných surovín pravdepodobne neexistuje taká ktorú by som nezjedol
    skôr som to myslel tak, že či aj vegáni a vegetariáni o tom vedia ......


  • jdanka, 16. novembra 2011 o 21:01
    Aj ja som to robila prvýkrát a bola som veľmi spokojná, s marcipánom sa pracovalo veľmi dobre, bol poddajný a netrhal sa, ako sa mi zvykol trhať pravý marcipán.


  • bibia1, 3. decembra 2011 o 22:14
    tak ako som vravela, že určite vyskúšam, tak sa aj stalo. A už inú hmotu z cukríkov robiť nebudem. Krásne sa vyvaľkalo a čo sa mne páčilo, super sa modelovalo, ďakujem za super recept.

    » www.facebook.com/photo.php?fbid=331959210151396&set=...


  • sestricka126, 8. decembra 2011 o 13:34
    tak konecne som nasla to co som hladala na tortu pre svoju 2rocnu dcerku :) velmi pekne rozpisane a nafotene
    chcem sa spytat mozem ceru nahradit aj maslom????tu v Norsku taky tuk ako je cera nenajdem :(


  • moli, 8. decembra 2011 o 13:37
    Miesto Cery @sestricka126 by som radšej odporučila bravčovú masť v rovnakom množstve ako sa píše Cera. :o)


  • marijanka712, 8. decembra 2011 o 13:58
    @molim velmi pekne dakujem podla tvojho postupu som to zvládla na prvý krát dokonca sa mi zdá, že sa to skôr roztopilo ako som si predstavovala , všetko sa darilo trocha sa to trahalo , ale nakolko som to davala na velku plochu celkom sa mi podarila so šmolkových cukríkov som odstrihala bielu lebo som chcela bielu, ale na vahe chýbali tak som prihodila s tých ružovo bielých asi 4 ks a vysledok svetlulinko ružová bola som spokojná a hlavne mojim hosťom sa velmi páčila zožala som úspech iste to nebola moja posledná torta budem pokračovať som so sebou maximálne spokojná a tebe dakujem za krásný motivačný postup.


  • domci4, 26. decembra 2011 o 12:07
    ako zohnať tú čiernu farbu? ja som nenašla ako si spominala že si písala vyššie...nenašla som ten komentár


  • zuzunka85, 29. decembra 2011 o 08:38
    AHOJ,najprv sa chcem podakovat,za tento skvely receptik,uz dlhsie som nieco taketo na nete hladala a konecne som nasla,je to skvele opisany recept ale mam jednu otazku ked si urobim z bielych casti cukrikov biely marcipan da sa zafarbit uz takato hotova hmota?pretoze idem vyskusat spravit macka pooh a potrebujem cervenu no len kusok na jeho kabatik,keby som len odobrala z bielej hmoty a prisypala tam cervene farbivo a prehnietila?pytam sa preto,lebo to idem robit prvy krat.


  • moli, 29. decembra 2011 o 10:21
    Áno @zuzunka85 presne tak.Tak sa dá dodatočne zafarbiť! :o)))


  • zuzunka85, 29. decembra 2011 o 12:14
    moli neskutočne si ma potešila! :o)


  • inspirovana, 30. januára 2012 o 12:39
    moli krásne tortičky robíš si veľmi šikovná a kreatívna žena :o) keď budem piecť tortičku tak vyskúšam aj ten Tvoj receptík.


  • marienka44, 5. februára 2012 o 12:24
    @Moli ,ja som chcela pozriet Tvoje diela na pokeci, co si uverejnila. Bohuzial, to heslo, ktore treba zadat, neviem. Ako na to? Dakujem za odpoved.


  • est, 6. februára 2012 o 11:20
    Tak tuhle hmotu určitě vyzkouším,dělala jsem ze sušeného mléka,ale moc dobře se s ní neprcuje,tak jsem zvědavá na tuhle


  • babinka, 7. februára 2012 o 07:19
    ja som prave zistila, ze @honestka tu pridala uz davno recept na doma vyrobeny marshmallow, a to by vlastne mnohym z vas pomohlo, pretoze je tam menej chemie a urcite je to omnoho lacnejsie, nez kupovat cukriky a este z nich odkrojovat...pozrite a skuste varecha.pravda.sk/.../domaci-marshmallow/14029-recept.html


  • bosorka80, 10. februára 2012 o 17:40
    ahoj, velmi ma zaujal tvoj recept na falosny marcipan. Ja som doteraz potahovala z K2, ale je chcela by som vyskusat tvoju hmotu. Mam vsak s jeho vyrobou jeden zakladny problem. Nemame mikrovlnku a neviem ci sa teda da tento recept urobit aj inak. Dakujem velmi pekne za radu.


  • marijanka712, 10. februára 2012 o 22:04
    @bosorka80 -dá sa to aj nad parou , ale proces je dlhší ,usíš stále miešať....


