Klasický hovädzí kotlíkový guláš

jarco - fotkajarco, 1. októbra 2009
Klasický hovädzí kotlíkový guláš
Foto: jarco

S kotlíkovým gulášom som experimentoval toľko, až som sa nakoniec vrátil k základom. Žiadna zelenina, huby, exotické koreniny, len čistá hovädzina, cibuľa a zemiaky. Zobraziť celý popisS kotlíkovým gulášom som experimentoval toľko, až som sa nakoniec vrátil k základom. Žiadna zelenina, huby, exotické koreniny, len čistá hovädzina, cibuľa a zemiaky. Okolo kotlíka sa rada motá aj návšteva (viď foto) a na druhý deň je zaručene po guláši.

15
porcií
45 minút
príprava
240 minút
tepelná úprava

Suroviny

3 kg
1,5 kg
2 kg
400 ml
4 PL
1 PL
1 KL
3 PL
8 strúčikov




Postup

  1. 1

    Cibuľu ošúpeme a nakrájame. Nie je nutné veľmi najemno.

  2. 2

    Mäso odblaníme a nakrájame na väčšie kocky. Pri čistení mäsa nemusíme byť príliš dôkladní, za dlhé hodiny varenia sa v guláši všeličo stratí. Ak nezoženieme močing (známy tiež ako kližka alebo glejovka), dá sa použiť aj krk alebo balené "hovädzie na guláš". Väčšina ľudí kombinuje do kotlíkového guláša hovädzie z bravčovým, podľa mňa je to rúhanie sa voči Alláhovi :-)

  3. 3

    Založíme oheň pod kotlíkom. Ja používam kotlinu s komínom, vďaka ktorej uvarím guláš vonku aj na Silvestra vo fujavici. Kotlík mám cca 10-litrový. Do kotlíka nalejeme všetok olej. OK, bravčová masť je bravčová masť, ale ja sa vyhýbam všetkému bravčovému okrem talianskych salám :-) A okrem toho som rád, že moja nemäsožravá manželka zje aspoň trochu gulášovej šťavy zo zemiakmi.

  4. 4

    Keď sa olej rozpáli, nasypeme do kotlíka cibuľu a smažíme do sklovita. Potom pridáme mäso. Intenzívne miešame a len opatrne prikladáme na oheň, aby sa mäso nepripálilo. Mäso musí pustiť šťavu tak, až v nej skoro pláva.

  5. 5

    Prisypeme sladkú aj pálivú papriku, čierne korenie, a prilejeme vodu cca 10 cm pod okraj kotlíka. Odhadujem to zhruba na 4 litre vody. Teraz už môžeme guláš s citom osoliť, ja pridávam aj trochu vegety. Zo tri väčšie zemiaky nastrúhame na jemno. Môžeme ich hneď pridať do guláša, pekne ho zahustia.

  6. 6

    Po doliatí vody sa guláš pod pokrievkou varí cca 3 hodiny. Musíme občas premiešať a priložiť na oheň, inak sa môžeme venovať inej činnosti. Je dosť času ošúpať a nakrájať zvyšok zemiakov, pripraviť si cesnak na roztlačenie.

  7. 7

    Ochutnáme mäso, či dostatočne zmäklo. Ak áno, na poslednú polhodinu varenia pridáme nakrájané zemiaky. Ak sa vyparilo priveľa vody, môžeme priliať pivo, nejlepšie čierne. Vodu by sme už dolievať nemali, mohla by rozriediť chuť guláša. Dosolíme s ohľadom na to, že zemiaky soľ z vody vytiahnu, prípadne dokoreníme pálivou paprikou. Pridáme majorán a roztlačený cesnak.

  8. 8

    Keď sa zemiaky uvaria, môžeme podávať. Najlepšie do rustikálnych hlinených misiek, s klasickým polotmavým sedliackym chlebom a pivom.