  • bosorka80, 11. februára 2012 o 09:54
    marijanka712 - dakujem za radu, no asi mi teda nic ine ako miesanie neostava :)


  • inspirovana, 12. februára 2012 o 14:19
    moja prvá marcipánová torta dopadla takto.S hmotou sa výborne pracovalo a inú už ani nebudem robiť.Som maximálne spokojná a videorecept moli je na jedničku :)


  • martina0812, 14. februára 2012 o 10:35
    mne táto hmota príliš nechutí, ale na druhej strane, to ani marcipán. :-(
    Čo sa týka pečenia, som začiatočníčka, robím tortičky pre moje detičky a doteraz som namiesto poťahovej hmoty proste "poťahovala" farebnou šľahačkou. Ale po tomto receptíku som skúsila marshmalow hmotu a bola som príjemne prekvapená hlavne tým, že sa s ňou pracuje oveľa lepšie, než s marcipánom. Ten sa mi z nejakého dôvodu trhá. Jediný problém je vyhladiť boky, tam mi vždy zostanú "volány". Ako to robíte, baby, že to máte tak super hladké?! Dajte mi typ na vyhladenie!


  • dankajuskova, 14. februára 2012 o 12:39
    ak sa mi ta hmota stale lepi?? robila som to podla receptu tak neviem preco :(


  • inspirovana, 14. februára 2012 o 21:42
    Ja som pekne na konci hmotu natiahla a vyrovnala a bolo to bez volánov.A potom som si to prešla zo žehličkou na marcipán a vyrovnalo sa to ešte viac.Bola som spokojná ale veľa vecí som si pozrela aj na internete.Treba skúšať a dostať sa do toho :)


  • dzantica, 26. februára 2012 o 17:45
    super... teraz 16.3. máme s priateľom piate výročie, tak by som ho chcela prekvapiť a upiecť mu tortu... dlho som hľadala na internete ako spraviť tú hmotu na poťahovanie..konečne som našla to, čo som tak dlho hľadala... bude to moja prvá torta, tak dúfam, že to zvládnem.. ale ako sa tak pozerám na tvoj receptík, je to tam všetko tak dokonale vysvetlené, že verím, že sa mi to s tvojou pomocou podarí.. :) veľké ĎAKUJEM.. máš nádherné tortičky, si veľmi šikovná...


  • moli, 23. marca 2012 o 08:33
    Ďakujem pekne!Tešíme že som pomohla :o) Potom sa pochvál výsledkom @dzantica


  • anama, 9. apríla 2012 o 15:10
    ahoj moli, chcem sa ti podakovat, ze mi tvoj postup dodal odvahu aby som skusila potah podla tvojhu receptu. Ja som piekla svoju prvu tortu a klobuk dole pred tvojim umenim....mne hmota ostala na rukach a nevedela som ako dobre vymiesit potah....no nakoniec sa to ako tak podarilo. Len som nevedela ziazne vytvorit ziazne ozdoby, vsetko sa rozpadavalo a nedrzalo tvar :-(
    Mozno som dala vela cukru?


  • inge241, 19. apríla 2012 o 19:58
    ahoj moli.dnes som robila torticku dcerke...troska som to doplietla a urobila inak,ale celkom sa vydarilo.nabuduce musim vyvalkat na tensie,ale inak chutovo ten marcipan vyyyborny.torticka sa malej pacila,tak uz len si ju zajtra vychutname :)


  • wywka, 21. apríla 2012 o 16:03
    neskutočne super recept. veľmi jednoduchý. napísala si super postup takže aj keď som to robila po prvý raz vyšlo mi to na jedničku. len by som sa chcela opýtať, ako mám túto hmotu skladovať v chladničke a ako dlho ju tam môžem nechať. ďAKUJEM


  • moli, 22. apríla 2012 o 10:28
    @anama , ja som tak rada, že mi sem píšete nie len tie čo potrebujú ešte s niečim poradiť, ale aj tie ktoré a chcú "len" poďakovať a vyjadriť, že ich môj super opis inšpiroval k poťahovaným tortám!Pre mňa to je veľká radosť, že som toľko žienok inšpirovala a máte úspechy som si istá!!! :o) Teraz neviem či si dala fakt cukru málo, či veľa, keď že najprv píšeš, že sa ti lepila hmota na ruky a potom že sa ti to rozpadávalo!Ak ti už hmota pri miesení rukami pohltila väčšinu cukru:ruky spratať od hmoty, umyť, vysušiť a domiesiť hmotu do mäkučkého tvarovateľného stavu.Rátajte s tým, že m´hmota je ešte teplá a kým bude chladnúť, bude aj tuhnúť.S čerstvou sa dá dobre poťahovať, s niekoľko minútovým odležaním bude vhodnejšia na tvarovanie figúriek, kvietkov... :o)
    Som rada že si vyskúšala a ďakujem za srdečné pochvaly, hrejú pri duši, ďakujem :o)


  • moli, 22. apríla 2012 o 10:36
    @inge241 ,neskutočne ma teší, že si prišla napísať mi, že si hmotu vyskúšala!!!!Som rada, lebo viem, že budeš mať tortičkou úspech a ja mám z toho radosť na duši, že "vďaka mne-môjmu receptu", viac nepotrebujem!Naozaj som rada, že sem píšete nie len otázky ale aj sa pochválite s vlastnými skúsenosťami, úspechmi a aj moje diela chválite.Ste zlaté a VŠETKÝM VÁM VEĽMI PEKNE ĎAKUJEM!!! :O)


  • moli, 22. apríla 2012 o 10:41
    @wywka ,som rada že aj tebe sa zapáčil recept a že si s ním mala úspech!!!Strašne moc ma to teší! :o) A keď smiem poradiť, tak ak by si mala niekedy čas, tak si prečítaj vyššie príspevky žienok, otázky a moje odpovede, dozvieš sa z nich + informácie :o) Ale teda hmotu môžeš v suchu napr. aj v špajzke skladovať aj 3-4 mesiace.Keď že sú z cukríkov a okrem farbiva nič iné moc neobsahujú budú konzervované.V žiadnom prípade ich nedávaj do mrazničky a pred použitím hmotu na pár sekúnd vlož do mikrovlnky, hmotu prehnieť rukami kým nebude ako nová a :tadám!Môžeš pracovať :o)


  • palculienka18, 23. apríla 2012 o 22:03
    Ahoj moli, môžeš mi prosím ťa poradiť, ako mám skombinovať farbivá, aby mi vznikla MMF modrej farby? Idem piecť tortu pre syna k 1. narodeninám a neviem si akosi spomenúť, ako správne namiešať farby:_)


  • moli, 24. apríla 2012 o 12:41
    Hmmmmmmmmm, žiaľ modrú farbu nenamiešaš nijako, pretože to je základná farba. Tu si o tom pozri :o) » www.blog.alidesign.eu/2011/01/15/miesanie-farieb-farebne-spek...


  • quma, 27. apríla 2012 o 10:19
    Ahojte dievcata... Mohli by ste mi prosiiiiim poradit...
    Spravila som hmotu podla tohto receptu... naozaj perfektne sa snou pracovalo... vyrobila som si krasnu stuhu a ta naozaj dobre vytuhla.. Ale po potiahnuti celej torty som ju odlozila do ladnicky a hmota sa mi cela rozmocila a nakoniec vyzerala ako zele, pod potahovku som dala pudingovu plnku... PROSIM poradte co som spravila zle, postupovala som presne podla receptu :(


  • moli, 27. apríla 2012 o 15:45
    @quma ,mám pocit, že si hmotu síce robila dľa môjho postupu, no nepoužila si cukríky JoJo Marshmallow! :o( Bude to isto tým.Raz som tak pochodila, keď som chcela ružovú hmotu pre neterku a nemala som ružovú farbu, tak som kúpila ružové cukríky nejaké Lídlácke a tie obsahujú viac cukru a iné prísady.Potom sa hmota správa tak ako sa správala aj tá tvoja-spotila sa!Ale občas sa jemne spotí aj keď je torta plnená ovocím, ktoré cez poťah potom dýcha a hmotu zarosí.Tak že asi toľko, oplatí sa kupovať tie jojo cukríky ak chceme mať všetko ok :o)


  • katarina2511, 27. apríla 2012 o 19:20
    @guma - moja rada roky pracujem s fondantom, toto sa stava ked sa to da do chladnicky. Davam fondant na perniky a toto sa mi stalo, ked som ich dala do chladnicky a perniky su suche, takze tam nebol ziadny krem, co by to rozmocil. Rovnako pochodili aj cupcakes ked boli v chladnicke a fondant bol priamo na piskotovom cupcake. Skus pouzit taliansky bielkovy krem na plnenie torty, ten je velmi chutny a trvaly, netreba ho davat do chladnicky. Good luck!


  • roni87, 25. júla 2012 o 22:45
    nerozteká sa prosím táto hmota v chladničke? chystám sa nou potiahnuť svadobnú tortu tak aby vydržala :) dakujem


  • katarina2511, 26. júla 2012 o 04:28
    Fondant nedavat do chladnicky !!! Spoti sa, zmakne, torta strati tvar.
    Skusala som vsetky druhy fondantu. Vysledok rovnaky.


  • roni87, 26. júla 2012 o 08:53
    tak ako ju skladovať v tomto teple? musi prežiť do soboty:)


  • roni87, 26. júla 2012 o 09:03
    zabudla som spomenuť že už v piatok ju musime previesť do kultúrneho domu...a tam ju daju do chladničky :/


  • lara1705, 4. septembra 2012 o 22:20
    ahojte, chcem sa opytať, čim sa da nahradiť potravinarske farbivo, potrebujem červenu a svetlomodru farbu. A kde skladovať hotovu poťahnutu tortu? možem v chladničke? Dakujem za každu odpoved.


  • anina6, 20. septembra 2012 o 19:30
    tak toto je úžasné, varecháčky, ste veľmi šikovné, musím to vyskúšať aj ja,toľko nových vecí sa tu dozviem. len radosť s vami spolupracovať.


  • wero13, 23. septembra 2012 o 14:41
    @moli veľmi pekne ďakujem za receptík! nikdy som tortu nepoťahovala ale podarilo sa mi to na prvý krát. dokonca som si urobila také dvojvrstvové kvety a všetky ozdoby. Odteraz už moje torty vyzerajú presne tak, ako som vždy chcela :-) Ešte raz ďakujem a prajem veľa kreatívnych nápadov pri pečení...