  9. 9

    P.S. To video je môj historicky prvý pokus. Natáčal som aj strihal úplne sám, bez rady a pomoci, len s amatérskou technikou a freewarom posťahovaným s internetu. Takže prosím ospravedlňte zníženú kvalitu, chyba nie je vo vašich prijímačoch :-)

Diskusia k receptu

tomas
Tento videorecept (video) bol veľmi zaujímavý, páči sa mi ako to bolo natočené!
lionel
Toto nie je recept ale gulášové barbarstvo. Základné chyby :
1.Dostatočné množstvo mletej papriky / sladká a ostrá/sa musí orestovať na masti /oleji/ pred pridaním mäsa, papriku orestovať len chvíľu aby neprihorela
2. Podliať troškou vody až potom dať mäso do kotla
3. Nedávať postrúhaný zemiak, dostatočné množstvo orestovanej mletej papriky dostatočne zahustí guláš
4. Namiesto čierneho korenia dať ostrú mletú papriku
5. V recepte nie je zelená paprika a paradajky
6. Vynechať akúkoľvek vegetu /podravka a iné/
jarco
Z hustých rečí, milý @lionel , sa ešte nikto nenajedol :-) Som zvedavý, o aké super nebarbarské recepty sa s nami podelíš. Papriku do oleja možno beriem, raz mi prihorela a odvtedy to nerobím, rozdiel je zanedbateľný. Ostatné pripomienky sú v štýle "kto nevarí presne tak ako ja, je blbec".
zemo
Milý Lionel, jediné, v čom s tebou súhlasim, je, že v MOJOM GULÁŠI nesmie byť vegeta. A ešte pridávam, že v MOJOM GULÁŠI nemá čo robiť cesnak. Ale v JARCOVOM, môže.
Chyba bola možno v tom, že Jarco nazval SVOJ guláš ako KLASICKÝ. Ale aj klasik HVIEZDOSLAV ho robil inak, MINÁČ s MITANOM tiež. Keby sa stretli a začali rozumovať, možno v zápale boja by padla aj facka na tvár nepoškvrnených klasikov. Ono to totiž vychádza z toho, že pre každého je ten JEHO guláš KLASICKÝ.
P.S. Inak nevšimol si si, že tam nejde ani o ten guláš? Skôr o radosť a pohodu z kotlíkového varenia?
P.S.S. Si moja nasrdená múza, ktorá ma klepla varechou do podvedomia a odtiaľ vyštarchala niečo o jedinom a pravom gujáši či guľáši. Idem ho písmom dovariť. Máš sa na čo tešiť, levisko z Trstenej!::)))
lasto
mili lionel - nepoučuj, pretože tak ako ty varíš, varia za riekou Morava - možno.
a/ guláš nezahusťuje paprika - ak jej dáš veľa - mnohým ľuďom spôsobuje záhu - ale dostatok cibule )prípadne aj zelená paprika)a hlavne mäso - nožina alebo glejovka a taktiež aj zemiak ( ja ho pridám k mäsu na začiatku - nakrájaný na kocky a on sa pomaly pri miešaní rozíde)
b/ ešte ani jeden kuchár nerestoval mäso na vode - čo robíš ty, keď do papriky naleješ vodu a potom dáš mäso.
c/ akosi mi v tých vaších receptoch chýba pretlak - jednak guláš zahustí a dá mu peknú farbu.
d /do mäsa nenalejem 7 litrov vody ale pomaly podlievam aby mi guláš neprihorel, a snažím sa mäso udusiť vo vlastnej šťave a v pochutinách aby potom nechutilo ako slama.
e/cesnak do gulášu patrí - v tomto pravdu nemáš.
P.S. ja namiesto štiplavej papriky dávam dve - tri papričky rawit alebo habanera - toho menej, lebo je to oheň.
kaval
Ešte som nečítal rovnaký recept na guľáš u určite by som ani nejedol rovnaký,aj keby bol varený podľa toho istého receptu..Koľko ľudí, toľko chutí..a ešte viac receptov a rozdielov v guľáši..nehovoriac o názoroch. Ale myslím si, ako písal zemo,že ide aj o tu radosť z varenia. Ja robím guľáš tiež ináč,ale rád ochutnám každý ponuknutý..je to inšpiratívne..A najviac mi asi chutil guľáš na vojenčine,aj ked bol možno najchudobnejší na ingrediencie..lebo najlepší kuchár je hlad.
cistinka
Mne sa ten recept páči a na mojej záhrade od jara do jesene varievam kotlíkový guláš rovnako ako ty, a samozrejme dávam aj vegetu a zahusťujem výhradne strúhaným zemiakom :-))
oldomachac
po precitani tohto receptu a naslednych nazorov, sa aj ja priklanam skor k nazorom zena a kavala, ozaj aj na mna to posobi, ako radost a pohoda pri kotliku niekde v prirode, ako klasicky kotlikovy gulas, daleko, daleko, ale proti chuti niet co dodat, kazdy ju mame inu a myslime si , ze prave ta nasa je in a recept, samozrejme, ten ,,moj" je ten pravy, receptov na gulase je tolko.........., takze toto je dalsi, vravi sa aj - ked kuchar pokazi nejake jedlo, urcite s toho este urobi gulas, gulas je proste gulas, dobru chut
ernest
super video trosku mi tam chyba hudba a smiech priatelov ,to pri nasom gulasovani nikdy nesmie chybat ,ak by som zverejnil svvoj recept s masom z klokana tak podla reakcie na lionela by ste ma asi okamzite ukrizovali no myslim ze o to mu neslo.Mi varime pre radost pohodu a stretnutie, receptov je tolko kolko sa urobi stretnuti a vypije sa dobreho vinka ,ktore mimochodom pridavam tiez ,uplne na konci .Takze do gulasovania .
8martini8
Ked uz o to ide,da sa vobec gulas pokazit.??Napr.varim slovensky gulas,dam si pivo,potom poldeci,a nakoniec z toho vznikne madarsky a je rovnako chutny.Kto vari z prinutenia asi nie je dobry kuchar,varim od oka,ale hlavne s laskou k vareniu.Varenie je pre mna balzam na nervy.....
vcelka