  • jaja, 30. septembra 2012 o 17:31
    dobrý deň, vie mi niekto poradiť koľko potrebujem fondánu na približne 2 kg tortu idem to robiť prvý krát. ďakujem .


  • moli, 30. septembra 2012 o 22:20
    @wero13 ,velmi somqada,že si s hmotou spokojná a že sa ti s ňou darí tvorba.Ďakujem za slová chváli,prajem ti mnoho úspechov v tvorbe krásnych tortičiek,kt.robia radosť tebe aj tvojim obdarovaným! :-)


  • moli, 30. septembra 2012 o 22:23
    @jaja ,2kg torta by mala byť mensia,teoreticky aj prakticky by ti mala na jej potiahnutie vystačiť polovičná dávka z tejto hotovej hmoty :-)


  • jaja, 1. októbra 2012 o 19:06
    @moli , ďakujem za odpoveď,snáď sa mi to vydarí :-)


  • moli, 2. októbra 2012 o 13:06
    @jaja , nemáš zač! :) Som presvedčená že sa ti to podarí!! :o)


  • wewerka01, 13. októbra 2012 o 21:58
    Perfektný recept, super nafotený postup :) Veľmi mi to pomohlo. Fondan sa mi podaril hneď na prvý krát, len sa trochu viac lepil. A keďže mandľovú príchuť "nemusím" pridala som citrónovú. :) Ďakujem za receptík! :)


  • fany1602, 15. októbra 2012 o 07:05
    konečne som vyskúšala tento falošný marcipán a je super!!!perfektne sa s ním pracuje!!! ja som piekla tortu barbie bábiku no fakt jedna radosť!!!bohužial sem neviem pridať fotku ale na faceboku je tam sa dá pozriet ešte raz vdaka za super receptík!!!


  • fany1602, 22. októbra 2012 o 05:51
    chcela by som sa spýtať na recept tej srdiečkovej torty vyzerá úžasne!!!to je čokoládová však?vopred dakujem pekne


  • moli, 23. októbra 2012 o 12:58
    Som rada, že sa dobre pracovalo a darilo sa! :) Recept na tortu je tento: » varecha.pravda.sk/recepty/bezlepkova-torta-fotorecept/813...

    Je to recept môj vlastný bez múky s pudingových práškov práve čoko krémom, ale krém môže byť rozličný, od výmyslu sveta.. :)


  • fany1602, 28. októbra 2012 o 21:41
    molii dakujem pekne naozaj vyzerá úžasne manžel bude mať čoskoro narodeniny tak mu ju určite upečiem!!!má veľmi rád čokoládovú tortu zato som si pýtala recept ešte raz dakujem!!!


  • katulik89, 30. októbra 2012 o 09:00
    Držte mi palce práve teraz to idem skúsiť na otcovu narodeninovú tortu :-)


  • moli, 6. novembra 2012 o 13:45
    @fany1602 ,, nemáš za čo, aj inokedy, rada pomôžem ak viem :)


  • moli, 6. novembra 2012 o 13:46
    @katulik89 , tak ako sa darilo??? :) Verím že ti išla robota od ruky a že si zožala velikánsky úúúúúúúúúúúúúspech!!! :) Však mám pravdu? :)


  • stuvik, 12. novembra 2012 o 20:19
    teda moli...tlieskam ti.. krasne,krasne,krasne..; )) ja som skusala robit postavicku,futbalistu na torte pre mojho syna,ale sa mi nevydaril...vobec mi to nechcelo drzat,aj som to mala v chladicke,celkom stuhnute,aj tak mi to padalo..ty mas niecim vystuzene tie preliesky na torte?ak by si mi vedela poradit,budem vdacna..este raz velmi pekne torty mas


  • merilyn, 21. novembra 2012 o 11:30
    V lidli mávajú v rámci amerického týždňa (aj teraz) 300g balenie bielych marshmallow, podarila sa z mi nich výborná hmota podľa tohto receptu.


  • mesiar50, 22. novembra 2012 o 22:30
    @moli ,prekrásne a nápadité.Ked napísem ze 1* tak to je málo.Ja som to uz dávno chcel odskúsat ale som sa do toho bál pustit.


  • monka3111, 28. novembra 2012 o 18:40
    Je to uplne dokonali recept.. marcipan som robila dnes podla tohoto receptu a vydaril sa na vybornu som nadmieru spokojna ... len farby musim kupit neake lepšie nakolko jojo cukriky su ružove a ked som tam dala farbu modru zafarbilo mi to do zelena a ked som dala červenu bola stoho taka ružovo červena takže nabuduce vsadim na gelove farby.. ale som aj tak velmy spokojna ... :-)


  • ancicka, 30. novembra 2012 o 14:56
    D:My DocumentsMy fotokolačeDSC03977.JPG
    Robila som tortičku podľa tohto rcp.Mne robralo 400g cukru.Hmota je fýborna,dobré sa s ňov pracuje.