... pridáš jalapeňos a už si v Španielsku, hodíš trochu ši-take a si na Kjótó, daj trochu fazule a už máš mexickú variantu a s kúskami čerstvej rajčiny si sa premiestnil do krajiny čižmy... Tak toto je na gulášoch to najfantastickejšie... obídeš zemegule a máš z toho úžasnú radosť a neexistuje, že by to bolo zlé. A pritom sa vždy poučíš, že toto tam už nabudúce nedám, to mi tam trochu vadí a do toho prídu susedia a chutí im tam práve to, či ty si zamietol...:-))
bublika
@vcelka presne ako hovoris! a teda pekne ste mu to natreli :) hehe mate vsetci pravdu a @jarco myslim ze nam tych receptov po tomto asi vela nepredvedie ;)
harik
lionel plne stebou suhlasim. jarčo ber to ako dobru radu nie ako že si stupido kaco
manfromdownunder
HEY SLOVACI - ze sa nehanbite! gibicovat na to vas je ale aby ste dali dokopy nieco take ako Jarco, na to nestacite - " mudre hlavy "
Gratulujem a dakujem Jarco, za cely prispevok
hubata
Guláš má ľudí spájať a nie rozdeľovať preto je to guláš !!!!!
Preto guláše všetkých krajín spojte sa, zasmejme sa a robme si ho každý tak ako jemu a priateľom chutí heh !!!!!
palec1
Určite je tento recept výborný vyhral som sním druhé miesto v súťaži predbehli ma len poľovníci.
sportak
Prvýkrát píšem negatívne stanovisko, ale nie na recept. Na Varechu som sa prihlásil z dôvodu, že sme všetci kolegovia pri varení. Pre mňa kolega = priateľ, i keď ho na Vareche osobne nepoznám. Vôbec sa mi nepáči reakcia Lionela, dá sa to vyjadriť i iným spôsobom. A súhlasím s názormi, že každý si ten svoj guláš uvarí tak ako chce. A vo vo tom to je. Veď takéto varenie gulášu vo voľnej prírode je prosto zážitok. P.s. Mne sa ten videorecept páčil.
katarina2511
Sportak - suhlasim s Tebou, vsetko sa da vyjadrit slusnym sposobom. Ked si vsak precitas ake primitivne komenty pisu niektori ludia, ako napriklad pri recepte "Stehienka s hluzovkou a hruskovym zele" - to je skutocne sila, budes sokovany. Ked som to citala hambila som sa, ze pochadzam zo Slovenska.
jopo111
fantazia presne tak žiadne somarini len hovedzie maso červena paprika trochu čierneho korenia a gulaš jak remen,to čo moji kamaradi skušali hriby a pod.to je len taky si ešte nejedol a ani nechcem
pode
noo tento recept je uplne super..ešte pred tým ako som sa sem zaregistroval som si ho odpísal a aj navaril..pravdaže ja som to urobil po svojom a vinechal som vegetu ale nemám proti tomu nič lebo je to každého osobná vec...super recept..31ho marca mám narodeniny a určiet že sa bude podávat práve tento guláš...díky a vela zdaru do dalšieho varenia
mardo
@jarco servus kolega!
pozeram recepty na gulas tu na vareche, zaujal ma tvoj, kazdopadne chcem sa opytat, nechybaju ti tam paradajky a paprika? skusal si to aj s nimi? inak, skusim podla tohto receptu, ale vynecham tie praskove veci... som tym znamy :-) drz sa chalan, nech ti to vari!
jarco
Áno, skúšal som pridávať aj zeleninu, ale ako som napísal, vrátil som sa k základom. Viac mi chutí guláš uvarený len z mäsa, cibule a zemiakov.
gabcar
Dnes varim gulasek, ale z bravcoveho masa s pridanim susenych hub a domaceho leca. Je to t.r. prvy gulas vonku=na zahrade, vyzera na dazd, dufam, ze ho dovarim pred jarnou sprchou, ale dazdik je potrebny.
jokoas
presne toto som potreboval. jednoduchost a vynikajuci vysledok. idem ho dnes robit po druhy krat!
kidzero
Ten kto tomutu receptu povie že je dobrý, tak sa tomu podľa mňa gulašu vôbec nerozumie. Toto je recept na nejakú prinajlepšom náhradu gulášu. A dať do Titulky ešte "KLASICKÝ" podľa mňa uráža všetkých milovníkov naozastného pravého gulášu. Včera sme mali v Košiciach sútaž vo varení gulášu. Prosím autora aby sa nabudúce prišiel pozrieť ako sa varí "klasický guláš" . A po prípade ak chce zažiť hambu, nech sa do súťaže a prihlási. Asi tolko ....
možno recept je v poriadku aj to chutí dobre...len... namieste by bolo pomenovať to nasledovne: Napodobenina Klasického gulášu, ale bez zeleniny.... :-D Myslím že by som tu potom nemusel nič písať...
Nabuducé možno niekto prida recept Klasicke Vepřo,knedlo,zelo... bez knedlo a zelo..... hahaha a polovica znalcov ho označí ako výborný recept.... fakt ste niektorý na smiech a zamyslenie...
Houk....
2010
@kidzero , konecne podnetny komentar. Takze gulyás = pasak -pastier dobytka.
Tak gulas by mal byt historicky recept? ( tak ako pisu v encyklopedii )
Len to ma jeden zadrhel , papriku doniesli spanieli z ameriky a zacala sa pestovat v europe az 17 storoci ( do madarska ju priniesli turci ) a prva dokumentovana zmienka o paprike v Madarsku je az z roku 1748 a zemiaky az dakedy zaciatkom 19 storocia . Ked ho robili pastieri tak to bola velmi jednoducha zmes Bogrács Gulyás ktory bol dokumentovany v roku 1790 baronom Jozsefom Gvadanyi a obsahoval len maso cibulu a cierne korenie .Druhy podrobne dokumentovany recept na gulas je z roku 1807 od kniezata Antala Szirmayco a obsahuje maso cibulu, cierne korenie ,kopor a anyz ... ani slovo o paprike a zemiakoch ? takze vasa sutaz vyprodukovala vyborne gulase 21 storocia co nemaju nic spolocne s povodnym receptom ...
 treasuredhungarianfamilyrecipes.food.officelive.com/HungarianGoulashHistory.aspx...