  • ancicka, 30. novembra 2012 o 15:13



    Dúfam,že sa podarilo.Tak vyzera s poťahovkov.


  • nanus, 3. decembra 2012 o 10:10
    Veľmi pekné, chcem sa opítať tie ďaľšie ozdoby tam z boku torty držia sami alebo sú tam niak prilepene prosím?? :D :D :D


  • gubics, 6. januára 2013 o 07:44
    Keď máte možnosť pozerať TV Paprika, tak to nevynechajte. Žial ja to môžem pozerať len u dcéry Tam sa môžete naučiť od skúsených svetoznámych kuchárov a cukrárov rôzne finty, či už s varením alebo pečením. Teraz pred sviatkami som práve videla ako cukrár obaľoval tortu s marcipánom , a ako uhladzoval tú hmotu na bokoch tej torty ktorú práve chystal na akúsi súťaž.


  • jade23, 8. januára 2013 o 19:45
    1 ML kys.citrónová-prášková

    nema tam být 1čj nebo tak nak nemohu pochopit ML to jí mam rozpustit a pak přidat? pokud ano kolik mam te kyseliny dát do skleničky?
    děkuji za odpověd


  • jade23, 8. januára 2013 o 19:47
    a ještě jedna otázka jak dlouho to vydrží v lednici?


  • tinna333, 20. januára 2013 o 16:30
    super recept, fondant som robila a pouzivala prvy krat v zivote a hned sa mi to uzasne podarilo :) dakujem kraaaaasne


  • sharona, 8. februára 2013 o 10:00
    Robila som raz takýto fondán z penových cukríkov, aj sa mi vydaril, ale keďže sa torta hneď nezjedla celá dala som ju do chladničky. Na druhý deň však fondán navlhol, bol taký nechutne mazľavý a naťahoval sa. V čom bola chyba?


  • moli, 24. februára 2013 o 13:34
    @stuvik , ďakujem za slová chváli! :) Si milá! Ak chceš z tejto hmoty tvarovať postavičky, či predmety ako som to robila aj ja, do hmoty vpracuj o čosi viacej p.cukru, aby nebola príliš mäkká a držala tvar ak ju tvaruješ.Tam Ti chlad(nička) nepomôže pri tvarovaní, ak je hmota "tekutá!, mäkká. Ja som napr. šmykľavku sušila asi 20 min fénom na vlasy, studeným vzduchom, keďže bola z hrubšieho kusu cukrovej hmoty.Potom keď už držala mnou vymodelovaný tvar, tak sa sušila 2-3 dni pred tým, ako som ju postavila na tortu. :)


  • moli, 24. februára 2013 o 13:39
    @merilyn ,z "tých" a podobných bielych cukríkov som hmotu vyskúšala aj ja. Nie je zlá, ale nie je to "ono"! Nedá sa do nich po roztavení vpracovať toľko p.cukru, ako bežne do iných cukríkov, tím je celková poťahová hmota menšia a aj konzistenciu má inú, a zároveň aj manipulácia s ňou je iná,pretože tieto biele cukríky majú iné zloženie ako napr. JoJo Marschmallow. Ale aj ja ich používam a potom si prispôsobím recept a prácu k ich povahe :)


  • moli, 24. februára 2013 o 13:48
    @mesiar50 ,ďakujem za slová chváli! :) A netreba sa báť, treba to vyskúšať, isto by Vám to šlo :) Veď keď človek chce. :)


  • moli, 24. februára 2013 o 13:50
    @ancicka , veľmi pekná tortička sa vám podarila a ako čítam, tak ste pochopili podstatu, že ak si cukríky vyžadujú 400 g p.cukru, tak do nich vpracujete len toľko, aby bola hmota použiteľná a aby sa s ňou dobre pracovalo :) Veľmi pekne ďakujem za fotku!!! :)


  • moli, 24. februára 2013 o 13:54
    @nanus ,ozdoby či po bokoch, či na vrchu, držia tak, že ich, alebo tortu v mieste kde chcem predmet "prilepiť", potriem mokrím kuchynským štetcom :) A drží.. :) Ak lepím vätšie čaasti, napr. postavičky v stoji, tak ich prepichnem špáratkom a vpich do torty, ale tiež príde do bodu aj voda-ako lepidlo :)


  • moli, 24. februára 2013 o 13:55
    @jade23 , áno, prášková :) Ak nepíšem neskoro :)


  • moli, 24. februára 2013 o 13:58
    @jade23 ,, teraz so zistila, že som odpovedala nesprávne, jedná sa o práškovú kys.citrónovú a má to byť ML- teda mokka lyžička :)


  • moli, 24. februára 2013 o 13:59
    @jade23 ,ups, ďalšia odpoveď :) netreba ju mať v chladničke a vydrží aj 3-4-5 mes. Je to cukor a cukor konzervuje :)


  • moli, 24. februára 2013 o 14:01
    @tinna333 , veľmi sa teším, že sa hmota vydarila a práca išla super. A veľká vďaka, za to, že si prišla sa pochváliť!!! :)