kidzero
Ty moj malý dejepisar... historia je síce pekná vec..ale ani chlieb nieje to čo kedysi bývalo ked ho nejaký dilinko rozdával na púšti...... ja hovorím o tom čo si máš predstaviť a uvariť ak niekto povie Kotlikový guláš.. A že madari maju od roku 1790 dajaký Bogrács Gulyás??
Zase to len od niekoho odkukali resp.ukradli..banda jedna...
takže môj záver je že : mám na mojom prívesku aký ujo odkiaľ doniesol papriku... Guláš ma byť gulaš. a nie len nejake orezané DEMO.
Chapeš DEBO? :-D
Sorry musel som.. pekne sa to rýmuje...
Ved vlastne a VIFONKA s Kauflandu je super kuracia polievka....
2010
@kidzero , nas vseved ten Bogrács Gulyás je v preklade kotlikovy gulas.Takze daj si este pol deci, poprav gate a pis ten vitazny Kosicky recept , cakam ...
kidzero
:-D
mám rád vtipných ľudí..... poprav gate..:-DDD "za to ťa uznávam"
na čo recept, ved tu už jeden fajný "klasický" máme...asi meter vyššie..jedzte si ho....nič nedám... :-D
ale ostal so nepochopený...
určite máš pravdu o historii gulášu...o tom vôbec nepochybujem....
mám len proste rád klasický kotlikový guláš slovenský ktorý poznám od narodenia. Ktorý obsahuje samé dobré veci nič viac a nič menej... masť,cibuľku,fajný výber mäska,divinku,domáce lečo ak nieje čerstvá zelenina,presne doladené korenie... a tak no.....žiadne umenie nič čo by si nevedel...ale zase je umenie vedieť kedy čo urobiť a do toho tvojho Bográcsa pridať....