  • moli, 24. februára 2013 o 14:04
    @sharona , mala som jedinú skúsenosť, keď mi fondán na torte nechutne navlhol. Bolo to v tedy, keď som hmotu nerobila z JoJo MM, ale z Haribo -potrebovala som bábikovo ružovú a minula sa mi doma ružová potravinárska farba. Tie cukríky nemajú také zloženie ako JoJo a chovajú sa v poťahovej hmote tak ako si zažila aj Ty :)
    Zvykne hmota vlhnúť prirodzene na torte, lebo torta (krém) dýcha a aj vtedy sa potí, keď sa viackrát vloží do chladu a vyberie do tepla, to je normálne :)


  • aylin, 16. marca 2013 o 12:15
    Chcela by som sa spýtať, aký je rozdiel, keď urobím fondán v mikrovlnke a keď ho normálne miesim v rukách. Ďakujem


  • moli, 18. marca 2013 o 13:28
    Nerozumiem otázke @aylin. Pretože fondán nerobíme v mikrovlnke, len v nej rozpúšťame penové cukríky z ktorých vyrobíme fondán. Tak že mi prosím upresni, ako si to vlastne myslela, ďakujem :)


  • aylin, 18. marca 2013 o 13:34
    no tak som myslela, ze aky je medzi tym rozdiel, ked ich necham rozpustit v mikrovlnke ako ked ich miesim v ruukach.


  • macik, 19. marca 2013 o 11:05
    Ahoj. Dělala jsem nedávno ,taky z bombonu potahovku a bylo to tvrdé ,že to bńešlo rozválet na dort, Dala jsem 17dkg bombonu z Penny marketu a 20 dkg sušeného mléka ,40 dkg mletého cukru, trochu citronatu a vodu plus barvivo, Pěkně to šlo dát dohromady,ale vyvalet jen trochu a na velikost dorty už ne. Nevíte kde je chyba? Květy formičkami šly super i tvarovat a příchut taky super Poradte prosim ,co s tim. Mám udělanou 1 a pul dávky v igelitě a schovanou v chladu. Díky za radu. Marcela


  • veronika93, 27. marca 2013 o 18:02
    Zdravím, chcela som si pozrieť vaše torty na pokeci, ale vraj potrebujem heslo..ktoré nemám:( mohli by ste nám ho tu poskytnúť? :) Nech sa môžeme pokochať.
    Budúci týždeň idem skôšať hmotu...som však v zahraničí, tak jojo cukríky nezoženiem, ale držte palce, aby to s týmy tunajšími vyšlo :).


  • honestka, 27. marca 2013 o 18:10
    @veronika93 , ked si v zahranici tak si klikni na YT tam si najdes plno receptov a ukazok ako robit potah na torty original bez cukrikov so zelatinou alebo z marshmallows cukrikov /jojo/, ktore su uz urobene z toho zakladu cukru a zelatiny.
    aj tu najdes recepty len si daj do hladaj.


  • luboslava741, 18. mája 2013 o 20:09
    dobry den ....planujem skusat tento falosny fondan v modrej farbe ale ozdobit chcem nejakou inou mozem potom uz zafarbeny fondan pri valkani znovu refarbit?? :-)


  • moli, 20. mája 2013 o 12:58
    @luboslava741 , záleží od toho akú si zvolila prvý odtieň a farbu poťahovky.Ak máš napr. tú modrú, ale už tmavú, tak max. na čiernu ti to prefarbí. Ale ak máš bledšiu modrú a chceš napr. na zeleno, pravdepodobne ti vznikne tyrkysová. Ale aj s farbami pozor. Ak sa do tejto hmoty dáva viacej farby (aby bol odtieň čo najsilnejší, či tmavší), mení konzistenciu hmoty-začne sa drobiť :)


  • kika2701, 8. augusta 2013 o 20:16
    Ahoj, je to skveli recept... Dnes osm ho robila a podarila sa az nad moje ocakavania.. proste pecka.. minuli rok som robila marcipan zo suseneho mleka a to bola hroza... Vsetkym doporucujem tento recept. Zajtra sa chystam dorobit celu tortu tak potom pridam foto. :)) Zienky radim vam : chodte krok po kroku podla receptu a nemate co pokazit. :)


  • segi, 9. augusta 2013 o 18:30
    dnes som hmotu skúšal , je to rýchle a jednoduché , ďakujem za recept ,ktorý hodnotím ako veľmi podarený , no chuť tejto hmoty nebola taká akú som práve chcel , asi to bude mliečny marcipán , čo mám tak rád :D... ale inak veľmi pozitívne hodnotenie receptu


  • olinka12, 21. septembra 2013 o 16:09
    No varešky moje aj ja dnes robím tento akože marcipán zdá sa mi , že hmota je fain len sa mi nedá celkom dobre vyvaľkať trošku sa mi lepí kto mi poradí ako ďalej vopred ďakujem


  • moli, 25. septembra 2013 o 09:36
    @kika2701 , @segi ,teší ma, že sa vám páči a darila sa robota a ďakujem pekne za slová chváli ;)


  • moli, 25. septembra 2013 o 09:39
    @olinka12 , ak sa hmota lepí, trošku pri valkaní, treba viacej podsípávať p. cukrom prípadne zmesou p. cukru a Solamylu. Ak sa hmota už sama o sebe lepí, je mäkká, treba do nej vpracovať ešte p. cukor.