jarco
Zaujímavé. Nazvať svoj guláš klasickým je pre niektorých ľudí taká provokácia, ako povedať, že HU sú lepší v hokeji ako SK :-)

@kidzero - na Vareche je to iné ako v iných diskusiách, kde si hocikto anonymne napíše od srdca čo si myslí a môže sa vďaka tomu cítiť ako frajer. Tu sa ľudia poznajú a vážia si tých, ktorí tu už niečo ukázali - rozumej pridali aspoň pár receptov, ktoré niekto iný podľa návodu navaril, alebo sa len inšpiroval, následne pochválil či skritizoval, a tak overil kvalitu receptu.

Inak tento recept má skoro tri roky a bol jedným z prvých receptov na Vareche, a tak sa mi zdá, že úplne prvý s videom. Fakt ma teší, že je stále taký populárny. Možno je to tým, že prichádza sezóna outdoor varenia :-)
2010
@jarco , tvoj gulas je vyborny ale aj ten co ma na mysli @kidzero je tiez vyborny ( ked ho prida...? ) ale jedno je na 100% iste ten vonku robeny v kotliku je ovela lepsi ako ten v kuchyni , preco ? neviem to je skor na diskusiu pri pive.
igor99
Toto je môj prvý príspevok a v podstate nejde ani o guláš, ale o reakciu na príspevok:
• lionel, z 23. októbra 2009 o 12:38:
cit. „ ... Toto nie je recept ale gulášové barbarstvo. (...)”
Barbarstvom je váš príspevok.
Doporučujem, aby ste si prečítali, že:
... „Při vaření guláše Vás chci poprosit o jedno. Žádný recept není dogma, které se musí dodržovat i kdyby "na chleba nebylo”.
Tu je link, z ktorého je tento citát:
 gulas-recept.fotopulos.net