  • lulu26, 26. septembra 2013 o 22:17
    Ahoj Moli! Tiež som dnes vyskúšala tvoj recept na MMF a super. Uvidím, keď pôjde zajtra na tortu ;o) Mohla by si prosím ešte zverejniť recept na krém, ktorý dávaš pod poťah? Pozdáva sa mi ten na tej fotke kde poťahuješ srdiečko. Vopred vďaka!


  • moli, 27. septembra 2013 o 13:25
    @lulu26 , krém pod poťahovku nerobím nejak extra. Vždy dávam ten, ktorým som aj tortu naplnila. Ak sú v kréme oriešky, orechy či podobne, tak si nechám plnku zvlášť bez tých orieškov, alebo si vymiešam zvlášť len


  • moli, 27. septembra 2013 o 13:25
    @lulu26 , krém pod poťahovku nerobím nejak extra. Vždy dávam ten, ktorým som aj tortu naplnila. Ak sú v kréme oriešky, orechy či podobne, tak si nechám plnku zvlášť bez tých orieškov, alebo si vymiešam zvlášť len


  • moli, 27. septembra 2013 o 13:25
    @lulu26 , krém pod poťahovku nerobím nejak extra. Vždy dávam ten, ktorým som aj tortu naplnila. Ak sú v kréme oriešky, orechy či podobne, tak si nechám plnku zvlášť bez tých orieškov, alebo si vymiešam zvlášť len


  • moli, 27. septembra 2013 o 13:26
    @lulu26 , krém pod poťahovku nerobím nejak extra. Vždy dávam ten, ktorým som aj tortu naplnila. Ak sú v kréme oriešky, orechy či podobne, tak si nechám plnku zvlášť bez tých orieškov, alebo si vymiešam zvlášť len čerstvé maslo s čokoládou( kakaom) ako aj napr. v prípade punčovej torty :)


  • dadena27, 25. novembra 2013 o 12:15
    Ahoj Moli,

    citam iba vela chvaly na tvoju MMF. Som zaciatocnicka, skusila som uz nejake potahovky ale okrem White Icing sa mi nic moc nepozdavalp (vratane domacej zo suseneho mlieka).
    Rada by som vyskusala tvoj recept, ale predtym by som este chcela mrknut na tvoje torticky. Ziada to odo mna heslo, ako sa mozem prihlasit?
    Dakujem krasne vopred 


  • kristina2701, 19. januára 2014 o 21:06
    Ahoj, ten recept je super! :) robila som ho a podaril sa hned na prvy krat... :) POdarila sa mi krasna torticka. :) Velmi dakujem


  • moli, 20. januára 2014 o 09:44
    @ristinka2701 , teší ma, že si moju hmotu vyskúšala, že sa Ti podaril a a máš z toho radosť. Takže aj ja mám radosť :)


  • lasirena, 8. februára 2014 o 09:59
    Ahojky, veľmi ďakujem za recept na poťahovaciu hmotu. Vyskúšala som ho a mám na Vás pár otázočiek :-) hmotu som vypracovala v pohode, aj keď možno som mohla dať menej cukru než písaných 600g, lebo bola trochu tvrdšia, a keďže som nečítala všetky komenty (až dnes som časť prečítala) tak už viem, že cukru dávať podľa toho, kolko hmota prijíma. Dala som ju do chladničky a pred použitím som ju na niekoľko hodín vybrala von (už viem že som ju mala dať na chvílu do mikrovlnky) takto som sa s ňou trochu potrápila, lebo bola tuhá, prehnietila som ju mokrými rukami a valkala aj s manželovou pomocou lebo to šlo z tuha. Ale nakoniec sa podarilo. Čo už sa mi podarilo menej bolo orezanie kol dokola, hmota sa mi vlnila nepriľnula ku korpusu, a nakoniec vyskočila, takže nebola torta pekne zakrytá až dolu. Ale aj to som vyriešila, že som urobila naspodku akoby "stuhu" zo zbytku hmoty. Tešila som sa, že na prvýkrát je hmota krásna, ale veľké sklamanie ma čakalo dnes ráno. Hmota celá navlhla a zmakla :-( Stalo sa Vám to niekedy? Čo som urobila zle? Ako tortu skladujete Vy? Táto torta bola len skúška, dcerka bude mať v marci narodeniny a chcela by som jej upiecť vlastnú tortu, ale mám strach, že toto by výsledok riadne skazilo... ďakujem za odpoveď.


  • moli, 11. februára 2014 o 10:24
    @lasirena verím, že ste sa potrápila a verte mne, že čím viac s hmotou budete skúšať, tým viac si zvyknete, naučíte sa praxou aj bez rád iných. Samozrejme, ak máte otázku, smelo sa pýtajte, ak viem rada odpoviem :) S tým "mokvaním" , vlhnutím už potiahnutej torty sa objavia "problémy" často. Záleží, aký krém je pod poťahovkou, či je v torte ovocie, ale aj mokvanie príde skôr či neskôr u všetky poťahovaných tortách. Všimnite si to napr u pohára vody... Ak dáte pohár s vodou, či krabycu mlieka do chladničky, po jeho úplnom schladení ho vyberiete do izbovej teploty, čo sa stane po čase??? :) "Spotí sa"! Mne sa stáva, že torta je náročná na zdobenie, zdobím ju, potom ju vkladám do chladu, znova vyberám a zdobím ďalej, znova do chladu... a už sa na nej vyzráža para.Tak že ak je to možné, aspoň po zhotovení torty nechodiť často do chladničky, alebo dať tortu v zime na balkón, kde sa nestrieda teplota, aby vydržala krásna aspoň do odovzdania oslávencovi :)


  • kadlin, 8. marca 2014 o 08:35
    v prvom rade vas musim pochvalit za uzasny recept, pekne popisany. :-) uz som skusala tento potah skor a podaril sa no bolo leta a nastal ten isty problem ako tu uz bol spominany ze sa mi zacal rosit potah ale pripisovala som to tym teplotam. no vcera som robila znova a zaujimave na tom bolo ze sa mi zarosili len tie v ktorych bolo farbivo. biela cast bola pekna matna... :-) ono to je to ze clovek a este ked ma male dieta robi tortu na etapy a stale ju vybera z chladu... ako pisete. :-( no kazdopadne torta sa paci tak dufam ze i ked vyzera ako nalakovana bude sa pacit aj oslavencovi... :-) este raz dakujem za receptik...


  • tinna333, 16. apríla 2014 o 10:23
    potrebujem radu.. uz som raz robila tento uzasny fondan a skvele sa vydaril, ale teraz uz rok nepouzivame doma mikrovlnku = teda ju ani nemame a neviem ci by to fungovalo keby som sa snazila rozpustit tie marshmallow vo vodnom kupeli trebars? alebo nad parou? dakujem za radu


  • moli, 16. apríla 2014 o 15:37
    Kludne aj nad parou, či v horúcom vodnom kúpeli.Pôjde to ťažšie, ale dá sa ;) Mimochodom ja čakám kedy sa naša mikrovlnka pokazí a potom už budem bez nej..., nekupovala by som! :)


  • matuskova, 28. augusta 2014 o 12:46
    Pomôžete mi prosím ? Robím poťahovku podľa tohto receptu, ale neviem, čo mám robiť. Stala sa mi taká vec, že mala som 200 g cukríkov a dala som 600 g cukru. Lenže teraz sa mi zdá, že je tam toho cukru veľmi veľa, je to až príliš sladké a keď to rozvaľkám trhá sa to. Je dokonca akoby vidno aj malinké kryštáliky cukru a na dotyk to vôbec nie je hladké, dokonca je tam tie akoby kryštáliky na dotyk cítiť. Ako to napraviť ? Prosím, pomôžte ...


  • moli, 29. augusta 2014 o 00:13
    Mám pocit,že na vine bude práškový cukor,kt.ste použila. :-( Dopadla som tak raz aj ja a hmota šla do koša :-( Mne sa osvedčil v tejto hmote p.cukor tmavomodrom balení od Sweet family. Čím jemnejší p.cukor,tým lepšie. A sladkosť hmoty je v tomto prípade neriešiteľná záležitosť,kedže celá hmota je z cukru a cukru. :-) Ja zvyknem hovoriť,že poťahovka na torte je len obal,ozdoba,netreba ju konzumovať (celú) :-)


  • matuskova, 29. augusta 2014 o 11:14
    Použila som cukor, ktorý máte vy na obrázku, presne ten tmavomodrý ... Dnes večer idem na oslavu a keďže bývam na dedine, tak sú tu dokopy 2 obchody a ani v jednom nie sú tie cukríky. A do meste to mám ďaleko, dokonca mám zlé spoje ... Ja už neviem, ako to mám napraviť ... :(



Prihlás sa "Varechovou prezývkou":
 

Nemáš zaregistrovanú prezývku? Zaregistruj sa, je to zadarmo! Registrácia


Tento recept VytlačiťDaj na FacebookPošli mailomDo mobiluDo mobiluUpozorni admina
QRCode - ak máte v telefóne čítačku QR kódovRecept do mobilu:
Skrátená linka do SMS-ky alebo na diktovanie do telefónu:

Magazín

Omáčky zo severu aj juhu Európy
Omáčkový seriál pokračuje: Nechajte sa inšpirovať omáčkami, ktoré sú typické pre rôzne národné kuchyne Európy.

Varecha 36/2014: Mäsový trojboj
Časopis Varecha v piatok 5. septembra v denníku Pravda.

Láska na karí – to je sto chutí a jedna vášeň
Už o týždeň sa v kinách proti sebe postavia francúzska haute-cuisine a pikantná indická exotika.


Inzercia

Časopis Varecha
Varecha 36/2014: Mäsový trojboj Mäsový trojboj
Časopis Varecha v piatok 5. septembra v denníku Pravda.


TOPlist