Guláš, ako aj všetko v živote človeka je treba robiť s radosťou, rešpektom a úctou k druhému človeku.
Gulášov som navaril nespočetné množstvo, od cca 5 litrov až po varenie v 60 litrovom kotli a každý bol iný, pretože práve v tom je tajomstvo guláša.
A ešte k samotnému receptu:
Pretože sa mi nechce po strúhaní strúhadlo čistiť, zemiaky nestrúham, ale nakrájam na menšie kocky a pridám ich hneď potom, ako mäso pustí šťavu.
stracik
Dobry den prajem vsetkym...som novacik gulas som nikdy nevarila ale zato ochutnala rozne...Zijem a pracujem vo Francuzku tak najst niektore potraviny ako u nas je trosku problem a tiez ked neovladate poriadne jazyk tak v masiarstve pri vysvetlovani aky druh masa hladate a na aky recept je tiez poriadna sranda....Velmi mi chyba nasa slovenska kuchyna tak som sa prihlasila do Varechy a som rada ze tu mozem rozvijat moje kucharske schopnosti...Poradte mi prosim!Na pripravu gulasa je najlepsie ake hovadzie maso a kolko asi potrbujem ked varim len pre dvoch?Dakujem
kulinarskyblb
Dobrý deň prajem, spomínať Alaha pri varení gulášu je ako myslieť na Einsteina pri sexe. Možno to súvisí s Vaším vierovyznaním a proti tomu nič nemám ale uvariť guláš len z vody, mäsa a zemiakov je veľmi barbarské. Našťastie máme tu aj iné vierovyznania a iné farby.
1x matteo
radox1
tiez nechapem preco treba vyzdvihovat pri vareni gulasu ze je pan moslim,navyse gulasu chybaju dalsie suroviny a o technologii postupu radsej pomlcim.
1x matteo
michsamant
Podla mna nic nevyzdvihoval, urobil nevinny vtip, ktory ste asi nepochopili ;)
pcnac
chyby podla bodov:
1.idealne je 10x10mm
2.s tou bravčovinou je to tak nemá tam čo robiť/ ani masť/, klišku neodblaňujeme odstránime iba hrubé šľachy a tuk.Treba ho dať do pacu na 40 až 50 hodín
3.Najväčšia chyba ja v čom a ako variť.Ideálne v medenom kotli typu "bačovský" a na suchom nepohnitom bukovom dreve-nie z haluzí.
Na otvorenom ohni to v prvom rade!
atď.,atď.
milanko55
No super presne tak si to predstavujem a na vylepšenie farby a chute šťavy by som do tohoto receptu odporučil dat do základu s cibuľou dva bobkové listy, po pridáni mäsa 2 Dcl červ. vína a čučoriedky, alebo černice, alebo čierne ríbezle, kľudne to môže byt aj ako kompót alebo mrazené čučoriedky ktoré sú dostať bežne kúpiť v Hypermarketoch.... mám s tým skúsenosť viem o čom píšem sám som to niekoloko krát praktizoval a úspech bol jedinečný... nádherná a chutná tmava šťávička... dobrú chuť! Milan
janco2011
gulasik je super.!:) no cerstva paprika najemno pokrajana a rajcina tomu neuskodi. preco sa vyhybas vsetkemu bravcovemu ,okrem talianskych salam? su dobre?ja sa len pytam:( nase nie su dobre ?ja to nepoznam.
qaroh
Už som to tu raz písal, sto ľudí, sto chutí, sto gulášov. Každý máme ten svoj, (ak ho teda varíme) a guláš je prepojenie človeka s prírodou a stretnutím s príbuznými, či priateľmi, preto a s tým súhlasím musí byť varený s láskou a v dobrej pohode. Okoštoval som ich už dosť. Nebudem písať, že veľa, ale v podstate mi chutil každý, aj keď som si ich mierne dochutil. Keď som išiel variť svoj prvý, tak som si všeličo naštudoval, rôzne recepty a rôzne postupy a dnes ho varím už skoro rovnako a je to aj zásluha môjho strýka, ktorý varí guláš často, pretože je kuchár. Môžem odkukať jeho recept a on mi poradí, ale ten môj bude aj tak najlepší, tak ako každého guláš je ten najlepší. Skúšal som už začínať cibuľkou a mletou paprikou, a potom pridať mäso, ale upustil som od tohto menej používaného postupu, pretože pridať papriku až k mäsu sa mi zdá jednoduchšie. Takisto ma odhovorili od mítusu koľko mäsa, toľko cibule i keď si myslím, že je to o dĺžke praženia tej cibule. Strýko ma vždy učil, že guláš je len o cibuli a o paprike a to mu dám za pravdu, pretože je to pravda. To totiž dáva do gulášu každý. On to myslel tak, že je dôležité vystihnúť dobu ich praženia, resp. dusenia na oleji, či masti. Ja osobne dávam masť, lepšie vonia a prenáša chute. Vraj. Či už si dáte aj bravčové mäso, či nie je na vás, mne to chutí aj s ním. Musíte ho však pridať neskôr, s čím je trošku problém. Chutil mi aj guláš čisto hovädzí, aj bez zemiakov a ja tiež polovicu zemiakov pridávam hneď za mäsom,aby sa rozvarili na zahustenie. Korenie a cesnak to už si pridá každý ako chce, potom lečo môže byť, prípadne pretlak a v lete samozrejme čerstvá zelenina. Paprika a rajčiny. Vegeta je najdrahšia soľ na svete, ale do gulášu ju v podstate nepotrebujete, pretože obsahuje koreňovú zeleninu, ktorá sa skôr hodí k divine, takisto ako červené víno, ale to víno môže ísť aj do hovädzieho, ja ho nedávam, to skôr čierne pivo. No a potom dusiť. Pomaly a v malom množstve vody. To, že na farbenie a dochucovanie sa už používa hocičo tu nebudem rozpisovať, ale každý guláš bude iný a bude fajn, nebojte sa. ..



SÚŤAŽ: Takto využívajú Maresi mliečko naši čitatelia